Bedoel je sabayon? Zoals hier; http://www.jumbosupermark(...)ayon-van-witte-wijn/quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:03 schreef WRH het volgende:
ik denk aan misschien coquilles als voorgerecht, of tussengerecht, met iets als schuim. (ik bedoel niet pavlova, maar zo'n nat geklopt schuim dat er overheen gaat, iemand een idee hoe dat te maken en waarvan?),
Check. Ik doe niets andersquote:Op maandag 8 september 2014 14:45 schreef RoelerMF het volgende:
Iemand ervaring met invriezen van stoofschotels?
Schuim maak je door een vloeistof me lecitine (van soja) op te kloppen met een mixer. Je moet geloof ik tussen 0,5 en 1 % van het gewicht van de vloeistof aan lecitine toevoegen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:13 schreef WRH het volgende:
ik bedoel inderdaad dat van minilot. ik begrijp wat je zegt hoor, eens dat het een semi trend is nu maar juist omdat ik meerdere gerechten wil doen moeten ze naar mijn mening heel licht en klein zijn. (dat hele zwaar overeten met kerst ben ik geen fan van, lekker hoeft niet veel te zijn).
ik denk dat zo'n schuim eroverheen gewoon lekker licht is.
streepjes, goeie!
we hebben al wel vorige week een thermometer gekocht om te gaan checken.
http://www.amazon.com/s/r(...)3579&rnid=2941120011quote:Op maandag 8 september 2014 18:07 schreef WRH het volgende:
hm, dat klinkt nu niet echt als 'lekker makkelijk te verkrijgen en te maken'..
nog nooit gezien, maar misschien bij grote supermarkten, kookwinkels, De Tuinen of de Makro ofzo.quote:Op maandag 8 september 2014 19:39 schreef Bramito het volgende:
In Spanje staat het in de supermarkt bij de dieetproducten. In Nederland misschien ook via die weg te vinden?
wow wat een goed idee! Heb net even zitten zoeken naar leuke ovenschaaltjes voor 1 persoon en gevonden. Alleen 6 euro per bakje is wat te gortig. Ga ik amazon in Duitsland kijken, kost het nog maar 2 euro per stuk, dat is een goede dealquote:Op maandag 8 september 2014 17:19 schreef Molo het volgende:
Stoofschotel in eenpersoons portiebakjes doen en afdekken met Pie crust deeg. Dat dan afbakken, zodat de stoofpot meteen opgewarmd is, met lekker korstje. Erg lekker en ziet er speciaal uit
Alleen oppassen dat je de porties niet te groot maakt, het lijkt vaak veel minder dan het is![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 september 2014 21:16 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
wow wat een goed idee! Heb net even zitten zoeken naar leuke ovenschaaltjes voor 1 persoon en gevonden. Alleen 6 euro per bakje is wat te gortig. Ga ik amazon in Duitsland kijken, kost het nog maar 2 euro per stuk, dat is een goede deal
Ikea heb je ze in setjes voor 2, glazen doorzichtige vierkante schaaltjes voor 1,99 (per 2 dus!)quote:Op maandag 8 september 2014 21:16 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
wow wat een goed idee! Heb net even zitten zoeken naar leuke ovenschaaltjes voor 1 persoon en gevonden. Alleen 6 euro per bakje is wat te gortig. Ga ik amazon in Duitsland kijken, kost het nog maar 2 euro per stuk, dat is een goede deal
Maar zij vinden t lekker toch? Mijn vader heeft ook altijd t liefst varkenshaas.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:21 schreef Myraela het volgende:
Op het moment neig ik naar iets van een beef wellington. Denk dat ik mijn familie daar het meest een plezier mee doe. Alleen niet echt origineel natuurlijk.
Mooie traditiequote:Op woensdag 10 september 2014 06:04 schreef praadje het volgende:
Wij (mijn zoons, 23 en 26) hebben een traditie. Wij eten ieder jaar het kerstmenu wat wij met mijn man, hun vader, als laatste hebben gegeten. Man is inmiddels 10 jaar overleden en er zijn inmiddels twee schoondochters aangeschoven.
Ik woon in België met superslagers. Als voorgerecht snijdt hij de beste carpaccio, die ik aanvul met balsamicoazijn, Parmezaan, rucola en pijnboompitten.
Daarna als hoofdgerecht, de beste hertenbiefstuk met een jam van cranberry's, rösti en gestoofde peertjes.
Daarna een tarte a tin naar papa's recept.
Beef wellington zullen ze nog niet op hebben verwacht ik, maar ze houden gewoon wel van een groot stuk vlees. Zelf de rest erbij scheppen, niet moeilijk doen met kleine dingen op een bord.quote:Op woensdag 10 september 2014 07:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Maar zij vinden t lekker toch? Mijn vader heeft ook altijd t liefst varkenshaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |