Been aan de kant waar de bocht heen gaat omhoog doen is logisch toch..quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Das wel balen. Je kunt in elk geval nu je vaste routes in gaan plannen.
Ik ga ook even wat filmpjes enzo met technieken bekijken, vooral de bocht techniek aanscherpen. Had al wel gelezen dat je het been in de binnenbocht omhoog moet doen en vervolgens kracht op het buitenbeen. Vervolgens met je arm die aan de binnenkant van de bocht zit ook kracht zetten.
Dat stukje gaat bij mij nog wel eens fout, maar zal vooral gewenning zijn
klinkt idd logisch, maar wil nog wel eens voorkomen dat ik de binnen been omlaag druk. En een enkele keer houd ik zelfs de trappers gelijk, wordt dus puur wennen en opletten om het goed te doen. Dan gaan de grotere bochten vanzelf beter op den tijd en kan ik daar ook weer wat tijd + snelheid winnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:59 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Been aan de kant waar de bocht heen gaat omhoog doen is logisch toch..
Als je wat platter de bocht door gaat zou je met je pedaal de grond raken.
Dat lijkt me niet de bedoeling
Dit ziet er juist niet best uit, knieen naar buiten en tegenhangenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
klinkt idd logisch, maar wil nog wel eens voorkomen dat ik de binnen been omlaag druk. En een enkele keer houd ik zelfs de trappers gelijk, wordt dus puur wennen en opletten om het goed te doen. Dan gaan de grotere bochten vanzelf beter op den tijd en kan ik daar ook weer wat tijd + snelheid winnen.
Zoiets moet het dus ongeveer:
[ afbeelding ]
Sterker nog, door dit te doen lijkt mij de kans dat je pedaal de grond raakt of je wiel wegslipt groter.....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit ziet er juist niet best uit, knieen naar buiten en tegenhangen
Ligt ook aan de bocht. Leer van mijn trainer ook bochten te nemen op bovenstaand plaatje, omdat de fiets niet zo schuin ligt ziet het er alleen niet uit. Als je juist aan de binnenkant van de bocht gaat hangen glij je eerder onderuit dan tegenovergesteld te gaan leunen. Pedaal dus naar boven in de binnenbocht, lichaam compact boven de bike en hangen naar de buitenbocht en druk op het pedaal houden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sterker nog, door dit te doen lijkt mij de kans dat je pedaal de grond raakt of je wiel wegslipt groter.....
Je moet juist de bocht inhangen lijkt me, net als een motorrijder.
Actie-reactie toch? Bovenlichaam naar buiten=fiets schuiner. Bovenlichaam naar binnen=fiets rechter op.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:42 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ligt ook aan de bocht. Leer van mijn trainer ook bochten te nemen op bovenstaand plaatje, omdat de fiets niet zo schuin ligt ziet het er alleen niet uit. Als je juist aan de binnenkant van de bocht gaat hangen glij je eerder onderuit dan tegenovergesteld te gaan leunen. Pedaal dus naar boven in de binnenbocht, lichaam compact boven de bike en hangen naar de buitenbocht en druk op het pedaal houden.
Het ziet er wat raar uit omdat hij ongeveer de techniek van een vlakke bocht toepast op een kombocht. In een kombocht moeten je wielen wel ongeveer haaks op de ondergrond staan, maar dan zit je meestal veel meer in lijn met je fiets (dus niet zo naar de zijkant) en zet je druk op je voeten. Het lijkt erop alsof hij wat te langzaam gaat voor de bocht (en dus eigenlijk ook iets te laag).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
klinkt idd logisch, maar wil nog wel eens voorkomen dat ik de binnen been omlaag druk. En een enkele keer houd ik zelfs de trappers gelijk, wordt dus puur wennen en opletten om het goed te doen. Dan gaan de grotere bochten vanzelf beter op den tijd en kan ik daar ook weer wat tijd + snelheid winnen.
Zoiets moet het dus ongeveer:
[ afbeelding ]
Als je het kunt betalen, zou ik voor de Grand Canyon AL 6.9 gaan. Vooral omdat die een 2-piece crankstel heeft en een betere voorvork. Zo'n 2-piece crankstel gaat meestal langer mee dan zo'n oude met een square-tapered as. Die laatste gaat ook eerder kraken enzo. Mavic wielen zijn ook goed, maar een nadeel kan de spaken zijn (straight-pull, dus niet universeel). De andere onderdelen op de Grand Canyon zijn natuurlijk ook beter. Op het plaatje lijkt het alsof er een XT Shadow Plus derailleur op zit (die vermindert het klapperen van de ketting), maar dat staat niet in de specs.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:03 schreef Bismarck het volgende:
Ik twijfel voor de aanschaf van een nieuwe MTB tussen de [Canyon] Yellowstone AL 4.9 en de Grand Canyon AL 6.9 (de 5.9 is niet op voorraad). Verschil is 300 euro. Ben een beginnende mountainbiker maar rijd al jaren op de weg. De MTB is dan met name voor wat ritjes in de winter. Wellicht als ik het leuk vind ook de Ardennen enzo, maar vooraleerst een beetje in de duinen spelen.
Welk model kan ik het beste kopen? Stevigheid en betrouwbaarheid van de onderdelen vind ik vooral belangrijk. Gewicht boeit me minder.
Yellowstone AL 4.9: http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3601
Grand Canyon AL 6.9 : http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3640
Duidelijk filmpjequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:52 schreef FHR het volgende:
[..]
Het ziet er wat raar uit omdat hij ongeveer de techniek van een vlakke bocht toepast op een kombocht. In een kombocht moeten je wielen wel ongeveer haaks op de ondergrond staan, maar dan zit je meestal veel meer in lijn met je fiets (dus niet zo naar de zijkant) en zet je druk op je voeten. Het lijkt erop alsof hij wat te langzaam gaat voor de bocht (en dus eigenlijk ook iets te laag).
In een vlakke bocht moet je wel zo scheef gaan hangen zodat je wielen scheef staan en de noppen aan de zijkant van je band voor grip zorgen (daarom zijn die ook hoger dan midden op je band), met je lichaam ongeveer verticaal. Maar je buitenste knie moet juist naar binnen wijzen (bijna tegen je frame aan); je heupen en schouders moeten namelijk de bocht in gedraaid zijn (dat is niet zo in het plaatje). Bovendien moet je in een vlakke bocht meer druk op je voorwiel houden dan in het plaatje (meer voorover) omdat anders je voorwiel gaat glijden.
Bovendien is het handig om in een vlakke bocht meer druk op je voorwiel te houden dan in het plaatje (meer voorover) omdat anders je voorwiel gaat glijden.
Een cursus is goed, maar dit plaatje niet helemaal
De 5.9 is ook het vrouwenmodelquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 21:03 schreef Bismarck het volgende:
Ik twijfel voor de aanschaf van een nieuwe MTB tussen de [Canyon] Yellowstone AL 4.9 en de Grand Canyon AL 6.9 (de 5.9 is niet op voorraad). Verschil is 300 euro. Ben een beginnende mountainbiker maar rijd al jaren op de weg. De MTB is dan met name voor wat ritjes in de winter. Wellicht als ik het leuk vind ook de Ardennen enzo, maar vooraleerst een beetje in de duinen spelen.
Welk model kan ik het beste kopen? Stevigheid en betrouwbaarheid van de onderdelen vind ik vooral belangrijk. Gewicht boeit me minder.
Yellowstone AL 4.9: http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3601
Grand Canyon AL 6.9 : http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3640
Dank voor de snelle reacties. De 5.9 is er ook als mannenmodel, http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3642. Prijs ligt dichter bij de 700 van de Yellowstone, en daarmee zou ik er eerder voor gaan, ware het niet dat het model out of stock is. Denk dat ik inderdaad voor de Grand Canyon ga. Het prijsverschil is te overzien.quote:
prima fiets die 6.9, ook voor als je naar de Ardennen gaat is alles net wat beter als de 4.9quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:48 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dank voor de snelle reacties. De 5.9 is er ook als mannenmodel, http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3642. Prijs ligt dichter bij de 700 van de Yellowstone, en daarmee zou ik er eerder voor gaan, ware het niet dat het model out of stock is. Denk dat ik inderdaad voor de Grand Canyon ga. Het prijsverschil is te overzien.
Wat is er mis met de Bulls headset dan? ik heb een Bulls racefiets en daar zitten gewoon FSA lagers in, lijken mij toch prima dingen?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 09:13 schreef Flipmoehoe het volgende:
en de balhoofdlager soap is nog niet voorbij
Afgelopen zaterdag een compleet setje gehaald bij de FM (verkoper Bulls fietsen)
Zondag een toertocht gefietst en toen gemerkt dat alles toch niet helemaal lekker zat.
Wat speling waar ik me de hele weg aan heb lopen irriteren.
Gisteren direct uit het werk met de fiets naar de FM gegaan en daar zag de chef werkplaats het direct..
Hij had me een verkeerd setje meegegeven!! Hij kon zichzelf wel voor zijn kop slaan
Alleen had hij geen goede lagerset liggen, deze werd direct besteld en komt donderdag binnen.
Nu mocht ik een origineel lagersetje van Bulls (die van kut kwaliteit) meenemen zodat ik in ieder geval nog kon fietsen.
Dit vond ik toch wel erg netjes van ze
Heb alleen de fiets maar daar gelaten, aangezien het weer toch driete is en ik 's avonds niet ga fietsen.
Nu kan ik hem vrijdag weer ophalen, zetten ze het goede balhoofd setje er voor me op.
Zondag dus maar weer een rondje maken
Zit te denken om 2x de montferland route te doen.
52km en 780 Hoogtemeters.
Of als het er slecht bij ligt pak ik 1x de route en een stukje duitsland bij, 1x de route + 10km= 36km en zo'n 500 Hoogtemeters
De lagers zijn nu al versleten, (april fiets gekocht +/- 2200 km op gefietst)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:07 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
Wat is er mis met de Bulls headset dan? ik heb een Bulls racefiets en daar zitten gewoon FSA lagers in, lijken mij toch prima dingen?
ik had in mijn Tomac lagers van Cane Creek zitten, wat normaal toch van hoge klasse is, maar die waren met 3 weken al kapot.
Was van plan gisteren het frame te bestellen voor mijn opbouwproject waar ik mee bezig ben...is het frame tijdens de bestelling opeens niet meer leverbaar dan maar het zelfde frame met andere kleur letters...ook tijdens de bestelling opeens niet meer leverbaar. Uiteindelijk een iets ander frame besteld en toen ik weer keek op de site waren beide frames opeens weer beschikbaar
Uiteraard gemaild dat ik het graag zou willen terug draaien maar vandaag is het frame al verzonden
Het terugsturen van het frame zou ¤40 moeten kosten + de eventuele verzendkosten die ik maak moet ik dan zelf nog eens betalen. Dus dat ga ik sowieso niet doen, tenzij ze aangeven die extra kosten niet in rekening te brengen omdat de fout waarschijnlijk bij hun lag.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:01 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
De lagers zijn nu al versleten, (april fiets gekocht +/- 2200 km op gefietst)
Ze kraken als een gek als je ze door de drek gefietst hebt.
Met het afspuiten van de fiets komt er allemaal roestwater en modder onder bij de voorvork uitsijpelen.
Lagers losgehaald en zand/water en troep heeft vrij spel, ze zijn niet fatsoenlijk afgedicht.
Daarom heb ik ze vervangen door een FSA setje, alleen dus de verkeerde meegekregen.
Mooi kut wat betreft je frame, kan je het frame dat nu bezorgd word niet weigeren en dat hij weer terug gaat naar de winkel.
Bestel je daarna het frame dat je in eerste instantie op het oog had.
Maar goed, als je haast hebt dan word het een ander verhaal natuurlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |