Tenzij TS onder de 21 is.quote:Op maandag 1 september 2014 20:40 schreef oxy88 het volgende:
Je weet dat dit wettelijk strafbaar is?
WvSquote:Op maandag 1 september 2014 20:39 schreef RetRy32 het volgende:
Ik kom dus net thuis en ik zie mijn moeder ineens een brief die naar mij gericht is van mijn werk lezen.
Ik vind dit dus absoluut niet kunnen, en dit is niet de eerste, tweede of derde keer, nee, dit gebeurt constant.
Zoals gewoonlijk maak ik duidelijk dat ik dit niet pik en dat ze mijn privacy schend, en ze begint helemaal te ontkennen waarna ze begint te claimen dat de brief al open was en dat ze niet wist dat het voor mij was (terwijl het er dik op stond) en uiteindelijk bied ze zoals gewoonlijk haar excuses aan en doet ze het volgende keer gewoon weer.
Of ik het nou rustig zeg, uitleg, of mijn stem verhef, ze blijft het doen.
Klacht: moeder leest mijn brieven
18quote:
ja, financieel, TS is met 18 handelingsbekwaamquote:Op maandag 1 september 2014 21:00 schreef ADQ het volgende:
[..]
21. Daaronder is TS niet volwassenen en zijn de ouders nog aansprakelijk.
En wat waren het voor brieven? Deurwaarder, nota, of zijn lidmaatschap van de bibliotheek?quote:Op maandag 1 september 2014 21:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
ja, financieel, TS is met 18 handelingsbekwaam
maakt niks uitquote:Op maandag 1 september 2014 21:02 schreef ADQ het volgende:
[..]
En wat waren het voor brieven? Deurwaarder, nota, of zijn lidmaatschap van de bibliotheek?
quote:
dat komt door je lage IQquote:Op maandag 1 september 2014 21:02 schreef summer2bird het volgende:
Mijn moeder heeft volmacht over mijn rekening, daar zeik ik ook niet over.
of je bent <18quote:
nee, kutquote:Op maandag 1 september 2014 21:05 schreef ADQ het volgende:
[..]
Als het financiële papieren zijn wel.
De ouders hebben alleen het recht om post open te maken die (mede) op hun naam staat.quote:
dus dan kan ma hier binnenlopen en m'n post openen?quote:Op maandag 1 september 2014 21:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De ouders hebben alleen het recht om post open te maken die (mede) op hun naam staat.
ik heb nog een nieuwe fleshlight nodigquote:Op maandag 1 september 2014 21:07 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, heb wel een normaal IQ, alleen ben autistisch doe vaak verkeerde uitgaven
Alleen als die post (mede) op hun naam staat.quote:Op maandag 1 september 2014 21:07 schreef Psy-freak het volgende:
dus dan kan ma hier binnenlopen en m'n post openen?
dan mag m'n pa m'n post openmaken tot z'n dood, lekker danquote:Op maandag 1 september 2014 21:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Alleen als die post (mede) op hun naam staat.
Moet je Wajong aanvragen.quote:Op maandag 1 september 2014 21:07 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
ik heb nog een nieuwe fleshlight nodig
Staat zijn naam op alle post die voor jou bedoeld is dan?quote:Op maandag 1 september 2014 21:08 schreef Psy-freak het volgende:
dan mag m'n pa m'n post openmaken tot z'n dood, lekker dan
ontoereikendquote:
nopequote:Op maandag 1 september 2014 21:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Staat zijn naam op alle post die voor jou bedoeld is dan?
Nou danquote:
lees de wet 's, zeker sjaars rechten, na 1 dagje de wet kennenquote:
Vertel eens dan. Hoe zit het in elkaar.quote:Op maandag 1 september 2014 21:10 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
lees de wet 's, zeker sjaars rechten, na 1 dagje de wet kennen
Boven de 18 mogen je ouders je post niet zien (toestemming daargelaten) maar je ouders zijn tot je 21e verantwoordelijk voor je financiële gesteldheid.quote:Op maandag 1 september 2014 21:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vertel eens dan. Hoe zit het in elkaar.
En dat is in deze situatie relevant, omdat...?quote:Op maandag 1 september 2014 20:41 schreef zovty het volgende:
Zolang je onder haar dak woont ben je gewoon haar kind.
Financieel verantwoordelijk heeft geen donder te maken met het al dan niet openmaken van post.quote:Op maandag 1 september 2014 21:12 schreef Psy-freak het volgende:
Boven de 18 mogen je ouders je post niet zien (toestemming daargelaten) maar je ouders zijn tot je 21e verantwoordelijk voor je financiële gesteldheid.
alleen 'aan de ouders/verzorgers van' maar die krijg je echt niet meer na je 16equote:Op maandag 1 september 2014 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Financieel verantwoordelijk heeft geen donder te maken met het al dan niet openmaken van post.
Ik ga ervan uit dat TS ouder is dan 18. Geen idee waar dat idee vandaan komt trouwens. En dan is het dus zo dat ouders alleen maar post mogen openmaken die (mede) op hun naam staat.
Wellicht heeft TS een mentale aandoening waardoor de ouders gemachtigd zijn bepaalde post wél open te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 21:16 schreef Psy-freak het volgende:
alleen 'aan de ouders/verzorgers van' maar die krijg je echt niet meer na je 16e
Hoe oud ben je?quote:Op maandag 1 september 2014 21:02 schreef summer2bird het volgende:
Mijn moeder heeft volmacht over mijn rekening, daar zeik ik ook niet over.
what ifquote:Op maandag 1 september 2014 21:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wellicht heeft TS een mentale aandoening waardoor de ouders gemachtigd zijn bepaalde post wél open te maken.
En zo kunnen er nog tientallen omstandigheden zijn waardoor de naam van kind én ouder(s) op de brief staat.
Aannames maak jij ook genoeg in dit topicquote:Op maandag 1 september 2014 21:20 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
what if
ik neem aan dat jij homofiel bentquote:Op maandag 1 september 2014 21:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Aannames maak jij ook genoeg in dit topic
Dat mag.quote:
quote:
Bedoel je niet 12?quote:
Goed opgelost dan.quote:
Dus je moeder doet het de volgende keer gewoon weer en jij noemt jezelf retryquote:Op maandag 1 september 2014 20:39 schreef RetRy32 het volgende:
Ik kom dus net thuis en ik zie mijn moeder ineens een brief die naar mij gericht is van mijn werk lezen.
Ik vind dit dus absoluut niet kunnen, en dit is niet de eerste, tweede of derde keer, nee, dit gebeurt constant.
Zoals gewoonlijk maak ik duidelijk dat ik dit niet pik en dat ze mijn privacy schend, en ze begint helemaal te ontkennen waarna ze begint te claimen dat de brief al open was en dat ze niet wist dat het voor mij was (terwijl het er dik op stond) en uiteindelijk bied ze zoals gewoonlijk haar excuses aan en doet ze het volgende keer gewoon weer.
Als je dat niet snapt ben je nog een kind.quote:Op maandag 1 september 2014 21:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dat is in deze situatie relevant, omdat...?
Fles cola pakken, flink schudden en langs alle gordijnen lopen.quote:
Als hij niet meer onder dat dak woont is hij nog steeds haar kind. Wat is je punt?quote:Op maandag 1 september 2014 20:41 schreef zovty het volgende:
Zolang je onder haar dak woont ben je gewoon haar kind.
Eend.quote:Op maandag 1 september 2014 22:48 schreef eend112 het volgende:
[..]
Als hij niet meer onder dat dak woont is hij nog steeds haar kind. Wat is je punt?
Ja?quote:
Als je dat niet begrijpt ben ook jij nog steeds een kind.quote:Op maandag 1 september 2014 22:48 schreef eend112 het volgende:
[..]
Als hij niet meer onder dat dak woont is hij nog steeds haar kind. Wat is je punt?
Dit dus aanklagen!quote:Op maandag 1 september 2014 20:40 schreef oxy88 het volgende:
Je weet dat dit wettelijk strafbaar is?
Op de man spelen. Knap hoor. Heb je lang over deze reactie na moeten denken?quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:01 schreef zovty het volgende:
[..]
Als je dat niet begrijpt ben ook jij nog steeds een kind.
Neejongen, die schudt ik zo uit m'n mouw. Geen centje pijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:06 schreef eend112 het volgende:
[..]
Op de man spelen. Knap hoor. Heb je lang over deze reactie na moeten denken?
Briefgeheim geldt ook tussen ouders en hun kroost. Kusjequote:Op maandag 1 september 2014 22:47 schreef zovty het volgende:
[..]
Als je dat niet snapt ben je nog een kind.
Niks mee te schaften. TS moet accepteren dat zijn moeder zijn moeder is. Of de consequenties accepteren en opzichzelf gaan.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Briefgeheim geldt ook tussen ouders en hun kroost. Kusje
Wil jij even iets voor mij betalen ?quote:Op maandag 1 september 2014 21:07 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee, heb wel een normaal IQ, alleen ben autistisch doe vaak verkeerde uitgaven
Tuurlijk, wat jij vindt staat boven de wetquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:28 schreef zovty het volgende:
[..]
Niks mee te schaften. TS moet accepteren dat zijn moeder zijn moeder is. Of de consequenties accepteren en opzichzelf gaan.
Shitquote:
Niet...quote:Op maandag 1 september 2014 21:00 schreef ADQ het volgende:
[..]
21. Daaronder is TS niet volwassenen en zijn de ouders nog aansprakelijk.
quote:
Daar staat dus precies wat ik zeg, ouders zijn niet aansprakelijk zodra het kind 18 wordt.quote:Op woensdag 3 september 2014 00:25 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
"
Zodra een kind de leeftijd van 18 jaar bereikt eindigt de aansprakelijkheid van de ouders.
Iets anders is de financiële verantwoordelijkheid van ouders voor hun kroost. Deze stopt niet bij het 18de jaar. Artikel 395a boek 1 Burgerlijk Wetboek verplicht ook daarna te blijven bijdragen in de kosten van studie en levensonderhoud. Deze voortgezette onderhoudsplicht duurt tot het 21ste jaar en is opgenomen omdat veel kinderen met 18 jaar nog niet zijn uitgeleerd. Een hbo-opleiding of universitaire studie is niet goedkoop, duurt minimaal vier jaar, bovendien is de tijd die besteed kan worden aan bijbaantjes beperkt. "
Bron: http://www.geldenrecht.nl(...)jk-voor-hun-kinderen
Was ook meer ter aanvulling / info.quote:Op woensdag 3 september 2014 00:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar staat dus precies wat ik zeg.
Dan had je beter ADQ kunnen quotenquote:Op woensdag 3 september 2014 00:30 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Was ook meer ter aanvulling / info.
Ik dacht ik vul je ff aan, sta je bij etc etc.quote:Op woensdag 3 september 2014 00:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan had je beter ADQ kunnen quoten
Tip: stel een fake brief op naar jezelf en zorg dat ze van de inhoud schrikt als ze hem openmaakt. Stop er een dode spin in, een Belastingaanslag voor 12.000 Euro of iets anders waar ze de eerste 24 uur van moet bijkomen.quote:Op maandag 1 september 2014 20:39 schreef RetRy32 het volgende:
Gmtaquote:Op woensdag 3 september 2014 00:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tip: stel een fake brief op naar jezelf en zorg dat ze van de inhoud schrikt als ze hem openmaakt. Stop er een dode spin in, een Belastingaanslag voor 12.000 Euro of iets anders waar ze de eerste 24 uur van moet bijkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |