hand zegt in dat filmpje op aswers for kris dat hij een uur NA de Mirador ook geen bereik heeft. Aan de Boquete kant. Einde van filmpje.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:18 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
helemaal mee eens, en als het OM en die ambassadeur nou eens alle data vrijgaven, kan het Panamese OM cross reference checks doen met de SIM/IMEI gegevens, en weet je zeker of de 911/112 aan de Boquete kant of the Caribische kant plaatsvond, en waar precies.
Het Panamese 911 heeft al laten weten helemaal geen 112/911 te hebben ontvangen, dus als dat zo is, kan deze check alleen adhv van de Panamese od Europese carrier gegevens van ... ? welk... mobiel nr plaatsvinden. Het is niet bekend gemaakt of de dames wel of niet een Panamese SIM of een NL SIM gebruikten.
Als ze in de taxi zaten, zou er wel netwerkbereik horen moeten te zijn geweest, lijkt mij.
Hetzij via de 1, hetzij via 1 van de 3 anders 'overnemende' Pan. carriers
Zonder netwerkbereik, geen 112/911 verkeer, alleen ingedrukte toetsjes op de handy
Da's ook weer waar ja. De overgrote meerderheid koopt een camera, en ja, het ding maakt "mooie foto's en video's".. formaten verder, dat zegt dan niemand iets meer. Ze weten op welke knop ze moeten drukken, maar verdere mogelijkheden of instellingen, dat zal allemaal wel.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:53 schreef Domnivoor het volgende:
Ze kunnen het ook per ongeluk zo ingesteld hebben. Ik heb ook wel eens een hele dag 1024x768 foto's gemaakt. Daar kwam ik thuis achter mijn computer pas achter.
Ik denk dat je dat niet kunt zien. Je kunt t pad naar de quebrada ook niet zien op Google-earth of Bingquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:06 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Die koffiebranderij is volgens mij vlak bij het restaurant, schuin ertegenover, dus ik denk dat het over hetzelfde begin van het pad gaat.
[ afbeelding ]
Als ik de satellietbeelden bij Bing zo eens bekijk, denk ik dat er geen andere makkelijk begaanbare route vanuit het zuiden naar de Mirador is.
kijk em nu, had em nog niet gezien...inderdaad zegt ie dat bij 23::25, Boquete kant !! bij open plekquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:53 schreef ToniB het volgende:
[..]
hand zegt in dat filmpje op aswers for kris dat hij een uur NA de Mirador ook geen bereik heeft. Aan de Boquete kant. Einde van filmpje. Maar wacht even, het ging over achterin een taxi toch?
kan je de foto's posten (in volgorde) en de tijden erbij ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:23 schreef Deiner het volgende:
Overigens als je de video kijkt, merkt Kris haar vader op, dat NA de Mirador de paden op stukken diep zijn uitgesleten, en niet er voor. De fotovolgorde en tijden zeggen, dat de eerste foto van het uitgesleten pad, of de geul, voor de Mirador was.
Dat is hier al gedaan, met nummering. Kijk het zelf maar na. Of post ze even, met de tijden er bij, als je graag wilt helpen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan je de foto's posten (in volgorde) en de tijden erbij ?
Deze korte video van 0:25 laat een bruggetje zien over een beek, op het Pianista pad.. voor de Mirador..quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:23 schreef Deiner het volgende:
Overigens als je de video kijkt, merkt Kris haar vader op, dat NA de Mirador de paden op stukken diep zijn uitgesleten, en niet er voor. De fotovolgorde en tijden zeggen, dat de eerste foto van het uitgesleten pad, of de geul, voor de Mirador was.
kan jij mijn bericht veranderen? Ik zei dst ze waren afgezet met taxi volgens een getuige die niet werd geloofd omdat de tijd niet zou kloppen. Ik denk nog steeds dat de rode auto die getuige (n) in de namiddag is gezien er iets mee te maken heeft. Zeker nu ik weet dat hans ook voor de Mirador boquete kant geen bereik had! Dames zijn terug gelopen!quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:07 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
kijk em nu, had em nog niet gezien...inderdaad zegt ie dat bij 23::25, Boquete kant !! bij open plek
maar wacht even hoor, het ging toch over bereik al dan niet achterin een taxi, om aan te tonen?
08:50 dat 3e paadje
Grijzemassa post 40:
Die wanden trouwens bij 22:47 lijken niet op die laatste foto's van de meiden, die van die van Quetzal wel?
Ik vroeg me bij het zien van die foto af of dat 'het' pad was, of dat L of K even in die bedding was gaan staan om de foto te maken. Ik stel me voor dat er bij regen al gauw een beek door die bedding stroomt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:23 schreef Deiner het volgende:
half tien....wie zag hun ook al weer om half tien? Weten we inmiddels al wat hij gedaan heeft die dag?quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:08 schreef jackie12 het volgende:
Ik blijf zitten met de onlogica van de tijdlijn.
In de OP staat:
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:30 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 10:45 - de dames beginnen vol goede moed aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 13:00 - de dartelende deernes komen op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
De ouders deden vanaf het begin van de Pianista naar de top 2 uur en 15 minuten
vanaf hun hostel was het een dik uur lopen naar het begin van de Pianista
Dat is dus minimaal 3 uur en 15 minuten totaal.
Betekent dus dat ze uiterlijk al om 9.45 moeten zijn vertrokken vanaf de hostel en niet om 1030 zoals in de OP. (taxi genomen? Dan zou er toch wel een taxichauffeur zich gemeld hebben? Bovendien hoe hebben ze die taxi besteld? Moet toch ook na te checken zijn?)
Hiervoor heeft dus nog na het douchen en ontbijten 1 in de hangmat gelegen en de ander nog dingen bekeken op een kaart en hebben ze samen nog op de computer gekeken naar het Pianista-pad
Nu vind ik het persoonlijk sowieso een beetje raar dat als je net wakker bent je dan kort daarna in een hangmat gaat liggen, maar afijn, dat kan.
Hebben ze de tijden bekeken hoe laat ze dingen hebben opgezocht op de computer?
Als dit pas rond 10 uur is dan kunnen ze onmogelijk lopend zijn gegaan maar idd een taxi hebben genomen, of een lift hebben gekregen.
En ik denk zelfs dat je er in totaal wel 3 en half uur mag van maken als ze lopend waren gegaan. (dus vertrek hostel 9.30)
Heh? Je zegt toch net dat 1024x768 niet bij de opties hoort? Ze kunnen het niet instellen, ook al zouden ze willen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:57 schreef Perico het volgende:
[..]
Da's ook weer waar ja. De overgrote meerderheid koopt een camera, en ja, het ding maakt "mooie foto's en video's".. formaten verder, dat zegt dan niemand iets meer. Ze weten op welke knop ze moeten drukken, maar verdere mogelijkheden of instellingen, dat zal allemaal wel.
eh nee, ik dacht dat het ging om de text in je post van 14:10 post 24 vandaag, laatste zinnen, onpver bereik in een taxi, en bellen naar een noodnr, daar reageerde ik op, ik denk dat ik je even niet begrijp eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:50 schreef ToniB het volgende:
[..]
kan jij mijn bericht veranderen? Ik zei dst ze waren afgezet met taxi volgens een getuige die niet werd geloofd omdat de tijd niet zou kloppen. Ik denk nog steeds dat de rode auto die getuige (n) in de namiddag is gezien er iets mee te maken heeft. Zeker nu ik weet dat hans ook voor de Mirador boquete kant geen bereik had! Dames zijn terug gelopen!
Ik denk dat dat 'derde pad' een uitgesleten stuk is van toeristen die omhoog lopen om over de begroeiing heen te kunnen kijken en dus bovenaan dat grasstukje stopt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:23 schreef Domnivoor het volgende:
Er is hier een paar keer geschreven dat er een alternatieve route is op de Pianista. Ik heb even teruggezocht in oude posts, maar ik kan er geen bron voor vinden (buiten dit topic).
Maar dat zou dan dat derde pad kunnen zijn op de Mirador.
nee ik bedoel ze zijn afgezet met taxi volgens een getuige smorgens dus en in de namiddag is er een rode auto gezien die het pad afkwam volgens getuige. Als er geen bereik was dus ook voor de Mirador konden ze dus ook geen alarm slaan. Ik probeer terug te gaan naar het begin en de eerste getuigen. Ze zijn gezien.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
eh nee, ik dacht dat het ging om de text in je post van 14:10 post 24 vandaag, laatste zinnen, onpver bereik in een taxi, en bellen naar een noodnr, daar reageerde ik op, never mind.
klopt ja loopt doodquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat 'derde pad' een uitgesleten stuk is van toeristen die omhoog lopen om over de begroeiing heen te kunnen kijken en dus bovenaan dat grasstukje stopt.
In datzelfde audiofragment wordt gezegd dat me uit ging van de tijd die de school gaf: Dat ze daar om 13:00 waren weggegaan om zich om te kleden voor de hike.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:26 schreef Rowlf het volgende:
Omdat de Nl'se expats dat wisten hebben ze zelf die privédetective ingehuurd om oa getuigenonderzoek te doen. Of die goed onderzoek gedaan heeft en goede vragen gesteld heeft, dat weten we niet.
Volgens de specificaties online niet nee, heb nu al 2 verschillende bronnen gecheckt. Een 12 megapixel foto zou overigens 4 MB aan geheugen kosten, waar ze nu zo'n 100 - 200 kb. vergen. De accu gaat zo'n 210 - 250 foto's mee.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:24 schreef Stratotanker het volgende:
Heh? Je zegt toch net dat 1024x768 niet bij de opties hoort? Ze kunnen het niet instellen, ook al zouden ze willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |