abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144343682
En weer een nieuw project

quote:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7017

Naam: WisSter
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 60.000 euro
Rente: 9,0%
Looptijd: 36 maanden
Classsificatie: 4
Graydon rating: BB
Ik geloof er wel in en neem deze ook mee. Rente vs looptijd is natuurlijk top en product is al grotendeels intern ontwikkeld.
pi_144343984
Tja. De cijfers zijn natuurlijk aantrekkelijk, maar ik krijg geen goed gevoel bij de behoefte aan het product. Het is 12 jaar (!) in ontwikkeling en hoeveel scholen werken er inmiddels mee? Ze willen volgend jaar 10 scholen een proefversie verkopen - dat kan toch nauwelijks iets opleveren? :?
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:37:02 #53
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_144344004
Ja maar ze zijn ook product nummer zoveel, van een klein mini-bedrijfje. Dit is nou echt iets dat ik ten onder zie gaan omdat bijvoorbeeld een groot bedrijf opeens iets vergelijkbaars op de markt gooit. Ik gun het ze van harte, maar ik durf hier maar heel klein in te stappen, en dan ook alleen maar uit betrokkenheid en niet uit winstbejag.
pi_144344306
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:36 schreef k_man het volgende:
Tja. De cijfers zijn natuurlijk aantrekkelijk, maar ik krijg geen goed gevoel bij de behoefte aan het product. Het is 12 jaar (!) in ontwikkeling en hoeveel scholen werken er inmiddels mee? Ze willen volgend jaar 10 scholen een proefversie verkopen - dat kan toch nauwelijks iets opleveren? :?
Zo denk ik er ook over. Maar als ik het goed begrijp gaat een wiskunde docent op leeftijd een computerprogramma ontwikkelen. Ik geloof daar niet echt in.
pi_144344446
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:36 schreef k_man het volgende:
Volgens mij zijn die proefversies gratis voor de eerste 6 maanden.

''Verkrijgbaarheid
Per schoolvestiging kan een gratis, volledig werkende
versie van WisSter aangevraagd worden (een half jaar geldig).

WisSter is alleen beschikbaar voor scholen en docenten.''

Staat op de website.
Schijnbaar hebben ze de afgelopen 10 jaar geen school gevonden die het wil uitproberen?
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:56:39 #56
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_144344572
Bla, het stormt toch weer vol - ik laat hem schieten, eigenlijk.
pi_144344583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:56 schreef BliepTuut het volgende:
Bla, het stormt toch weer vol - ik laat hem schieten, eigenlijk.
Mee eens.
pi_144346555
Die kerk gaat niet lukken gok ik.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 9 september 2014 @ 15:09:05 #59
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144350784
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ja. Bij de energieleverancier betaal je naast de ruwe prijs ook nog een zwik belasting. Bij winddelen krijg je enkel de ruwe prijs terug (afgetrokken van je energieafname). De belastingen moet je nog steeds dokken.

Alleen bij zonnepanelen NEEM je niks af, dus hoef je ook geen ruwe prijs en ook GEEN belasting te betalen (immers je neemt niks af)

Daarom is de besparing bij winddelen ook veel minder. Zonnepanelen verdien je gemiddeld in6-8 jaar terug. Winddelen 15 jaar.
Aangezien zonnepanelen alleen overdag werken en een windmolen in principe 24/7 werkt, moet een windmolen dus eigenlijk 4x zo hard werken om z'n kosten terug te verdienen...
Kleine extra toelichting:
Ga er vanuit dat je evengoed de helft van de variabele lasten nog betaald aan transport en belasting. Verder deel je ook mee in de onderhoudskosten van de molen. De molen levert kwa garantie en verzekering voor minimaal 20 jaar. Vaak zijn de molen echter niet nieuw bij aanschaf. In mijn geval zit ik nu in het tweede jaar van de minimaal 16. De opbrengst viel vorig jaar tegen en ik zie gebeuren dat het dit jaar ook wel eens onder de prognose kan blijven (nu 61% voor dit jaar binnen en deze maand is helemaal beroerd, slechts 6% terwijl we al over 1/3 vd mnd zijn).

Als je de winddelen weer wilt verkopen wordt de restwaarde berekend en betaal je 15 euro administratie. Verkopen van een winddeel is verplicht als je langer dan een jaar minder verbruikt dan de opbrengst. Na de technische levensduur van de molen is de restwaarde hoger dan afbraakkosten is beloofd.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  dinsdag 9 september 2014 @ 15:09:08 #60
132191 -jos-
Money=Power
pi_144350786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:26 schreef Underdoggy het volgende:
En weer een nieuw project

[..]

Ik geloof er wel in en neem deze ook mee. Rente vs looptijd is natuurlijk top en product is al grotendeels intern ontwikkeld.
Heb er ook gelijk maar 100 ingestopt :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_144354730
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:54 schreef µ het volgende:
Die kerk gaat niet lukken gok ik.
Vind het wel een leuk concept 450k lenen voor het streamen van kerkbeelden _O-
pi_144360406
Ik zag in een krant een advertentie voor doorgaan.nl

https://www.doorgaan.nl/nl/

Ook een crowdfund site van De Amersfoortse, moet zelf nog even kijken hoe en wat maar deze kende ik nog niet.

-edit- even snel gekeken maar is denk niet wat we zoeken, lijkt meer soort kickstarter of donatie ding.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_144361019
Wel snel vol weer, dat WisSter project op GvE.
pi_144380823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:25 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zag in een krant een advertentie voor doorgaan.nl

https://www.doorgaan.nl/nl/

Ook een crowdfund site van De Amersfoortse, moet zelf nog even kijken hoe en wat maar deze kende ik nog niet.

-edit- even snel gekeken maar is denk niet wat we zoeken, lijkt meer soort kickstarter of donatie ding.
Soort kickstarter inderdaad, wel leuk alleen te weinig activiteit zo te zien. Ik wil best meedoen met goede projecten (T-shirt ding bijvoorbeeld), maar 10 tegen 1 dat het niet doorgaat
pi_144381126
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:35 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Soort kickstarter inderdaad, wel leuk alleen te weinig activiteit zo te zien. Ik wil best meedoen met goede projecten (T-shirt ding bijvoorbeeld), maar 10 tegen 1 dat het niet doorgaat
Gierige Nederlanders?
pi_144381566
ook eindelijk aankondiging dat Forstrom gaat lopen. Wel verrasend dat die nog rondgekomen is. Liep echt niet goed de eerste periode, maar toch nog volledig vol!
pi_144387983
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:52 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Gierige Nederlanders?
Nee, het kickstarter idee bevalt me niet.
pi_144388556
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Bevalt me wel gaat ook niet allemaal om geld.
pi_144390347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:27 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Bevalt me wel gaat ook niet allemaal om geld.
Bij Kickstarter liggen de lusten bij diegene die het project opzet en de lasten bij de investeerders. Dat bevalt me niet. En nog wat dingetjes niet.

Daarom blijf ik er ver bij weg!
pi_144390564
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Bij Kickstarter liggen de lusten bij diegene die het project opzet en de lasten bij de investeerders. Dat bevalt me niet. En nog wat dingetjes niet.

Daarom blijf ik er ver bij weg!
Je moet het zien als donatie voor zo'n project.
Lusten liggen natuurlijk niet bij de investeerders omdat het daar dus ook niet om gaat.
pi_144391242
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik doe mee met enkele kickstarterproducten meer omdat ik het goede producten vind, voor redelijke prijs. Eerste zaken zijn nu afgeleverd en bevallen me wel als gadgetfreak. Doneren zou ik nooit doen via zo'n kickstarter.
pi_144392694
nieuw project

Bodyswitch

Classificatie:
5s Graydon-rating: BBB
pi_144393590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:51 schreef amp25 het volgende:
nieuw project

Bodyswitch

Classificatie:
5s Graydon-rating: BBB
Ik sla maar weer een keer over. Het opzetten van een franchise is serieus lastig en wordt vaak onderschat door ondernemers. Daarnaast zijn de kosten heel laag begroot en is er geen ruimte in de begroting voor tegenvallers.
  woensdag 10 september 2014 @ 17:51:12 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_144394421
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:19 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik sla maar weer een keer over. Het opzetten van een franchise is serieus lastig en wordt vaak onderschat door ondernemers. Daarnaast zijn de kosten heel laag begroot en is er geen ruimte in de begroting voor tegenvallers.
Ik sla ook over. Sowieso ben in tegenwoordig wat voorzichtiger met startende ondernemingen.
  woensdag 10 september 2014 @ 18:54:12 #75
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_144396215
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:19 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Inderdaad! En even genoeg starters. Ik doe niet mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')