abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144093881

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)
quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraine

Reuters
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane

Al Jazeera
Timeline: Ukraine's political crisis
Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officile website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekrane zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.
pi_144093913
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:52 schreef theunderdog het volgende:
Ja allemaal leuk en aardig, maar hij heeft toch zelf ook wel door dat met zijn gedrag de spanningen nu niet echt minder worden?
Waarom denk je dat hij nog niet eens durft te erkennen dat z'n soldaten er rond lopen? Of dat hij niet Kiev staat? Stukje bij beetje...
pi_144093934
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:
Er is niemand zo dom om de rode knop in te drukken.
Dat gaat voorbij m'n punt, namelijk dat het 't perfecte pressiemiddel is.
pi_144093935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom denk je dat hij nog niet eens durft te erkennen dat z'n soldaten er rond lopen? Of dat hij niet Kiev staat? Stukje bij beetje...
Propaganda? verwarring scheppen?
pi_144093973
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En je hebt maar een gek nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_144093976
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Propaganda? verwarring scheppen?
Omdat officieel in oorlog zijn met een ander land zijn consequenties heeft. Hij tast af. Ziet wat de reacties zijn en weegt af hoeveel verder hij kan gaan.
pi_144093985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, of juist een middel om een conventionele oorlog te krijgen.

Verder is de VS ook gewoon een kernmacht, nummer 1 samen met Rusland en daar is niemand bang voor. En je kan toch moeilijk zeggen dat de VS moreel gezien een land is om op te vertrouwen (als je niet in de NAVO zit).
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:00:10 #8
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144093989
Offtopic: China en Rusland zijn nauwelijks bondgenoten te noemen. Ze houden elkaar soms de hand boven het hoofd in de veiligheidsraad, maar van een innig bondgenootschap zoals er sprake is binnen Europa en tussen de EU en Canada/VS is totaal geen sprake. Vergeet niet dat ze tijdens de KO in sommige periodes behoorlijk overhoop lagen (op een gegeven moment was de SU zelfs van plan China te nuken) en de twee legers op kleine schaal tegen elkaar gevochten hebben. Bovendien is op de lange termijn, China de grootste geopolitieke bedreiging voor Rusland. Rusland is ook niet voor niets zijn opties aan het hedgen, en verkoopt maar al te graag wapens aan landen die zich bedreigd voelen door China zoals Vietnam.
Lees ook: http://nationalinterest.o(...)-balance-china-10195
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144093996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat officieel in oorlog zijn met een ander land zijn consequenties heeft. Hij tast af. Ziet wat de reacties zijn en weegt af hoeveel verder hij kan gaan.
Ja, maar wij weten toch dat er wel degelijk Russische troepen in Oekrane zijn?

Dus Putin kan lullen als brugman.
pi_144094056
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:00 schreef JimmyJames het volgende:
Offtopic: China en Rusland zijn nauwelijks bondgenoten te noemen. Ze houden elkaar soms de hand boven het hoofd in de veiligheidsraad, maar van een innig bondgenootschap zoals er sprake is binnen Europa en tussen de EU en Canada/VS is totaal geen sprake. Vergeet niet dat ze tijdens de KO in sommige periodes behoorlijk overhoop lagen (op een gegeven moment was de SU zelfs van plan China te nuken) en de twee legers op kleine schaal tegen elkaar gevochten hebben. Bovendien is op de lange termijn, China de grootste geopolitieke bedreiging voor Rusland. Rusland is ook niet voor niets zijn opties aan het hedgen, en verkoopt maar al te graag wapens aan landen die zich bedreigd voelen door China zoals Vietnam.
Lees ook: http://nationalinterest.o(...)-balance-china-10195
Hmmm, interessant.
pi_144094063
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:59 schreef theunderdog het volgende:
erder is de VS ook gewoon een kernmacht, nummer 1 samen met Rusland en daar is niemand bang voor. En je kan toch moeilijk zeggen dat de VS moreel gezien een land is om op te vertrouwen (als je niet in de NAVO zit).
Klopt... Maar zal er ooit een land opstaan die je kan vertrouwen? Die iedereen kan vertrouwen? Dan heb ik toch liever de macht bij mijzelf en bondgenoten.
pi_144094089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt... Maar zal er ooit een land opstaan die je kan vertrouwen? Die iedereen kan vertrouwen? Dan heb ik toch liever de macht bij mijzelf en bondgenoten.
Uiteraard, maar ik denk dat je er toch rekening mee moet houden dat er nauwelijks meer landen zijn die echt geen chemische wapens hebben. En als ze die niet hebben, dan zijn ze zo instaat ze te maken.
pi_144094099
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:00 schreef theunderdog het volgende:
Ja, maar wij weten toch dat er wel degelijk Russische troepen in Oekrane zijn?

Dus Putin kan lullen als brugman.
Het verschil zit 'm er in dat Rusland nu maar een relatief kleine hoeveelheden kan inzetten. Als hij officieel in oorlog met Oekrane zou zijn, zou hij een gigantische oorlog aangaan. Zo bekeken is hij vrij paniekerig bezig....niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 12:05:59 ]
pi_144094180
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het verschil zit 'm er in dat Rusland nu maar een relatief kleine hoeveelheden kan inzetten. Als hij officieel in oorlog met Oekrane zou zijn, zou hij een gigantische oorlog aangaan. Zo bekeken is hij vrij paniekerig bezig....niet?
Als je het zo bekijkt wel inderdaad. Maar paniekerig of niet, hij bezet wel een land.
pi_144094192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:04 schreef theunderdog het volgende:
Uiteraard, maar ik denk dat je er toch rekening mee moet houden dat er nauwelijks meer landen zijn die echt geen chemische wapens hebben. En als ze die niet hebben, dan zijn ze zo instaat ze te maken.
Zeker, veel landen hebben een pressiemiddel. Nu is het natuurlijk een tweede of je chemische wapens bij je vijand kan afleveren. Daarvoor zijn militaire basissen en een goed ontwikkelde lucht en landmacht weer noodzakelijk.
pi_144094241
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 01:22 schreef Igen het volgende:
Nog een keertje in het Nederlands van nu.nl (zit mobiel met app, dus geen link):

[..]

Als nou Kiev ook eens een beetje water bij de wijn zou willen doen en vooral niet dezelfde houding overneemt zoals op die blog van Tymchuck...
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 02:47 schreef meth1745 het volgende:
Ruime autonomie voor het Oosten en een neutraal Oekraine, die eisen zijn altijd hetzelfde geweest. Dat was duidelijk als men verder keek dan de propaganda van beide zijden. Het was ook de mening van de meeste oud-politici die de koude oorlog hadden meegemaakt.

Ach, degenen die riepen dat Rusland heel Oekraine wilde innemen kunnen na afloop claimen dat hun sancties de Russen bedwongen hebben...
Als je zo begint hoeft je niet op overeenstemming te rekenen. Want aan de wensen van Moskou hierin zou men niet moeten toegeven. De enige reden om het wel te doen is intimidatie. Rusland kan Oekraine kapot maken, en daarom moet je toegeven aan de eis dat Moskou invloed wil in Oekraine.

Net zoals 'je geld of je leven' ertoe leidt dat iemand 'vrijwillig' zijn geld afstaat, zo zijn de eisen van Moskou gebaseerd op machtsmisbruik. Wat er ook uit de onderhandelingen komt, Rusland heeft duidelijk gemaakt dat de internationale rechtsorde ondergeschikt is aan geopolitiek machtsspel. Dat is geen goed nieuws.
The view from nowhere.
pi_144094258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker, veel landen hebben een pressiemiddel. Nu is het natuurlijk een tweede of je chemische wapens bij je vijand kan afleveren. Daarvoor zijn militaire basissen en een goed ontwikkelde lucht en landmacht weer noodzakelijk.
Wat je zelf al zegt: die chemische wapens zijn niets meer dan een pressiemiddel.

Ze zullen nooit gebruikt worden, geen leider is sucidaal. Het is een wapen om je eigen ding te kunnen doen zonder dat andere landen je het moeilijk gaan maken of het is juist een wapen om nog een conventionele oorlog uit te lokken.
pi_144094266
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:
Als je het zo bekijkt wel inderdaad. Maar paniekerig of niet, hij bezet wel een land.
Dat gaan we de komende tijd dus zien inderdaad...
pi_144094315
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat gaan we de komende tijd dus zien inderdaad...
Hoe denk jij dat de NAVO gaat reageren als hij nog verder Oekrane in gaat?

Wanneer is eigenlijk het moment dat de NAVO wel militair moet ingrijpen?
pi_144094352
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:10 schreef theunderdog het volgende:
Wat je zelf al zegt: die chemische wapens zijn niets meer dan een pressiemiddel.

Ze zullen nooit gebruikt worden, geen leider is sucidaal. Het is een wapen om je eigen ding te kunnen doen zonder dat andere landen je het moeilijk gaan maken of het is juist een wapen om nog een conventionele oorlog uit te lokken.
Dat is waar. Dan zit er alleen nog een verschil in mate van pressie. Dat veel landen al chemische wapens (of de mogelijkheid er toe) hebben betekent niet dat het een goed idee is ze de ruimte te geven voor een groter pressiemiddel. Precies om ''dat eigen ding te kunnen doen'', ja. Zoals Rusland nu zijn eigen ding probeert te doen in Oekrane.
pi_144094385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is waar. Dan zit er alleen nog een verschil in mate van pressie. Dat veel landen al chemische wapens (of de mogelijkheid er toe) hebben betekent niet dat het een goed idee is ze de ruimte te geven voor een groter pressiemiddel. Precies om ''dat eigen ding te kunnen doen'', ja. Zoals Rusland nu zijn eigen ding probeert te doen in Oekrane.
True, maar je kunt je ook afvragen in hoeverre het wenselijk is dat wij (de NAVO) gaan beslissen over wat andere landen wel en niet mogen doen.

Daardoor krijg je ook scheve gezichten.
pi_144094396
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als hij voorbij Oekrane komt.

Overigens gok ik dat ze Oekrane gaan bewapenen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_144094401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:

Ik denk dat 'economische sancties' zullen omslaan in een poging Rusland economisch' te vernietigen. Maar dat heeft ook weer zijn gevolgen m.b.t. het handelen van de BRICS.

En steun aan Oekrane in de vorm van wapens (en gesluierde troepen). Een tweede Afghanistan zeg maar, waar de VS de Taliban steunde met niets dan wapens.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 12:16:20 ]
pi_144094403
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als hij voorbij Oekrane komt.

Overigens gok ik dat ze Oekrane gaan bewapenen.
Dat laatste hoop ik toch niet.
pi_144094415
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik denk dat 'economische sancties' zullen omslaan in een poging Rusland economisch' te vernietigen. Maar dat heeft ook weer zijn gevolgen m.b.t. het handelen van de BRICS.
Is dat laatste niet juist een reden waarom wij dat nooit zullen doen?
pi_144094478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:15 schreef theunderdog het volgende:
Is dat laatste niet juist een reden waarom wij dat nooit zullen doen?
En misschien is dat ook wel de reden of hoop waarom Putin aan dit alles begonnen is. Wie weet is hij -achter de schermen- zelfs verzekerd van steun of een globaal economisch conflict mocht Europa er hard in gaan.... Dan hebben wij (ik) me goed verkeken op China zijn intenties. Maar het zou ook een ongewenste versnelling zijn van een proces (shifting of powers) dat het beste zou werken op de langere termijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 12:18:40 ]
pi_144094512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En misschien is dat ook wel de reden of hoop waarom Putin aan dit alles begonnen is. Wie weet is hij -achter de schermen- zelfs verzekerd van steun of een globaal economisch conflict.... Dan hebben wij (ik) me goed verkeken op China zijn intenties.
Ik heb sterk het gevoel dat China Rusland steunt in dit conflict ja.
pi_144094553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
True, maar je kunt je ook afvragen in hoeverre het wenselijk is dat wij (de NAVO) gaan beslissen over wat andere landen wel en niet mogen doen.

Daardoor krijg je ook scheve gezichten.
Ik heb wat dat betreft een vrij negatief mensbeeld. Ik denk namelijk dat er altijd een poging gedaan zal worden door een groep/natie zoveel mogelijk macht te vergaren. En dan is het wat mij betreft wenselijk dat de NAVO dat is.
pi_144094585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb wat dat betreft een vrij negatief mensbeeld. Ik denk namelijk dat er altijd een poging gedaan zal worden door een groep/natie zoveel mogelijk macht te vergaren. En dan is het wat mij betreft wenselijk dat de NAVO dat is.
Daar is niets negatief aan, dat is gewoonweg een feit.
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:21:45 #30
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_144094626
FF wat anders. Hoezo heeft het Oekrainse leger berhaupt moeite met die separatisten (incl hulp enkele russen)?
pi_144094640
Maar dat de NAVO Rusland echt economisch kapot gaat maken is dus ook al uitgesloten, omdat dat voor ons zelf teveel nadelige gevolgen gaat hebben.

En militair ingrijpen is ook vrijwel uitgesloten. Conclusie: Putin kan lekker verder gaan met waar hij mee bezig is?
pi_144094699
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:18 schreef theunderdog het volgende:
Chinezen zijn geniepig though. Wie weet gokken ze op het vertrouwen van Rusland in hen om ze alleen maar beter te kunnen controleren/misbruiken.
pi_144094727
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:21 schreef BeamofLight het volgende:
FF wat anders. Hoezo heeft het Oekrainse leger berhaupt moeite met die separatisten (incl hulp enkele russen)?
Blitzkrieg.
pi_144094753
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar dat de NAVO Rusland echt economisch kapot gaat maken is dus ook al uitgesloten, omdat dat voor ons zelf teveel nadelige gevolgen gaat hebben.

En militair ingrijpen is ook vrijwel uitgesloten. Conclusie: Putin kan lekker verder gaan met waar hij mee bezig is?
Ik ben daar niet zo zeker van. Maar goed, teveel factoren en toekomstige gebeurtenissen die het ene meer waarschijnlijker maken dan het andere. Kunnen niets anders dan wachten en kijken.
pi_144094793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:09 schreef deelnemer het volgende:
. Dat is geen goed nieuws.
Wat verwacht jij eigenlijk? Je volgt dit conflict al vanaf het begin.
pi_144094917
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:22 schreef theunderdog het volgende:

Dat is niet zo. Als Het Westen net zo redeneert, kan zij afdwingen dat Oekraine onder de invloedssfeer van het westen komt.

Het is maar, wie er doordramt en wie niet. Als alleen Rusland doordramt, geven wij het weg. als alleen Het Westen doordramt, geeft Rusland het weg. Als je beide doordramt krijg je oorlog.

Dit is het spel 'Chicken'. Een spelletje voor macho's
The view from nowhere.
pi_144095075
Maar weegt de vraag wie het meeste te verliezen heeft niet mee? En dan niet in relatieve zin.
pi_144095350
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:21 schreef BeamofLight het volgende:
Omdat het een zootje is, eerst ging alles prima, dus rukten ze op, dorpen veroverend om ze een dag later weer te verlaten. Ze raken verspreid, geen coordinatie tussen leger en vrijwilligers, houden geen rekening mee dat ze ingesloten kunnen raken, aanvoerroutes worden langer ...
Dan krijgen de rebellen plots een hoop wapens en troepen erbij, wordt de aanval gecoordineerd en breken de rebellen door, nemen een heel gebied in de tang, de terugweg wordt afgesneden en de Oekrainse troepen komen onder artillerievuur te liggen. Geen bevoorrading of versterking of steun, krijg je een chaotische aftocht waarbij ze zware verliezen lijden.
pi_144095426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat verwacht jij eigenlijk? Je volgt dit conflict al vanaf het begin.
Dat is niet te voorspellen. De gevolgen zijn eindeloos.

Mijn punt is dat teveel mensen meegaan/opgaan in het intimidatie spel: "Als ik dit doe, heb jij een probleem. Zo dwing ik af ...". Daarin stoken ze elkaar op. Deze mensen zorgen er (hoe dan ook) voor dat het grimmiger wordt.

Het inzicht, dat je dit niet moet willen, betekent dat Rusland dom bezig is. Maar veel mensen bewonderen deze drammerige manier van je macht uitbreiden. Als je ermee weg komt, zo redeneren ze, heb je wel gewonnen.

Ik deel je pessimisme. Ik denk dat de geschiedenis heeft aangetoond dat mensen hierin onvolwassen zijn (inclusief de bestuurselite). En dat dit leidt tot grote schade.

Ik hoop dat de mensheid deze kinderziekte ooit te boven komt. Dat ga ik niet meemaken. Maar ik houd mij het recht voor om de mensen die het machtsspel spelen, zoals als Poetin dit doet, te beschouwen als dwazen (of ze nu winnen of niet).

Kortom: Poetin toont weer eens aan dat we echt nog niet volwassen zijn.
The view from nowhere.
pi_144095996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 07:54 schreef DustPuppy het volgende:
Eigenlijk zou een voorwaarde moeten zijn om de bespreken te beginnen dat Rusland openlijk toegeeft actief te zijn in Oekrane.

But that's just my opinion.
Vind ik ook. Diplomatiek overleg is alleen mogelijk als je eerlijk bent over de situatie. Dit is dan ook geen diplomatiek overleg, maar oorlogsvoering met andere middelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 07:57 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Duur principe als je troepen afgeslacht worden.
Dat is dus zo'n intimiderende opmerking, die aangeeft dat je op je knieeen moet gaan zitten, anders maken we je af.

Zoals een rechter een getuigenis, afgelegd onder dwang, terzijde schuift. Zo is een akkoord, bereikt onder dwang, geen echt akkoord. Evenzo vind ik het argument, dat je afgeslacht wordt, geen echt argument, maar intimidatie.
The view from nowhere.
pi_144096064
Ze gaan heus niet eindeloos afwachten tot Poetin alles heeft ingenomen hoor,

1938
Na de mededeling op de EU-top van Barroso waarschuwde de Britse premier David Cameron fouten die in 1938 werden gemaakt niet te herhalen. Nazi-Duitsland annexeerde destijds steeds nieuwe gebieden. De geallieerden stonden dit oogluikend toe in de hoop dat de vrede zo bewaard bleef. Dit beleid werd appeasement genoemd en bleek uiteindelijk niet te werken.
De Duitse bondskanselier Angela Merkel zou hebben gezegd dat Poetin op militaire escalatie afstevent. Na Oekrane zou Rusland Letland en Estland op de korrel nemen. Merkel heeft vaker gezegd dat Poetin niet te vertrouwen is.
http://www.nu.nl/buitenla(...)avo-al-verloren.html
pi_144096090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:45 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mijn punt is dat teveel mensen meegaan/opgaan in het intimidatie spel: "Als ik dit doe, heb jij een probleem. Zo dwing ik af ...". Daarin stoken ze elkaar op. Deze mensen zorgen er (hoe dan ook) voor dat het grimmiger wordt.

Het inzicht, dat je dit niet moet willen, betekent dat Rusland dom bezig is. Maar veel mensen bewonderen deze drammerige manier van je macht uitbreiden. Als je ermee weg komt, zo redeneren ze, heb je wel gewonnen.

Ik deel je pessimisme. Ik denk dat de geschiedenis heeft aangetoond dat mensen hierin onvolwassen zijn (inclusief de bestuurselite). En dat dit leidt tot grote schade.

Ik hoop dat de mensheid deze kinderziekte ooit te boven komt. Dat ga ik niet meemaken. Maar ik houd mij het recht voor om de mensen die het machtsspel spelen, zoals als Poetin dit doet, te beschouwen als dwazen (of ze nu winnen of niet).

Daar ben ik het niet mee eens, maar goed.
pi_144096173
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 08:04 schreef LelijKnap het volgende:
Die zogenaamde uitspraak ligt anders wel in lijn met voorgaande uitspraken als: "Dont mess with nuclear Russia" en "We can take Kiev within two days".
"We can take Kiev within two days".

Ik vermoed dat deze uitspraak een reactie is op een andere uitspraak. Waarschijnlijk betichte men Rusland van een invasie in Oekraine. En betekent de aangehaalde uitspraak:

Een echte invasie er heel anders uitziet (leidt tot de verovering van Kiev in twee weken).
The view from nowhere.
pi_144096195
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zou niet zo slim zijn want Hong Kong wil, net als Oost-Oekrane, eigen bestuur (behouden).
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_144096206
Ik vraag me toch wel sterk af hoever Putin/Rusland van de NAVO mag gaan hoor.

We hebben al redelijk wat sancties gegeven, maar Putin heeft zich weinig van aangetrokken.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:14:15 #46
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_144096265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:
Ik vraag me toch wel sterk af hoever Putin/Rusland van de NAVO mag gaan hoor.

We hebben al redelijk wat sancties gegeven, maar Putin heeft zich weinig van aangetrokken.
Het ergste is dat we door de tegensancties van Rusland nog een deel van onze eigen economie om zeep helpen ook ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_144096294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het ergste is dat we door de tegensancties van Rusland nog een deel van onze eigen economie om zeep helpen ook ...
Precies.
pi_144096354
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, maar goed.
Ik raad je aan daar nog eens goed over na te denken. De reden dat sommige landen het beter doen dan anderen, heeft te maken met het indammen van dit machtsspel. Betere criteria, om iets te doen of laten, krijgen dan meer kans.
The view from nowhere.
pi_144096394
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja, met minstens 0,1%.
pi_144096401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik raad je aan daar nog eens goed over na te denken. De reden dat sommige landen het beter doen dan anderen, heeft te maken met het indammen van dit machtsspel. Betere criteria, om iets te doen of laten, krijgen dan meer kans.
Dat is maar net wat je ziet onder "beter doen", als je hoog op het wereldtoneel staat is het logisch dat je veel gaat investeren in defensie en dat je aan een machtsspelletje doet.

De VS doet niet anders. Ze zijn militair het aller sterkst, maar in het land is het op veel fronten een grote puinhoop.
pi_144096420
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:18 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ja, met minstens 0,1%.
Je doet alsof het westen economisch gezien superieur is.
pi_144096499
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:18 schreef theunderdog het volgende:
De VS doet niet anders. Ze zijn militair het aller sterkst, maar in het land is het op veel fronten een grote puinhoop.
Anders bezien kon men natuurlijk meer proberen te doen om problemen in eigen land op te lossen. Stel dat ze dat beter hadden gedaan en minder aan oorlog hadden uitgegeven, dan hadden ze misschien wel een paradijsje gecreerd dat vervolgens opgeblazen wordt door terroristen omdat ze die destijds negeerden.
pi_144096522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:45 schreef deelnemer het volgende:

Duidelijk ^O^. Al deel ik dan weer niet de particuliere veroordeling van Putin daar ik he, zie als een machtsarme die streeft naar meer, waar het Westen handelt vanuit een positie van machthebbende (macht die bovendien is ontstaan uit soortgelijk handelen, zij het jaren geleden en op meer slinkse wijze in het M-O). Durf daar dus geen moreel oordeel over te vellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 13:23:06 ]
pi_144096524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je doet alsof het westen economisch gezien superieur is.
Dat is ook zo. Zonder het Westen bestaat er niet eens een economie (bijv. 97% van de patenten komen uit Westen - zonder het Westen is er dus ook geen vooruitgang).
pi_144096537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:21 schreef User8472 het volgende:

[..]

Anders bezien kon men natuurlijk meer proberen te doen om problemen in eigen land op te lossen. Stel dat ze dat beter hadden gedaan en minder aan oorlog hadden uitgegeven, dan hadden ze misschien wel een paradijsje gecreerd dat vervolgens opgeblazen wordt door terroristen omdat ze die destijds negeerden.
Dat is niet het doel van de VS. De VS wil maar een ding en dat is militair gezien nummer een blijven.
pi_144096559
quote:

[..]

Dus jij denkt echt dat wij meer last hebben van de tegensancties dan Rusland van de onze, en van de backlash van de door hun eigen gemaakte sancties?
pi_144096594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:22 schreef Opa2012 het volgende:
Dat is ook zo. Zonder het Westen bestaat er niet eens een economie (bijv. 97% van de patenten komen uit Westen - zonder het Westen is er dus ook geen vooruitgang).
Het is ook wel interessant om je af te vragen wat landen zullen doen bij een economische staat van afgezonderde blokken. Zal Rusland dan b.v. weer gaan investeren in onderwijs?
pi_144096653
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:22 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Zonder het Westen bestaat er niet eens economie (bijv. 97% van de patenten komen uit Westen - zonder het Westen is er dus ook geen vooruitgang).
http://www.welingelichtek(...)aan-de-sancties.html

https://www.rabobank.com/(...)russian-boycott.html

http://www.nrc.nl/next/va(...)rdbeien-meer-1413422

Verder zijn landen buiten het wersten allang bezig met alternatieven systemen, ze willen niet meer zo afhankelijk zijn van het westen.
pi_144096782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verder zijn landen buiten het wersten allang bezig met alternatieven systemen, ze willen niet meer zo afhankelijk zijn van het westen.
Die drie links zeggen toch niet meer dan dat Rusland afhankelijk is van gas, dat een aantal ondernemers last heeft van de sancties en dat ze in Rusland geen aardbeien meer eten? Dat is toch geen negatie van het punt waarop je reageert.
pi_144096975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Vind ik ook. Diplomatiek overleg is alleen mogelijk als je eerlijk bent over de situatie. Dit is dan ook geen diplomatiek overleg, maar oorlogsvoering met andere middelen.

[..]

Dat is dus zo'n intimiderende opmerking, die aangeeft dat je op je knieeen moet gaan zitten, anders maken we je af.

Zoals een rechter een getuigenis, afgelegd onder dwang, terzijde schuift. Zo is een akkoord, bereikt onder dwang, geen echt akkoord. Evenzo vind ik het argument, dat je afgeslacht wordt, geen echt argument, maar intimidatie.
Man man man, weigeren om te onderhandelen terwijl je troepen ingesloten zijn en afgemaakt worden, omdat je niet onder dwang wil onderhandelen...

Je beseft toch wel dat Kiev slechts een akkoord moet sluiten over een wapenstilstand om die mensen hun leven te redden? Al de rest kan later besproken worden. Of denk je dat er een deus ex machina gaat opdagen om het tij te keren?
Niet dat het vandaag nog veel nut heeft, het enige dat er nu nog te vinden is zijn lijken. Maar goed, Kiev heeft tenminste het been stijf gehouden, het hoofd rechtop, de eer is gered.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:39:57 #62
104871 remlof
Europees federalist
pi_144097318
'De Balten kunnen echt niet rustig gaan slapen'

Estland, Letland en Litouwen zullen te maken blijven krijgen met Russische pesterijen en provocaties: politieke stemmingmakerij onder de Russisch sprekende bevolking, steun voor de vaak lokale partijen die de belangen van de Russische minderheid behartigen, militaire oefeningen en schijnaanvallen in het grensgebied, schendingen van het lucht- en zeeruim: onrust stoken.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:42:59 #63
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_144097470
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat gaat de komende jaren het speerpunt worden, Rusland is een onbetrouwnbare energieleverenacier en dat is levensgevaarlijk

Mogelijkheden zijn eneergieneutraal bouwen en oude slopen
zonne-energie ,
stoppen met gasenergieaanleg in nieuwbouw
en LNG terminal in gebruik nemen en een bijbouwen
Kolen centrale benutten
windenenergie
en andere GAS leveranciers erbij

Dat moet op den duur een 50% reductie van russisch gasimport kunnen opleveren
pi_144097501
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:39 schreef remlof het volgende:

Estland, Letland en Litouwen zullen te maken blijven krijgen met Russische pesterijen en provocaties: politieke stemmingmakerij onder de Russisch sprekende bevolking, steun voor de vaak lokale partijen die de belangen van de Russische minderheid behartigen, militaire oefeningen en schijnaanvallen in het grensgebied, schendingen van het lucht- en zeeruim: onrust stoken.
Geweldig. Kan die mafkees die burgers niet oproepen terug te komen naar mama beer? Zullen het vast fantastisch hebben in Rusland.
pi_144097512
quote:

[..]

Dat is maar net wat je ziet onder "beter doen", als je hoog op het wereldtoneel staat is het logisch dat je veel gaat investeren in defensie en dat je aan een machtsspelletje doet.

Er mogen in de VS allerlei problemen zijn, ze zijn in ieder geval stinkend rijk en de absolute economische supermacht.

De economie van de VS is ongeveer even groot als dat van Rusland, Brazilie, India, Zuid-Afrika en China bij elkaar.

Dat betekent dat de economie van de VS even groot is als dat van de BRICS die samen zo'n 3 miljard inwoners hebben....de VS heeft zelf ongeveer 300 miljoen inwoners dus de VS is 10 keer zo productief dan de BRICS gezamenlijk.

Om even krachtsverhoudingen aan te geven.

De gezamenlijke economie van de EU is wel de grootste met 18,45 biljoen. De VS heeft 17,5 biljoen

EDIT: Rusland heeft 2,1 biljoen met 143 miljoen inwoners, India 2,2 biljoen met 1220 miljoen inwoners.
pi_144097562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:42 schreef homme7 het volgende:
zonne-energie ,
Kolen centrale benutten
windenenergie
Ik zie alleen maar win-win-win. Zeker met oog op al die werkloosheid bij de (Zuid-)Europese jeugd die alleen maar voor frictie binnen de EU en de landen zelf kunnen zorgen. Geef ze werk, een vijand, een oplossing voor milieuproblematiek en een degelijk leven.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:45:02 #67
430548 homme7
pi_144097564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:43 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Er mogen in de VS allerlei problemen zijn, ze zijn in ieder geval stinkend rijk en de absolute economische supermacht.

De economie van de VS is ongeveer even groot als dat van Rusland, Brazilie, India, Zuid-Afrika en China bij elkaar.

Dat betekent dat de economie van de VS even groot is als dat van de BRICS die samen zo'n 3 miljard inwoners hebben....de VS heeft zelf ongeveer 300 miljoen inwoners dus de VS is 10 keer zo productief dan de BRICS gezamenlijk.

De gezamenlijke economie van de EU is wel de grootste met 18,45 biljoen. De VS heeft 17,5 biljoen.
en iedere rus loopt de hele dag met dollars te sjouwen vanwege het wantrouwen in de roebel
pi_144097636
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:39 schreef remlof het volgende:

LOL, steun aan buitenlandse NGO's mag blijkbaar slechts in n richting gaan. _O-
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:47:39 #69
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144097684
quote:

[..]

Dat gaat de komende jaren het speerpunt worden, Rusland is een onbetrouwnbare energieleverenacier en dat is levensgevaarlijk

zonne-energie ,
Kolen centrale benutten
windenenergie

Stoppen met het sluiten van kerncentrales en de planning van de ontwikkeltrajecten van kernfusie naar voren halen. Dat tweede is een echte duurzame langetermijnoplossing.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144097843
quote:

De gezamenlijke economie van de EU is wel de grootste met 18,45 biljoen. De VS heeft 17,5 biljoen

EDIT: Rusland heeft 2,1 biljoen met 143 miljoen inwoners, India 2,2 biljoen met 1220 miljoen inwoners.
Ofwel het westen is 30 keer zo sterk als Rusland. Dat is een Tijger v.s. een kat.
Mr al die bedragen zijn gebaseerd op de dollar die de wereldmunt is. Hoe ga je het meten zodra die weg valt? Infrastructuur, goederen en diensten, grondstoffen, onderwijs, kennis (patenten), werkethiek, aantal burgers (straks: werkzame robots), et cetera

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 13:54:31 ]
pi_144097886
quote:

[..]

zonne-energie ,
Kolen centrale benutten
windenenergie

LNG terminal in gebruik nemen betekent 50% tot 100% meer betalen voor gas.
Met het bijbouwen zou ik nog even wachten, gas verdampen is niet moeilijk, het vloeibaar maken en afkoelen tot -162C, daar komt meer bij kijken. Kan je best eerst liquifaction terminals gaan bouwen daar waar je het gas vandaan wil halen. De prijs is evenredig met de capaciteit, om het Russische gas volledig te vervangen heb je een installatie van zo'n 50 miljard euro nodig.
pi_144098042
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:52 schreef meth1745 het volgende:
om het Russische gas volledig te vervangen heb je een installatie van zo'n 50 miljard euro nodig.
Wat peanuts is vergeleken met wat we betalen aan Rusland o.O
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:00:39 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_144098298
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Lokale politieke partijen zijn geen NGO's h.
pi_144098342
quote:

[..]

Smells like bullshit
pi_144098450
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)

1 United States 16,799.7
European Union 16,260.6
2 China 13,395.4
3 India 5,069.2

4 Japan 4,698.8
5 Germany 3,232.6
6 Russia 2,556.2
7 Brazil 2,423.3

BRICS is dus groter dan de VS ja.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 14:04:18 ]
pi_144098508
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:33 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Man man man, weigeren om te onderhandelen terwijl je troepen ingesloten zijn en afgemaakt worden, omdat je niet onder dwang wil onderhandelen...

Je beseft toch wel dat Kiev slechts een akkoord moet sluiten over een wapenstilstand om die mensen hun leven te redden? Al de rest kan later besproken worden. Of denk je dat er een deus ex machina gaat opdagen om het tij te keren?
Niet dat het vandaag nog veel nut heeft, het enige dat er nu nog te vinden is zijn lijken. Maar goed, Kiev heeft tenminste het been stijf gehouden, het hoofd rechtop, de eer is gered.
Jij hebt het hier over een wapenstilstand. De onderhandelingen waar ik het over heb, gaan over een diplomatieke oplossing van het conflict.

Het machtsspel dat Rusland speelt, heeft duizenden mensenlevens gekost, duizenden mensen gehandicapt gemaakt, en miljarden aan schade veroorzaakt. Stel dat Rusland niets had gedaan.

Dat zie je vaak in oorlogen. Wij herdenken WOI en WOII niet vanwege hun grote voordelen, maar vanwege de ellende die het bracht.

Als je in systemen denkt, zoekt je naar oplossingen die het beste werken. Als je in situaties denkt, waarin je moet reageren, komt je steeds met argumenten hoe je iemand klem kan zetten / straffen / afdwingen.
The view from nowhere.
pi_144098571
quote:

[..]

Dit klopt niet, en kijk ook eens naar hoe er met die economische macht/kracht word omgegaan.

Er heerst echt veel armoede in de VS. Van een eerlijke/gelijke verdeling is absoluut geen sprake.

[ Bericht 0% gewijzigd door theunderdog op 02-09-2014 14:11:17 ]
pi_144098736
quote:

[..]

Worden de Russen in die landen echt zo respectloos behandeld dan?
pi_144098805
quote:

[..]

In bananen republieken komt vaak weinig van de grond door teveel machtsspel. In een democratische rechtsstaat gaat het stukken beter. Niet dat daarmee het machtsspel volledig is verdwenen. Er is volgens mij een evident verband tussen welvaart en constructief gedrag.
The view from nowhere.
pi_144098825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:03 schreef LelijKnap het volgende:

1 United States 16,799.7
European Union 16,260.6
2 China 13,395.4
3 India 5,069.2

4 Japan 4,698.8
5 Germany 3,232.6
6 Russia 2,556.2
7 Brazil 2,423.3

Hoppa, gelul dus.
pi_144098948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoppa, gelul dus.
Dacht ik ook al want China haalt de VS bijna al zelf in dus hoe is de VS dan groter :') Oh westerse propaganda toch.
pi_144098972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In bananen republieken komt vaak weinig van de grond door teveel machtsspel. In een democratische rechtsstaat gaat het stukken beter. Niet dat daarmee het machtsspel volledig is verdwenen. Er is volgens mij een evident verband tussen welvaart en constructief gedrag.
De VS doet het erg goed.

Dat is voor mij genoeg bewijs. Ik snap heel goed dat jij graag een wereld zonder machtsspelletjes, oorlog zou zien, ik ook. Maar dat is nu eenmaal niet de realiteit, als je op het wereldtoneel iets wil voorstellen dat moet je een goed leger hebben en mee moeten kunnen doen met het machtsspelletje.

De VS kan beide zeer goed, ze hebben het beste leger ter wereld. En Rusland/Putin is vooral in dat machtsspelletje erg goed, en de defensie van Rusland wordt ook steeds beter.
pi_144098982
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit klopt, maar kijk ook eens naar hoe er met die economische macht/kracht word omgegaan.

Er heerst echt veel armoede in de VS. Van een eerlijke/gelijke verdeling is absoluut geen sprake.
Moet je eens naar de ongelijkheid in de BRICS landen kijken die zelfs met 30%/jaar groei niet op te lossen is (terwijl de helft van de BRICS landen alweer in een recessie zitten). En die groei van de afgelopen jaren kwam uitsluitend door Westerse investeerders.
pi_144098991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dacht ik ook al want China haalt de VS bijna al zelf in dus hoe is de VS dan groter :') Oh westerse propaganda toch.
Ook gelul.
pi_144099033
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:13 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Moet je eens naar de ongelijkheid in de BRICS landen kijken die zelfs met 30%/jaar groei niet op te lossen is (terwijl de helft van de BRICS landen alweer in een recessie zitten). En die groei van de afgelopen jaren kwam uitsluitend van Westerse investeerders.
De BRICS zijn in totaal economisch altijd nog sterker dan de VS zoals lelijkknap al aantoonde.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:15:33 #87
230491 Zith
pls tip
pi_144099079
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mr al die bedragen zijn gebaseerd op de dollar die de wereldmunt is. Hoe ga je het meten zodra die weg valt? Infrastructuur, goederen en diensten, grondstoffen, onderwijs, kennis (patenten), werkethiek, aantal burgers (straks: werkzame robots), et cetera
Ik moet bijna overgeven van deze post.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144099094
In 2011 was de Chinese economie al 87% van de Amerikaanse economie en omdat China's economie sterk nog groeit zal China de grootste worden.
pi_144099098
quote:
Ja, je leest je eigen artikel niet eens.

Troll
pi_144099099
quote:

[..]

Een specifieke etnische bevolkingsgroep helpen, wiens etniciteit de jouwe is.

Russen zie ik voortdurend de elementen van het internationaal recht & NGO's gebruiken als schaakstukken in een machtsspel. Nooit zie ik een serieuze belangstelling voor goed bestuur.

Volgens mij zijn daar schoffies aan de macht.
The view from nowhere.
pi_144099114
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:15 schreef vigen98 het volgende:
In 2011 was de Chinese economie al 87% van de Amerikaanse economie en omdat China's economie sterk nog groeit zal China de grootste worden.
Waar bestel jij je glazen bol?
pi_144099142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De BRICS zijn in totaal economisch altijd nog sterker dan de VS zoals lelijkknap al aantoonde.
Waarom wordt Europa buiten deze vergelijking gehouden?
pi_144099144
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar bestel jij je glazen bol?
CNN zegt het ;)
pi_144099162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

CNN zegt het ;)
Nee troll
pi_144099181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:16 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Waarom wordt Europa buiten deze vergelijking gehouden?
Weet ik niet? van mij mag je die erbij halen hoor.
pi_144099218
By this measure, China's economy was 87% the size of the U.S. economy in 2011, putting it on track to claim the top ranking in the near future.

http://money.cnn.com/2014/04/30/news/economy/china-us-economy/

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 14:18:36 ]
pi_144099318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Worden de Russen in die landen echt zo respectloos behandeld dan?
Een systeem van non-citizens bestaat nergens anders ter wereld. Mensen die geboren worden in het land, wiens ouders er al decennia wonen, maar die geen burger zijn.
Ze moeten een taalexamen en een examen van burgerschap afleggen voor ze het kunnen verkrijgen. Velen falen, moeten ze een jaar wachten en opnieuw betalen.
non-citizens kunnen geen openbare ambten bekleden, politieman, brandweer, ambtenaar, jurist, kunne geen lid zijn van politieke partijen... ze hebben geen stemrecht, minder eigendomsrechten, beperkingen op het oprichten van verenigingen etc... Kunnen geen zaak openen tenzij minstens de helft ervan in handen is van citizens.

pi_144099325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:18 schreef vigen98 het volgende:
By this measure, China's economy was 87% the size of the U.S. economy in 2011, putting it on track to claim the top ranking in the near future.

http://money.cnn.com/2014/04/30/news/economy/china-us-economy/
Allemaal leuk en aardig, maar economie is geen exacte wetenschap. Zoals je in je eigen artikel kan lezen heeft de VS altijd nog een voorsprong op China en er is geen enkele maar dan ook echt geen enkele reden om te denken dat dat zal veranderen.
pi_144099335
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weet ik niet? van mij mag je die erbij halen hoor.
Het lijkt mij dat je een vergelijking moet maken tussen NAVO en CIS, wil je de economische slagkracht van de defensieve allianties naast elkaar leggen.

Sancties en embargos zijn eigenlijk ook gewoon een vorm van oorlogsvoering. Het lokt een reactie uit, en/of zorgt ervoor dat de mening van de bevolking een bepaalde kant op draait.
pi_144099372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Smells like bullshit
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:03 schreef LelijKnap het volgende:

1 United States 16,799.7
European Union 16,260.6
2 China 13,395.4
3 India 5,069.2

4 Japan 4,698.8
5 Germany 3,232.6
6 Russia 2,556.2
7 Brazil 2,423.3

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit klopt niet, en kijk ook eens naar hoe er met die economische macht/kracht word omgegaan.

quote:

[..]

Hoppa, gelul dus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zucht. Nominale GDP cijfers van 2014 zijn anders.

Zie volkskrant van 2 september 2014, pagina 25.

Rusland 2,1 biljoen, India 2,2 biljoen, China 10,9 biljoen, Braxilie 2,2 biljoen, Z-Afrika 0,4 biljoen

Verenigde Staten: 17,5 biljoen nominale GDP van 2014

Optellen van BRICS is bijna gelijk aan VS.

Maar wie dat niet wil geloven, prima. Het zijn de feiten. En ja, de EU is groter dan de VS qua economie.
pi_144099384
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:20 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je een vergelijking moet maken tussen NAVO en CIS, wil je de economische slagkracht van de defensieve allianties naast elkaar leggen.

Sancties en embargos zijn eigenlijk ook gewoon een vorm van oorlogsvoering. Het lokt een reactie uit, en/of zorgt ervoor dat de mening van de bevolking een bepaalde kant op draait.
Klopt, maar voor alsnog hebben wij (het westen) Rusland geen pijn kunnen doen met de sancties.

Andersom ook niet, maar dat is een stuk minder relevant.
pi_144099426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Zucht. Nominale GDP cijfers van 2014 zijn anders.

Zie volkskrant van 2 september 2014, pagina 25.

Rusland 2,1 biljoen, India 2,2 biljoen, China 10,9 biljoen, Braxilie 2,2 biljoen, Z-Afrika 0,4 biljoen

Verenigde Staten: 17,5 biljoen nominale GDP van 2014

Optellen van BRICS is bijna gelijk aan VS
.

Maar wie dat niet wil geloven, prima. Het zijn de feiten. En ja, de EU is groter dan de VS qua economie.
Maar dit is toch ook wat ik zeg? maar de BRICS bij elkaar zijn groter dan de VS.
pi_144099431
Dus Rusland en China zijn geen bondgenoten? ;(
pi_144099457
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De VS doet het erg goed.

Dat is voor mij genoeg bewijs. Ik snap heel goed dat jij graag een wereld zonder machtsspelletjes, oorlog zou zien, ik ook. Maar dat is nu eenmaal niet de realiteit, als je op het wereldtoneel iets wil voorstellen dat moet je een goed leger hebben en mee moeten kunnen doen met het machtsspelletje.

De VS kan beide zeer goed, ze hebben het beste leger ter wereld. En Rusland/Putin is vooral in dat machtsspelletje erg goed, en de defensie van Rusland wordt ook steeds beter.
Het bestuur van Rusland is de kern van de zaak. Dat gaat niet zo best.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit kijkt en vergelijk drijft op hetzelfde hierarchische denken. Niet iedereen kan een supermacht zijn. Als het belangrijk is dat je dat wel bent, zullen de meeste landen, en zeker vrijwel alle burger zichzelf moeten zien als verliezers in een groot machtsspel.

Je kunt je ook afvragen waarom mensen zo geobsedeerd raken door deze ranglijstjes.
The view from nowhere.
pi_144099463
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Een systeem van non-citizens bestaat nergens anders ter wereld. Mensen die geboren worden in het land, wiens ouders er al decennia wonen, maar die geen burger zijn.
Ze moeten een taalexamen en een examen van burgerschap afleggen voor ze het kunnen verkrijgen. Velen falen, moeten ze een jaar wachten en opnieuw betalen.
non-citizens kunnen geen openbare ambten bekleden, politieman, brandweer, ambtenaar, jurist, kunne geen lid zijn van politieke partijen... ze hebben geen stemrecht, minder eigendomsrechten, beperkingen op het oprichten van verenigingen etc... Kunnen geen zaak openen tenzij minstens de helft ervan in handen is van citizens.

[ afbeelding ]
Oke dat is best wel schandalig, en waarom doen ze dit??
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:24:17 #106
430548 homme7
pi_144099493
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ofwel het westen is 30 keer zo sterk als Rusland. Dat is een Tijger v.s. een kat.
en als de hemel naar beneden komt

Als de dollar naar beneden komt dan is er de euro als wereldreservemunt
pi_144099533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:24 schreef homme7 het volgende:

[..]

en als de hemel naar beneden komt

Als de dollar naar beneden komt dan is er de euro als wereldreservemunt
Het gaat niet eens goed met de Euro... Laat staan dat het een wereldmunt kan worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 14:25:24 ]
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:25:12 #108
230491 Zith
pls tip
pi_144099538
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt dat heb je inderdaad gelijk. Maar Rusland komt eraan, ze hebben dit jaar verhoudingsgewijs meer uitgegeven aan defensie dan de VS.
H hallo, procentuele defensieuitgaven zijn niet hetzelfde als economische groei waarbij je kan stellen dat;

Als de economie een land elk jaar harder groeit in procenten dan die dan een ander, zal dit land uiteindelijk een grotere economie hebben dan het andere land.

Rusland zou met hun huidige procentuele uitgaven aan defensie (4.1% van GDP per jaar) een GDP van 15609 miljard USD moeten hebben (let op, USA hebben een GDP van 15680 miljard USD).

Andersom, Rusland zou 32% van hun huidige GDP moeten uitgeven aan het leger om even veel uit te geven als de USA (nu doet Rusland 4.1%).

Kun je specifiek uitleggen hoe Rusland 'eraan komt'?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_144099544
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:23 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het bestuur van Rusland is de kern van de zaak. Dat gaat niet zo best.

[..]

Dit kijkt en vergelijk drijft op hetzelfde hierarchische denken. Niet iedereen kan een supermacht zijn. Als het belangrijk is dat je dat wel bent, zullen de meeste landen, en zeker vrijwel alle burger zichzelf moeten zien als verliezers in een groot machtsspel.

Je kunt je ook afvragen waarom mensen zo geobsedeerd raken door deze ranglijstjes.
Je gaat uit van een ideale wereld, ik probeer de realiteit onder ogen te zien.

Ik heb ook het liefst een wereld zonder oorlog, conflicten, en machtswellustelingen. We moeten ons alleen realiseren dat we dan streven naar een utopie.

En zelfs al zou je er naar willen streven, om het te bereiken moet je eerst machtswellustelingen als Putin verslaan.
pi_144099556
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zonder dat hadden de Russen daar allang de boel overgenomen.
The view from nowhere.
pi_144099633
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets doet Rusland nu ook in de Krim.
pi_144099644
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:25 schreef Zith het volgende:

[..]

H hallo, procentuele defensieuitgaven zijn niet hetzelfde als economische groei waarbij je kan stellen dat;

Als de economie een land elk jaar harder groeit in procenten dan die dan een ander, zal dit land uiteindelijk een grotere economie hebben dan het andere land.

Rusland zou met hun huidige procentuele uitgaven aan defensie (4.1% van GDP per jaar) een GDP van 15609 miljard USD moeten hebben (let op, USA hebben een GDP van 15680 miljard USD).

Andersom, Rusland zou 32% van hun huidige GDP moeten uitgeven aan het leger om even veel uit te geven als de USA (nu doet Rusland 4.1%).

Kun je specifiek uitleggen hoe Rusland 'eraan komt'?
Ik bedoel dat in de zin van kleine stappen, Rusland is bezig met steeds meer macht te verkrijgen: goed investeren in defensie, Oekrane bezetten enz.

Ze willen duidelijk weer wat betekenen.
pi_144099649
Poetin biedt China belang in olieveld aan

http://www.nu.nl/economie(...)ang-in-olieveld.html
pi_144099651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je gaat uit van een ideale wereld, ik probeer de realiteit onder ogen te zien.

Ik heb ook het liefst een wereld zonder oorlog, conflicten, en machtswellustelingen. We moeten ons alleen realiseren dat we dan streven naar een utopie.

En zelfs al zou je er naar willen streven, om het te bereiken moet je eerst machtswellustelingen als Putin verslaan.
De wereld verandert voortdurend. De realiteit is ook veranderlijk. Het idee, dat alleen aankloten met macht reeel is, is onzin. Ik zou eerder willen spreken van een ziekelijke obsessie met macht.
The view from nowhere.
pi_144099661
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:28 schreef vigen98 het volgende:

Die had ik al gepost.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:28:38 #116
230491 Zith
pls tip
pi_144099678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:22 schreef vigen98 het volgende:
Dus Rusland en China zijn geen bondgenoten? ;(
China exporteert naar de EU+USA: 680 miljard USD.
China exporteert naar Rusland: 38 miljard USD.
pi_144099694
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:28 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De wereld veranderd voortdurend. De realiteit is ook veranderlijk. Het idee, dat alleen aankloten met macht reeel is, is onzin. Ik zou eerder willen spreken van een ziekelijke obsessie met macht.
Revolutie begint met het verslaan van het probleem.

Het is niet anders.
pi_144099697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:28 schreef vigen98 het volgende:

Gunstig voor ons.
pi_144099737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:28 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Gunstig voor ons.
Juist niet :{
pi_144099770
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Juist niet :{
Natuurlijk wel. Dan is er een grote concurrent minder op de wereldmarkt (aan de vraagkant) en dat drukt de prijs.
pi_144099777
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oke dat is best wel schandalig, en waarom doen ze dit??
Omdat enkel mensen die er voor 1941 (of vroeger, hangt af van land) woonden (en hun afstammelingen) aanzien worden als citizens. Omdat in de USSR periode Stalin Russen ernaartoe verhuisde etc..

http://www.europeanbusinessreview.eu/page.asp?pid=1186
pi_144099793
quote:
Russia to adjust military doctrine due to NATO expansion, Ukraine crisis

Moscow is to review its military doctrine, a move that is caused by expansion of NATO in Eastern Europe, problems of missile defense and the crisis situation in neighboring Ukraine, says an official from the Russia’s Security Council.

I have no doubts that the issue of drawing of military infrastructure of NATO member-countries to the borders of our country, including via enlargement, will remain one of the external military threats for the Russian Federation,” Mikhail Popov, deputy secretary of the Security Council said in an interview to RIA Novosti.

All NATO’s actions show that both the US and NATO are trying to escalate a deterioration of relations with Russia, he added.

“We consider that defining factor in [Moscow’s] relations with NATO will remain the unacceptability for Russia of the expansion plans of alliance’s military infrastructure to our borders, including via enlargement,” he stated.

Establishing and deploying of strategic missile defense systems which are undermining the global stability, as well as bringing the weapons into space, will also remain major military threats for Russia, he added.

“The USA wants to strengthen its troops in Baltic States. [They] have already decided to transfer its heavy weapons and military equipment, including tanks and armored infantry vehicles, to Estonia. And all this next to Russia’s border.”

The acting military doctrine was adopted in 2010. The new version will be released by the end of 2014, said Popov.

According to Popov, the pursuit of the USA and NATO members to increase its strategic offensive potential is becoming more evident.

They are trying to do this “at the expense of development of a global missile defense system” and “the elaboration of new weapons, including advanced hypersonic weapon (AHW).”

The 2010 military doctrine caused the most acute reaction in the USA and NATO, said Popov.

“Many high-ranked officials reproached the leaders of our country saying that NATO isn’t a Russia’s enemy and will never attack Russia. But is that true?” he asked. “We were assured of good intentions, but the actions of recent years show entirely different things.”

He added that Russia had not managed to establish an equal dialogue with its Western partners.

“Everyone waits one-sided concessions from Russia in many international relations issues.”

According to Popov, “the role of Russia in the Ukraine crisis is subjectively defined and thus wrong conclusions are drawn and wrong measures are applied."

“There is an unprecedented informational-propagandist campaign against Russia. The image of the enemy is presented in the face of Russia and its politics is considered as a new threat to NATO.”

‘We’re open to cooperation in Arctic’
The military doctrine will also take into account the stable development of the Arctic – a region thought to contain vast reserves of oil and gas.

“The major national interests of Russia in this region will be the use of the Arctic as a resource base capable of providing the needs of Russia in hydrocarbon riches, water bio resources and other strategic material for solving social-economic tasks.”

Popov added that Russia “is open for cooperation in the Arctic.”

“We not only call for cooperation, but also confirm this intention. Russia’s Security Council in the Arctic Circle is organizing meetings with the officials of the countries of the Arctic Council which show our objects,” he said. “By the way, not all the countries of the region show the same goodwill and openness.”

The five Arctic states - Canada, Denmark, Norway, Russia and the US – have for several years now been in a bitter dispute over how to divide up this resource-rich region.

‘Any aggression against Crimea is aggression against Russia’
“Today Crimea is a territory of Russian Federation, and military aggression against Crimea will be considered as aggression against Russian Federation with all ensuing consequences,” said Popov.

“The military unit in Crimea, set by the president’s [Vladimir Putin] decision, is self-sufficient and is capable of repelling an attack of a potential aggressor on the territory of Russia,” he added.

The tasks of Black Sea fleet and the military units on the peninsula remain the same in Crimea – to provide military security of the country.

“I would like to stress that the borders of the Russia Federation with the CIS [Commonwealth of Independent States], including those with Ukraine, are not covered by the military, its control is performed via customs services,” said Popov.
http://rt.com/news/184376-russia-military-doctrine-nato/
pi_144099810

Rusland en China hadden ook al een gas deal afgesloten voor de komende 30 jaar twv 400 miljard. En ze houden gezamenlijke militaire oefeningen.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:31:47 #124
230491 Zith
pls tip
pi_144099814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het gaat niet eens goed met de Euro... Laat staan dat het een wereldmunt kan worden.
Hoezo gaat het niet goed met de Euro?
pi_144099819
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Omdat enkel mensen die er voor 1941 (of vroeger, hangt af van land) woonden (en hun afstammelingen) aanzien worden als citizens. Omdat in de USSR periode Stalin Russen ernaartoe verhuisde etc..

http://www.europeanbusinessreview.eu/page.asp?pid=1186
Dus als Putin die landen zou "aanvallen/bezetten" onder het mom van het beschermen van Russische minderheden zou die nog een punt hebben ook?
pi_144099833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:25 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zonder dat hadden de Russen daar allang de boel overgenomen.
Wat ben je toch een principieel persoon.
pi_144099841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:28 schreef Zith het volgende:

[..]

China exporteert naar de EU+USA: 680 miljard USD.
China exporteert naar Rusland: 38 miljard USD.
China en VS zijn afhankelijk van elkaar en China heeft grotere belangen bij het westen dan bij Rusland inderdaad.

En China kan moeilijk instemmen met het schenden van territoriale integriteit vanwege de belangen van bepaalde etnische groepen, als ze zelf zonodig koste wat kost Tibet willen houden bijvoorbeeld.
pi_144099855
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:31 schreef User8472 het volgende:
[ afbeelding ]

Rusland en China hadden ook al een gas deal afgesloten voor de komende 30 jaar twv 400 miljard. En ze houden gezamenlijke militaire oefeningen.
Dat laatste zegt geen moer.

En die foto is al helemaal belachelijk, want je kan ook politici van Nederland vinden die er zo opstaan met iemand van de Chinese politiek.
pi_144099864
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoezo gaat het niet goed met de Euro?
Inflatie in het zuiden van de EU, waarde van de Euro is ook gedaald laatste paar jaren.
pi_144099873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt, maar voor alsnog hebben wij (het westen) Rusland geen pijn kunnen doen met de sancties.

Andersom ook niet, maar dat is een stuk minder relevant.
Ik geloof niet dat je dit zomaar kunt beweren. Een sanctie is geen raket die ergens inslaat waarna je een bepaald effect gecreerd hebt. Het is een middel wat langzaam werkt.
pi_144099888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:33 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je dit zomaar kunt beweren. Een sanctie is geen raket die ergens inslaat waarna je een bepaald effect gecreerd hebt. Het is een middel wat langzaam werkt.
Dat klopt, ze zeggen dat de sancties tegen Rusland lagertermijn werk is.

We gaan het zien.
pi_144099945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Inflatie in het zuiden van de EU, waarde van de Euro is ook gedaald laatste paar jaren.
De laatste 4 jaar met 10% gestegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa2012 op 02-09-2014 14:36:33 (ietsje minder) ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:35:44 #133
430548 homme7
pi_144099973
quote:

[..]

nou de euro is gestart op pariteit dollar , dus ....

hij mag best wel verder dalen om de EU economie aan te wakkeren
een dure munt is helemaal niet goed hoor
pi_144100031
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:35 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

De laatste 4 jaar met 65% gestegen.
Wat lul jij dan? Ik kan me nog herinneren 2 of 3 jaar geleden dat de euro 1,50 was per dollar nu 1,31
pi_144100061

Waarde van Euro

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 14:38:03 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:37:57 #136
430548 homme7
pi_144100062
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat lul jij dan? Ik kan me nog herinneren 2 of 3 jaar geleden dat de euro 1,50 was per dollar nu 1,31
dat is de reden dat we nu wat haperen
pi_144100069
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:31 schreef User8472 het volgende:
400 miljard over 30 jaar tegenover 400 miljard in 3 jaar met de EU. Bijna maar nog niet helemaal :+
pi_144100077
quote:

[..]

Dat is heel lang geleden, maar in 2010 was de laagste koers 1,1875.
pi_144100080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

400 miljard over 30 jaar tegenover 400 miljard in 3 jaar met de EU. Bijna maar nog niet helemaal :+
Hoezo 3 jaar?
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:38:47 #140
430548 homme7
pi_144100100
quote:

[..]

toen de euro begon was ie gelijk aan de dollar
pi_144100140
pi_144100145
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:38 schreef vigen98 het volgende:
Hoezo 3 jaar?
Omdat het de vergelijking duidelijk maakt. Rusland verdient in 3 jaar hetzelfde bedrag aan gas wat ze met die deal van 30 jaar gaan verdienen.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:40:05 #143
230491 Zith
pls tip
pi_144100160
quote:

[..]

Ben je geboren in 98?

De Euro is juist enorm sterk. http://www.economist.com/(...)conomist-explains-10

Verder:

quote:
After its introduction on 4 January 1999 its exchange rate against the other major currencies fell reaching its lowest exchange rates in 2000. Afterwards it regained and its exchange rate reached its historical highest point in 2008. With the advent of the global financial crisis the euro initially fell, only to regain later. Despite pressure due to the European sovereign-debt crisis the euro remained stable. In November 2011 the euro's exchange rate index – measured against currencies of the bloc's major trading partners – was trading almost two percent higher on the year, approximately at the same level as it was before the crisis kicked off in 2007.
pi_144100162
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:15 schreef Zith het volgende:
k moet bijna overgeven van deze post.
Hoezo?
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:40:41 #145
230491 Zith
pls tip
pi_144100181
quote:
[ afbeelding ]

Waarde van Euro
....................ten opzichte van de USD.
pi_144100195
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus als Putin die landen zou "aanvallen/bezetten" onder het mom van het beschermen van Russische minderheden zou die nog een punt hebben ook?
Waarom dacht je dat ze zo graag bij de NAVO kwamen? De EU trekt zich er niets van aan, want die mensen mogen ook niet stemmen voor het Europees parlement, dus who cares. Toen de crisis in oekraine begon hebben ze in de drie Baltische staten alle Russische zenders afgesloten. En steun voor deze mensen vanuit Rusland wordt dus onrust stoken genoemd, terwijl Amerikaanse inmening in Rusland "promotie van democratie" heet.
pi_144100196
15 jarige overzicht van de Euro

† In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:41:50 #148
230491 Zith
pls tip
pi_144100231
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo?
"Die economische cijfers zijn in USD, hoe ga je die meten als er geen USD meer is?"

Kom op zeg.
pi_144100233
Economie is geen exacte wetenschap, het kan dus best zijn dat het komende jaar de BRICS het beter gaan doen dan het westen / de eurpo, maar het jaar daarop kan het weer andersom zijn.

Er gaat dus geen sprake zijn van een overname van de BRICS, daarvoor hebben wij (het westen) al een te goede basis.

Aan de fokkers die veel verstand hebben van economie: is deze korte analyse een beetje juist??
pi_144100269
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:32 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wat ben je toch een principieel persoon.
Een minderheid zou daar de macht hebben overgenomen, met steun van Rusland. Kijk maar naar de rol van Rusland in landen met een Russische minderheid.
The view from nowhere.
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:42:46 #151
230491 Zith
pls tip
pi_144100274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:40 schreef vigen98 het volgende:

[ afbeelding ]
Sterke groei van 2000 tot 2005, daarna stabiel.

...maar nogmaals, ten opzichte van de USD.
pi_144100293
quote:

[ afbeelding ]
Al 15 jaar meer waard dan de dollar, en onze export loopt nog steeds als een zonnetje. Ik heb er dus wel vertrouwen in.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:44:21 #153
430548 homme7
pi_144100332
quote:

[ afbeelding ]
dus de euro is te duur to dollar
maar was eeen goede belegging voor de drugsdealers in zuid amerika
pi_144100354
Wij zijn sterker dan jij. :6
Nietes, wij zijn sterker dan jij :7
En wiens lul is nu de grootste?

Ben je ook jonger dan 12 doe dan mee.
The view from nowhere.
pi_144100380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:45 schreef deelnemer het volgende:
Hippie gelul.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:45:51 #156
430548 homme7
pi_144100384
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat het de vergelijking duidelijk maakt. Rusland verdient in 3 jaar hetzelfde bedrag aan gas wat ze met die deal van 30 jaar gaan verdienen.
ja jammer dat de gasconsumptie al heel wat jaren terugloopt
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:45:56 #157
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144100387
quote:

[..]

Hoppa, gelul dus.
PPP moet je niet nemen mongool.
pi_144100413
Wat wel een probleem is is de kenniseconomie van Europa.

Maar dat is misschien een andere discussie.
pi_144100424
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hippie gelul.
Nee. Stompzinnig opgaan in machtsgezeur is kinderachtig.
The view from nowhere.
pi_144100433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:46 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee. Stompzinnig opgaan in machtsgezeur is kinderachtig.
De realiteit is kinderachtig.
pi_144100446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een minderheid zou daar de macht hebben overgenomen, met steun van Rusland. Kijk maar naar de rol van Rusland in landen met een Russische minderheid.
Ook een manier om je racisme goed te praten.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:48:00 #162
430548 homme7
pi_144100455
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:41 schreef theunderdog het volgende:
Economie is geen exacte wetenschap, het kan dus best zijn dat het komende jaar de BRICS het beter gaan doen dan het westen / de eurpo, maar het jaar daarop kan het weer andersom zijn.

Er gaat dus geen sprake zijn van een overname van de BRICS, daarvoor hebben wij (het westen) al een te goede basis.

Aan de fokkers die veel verstand hebben van economie: is deze korte analyse een beetje juist??
wij zijn technische veel beter en hebben een groter deel dat studeren kan..
En toegang heeft tot de universiteiten in de USA en de UK, een beter uitwisseling tussen universiteiten.

En bedrijven asl ASML en AKZO eb SHELL en DSM zijn wereldspelers
op waterbeheer hebben we wereldspelers
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2014 @ 14:48:35 #163
230491 Zith
pls tip
pi_144100479
quote:

Je doet alsof dit een gelijkwaardige discussie is, waarbij beide partijen claims willen maken. Het is juist als volgt;

-Partij 1 maakt een domme claim (bijv. Rusland geeft meer uit dan de USA aan leger),
-Partij 2 laat zien dat dit niet zo is.
-Partij 1 maakt een domme claim (bijv. de EURO is een zwakke munt)
-Partij 2 laat zien dat dit niet zo is.

Misschien moet partij 1 maar eens ophouden met dit soort claims maken :(
pi_144100506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:48 schreef homme7 het volgende:

[..]

wij zijn technische veel beter en hebben een groter deel dat studeren kan..
En toegang heeft tot de universiteiten in de USA en de UK, een beter uitwisseling tussen universiteiten.

En bedrijven asl ASML en AKZO eb SHELL en DSM zijn wereldspelers
Het budget van de EU is miniscuul t.o.v. het BBP van de EU en het grootste deel wordt gespendeerd aan landbouwsubsidies en geenszins aan onderzoek.

Dus dat verhaal over studies is maar geen klein deel van de waarheid.
pi_144100519
quote:

Groeiende (BRICS) landen is juist goed voor ons (export) en handel drijven is nu eenmaal een oerdrift (stammen deden dat al, ook als het niet eens echt nodig was).
pi_144100555
wat een geouwehoer hier zeg.
pi_144100581
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:50 schreef byah het volgende:
We wachten op een move van Poetin.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:53:01 #168
430548 homme7
pi_144100646
wij hebben 770.000 miljoen BNP ,
met 16 .000.000 inwoners

Rusland 2.029.000 met 150.000.000 inwoners

trek uw conclusie
Russen zijn gemiddeld arme sukkels

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:53:53 #169
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_144100742
#Ukraine gains ever more gas supply from #Europe. In August 13% compared to July. Through #Hungary, #Poland

Ukrainian flag is missing on top of #Telmanove regional administration. Russian militants are building checkpoint on the road

Armed Service Chairman Senator Levin back to Kyiv.

Yenakijeve is on fire

Slovakia begins reverse gas flows to Ukraine today

The remains of Andrey Stenin are identified. RIA will soon be reported
pi_144100837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ook een manier om je racisme goed te praten.
Het is niet fraai. Maar tevens geloof ik dat zonder maatregelen Letland allang onder de voet gelopen was.
The view from nowhere.
pi_144100877
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:50 schreef byah het volgende:
Eens. Ik houd het voorlopig weer voor gezien.
The view from nowhere.
pi_144100879
http://www.telegraaf.nl/d(...)ampaign=Headliner.nl

Oekrane economisch naar de klote.
pi_144100884
quote:

Dat klopt. De EU stagneert maar de BRICS zijn ook hard aan het stagneren, met de uitzondering van China. China is de enige serieuze concurrent, zo je wilt, van het westen.

In de jaren 2010-2014 zijn alle BRICS hard achteruitgegaan.

BRS hebben bijna geen groei meer. India heeft nog steeds aanzienlijke groei, maar een lage GDP en geen hele gezonde economie.

China groeit nog steeds hard, maar veel minder hard dan eerst. En China is voor zijn groei afhankelijk van het westen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:00:33 #176
pi_144100894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat moeten we hiermee?
De V.S. hadden al lang een plan om Rusland aan te vallen. Dat laat de video zien. Alle onrusten in Kiev zijn opgestookt.
pi_144100913
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

De V.S. hadden al lang een plan om Rusland aan te vallen. Dat laat de video zien. Alle onrusten in Kiev zijn opgestookt.
Totaal geen propaganda inderdaad.

:')
pi_144100976
quote:
Russia calls for cease-fire with rebels, but Ukraine vows to keep up the fight

MOSCOW — Russian officials pressed Ukraine on Monday to declare a cease-fire with separatists, but Ukrainians say they are locked in a war not just against the rebels but also against Russia — on behalf of Europe.

“A great war has come, the likes of which Europe has not seen since the Second World War,” Ukrainian Defense Minister Valeriy Heletey said on his Facebook page Monday, adding that the fight must go on to “show that Ukrainians are not going to give up.”

Lost territory, trapped soldiers and increasing reports of Russian tanks and troops operating in eastern Ukraine have changed the course of events in the past few days. Newly emboldened separatist forces are bearing down on strategic targets, such as the port city of Mariupol — which the Ukrainian military maintains it can defend — and the airport in Luhansk, where troops retreated in the face of a rebel onslaught Monday.
http://www.washingtonpost(...)9b306bbea_story.html

Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Krieg? Wollt ihr ihn, wenn ntig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute berhaupt erst vorstellen knnen?
Nun, Volk, steh auf und Sturm brich los!
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:03:21 #179
430548 homme7
pi_144100979
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

nou dan mogen ze nu wel eens gaan beginnen
pi_144101008
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Eens. Ik houd het voorlopig weer voor gezien.
Ik ben het met je eens dat de machtsspelletjes getuigen van onvolwassenheid, maar de users die stellen dat dat bij de werkelijkheid van nu hoort hebben wel gelijk. En met die onvolwassenheid moeten wij op de beste manier zien te dealen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:05:46 #181
pi_144101062

V.S. zijn altijd een sponsor geweest van nazi's, in elk geval sinds de WO II.

Logisch dat ze nu voor de Oekraine kiezen, sinds Oekraine een nazi-koers is gaan varen. Oekraine heeft ook in WO II grotendeels gekozen voor de nazi's, de geschiedenis herhaalt zich. :r
pi_144101169
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:41 schreef Zith het volgende:
"Die economische cijfers zijn in USD, hoe ga je die meten als er geen USD meer is?"

Kom op zeg.
Dan snapte je mijn punt niet, namelijk dat US rijk is door de dominantie vd dollar.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:09:24 #183
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_144101186
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Logisch dat ze nu voor de Oekraine kiezen, sinds Oekraine een nazi-koers is gaan varen. Oekraine heeft ook in WO II grotendeels gekozen voor de nazi's, de geschiedenis herhaalt zich. :r
Oekraine en Rusland zijn gelijkwaardig kwa Nazi ideologie wat dat betreft.
Alleen Rusland heeft een grotere Wehrmacht + SchutzStaffel.

En in een land dat aangevallen wordt kun je altijd verwachten dat het nationalisme groeit, dus dat is niet heel vreemd.

[ Bericht 2% gewijzigd door DustPuppy op 02-09-2014 15:14:55 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:15:42 #184
430548 homme7
pi_144101433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:09 schreef DustPuppy het volgende:

En in een land dat aangevallen wordt kun je altijd verwachten dat het nationalisme groeit, dus dat is niet heel vreemd.
Rusland wordt niet aangevallen hoor
pi_144101437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:03 schreef meth1745 het volgende:

[..]

http://www.washingtonpost(...)9b306bbea_story.html

Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Krieg? Wollt ihr ihn, wenn ntig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute berhaupt erst vorstellen knnen?
Nun, Volk, steh auf und Sturm brich los!

Als ze slim zijn accepteren ze het idd, hergroeperen en vallen dan vollen sas aan.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:16:44 #186
pi_144101532
Ik zou graag een Linkse_Boomknuffelaar willen wisselen tegen Deelnemer.
pi_144101608
quote:

Je moet het bekijken op de lange termijn natuurlijk, dat opkomende landen/blokken iets gaan "overnemen" klinkt natuurlijk behoorlijk agressief.

Tegenwoordig spreken we ook van de MINT landen in navolging van de BRICS.

Als je het op de lange termijn bekijkt, d.w.z. op een termijn van 50 jaar, dan is een groot land met veel inwoners op den duur een steeds belangrijke speler.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat een land zich economisch, technologisch en militair blijft ontwikkelen en de verschillen in inkomen kleiner worden (dus een relatief grote middenklasse).

Dat het Westen met zijn economisch systeem (van kapitalisme naar het huidige staatskapitalisme) toch overeind is gebleven al die jaren komt door de investeringen in de tertiaire sector waardoor er telkens door technische innovaties weer een periode van groei kwam.

Dat het Westen hier nog lange tijd voordeel van heeft is natuurlijk logisch gezien onze kennis (want kennis doe je niet 1,2,3, op maar dat kost tijd), China/India ook min of meer wil vooral van ons leren en namaken.

Rusland was in de sovjet tijd samen met de VS de grootste qua technologische ontwikkelingen (militair-industrieel-complex) maar zijn dit weer aan het opbouwen en op korte termijn kan daar ook geen "overname" van verwacht worden.
pi_144101651
MiddleEast_BRK twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 15:15:42 @NATO aid is coming to #Ukraine!The Lithuanian army donates #BOOTS to Ukrainian troops...https://t.co/LJT3cig5Yq http://t.co/hhIbVX8vXL reageer retweet
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:32:34 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144101994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:21 schreef meth1745 het volgende:
MiddleEast_BRK twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 15:15:42 @NATO aid is coming to #Ukraine!The Lithuanian army donates #BOOTS to Ukrainian troops...https://t.co/LJT3cig5Yq http://t.co/hhIbVX8vXL reageer retweet
[ afbeelding ]
Moet je wel soldaten hebben die daar in passen....
pi_144102084
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:15 schreef homme7 het volgende:

[..]

Rusland wordt niet aangevallen hoor
Dat vind ik het meest vreemde aan de zaak. Een Russische politicus argumenteerde net als een Ukrainse politicus dat Rusland praktisch gezien in staat van oorlog is met de EU. Immers Ukraine kiest voor EU, Rusland kiest voor Ukraine (de Russische bevolking althans). Rusland zelf wordt niet aangevallen noch EU landen.

Ik begrijp wel dat het een proxy oorlog is en dat de enige oplossing militair lijkt maar het blijft een vreemde situatie. Tenzij geaccepteerd wordt dat de opbouw van WO3 gewoon tergend langzaam gaat waarbij meerdere landen hopen dat het met een sisser afloopt, dan lijkt het zo voor mij logischer van wat er gebeurt.

Rusland gaat volgens mij ook niet ophouden bij de Ukraine, ik zie het wel gebeuren dat Rusland andere landen ook invalt, misschien wel na wat spionnenwerk waarbij mensen worden herinnerd aan het goede van de Sovjet tijd en het slechte wordt getoond van het kapitalistische Westen. En dan zal de afwezigheid van steun van de EU/VS aan de Ukraine ook niet in het voordeel spelen van het Westen. Dat de EU/VS de Ukraine gewoon laat creperen en gebruikt voor een proxy oorlog, net als de volgende landen die op Putin's wenslijstje staan.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:37:49 #194
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144102153
Ik denk niet dat je van een proxy oorlog kunt spreken als er maar n van de strijdende partijen wordt gesteund met wapens en soldaten.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:38:30 #195
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_144102177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:21 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
Nou daar hebben ze veel aan. Dit zal de oorlog compleet doen omdraaien.
pi_144102182
Hoe reageren ze in Georgi eigenlijk op dit conflict?
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:40:12 #197
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144102220
Het is wel een mooi contrast met de militaire hulp die de Koerden krijgen. Zelfs een land als Duitsland stuurt flink wat wapentuig die kant op.
pi_144102244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:40 schreef JimmyJames het volgende:
Het is wel een mooi contrast met de militaire hulp die de Koerden krijgen. Zelfs een land als Duitsland stuurt flink wat wapentuig die kant op.
Hoe bedoel je "zelfs"?
pi_144102307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:35 schreef User8472 het volgende:

[..]

Dat vind ik het meest vreemde aan de zaak. Een Russische politicus argumenteerde net als een Ukrainse politicus dat Rusland praktisch gezien in staat van oorlog is met de EU. Immers Ukraine kiest voor EU, Rusland kiest voor Ukraine (de Russische bevolking althans). Rusland zelf wordt niet aangevallen noch EU landen.
Rusland denkt aangevallen te worden omdat de oorsprong van veel van hun tradities en gewoontes uit het voormalige Oekrane komen. Ze/Hij kan het niet verkroppen dat het een soeverein land is en daarom kan kiezen om een andere kant op te lopen.

Ook is er nogal wat militaire industrie (waar Moskou van afhankelijk is?) Wat in Oekrane staat, en dus eigenlijk van nationaal belang is dat het bij de soviets russen blijft.

Economisch wordt het ook "aangevallen" door die sancties.

Een aanval hoeft niet altijd te betekenen dat je wapengekletter moet horen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:44:32 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144102350
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "zelfs"?
Omdat Duitsland meestal terughoudend is met dit soort zaken en het meestal liever overlaat aan Fr, GB en de VS.
pi_144102368
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:44 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Omdat Duitsland meestal terughoudend is met dit soort zaken en het meestal liever overlaat aan Fr, GB en de VS.
Oh op die manier ja.
pi_144102431
http://www.themoscowtimes(...)port-ban/506288.html

"Europeans should eat more fruit and vegetables to remedy the impact of Russian restrictions on food imports from the West, Germany's agriculture minister said on Tuesday."
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:49:40 #203
104871 remlof
Europees federalist
pi_144102508
Het begin van het politieke jaar luiden Elsevier en de Rode Hoed voor de zesde achtereenvolgende keer in met de H.J. Schoo-lezing. De lezing wordt dit jaar uitgesproken door minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans.

Minister Frans Timmermans zal zijn langetermijnvisie uiteenzetten op het Europese en Nederlanse veiligheidsbeleid in het licht van de geopolitieke ontwikkelingen aan de oostgrens van de Europese Unie.

Vanavond om 20:00 live op NPO Politiek.
pi_144102545
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:47 schreef theunderdog het volgende:
http://www.themoscowtimes(...)port-ban/506288.html

"Europeans should eat more fruit and vegetables to remedy the impact of Russian restrictions on food imports from the West, Germany's agriculture minister said on Tuesday."
A apple a day keeps Putin away zei die Duitser, dat is klare taal! :')
pi_144102554
Het is ook wel apart dat Obama toch enigszins verwacht dat Putin aan de Baltische staten gaat komen,
pi_144102565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

A apple a day keeps Putin away zei die Duitser, dat is klare taal! :')
Moest er wel om lachen.. _O-
pi_144102585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Moest er wel om lachen.. _O-
Ja normaal moet je voor dat soort leuke uitspraken naar onze Geert kijken :7
pi_144102686
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:37 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk niet dat je van een proxy oorlog kunt spreken als er maar n van de strijdende partijen wordt gesteund met wapens en soldaten.
Ik dacht dat er al wapens waren geleverd. Recent heeft de VS (althans een aantal senatoren) wel opgeroepen om Ukraine wapens te leveren.

http://www.bbc.com/news/world-europe-29007631
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:54:41 #209
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144102702
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:35 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat het een proxy oorlog is en dat de enige oplossing militair lijkt maar het blijft een vreemde situatie. Tenzij geaccepteerd wordt dat de opbouw van WO3 gewoon tergend langzaam gaat waarbij meerdere landen hopen dat het met een sisser afloopt, dan lijkt het zo voor mij logischer van wat er gebeurt.

Rusland gaat volgens mij ook niet ophouden bij de Ukraine, ik zie het wel gebeuren dat Rusland andere landen ook invalt, misschien wel na wat spionnenwerk waarbij mensen worden herinnerd aan het goede van de Sovjet tijd en het slechte wordt getoond van het kapitalistische Westen. En dan zal de afwezigheid van steun van de EU/VS aan de Ukraine ook niet in het voordeel spelen van het Westen. Dat de EU/VS de Ukraine gewoon laat creperen en gebruikt voor een proxy oorlog, net als de volgende landen die op Putin's wenslijstje staan.
Wat een onzin. De Russen vallen geen andere landen aan MITS zij op een of andere manier in de tang worden genomen.
Dit gaat niet om Russisch sprekende mensen in de eerste plaats. Het gaat om militaire macht en gas/olie. De USA (en de Eu) zijn al laren bezig om de Russen "terug te drijven" op dit gebied. Nu is men bezig aan de voordeur van de Russen en worden zelfs de gas en olieleverancies "bedreigd" en hun Krim basis aan de Zwarte Zee.
En dat is gewoon teveel voor hun.
En laten we elkaar geen mietje noemen: het Westen steekt overal zijn grote neus in en laat een puinhoop achter. Irak, Afghanistan, Lybie, Syrie....landen zijn nu ondergedompeld in wrede onderlinge oorlogen.
ISIS is ontstaan in deze wareboel van ellende en zal niet de laatste zijn.
Het conflikt in de Oeraine moet snel opgelost worden voordat we een totale oorlog worden ingesleept...
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:55:43 #210
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144102741
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:54 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ik dacht dat er al wapens waren geleverd. Recent heeft de VS (althans een aantal senatoren) wel opgeroepen om Ukraine wapens te leveren.

http://www.bbc.com/news/world-europe-29007631
Ja die kut amerikanen ruiken weer geld en slepen de EU een totale oorlog in...
pi_144102805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Lul niet zo slap, het is Rusland die aan landjepik doet.
pi_144102861
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch echt voornamelijk Putin's werk, zijn ambitie als oud-KGBer om de Sovjetunie in glorie te herstellen. Als Putin dat idee nu eens liet varen dan zou de Ukraine verder kunnen gaan met relaties opbouwen met de EU/VS.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:59:34 #213
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144102879
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Lul niet zo slap, het is Rusland die aan landjepik doet.
Ja joh blijf het maar lekker herhalen tot je blauw ziet. Er is zoveel landjepik gaande op deze wereld en vaak georganiseerd door ons.
Vraag jezelf maar eens af: heb jij een EU oorlog over (en dan zouden we kunnen praten over miljoenen doden) voor een schjtstukje aarde wat Oost Oekrainie heet, waar jij voorheen nog nooit van gehoord had en niet eens weet hoe men daar denkt danwel leeft?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:00:01 #214
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144102900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:58 schreef User8472 het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch echt voornamelijk Putin's werk, zijn ambitie als oud-KGBer om de Sovjetunie in glorie te herstellen. Als Putin dat idee nu eens liet varen dan zou de Ukraine verder kunnen gaan met relaties opbouwen met de EU/VS.
Hoe kom je bij dit idee? heb je hem gesproken?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:00:02 #215
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144102902
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Hmm het land (VS) dat de nazi's versloeg is tegelijkertijd de sponsor van de nazi's ?? Dat is een vreemde gedachtenkronkel. En de Oekrane is altijd al onderdrukt door Rusland en dat was inderdaad de reden dat de Oekrane de zijde van de Duitsers koos al was het alleen al om onder het Russische juk uit te komen. Zelfde geld voor Bosnie, Vlaanderen etc.

Vergeet echter niet dat Viktor Janoekovitsj, die al eerder voor verkiezingsfraude was veroordeeld, aan de macht is gekomen door de verkiezingsbelofte dat hij een westerse koers zou gaan varen. Dat heeft hij ook 3 jaar lang gedaan. Maar plots heeft hij een ontmoeting met Poetin in Moskou en maakt bij terugkomst een U-turn en gaat ineens een Russische koers varen. Dit is niet alleen verkiezingsbedrog het riekt ook nog naar omkoping. Terecht dat het Oekraense volk in opstand kwam.

Poetin heeft een strategische blunder van formaat gemaakt. Wat een simpele omkoping van de president van een buurland had moeten worden is uitgelopen op een oorlog. Poetin is een malle macho die zijn verlies natuurlijk niet zal toegeven maar feit is dat het land door de sancties inmiddels aan de afgrond staat. De Roebel staat op een historisch dieptepunt sinds de bezetting van de Krim, grote investeerders beginnen zich massaal terug te trekken uit Rusland en het laatste kwartaal heeft Russische economie een 0% groei doorgemaakt. Dat betekend dat Rusland aan de vooravond van een recessie staat. En de grote macho Poetin zal binnen 2 jaar gigantisch op zijn bek gaan.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144102986
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat een onzin. De Russen vallen geen andere landen aan MITS zij op een of andere manier in de tang worden genomen.
Dit gaat niet om Russisch sprekende mensen in de eerste plaats. Het gaat om militaire macht en gas/olie. De USA (en de Eu) zijn al laren bezig om de Russen "terug te drijven" op dit gebied. Nu is men bezig aan de voordeur van de Russen en worden zelfs de gas en olieleverancies "bedreigd" en hun Krim basis aan de Zwarte Zee.
En dat is gewoon teveel voor hun.
En laten we elkaar geen mietje noemen: het Westen steekt overal zijn grote neus in en laat een puinhoop achter. Irak, Afghanistan, Lybie, Syrie....landen zijn nu ondergedompeld in wrede onderlinge oorlogen.
ISIS is ontstaan in deze wareboel van ellende en zal niet de laatste zijn.
Het conflikt in de Oeraine moet snel opgelost worden voordat we een totale oorlog worden ingesleept...
Maw: Rusland heeft zichzelf in de kont genomen door heel oost-europa tegen zich te werken en niet te investeren in een meer dynamische economie. En dat voordeur/achtertuin gelul gaat nergens over: het is dat net zo goed voor de EU.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:03:01 #217
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103013
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:00 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Hmm het land (VS) dat de nazi's versloeg is tegelijkertijd de sponsor van de nazi's ?? Dat is een vreemde gedachtenkronkel. En de Oekrane is altijd al onderdrukt door Rusland en dat was inderdaad de reden dat de Oekrane de zijde van de Duitsers koos al was het alleen al om onder het Russische juk uit te komen. Zelfde geld voor Bosnie, Vlaanderen etc.

Vergeet echter niet dat Viktor Janoekovitsj, die al eerder voor verkiezingsfraude was veroordeeld, aan de macht is gekomen door de verkiezingsbelofte dat hij een westerse koers zou gaan varen. Dat heeft hij ook 3 jaar lang gedaan. Maar plots heeft hij een ontmoeting met Poetin in Moskou en maakt bij terugkomst een U-turn en gaat ineens een Russische koers varen. Dit is niet alleen verkiezingsbedrog het riekt ook nog naar omkoping. Terecht dat het Oekraense volk in opstand kwam.

Poetin heeft een strategische blunder van formaat gemaakt. Wat een simpele omkoping van de president van een buurland had moeten worden is uitgelopen op een oorlog. Poetin is een malle macho die zijn verlies natuurlijk niet zal toegeven maar feit is dat het land door de sancties inmiddels aan de afgrond staat. De Roebel staat op een historisch dieptepunt sinds de bezetting van de Krim, grote investeerders beginnen zich massaal terug te trekken uit Rusland en het laatste kwartaal heeft Russische economie een 0% groei doorgemaakt. Dat betekend dat Rusland aan de vooravond van een recessie staat. En de grote macho Poetin zal binnen 2 jaar gigantisch op zijn bek gaan.
Het "opeens omzwaaien naar een ander koers" is niets onbekends in de politiek. Dat den ze in Nederland regelmatig, kijk maar naar de PvdA. :Y
Dat geeft je nog geen recht om via een gewapende opstand een regering te verdrijven.
Stel je voor zeg: we vinden het huidige kabinet niets en we jagen ze ff weg met geweld.
Zal een mooi zooitje worden.
En dit soort mafketels moeten lid worden van de EU en zelfs een grote stem krijgen IN de EU????
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:05:14 #218
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103078
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maw: Rusland heeft zichzelf in de kont genomen door heel oost-europa tegen zich te werken en niet te investeren in een meer dynamische economie. En dat voordeur/achtertuin gelul gaat nergens over: het is dat net zo goed voor de EU.
Wat de Russen doen met hun geld is niet aan mij.
Net zoals wat de USA doet met haar geld.
Wat mij meer boeit is dat we op normale voet handel moeten drijven met de Russen en hun langzamerhand als modern land proberen op te nemen in de EU.
Maar dat zal de USA wel niet zinnen....
pi_144103144
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat mij meer boeit is dat we op normale voet handel moeten drijven met de Russen en hun langzamerhand als modern land proberen op te nemen in de EU.
pi_144103155
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het "opeens omzwaaien naar een ander koers" is niets onbekends in de politiek. Dat den ze in Nederland regelmatig, kijk maar naar de PvdA. :Y
Dat geeft je nog geen recht om via een gewapende opstand een regering te verdrijven.
Stel je voor zeg: we vinden het huidige kabinet niets en we jagen ze ff weg met geweld.
En dit soort mafketels moeten lid worden van de EU en zelfs een grote stem krijgen IN de EU????
Er zijn genoeg kabinetten gevallen om cruciale punten, waar een partij teveel zou moeten afwijken van zijn verkondigde standpunten. Als dat niet gebeurd, en zeker als het gaat om de toekomst van je land, dan is een geweldadige afzetting wmb gelegitimeerd.
We hebben 't niet over een verhoging of verlaging van de crechetoelagen hier.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 16:07:35 #221
8781 crew  Frutsel
pi_144103156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat met die wapens was natuurlijk niet in het begin en die demonstraties zijn maanden lang doorgegaan. Als dat hier gebeurd, en dan ook op massale schaal, inclusief stakingen en blokkades gaat er echt wel wat gebeuren hoor.

Dat daar vervolgens mafketels de boel radicaliseren en neonazi's de boel opjutten al dan niet met wapens, waarbij volgens anderen weer anti-eu-demonstranten zich ook schuldig aanmaakten doet niet af aan het feit dat er weken-/maandenlang "vredig" gedemonstreerd is toch?
pi_144103204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als ze slim zijn accepteren ze het idd, hergroeperen en vallen dan vollen sas aan.
Precies, want Russische afspraken zijn toch niets waard gebleken dus daar hoef je je niet aan te houden.
pi_144103216
quote:

[..]

Waar basseer jij op dat die poging niet gewaagd is? Rusland had zich ook koest kunnen houden en zijn zwakke positie kunnen accepteren om gelijkertijd te kunnen werken aan het binnenland: democratie, onderwijs, betere verdeling van goederen en geld. Ja, je bent dan een poos afhankelijk en geen wereldleider, maar je vergroot de kans op een stabielere verhouding met je buren en eventueel een samenkomst in een unie.
Rusland koos dictatorschap, nationalisme, armoede en China.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 16:13:11 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:11:47 #224
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103303
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat met die wapens was natuurlijk niet in het begin en die demonstraties zijn maanden lang doorgegaan. Als dat hier gebeurd, en dan ook op massale schaal, inclusief stakingen en blokkades gaat er echt wel wat gebeuren hoor.

Dat daar vervolgens mafketels de boel radicaliseren en neonazi's de boel opjutten al dan niet met wapens, waarbij volgens anderen weer anti-eu-demonstranten zich ook schuldig aanmaakten doet niet af aan het feit dat er weken-/maandenlang "vredig" gedemonstreerd is toch?
Zoals je al verklaard. Je kunt vredig demonstreren net zolang tot je nieuwe verkiezingen kan eisen.
En die Neo nazi's die je nu noemt zijn nu lekker aan het vechten, met een aantal EU vrijwilligers, in Oost Oekrainie. Fijne jongens! Moeten we VOORAL achter staan.

De Oekrainie is een groot verdeeld land wat bij elkaar geschraapt is. Oost is tegen West en visa versa.
Dat ze nauwlijks de pubertijd ontgroeit zijn laat ze dagelijks zien OOK in het parlement waar vuistgevechten ook geen onbekend fenomeen is. Dat duid op totale onvolwassenheid. Corruptie, bedreigingen en Neo nazi's. Een pareltje voor de EU, nietwaar?
Weten jullie wel zeker dat je deze zooi bij de EU wil hebben?
pi_144103346
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waar basseer jij op dat die poging niet gewaagd is?
De EU heeft daar heel veel aan gedaan. Rusland is opgenomen in EU organisaties en heeft bijna alle voordelen van een EU lid. Helaas heeft Poetin keihard gefaald in de economische hervormingen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:13:41 #226
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144103359
quote:

[..]

Als Rusland zijn best zou doen dan zouden ze uiteindelijk echt wel in de EU terecht kunnen komen. Maaaar..Poetin wil de alleenheerschappij in zijn land en dat gaat natuurlijk niet. Daarnaast is het een regime waarvan de top vrijwel geheel bestaat uit leden van de verschillende geheime diensten net als Poetin zelf. Dit is een regime dat homo's discrimineert, die bestuursleden van multinationals opsluit dmv schijnprocessen omdat ze niet achter Poetin staan. Een regime dat kritische journalisten in de bak gooit en kritische TV stations en kranten sluit. Een regime dat dissidenten in het buitenland vermoord met het radioactieve Polonium (Aleksandr Litvinenko) etc.
Met zo'n regime wordt het natuurlijk nooit iets tussen Rusland en de EU.
pi_144103383
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals je al verklaard. Je kunt vredig demonstreren net zolang tot je nieuwe verkiezingen kan eisen.
En die Neo nazi's die je nu noemt zijn nu lekker aan het vechten, met een aantal EU vrijwilligers, in Oost Oekrainie. Fijne jongens! Moeten we VOORAL achter staan.

De Oekrainie is een groot verdeeld land wat bij elkaar geschraapt is. Oost is tegen West en visa versa.
Dat ze nauwlijks de pubertijd ontgroeit zijn laat ze dagelijks zien OOK in het parlement waar vuistgevechten ook geen onbekend fenomeen is. Dat duid op totale onvolwassenheid. Corruptie, bedreigingen en Neo nazi's. Een pareltje voor de EU, nietwaar?
Weten jullie wel zeker dat je deze zooi bij de EU wil hebben?
We weten in ieder geval heel zeker dat we niet het huidige Rusland langs onze grens willen hebben.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:15:35 #228
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103416
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waar basseer jij op dat die poging niet gewaagd is?
We waren op weg totdat de USA met zijn grote bek zich er weer eens in moest roeren.
Of vertrouw jij "bondgenoten" die Fuck teh EU roepen?
http://www.buzzfeed.com/r(...)-fuck-the-eu#1lzr0jx
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:16:33 #229
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103436
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:14 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

We weten in ieder geval heel zeker dat we niet het huidige Rusland langs onze grens willen hebben.
Dan moet je dus zeker de Oekrainie met rust laten en als buffer laten fungeren. :Y
pi_144103485
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dan moet je dus zeker de Oekrainie met rust laten en als buffer laten fungeren. :Y
En dus niet toestaan dat Putin het pakt.
pi_144103486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:00 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Ja, het Russische juk in Vlaanderen...
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:18:38 #232
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103507
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:13 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Als Rusland zijn best zou doen dan zouden ze uiteindelijk echt wel in de EU terecht kunnen komen. Maaaar..Poetin wil de alleenheerschappij in zijn land en dat gaat natuurlijk niet. Daarnaast is het een regime waarvan de top vrijwel geheel bestaat uit leden van de verschillende geheime diensten net als Poetin zelf. Dit is een regime dat homo's discrimineert, die bestuursleden van multinationals opsluit dmv schijnprocessen omdat ze niet achter Poetin staan. Een regime dat kritische journalisten in de bak gooit en kritische TV stations en kranten sluit. Een regime dat dissidenten in het buitenland vermoord met het radioactieve Polonium (Aleksandr Litvinenko) etc.
Maar wel zaken doen met een Saoedie Arabie regime die alle mensenrechten schendt en zelfs achter vele radicale islam groeperingen zit?
Wel een Polen in de EU waar de regeringsleiders zich tegen de homo's hebben uitgesproken en zelfs celstraffen wensen in te stellen?
pi_144103517
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

We waren op weg totdat de USA met zijn grote bek zich er weer eens in moest roeren.
Of vertrouw jij "bondgenoten" die Fuck teh EU roepen?
http://www.buzzfeed.com/r(...)-fuck-the-eu#1lzr0jx
Die opmerking zie ik niet in verband met de keuze van Rusland het conflict te financieren.
pi_144103542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:13 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Een overgelopen geheim agent is geen dissident, dat noemt men een verrader.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:20:09 #235
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103550
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En dus niet toestaan dat Putin het pakt.
Dus trek je de EU een oorlog in. Laat de Eu maar voor de "Kosovo" oplossing kiezen. Oost Ukrainie zelfstandig en onder controle van de Russen. klaar!
pi_144103554
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar wel zaken doen met een Saoedie Arabie regime die alle mensenrechten schendt en zelfs achter vele radicale islam groeperingen zit?
Wel een Polen in de EU waar de regeringsleiders zich tegen de homo's hebben uitgesproken en zelfs celstraffen wensen in te stellen?
Zaken doen /=/ goede vriend/mogelijk lid vdezelfde unie.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:20:49 #237
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103566
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die opmerking zie ik niet in verband met de keuze van Rusland het conflict te financieren.
Nee dat dacht ik al...
pi_144103574
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus trek je de EU een oorlog in. Laat de Eu maar voor de "Kosovo" oplossing kiezen. Oost Ukrainie zelfstandig en onder controle van de Russen. klaar!
Neu, gewoon Oekraine steunen met wapens en geld terwijl je sancties blijft opleggen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:21:20 #239
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103583
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zaken doen /=/ goede vriend/mogelijk lid vdezelfde unie.
???????????? 8)7 Deze mag je even uitleggen....
pi_144103594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja joh blijf het maar lekker herhalen tot je blauw ziet. Er is zoveel landjepik gaande op deze wereld en vaak georganiseerd door ons.
Vraag jezelf maar eens af: heb jij een EU oorlog over (en dan zouden we kunnen praten over miljoenen doden) voor een schjtstukje aarde wat Oost Oekrainie heet, waar jij voorheen nog nooit van gehoord had en niet eens weet hoe men daar denkt danwel leeft?
Je draait het om: Rusland moet gewoon niet aan landjepik doen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:22:38 #241
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103627
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Neu, gewoon Oekraine steunen met wapens en geld terwijl je sancties blijft opleggen.
En een conflikt nog erger maken totdat deze zich uitbreid OVER de grenzen heen in de EU.
Wapens leveren aan Neo nazi's met de hersenen van een vuurvliegje.....
Lekker slim hoor.....
pi_144103652
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

???????????? 8)7 Deze mag je even uitleggen....
/=/ = staat niet gelijk aan
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:23:32 #243
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103653
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je draait het om: Rusland moet gewoon niet aan landjepik doen.
Dat hebben wij zo vaak gedaan......oh nee wacht ff....wij waren de goeden en hadden er voordeel bij.... _O-
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:25:19 #244
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103715
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

/=/ = staat niet gelijk aan
Dus wat is dan het probleem om met Rusland zaken te blijven doen, waar de vorige deelnemer het over had?
pi_144103742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus wat is dan het probleem om met Rusland zaken te blijven doen, waar de vorige deelnemer het over had?
Ligt aan de afweging van belangen, he.
pi_144103769
joanneatom twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 16:25:41 Over 1mn people displaced by conflict: 260,000 refugees in #Ukraine, 814,000 in Russia - UNHCR http://t.co/vJS7NlwEzg http://t.co/PsxC2CWz8F reageer retweet
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:28:39 #247
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103829
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ligt aan de afweging van belangen, he.
Wat een gezemel.....afijn probeer er nog eens aan te denken wanneer dit conflikt zich uitbreid en Nederland nog meer in de financiele shit komt.
Wees niet bang voor je vrienden in de USA want die voorzien wij van brandstof en electra...geen centje pijn hoor... de mensen zonder werk zijn toch al de sigaar daarn dus een paar miljoen extra kan ook nog wel....prima omstandigheden om een flinke oorlog te beginnen..... :Y
pi_144103846
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:27 schreef meth1745 het volgende:
joanneatom twitterde op dinsdag 02-09-2014 om 16:25:41 Over 1mn people displaced by conflict: 260,000 refugees in #Ukraine, 814,000 in Russia - UNHCR http://t.co/vJS7NlwEzg http://t.co/PsxC2CWz8F reageer retweet
Dat is een mooie ontwikkeling, straks ligt Oost-Oekrane al in Rusland.
pi_144103860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En een conflikt nog erger maken totdat deze zich uitbreid OVER de grenzen heen in de EU.
Wapens leveren aan Neo nazi's met de hersenen van een vuurvliegje.....
Lekker slim hoor.....
De agressor haar zin geven daarentegen is echt zeer snugger....
pi_144103883
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat hebben wij zo vaak gedaan......oh nee wacht ff....wij waren de goeden en hadden er voordeel bij.... _O-
Hoe is dat relevant?

We hebben het over dit conflict.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:30:12 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_144103885
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat een gezemel.....afijn probeer er nog eens aan te denken wanneer dit conflikt zich uitbreid en Nederland nog meer in de financiele shit komt.
Wees niet bang voor je vrienden in de USA want die voorzien wij van brandstof en electra...geen centje pijn hoor... de mensen zonder werk zijn toch al de sigaar daarn dus een paar miljoen extra kan ook nog wel....prima omstandigheden om een flinke oorlog te beginnen..... :Y
Nee, Putin zijn gang laten gaan word de wereld beter van. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:31:36 #252
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103935
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar gelukkig gaan we in 2016 met z'n allen voetballen in Rusland... _O-
pi_144103936
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rusland de oorlog verklaren word de wereld zeker beter van? :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

_O_
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:32:24 #254
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144103961
quote:

[..]

Voetbal is oorlog. Prima dus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_144103970
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Voetbal is oorlog. Prima dus.
2018 of wou je al 2 jaar eerder naar rusland gaan?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:33:29 #256
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144103998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:31 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Rusland de oorlog verklaren word de wereld zeker beter van? :')

[..]

_O_
Men denkt hier in Xbox termen.
Dit konflikt blijft binnen de grenzen van de Ukrainie en wij kunnen toekijken en af en toe wat wapens in de ring gooien....WAT een naieviteit!
pi_144104000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?

We hebben het over dit conflict.
Dat besef zal nimmer doordringen ben ik bang...
pi_144104015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dit konflikt blijft binnen de grenzen van de Ukrainie en wij kunnen toekijken en af en toe wat wapens in de ring gooien....WAT een naieviteit!
Ukrainie :')
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:34:02 #259
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144104018
quote:

[..]

Maar gelukkig gaan we in 2018 met z'n allen voetballen in Rusland... _O-
pi_144104044
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:
Wees niet bang voor je vrienden in de USA want die voorzien wij van brandstof en electra...geen centje pijn hoor... de mensen zonder werk zijn toch al de sigaar daarn dus een paar miljoen extra kan ook nog wel....prima omstandigheden om een flinke oorlog te beginnen.....
Dat is wrs het verschil tussen jou en mij. Ik redeneer niet vanuit angst en ben bereidt het een en ander (vooral wat materile luxe) op te offeren. Voor zowel Nederland, als de EU als de VS.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:34:48 #261
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144104049
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:32 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Welja joh. Dat moet toch lukken met de internet "helden" hier? Russen zijn niets waard want die hebben we zo te pakken met onze superieure wapens. _O- _O-
pi_144104056
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Honest mistake.
pi_144104065
quote:

[..]

Putin zal steeds verder proberen te gaan als je geen tegengas geeft. Als je denkt dat Hij bij Oekrane zal stoppen dan ben je pas naef bezig.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:35:46 #264
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144104081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ja, het Russische juk in Vlaanderen...
Leer je geschiedenis. In het geval van de Vlamingen ging het natuurlijk over de Wallonirs. En in het geval van Bosni over de Servirs
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:35:49 #265
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144104088
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is wrs het verschil tussen jou en mij. Ik redeneer niet vanuit angst en ben bereidt het een en ander (vooral wat materile luxe) op te offeren. Voor zowel Nederland, als de EU als de VS.
Ja dat roepen de Neo nazi's ook die nu daar vechten. Waarom pak je je wapens niet op en ga NU naar de Oekrainie?
pi_144104096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:35 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Putin zal steeds verder proberen te gaan als je geen tegengas geeft. Als je denkt dat Hij bij Oekrane zal stoppen dan ben je pas naef bezig.
Ik zeg dat we ons niet moeten inmengen met dat conflict maar nieuwe sancties tegen Rusland moeten toepassen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:36:46 #267
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144104123
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja klopt. Praat ik ook niet goed natuurlijk.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:36:56 #268
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144104132
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik zeg dat we ons niet moeten inmengen met dat conflict maar nieuwe sancties tegen Rusland moeten toepassen.
Helpt niets. Russen worden alleen maar hardnekkiger....
pi_144104150
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Welja joh. Dat moet toch lukken met de internet "helden" hier? Russen zijn niets waard want die hebben we zo te pakken met onze superieure wapens. _O- _O-
Je doet aan overacting man.
pi_144104165
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus dan moeten wij ons maar verlagen naar dat niveau en oorlog riskeren?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

dinsdag 2 september 2014 @ 16:38:18 #271
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144104174
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:19 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Een overgelopen geheim agent is geen dissident, dat noemt men een verrader.
Nog steeds geen reden om moordaanslagen in Engeland te plegen. Zie je het al voor je dat de VS Snowden in Rusland liquideren ?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:38:46 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144104187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:32 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik ga sowieso ieder jaar wel naar _O_ Rusland _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_144104189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:35 schreef DUTCHKO het volgende:
Ja dat roepen de Neo nazi's ook die nu daar vechten. Waarom pak je je wapens niet op en ga NU naar de Oekrainie?
Het een en ander is niet mijn leven. Zeker gezien de waarde die ik als ongetrainde kan toevoegen. Bovendien is het belang in Oekrane mij niet groot genoeg daarvoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2014 16:39:14 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:38:56 #274
pi_144104190
quote:

[..]

Daar voor moet je bij de hyper corrupte Sep Blatter zijn.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_144104205
Elke koe binnen de EU wordt met 2 euro per dag gesubsidieerd. Dat is meer dan wat 75% van alle Afrikanen per dag heeft om van te leven :D
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:39:45 #276
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144104220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:39 schreef Shokirbek85 het volgende:
Elke koe binnen de EU wordt met 2 euro per dag gesubsidieerd. Dat is meer dan wat 75% van alle Afrikanen per dag heeft om van te leven :D
oke henk
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:39:46 #277
pi_144104221
quote:

[..]

Dat is precies de reden dat we Putin af moeten schieten. Hij zal blijven escaleren.
pi_144104232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ga sowieso ieder jaar wel naar _O_ Rusland _O_
Waarom wat doe je daar dan?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:40:39 #279
pi_144104244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Daarom helpt het ook niet om Putin zijn zin te geven.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:41:04 #280
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144104263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

(proest) Jij bent een van die (Xbox) figuren die denkt dat het allemaal zo simpel is en gaat.....
pi_144104272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:40 schreef hmmmmmmm het volgende:
Naar brood snakkende snolletjes zoeken natuurlijk.
pi_144104279
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:35 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Leer je geschiedenis. In het geval van de Vlamingen ging het natuurlijk over de Wallonirs. En in het geval van Bosni over de Servirs
Langs m'n moeders kant waren het collaborateurs, langs m'n vaders kant zaten ze in het verzet. Kom mij dus niets leren over de Vlaamse geschiedenis.
Heel wat Vlamingen gingen naar het Oostfront om tegen de communisten te vechten, de Waalse Rexisten deden dat ook. Dat had veel te maken met de Katholieke kerk die de jaren ervoor zo tekeer was gegaan tegen het communisme. Niet idereen deed het voor de groot-Duitse gedachte, of omdat ze tot de Vlaamse beweging behoorden.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:41:33 #283
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144104283
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het een en ander is niet mijn leven. Zeker gezien de waarde die ik als ongetrainde kan toevoegen. Bovendien is het belang in Oekrane mij niet groot genoeg daarvoor.
Oh dus je laat iemand anders vechten? Goh WAT een verrassing... _O-
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:41:45 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144104289
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:40 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Gewoon. Beetje vakantie vieren.
pi_144104304
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:39 schreef Shokirbek85 het volgende:
Elke koe binnen de EU wordt met 2 euro per dag gesubsidieerd. Dat is meer dan wat 75% van alle Afrikanen per dag heeft om van te leven
_O-
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:42:44 #286
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144104314
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja dat kan natuurlijk niet. Vakantie vieren bij de vijand!!
pi_144104332
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:
Oh dus je laat iemand anders vechten? Goh WAT een verrassing...
Zeker, dat mogen de Oekraners zelf doen. Maar wel met betere wapens, waar ik het een en ander voor wil opgeven.
pi_144104348
quote:
Omdat je Russen zo'n relaxed volk vindt ook?
pi_144104362
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Naar brood snakkende snolletjes zoeken natuurlijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

_O-
Die koeien hebben het beter dan die snollen _O-
pi_144104366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

(proest) Jij bent een van die (Xbox) figuren die denkt dat het allemaal zo simpel is en gaat.....
_O-
pi_144104392
Wat is er aan de hand met deze reeks de laatste weken.
pi_144104398
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:44 schreef hmmmmmmm het volgende:
Die koeien hebben het beter dan die snollen
En daarmee waarschijnlijk ook dikkere tetten *O*

(met ook nog eens meer tepels *O* )
pi_144104422
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:44 schreef Tukker87 het volgende:
Vraag ik me ook af soms.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En daarmee waarschijnlijk ook dikkere tetten *O*

(met ook nog eens meer tepels *O* )
Goed dan blijf ik maar in de EU.
pi_144104432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:44 schreef Tukker87 het volgende:
Er worden te weinig droge nieuwsberichtjes gekopieerd inderdaad.
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:47:49 #295
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144104504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Omdat je Russen zo'n relaxed volk vindt ook?
Ja hoor, niets mis mee. Mooie natuur. Goede kust. Goedkoop. Goede vodka. Leuke feesten. Prima.
pi_144104537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:38 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Nog steeds geen reden om moordaanslagen in Engeland te plegen. Zie je het al voor je dat de VS Snowden in Rusland liquideren ?
Litvinenko stond op de loonlijst van MI6. Bovendien verspreidde hij conspiracy theorien over Putin en de FSB, in opdracht van Boris Berezovsky. Theorien waar niemand aandacht aan besteedde tot hij op een spectaculaire manier de pijp uitging. Als n persoon daar baat bij had dan was het Berezovsky, de oligarch die z'n geld in de olie verdiend had en daar goede relaties had. Polonium wordt gebruikt als oil well tracer bij boringen... De FSB lijkt de waarschijnlijkste schuldige, maar Berezovsky is ook een kandidaat...
pi_144104539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:47 schreef Dven het volgende:
Ja hoor, niets mis mee. Mooie natuur. Goede kust. Goedkoop. Goede vodka. Leuke feesten. Prima.
Er moet volgens mij nog iets achter goedkoop staan.
pi_144104546
Poetin is altijd lekker subtiel, net niet genoeg doen zodat het op de agenda in andere landen komt.

Tevens blijven nuttige idioten altijd.. nuttig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144104562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:48 schreef waht het volgende:
Poetin is altijd lekker subtiel, net niet genoeg doen zodat het op de agenda in andere landen komt.

Tevens blijven nuttige idioten altijd.. nuttig.
_O_
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:49:22 #300
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144104566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er moet volgens mij nog iets achter goedkoop staan.
ok henk
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:50:02 #301
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_144104589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker, dat mogen de Oekraners zelf doen. Maar wel met betere wapens, waar ik het een en ander voor wil opgeven.
Lezen jullie wel eens Geschiedenis.
Een land wat financieel en economisch word afgeknepen, wat leid tot hoge werkloosheid en ondragelijke druk, kan uiterst getergd reageren.
Dat was ook de voorloper van WW2.
We gaan deze kant exact op. Beide kanten, Rusland en de Eu, worden op dit moment zwaar financieel getroffen. Werklossheid gaat stijgen, leven word behoorlijk zwaar, zeker aan de kant van de Russen.
Iedereen word getergd. Prima omstandigheden voor een verse oorlog.
En dat zie ik hier prima naar voren komen. Haat naar Russen, klakkeloos 1 zijde kiezen, alle schuld aan de andere kant geven, rustig roepen om sancties en eventuele oorlog, denken dat wij superieur zijn....nogal verontrustend.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')