Ga je nu ineens wél in BMI rekenen?quote:Op donderdag 4 september 2014 15:29 schreef Dven het volgende:
Ik weet niet of ik hier tussenpas. Mijn BMI schommelt immers rond de 27.
quote:Op donderdag 4 september 2014 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ga je nu ineens wél in BMI rekenen?![]()
Vind overigens dat de omschrijving van dit topic/die dieetclub wel anders mogen.
Is toen, vroeger, in 1832, vooral bedacht als een soort van 'damesleidraad' omdat er mensen in één topic postten die óf 150kg wogen bij 1.40m ofzo en mensen die alleen voor de mooi een cm'tje hier of een kg daar kwijt wilden raken. Inmiddels dekt de TT de lading wel: gezond slank. Evenals de dieettopics geleid worden door het 'dieet', wat echt neerkomt op/impliceert veel af moeten vallen.
quote:De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
Ik ben al te vaak iets te direct in topics begonnen. Wilde mijn leven beteren en het hier wat rustiger aanpakkenquote:Op donderdag 4 september 2014 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, wees dan een vent en zet je hier ook tegen BMI af
Supergoed dat je zo bezig bent met gezond leven en afvallen! Mag ik je een paar tips geven in je voeding?quote:Op donderdag 4 september 2014 15:29 schreef Dven het volgende:
Hoe een gemiddelde doordeweekse dag eruit ziet op gebied van voeding en sport :
Ontbijt : over het algemeen wat boterhammen met kalkoen of kip en een bak met havermout. Daarna loop ik de deur uit en koop ik in een winkel twee bananen, waarvan ik er eentje direct opeet.
Sport : Hierna zit ik ongeveer 45-60 minuten in de sportschool waar ik tal van oefeningen uitvoer en afsluitend nog 10 minuutjes met cardio bezig ben
Na sport : Nieuwe banaan. Ook drink ik een proteineshake. Pak vervolgens de bus naar kantoor en daar in de supermarkt haal ik een half litertje Bulgaarse yoghurt dat ik tussen de lunch met wat havermout opeet.
Lunch : Meestal eet ik wat kip, rijst, groente etc. etc. een paar uur later neem ik nog een proteineshake en misschien tussendoor een handje walnoten.
avondeten : Varieert. Voornamelijk met kip en rijst (ben gek op rijst, ben gek op kip, vandaar)
'Sport' : Vaak loop ik in de avond nog een uurtje met de honden. Dit is vrij intensief omdat het landschap erg grillig is.
Ik drink eigenlijk niets anders dan water. Vaak een liter of 5 per dag.
Weekenden : qua eten niet heel veel anders. S'avonds af en toe een biertje of iets dergelijks.
Sport : In de weekenden klim ik een uur of vier wat vanzelfsprekend ook vrij intensief is. Vaak ook nog een wandeling met de honden van tussen de 3 en 6 uur.
De training is vrij heftig dus eiwitten kunnen er niet genoeg binnenkomenquote:Op donderdag 4 september 2014 16:24 schreef Nininatorr het volgende:
[..]
Supergoed dat je zo bezig bent met gezond leven en afvallen! Mag ik je een paar tips geven in je voeding?
Probeer wat meer te variëren, als je kip en rijst zowel voor lunch als avondeten is dat wel veel van hetzelfde.. Je kan ook bijvoorbeeld wraps maken met wat groente en kip/vis erdoor doen als lunch!
Ook valt het me op dat je best veel als ontbijt eet, en dat is goed hoor! Maar ik kan naast mijn bak havermout echt niet nog 2 boterhammen weg krijgen, heb je echt een volle kom havermout? Met een volle kom havermout heb je al een heel stevig ontbijt, en dat houdt je bloedsuikerspiegel heel stabiel terwijl brood je bloedsuikerspiegel juist instabiel kan maken. Dat houdt in dat je dan weer honger krijgt.
Daarnaast eet je 3x per dag vlees, en deze hoeveelheid is wel te veel. Een mens heeft in feite maar 1x per week een portie vlees 'nodig', dus 3x per dag is dan wel te veel van het goede én heel duur. Als je toch graag eiwitten binnen wil krijgen kun je meer eieren gaan eten, want dat zie ik verder heel weinig op je menu staan, maar met al die proteïneshakes krijg je al heel veel eiwitten binnen.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt, en doe er vooral mee wat je zelf wilt
Kwark bestaat hier nietquote:Op donderdag 4 september 2014 16:17 schreef Tinkepink het volgende:
@Dven; zie het nut van al die proteineshakes niet zo. Volgens mij krijg je genoeg eiwitten binnen of vul anders aan met kwark.
Niet? Had ik in Engeland nog wel verwacht. Zonde, want kwark is echtquote:
Ieder lichaam is anders. Ik eet bij het ontbijt ook vaak een kom havermout (die grote van de ikea) met superfoodmeuk + banaan en ander fruit en daarna nog twee boterhammen en fruit en/of nootjes.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:24 schreef Nininatorr het volgende:
[..]
....Maar ik kan naast mijn bak havermout echt niet nog 2 boterhammen weg krijgen, heb je echt een volle kom havermout? Met een volle kom havermout heb je al een heel stevig ontbijt, en dat houdt je bloedsuikerspiegel heel stabiel terwijl brood je bloedsuikerspiegel juist instabiel kan maken. Dat houdt in dat je dan weer honger krijgt.....
bij de Emtéquote:Op donderdag 4 september 2014 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ik mis soms die 'Echte Frans Kwark' van de C1000 nog wel eens, die was echt
het zal vast wel 'ergens' te krijgen zijn, maar bij de gewone supermarkten waar ik kom (en ik shop een beetje low budget), niet, helaas.
oh ik dacht dat dat een internationale franchise wasquote:Op donderdag 4 september 2014 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sorry, maar Emté's hebben we hier niet in Engeland.
Leuk!!quote:Op donderdag 4 september 2014 19:55 schreef the85mc het volgende:
Zit te twijfelen om te gaan sporten vnv..
Vandaag nieuwe stagiaire op kantoor, nog leuk compliment gehadik had een masterclass georganiseerd voor masterstudenten en naar aanleiding daarvan is ze gaan solliciteren, toch leuk om te horen
quote:Op donderdag 4 september 2014 20:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat een fijne dag
Zon, 12 km zonder pijn gewandeld
Hebben ze serieus geen kwark in het VK!?quote:Op donderdag 4 september 2014 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ik mis soms die 'Echte Frans Kwark' van de C1000 nog wel eens, die was echt
het zal vast wel 'ergens' te krijgen zijn, maar bij de gewone supermarkten waar ik kom (en ik shop een beetje low budget), niet, helaas. Vind Griekse Yoghurt wel een fijne vervanger. Speaking of which... even een schaaltje halen
Nicequote:Op donderdag 4 september 2014 19:55 schreef the85mc het volgende:
Zit te twijfelen om te gaan sporten vnv..
Vandaag nieuwe stagiaire op kantoor, nog leuk compliment gehadik had een masterclass georganiseerd voor masterstudenten en naar aanleiding daarvan is ze gaan solliciteren, toch leuk om te horen
Duitsland ook niet, wat ze daar kwark noemen is heul anders dan hier.quote:Op donderdag 4 september 2014 21:50 schreef V1z0R het volgende:
Hebben ze serieus geen kwark in het VK!?
Waarom niet?
Gewoon goed opkloppen met water of melk. Dan smaakt het prima. En anders ook eigenlijk. Wel wat droger.quote:Op donderdag 4 september 2014 22:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Duitsland ook niet, wat ze daar kwark noemen is heul anders dan hier.
De frischquark kwam nog het dichtst bij wat wij 'kwark' noemen, meen ik me te herinneren, maar was een stuk wateriger en minder egaal van structuur.quote:Op donderdag 4 september 2014 22:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Duitsland ook niet, wat ze daar kwark noemen is heul anders dan hier.
Ik denk ook dat er een relatie is. Binnen 1 generatie heeft ineens 10% of meer ADHD. Dat kan natuurlijk nooit. Natuurlijk kan er meer gemeten worden, maar zo'n toename valt niet te verklaren naar mijn idee.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:09 schreef Probability het volgende:
Weet niet of ik dit moet geloven?
http://www.eenvandaag.nl/(...)ding_en_adhd_bewezen
Als het wel zo is heb ik echt een reden om lijstjes te posten..
Ik dacht dat het al tijden bewezen wasquote:Op vrijdag 5 september 2014 08:09 schreef Probability het volgende:
Weet niet of ik dit moet geloven?
http://www.eenvandaag.nl/(...)ding_en_adhd_bewezen
Als het wel zo is heb ik echt een reden om lijstjes te posten..
Ok maar dat eet ik niet en toch heb ik nog adhdquote:Op vrijdag 5 september 2014 09:03 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er een relatie is. Binnen 1 generatie heeft ineens 10% of meer ADHD. Dat kan natuurlijk nooit. Natuurlijk kan er meer gemeten worden, maar zo'n toename valt niet te verklaren naar mijn idee.
En in dezelfde tijd gooit iedereen ineens bakken met suiker naar binnen en ander bewerkt voer..
Probje, het gaat daar over kinderen! Ik geloof prima dat een groot deel gewoon 'druk en vervelend' is door verkeerd voedsel en slechte opvoeding, en dat die gevallen van misdiagnose hiermee worden opgespoord. En gezond voedsel is altijd een prima basis, maar dat maakt niet dat ADHD opeens niet meer bestaatquote:Op vrijdag 5 september 2014 09:11 schreef Probability het volgende:
[..]
Ok maar dat eet ik niet en toch heb ik nog adhd
Pff die lijst is echt langquote:Op vrijdag 5 september 2014 10:20 schreef loveli het volgende:
https://www.google.nl/sea(...)8#q=salicylates+adhd
Het gaat niet alleen om ongezond voer, maar ook over stofjes in bv keigezonde amandelen.
Vis.quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:55 schreef Probability het volgende:
[..]
En ook geen gluten en melk
Wat ga ik dan eten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Vis eten is slechter voor het milieu dan vlees en dat is al best slechtquote:
RAW till four dieetquote:Op vrijdag 5 september 2014 10:55 schreef Probability het volgende:
[..]
Wat ga ik dan eten
Water en vitaminepillen?quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:55 schreef Probability het volgende:
[..]
Wat ga ik dan eten
En witte suiker en witte bloem. Die staan ook in het rijtje 'veilige' voedingsmiddelen onder de tweede link.quote:
Eet geen tarwebloem en ben gevoelig voor suikerquote:Op vrijdag 5 september 2014 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En witte suiker en witte bloem. Die staan ook in het rijtje 'veilige' voedingsmiddelen onder de tweede link.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:17 schreef the85mc het volgende:
Hoi! Contract gehad vandaag. Dat viel nog niet mee. Mijn ontwikkeling is nogal stormachtig geweest en ik werk al als project coördinator (op 200mio+ project..) Nu staat op mijn contract 2(!!) functieschalen lager! En reiskostenvergoeding er grotendeels uitgeknipt..
Ik ben echt flabbergasted. Ze zijn eerst heel positief en dan zo'n aanbod. Ik heb niet inhoudelijk gereageerd maar wel dat ik het nog wil bespreken. Nu snap ik dat ik niet gelijk een projectcoördinator/leider contract krijg, maar ook nog reiskosten eruit halen en vast laag bedrag bieden.. Ik vind dit eigenlijk onbeschoft.
Nou ja, laten we zeggen dat er genoeg ruimte voor onderhandeling is.
Ga mn best doen. Maar als ze geen beter aanbod doen blijf ik wel bij detacheerder en ga ik op zoek naar wat anders. Er is werk genoeg..quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:06 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zelf ook geleerd dat werkgevers niet altijd het beste met je voor hebben alhoewel ze dat toch graag zeggen
Succes
Beetje op je strepen staan heeft voor mij ook geloond, ik zeg goede zet door niet zomaar te accepterenquote:Op vrijdag 5 september 2014 20:15 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ga mn best doen. Maar als ze geen beter aanbod doen blijf ik wel bij detacheerder en ga ik op zoek naar wat anders. Er is werk genoeg..
Jezelf rijk kopenquote:Op vrijdag 5 september 2014 12:42 schreef loveli het volgende:
Vorige week in de uitverkoop 1 jasje en 3 jurkjes gekocht die ik eigenlijk niet nodig had, maar de totale nieuwprijs was 1220 euro en ik heb 110 betaald![]()
/confessions of a shopaholic
Ze kunnen het proberenquote:Op vrijdag 5 september 2014 19:17 schreef the85mc het volgende:
Hoi! Contract gehad vandaag. Dat viel nog niet mee. Mijn ontwikkeling is nogal stormachtig geweest en ik werk al als project coördinator (op 200mio+ project..) Nu staat op mijn contract 2(!!) functieschalen lager! En reiskostenvergoeding er grotendeels uitgeknipt..
Ik ben echt flabbergasted. Ze zijn eerst heel positief en dan zo'n aanbod. Ik heb niet inhoudelijk gereageerd maar wel dat ik het nog wil bespreken. Nu snap ik dat ik niet gelijk een projectcoördinator/leider contract krijg, maar ook nog reiskosten eruit halen en vast laag bedrag bieden.. Ik vind dit eigenlijk onbeschoft.
Nou ja, laten we zeggen dat er genoeg ruimte voor onderhandeling is.
antw: nee dat mag niet maar wil je de baan of wil je hem niet?quote:
Ja, functiehuisquote:Op zaterdag 6 september 2014 09:47 schreef Ml-etje het volgende:
Je hoort in de functieschaal ingeschaald te worden van de betreffende functie.
Laat hen maar uitleggen waarom je in een lagere schaal zit.
Is er een functie-loongebouw? Dus schalen afgezet tegen functies?
Dan gewoon vragen waarom ze het niet naleven.quote:
Moblo! Ik dacht dat jij laatst was begonnen met yoga via you tube ofzo? Heb je een linkje toevallig?quote:
Die lokquotes werken best wel goed.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:01 schreef Californium het volgende:
[..]
Moblo! Ik dacht dat jij laatst was begonnen met yoga via you tube ofzo? Heb je een linkje toevallig?
I know!!quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die lokquotes werken best wel goed.
https://www.youtube.com/user/yogawithadriene
ja, tientje bj de Zeemanquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:09 schreef loveli het volgende:
Heb je nou een vest of niet?
Hier ipv koken op de bank geploft met een halve kip. Ploveli
Toevallig, ik ook.quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:22 schreef Ml-etje het volgende:
Ik had dat vest gekocht als die 155 eraan af te zien was en ik vond het mooi
Mijn inloopkast is binnenkort onbegaanbaar ben ik bang vanwege de hoeveelheid schoenen.quote:
quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:09 schreef loveli het volgende:
Heb je nou een vest of niet?
Hier ipv koken op de bank geploft met een halve kip. Ploveli![]()
Mja, ik doe te weinig weg. Dat zal de oorzaak zijnquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mijn inloopkast is binnenkort onbegaanbaar ben ik bang vanwege de hoeveelheid schoenen.
En dan mis ik toch echt nog bepaalde kleuren
Ben bang dat ook dat je bekend voorkomt?
Gaat het een beetje?quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Mja, ik doe te weinig weg. Dat zal de oorzaak zijn
Waarover? Over je vestje? Of over uniek zelf en hoe het met je gaat?quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Moeders ingelicht.. dat was janken
Incl.snottebellen
quote:Op zondag 7 september 2014 08:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarover? Over je vestje? Of over uniek zelf en hoe het met je gaat?
quote:
Geen idee hoe prijzig het is, maar appie heeft sinds kort nieuw bio/health assortiment, daar zitten leuke dingen tussen. Is het bij de natuurwinkel erg duur? Geloof dat mijn oude het in bulk verkocht.quote:Op maandag 8 september 2014 10:41 schreef Probability het volgende:
Iemand tips waar je goedkoop quinoa kan kopenwil voor 10 man koken dus dan wordt dat al snel vrij prijzig
Bak een appeltaart morgen!quote:Op maandag 8 september 2014 15:00 schreef An24 het volgende:
Ook hier alvast een lijstje:
O: smoothie jus, banaan en twee vijgen
T: thee en noten cupcake
L: naan met kabab, tomaat, ui, komkommer, hummus, papadum, mango chutney en granaatappel. Cafe latte
S: anderhalf uur yoga
D: groentensoep
![]()
Ook nog een beetje opruimen en schoonmaken, want morgen de eerste kijkers voor het huis
Uhuhquote:
Doe wat brood(jes) in de oven? Ruikt het huis naar ontbijt en koffie, dat is vast ook primaquote:
Dat denk ik ookquote:Op maandag 8 september 2014 21:12 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Doe wat brood(jes) in de oven? Ruikt het huis naar ontbijt en koffie, dat is vast ook prima.
Neuh... Komt goed. Koffie ruikt zuur na een tijdje. Heb rituals staan en ik dweil nog even voor ik naar kantoor ga. Als ze wat later zouden komen zou ik wel een taartje bakken. Voor de volgende kijkers...quote:Op maandag 8 september 2014 21:12 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Doe wat brood(jes) in de oven? Ruikt het huis naar ontbijt en koffie, dat is vast ook prima.
Zag het gisteren ook liggen bij Xenos en Hema heeft nu ook een Health lijn.quote:Op maandag 8 september 2014 10:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen idee hoe prijzig het is, maar appie heeft sinds kort nieuw bio/health assortiment, daar zitten leuke dingen tussen. Is het bij de natuurwinkel erg duur? Geloof dat mijn oude het in bulk verkocht.
Nee niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:42 schreef loveli het volgende:
Iets veranderd aan de luchtdoorstroom in je huis?
Bij de ap viel het uiteindelijk mee!quote:Op maandag 8 september 2014 10:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen idee hoe prijzig het is, maar appie heeft sinds kort nieuw bio/health assortiment, daar zitten leuke dingen tussen. Is het bij de natuurwinkel erg duur? Geloof dat mijn oude het in bulk verkocht.
Max 3/dg is om ervoor te zorgen dat je je neusslijmvles niet beschadigt. Geloof dat je hem ook max 2 weken mag gebruiken. Er zijn mensen 'verslaafd' aan neusspray, tijdelijk is het een goede oplossing, maar op de lange termijn is het slecht en kun je niet meer zonder (omdat na regelmatig gebruik van neusspray je slijmvlies nog dikker wordt).quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:05 schreef vlindertje89 het volgende:
... vragen of die "Max 3x per dag een spray in elk neusgat" die op mn neusspray staat ook echt waar is, want ik heb alleen vannacht al 3x moeten sprayen om te kunnen blijven ademen (en dus slapen) en kan eigenlijk elke 2 a 3 uur wel weer n nieuwe dosis gebruiken..
Ook:quote:Waarom is iemand verslaafd aan neusspray?
Als je de neusspray langer dan een week gebruikt kan er het "rebound-effect" ontstaan. De bloedvaten gaan nog meer open staan en het slijmvlies wordt dan dikker dan dat het voor de behandeling was. Daardoor ben je nog veel meer benauwd dan tijdens een normale verkoudheid. De enige oplossing is dan: weer neusspray gebruiken enz.
Ik heb inderdaad al de kinderdosering omdat ik vrij snel verslaafd ben aan het spul, vandaar dat ik me afvroeg of de max 3x alleen voor kinderen gold of ook voor mij. Ik mag 4-6x per dag, apotheker gaf zelfs aan max 1 week (ik dacht me ook te herinneren max 2 weken). Ik hoop eigenlijk dat ik hier na een week al wel vanaf ben, maargoed. Ben tussendoor nu ook aan het spoelen met zoutoplossing dus hopelijk helpt dat ook watquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Max 3/dg is om ervoor te zorgen dat je je neusslijmvles niet beschadigt. Geloof dat je hem ook max 2 weken mag gebruiken. Er zijn mensen 'verslaafd' aan neusspray, tijdelijk is het een goede oplossing, maar op de lange termijn is het slecht en kun je niet meer zonder (omdat na regelmatig gebruik van neusspray je slijmvlies nog dikker wordt).
http://www.siepman.nl/neussprayverslaving/
[..]
Ook:
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)n-neusspray/speel/1/
Daarmee wil ik niet zeggen dat je hem niet vaker dan 3x mag gebruiken, maar onthou dat het geen structurele oplossing is.
Dank je wel! Dat was gisteren al weer. Tijd vliegt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:20 schreef loveli het volgende:
Feli met vandaag en hoe reageerden de kijkers?
Misschien gaat de HRM-er niet over de groeimogelijkheden en moet je daarvoor iemand anders aanspreken. Of moeten opleidingen uit een ander potje komen. Misschien willen ze zelfs niet dat je doorgroeit, omdat je nu goed functioneert.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:57 schreef the85mc het volgende:
Lekker An! Hopelijk goed nieuws!
Hier onderhandeld met Hrm dude. Ik word niet enthousiast, ze doen zeker mooi aanbod, maar qua functieniveau en opleiding wil het niet vlotten. Het schijnt niet door te dringen dat ik niet meer geld wil, maar groeimogelijkheden.. Echt irritant is dat. Heb geloof ik een klein uur aan de lijn gehangen met die gast. Waarom zou een bedrijf niet willen dat je bepaalde cursussen/opleiding gaat doen in het verlengde van je functie.. Ik snap niks van die Hrmers.
Maffe moeders, jij hebt gelijkquote:Op dinsdag 9 september 2014 19:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn moeder belt, met alle geklaag natuurlijk.
En hoe het met mij ging, nou blijk dus behoorlijk depressief en gestressed te zijn.
Nou volgens haar kon het niet want ik heb een ontzettend makkelijk leven: goed werk, huis, geen geldzorgen e.d..
Leg dat maar eens uit
Toen adviseerde ze mij om lekker KNORR wereldgerechten kip siam te eten.
Ik: dat maak ik lekkerder en dan met minder zout, suiker en geen conserveermiddel.
Zei/: Ja maar lieverd dat zit daar helemaal niet in.
Jawel hoor
Nee, want ik doe er ook altijd nog zout bij wat het is wel wat flauw, er zit echt geen zout in hoor!
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Dus
Nee want het is allemaal droge spul in het pakje, zit niks inquote:
quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:38 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nee want het is allemaal droge spul in het pakje, zit niks in
Hmm, ik denk het wel dat hij erover gaat. Ik vind het wel jammer, ben altijd gemotiveerd om door te gaan en me te blijven ontwikkelen. Ik voel me nu geremd.. Bij mijn projecten gaan de meeste dingen nu 'vanzelf', in de comfortzone dus. Die fase komt wel als ik 50 ben ofzo.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien gaat de HRM-er niet over de groeimogelijkheden en moet je daarvoor iemand anders aanspreken. Of moeten opleidingen uit een ander potje komen. Misschien willen ze zelfs niet dat je doorgroeit, omdat je nu goed functioneert.
Kan ik niet beoordelen omdat ik de rest van wat je binnenkrijgt niet weetquote:Op dinsdag 9 september 2014 20:39 schreef yvette1982 het volgende:
Zijn dit goede lunches of kan ik beter minder koolhydraten eten?
Nope. Wel het een en ander ter bevordering van de algehele fitheid/gezondheid.quote:Gebruiken jullie nog extra voedingssupplementen om extra vet kwijt te raken?
Heb je dat zo duidelijk tegen hem gezegd?quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:57 schreef the85mc het volgende:
Het schijnt niet door te dringen dat ik niet meer geld wil, maar groeimogelijkheden.. Echt irritant is dat.
Avonds eet ik groente, vlees en yoghurt als toetje.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Kan ik niet beoordelen omdat ik de rest van wat je binnenkrijgt niet weet
[..]
Nope. Wel het een en ander ter bevordering van de algehele fitheid/gezondheid.
Als je dit elke dag eet, lijk je juist te weinig te eten. Hoe groot is je avond portie? Verder ben ik van mening dat je overdag het meeste moet eten omdat je dan het meeste energie verbruikt mogelijk zit daar je probleem. En supplementen on vetjes kwijt te raken, bestaan niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:52 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Avonds eet ik groente, vlees en yoghurt als toetje.
De rest wat ik al eerder schreef, ochtend 1 boterham en middags 4 met kipfilet
Ik denk daar anders over, voedsel hoeft volgens mij niet je directe brandstof te zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:57 schreef An24 het volgende:
Verder ben ik van mening dat je overdag het meeste moet eten omdat je dan het meeste energie verbruikt mogelijk zit daar je probleem.
Want?quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik denk daar anders over, voedsel hoeft volgens mij niet je directe brandstof te zijn.
Omdat het menselijk lichaam minder direct werkt dan bv. een auto waar benzine in moet. Afhankelijk van het soort voedingsmiddel duurt het emige tijd voor de energie uit voedsel beschikbaar is. Sowieso is er altijd zowel sprake van suikerverbranding als vetverbranding, waarbij afhankelijk van de beschikbaarheid en activiteitenniveau, een van de 2 dominant is. Je lichaam heeft de capaciteit om energie op te slaan, zodat het aan normale vraag kan voldoen.quote:
Die verander je toch nietquote:Op dinsdag 9 september 2014 19:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn moeder belt, met alle geklaag natuurlijk.
En hoe het met mij ging, nou blijk dus behoorlijk depressief en gestressed te zijn.
Nou volgens haar kon het niet want ik heb een ontzettend makkelijk leven: goed werk, huis, geen geldzorgen e.d..
Leg dat maar eens uit
Toen adviseerde ze mij om lekker KNORR wereldgerechten kip siam te eten.
Ik: dat maak ik lekkerder en dan met minder zout, suiker en geen conserveermiddel.
Zei/: Ja maar lieverd dat zit daar helemaal niet in.
Jawel hoor
Nee, want ik doe er ook altijd nog zout bij wat het is wel wat flauw, er zit echt geen zout in hoor!
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |