Jaja leuk, maar de vraag blijft: wat doen we met de mensen die dat niveau niet aankunnen (en dat zijn er veel)...quote:Op woensdag 3 september 2014 04:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het verschuift gewoon, opleiding is gemiddeld hoger, eisen worden omhoog geschroefd.
Plantsoen schoffelen, inzetten in het kader van participatie,quote:Op donderdag 4 september 2014 02:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja leuk, maar de vraag blijft: wat doen we met de mensen die dat niveau niet aankunnen (en dat zijn er veel)...
Zeker laten we de helft van de bevolking als slaaf gaan behandelenquote:Op donderdag 4 september 2014 02:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Plantsoen schoffelen, inzetten in het kader van participatie,
Wanneer je pech hebt en in de bijstand terecht komt is dat al realiteit.quote:Op donderdag 4 september 2014 04:46 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Zeker laten we de helft van de bevolking als slaaf gaan behandelen![]()
Ja maar het is toch wat anders als je de meerderheid van de bevolking dit wilt aandoen.quote:Op donderdag 4 september 2014 04:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je pech hebt en in de bijstand terecht komt is dat al realiteit.
Ik heb geen idee hoe het zich zal ontwikkelen?quote:Op donderdag 4 september 2014 05:06 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja maar het is toch wat anders als je de meerderheid van de bevolking dit wilt aandoen.
En als dat heel rap gaat dan staan we dadelijk met onze mond vol tandenquote:Op donderdag 4 september 2014 05:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het zich zal ontwikkelen?
Weet wel dat een bedrijfstak maar zo kan verdwijnen.
Ja de bouw is al weg en in de WW, kennelijk zijn er geen woningzoekenden meer, of ze moeten een woning kopen van 200.000 euro met zonder salarisquote:Op donderdag 4 september 2014 05:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het zich zal ontwikkelen?
Weet wel dat een bedrijfstak maar zo kan verdwijnen.
Tandarts is nog lang geen bedreigde beroepsgroepquote:Op donderdag 4 september 2014 08:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
En als dat heel rap gaat dan staan we dadelijk met onze mond vol tanden
Ik ga altijd in turkije, daar kost maar 25% van hierquote:Op donderdag 4 september 2014 09:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tandarts is nog lang geen bedreigde beroepsgroep
hahahah (@tandartsgrap)quote:Op donderdag 4 september 2014 09:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tandarts is nog lang geen bedreigde beroepsgroep
Ik denk dat er als maatschappij maar één ding op zit, en dat is een grote groep mensen onderhouden die echt niet meer aan en baan kunnen komen. Geloven dat er voor iedereen heus wel een baan is, en dat die MBO'ers maar wat hardr hun best moeten doen om op HBO-niveau te functioneren is natuurlijk een kulargument.
Tsja, maar er zijn mensen die alleen maar koekjes in kunnen pakken, meer kunnen ze niet. Die hebben nu nog werk, maar zijn straks volkomen overbodig. Ik ken niet veel bedrijfstakken waar je deze mensen in kwijt kunt, tenzij je werk gaat creeëren als overheid.quote:Op donderdag 4 september 2014 09:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
hahahah (@tandartsgrap)
In principe als je iedereen een juiste (kansrijke) bedrijfstak in stuurt is er geen ramp lijkt mij.
Althans dan lijkt het me beheersbaar...
ja banen in de ICT blijven komen, en de banen die menselijk handelen vereisen zoals zorgquote:Op donderdag 4 september 2014 09:53 schreef 16meter het volgende:
Banen verdwijnen, nieuwe banen komen terug. De werkweek zal op den duur korter worden.
Niks aan de hand.
ook adminstratie gaat verdwijnenquote:Op donderdag 4 september 2014 09:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tsja, maar er zijn mensen die alleen maar koekjes in kunnen pakken, meer kunnen ze niet. Die hebben nu nog werk, maar zijn straks volkomen overbodig. Ik ken niet veel bedrijfstakken waar je deze mensen in kwijt kunt, tenzij je werk gaat creeëren als overheid.
Joh, de meeste mensen kunnen niet eens schrijven. De administratieve banen waarbij dossiermappen in kasten gepakt moeten worden bestaan allang niet meer. Zelfs voor administratief werk heb je tegenwoordig wel iets meer nodig dan een hoofd en een paar handen.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:01 schreef homme7 het volgende:
[..]
ook adminstratie gaat verdwijnen
Dus de mensen die nu op straat komen te staan omdat er geen behoefte meer is aan dozenvouwers, die komen wel weer aan een baan?quote:Op donderdag 4 september 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
Dit zijn altijd van die loze discussies.
Banen verdwijnen nou eenmaal. Dat heet vooruitgang.
Wat is jouw voorstel? Banen creëren die dienen als bezigheidstherapie voor mensen die niets kunnen?quote:Op donderdag 4 september 2014 10:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus de mensen die nu op straat komen te staan omdat er geen behoefte meer is aan dozenvouwers, die komen wel weer aan een baan?
alle administratieve functies gaan verdwijnen door de automatisering, waar info direct van bron naar rekencentrum gaat via portalsquote:Op donderdag 4 september 2014 10:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Joh, de meeste mensen kunnen niet eens schrijven. De administratieve banen waarbij dossiermappen in kasten gepakt moeten worden bestaan allang niet meer. Zelfs voor administratief werk heb je tegenwoordig wel iets meer nodig dan een hoofd en een paar handen.
Ik denk dat je het kunnen van een deel van de beroepsbevolking overschat. En wat die mensen wel kunnen, dat zijn nu juist de banen die verdwijnen. Dat is juist geen achterom kijken, dat is vooruit kijken en constateren dat deze mensen uit de markt geprezen worden.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel? Banen creëren die dienen als bezigheidstherapie voor mensen die niets kunnen?
Je moet niet achterom blijven kijken. In plaats daarvan moet bekeken worden wat deze mensen dan wel kunnen doen.
Maar wat is dan jouw voorstel? Vooruitgang bewust tegenhouden zodat die mensen aan het werk kunnen blijven?quote:Op donderdag 4 september 2014 10:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat je het kunnen van een deel van de beroepsbevolking overschat. En wat die mensen wel kunnen, dat zijn nu juist de banen die verdwijnen. Dat is juist geen achterom kijken, dat is vooruit kijken en constateren dat deze mensen uit de markt geprezen worden.
Nee, verhoging van de arbeidsproductiviteit is vooruitgang.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
Dit zijn altijd van die loze discussies.
Banen verdwijnen nou eenmaal. Dat heet vooruitgang.
Kortom: heel veel uitkeringen dus.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Plantsoen schoffelen, inzetten in het kader van participatie,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |