ne helemaal HRA afschaffen, dat scheelt heel veel werk voor de belastingdienstquote:Op maandag 15 augustus 2016 12:49 schreef keste010 het volgende:
[..]
Een slechte subsidie schaf je hoe dan ook af. Naar voorstellen hoe "er wat tegenover" moet staan wil ik wel kijken hoor. Wat stel je voor?
Kleine correctie overigens: van mij mag hypotheekrenteaftrek wel bestaan tot aan ¤300.000, uiteraard wel tegen een inkomensafhankelijk tarief. Of die op termijn helemaal afgeschaft moet worden, daar sta ik nog wat twijfelend tegenover. De meeste klappen kunnen in ieder geval nu gemaakt worden.
normeren totaal wereldwinst relateren aan de omzet per landquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:53 schreef polderturk het volgende:
Misschien kan Nederland de volgende voorwaarde stellen: Als het hoofdkantoor in Nederland gevestigd is, moet je minimaal 1% van je personeel in dienst hebben in Nederland.
Aantal? Inkomsten? Personen? FTE?quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:53 schreef polderturk het volgende:
Misschien kan Nederland de volgende voorwaarde stellen: Als het hoofdkantoor in Nederland gevestigd is, moet je minimaal 1% van je personeel in dienst hebben in Nederland.
Hoe komen gemeenten dan aan inkomsten?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne helemaal HRA afschaffen, dat scheelt heel veel werk voor de belastingdienst
de WOZ kan wat mij betreft ook wel weg
van het rijk de HRA kosten wegstrepen tegen het gemis van WOZ, kom dat is logisch hequote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoe komen gemeenten dan aan inkomsten?
De WOZ is geen gemis, je doelt op de OZB neem ik aan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van het rijk de HRA kosten wegstrepen tegen het gemis van WOZ, kom dat is logisch he
Ik vroeg het ook al aan Piet, maar kan jij mij vertellen hoeveel personeel bij de belastingdienst verdwijnt op het moment dat je de HRA afschaft? Hoeveel FTE werken er volgens jou aan de HRA?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne helemaal HRA afschaffen, dat scheelt heel veel werk voor de belastingdienst
de WOZ kan wat mij betreft ook wel weg
als de HRA en de WOZ verdwijnt dan hoeven de woningen ook niet meer getaxeerd te worden he, en alle aangiften kunnen dan automatisch.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:08 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik vroeg het ook al aan Piet, maar kan jij mij vertellen hoeveel personeel bij de belastingdienst verdwijnt op het moment dat je de HRA afschaft? Hoeveel FTE werken er volgens jou aan de HRA?
verhuurdersheffing ?/quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De WOZ is geen gemis, je doelt op de OZB neem ik aan.
Deze bedraagt voor alle gemeenten ca. 3 mrd, dus dan heb je nog wel wat over.
Kunnen we dan ook de verhuurdersheffing afschaffen? Dit is ook een percentage van de WOZ.
Of op de kopers, doordat ze voormalige corporatiewoningen verkopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
verhuurdersheffing ?/
zeg maar huurdersheffing, de verhuurders verhalen dat op de huurders he
Gelukkig hebben we nu de sociaaldemocratie die alles reguleert.quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederland had toen slechts driekwart van de wereldhandel in handen
nee de woningbouwvereniging mag de huur extra verhogen on de verhuurdersheffing te betalenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of op de kopers, doordat ze voormalige corporatiewoningen verkopen.
Ach, op een ander moment schaar je de VOC weer onder de overheden. Het is maar hoe de wind bij je staat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu de sociaaldemocratie die alles reguleert.
klopt, zoals Balkenende zei, we kunnen het weer,quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach, op een ander moment schaar je de VOC weer onder de overheden. Het is maar hoe de wind bij je staat.
De slavenhandel was de west indische compangiequote:Op woensdag 17 augustus 2016 05:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, zoals Balkenende zei, we kunnen het weer,
die slavenhandel en opiumhandel
En ondertussen een oogje dichtknijpt voor belastingontwijkers. 'Sociaal' en 'democratie' zijn niet bepaald de eerste termen die ik zou gebruiken om dat te beschrijven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu de sociaaldemocratie die alles reguleert.
Ze betalen uiteraard geen heffing over de woningen die verkocht zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de woningbouwvereniging mag de huur extra verhogen on de verhuurdersheffing te betalen
Dat heeft Blok hen beloofd
ze hoeven over de woningen die verkocht zijn geen heffing te betalen
Een oogje dichtknijpen bij belastingontwijkers? Wat is dat nu weer voor een brainfart. Belastingontwijking is gebruikmaken van de wettelijke voorzieningen. Complete onzin en nekgeklets weer, dat is alsof je zegt, een oogje dichtknijpen omdat iemand gebruik maakt van de HRA.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:11 schreef keste010 het volgende:
[..]
En ondertussen een oogje dichtknijpt voor belastingontwijkers. 'Sociaal' en 'democratie' zijn niet bepaald de eerste termen die ik zou gebruiken om dat te beschrijven.
ze mochten om de huurheffing te betalen de huren extra verhogen en over de verkochte woningen hoeven geen huurheffing meer te betalen , dus werden er ook veel woningen verkochtquote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze betalen uiteraard geen heffing over de woningen die verkocht zijn.
Maar waar ze het geld vandaan halen, mogen ze zelf weten. Dat kunnen dus ook verkoopopbrengsten zijn.
Voor scheefwoners.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ze mochten om de huurheffing te betalen de huren extra verhogen
Je hoeft mij het verschil tussen belastingontwijking en belastingontduiking niet uit te leggen, dank je. Verder weet je dondersgoed wat ik bedoel..quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een oogje dichtknijpen bij belastingontwijkers? Wat is dat nu weer voor een brainfart. Belastingontwijking is gebruikmaken van de wettelijke voorzieningen. Complete onzin en nekgeklets weer, dat is alsof je zegt, een oogje dichtknijpen omdat iemand gebruik maakt van de HRA.
Ja. Ik weet wat jij bedoeld, je wilt belastingontwijking en belastingontduiking onder een noemer schuiven. Je suggestie is dat ontwijking crimineel is maar getolereerd wordt.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:46 schreef keste010 het volgende:
[..]
Je hoeft mij het verschil tussen belastingontwijking en belastingontduiking niet uit te leggen, dank je. Verder weet je dondersgoed wat ik bedoel..
Er wordt gesuggereerd dat er een dominant systeem van maakbaarheidsdenken en moraliteit tot stand is gekomen (onder de noemer sociaaldemocratie), terwijl men zich een amorele houding aanmeet als het op belastingontwijking aankomt ("het is legaal dus het mag gewoon")
nee voor iedereen, 1% extra huur voor iedere huurder bovenop de inflatie, dat was ter compensatie voor de heffingquote:
.quote:De invoering van een belasting op woningcorporaties pakt slecht uit.
Om de miljardenheffing op te kunnen brengen, verhogen corporaties de huren, verkopen zij woningen en bouwen zij minder sociale huurwoningen.
Het gevolg is dat het aantal goedkope corporatiewoningen (met een huur onder de 410 euro) sinds 2010 met een derde is gedaald.
Terwijl ondertussen steeds meer mensen afhankelijk zijn van sociale huurwoningen.
Dat blijkt uit een onderzoek dat onderzoekscentrum COELO van de Rijksuniversiteit Groningen deed naar de effecten van de verhuurderheffing.
Die belasting is in 2013 ingevoerd om het begrotingstekort te drukken.
Dat gebeurde ondanks hevig verzet van PvdA-senator Adri Duivesteijn.
Die stemde pas in toen minister Blok van Wonen beloofde dat hij de effecten van de heffing dit jaar kritisch zou bekijken.
Bloks evaluatie komt binnenkort.
De opbrengst van de belasting loopt op tot jaarlijks 1,7 miljard euro vanaf 2017
Kijk, dat je niet weet wat ik bedoel is mij niet vreemd. Dat je je daardoor genoodzaakt voelt om mijn woorden te verdraaien en/of mij woorden in de mond te schuiven is inmiddels ook wel bekend. De vraag is wat je er mee opschiet..quote:Op woensdag 17 augustus 2016 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja. Ik weet wat jij bedoeld, je wilt belastingontwijking en belastingontduiking onder een noemer schuiven. Je suggestie is dat ontwijking crimineel is maar getolereerd wordt.
quote:Er wordt gesuggereerd dat er een dominant systeem van maakbaarheidsdenken en moraliteit tot stand is gekomen (onder de noemer sociaaldemocratie), terwijl men zich een amorele houding aanmeet als het op belastingontwijking aankomt ("het is legaal dus het mag gewoon")
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |