abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 september 2014 @ 18:18:01 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144142851
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):


Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144144144
"nou, dan is het fijn voor u dat u er niet in hoeft"

Noren zijn nogal stug en gereserveerd, maar met mini in de doek zijn ze ineens een stuk spontaner. Bij de super zei een vrouw "oh wat fijn en vertrouwd/veilig bij mamma". Kon ik alleen maar beamen :)
Mijn mini vind de wagen ook erg fijn trouwens, dus we wisselen af. was vandaag op mijn werk, met heel veel kids die haar wilden zien, dus toen zat ze mooi in de doek. En na een poosje was ze warm en ik moe, dus hups de wagen in en naar huis. Erg fijn om te kunnen kiezen!
Ik ga denk ik nog een doek kopen. Deze rode staat niet bij al mijn kleding :P Hoeveel cm is fijn om over te houden qua staart? Ik vraag me af of mijn doek nu wat lang is. Met een fwcc houd ik ongeveer 2x75 cm over denk... Heb er een lange staart van iig :S
  woensdag 3 september 2014 @ 19:08:57 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144144489
Leuk! in mijn dorp zijn heel erg veel dragers op dit moment dat is wel echt leuk je kan het goed merken dat er in 1 keer 3 draagdoekenverslaafden zijn gaan wonen 1,5 jaar terug.. Want de hoeveelheid mensen die het is gaan doen is echt enorm gegroeid hier. *O*

En het hangt echt van je knoop en formaat van je kind af wat fijn is.
En hoe de doek echt valt want sommige zijn veel langer dan ze horen te zijn (Ook helaas wel eens korter) Dus voor je een maat kleiner koopt sowieso eerst opmeten ;)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:44:37 #4
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144148352
Ik heb een drager gekocht een mamamerel meitai.
En uhhhh die was echt veeeeel te duur eigenlijk :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144148653
Ik wil graag een draagzak maar twijfel over hoe vaak k m daadwerkelijk zal gebruiken... En manlief nog meer.... :')
T hele knoopverhaal is iig niks voor mij.
S. 2014
J. 2016
pi_144149429
Zo mooi Moppert O+
  woensdag 3 september 2014 @ 21:15:25 #7
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144149496
Wat bevalt je niet aan het knopen? gm? :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144149497
Nou dragen is hier (laren n-h) echt een taboe volgens mij. Ik had vandaag mijn dreumes lekker bij me in de doek. Wezen winkelen. Bij de eerste winkel kwamen we een mama tegen met een baby van 4 maanden in de maxi cosi op de wagen. 3 uur later kwamen. Wij haar weer tegen. Ze deelde mij mee dat zon doek vast niet lekker zit voor je kindje... Waarop ik alleen maar verbijsterd kon reageren dat 3 uur in de maxi cosi absoluut niet goed is voor je baby. Toen liep ze kwaad weg....
pi_144149811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:15 schreef Moppert het volgende:
Wat bevalt je niet aan het knopen? gm? :)
T duurt te lang.. :@ ik wil haar graag in een doek meenemen met de honden maar dan duurt t knopen best lang+ dat ik t niet strak krijg.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 3 september 2014 @ 21:28:40 #10
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144150031
Wil je niet liever eerst nog even een demo krijgen zodat het wel lekker snel gaat?
Een drager omdoen (is afhankelijk van de drager) soms meer werk.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144150156
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

T duurt te lang.. :@ ik wil haar graag in een doek meenemen met de honden maar dan duurt t knopen best lang+ dat ik t niet strak krijg.
Heb je het al geprobeerd dan? Wij zijn er net pas een paar dagen mee begonnen en het duurt echt Max vijf minuten. Zelfs bij mijn man (:D) die het in eerste instantie niet zag zitten zo'n draagdoek.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_144150898
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:31 schreef geppie het volgende:

[..]

Heb je het al geprobeerd dan? Wij zijn er net pas een paar dagen mee begonnen en het duurt echt Max vijf minuten. Zelfs bij mijn man (:D) die het in eerste instantie niet zag zitten zo'n draagdoek.
Ja ik heb een doek liggen, maar met 2 hondjes die graag naar buiten willen (lees springen, piepen, blaffen) duurt t me gewoon te lang...

Wb t strakke, een niet rekbare doek zou ws al een heel ander verhaal worden, misschien eens kijken of ik een doek ergens kan lenen.
S. 2014
J. 2016
pi_144151109
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja ik heb een doek liggen, maar met 2 hondjes die graag naar buiten willen (lees springen, piepen, blaffen) duurt t me gewoon te lang...

Wb t strakke, een niet rekbare doek zou ws al een heel ander verhaal worden, misschien eens kijken of ik een doek ergens kan lenen.
Is het ook geen optie om je kindje in bijvoorbeeld de woonkamer te knopen. Dat je nog niet laat merken dat je "uit" gaat.. en dan de honden leert eerst rustig te zitten voor je ze aanlijnt om mee uit te gaan?
misschien scheelt het wel een hoop heisa en drukte op die manier?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 3 september 2014 @ 21:52:10 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144151276
Hier worden de honden al onrustig als ik alleen al naar de draagdoek kijk :').
KuikenGuppy
  woensdag 3 september 2014 @ 21:53:00 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144151326
(Maar dat is dan opstaan en hoopvol naar de deur lopen, blaffen en springen sta ik niet toe)
KuikenGuppy
pi_144151723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:28 schreef Moppert het volgende:
Wil je niet liever eerst nog even een demo krijgen zodat het wel lekker snel gaat?
Een drager omdoen (is afhankelijk van de drager) soms meer werk.
Ik heb geen ervaringen met andere dragers, maar de bondolino is wel heel snel vind ik. Maar die zat hier pas goed toen hij ruim in 62 zat. Ik heb zn beentjes erin nooit geprobeerd eigenlijk.

En ik zag hem idd op FB, super gaaf! Zij is ook gewoon zo secuur in haar naaiwerk dat het het geld wel waard is :)
  woensdag 3 september 2014 @ 22:17:31 #17
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144152466
Ja heel erg netjes naait ze.
Als je ook ziet dat het rugpand precies overloopt in slaapkapje :D



Maar gewoon even 250 euro voor een mei tai :o
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144154171
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja ik heb een doek liggen, maar met 2 hondjes die graag naar buiten willen (lees springen, piepen, blaffen) duurt t me gewoon te lang...

Wb t strakke, een niet rekbare doek zou ws al een heel ander verhaal worden, misschien eens kijken of ik een doek ergens kan lenen.
GM kijk idd even of je een doek kan lenen, een rekbare is ook echt minder prettig en idd soms alleen maar lastiger fijn te knopen. Een geweven doek heb je binnen 3 mij echt goed en strak zitten.


Moppert! Mooooi O+
♥ J & S
  woensdag 3 september 2014 @ 23:09:19 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144154438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:17 schreef Moppert het volgende:
Ja heel erg netjes naait ze.
Als je ook ziet dat het rugpand precies overloopt in slaapkapje :D

[ afbeelding ]

Maar gewoon even 250 euro voor een mei tai :o
:o
De mijne kostte twee tientjes en twee middagen werk :').
Deze is idd wel heel mooi en met oog voor detail gemaakt.
KuikenGuppy
pi_144154653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:17 schreef Moppert het volgende:
Ja heel erg netjes naait ze.
Als je ook ziet dat het rugpand precies overloopt in slaapkapje :D

[ afbeelding ]

Maar gewoon even 250 euro voor een mei tai :o
OMG! Daar krijgt mijn innerlijke vrek echt hyperventilatie van.... :@
S. 2014
J. 2016
  woensdag 3 september 2014 @ 23:18:11 #21
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144154815
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

:o
De mijne kostte twee tientjes en twee middagen werk :').
Deze is idd wel heel mooi en met oog voor detail gemaakt.
Heb je een foto van je eigengemaakte mei tai? :D of heb ik die gemist in vorige topic :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 3 september 2014 @ 23:20:32 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144154908
Er staat wel ergens een foto, maar ik heb er inmiddels een ander achterpand op gezet. Even zoeken of ik zo een foto kan vinden...
KuikenGuppy
pi_144155030
Wow Moppert wat een mooie!

Ik ben zo blij dat de draagdoek hier zo goed helpt tegen krampjes. Het enige jammere is dat het ook het énige is dat helpt, en dat m'n meisje echt heel veel kramp heeft. Dus ik heb bijna 24/7 een kind tegen me aangeknoopt en soms verlang ik naar even wat ruimte ;)
  woensdag 3 september 2014 @ 23:26:07 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144155133
-Weg-

[ Bericht 53% gewijzigd door Burdie op 05-09-2014 18:27:15 ]
KuikenGuppy
pi_144159856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:17 schreef Moppert het volgende:
Maar gewoon even 250 euro voor een mei tai :o
Maar hij is O+ O+ O+ O+
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_144160085
Ik zou idd een gewezen doel proberen, GM. Het knopen duurt bij mij dan maar een pietsje langer dan met de Stochenwiege carrier. Ik heb binnen een paar minuten mijn baby in de doek, en dat terwijl ik het pas een paar keer heb gedaan.
Kan die laatste overigens aanbevelen! Makkelijk op maat te verstellen en eenvoudig te knopen :)
pi_144164773
TK

Girasol Amitola Columbia <3
maat 6, heb teveel doekjes gekocht, dus deze mag gaan voor 95,- inclusief verzenden
pi_144165090
Zo jammer dat ik nog in het rammel-stadium zit.. ;( kun je die niet een jaartje bewaren voor me KD? oO<
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_144187462
Heeft er iemand hier ervaring met een Emei?
  vrijdag 5 september 2014 @ 07:02:22 #30
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144192371
Ik vind het idee leuk maar ik kan er niet goed mee overweg. :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144193078
:D ik vond hem ook nogal ingewikkeld.
Heb hem geprobeerd en vond hem heel fijn dragen maar ik wil er 3 kinderen in dragen dus elke keer weer opnieuw alles afstellen is misschien niet heel fijn....

Ben me aan het oriënteren op een toddler variant ssc.

Ik neig naar een Tula (want de babyvariant bevalt ook goed)
Wompat vind ik prachtig maar boven budget. En nu kwam de Emei dus ook op mijn pad.
pi_144193157
Mooi KD! O+ Helaas is mt 6 te groot voor mij :(.

Kyara, ik dacht heel even dat je 3 kinderen tegelijk wilde gaan dragen :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144193359
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:42 schreef Phaidra het volgende:
Kyara, ik dacht heel even dat je 3 kinderen tegelijk wilde gaan dragen .
1x gedaan.... geen succes :X

2 tegelijk vind ik nu eigenlijk al te zwaar worden. Dat doe ik alleen nog maar voor kleine stukjes.
  vrijdag 5 september 2014 @ 09:41:17 #34
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144194034
Ik zou eens op lennylamb kijken.
Dat zijn echt hele mooie toddler dragers.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 september 2014 @ 09:47:19 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144194168
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144194711
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:42 schreef Phaidra het volgende:
Mooi KD! O+ Helaas is mt 6 te groot voor mij :(.

Kyara, ik dacht heel even dat je 3 kinderen tegelijk wilde gaan dragen :').
maat 6 te groot voor je?! Hoe dan? ik ben zo boney als t maar kan maar DH , FWCC enzo gaan prima zo :D
pi_144195533
Kyara, ik vind dat Tula enorm toffe peuterdragers heeft.

Ik vind mei-tai's per definitie niet mooi. Gewoon niet.

gm, een geweven doek is echt compleet anders knopen dan een rekbare. Daarnaast zou ik lekker gaan knopen waar je honden er niet bij zijn, in de slaapkamer ofzo?
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:34:10 #38
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144196872
grrrrr er zat een enorme haal in de mei tai dus ik heb de koop gecancelled maar ik baal er echt enorm van. -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144198546
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:42 schreef L-E het volgende:
Kyara, ik vind dat Tula enorm toffe peuterdragers heeft.

Ik vind mei-tai's per definitie niet mooi. Gewoon niet.
Even QFT voor beide
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_144202277
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:12 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

maat 6 te groot voor je?! Hoe dan? ik ben zo boney als t maar kan maar DH , FWCC enzo gaan prima zo :D
Ik kan met een maat 4 makkelijk een fwcc maken, met maat 5 alle denkbare knopen (die ik heb uitgebrobeerd). Dan vind ik dat er zoveel stof overblijft bij een 6 :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144203607
Ik denk dat KD ook een kop groter is, misschien dat dat scheelt? ;)
pi_144203995
Is een draagzak nu echt zo veel nadeliger dan zelf knopen? Ik ben nog een draagdoekennoob maar lees de voorgaande reacties op gewoonmezelf en vraag het me dan af. Ik zou vooralsnog ook liever voor een draagzak gaan, vanwege de tijd ook en vanwege dat ik me niet druk wil maken of ik wel goed/stevig knoop (ik snap dat dat overkomelijk is overigens ;) ).

[ Bericht 0% gewijzigd door Heliotrope op 05-09-2014 15:29:43 ]
pi_144204420
Het is niet nadeliger maar het hoeft niet altijd tijd te besparen. Ik vond zelf voor mini's een drager niet fijn. Sowieso vind ik het niet fijn om met een drager op mijn buik te dragen. Dus daarvoor gebruikte ik altijd een doek. Voor rugdragen geef ik soms wel de voorkeur aan een drager inderdaad. Maar dat zijn heel persoonlijke keuzes. Maar GM heeft alleen ervaring met een rekbare doek dus vandaag dat men haar wijst om de mogelijkheden van een geweven doek, omdat dat toch net even anders knoopt.
pi_144205602
Ik heb een marsupi en die heb ik echt snel om
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:13:23 #45
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144205856
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:13 schreef Heliotrope het volgende:
en vanwege dat ik me niet druk wil maken of ik wel goed/stevig knoop (ik snap dat dat overkomelijk is overigens ).

Ik denk dat dit je sneller op een gevaarlijke manier zal gebeuren met de meeste dragers die baby geschikt zijn :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144206085
Drager vind ik vooral fijn voor rugdragen idd. Als alle banden goed afgesteld staan, vind ik het wel makkelijker dan een doek. Zeker als vriend helpt: ik doende drager om mijn middel, vriend zet kind erin en geeft schouderbanden aan. Kost evenveel tijd als kind vastklikken in de wandelwagen :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144207622
Hmm dank tot nu toe! Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen.
Moppert, maar die dragers hebben toch gewoon een (veilig) systeem wat je kunt klikken ofzo, terwijl je het met knopen toch elke keer anders doet. Het blijft behalve moeilijker toch ook net iets foutgevoeliger klinken. Maar daar tegenover dus veel comfortabeler en fijner, dat snap ik ;)
pi_144209851
Omdat L. overdag zo slecht in haar bedje slaapt en ik haar nog wat te klein voor de drager vind heb ik een Little Frog besteld O+ Vandaag gekomen en dus meteen aan het oefenen en knopen gegaan.

De kraamverzorgster heeft me met haar draagdoek de front wrap cross carry geleerd, maar zij hield de beentje binnen de doek, terwijl ik hier veel lees en zie dat de beentje erbuiten zitten.
Dit heb ik dus vanmiddag een beetje geoefend:

Plaatje even van internet gehaald, zodra ik het aandurf maak ik zelf een foto :P
Ik heb zelf een Sunny Agat O+

Deze manier draagt voor mij als absolute beginner wel fijn en is redelijk snel te knopen. Maar ik heb nog wel 2 vraagjes:
- Na het kruisen van beiden kanten breng ik de doek onder de beentjes door naar achteren (zoals op de foto). Maar als ik dan alles een beetje strak aantrek heb ik het idee dat ik haar beentjes afknel in haar knietjes. Hoe zie/voel ik of dit echt zo is?

- Ik vouw een spuugdoekje in de bovenrand van de doek, omdat dat voor haar nekje beter zou zijn. Maar ze leunt met haar gezichtje tegen mijn borst aan en die bovenrand ligt gewoon op haar nek. Dus ze heeft er geen steun aan (of ze moet heel erg achterover leunen?) Is dit de bedoeling?

Het is overigens wel heel WARM, het zweet liep echt over mijn rug (maar dat kan ook de nieuwigheid ervan zijn :P) Hoe erg is het dat zij het zo warm heeft in de doek? Ook ivm ademhaling enzo, ze zit toch iets meer ingepakt, haar hoofd verdwijnt meer in de doek dan op bovenstaande foto. Ik vind het nog wel een beetje spannend :@
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:29:50 #49
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_144210083
Is er iemand die een bijna ongebruikte zandkleurige bondolino wil overnemen voor ¤ 80 inclusief verzenden???
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:02:28 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144211348
Je hebt ook wel een warme dag uitgekozen om te oefenen Dyre ;) het rolletje in de nek is idd ter ondersteuning voor als ze straks haar hoofdje rechtop wil gaan houden.

Je andere vraag zie ik niet helemaal voor me? Wordt het misschien beter als je de doek meer spreidt onder haar beentjes?
KuikenGuppy
pi_144211773
Ja, het is een beetje lastig uit te leggen, maar ik heb het idee dat als ik de doek strak aantrek, het bij haar knietjes strak in die holte gaat zitten en daar bloedvaten afknelt ofzo :P



Misschien inderdaad eens proberen om hem wat meer te spreiden. Doek zit nu in de wasmachine, want dan moest blijkbaar eerst. Jammer, want ik heb geen droger en ik wil zo graag nog meer oefenen :D
pi_144212007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:15 schreef Dyre het volgende:
Ja, het is een beetje lastig uit te leggen, maar ik heb het idee dat als ik de doek strak aantrek, het bij haar knietjes strak in die holte gaat zitten en daar bloedvaten afknelt ofzo :P

[ afbeelding ]

Misschien inderdaad eens proberen om hem wat meer te spreiden. Doek zit nu in de wasmachine, want dan moest blijkbaar eerst. Jammer, want ik heb geen droger en ik wil zo graag nog meer oefenen :D
Als Stip een korte of geen broek aan heeft is het soms wat rood in zijn knieholtes, maar ik heb nooit het idee dat ik iets afknel eigenlijk. Je zou idd kunnen proberen om de banen van knie tot knie te spreiden als je dat fijner vindt:

pi_144212816
Doek spreiden in fwcc is sowieso prettiger imo :)
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:42:38 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144212928
Zo bedoelde ik het idd ook Dot, alleen is dat natuurlijk nog warmer :+.
Ik had wel bij het oefenen met de ruck het idee dat ik de beentjes afknelde, die werden toen ook paars :? op draagpraat (facebook) zeiden ze toen dat dit geen kwaad kon :?. Ik heb S laatst nog weer in een ruck gehad, toen had hij er gelukkig geen last van. (Zo lief als je eerst voelt hoe een hoofdje op je schouders wordt gelegd en niet veel later ineens gesnurk uit je nek hoort komen O+)
KuikenGuppy
pi_144213159
Qua warmte met dit weer deed ik altijd zelf een laag kleding uit, en als het dan nog te warm was mijn kinderen ook een laag minder.
evt kun je ook de kangaruknoop doen, die is wat lastiger qua aanspannen, maar wel heel fijn voor kleintjes en minder warm. M.n. Voor jezelf. Wrap You in Love heeft er een heel fijn instructiefilmpje over gemaakt.
je kleintje zou eig niet met z'n hoofdje dieper in de doek moeten dan op de foto.
en qua beentjes, niet meer extra aanspannen na het kruisen. Maar daarvoor goed spannen en dan op spanning houden.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_144215208
Ik draag met dit weer ook vaak een singlet en meer niet, Jibs (is natuurlijk wel al weer wat ouder) gaat soms alleen in een romper mee in de doek. Samen is het dan warm genoeg :). Gewoon even oefenen wat het beste werkt qua kleding Dyre.

Afknellen doe je echt niet zo snel dan moet je wel heul strak knopen bij een FWCC.
Wat dot zegt is ook fijn, vooral als ze straks wat groter gaat worden :) maar idd wat warmer.

Succes O+
♥ J & S
pi_144221024
Thanks voor de tips iedereen, hier kan ik wat mee :)
  vrijdag 5 september 2014 @ 22:41:52 #58
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144221800
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:08 schreef Heliotrope het volgende:
Moppert, maar die dragers hebben toch gewoon een (veilig) systeem wat je kunt klikken ofzo, terwijl je het met knopen toch elke keer anders doet. Het blijft behalve moeilijker toch ook net iets foutgevoeliger klinken. Maar daar tegenover dus veel comfortabeler en fijner, dat snap ik
Ja maar afstellen is niet altijd zo makkelijk. }
En een bondolino bijvoorbeeld heeft een aardig groot gat aan de zijkant.
Als je dan niet goed en netjes en strak knoopt dan kan een kindje er wel doorheen glippen.
(ook wel zien gebeuren, ging nog net goed.)



Een doek is absoluut niet moeilijker Er onder of tussenuit komt niet zo makkelijk voor en er bovenuit zou kunnen bij heel fout knopen maar dat zie ik minder snel gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Moppert op 05-09-2014 22:47:17 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144231272
Dankje voor de uitleg, ik ga me er nog eens goed in verdiepen!
pi_144234508
Nou, de doek is droog, dus ik ben weer aan het knopen gegaan :D

Maar ik heb jullie advies toch nog wel even nodig. Ik ben weer gewoon begonnen met de fwcc. Op zich heb ik wel het gevoel dat ze goed zit, maar in de spiegel ziet het er nog wat gek uit :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zitten haar bilen zo laag genoeg? Ik heb al tegen de voeten gedrukt om de knietjes wat meer te buigen, maar ze eindigen altijd in deze positie.

En ik heb nogal een euhm.. flinke boezem bijkbaar :P Ik kan de doek er niet helemaal omheen vouwen, omdan het dan naar voren glijdt. Maar dit ziet er ook gek uit, of hoort dat zo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hangt een beetje scheef, hoe erg is dat?

En ik zie nu al dat ik de schouderbanden best wat breder mag doen volgens mij.

Tips zijn heel welkom!
Ik vind het superfijn, maar ik wil het wel goed doen, Het ziet er nog een beetje rommelig uit allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 06-09-2014 12:52:57 ]
pi_144235859
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:41 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja maar afstellen is niet altijd zo makkelijk. }
En een bondolino bijvoorbeeld heeft een aardig groot gat aan de zijkant.
Als je dan niet goed en netjes en strak knoopt dan kan een kindje er wel doorheen glippen.
(ook wel zien gebeuren, ging nog net goed.)


[ afbeelding ]
Een doek is absoluut niet moeilijker Er onder of tussenuit komt niet zo makkelijk voor en er bovenuit zou kunnen bij heel fout knopen maar dat zie ik minder snel gebeuren.
Ik knoopte de banden altijd zoals bij een fwcc, dus over de kont heen. Dan heb je heul niet zo'n grand canyon.
pi_144235938
Dyre, ik doe zelf de banden recht naar beneden tot onder haar billen en dan kruisen. Ik weet niet of dat lukt met je boezem :D , maar dat maakt dat je strakker en secuurder kunt knopen. Durf ook echt strak te spannen. Verder idd je schouderbanen spreiden, dat voorkomt pijn bij jezelf.
pi_144246499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:02 schreef WupWup het volgende:
Dyre, ik doe zelf de banden recht naar beneden tot onder haar billen en dan kruisen.
Ja, dat doe ik ook :P
Maar ze glijden dus naar voren toe tot waar de billen beginnen. (op zich wel logisch, want de billen zitten lager dan mijn borsten en anders komen ze nergens tegenaan)

Omdat ze zo dicht tegen me aan zit duwt ze mijn borsten ook een beetje naar buiten toe.
pi_144272382
Ik heb een babylonia katoenen, geweven draagdoek. Als ik die afknoop, dan krijg ik (denk ik door de dikte en stugheid van de doek) de knoop niet mooi aangesloten. Tussen de eerste en de tweede knoop dit een vuistgroot gat. Daardoor zakt de knoop vaak wat uit als ik loop en is de knoop gewoon erg lastig te leggen. Er mag dus geshopt worden voor een nieuwe :P

Was gisteren in het draagwinkeltje hier, maar daar hadde ze helaas veel minder dan ik had gedacht. Dus wil ik via internet kopen, maar dan kan je niet aan de stoffen voelen natuurlijk, dus ik heb jullie hulp nodig. Ik wil er rond de 90 E max aan uitgeven. Ik wil ongeveer 4,6 m lengte en een geweven doek.

Ik heb de Hoppediz Darjeeling, een Neobulle en een Storchenwiege draagdoek gezien die ik mooi vind. De laatste heb ik in de winkel geprobeerd, en ik vind de dikte fijn, en de doek lijkt vrij soepel. Heeft iemand ervaring met deze doeken, en weet iemand hoe ze zich tot elkaar verhouden?
pi_144275826
Ik heb een Neobulle Simon, dat was mijn eerste doek met mini-ukje. Ik vond de dikte prettig, de doek was tweedehands dus ook al goed zacht. Erg fijn knopen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 7 september 2014 @ 17:12:47 #66
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144276754
Dat zijn ongeveer gelijke doeken :D persoonlijk zou ik een neobulle kiezen. :Y

heb je al gekeken naar tutorials voor een platte knoop?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144278849
Ik heb een girasol lampo te koop voor 50 plus verzkn. O-)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_144279201
Ik ben heel blij met mijn Storchenwiege Leo. Heb hem wel tweedehands gekocht, dus weet niet of hij nieuw ook zo soepel is.

Al pak ik de laatste tijd vaker de Bondolino, want een kind dat alle kanten op draait als je wilt knopen resulteert niet in fijn dragen :')
pi_144280487
zijn er behalve de babybij nog meer winkels met n uitleensysteem? ik wil best investeren in een doek maar zou dan graag eerst n maandje willen kijken hoe vaak ik m daadwerkelijk gebruik...

tenzij iemand hier een leendoek heeft natuurlijk.... :@ O-)
S. 2014
J. 2016
pi_144280764
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 19:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
zijn er behalve de babybij nog meer winkels met n uitleensysteem? ik wil best investeren in een doek maar zou dan graag eerst n maandje willen kijken hoe vaak ik m daadwerkelijk gebruik...

tenzij iemand hier een leendoek heeft natuurlijk.... :@ O-)
http://draagdoeklenen.nl/
http://www.draagrijk.nl/draagdoek-draagzak-lenen/
http://durftedragen.nl/category/leen-een-draagdoek/
http://www.ikdraag.nl/58-leen-een-drager
http://www.hechteband.nl/draagzak-of-draagdoek-huren/
http://www.justcarry.nl/draagdoek-draagzak-babydrager-lenen
http://www.ooiebeest.nl/draagdoek-huren/draagdoek-proberen

:)
pi_144280954
Vandaag hele dag gedragen terwijl Yur een HM aan het lopen was. Fijn in de draagdoek..totdat T.'s luier doorlekte :'). Gelukkig hadden we nog een Manduca achterin liggen, dus die maar gepakt. Echt belachelijk fijn :o Had dat even niet verwacht!
Heel veel leuke reacties gekregen van mensen op de doek O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 september 2014 @ 19:45:48 #72
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144282118
Mooi <3
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144282316
Supercool gotc!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_144391804
zijn er hier ervaringen met de marsupi draagzak? Ik vraag mij af of de xl goed is voor mij. (mt 46-48)
S. 2014
J. 2016
pi_144391876
Dank voor het meedenken weer! Het is een roze Hoppediz geworden <3
pi_144393102
Wij hebben tegenwoordig naast de kinderwagen standaard de doek bij ons. Als meneer het zat is (soms redelijk snel) wordt er overgegaan op de doek. Hij vind het zo fijn om zich heen te kijken dat liggen gewoon niet meer leuk is.
Ben benieuwd hoelang we nog de bak blijven gebruiken :')
  woensdag 10 september 2014 @ 17:38:04 #77
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_144394123
Die krullen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_144394864
Wat een mooie, lieve foto O+ O+
En een hele mooie doek! (welke is het?)
pi_144396299
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:06 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie, lieve foto O+ O+
En een hele mooie doek! (welke is het?)
Thanks O+
Oscha Caledonia Braes maat 6 O+ O+
pi_144398486
Jeutje GotC, wat ben je toch mooi! O+
pi_144399188
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
zijn er hier ervaringen met de marsupi draagzak? Ik vraag mij af of de xl goed is voor mij. (mt 46-48)
jep ik heb er 1. Ik heb maat 42 gok ik en heb de l. Zeker in de winter past dat lastig over een jas.
pi_144465625
Ik heb mijn Ooga Booga verkocht, maar nu heb ik hem net gestreken en nu zie ik dat hij op sommige plaatsen ineens verkleurd is. Alsof hij lang in de zon heeft gelegen, wat niet zo is. Nu kan ik hem natuurlijk niet zo verkopen, maar ik vind het wel erg vreemd. Herkent iemand dat?

Ik heb hem nieuw een nachtje laten weken in water met azijn en alleen met Neutral voor donkere kleuren gewassen.
pi_144617817
Ik herken het niet Dot! Waar heb je m gekocht? Ik zou hen even mailen :)

Ik denk dat mijn draagdagen voorbij zijn ;( Echt met pijn in mijn hart, ik vind het afschuwelijk, maar het wordt te zwaar. Ik merkte een tijd geleden al dat ik enorme hoofd- en nekklachten had als ik Stick in de Boba had. Draagdoek geprobeerd, zelfde probleem. Toen bedacht dat mijn lijf wellicht wat overbelast was oid dus een paar weken even niet gedragen. Vanmorgen weer geprobeerd, supergoed en strak geknoopt maar toch enorme pijn, tijdens het dragen al. Nu had ik me al niet ingesteld op dragen tot in het oneindige, want extreem slechte rug, maar ik vind het wel heel jammer dat het nu 'al' eindigt. Helaas -O-

Iemand een Natibaby Batavia kopen? :+ :P
  woensdag 17 september 2014 @ 11:33:12 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144617976
Die is gaaf LE. Maar wil je man niet dragen? Balen zeg... -O-.
KuikenGuppy
pi_144618017
Mijn man is dol op dragen, maar hij draagt liever met de Boba :)
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2014 @ 11:35:12 #86
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_144618025
L-E, probeer het nog een keer met torso dragen voor dat je de doek in de verkoop gooit.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_144618188
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef Macka66 het volgende:
L-E, probeer het nog een keer met torso dragen voor dat je de doek in de verkoop gooit.
Al gedaan, ook geen succes.

Die doek in de verkoop was een grapje hoor, het is een bloedmooie doek, ik bewaar m lekker voor de volgende baby O+
pi_144618677
LE, herkenbaar probleem wel. Ik had er met de wompat veel minder last van (en voor torsodragen wil ik een keer een consult gaan doen voor baby 2, ik krijg het maar niet voor elkaar en inmiddels heeft peuter het geduld ook niet meer). Maar daar heb je weinig aan verder -O-.

Ik krijg binnenkort fluffy mail! O+ Roses Paprika O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144618729
Ik denk eraan om mijn Neobulle Simon in de verkoop te doen. Het is een maat 4. Iemand hier interesse? Hij is goed ingedragen en heerlijk zacht. Goede beginnersdoek, knoopt fijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 september 2014 @ 13:38:37 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144621718
Goeie naam, die doek :P
Welke knopen kunnen met een maat 4?
KuikenGuppy
pi_144623001
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
zijn er hier ervaringen met de marsupi draagzak? Ik vraag mij af of de xl goed is voor mij. (mt 46-48)
Ik heb; http://www.babybij.nl/marsupi-plus-breeze-maat-l

Je kunt je taille omvang even opmeten.
Ik kon niet ver lopen maar tijdens het koken of ontroostbaar moment heb ik m wel gebruikt. Draagt prettig.
pi_144623121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:38 schreef Burdie het volgende:
Goeie naam, die doek :P
Welke knopen kunnen met een maat 4?
Dat is afhankelijk van je eigen lengte en postuur. Hier een tabelletje:



Zelf ben ik klein en ik kan zonder problemen een fwcc knopen en een ruck. Andere knopen heb ik met deze nooit gemaakt (maar ik kan met een maat 5 volgens mij alle knopen wel maken...).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144623185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:41 schreef L-E het volgende:
Die doek in de verkoop was een grapje hoor, het is een bloedmooie doek, ik bewaar m lekker voor de volgende baby
Jammer, ik was mijn spaarpot al aan het omkeren ;)

Maar wel jammer dat het dragen voorbij is :*
pi_144665966
Ik kon ook niet meer dragen met een doek want rug pijn maar tula _O_
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144702793
Hij is af *O*



Een hoop slordig- en schoonheidsfoutjes, maar voor een eerste keer vind ik hem leuk :)
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:43:46 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_144702922
Dot, heel erg leuk geworden zeg!
pi_144703012
Wat een leuk stofje!
pi_144704553
Jippie de mijne is ook af!
*O*
pi_144704720
Tof dames! O+
pi_144704841
Dot en Kiwi wat een leuke stofjes! O+ Erg mooi geworden!
pi_144705210
Dank Dank! En dat terwijl ik dacht de eerste even van reststof te maken en dan een mooie.. Wil nog een zwarte met een lijfjes met sterren. Past beter bij mijn kledingkast haha
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:48:55 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144723003
Jeeeee wat een gave mei tais zeg! _O_
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:36:34 #103
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144734530
Mooi gemaakt allemaal :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:45:25 #104
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_144734854


Ik heb eindelijk ook R.ufter gedragen O+
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:58:48 #105
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_144735345
Wauw dot en kiwi wat zijn jullie creatief!

Rufter O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_144735505
Tof Paxlie! O+ Mocht je eindelijk ook een keer ;)
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:07:57 #107
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144735641
Hij vergeet altijd zijn eigen manduca :') :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144746623
wat tof die zelfgemaakte dragers.

ik heb sinds deze week een draagzak in huis O+ ik ben helemaal blij maar.... ik heb t idee dat ze vrij hoog zit, ze zit in de babyinzet maar dr nek is gelijk aan de rand... hoort dat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_144746788
Wat voor draagzak is dat? :)
En volgens mij mag (zodra ze het toestaat) ze met haar beentjes buiten de draagzak, dan zakt ze gelijk een stuk dieper.

Verder mag ze een stuk hoger (kushoogte) en de banden mogen een stuk strakker.

[ Bericht 15% gewijzigd door GotC op 21-09-2014 11:24:58 ]
  zondag 21 september 2014 @ 11:12:31 #110
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144746826
Dat is een mucibi :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144746868
Had 'm nét gevonden :')
pi_144747097
oke thanks! Ga ik even verder oefenen als ze straks wakker is.
S. 2014
J. 2016
pi_144747113
Wel fijn dat je er zo blij mee bent ^O^
pi_144747521
ja vind het heerlijk. en saar zit er ook lekker als n kikkertje in O+
S. 2014
J. 2016
pi_144791573
*breekt in

ik ben kort geleden op vakantie geweest naar Vietnam, en nergens heb ik zoveel draagdoeken gezien als in de bergdorpjes in het hoge noorden. Echt heel leuk om te zien:

freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:41:13 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144838613
Tof! Die kleuren ook O+
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:01:56 #117
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_144839748
Wat tof O+ Geen drager gekocht daar? :P

Wat ik me afvroeg: hoe doen jullie dat in de winter met dragen? Over de winterjas heen en beeb dik aankleden? Of gebruiken jullie een zogenaamde draagjas? Of iets anders?? Ik kan mijn positiewinterjas over Lucas in draagdoek aantrekken, maar dan blijft de ruimte bij mijn hals vrij (brrrrr). Dat zou ik kunnen opvullen met een sjaal maar dat lijkt me dan weer niet fijn voor Lucas.

En nog even een foto van vandaag omdat meneer zo lekker boos kan kijken vanuit zijn draagdoek O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_144839817
Boze L. is zo schattig O+
Ik weet 't nog niet wb jas. Hij past wel onder een fleecevest :+ En vorig jaar zachte winter dusja..
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:05:11 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144839896
Ohhhhhh O+! Die blik :D en die doek _O_

Ik droeg E vorige winter nog op mijn buik, en had dan mijn jas openhangen, maar wel een sjaal om :Y Had ze nauwelijks last van, en anders deed ik m wat aan de kant.

Maarrrr ik had geluk met mijn blijkbaar nog niet ontzwangerde lijf, want ik heb het niet koud gehad terwijl ik normaal echt een pieperd ben :')
pi_144839925
Oh misschien had ik het ook gewoon warm door het ontzwangeren :D :@
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:17:24 #121
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_144840353
Met die winter van vorig jaar red ik het ook wel met half open jas zonder sjaal ja. Maar als we een winter krijgen zoals in de jaren daarvoor…. Hoewel…. misschien blijf ik dan wel gewoon binnen en houd ik een winterslaap :D

Die boze blik heeft hij trouwens van mij. Dat wordt nog wat later _O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:42:58 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144841330
Hm, ik heb maar 1 foto van in de winter lijkt het :{

Dit was in november: gewoon je kind een lekker warme muts op doen, dan is je decolleté ook voorzien oO<
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144841524
Prachtige foto chanty O+

Lief LB O+

Ik heb vorige winter veel in een fleecejack gelopen en daar overheen geknoopt. Maar dat was ook geen heel erg strenge winter. Ga nu toch proberen om over mijn eigen jas te knopen.
pi_144844700
En wat hebben jullie dan de baby aangetrokken? En zijn dat winter doeken?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_144844797
Vorig jaar had ik een draagjas, nu hoop ik nog een fleecepak te scoren.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 24 september 2014 @ 08:04:05 #126
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144844804
ik heb voor de kleine een hoppediz fleecepak en voor mijzelf een draagponcho
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144844817
Ik had van die fleecepakken. En hoge aapies. Warm zat geloof ik. Maar goed, toen waren ze ook al (bijna) dreumes.

Toen ze nog echt mini waren droeg ik ze op mijn buik en dan met mijn positiejas bijna dichtgeknoopt. Maar toen was het ook alweer maart geloof ik.
  woensdag 24 september 2014 @ 08:12:29 #128
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144844867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 23:01 schreef Chanty het volgende:
Wat ik me afvroeg: hoe doen jullie dat in de winter met dragen? Over de winterjas heen en beeb dik aankleden? Of gebruiken jullie een zogenaamde draagjas? Of iets anders?? Ik kan mijn positiewinterjas over Lucas in draagdoek aantrekken, maar dan blijft de ruimte bij mijn hals vrij (brrrrr). Dat zou ik kunnen opvullen met een sjaal maar dat lijkt me dan weer niet fijn voor Lucas.
Ze hebben ook draagsjaals :D dan is die ruimte er tussen weg,
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 24 september 2014 @ 08:21:06 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144844931
Wij hebben en draagcover. Zoiets:


KuikenGuppy
pi_144845276
Iemand ervaring met deze van Stokke?

pi_144845317
Nee, heb begrepen dat die niet zo ergonomisch is. Beter kun je verder kijken naar een ergonomische drager. Dat is beter voor je kindje (heupen) en voor jouw rug :)

Ergonomische dragers zijn oa: Bondolino, tula, storchenwiege, beco, emei.....
pi_144845591
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 23:01 schreef Chanty het volgende:
Wat tof O+ Geen drager gekocht daar? :P

Wat ik me afvroeg: hoe doen jullie dat in de winter met dragen? Over de winterjas heen en beeb dik aankleden? Of gebruiken jullie een zogenaamde draagjas? Of iets anders?? Ik kan mijn positiewinterjas over Lucas in draagdoek aantrekken, maar dan blijft de ruimte bij mijn hals vrij (brrrrr). Dat zou ik kunnen opvullen met een sjaal maar dat lijkt me dan weer niet fijn voor Lucas.

En nog even een foto van vandaag omdat meneer zo lekker boos kan kijken vanuit zijn draagdoek O+

[ afbeelding ]
Bij mini 1.0 inderdaad warme kleding aan en zelf over mijn jas knopen. Maar mini 1.0 is een zomerkindje, in de winter was hij al wat ouder. Hij kon ook op mijn rug, dan kan je makkelijker een sjaal om en zit kind niet tegen de rits/ knopen van je jas. Het knoopt wel een stuk lastiger over je winterjas en mini ook in dik (fleece)pak. Meestal deed ik het alleen voor korte stukjes naar KDV bijvoorbeeld.

Edit: kijk nou wat lief, zo'n fleecepak!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini 2.0 wordt een echt winterkindje. Ik overweeg om dit keer wel te investeren in een draagjas. Dan kan mini lekker dicht tegen mij aan op mijn buik O+.

En die foto van L. is heel tof!! :D O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 24-09-2014 09:28:20 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144845607
Voor het sjaalprobleem is een colsjaal trouwens ideaal.
  woensdag 24 september 2014 @ 09:43:21 #134
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144845991
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 08:52 schreef Zigger het volgende:
Iemand ervaring met deze van Stokke?
Mijn advies: niet kopen!
Ik heb nog een aanvulling voor het lijstje wel ergonomisch van Kyara

+ boba + Manduca + patapum + hopptye + marsupi
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 24 september 2014 @ 09:50:14 #135
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144846080
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 08:52 schreef Zigger het volgende:
Iemand ervaring met deze van Stokke?

[ afbeelding ]
Ziet er ook echt niet fijn uit. Het kindje hangt echt aan je.
Met het gezicht naar voren dragen is echt niet fijn.

Ik zou voor ergnormisch gaan en dan zoeken tussen de merken die Moppert en Kyara noemen.

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_144846148
Chanty, ik heb net als LB ook alleen een foto van frisse herfst (oktober denk ik):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 24-09-2014 10:06:20 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144846299
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij mini 1.0 inderdaad warme kleding aan en zelf over mijn jas knopen. Maar mini 1.0 is een zomerkindje, in de winter was hij al wat ouder. Hij kon ook op mijn rug, dan kan je makkelijker een sjaal om en zit kind niet tegen de rits/ knopen van je jas. Het knoopt wel een stuk lastiger over je winterjas en mini ook in dik (fleece)pak. Meestal deed ik het alleen voor korte stukjes naar KDV bijvoorbeeld.

Edit: kijk nou wat lief, zo'n fleecepak!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini 2.0 wordt een echt winterkindje. Ik overweeg om dit keer wel te investeren in een draagjas. Dan kan mini lekker dicht tegen mij aan op mijn buik O+.

En die foto van L. is heel tof!! :D O+
Oh, dat pak! O+ O+ Zeker niet in de aanbieding? O-)

Ik heb idd voor de winter ook een aantal warme pakjes aangeschaft en de laatste tijd draag ik toch het meest met de Bondolino en die past makkelijk over mijn jas. En mijn jas heeft zo'n flap over de rits, dus dan zit hij er ook niet tegenaan met zn snoet :)
pi_144846378
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:01 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, dat pak! O+ O+ Zeker niet in de aanbieding? O-)

Ik heb idd voor de winter ook een aantal warme pakjes aangeschaft en de laatste tijd draag ik toch het meest met de Bondolino en die past makkelijk over mijn jas. En mijn jas heeft zo'n flap over de rits, dus dan zit hij er ook niet tegenaan met zn snoet :)
Volgens mij is het maat 68 en ik heb zo'n vermoeden dat 2.0 daar in hoog zomer in zou passen (handig hoor, 2 kinderen precies in een ander seizoen). Maar om het op voorhand al te verkopen... Dat gaat me toch wat ver ben ik bang :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144846415
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Volgens mij is het maat 68 en ik heb zo'n vermoeden dat 2.0 daar in hoog zomer in zou passen (handig hoor, 2 kinderen precies in een ander seizoen). Maar om het op voorhand al te verkopen... Dat gaat me toch wat ver ben ik bang :*.
Heel begrijpelijk :D Daarbij zit Stip nu in 68, dus dat is ook niet handig :) Waar is hij van?
pi_144846425
Lindex!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 september 2014 @ 10:10:17 #141
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144846486


Deze heb ik dus :D met capuchon, sjaal en je kan rugdragen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144846669
Ik had Stick altijd in zijn winterpak (beste pak ever, ik wil m terug klap!) en dan onder mijn jas. Ik had de jas open en deed dan zelf een extra vest aan (onder de doek dus). En sjaal om, daar had hij nooit last van :)
pi_144846745




Nu ga ik even teruglezen O+
♥ J & S
pi_144846771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:17 schreef L-E het volgende:
Ik had Stick altijd in zijn winterpak (beste pak ever, ik wil m terug klap!) en dan onder mijn jas. Ik had de jas open en deed dan zelf een extra vest aan (onder de doek dus). En sjaal om, daar had hij nooit last van :)
Haha mag hoor :p als summersuit :+ ?
♥ J & S
  woensdag 24 september 2014 @ 10:26:33 #145
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144846934
Die By-kay draagdoeken, dragen die ook lekker?
Welke draagt nou het allerlekkerst? Qua merk.

Als B5 blijft zitten wil ik er graag een doek bij, maar hij moet niet meer kosten dan ¤80. Dat heb ik er gewoon niet voorover, want ik pak ook gewoon de wagen en mijn andere doek.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 24 september 2014 @ 10:28:21 #146
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144846961
Rekbare of geweven? Ik vind beide niets :D al vind ik de denim ringsling wel fijn.

En allerlekkerst is heel persoonlijk denk dat iedereen een ander merk zou noemen :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144846996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:20 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Haha mag hoor :p als summersuit :+ ?
:+

Nee, voor nr 3 he ;)
  woensdag 24 september 2014 @ 10:30:17 #148
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144847011
Uiteraard geweven. Aan rekbaar doe ik niet :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_144847040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:29 schreef L-E het volgende:

[..]

:+

Nee, voor nr 3 he ;)
Tuurlijk! komt wel weer mee met de rest O+
♥ J & S
pi_144847402
Ik heb een H&M berenpak incl oortjes en staartje voor in de doek :D

Maar dat pak van Phaidra is wel erg O+
pi_144847531
Phaidra O+

Ik had zo'n Vainaet fleecepak. Ik vind het jammer dat ze die niet in grotere maten verkopen. Echt ideaal.
pi_144848276
Ik vind het nog best lastig om te bedenken wat voor kleding m'n dochtertje aan moet in de doek. Vooral omdat ik 's ochtends steeds compleet verkeerd inschat wat voor weer het 's middags gaat worden :') Is het niet al snel heel warm in de doek? Mijn lichaamswarmte + zo'n laag stof... Ik zweet zelf in ieder geval peentjes. Denk dat ze het in een kinderwagen sneller koud hebben dan in een draagdoek?
pi_144848331
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:19 schreef Amsel het volgende:
Ik vind het nog best lastig om te bedenken wat voor kleding m'n dochtertje aan moet in de doek. Vooral omdat ik 's ochtends steeds compleet verkeerd inschat wat voor weer het 's middags gaat worden :') Is het niet al snel heel warm in de doek? Mijn lichaamswarmte + zo'n laag stof... Ik zweet zelf in ieder geval peentjes. Denk dat ze het in een kinderwagen sneller koud hebben dan in een draagdoek?
http://durftedragen.nl/wa(...)aan-in-de-draagdoek/
Hier heb je iig een richtlijn :). Het is idd lastig om in te schatten, maar laagjes zijn sowieso goed voor jullie allebei :)
pi_144848485
ohja, goed idee, zon fleecepakje.
Bij Sjaak ben ik in het najaar afgehaakt, omdat het toen echt rotweer werd en ik geen idee had hoe dat moest doen met knopen op of onder jas. Zo'n draagponcho ding zoals Moppert toont zie ik mezelf niet gebruiken eerlijk gezegd :@

Ga het meemaken hoever ik kom met een dikkere doek, Jaap lekker aangekleed erin. Jaap is nu al stuk ouder natuurlijk dan Sjaak toen die de winter in ging. Dat maakt ook wel een verschil vind ik!
(hier ook eerst zomer baby en toen winter baby, Phaidra!)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 24 september 2014 @ 12:58:49 #155
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144851301
Mooi is het idd allemaal niet maar wel warm en ik persoonlijk ga nooit meer over mijn jas knopen.
Dat vind ik echt mega shit!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144851701
De winter ja. Dat wordt hier ook nog wel een dingetje, want no way dat ik de wagen door 5 og meer cm verse sneeuw ga ploegen. Dan dus de doek. Heb een fijne, iets te grote, megadikke donzen jas. Hopelijk komen we daar ver mee. En dan idd zo'n lief pakje eronder in katoen of fleece, en een wollen romper. Gister nog een lief pak gekocht! Maar ik ben zelf nogal een muts met kiertjes bij mijn nek. Misschien een kolsjaal om ons heen knopen.
Draagjassen heb je hier wel, maar die vind ik doorgaans echt niet leuk genoeg. Warmte is belangrijker uiteraard, maar nee...
pi_144851758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:58 schreef Moppert het volgende:
Mooi is het idd allemaal niet maar wel warm en ik persoonlijk ga nooit meer over mijn jas knopen.
Dat vind ik echt mega shit!
ja, dat heb ik dus nog nooit geprobeerd. Ik heb ook een wollen jas, dus lijkt me heel lastig aanspannen ook.. mss al anders met zo'n donzen / windjack?

Waar liep jij dan tegenaan met OVER jas knopen?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 24 september 2014 @ 13:28:01 #158
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144852134
Niet goed netjes te knopen en zit verschrikkelijk.
Je kan je jas niet uitdoen dus je kind moet er altijd uit ook als het net slaapt. (of je zit met je winterjas binnen)
Soms als ik ergens ben dan draag ik ook zonder dat ik buiten ben dus dan moet je ook weer opnieuw knopen als je wel naar buiten gaat.


Dat vond ik zelf heel vervelend zeker bij uitstapjes naar de dierentuin enzo :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144854252
ohja, dat van jas uit terwijl kind net slaapt is wel een puntje. Hoewel Jaap dus gewoon zo van doek in bed rolt en doortukt hahahaha.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 24 september 2014 @ 16:13:51 #160
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_144858516
Tnx voor alle reacties. Genoeg opties om over na te denken :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 24 september 2014 @ 16:18:08 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144858713
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:28 schreef Moppert het volgende:
Niet goed netjes te knopen en zit verschrikkelijk.
Je kan je jas niet uitdoen dus je kind moet er altijd uit ook als het net slaapt. (of je zit met je winterjas binnen)
Soms als ik ergens ben dan draag ik ook zonder dat ik buiten ben dus dan moet je ook weer opnieuw knopen als je wel naar buiten gaat.
+1!
pi_144956494
Wat een handig topic is dit! Ik ga straks onze kleine A. eens in de draagdoek knopen, eens kijken wat ze daar van vindt!

Net al even geoefend :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2014 15:38:00 ]
pi_144956584
Ik heb nu doordeweeks geen tijd meer om met I in draagdoek te wandelen, maar als ik het dan op zaterdag/zondag wel doe dan is het zo duidelijk dat I daar enorm van geniet! Zo gezellig. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144958971
Eerste poging met doek:







Kan nog strakker, maar we gaan oefenen!
Heel knus zo O+ en ze viel meteen in slaap.

Als jullie nav deze foto nog tips hebben hoor ik het graag!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2014 17:34:54 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:12:36 #165
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144960104
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Eerste poging met doek:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Kan nog strakker, maar we gaan oefenen!
Heel knus zo O+ en ze viel meteen in slaap.

Als jullie nav deze foto nog tips hebben hoor ik het graag!
Staat je mooi zeg! :Y
Voor een eerste keer is het al heel wat :P
Je zou de schouderbanden wat uit kunnen trekken en dan terugslaan, dan zit het wat beter verdeeld.
En onder de beentjes de doek minder draaien. En verder wat netter en strakker, maar dat leert vanzelf ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_144960443
Tof Razz!

Ik krijg zoveel leuke reacties als ik met baby in de doek door de stad loop O+ En ik hoor heel veel "ah kijk nou hoe schattig" achter m'n rug om ;)
pi_144961248
Netje geknoopt Razz! Mooie doek ook, staat jullie mooi! O+

Ik ga deze winter toch nog een poging doen om over mijn jas heen te knopen. Mijn man vindt mijn fleecejack echt te lelijk (hij heeft wel een punt). En over slapen oid hoef ik me minder druk te maken, het is toch steeds op en af ivm selluf lopuh.
  zaterdag 27 september 2014 @ 19:39:01 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144962416
Leuk, Razz O+.

@Kyara, je kunt toch gewoon eerst knopen en dan je jas er over doen?
KuikenGuppy
pi_144962741
Wat een lief hummeltje, razz. O+ .

Ik heb deze jas.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144962946
Staat je goed Razz, zowel doek als baby ;)

Hoe strak moet je knopen eigenlijk? knoop best strak. maar ben soms bang dat ik d'r beentjes afknel, bij haar knietjes. Aan de bovenkant heeft ze wel ruimte, maar de onderkant duwt aardig in haar dijtjes. En als ik de doek afdoe, zie je rode afdrukken in haar benen, van die stofvouwen zeg maar. Niet heel heftig ofzo hoor, maar vraag me af hoe prettig dat zit.

Verder vindt ze het heerlijk, zo'n draagdoek. Zo gezellig <3
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:29:27 #171
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_144964335
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:39 schreef Burdie het volgende:
Leuk, Razz O+.

@Kyara, je kunt toch gewoon eerst knopen en dan je jas er over doen?
Best lastig zo op de rug ;)
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_144964364
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:29 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Best lastig zo op de rug ;)
Of lekker rustig :P
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:30:57 #173
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_144964406
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Eerste poging met doek:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Kan nog strakker, maar we gaan oefenen!
Heel knus zo O+ en ze viel meteen in slaap.

Als jullie nav deze foto nog tips hebben hoor ik het graag!
Onze oude doek 0+

Staat heel mooi!
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_144964477
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:39 schreef Burdie het volgende:
Leuk, Razz O+.

@Kyara, je kunt toch gewoon eerst knopen en dan je jas er over doen?
Ik denk niet dat dat heel erg op prijs wordt gesteld :D
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:39:09 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144964733
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:30 schreef L-E het volgende:

[..]

Of lekker rustig :P
_O-

Razz, mooi hoor! O+ Lekker vaak knopen, dan merk je vanzelf hoe ze het fijnst zit.
pi_144975725
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:30 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Onze oude doek 0+

Staat heel mooi!
Jaaa de kleuren zijn echt mooi! En hij is lekker zacht O+ .
  zondag 28 september 2014 @ 10:27:49 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144975924
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:29 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Best lastig zo op de rug ;)
Mega kwartje valt! :')
KuikenGuppy
  zondag 28 september 2014 @ 11:14:07 #178
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144976739
quote:
17s.gif Op zondag 28 september 2014 10:08 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Jaaa de kleuren zijn echt mooi! En hij is lekker zacht O+ .
O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144977200
Mooi Razz! O+ Ik zou de banden onder haar billen wat meer naar onder verplaatsen. Nu lopen ze wat meer over haar rug ipv echt onder de billen. Dan komen ze ook wat beter in de knieholtes te zitten. Maar al best goed voor je eerste poging :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144980548
Thanks voor de tips! Net weer geknoopt, ging alweer een stuk beter. Ook een spuugdoekje eronder gerold voor wat steun in haar nek, zat beter!

Ze krijgt wel echt een plakhoofdje van het tegen mij aan liggen. Doen jullie daar nog wat onder? Een klein hydrofiel doekje ofzo? Of zou ze daar weinig last van hebben?
  zondag 28 september 2014 @ 14:05:18 #181
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144980630
Ik doe daar een hoppediz doekje tussen :D R. zweet enorm snel en is een spuger dus zo is het minder plakkerig :)

http://dragenenzo.nl/prod(...)soires/spuugdoekjes/
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144987737
Als ik een shirt met lage hals draag doe ik er inderdaad vaak een hydrofiele spuugdoek tussen, scheelt een hoop geplak!
pi_144993663
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Eerste poging met doek:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Kan nog strakker, maar we gaan oefenen!
Heel knus zo O+ en ze viel meteen in slaap.

Als jullie nav deze foto nog tips hebben hoor ik het graag!
O+

Offtopic,.we hebben t zelfde wipstoeltje :P
S. 2014
J. 2016
pi_145096368
Haha ja leuk ding is het hè!

Goed, ik heb van een vriendin een Boba draagzak geleend. Volgens mij is die nog veel te groot voor zo'n klein prupke van twee weken :') al valt ze er net zo snel in in slaap als in de doek.

Zijn er ook draagzakken waar die kleintjes niet zo in verzuipen? Ik neig toch wel naar het gemak van klik klak klaar. Al is de doek zachter.

Plaatjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2014 17:00:20 ]
pi_145096600
Razz <3 <3 <3

Hoe vaker je 'oefent', hoe beter het gaat, je komt er snel achter wat je zelf fijn vindt met het 'aantrekken' van de banden bijv. Binnen de kortste keren hang je je baby in de draagdoek in 1 minuut!
Met dragers bij kleintjes heb ik geen ervaring :)
pi_145097223
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Haha ja leuk ding is het hè!

Goed, ik heb van een vriendin een Boba draagzak geleend. Volgens mij is die nog veel te groot voor zo'n klein prupke van twee weken :') al valt ze er net zo snel in in slaap als in de doek.

Zijn er ook draagzakken waar die kleintjes niet zo in verzuipen? Ik neig toch wel naar het gemak van klik klak klaar. Al is de doek zachter.

Plaatjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wij hebben een storchenwiege carrier, volgens mij kan die t kleinste versteld worden (tot 10 cm klein aan de onderkant)
Kwak
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:23:43 #187
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145097239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
wij hebben een storchenwiege carrier, volgens mij kan die t kleinste versteld worden (tot 10 cm klein aan de onderkant)
:Y en een hopptye dacht ik ook maar twijfel ik over.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145097518
Ik heb een storchenwiege maar mijn ervaring is dat ik een doek de eerste maanden toch echt prettiger vind. Het voelt gewoon beter, meer passend bij dat hele kleine lijfje. Aangezien ik in het begin ook moest wennen aan het knopen, vond ik het erg fijn om een rekbare doek te gebruiken. Die kun je voorknopen, en je kunt je kindje er dan makkelijk uit en weer in doen. Is dus ook een optie. Ik heb daardoor geleerd met een doek om te gaan, waardoor het knopen met andere nietrekbare doeken ook beter gaat.

Maar, het is ook echt je eigen weg vinden. En ontdekken wat jij prettig vindt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145098025
ik overweeg ook nog een doek, geen rekbare, maar ik wil eerst even weten wat voor formaat ik zelf heb na de bevalling :@ ik ben zo afgevallen dat ik misschien wel met een maat 7 een fwcc kan doen (voor de zwangerschap had ik nog maat 54 en dan heb je toch echt wel maat 8 nodig... en die zijn duur en dungezaaid).
Kwak
pi_145102362
Ik heb ook een storchenwiege, en we zijn er erg blij mee. O zit al vanaf 2 weken erg fijn er in (daarvoor vonden we het te warm ;))
Het "nadeel" vind ik dat ze aan de zijkanten iets meer aan het weer blootgesteld worden. Er moet dus een laagje extra kleding aan, ten opzichte van een doek.
In de praktijk gebruik ik vaker de doek, en mijn man de storchenwiege :)
pi_145106774
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb een storchenwiege maar mijn ervaring is dat ik een doek de eerste maanden toch echt prettiger vind. Het voelt gewoon beter, meer passend bij dat hele kleine lijfje.
Ja dit!
pi_145110073

Op vakantie in Schotland met mijn ultra Schotse doek O+ Heerlijk! Dh gaat ook steeds makkelijker. Zelfs 'in het wild' knopen :+

En leuk, veel nieuwe draagsters ^O^! Lekker oefenen en knuffelen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:54:22 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145119608
GotC, wat mooooooi! O+

En ik ben jaloers op jullie rugknoopskills! Wilde ook zoooo graag rugdragen, maar E wou t echt niet en ik trok de fuss niet :N
pi_145119631
Mooie GotC, prachtige kleur groen!

LB, nu nog eens proberen geen optie?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:59:54 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145119742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:55 schreef Morretje het volgende:
Mooie GotC, prachtige kleur groen!

LB, nu nog eens proberen geen optie?
Mmmmm weet niet. Ik heb de mei tai (en binnenkort 2 :9 ) dus dat werkt ook prima.

Maar ik kan zomaar ineens de geest krijgen en t proberen ja ;)
pi_145119775
Oh ja, dat is ook zo. Was even in de veronderstelling dat je haar helemaal niet meer droeg. E'tje heeft gewoon te weinig geduld >:)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:05:40 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145119887
Dragen wordt iig minder op prijs gesteld nu ze kan lopen, pffff :')

Laatst mee naar de stad genomen. Nou ze hing na 100m lopen al bijna uit de mei tai "lopelopelope!" "lope?" "LOPE!!!" :')
pi_145120394
:D zooo handig. Maar, dat zou met een wagen vast niet veel anders zijn, en die moet je dan leeg ook nog duwen én op je kind letten ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145120452
Kind met een eigen wil.. zou niet moeten mogen. :{w .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145158939
Mooi gotc! Welke knoop is dat?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_145159005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:37 schreef DJMomo het volgende:
Mooi gotc! Welke knoop is dat?
Double hammock met een half saltwater finish, om precies te zijn :+
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:42:30 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145159091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:24 schreef Morretje het volgende:
:D zooo handig. Maar, dat zou met een wagen vast niet veel anders zijn, en die moet je dan leeg ook nog duwen én op je kind letten ;)
;(

Ik had er vandaag 3 die zelf wilde lopen. En een dubbele buggy (en als er iets is wat echt niet lekker duwt dan is het wel een duobuggy :( ).
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:43:46 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145159115
Mooi GotC O+
pi_145161589
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

;(

Ik had er vandaag 3 die zelf wilde lopen. En een dubbele buggy (en als er iets is wat echt niet lekker duwt dan is het wel een duobuggy :( ).
Awww :*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145187276
Draagdoeken bij limango!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:07:29 #206
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145188464
Ik ben zo blij met onze tula O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145192341
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:07 schreef Moppert het volgende:
Ik ben zo blij met onze tula O+ O+
Foto, anders geloof ik,het niet ;) O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 19:36:49 #208
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145193695
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145193739
O+ smelt. Rammel. O+
pi_145194547
Is ook een heerlijk ding.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_145197593
Hoi! :W Na me een beetje ingelezen te hebben heb ik eigenlijk een vraag, of iemand misschien een tip heeft?
Ik ben me aan het orienteren op een vorm van dragen, die voor zowel mij als vriend mogelijk is... om 2 redenen denk ik dan eerder aan een ergonomische drager, dan aan een doek.
1. Vriend is nogal groot/breed/lang/breed (had ik breed al genoemd?), en ik niet. doeken kunnen we ws niet in dezelfde maat gebruiken.
2. Vriend wil graag dragen, maar is een radiator en heeft het altijd te warm. Ik denk dat hij de warmte van de een doek nog slechter trekt dan een ergonomische drager.

Nou is mijn vraag: Wie kan me een ergonomische drager aanraden, die extreem verstelbaar is qua maat? of is er nog iets anders wat ik over het hoofd zie? :)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:53:31 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145198068
Een Bondolino Crump!

Hoef je geen gespen voor op maat te sjorren en baby kan er vanaf dag 1 in als ik me niet vergis.

Je kunt altijd nog een rekbare doek kopen voor tijdens je verlof, als jij waarschijnlijk toch het meeste draagt. Zit fijn voor zo'n kleintje en je kunt m voorknopen en omlaten als je even moet voeden/verschonen.
pi_145198370
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:53 schreef LadyBlack het volgende:
Een Bondolino Crump!

Hoef je geen gespen voor op maat te sjorren en baby kan er vanaf dag 1 in als ik me niet vergis.

Je kunt altijd nog een rekbare doek kopen voor tijdens je verlof, als jij waarschijnlijk toch het meeste draagt. Zit fijn voor zo'n kleintje en je kunt m voorknopen en omlaten als je even moet voeden/verschonen.
oh thanks LB! Die ziet er idd goed uit ^O^ zeker in de "koelere" versie, en mogelijk met een verlengstuk. Eens even mijn vriend achtervolgen met een meetlint :P Heb je deze zelf ook?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:06:50 #214
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145198463
Ik heb een Bondolino, heeel fijn ding maar ik zou 'm aanraden vanaf mt 62 eigenlijk, eerder lijkt ie mij te groot.

Ik heb vandaag voor het eerst S in de doek gehad, was fijn!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:09:54 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145198553
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:03 schreef Crumpette het volgende:

[..]

oh thanks LB! Die ziet er idd goed uit ^O^ zeker in de "koelere" versie, en mogelijk met een verlengstuk. Eens even mijn vriend achtervolgen met een meetlint :P Heb je deze zelf ook?
Nee maar daar had ik soms wel een beetje spijt van, omdat vriendje E dus nooit droeg.

Overigens kun je met een doek maat 6 echt wel een heel eind komen hoor. Iig de simpelste knopen wel.

Oooh Soesa, zo'n klein frummeltje tegen je aan O+! Vond ze het fijn?
pi_145198610
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:09 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nee maar daar had ik soms wel een beetje spijt van, omdat vriendje E dus nooit droeg.

Overigens kun je met een doek maat 6 echt wel een heel eind komen hoor. Iig de simpelste knopen wel.
... had ik breed al genoemd? :D :P we hebben in een winkel staan proberen met een aantal doeken, en kwamen er echt niet uit met hem. Hij moet dan een doek maat 8 ofzo, en ik heb zo'n gevoel dat die dan nooit gebruikt gaat worden, want warm.
pi_145198635
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb een Bondolino, heeel fijn ding maar ik zou 'm aanraden vanaf mt 62 eigenlijk, eerder lijkt ie mij te groot.

Ik heb vandaag voor het eerst S in de doek gehad, was fijn!
ja? hmm maar 62 is al na een paar maanden toch? Wel fijn dat hij jou iig wel bevalt!

En je kleine frummel O+ aww
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:17:42 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145198804
Ah nee een maat 8 zou ik dan niet kopen hoor...

En 62 kan al heel snel zijn :D :Y
pi_145199363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef LadyBlack het volgende:
Ah nee een maat 8 zou ik dan niet kopen hoor...

En 62 kan al heel snel zijn :D :Y
ja, dat verwacht ik ook wel ja. t is toch ook het kindje van mijn vriend enzo, dus heel klein verwacht ik hem niet :') O+
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:37:35 #220
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145199548
Bondolino zou ik niet aanraden vanaf geboorde idd. (ik neig naar maat 68 )
De hopptye, diditai of de storchenwiege kan wel direct
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145199670
Marsupi kan ook vanaf de geboorte!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145199755
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:37 schreef Moppert het volgende:
Bondolino zou ik niet aanraden vanaf geboorde idd. (ik neig naar maat 68 )
De hopptye, diditai of de storchenwiege kan wel direct
Wat is volgens jou het verschil tussen die die je noemt en de bondolino dan? Want als ik ze online bekijk zien ze er qua vorm en gebruik allemaal min of meer hetzelfde uit? :)

Ik zie bijv wel dat de hop-tye (ook mooi!) de buikband ook geknoopt moet.. moet die achter geknoopt of terug naar voren? Want als voor, dan is hij te kort voor mijn vriend denk ik. Als achter.. dan heb je dus een knoop op je rug? lijkt me niet prettig als je ergens wilt zitten?

[ Bericht 15% gewijzigd door Crumpette op 04-10-2014 23:43:27 ]
  zondag 5 oktober 2014 @ 08:39:48 #223
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145207159
Op de rug maar ook de bondolino heb je om je rug lopen en alle andere dragers ook.
Als je goed wil kunnen zitten dan zou ik een doek kiezen.

En de bondolino is niet aan te passen in breedte en die ik opnoemde wel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145207460
Crumpette, ik heb steeds draagdoeken gedaan en later ook storchenwiege, maar voor mijn vriend hebben wij deze:
http://www.babybij.nl/erg(...)pes-incl-baby-insert

Daar is hij heel blij mee en I zit er ook lekker in. In de eerste maanden moet je dan zo'n baby-insert gebruiken, maar dat ging ook goed. (Al heeft mijn vriend toen ook wel vaak de rekbare doek gebruikt, want een doek is dan toch net wat fijner!) Het is een fijn ding vinden wij!

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145207562
Bondolino hier idd vanaf 62 voornamelijk gebruikt. Ze raden zelf aan dat je bij kleinere baby's de voetjes erin doet, maar je houdt een best groot gat aan de zijkant, dus ik was voora bang dat hij daar tussendoor zou floepen. Maar nu vind ik het een geniaal apparaat, want we gebruiken hem allebei heel veel en we hoeven niet iets te verstellen of aan te passen ^O^ En alles wat op je rug zit is plat, dus je voelt niks als je zit. Maar volgens mij maakt de zomerversie niet zo heel veel uit qua warmte, want het warmste is toch die baby op je, dus dat de banden dan wat dunner zijn scheelt denk ik nauwelijks.

En een emei? Die zijn toch ook heel veel af te stellen?
  zondag 5 oktober 2014 @ 09:13:23 #226
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145207583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:43 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het verschil tussen die die je noemt en de bondolino dan? Want als ik ze online bekijk zien ze er qua vorm en gebruik allemaal min of meer hetzelfde uit? :)

Ik zie bijv wel dat de hop-tye (ook mooi!) de buikband ook geknoopt moet.. moet die achter geknoopt of terug naar voren? Want als voor, dan is hij te kort voor mijn vriend denk ik. Als achter.. dan heb je dus een knoop op je rug? lijkt me niet prettig als je ergens wilt zitten?
Crump! Wij hebben een storchenwiege en een diva mei tai (is zelfde model als hopptye) liggen. Je mag ze altijd even lenen om te kijken of ze passen bij je vriend.
Als t niet eerder ervan komt dan gewoon op kraamvisite, neem je gewoon je vriend mee om baby te gluren en passen jullie effe! ;)
Kwak
pi_145208599
Qua warmte zou ik dan juist een drager aanschaffen van doekenstof. Mijn zussie en baby hebben het meteen bloedheet als ze dragen, ze knoopt dan ook de kangaru ipv FWCC, en draagt met een kokadt taitei. Ook verstelbaar, kleinste maat weet ik niet, maar baby is nu maat 62 en hij kon nog kleiner.
Die van kokadi is er met gespen helemaa, half gesp/half knopen, en helemaal knopen volgens mij.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145209109
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 08:39 schreef Moppert het volgende:
Op de rug maar ook de bondolino heb je om je rug lopen en alle andere dragers ook.
Als je goed wil kunnen zitten dan zou ik een doek kiezen.

En de bondolino is niet aan te passen in breedte en die ik opnoemde wel.
als je zegt aan te passen in de breedte dan heb je het over het "zitvlak" voor de mini he? :Y
Dat had ik ook gezien idd, dat is wel een mooie optie.
pi_145210284
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:12 schreef Dot. het volgende:
Bondolino hier idd vanaf 62 voornamelijk gebruikt. Ze raden zelf aan dat je bij kleinere baby's de voetjes erin doet, maar je houdt een best groot gat aan de zijkant, dus ik was voora bang dat hij daar tussendoor zou floepen. Maar nu vind ik het een geniaal apparaat, want we gebruiken hem allebei heel veel en we hoeven niet iets te verstellen of aan te passen ^O^ En alles wat op je rug zit is plat, dus je voelt niks als je zit. Maar volgens mij maakt de zomerversie niet zo heel veel uit qua warmte, want het warmste is toch die baby op je, dus dat de banden dan wat dunner zijn scheelt denk ik nauwelijks.

En een emei? Die zijn toch ook heel veel af te stellen?
Dat ja. ^O^ Vind inmiddels de hop-tye (of iets soortgelijks) ook heel mooi, maar die knoop op mijn rug vind ik een minpunt, en ik ben bang dat die banden niet lang genoeg zijn voor vriend. *meetlint pakt*
pi_145210294
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 09:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Crump! Wij hebben een storchenwiege en een diva mei tai (is zelfde model als hopptye) liggen. Je mag ze altijd even lenen om te kijken of ze passen bij je vriend.
Als t niet eerder ervan komt dan gewoon op kraamvisite, neem je gewoon je vriend mee om baby te gluren en passen jullie effe! ;)
wat een lief aanbod, thanks! die storchenwiege is ook min of meer hetzelfde model toch? hetzelfde in gebruik?
pi_145210348
Crumpette, je mag tzt ook onze Manduca lenen/overnemen :) Niet (imo) geschikt vanaf geboorte, maar vanaf 56/62 zat T. er prima in.
Volledig aan te passen en erg comfortabel.

Trouwens, ook als je een geweven doek wilt lenen mag dat :)
pi_145210373
Oh man, crumpette krijgt keuzestress. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145210525
Share the love! 8-)
pi_145210636
hihi thanks GotC! Manduca heb ik ook gezien idd, ziet er wel robuust uit! Gebruiken jullie hem niet meer dan? (en waarom niet?)

zat net nog een video te kijken van een hop-tye, en (8> zo: dat klinkt heel ingewikkeld :')
pi_145210860
We gebruiken 'm nog met liefde! Yur is gisteren nog met T. in de Manduca op stap geweest :7. En de Manduca hebben we vorige week in Schotland veel gebruikt.

We zijn gewoon aan het rondkijken voor iets anders omdat het kan, zit eigenlijk nog prima :'). Hoeft dus niet perse weg.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:19:05 #236
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145211025
Manduca is wel de drager die je het best op verschillende lichamen aan kan passen.
Met de meeste verstel mogelijkheden.
Maar idd niet direct vanaf de geboorte. maat 56 beetje stevige baby wel.

Wij hebben nu een Tula wamt de manduca buikband zat bij 2 kinderen bij mij echt prima maar nu vond ik hem bij nummer 3 ineens niet meer lekker zitten. Maar in kwaliteit vind ik de tula echt veel minder goed.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:20:45 #237
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145211063
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:47 schreef Crumpette het volgende:

[..]

wat een lief aanbod, thanks! die storchenwiege is ook min of meer hetzelfde model toch? hetzelfde in gebruik?
ja, alleen dan met gevulde banden over de schouders en een clipsluiting om de buik ipv lappen die je knoopt. vind t wel anders dragen (met de oefenknuffel).

maar passen mag dus altijd.
Kwak
pi_145211171

Kiek nou O+ Incl slingers O+
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:25:18 #239
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145211179
Meitai = Bondolino, hopptye, didytai
Halffbuckle = Storchenwiege carrier
Fullbuckle = Manduca, Tula Boba, etc

Halffbuckle is alleen om je buik een gesp.
Fullbuckle is overal gespen.
Een mei tai = knopen (soms is de heupband klitteband en de rest afknopen)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145211271
GotC O+ !!!

Ah, moppert, das handig, thanks!
pi_145465910
nooit gedacht dat ik t zo fijn zou vinden O+

S. 2014
J. 2016
  zondag 12 oktober 2014 @ 20:13:37 #242
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_145466431
Komen haar voetjes nou onder de drager vandaan? :o
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_145467574
quote:
5s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:13 schreef Paxlie het volgende:
Komen haar voetjes nou onder de drager vandaan? :o
Ja das n puntje voor de volgende keer :@
S. 2014
J. 2016
pi_145471989
Maar je wist dus dat ze zo niet goed zit? Dan zou ik de volgende keer dan gewoon eerst zorgen dat ze goed zit en daarna pas een foto maken.
Maar als je het dus pas doorhad doordat Paxlie het zei, heb ik niets gezegd :@
pi_145472094
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:41 schreef Mabawa. het volgende:
Maar je wist dus dat ze zo niet goed zit? Dan zou ik de volgende keer dan gewoon eerst zorgen dat ze goed zit en daarna pas een foto maken.
Maar als je het dus pas doorhad doordat Paxlie het zei, heb ik niets gezegd :@
nou ik dacht dat ze gewoon goed zat.. maar niet dus.. is nog allemaal erg nieuw voor mij.
S. 2014
J. 2016
pi_145472623
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
nou ik dacht dat ze gewoon goed zat.. maar niet dus.. is nog allemaal erg nieuw voor mij.
Ja wennen he. Draagconsultje een optie? Verder gewoon heel veel filmpjes kijken op youtube enzo. Maar fijn dat je er nu al van kan genieten :)

Zo bij deze officieel: Mabawa en Double Hammock worden nooit vriendjes... nooit! Iets met veel rugpijn en verrekte armspieren. :') Ik hou het wel bij O+ BWCC O+
pi_145472718
Oh ja, bwcc. Ook maar eens oefenen :9.

Fijn he GM, draagzak? :) Kun je nu sneller uit de voeten als je de honden uit gaat laten?
pi_145472730
Maba :D ik werd nooit vriendjes met de DH...kreeg kramp in mijn rug en nek altijd _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 12 oktober 2014 @ 21:56:50 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145472964
GM, wat een leuke foto! En wat fijn dat het al zo bevalt. Nu nog even finetunen maar dat komt vast wel goed ;)

Ik ben eerlijk gezegd ook geen DH fan. Liever een ruck een beetje leuk afgeknoopt.
pi_145473307
Ik kan nu steeds beter de dh, maar in het begin konden m'n armspieren 1 poging aan :')!

Dit was bv een redelijke poging van afgelopen zaterdag met m'n O+ nieuwe doek O+:
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:03:48 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145473383
Mooi GotC!

Maar nieuw? Je had toch al iets soortgelijks, in groen maar ook in blauw toch?
pi_145473577
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:03 schreef Kyara het volgende:
Mooi GotC!

Maar nieuw? Je had toch al iets soortgelijks, in groen maar ook in blauw toch?
Lol :D Ik ben sterrenfan!
De groene is echter vandaag aangekomen in Australië en de blauwe al een tijdje weg.
heb nog wel een Orion Montague RS, turquoise met d. blauw.

/hoarder
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:10:54 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145473754
Maar die blauwe die al een tijd weg was, die leek hier toch wel op? Of niet?
Hoewel, er zijn 2 doeken die erg op elkaar lijken want de groene en de oude blauwe waren ook niet hetzelfde toch?

volg je me nog?
pi_145474062
Mmm die was blauw met gouden sterren ;).
En idd, de blauwe is Orion en de groene Starry Night.

Ik snapte je gewoon :D :7
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:29:02 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145474940
Wow, wat goed dat je me kon volgens.
En van mij dat ik gewoon je doekenstash enigszins ken :')
pi_145475068
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:29 schreef Kyara het volgende:
Wow, wat goed dat je me kon volgens.
En van mij dat ik gewoon je doekenstash enigszins ken :')
We zijn in sync!
Ik ben trots op je O+
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:38:39 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145475584
*;

Ik had laatst een paar knopen geoefenend. Er zat een hele fijne bij. Maar natuurlijk weet ik niet meer hoe hij ging en hoe hij heet of waar ik hem gevonden had.
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:41:41 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145475771
Oh en GotC, ik zag net op FB ook een nieuwe Oscha langskomen. Heb je die al? ;)
pi_145481859
Gewoon nog een keer al die knopen proberen :P

En huuu nee! Eng ding :D En als ik er 1 zou kopen zou het een Forbes of Macdonald moeten zijn 8-).
  maandag 13 oktober 2014 @ 08:52:14 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145482816
Beter idee :+

Herkent iemand deze knoop? Hij is gemaakt met een maat 4 en het is geen rs.


Haha, ik vond die Oscha ook niet echt mooi. Forbes of Macdonald ken ik niet, is dat een specifieke ruit of zo?
pi_145483104
Rebozo hip carry met slipknop? Gokje? :)

En ja, de ruit van mijn familie ;) Maar zal eigenlijk nooit zoiets kopen..
pi_145483568
GotC wat een mooie foto met je nieuwe doek O+

Ik dus helemaal onderzoek doen, en allemaal links en opties en videos sturen naar (8>, kijkt hij 1 keer naar de bondolino, trekt een vies gezicht en zegt: Ja maar dat is net alsof je een dikke rugzak op hebt -O- ... ik: ja maar zoiets is wel afstelbaar voor ons beide. hij: ja maar we kunnen ook allebei wat anders doen he voor dragen :|W Daar gaat al mijn werk :') Ik weet het goed gemaakt, ik koop iets wat ík mooi/fijn vind, en hij zoekt zelf maar wat uit ^O^
pi_145483931
Goed idee, Crumpette!

Bij ons is het vaak zo dat als mijn vriend mij bezig ziet dan wil hij ineens ook. En met jullie lengte verschil is het ook niet gek om verschillende dragers te gebruiken. Of doeken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145484160
Crumpette, wij hebben ook toentertijd een Manduca voor Yur gekocht en een doek voor mij :) Ieder z'n eigen ding.
pi_145484209
Effe een tvptje hier... deze hummel maar es in een doek proppen als hij/zij er is. Zal in de komende maanden maar es inlezen en kijken wat ik mooi en passend vind.
pi_145485213
Ja ik vind voor mezelf een doek ook mooier/zachter/vrouwelijker, dus ik was me al aan het aanpassen voor hem :'). Mooi niet dus, nou kies ik lekker iets wat ik zelf mooi vind O+
pi_145485407
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:01 schreef Crumpette het volgende:
Ja ik vind voor mezelf een doek ook mooier/zachter/vrouwelijker, dus ik was me al aan het aanpassen voor hem :'). Mooi niet dus, nou kies ik lekker iets wat ik zelf mooi vind O+
Altijd verstandig :7

Mannen willen vaak toch stoer en full buckle enzo :D
pi_145485487
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Altijd verstandig :7
Mannen willen vaak toch stoer en full buckle enzo :D
ja precies. Jij nog een tip voor een fysieke winkel in DH waar hij wat dingen kan proberen eventueel? Hij is nogal een gemakkelijke koper en als het past vindt hij het best - als ik er niet bij was geweest had de prenatal dame hem nog een babybjorn aangesmeerd. :{w :P
pi_145485587
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:12 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja precies. Jij nog een tip voor een fysieke winkel in DH waar hij wat dingen kan proberen eventueel? Hij is nogal een gemakkelijke koper en als het past vindt hij het best - als ik er niet bij was geweest had de prenatal dame hem nog een babybjorn aangesmeerd. :{w :P
http://www.haagsborstvoedingscentrumvitanova.nl/Winkel/winkel.htm
En er zijn uiteraard ook een boel consulenten, maar er zit ook een Haagse consulente op Fok en zij verkoopt ook veel verschillende soorten ( http://www.draagkrachtig.nl/ ). Misschien is zoiets een idee? :)

Zelf nog nooit in die winkel geweest btw :)
pi_145485766
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:16 schreef GotC het volgende:
[..]
http://www.haagsborstvoedingscentrumvitanova.nl/Winkel/winkel.htm
En er zijn uiteraard ook een boel consulenten, maar er zit ook een Haagse consulente op Fok en zij verkoopt ook veel verschillende soorten ( http://www.draagkrachtig.nl/ ). Misschien is zoiets een idee? :)
Zelf nog nooit in die winkel geweest btw :)
oh die winkel zit heel dichtbij! Thanks, ik ga eens even kijken ^O^
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:50:09 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145486562
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:16 schreef GotC het volgende:
Rebozo hip carry met slipknop? Gokje? :)
En ja, de ruit van mijn familie ;) Maar zal eigenlijk nooit zoiets kopen..
Ik ben er inmiddels uit. Het is de Semi-FWCC :Y
Ik vond hem fijn dat ze half heup, half buik zit. Hou niet van die echte heupknopen en voor op mijn buik vind ik haar net iets te groot om nog iets te kunnen doen (of mijn armen zijn te kort, dat kan ook).
pi_145486611
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels uit. Het is de Semi-FWCC :Y
Ik vond hem fijn dat ze half heup, half buik zit. Hou niet van die echte heupknopen en voor op mijn buik vind ik haar net iets te groot om nog iets te kunnen doen (of mijn armen zijn te kort, dat kan ook).
Oooh ziet er ideaal uit! Die kende ik nog niet!
Ik draag T. bijna altijd nog op m'n buik, maar het begint wat..interessant te worden :+ Kan idd weinig met m'n handen en hij is met 11kg toch een tikje zwaar aan het worden voor urenlange wandelingen voorop.
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:56:03 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145486720
Ja precies. Ik vind het vooral lastig dat ik dan geen ander kind meer op kan tillen. Of als ze teveel voor mijn voeten lopen dan zie ik ze niet :') Ik draag dus eigenlijk altijd op mijn rug maar een ziek/sneu/verdrietig kind heb ik liever op mijn buik. En dan is deze ideaal. Ook voor onderweg vond ik omdat het een korte doek is dus weinig ruimte in beslag.
  † In Memoriam † maandag 13 oktober 2014 @ 15:01:12 #274
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_145492907
Voor de mensen die wat dieper in de doeken en draagwijzen willen duiken: Het programma voor de Dutch (international) Babywearing Conference op de 25e en de 26e in Groningen staat online. Ziet er leuk uit, veel goede sprekers en docenten. En mooie doeken. (En ik ga een workshop geven.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 13 oktober 2014 @ 15:06:39 #275
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145493068
Ik wil zo enorm graag.. alleen zo duur voor een full ticket en dat geld hebben we nu niet :(
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:44:07 #276
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145572073
Net voor het eerst in het bos gevoed vanuit de draagdoek en vervolgens weer ingeknoopt *O* Apetrots :D



Even een vraagje: kan het zijn dat de Beco butterfly 2 gewoon te groot voor mij is? Had hem omgedaan maar onderaan sluit hij totaal niet mooi aan (zoals op de foto hieronder) en de banden zijn maximaal aangetrokken. Sowieso voelt het veel zwaarder dan met de draagdoek. Denk dat de Beco mooi voor mijn man is, die ziet dat knopen toch niet zitten en ik ben verliefd op mijn doekjes O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145573254
Ja kan. Ik had dat probleem met de Manduca. Boba gaat hier goed, maar die is wel weer voor vanaf een maand of zes pas echt goed passend.
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2014 @ 17:32:34 #278
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_145574055
Chanty, wat goed, terecht trots *O*
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_145576824
Chanty, voor mij was de beco ook echt te groot, dus dat kan zeker. Ik heb daarom een wompat aangeschaft met extra korte banden. Die was perfect O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 oktober 2014 @ 18:57:37 #280
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145577006
Ben ik dus niet gek. Goede reden om nog een doek te mogen kopen voor de winter O-)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:17:37 #281
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145577908
Ik ben ook aangestoken door jullie, maar door alle info zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik zou graag willen dragen, maar weet niet of ik het geduld heb om te knopen. Al lijkt me dat wel het mooiste. Zou graag zo vroeg mogelijk willen dragen en ben in dec uitgerekend. Ben maar 161 lang en lichaamstype normaal/mollig.

Wat kunnen jullie mij aanbevelen om naar te kijken? :)

Woon in de achterhoek, heb nog geen winkels gevonden die in de buurt liggen :( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_145578172
Jammer Chanty! Maar ik ben wel heel benieuwd naar een foto in de Beco O+
Foto is in de doek is mooi trouwens O+ En *O* voor voeden vanuit de draagdoek en het zelf weer inknopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:17 schreef AwayTL het volgende:
Woon in de achterhoek, heb nog geen winkels gevonden die in de buurt liggen .
Ik weet niet waar je precies woont maar misschien is dit nog te doen voor je: www.jebabydichtbij.nl
Je kunt daar altijd eea proberen in elk geval.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:34:23 #283
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145578681
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:24 schreef Kyara het volgende:
Jammer Chanty! Maar ik ben wel heel benieuwd naar een foto in de Beco O+
Foto is in de doek is mooi trouwens O+ En *O* voor voeden vanuit de draagdoek en het zelf weer inknopen.

[..]

Ik weet niet waar je precies woont maar misschien is dit nog te doen voor je: www.jebabydichtbij.nl
Je kunt daar altijd eea proberen in elk geval.
Ga dit weekend mijn man eens ide beco omdoen die moet hem wel passen. Maak ik meteen een foto :Y

En bedenk me net dat ik hem misschien wel pas over mijn winterjas. Nog maar even proberen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145580577
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:01 schreef Macka66 het volgende:
Voor de mensen die wat dieper in de doeken en draagwijzen willen duiken: Het programma voor de Dutch (international) Babywearing Conference op de 25e en de 26e in Groningen staat online. Ziet er leuk uit, veel goede sprekers en docenten. En mooie doeken. (En ik ga een workshop geven.)
Zijn daar ook veel diverse aanbieders/verkopers?
Venus in pocketformaat
© loveli
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2014 @ 20:27:48 #285
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_145581175
Ja, die zijn er ook. Het lijstje tot nu toe: Manduca, Kintawelt & BloomyLoom, Owrapel, Kokadi, pupidu, diva Milano, Yaro slings, mevrouwmus, doeck, petit&jolie, Didymos, Bebe Sachi, Kokoro.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_145582024
Ah, dat koppie boven die doek uit, Chanty!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2014 @ 21:06:37 #287
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_145582602
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:17 schreef AwayTL het volgende:
Ik ben ook aangestoken door jullie, maar door alle info zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zou graag willen dragen, maar weet niet of ik het geduld heb om te knopen. Al lijkt me dat wel het mooiste. Zou graag zo vroeg mogelijk willen dragen en ben in dec uitgerekend. Ben maar 161 lang en lichaamstype normaal/mollig.
Wat kunnen jullie mij aanbevelen om naar te kijken? :)
Woon in de achterhoek, heb nog geen winkels gevonden die in de buurt liggen :( .
Neem contact op met indedoek.nl, webshop in Ruurlo. Die hebben vast wel een inloopochtend oid.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:09:00 #288
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145582699
Bedankt kyara! En Macka! Ruurlo is inderdaad dichtbij!! :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_145584271
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:27 schreef Macka66 het volgende:
Ja, die zijn er ook. Het lijstje tot nu toe: Manduca, Kintawelt & BloomyLoom, Owrapel, Kokadi, pupidu, diva Milano, Yaro slings, mevrouwmus, doeck, petit&jolie, Didymos, Bebe Sachi, Kokoro.
Dank! Ga ik me even inlezen of het voor mij wat is.

Nog meer geinteresserden? LB, minimeet een optie?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145594760
:{ Voor mij is Groningen een kippe-eindje, maar ik ben al bezet de 25e ;( Ik wil zo graag..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145595181
Zo jammer dat t helemaal in Groningen is. Vind ik echt veel te ver voor mijzelf.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:49:34 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145595299
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dank! Ga ik me even inlezen of het voor mij wat is.

Nog meer geinteresserden? LB, minimeet een optie?
Ahhhhh boehh ik ben er waarschijnlijk niet!! Anders had me dat heel tof geleken ja! :o
Ik ga t weekendprogramma even evalueren oO<
pi_145595893
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:18 schreef Morretje het volgende:
:{ Voor mij is Groningen een kippe-eindje, maar ik ben al bezet de 25e ;( Ik wil zo graag..
Precies hetzelfde. Heel dat weekend al een afspraak staan wat ik echt niet kan en wil afzeggen maar man oh man ik moet er heen :')
♥ J & S
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:38:47 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145629302
Ik heb een sprookjesdoek te leen en het ding is echt een draak om te knopen. Hij kan bjna rechtop staan (net nieuw). Wat kan ik allemaal doen om hem zachter te krijgen. Zonder hem compleet te mishandelen want het is niet mijn doek....
pi_145629745
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:38 schreef Kyara het volgende:
Ik heb een sprookjesdoek te leen en het ding is echt een draak om te knopen. Hij kan bjna rechtop staan (net nieuw). Wat kan ik allemaal doen om hem zachter te krijgen. Zonder hem compleet te mishandelen want het is niet mijn doek....
Heb je van die RS ringen? anders kan je hem daarmee zachter maken. Uhm Verder vingerhaken of een donut van maken? Er zijn zelfs youtube filmpjes voor ;)

Succes!
♥ J & S
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:59:27 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145629815
In de droger met tennisballen!
pi_145630090
Ah, ik wilde net komen vragen of mijn nieuwe draagdoek ook in de droger mag (we hebben sinds gister een droger :D). Waar zijn de tennisballen voor, LB?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_145630162
Als de droger op koud/lauw drogen kan zou ik dat doen. Dan drogen tot licht vochtig en dan droog strijken :).. (het is wel een 100% katoenen doek? bij een blend zou ik hem niet direct via de droger drogen)

Tennisballen zorgen er voor dat de stof nog zachter is na het drogen, alsof de draden dan extra gecruncht worden ofzo :')
♥ J & S
pi_145630341
Er zitten heel veel programma's op, dus koud/lauw drogen kan vast ook. :Y . De doek is inderdaad 100% katoen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:37:43 #300
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_145630798
Ik geloof dat Marjolijntje ooit een doek met stoffen schoenen in de droger gemikt heeft om em zachter te krijgen _O- !

Ik heb mijn Blue Berry momenteel tussen het matras en de molton liggen en dat werkt ook wel.

En nu ben ik aan het kijken voor een RS voor Piranha, maar ik ben weer eens te veeleisend :'). Ik wil een wolblend maar geen prikwol, met paars, maar niet meisjesachtig, en last but not least, hij moet onder de ¤150,- blijven.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:40:49 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145630868
Dicht dan maar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')