Leg dan nog eens verder uit waarom je dat niet kan/wil?quote:Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Eigenlijk is de TT hartstikke verkeerd, de vraag zou eerder moeten zijn:
Hoe ga je om met de bewuste keuze geen hond(je) meer te willen/kunnen nemen?
Ja, geen kinderen, broers/zussen, eigenlijk dus niks en niemendal en al peinzen wij niet meer over een andere hond na Lotje, het zou niet logisch zijn want niemand die paraat staat om voor de hond te zorgen áls.quote:Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef Tja..1986 het volgende:
Met 'gevolg' doel je op kinderen?
Hoe oud zijn jullie dan dat je nu geen hond meer neemt?
Het is natuurlijk wel iets dat je weet als je aan een huisdier begint he, dat je hem waarschijnlijk gaat overleven. Dat is voor mij op dit moment één van de redenen om er niet aan te beginnen. Ik ben dan ook stiekem een beetje een mietje.
Serieus, de kamer staat volquote:Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef HostiMeister het volgende:
Hebben jullie bloemen en kaartjes gekregen omdat jullie hond dood is gegaan?
Bijzonder. Altijd kut natuurlijk als je hond doodgaat, maarre... dit had ik nog nooit eerder gehoord.quote:
Hoe oud zijn jullie dan dat je de kans groot acht dat jullie alle 2 binnen 20 jaar overlijden? Ik vind het nogal overdreven.quote:Op maandag 1 september 2014 14:41 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ja, geen kinderen, broers/zussen, eigenlijk dus niks en niemendal en al peinzen wij niet meer over een andere hond na Lotje, het zou niet logisch zijn want niemand die paraat staat om voor de hond te zorgen áls.
We liepen er met Lot ook al tegen aan, wie had voor haar gezorgd als ons iets overkomen was? Niemand! Mensen beloven veel maar als puntje bij paaltje komt is er niemand die dat doet.
Daarom dus onze zeer bewuste keus het niet te doen, nooit meer. Vanuit de zorg voor het hondje, niet vanuit onszelf
Tsja.. na mij de zondvloed hoor.. ze zoeken het maar uit.. en beestjes blijven wel leven.. ook nadat jij dood bent..quote:Op maandag 1 september 2014 14:41 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ja, geen kinderen, broers/zussen, eigenlijk dus niks en niemendal en al peinzen wij niet meer over een andere hond na Lotje, het zou niet logisch zijn want niemand die paraat staat om voor de hond te zorgen áls.
We liepen er met Lot ook al tegen aan, wie had voor haar gezorgd als ons iets overkomen was? Niemand! Mensen beloven veel maar als puntje bij paaltje komt is er niemand die dat doet.
Daarom dus onze zeer bewuste keus het niet te doen, nooit meer. Vanuit de zorg voor het hondje, niet vanuit onszelf
Ik heb zelden zó achter die keuze gestaan. Lotje en ook ons vorig hondje zijn ons min of meer opgedrongen en we namen ze met meer dat liefde aan, hielden enorm tot ons bot van Pepper en Lotje en zorgden voor ze met alles wat in ons zat. Maar als je dat verliest en je bedenkt dat er kind nog kraai was om bijvoorbeeld voor Lot te hebben gezorgd áls ons iets overkomen was dan vraag je je toch af hoe dat dan gegaan was.quote:Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Leg dan nog eens verder uit waarom je dat niet kan/wil?
Als je die reden echt belangrijker vindt dan het hebben van een hond lijkt het mij niet al te moeilijk. Focus op die reden. Maar misschien sta je stiekem toch niet helemaal achter die keuze?
quote:Op maandag 1 september 2014 14:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bijzonder. Altijd kut natuurlijk als je hond doodgaat, maarre... dit had ik nog nooit eerder gehoord.
Mijn hond is doodgegaan nadat ie 17 jaar mijn maatje was, dagje of wat flink beroerd van geweest. Maar dan houdt het ook op. Kaartjes krijgen omdat je huisdier dood is, nee dat gaat me echt een stap te ver. Kan er ook bijster weinig bij voorstellen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:49 schreef oh-oh het volgende:
[..]Mijnes van 16.5 is twee weken geleden gestorven en ik krijg nog steeds kaarten, zit denk ik over de 40 al of zo
![]()
Anyway, hier komt er geen hond meer bij, en wij genieten gewoon.
Chico was oud en op, het einde zat er al zo lang aan te komen.
Ik mis hem, maar oh wat geniet ik van alle dingen die nu zonder nadenken weer kunnen zonder hem, en van het nieuwe tempo waarin ik leef, alles gaat weer op standje turbo ipv op standje hoogbejaard
En toch gebeurd dat, ik moest zelfs vazen lenen omdat ik tekort kwamquote:Op maandag 1 september 2014 14:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn hond is doodgegaan nadat ie 17 jaar mijn maatje was, dagje of wat flink beroerd van geweest. Maar dan houdt het ook op. Kaartjes krijgen omdat je huisdier dood is, nee dat gaat me echt een stap te ver. Kan er ook bijster weinig bij voorstellen.
Ik ben er dit keer ook maar 1 dag goed van slag van geweest. Ik had met alle liefde in mijn lijf hem nog vijf jaar meegedragen, op zijn tempo gelopen, altijd alert geweest etc. Maar nu mogen we ook wel weer eens volop genieten van een nieuw tempo, ik voel me er niet schuldig over of wat dan ook.quote:Op maandag 1 september 2014 14:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn hond is doodgegaan nadat ie 17 jaar mijn maatje was, dagje of wat flink beroerd van geweest. Maar dan houdt het ook op. Kaartjes krijgen omdat je huisdier dood is, nee dat gaat me echt een stap te ver. Kan er ook bijster weinig bij voorstellen.
Nou, zo ongeveer Lot's vorig "baasjes", die boeide het allemaal niet, al had Lot daar nooit in een schuur gezeten maar het boeide ze gewoon niet zo hoe het met Lot ging. En ik kende Lot dus al, samen met toen mijn Pepper nog, die 2 waren vriendjes dus ging mijn hart al uit naar Lotje. Daarom is mijn liefje dan ook 9 jaar geleden, vlak na het overlijden van Peppertje naar ons mogen komen, en hoezee, ons boeide het wel. Van een zielig. angstig en totaal niet sociaal schlemielig hondje naar dat prachtige en zelfverzekerde o zo sociale heerlijke Lotje even laterquote:Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef oh-oh het volgende:
Oh well, Chico zijn vorige bazin, waar ie 4 jaar lang in een fucking bench in een fucking schuur heeft gezeten, die schept overal op dat ie zo oud geworden is. Niet dankzij haar hoor
Dat dus. Kijk, ik vind het een groot en enorm compliment dat men ons beiden als dé ultieme baasjes ziet die van het tweede echt angstige ding het mooiste en zelfverzekerde kunnen maken, onze trots want zo is het ook, dat weten we . Maar als wij al zo duidelijk aangeven dit niet meer aan te kunnen of het gewoon niet meer te willen is het gewoon not done, zeker nu we nog zo vol in dat pure verdriet zitten.quote:Op maandag 1 september 2014 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb al van drie fokkers een showhond aangeboden gekregen, bij twee daarvan zelfs keuze uit het assortiment, maar ik wil er voorlopig echt niks bij. Ik beschouw het maar als een compliment maar Chico is nog geen twee weken dood, ik vind het wel nogal grof
I know, respect voor jou maar nee, het gaat niet gebeuren. Na totaal 15 jaar 24/7 zorg voor ouders en ook voor ons liefke 24/7 houdt het een keer op, 15 jaar niet op vakantie gekund, nog geen dag vanwege mantelzorg en later Hare Harige Hoogheid bleven we dus thuis, HHH pruimde niks anders dan eindelijk haar eigen huisje en baasjes. Ik had mijn handen ook vol aan ons boterkoekje maar het was zo heerlijk dat keutelkind na een potje moeite een volwaardig, zelfverzekerd en ontzettend gelukkig hondje te zien worden .quote:Op maandag 1 september 2014 16:52 schreef oh-oh het volgende:
Nja, als ik jullie was nam ik wel gewoon weer een lekker wat ouder diertje hoor.
Ik heb er nog drie, de oudste is half zo oud als Chico was, ik heb mijn handen er vol zat aan
De dag dat ik alleen al denk aan een kat wordt ik compleet en terstond gek verklaardquote:Op maandag 1 september 2014 18:25 schreef valentijn101 het volgende:
Al eens aan een (oudere) kat gedacht?
Die zijn zo cute maar nee, geen enkel dier meerquote:Op maandag 1 september 2014 19:06 schreef valentijn101 het volgende:
Oke. Geen kat dus.
Wat dacht je van konijnen?
Bij mij is het niet helemaal zoals bij jullie (er is bij mij nog nooit een hond overleden), maar ik heb ook een bewuste keuze gemaakt om geen hond te nemen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:36 schreef knoblaucha6 het volgende:
Eigenlijk is de TT hartstikke verkeerd, de vraag zou eerder moeten zijn:
Hoe ga je om met de bewuste keuze geen hond(je) meer te willen/kunnen nemen?
Lotje was ons kind, serieus. Verder was ik al vrijwilliger in de tijd van de mantelzorg en ze bellen me regelmatig omdat ik zo goed met oudjes ben (wat ook serieus klopt, een regenbui en oudjes bij de Appie, ik hijs rollators en masse in de auto en breng ze veilig thuis, met soms de meest hilarische toestanden (een oudje naar het bejaardenhuis brengen terwijl hij nog zelfstandig woont en zo, echt weer iets voor mijquote:Op maandag 1 september 2014 19:54 schreef valentijn101 het volgende:
Misschien helpt het als je wat afleiding zoekt. Een wandel-, fiets of sportclub. Yoga lessen. Stedentripje. Een avondje lekker met zijn 2 en er uit.
Als ik je berichten lees heb ik het idee dat lotje meer als een hond voor jullie was. (En terecht) je hebt dus een gezinslid verloren en dat verwerk je niet zomaar. Misschien hebben jullie steun aan rouwverwerking?
Precies. Maar het thuiskomen telkens hè ... da's best fors zwaar **&%-quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:29 schreef valentijn101 het volgende:
Komt wel goed hoor. Je mag best even ondersteboven en de weg kwijt zijn na zo n verlies.
Op zich lief bedoeld van die FOK!kers.quote:Op maandag 1 september 2014 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Ik beschouw het maar als een compliment maar Chico is nog geen twee weken dood, ik vind het wel nogal grof
Da kan ick al wand ik bent naar sgool geweesd. ooid eenz in de generaardzie aab nood miez en zoquote:
Dat is het nou precies, je zegt het exact zoals het is, het is net of ik me moet verdedigen want iedereen zegt al meteen dat ik vast wel weer een dumpertje zal nemen, alsof zij dat uitmaken.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:26 schreef oh-oh het volgende:
Het lijkt wel alsof je denkt dat je goed moet praten waarom je geen hond meer wil.
Dat wil je dan toch echt enkel voor jezelf, voor een ander hoef je dat toch niet te doen?
Hey stinkknol! ick doelden nied ob jau!quote:Op woensdag 3 september 2014 16:21 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Da kan ick al wand ik bent naar sgool geweesd. ooid eenz in de generaardzie aab nood miez en zo![]()
Waarom trek je je een fuck aan van wat mensen vinden of denken eigenlijk?quote:Op woensdag 3 september 2014 16:34 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Dat is het nou precies, je zegt het exact zoals het is, het is net of ik me moet verdedigen want iedereen zegt al meteen dat ik vast wel weer een dumpertje zal nemen, alsof zij dat uitmaken.
Vorige week donderdag notabene al iemand aan mijn deur want haar tante van 80 heeft een klein hondje maar kan er niet meer voor zorgen en ze had gehoord dat en of ik dan.....ik heb nog nooit zo bot een deur zo keihard dicht gesmeten, man, ik was me toch pissed, kende heel dat mens niet eens. (die tam-tam blijkbaar)
Zo werkt dat dus niet.
Nau, ik bleiquote:Op woensdag 3 september 2014 16:37 schreef Moass het volgende:
[..]
Hey stinkknol! ick doelden nied ob jau!
Ik denk dat mijn nog zo erg aanwezige janksmoel, een nogal harde NEE, hoe durf je NU! en een knoerhard ietwat woedend dichtgestampte deur wel genoeg en vooral duidelijke informatie wasquote:Op woensdag 3 september 2014 16:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Waarom trek je je een fuck aan van wat mensen vinden of denken eigenlijk?
Ik zeg gewoon nee die hoef ik niet en dikke doei hoor
quote:Op woensdag 3 september 2014 18:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik krijg net de rekening van de da, twee weken en een dag na dato.Verkeerde datum erop, en ze vraagt het dubbele van euthanasie op de praktijk voor thuis, terwijl ik haar praktijk kan zien vanaf mijn balkon. Ze heeft ons toen een uur langer laten wachten zonder iets te laten horen, langste uur van mijn leven. Geen kaartje of niks ook erna he. Laatste keer dat ze me gezien heeft.
Ik heb van Oscar zijn veren destijds zo een kraal laten maken door een vriendin van me, heel mooi is die geworden en het was niet eens erg duur vond ik!quote:Op woensdag 3 september 2014 23:23 schreef senesta het volgende:
Mooie foto zeg!
Gister was het drie jaar geleden dat we Elco hebben laten inslapen en ik heb nog steeds niet dat ik er aan denk om weer een hondje te nemen, misschien komt het gewoon wel weer op mijn pad als het zo moet zijn.
Het klinkt misschien ook heel erg gek maar ik heb altijd het gevoel gehad dat hij er ook gewoon nog heel erg is, zelfs nu nogEn ja, zweverig en zo bla bla
Ik heb hier ook nog haartjes van hem liggen, ik wil er nog steeds graag een kraal/hanger van laten maken. Vooral Samara wil ook nog erg graag zoiets, die mist hem nog steeds heel erg en is ook lang boos op mij geweest omdat we hem in hebben laten slapen.
Ik heb destijds iemand benaderd die dat ook deed inderdaad maar die was even gestopt omdat haar eigen hond net in was geslapen en ze trok dat even niet zei ze. Maar volgens mij heeft ze dat ook nooit meer opgepakt daarna.quote:Op woensdag 3 september 2014 23:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb van Oscar zijn veren destijds zo een kraal laten maken door een vriendin van me, heel mooi is die geworden en het was niet eens erg duur vond ik!
Damn...een uur zonder even te bellen? Dat is wel naar zeg! Er kan altijd een spoed tussenkomen, maar dan bel je natuurlijk wel even of laat je een assistente bellen.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik krijg net de rekening van de da, twee weken en een dag na dato.Verkeerde datum erop, en ze vraagt het dubbele van euthanasie op de praktijk voor thuis, terwijl ik haar praktijk kan zien vanaf mijn balkon. Ze heeft ons toen een uur langer laten wachten zonder iets te laten horen, langste uur van mijn leven. Geen kaartje of niks ook erna he. Laatste keer dat ze me gezien heeft.
quote:Op woensdag 3 september 2014 20:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik kreeg gisteren van een vriendin het flesje, ik kocht die flesjes voor Frits en Karel 3 jaar geleden in november bij de Xenos en ik zei toen al dat ik er eigenlijk alvast 1 voor Chico moest kopen maar dat vond ik toch wat luguber. Zij kocht er dus meteen stiekem nog 4 voor de andere hondjes. Toen Chico dood ging zei ze meteen dat ze die dingen had, erg blij mee.
[ afbeelding ]
Met een deel van de kaarten die ik kreeg ervoor, en aan het flesje hangen zijn zomerhalsband, zijn tags, wat dingen die mensen me stuurden( twee hartjes armbandjes, handgeknoopt, in min favo Chico kleuren een hangertje, een hart met zijn naam erop, handgemaakt door een vriendin, een armbandje met zijn naam er op etc ), en er hangt ook nog een plukje haar in.
quote:
Vriendin van me had laatst op FB de vraag gesteld wie er kaartjes kreeg van de da na het overlijden van hun huisdier, er waren echt superveel reacties en er was maar 1 iemand die niks kreeg. En ik. Bij Frits en Karel ook niet gehad van dr. Ze kreeg wel elk jaar een kerstkaart van me, die hingen dat zowat het hele jaar te prijken op het prikbord, voortaan ga ik wel poep door de bus douwen of zoquote:Op donderdag 4 september 2014 07:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Damn...een uur zonder even te bellen? Dat is wel naar zeg! Er kan altijd een spoed tussenkomen, maar dan bel je natuurlijk wel even of laat je een assistente bellen.
Kaartjes wisselt een beetje per praktijk. Mijn eigen praktijk heeft me wel een kaartje gestuurd, maar de arts die dienst had 's nachts (ze delen spoeddiensten) weer niet. Anderzijds; ik heb gisteren nog even een doosje Merci gebracht naar die spoedarts en daar leek de assistente oprecht wat verbaasd over. Het zal vast vaker gedaan worden door klanten, maar in die praktijk misschien wat minder.
(Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het hiervoor ook nooit gedaan heb, maar ik heb op stage gemerkt hoe erg het gewaardeerd wordt dus sindsdien doe ik het wel. Maar alleen na goede service natuurlijk. Oh, en alleen na overlijden, bedenk ik me nu net. Maar ja, anders blijf ik bezig)
Ja hoorquote:Op donderdag 4 september 2014 08:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vriendin van me had laatst op FB de vraag gesteld wie er kaartjes kreeg van de da na het overlijden van hun huisdier, er waren echt superveel reacties en er was maar 1 iemand die niks kreeg. En ik. Bij Frits en Karel ook niet gehad van dr. Ze kreeg wel elk jaar een kerstkaart van me, die hingen dat zowat het hele jaar te prijken op het prikbord, voortaan ga ik wel poep door de bus douwen of zo![]()
Senesta, ik ga zo ff voor je op zoek naar een foto. Mag ik ook de link naar haar site posten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 06-09-2014 21:06:35 ]Waar het stinkt is het warm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een oppashond zoeken?quote:Op maandag 1 september 2014 14:27 schreef knoblaucha6 het volgende:
Er is geen manier, het gaat slijten op den duur maar daar man en ik geen "gevolg" hebben peinzen we niet eens over een andere hond en daar zijn we beiden het ook enorm over eens (nog afgezien
Ja he`quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:42 schreef BloedendeVagina het volgende:
Gaandeweg slijt het, maar het gemis zal altijd blijven. En de herinneringen ook.
Vind het wel een mooi plekje dat je voor Lot gemaakt hebt zo met de foto's en de urn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |