Ik geloof er wel in en neem deze ook mee. Rente vs looptijd is natuurlijk top en product is al grotendeels intern ontwikkeld.quote:Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7017
Naam: WisSter
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 60.000 euro
Rente: 9,0%
Looptijd: 36 maanden
Classsificatie: 4
Graydon rating: BB
Zo denk ik er ook over. Maar als ik het goed begrijp gaat een wiskunde docent op leeftijd een computerprogramma ontwikkelen. Ik geloof daar niet echt in.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:36 schreef k_man het volgende:
Tja. De cijfers zijn natuurlijk aantrekkelijk, maar ik krijg geen goed gevoel bij de behoefte aan het product. Het is 12 jaar (!) in ontwikkeling en hoeveel scholen werken er inmiddels mee? Ze willen volgend jaar 10 scholen een proefversie verkopen - dat kan toch nauwelijks iets opleveren?
Volgens mij zijn die proefversies gratis voor de eerste 6 maanden.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:36 schreef k_man het volgende:
Tja. De cijfers zijn natuurlijk aantrekkelijk, maar ik krijg geen goed gevoel bij de behoefte aan het product. Het is 12 jaar (!) in ontwikkeling en hoeveel scholen werken er inmiddels mee? Ze willen volgend jaar 10 scholen een proefversie verkopen - dat kan toch nauwelijks iets opleveren?
Mee eens.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:56 schreef BliepTuut het volgende:
Bla, het stormt toch weer vol - ik laat hem schieten, eigenlijk.
Kleine extra toelichting:quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:08 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ja. Bij de energieleverancier betaal je naast de ruwe prijs ook nog een zwik belasting. Bij winddelen krijg je enkel de ruwe prijs terug (afgetrokken van je energieafname). De belastingen moet je nog steeds dokken.
Alleen bij zonnepanelen NEEM je niks af, dus hoef je ook geen ruwe prijs en ook GEEN belasting te betalen (immers je neemt niks af)
Daarom is de besparing bij winddelen ook veel minder. Zonnepanelen verdien je gemiddeld in6-8 jaar terug. Winddelen 15 jaar.
Aangezien zonnepanelen alleen overdag werken en een windmolen in principe 24/7 werkt, moet een windmolen dus eigenlijk 4x zo hard werken om z'n kosten terug te verdienen...
Heb er ook gelijk maar 100 ingestoptquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:26 schreef Underdoggy het volgende:
En weer een nieuw project
[..]
Ik geloof er wel in en neem deze ook mee. Rente vs looptijd is natuurlijk top en product is al grotendeels intern ontwikkeld.
Soort kickstarter inderdaad, wel leuk alleen te weinig activiteit zo te zien. Ik wil best meedoen met goede projecten (T-shirt ding bijvoorbeeld), maar 10 tegen 1 dat het niet doorgaatquote:Op dinsdag 9 september 2014 19:25 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zag in een krant een advertentie voor doorgaan.nl
https://www.doorgaan.nl/nl/
Ook een crowdfund site van De Amersfoortse, moet zelf nog even kijken hoe en wat maar deze kende ik nog niet.
-edit- even snel gekeken maar is denk niet wat we zoeken, lijkt meer soort kickstarter of donatie ding.
Gierige Nederlanders?quote:Op woensdag 10 september 2014 09:35 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Soort kickstarter inderdaad, wel leuk alleen te weinig activiteit zo te zien. Ik wil best meedoen met goede projecten (T-shirt ding bijvoorbeeld), maar 10 tegen 1 dat het niet doorgaat
Nee, het kickstarter idee bevalt me niet.quote:
Bevalt me wel gaat ook niet allemaal om geld.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee, het kickstarter idee bevalt me niet.
Bij Kickstarter liggen de lusten bij diegene die het project opzet en de lasten bij de investeerders. Dat bevalt me niet. En nog wat dingetjes niet.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:27 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Bevalt me wel gaat ook niet allemaal om geld.
Je moet het zien als donatie voor zo'n project.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bij Kickstarter liggen de lusten bij diegene die het project opzet en de lasten bij de investeerders. Dat bevalt me niet. En nog wat dingetjes niet.
Daarom blijf ik er ver bij weg!
Ik doe mee met enkele kickstarterproducten meer omdat ik het goede producten vind, voor redelijke prijs. Eerste zaken zijn nu afgeleverd en bevallen me wel als gadgetfreak. Doneren zou ik nooit doen via zo'n kickstarter.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee, het kickstarter idee bevalt me niet.
Ik sla maar weer een keer over. Het opzetten van een franchise is serieus lastig en wordt vaak onderschat door ondernemers. Daarnaast zijn de kosten heel laag begroot en is er geen ruimte in de begroting voor tegenvallers.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:51 schreef amp25 het volgende:
nieuw project
Bodyswitch
Classificatie:
5s Graydon-rating: BBB
Ik sla ook over. Sowieso ben in tegenwoordig wat voorzichtiger met startende ondernemingen.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:19 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik sla maar weer een keer over. Het opzetten van een franchise is serieus lastig en wordt vaak onderschat door ondernemers. Daarnaast zijn de kosten heel laag begroot en is er geen ruimte in de begroting voor tegenvallers.
Inderdaad! En even genoeg starters. Ik doe niet mee.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:19 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik sla maar weer een keer over. Het opzetten van een franchise is serieus lastig en wordt vaak onderschat door ondernemers. Daarnaast zijn de kosten heel laag begroot en is er geen ruimte in de begroting voor tegenvallers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |