http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-opvolger-timmermansquote:PvdA-prominent Bert Koenders wordt de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken als Frans Timmermans eurocommissaris wordt. Dat melden diverse bronnen aan onze Haagse redactie.
Minister Timmermans is de kandidaat van het kabinet voor een zware post in Brussel. Morgen spreekt Timmermans met de toekomstig voorzitter van de Europese Commisie, Jean-Claude Juncker, over de functie. Insiders gaan ervan uit dat dit geheid tot een benoeming gaat leiden. Hij is in de running om de eerste vicevoorzitter van de Europese Commissie te worden. Welke portefeuille hij verder krijgt, is nog onbekend.
Als Timmermans inderdaad naar Europa vertrekt, wordt hij door Bert Koenders opgevolgd, melden bronnen aan de Haagse redactie. Koenders is op dit moment nog hoofd van de VN-vredesmacht in Mali. Hij was minister voor Ontwikkelingssamenwerking in het kabinet Balkenende IV.
Ik zou echt niet weten wie van die fractie door kan naar BuZa.quote:Op maandag 1 september 2014 22:41 schreef rubbereend het volgende:
Heeft de PvdA echt niks beters in de fractie zitten?
bijten de fractie dan? Ik vind Koenders echt niks voor Buzaquote:Op maandag 1 september 2014 22:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik zou echt niet weten wie van die fractie door kan naar BuZa.
Ja, liever een wereldverslechteraar op die baan.quote:Op maandag 1 september 2014 23:16 schreef GSbrder het volgende:
Geen Koenders-fan. Iets te veel een wereldverbeteraar en aantoonbaar minder diplomatieke kwaliteiten dan een Timmerfrans.
Dat is wat idealisten meestal bewerkstelligen ja.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, liever een wereldverslechteraar op die baan.
Wat bewerkstelligen kwaadaardige tumoren dan wel niet?quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is wat idealisten meestal bewerkstelligen ja.
Geen idee?quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat bewerkstelligen kwaadaardige tumoren dan wel niet?
Voor de rechtsmenschen was Uri Rosenthal natuurlijk fantastisch als minister van Israëlischebuitenlandse zaken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
Zegt weer veel over de rechtsmensch dat ze tegen verbeteren van de wereld zijn.
Niks mis met Koenders (zelfde als met de Hamer discussie). Hopelijk kan die voor wat extra geld voor OSW zorgen ipv defensie.
Noem één ding wat linksen ooit verbeterd hebben.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rosenthal was wel een pareltje jaquote:Op dinsdag 2 september 2014 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor de rechtsmenschen was Uri Rosenthal natuurlijk fantastisch als minister van Israëlischebuitenlandse zaken.
Geen wereldverslechteraar, wel iemand met een open blik en liever geen vriendjespoliticusquote:Op dinsdag 2 september 2014 08:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Stadsriolering. Alcoholmisbruik aanpakken. Het CFK verbod en zure regen verminderen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:38 schreef waht het volgende:
[..]
Noem één ding wat linksen ooit verbeterd hebben.
Dat is Timmermans ook. Lees wikileaks maarquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen wereldverslechteraar, wel iemand met een open blik en liever geen vriendjespoliticus.
Oh, nee, dan is het goed.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is Timmermans ook. Lees wikileaks maar
Wat een idioot was datquote:Op dinsdag 2 september 2014 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor de rechtsmenschen was Uri Rosenthal natuurlijk fantastisch als minister van Israëlischebuitenlandse zaken.
Dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 16:19 schreef Tanin het volgende:
Timmermans wordt afgeserveerd omdat ie te diplomatiek is, zodat een ander zijn plaats in kan nemen en wij over zijn rug WWIII met de Russen kunnen beginnen?
Politici die voor geld zorgen. Als ik dat nog eens mee mag maken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
Zegt weer veel over de rechtsmensch dat ze tegen verbeteren van de wereld zijn.
Niks mis met Koenders (zelfde als met de Hamer discussie). Hopelijk kan die voor wat extra geld voor OSW zorgen ipv defensie.
Dat kan niet want VVD-ers komen niet in aanmerking voor een ministerspost die voor de PvdA was.quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Mali?quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap het niet. Ik dacht echt dat hij het naar zijn zin had in Den Haag. Had zich helemaal toegelegd op zijn huidige baan, was laatst nog een docu over.
Is Uri Rosenthal al gepeild eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:58 schreef remlof het volgende:
Prima vent Koenders, heeft het ook niet zo op Israël.
Koenders, Mali?quote:
De stukken op een schaakbord bepalen niet zelf waar ze staan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap het niet. Ik dacht echt dat hij het naar zijn zin had in Den Haag. Had zich helemaal toegelegd op zijn huidige baan, was laatst nog een docu over.
Opstelten, Schippers.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan niet want VVD-ers komen niet in aanmerking voor een ministerspost die voor de PvdA was.
De PvdA naast een heleboel nietsnutten ook een aantal opvallend bekwame en intelligente mensen rondlopen waar de VVD niet aan kan tippen. Timmermans was er zo een, en Koenders is ook van een ander niveau dan Zijlstra of Blok.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:54 schreef Ringo het volgende:
Als Klopkoek én remlof de loftrompet over Koenders steken, deugt er iets niet aan die man.
Goed punt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:54 schreef Ringo het volgende:
Als Klopkoek én remlof de loftrompet over Koenders steken, deugt er iets niet aan die man.
Sja, Churchill vond ooit Hitler ook wel een toffe peer.quote:
Hihi.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sja, Churchill vond ooit Hitler ook wel een toffe peer.
http://www.npo.nl/pownews/02-09-2014/POW_00850643
Weer lekker niveauloos van Powned. Ze denken dat Koenders met ISIS vlaggen gaat zwaaien. Wat een smerige Godwin. Zou een links medium eens moeten doen, dan is het land te klein.
Uri by far de slechtste minister van BuZa ooit Rosenthal?quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is Uri Rosenthal al gepeild eigenlijk?
Wat ik bedoel is dat zelfs de allergrootsten ooit een verkeerde inschatting maakten.quote:
Wil je ff goedkoop scoren over mijn rug?quote:
Ach, ik zie liever ook Verhagen weer terugkomen.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Uri by far de slechtste minister van BuZa ooit Rosenthal?
10 jaar gratis wachtgeld .quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:27 schreef Kaas- het volgende:
Ik snap de keuze voor Koenders wel, maar de keuze van Koenders niet. Die verlaat nu een topfunctie voor een kabinet dat misschien nog maar een half jaar te gaan heeft en een partij die daarna maar zo niet terugkomt in de regering. Wat een risico.
Als een minister minimaal drie maanden in functie is geweest heeft hij recht op wachtgeld voor een periode van minimaal twee en maximaal vier jaar.quote:
ok, weet ik weerquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 00:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als een minister minimaal drie maanden in functie is geweest heeft hij recht op wachtgeld voor een periode van minimaal twee en maximaal vier jaar.
Lijkt meer op een wedstrijdje: wie heeft de dikste buik.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |