abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2014 @ 14:22:08 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144061605
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 1 september 2014 @ 14:26:45 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144061764
Was al een reactie aan het typen, dus maar even nieuw deel geopend.

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef xuryah het volgende:
Tink, normaal lukt het me wel hoor. Maar ik heb zo'n bleh dag. Zo'n dag dat ik moe word van elke dag maar weer bedenken wat ik vanavond weer voor super gezonds en kh beperkts ga eten. Terwijl ik eigenlijk gewoon een keer lasagne wil ofzo.
En ik heb geen eten in huis omdat ik van t weekend geen boodschappen heb gedaan. Dat moet ik vanavond doen. Ik doe het normaal in t weekend met mn vriend, maar hij moest het hele weekend werken, dus ik dacht we doen maandag wel boodschappen. Ik had alleen niet verwacht dat ik vandaag dan niks meer zou hebben.

Tips voor lunch die ik mee kan nemen naar school zou ik wel heel fijn vinden.
En ontbijt ideeën zijn ook nooit verkeerd, want ik ben een slechte ontbijter.
Lunch- en ontbijtideeën vind je ook in het topic dat in de OP staat, maar goed:

Volkorenbrood met mager beleg, halvajam, sandwichspread, aardbeien of gebakken ei.
Yoghurt of kwark met muesli, fruit of allebei.
Omelet met lekker veel groente.
Eimuffins met groente en eventueel iets vlezigs.
Pastasalade met vis of gerookte kip.
Groene salade met watjemaarlekkervindt. Dressing eventueel apart meenemen.

Kun je daar al iets mee?

En ik snap niet zo goed dat je, als je bewust besluit geen boodschappen te gaan doen, niet even checkt wat er nog in huis is. Je had bovendien vanochtend ook nog wat kleine boodschappen kunnen gaan doen, zodat je in ieder geval iets mee naar school kon nemen. Sterker nog, het is nu half drie. Rijd op weg naar school even langs een supermarkt en haal een halfje brood, wat beleg en een stuk fruit en je kunt prima op school laat lunchen en een t nemen.

Overigens zitten er in het vorige topic ook recepten voor lasagne met spinazie die rond de 500-600 kcals p.p. zitten. Lasagne kan dus best. Lekker groene salade erbij en je hebt een heerlijke maaltijd!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_144061997
Sorry, had niet door dat ik hem dichtgooide. Peuter had hier ook even aandacht nodig..
pi_144062020
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef Tink89 het volgende:
Was al een reactie aan het typen, dus maar even nieuw deel geopend.

[..]

Lunch- en ontbijtideeën vind je ook in het topic dat in de OP staat, maar goed:

Volkorenbrood met mager beleg, halvajam, sandwichspread, aardbeien of gebakken ei.
Yoghurt of kwark met muesli, fruit of allebei.
Omelet met lekker veel groente.
Eimuffins met groente en eventueel iets vlezigs.
Pastasalade met vis of gerookte kip.
Groene salade met watjemaarlekkervindt. Dressing eventueel apart meenemen.

Kun je daar al iets mee?

En ik snap niet zo goed dat je, als je bewust besluit geen boodschappen te gaan doen, niet even checkt wat er nog in huis is. Je had bovendien vanochtend ook nog wat kleine boodschappen kunnen gaan doen, zodat je in ieder geval iets mee naar school kon nemen. Sterker nog, het is nu half drie. Rijd op weg naar school even langs een supermarkt en haal een halfje brood, wat beleg en een stuk fruit en je kunt prima op school laat lunchen en een t nemen.

Overigens zitten er in het vorige topic ook recepten voor lasagne met spinazie die rond de 500-600 kcals p.p. zitten. Lasagne kan dus best. Lekker groene salade erbij en je hebt een heerlijke maaltijd!
Thanks. Ik eet koolhydraat beperkt. Dus ik vind het gewoon lastiger om dingen te bedenken, aangezien er al een heleboel afvalt dan. En lasagne mag ik dus ook niet. Behalve courgette lasagne dan, maar dat is toch anders.
En ja je hebt gelijk over dat ik wel even langs de supermarkt had kunnen gaan vandaag.
Ik heb nu fruit mee naar school, want ik had nog wel appels.

Normaal maakte ik ook weekmenu qua avondeten idd. Dat hielp wel. Maar heb ik alweer tijdje niet gedaan. Denk dat ik dat maar ga doen!
pi_144062520
Dat was Jillian weer :) en vandaag alles met de zwaarste gewichtjes volgehouden.
Ik voel me ook alweer zoveel beter dan een week geleden.
Rotzooi eten zorgt er ook alleen maar voor dat je niet lekker in je vel zit.
pi_144063459
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 14:34 schreef xuryah het volgende:

[..]

Thanks. Ik eet koolhydraat beperkt. Dus ik vind het gewoon lastiger om dingen te bedenken, aangezien er al een heleboel afvalt dan. En lasagne mag ik dus ook niet. Behalve courgette lasagne dan, maar dat is toch anders.
En ja je hebt gelijk over dat ik wel even langs de supermarkt had kunnen gaan vandaag.
Ik heb nu fruit mee naar school, want ik had nog wel appels.

Normaal maakte ik ook weekmenu qua avondeten idd. Dat hielp wel. Maar heb ik alweer tijdje niet gedaan. Denk dat ik dat maar ga doen!
Is daar met behulp van google niet genoeg over te vinden? Je bent niet de eerste die zo eet, daar zijn vast een shitload aan recepten over te vinden. Of via pinterest, als ik daar wat rondklik kom ik ook bij voedingsstijlen terecht waar ik nog nooit van gehoord had..
pi_144063850
Wij halen ook altijd boodschappen voor de hele week.. vaak doordeweeks nog wel even wat verse groente en fruit erbij halen :)
pi_144063881
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Wij halen ook altijd boodschappen voor de hele week.. vaak doordeweeks nog wel even wat verse groente en fruit erbij halen :)
Hier ook :Y
Moet er sowieso niet aan denken om meerdere keren per week boodschappen te doen :D
pi_144064846
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 11:05 schreef Tink89 het volgende:
Doe ook eens een lijstje laiveneertiekje. Misschien kunnen we je nog wat tips geven?

[..]

Mooi lijstje ^O^ Wat is auberginesmoor?

En lekker he? Notenmelk in je cappuccino. Sinds ik hazelnootmelk gebruik (die één keer per maand dat ik koffie of chocomel maak) hoef ik écht geen sojamelk meer :N
zag deze nu pas :)

het is een surinaams iets. http://surinaams-eten.blo(...)ete-tomatensaus.html Alleen gooi ik er iets minder peper in.

En ik vind notenmelk erg lekker in cappuccino :D ik vind de goedkope sojamelk van de hoogvliet wel lekker, maar die is gezoet. Of de sojamelk met cocos.

En over het koolhydraat dieet; er bestaat wel koolhydraatarme pasta, maar die is zo kneiterduur.
pi_144065121
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:54 schreef applemoose het volgende:

[..]

het is een surinaams iets. http://surinaams-eten.blo(...)ete-tomatensaus.html Alleen gooi ik er iets minder peper in.

En ik vind notenmelk erg lekker in cappuccino :D ik vind de goedkope sojamelk van de hoogvliet wel lekker, maar die is gezoet. Of de sojamelk met cocos.

En over het koolhydraat dieet; er bestaat wel koolhydraatarme pasta, maar die is zo kneiterduur.
Oeh dat ziet er lekker uit!
Lijkt een beetje op melanzane alla parmigiana?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_144065958
Ik vond een koolhydraat arm dieet ook lastig op dagen dat ik niet thuis was. Je neemt een boterham of iets gewoon makkelijker mee. En ik ben me op school ook altijd erg bewust van dingen die sterker ruiken of iets dergelijks. Ik val liever niet op terwijl ik eet.

Dan vallen er nog eens een hoop dingen af.
pi_144066080
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:54 schreef applemoose het volgende:

[..]

Klinkt goed!
  maandag 1 september 2014 @ 16:28:35 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_144066203
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vond een koolhydraat arm dieet ook lastig op dagen dat ik niet thuis was. Je neemt een boterham of iets gewoon makkelijker mee. En ik ben me op school ook altijd erg bewust van dingen die sterker ruiken of iets dergelijks. Ik val liever niet op terwijl ik eet.

Kwark met fruit is nog steeds een eenvoudige optie. Net als gegrilde groente of een omelet.
pi_144066447
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Kwark met fruit is nog steeds een eenvoudige optie. Net als gegrilde groente of een omelet.
Zuivel die niet koud is, vind ik niet lekker. :@ Omelet ruikt. En gegrilde groenten valt op.

Maar ik ben gewoon een beetje raar en heb erg veel dingen die ik niet "durf" te eten in het openbaar.

Daarom zou koolhydraatarm voor mij ook gewoon nooit lukken.
pi_144066470
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 16:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zuivel die niet koud is, vind ik niet lekker. :@ Omelet ruikt. En gegrilde groenten valt op.

Maar ik ben gewoon een beetje raar en heb erg veel dingen die ik niet "durf" te eten in het openbaar.

Daarom zou koolhydraatarm voor mij ook gewoon nooit lukken.
Je bent inderdaad raar :D maar vind het wel schattig.

Maar je doet het nu toch ook goed zonder koolhydraatarm?
pi_144067287
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Je bent inderdaad raar :D maar vind het wel schattig.

Maar je doet het nu toch ook goed zonder koolhydraatarm?
Ja, erg goed zelfs. Met koolhydraatarm was het bij mij vooral dingen weglaten. In plaats van zoeken naar dingen die wel konden.

Ik ben nog steeds erg blij met hoe het nu gaat. O+ En met hoe makkelijk ik het eigenlijk vind. Vooral dat ik elke avond precies genoeg voor die avond kook, helpt mij enorm. Als ik voor twee avonden kook eet ik toch sneller teveel.

Ik ben op het moment ook bezig met over bepaalde angsten heen te komen. Zo heb ik gisteren volkorenpizza met chorizo op. Deeg, vet vlees en kaas. Dat is voor mij wel dubbel eng. Maar ging eigenlijk wel prima. Zou het nog niet bij een pizzeria eten, maar als ik precies weet hoeveel ik gebruik kan het wel.

Morgen uiteten. Menu van de chef, dus totaal geen invloed op. Ben benieuwd.
pi_144068154
Heel goed dat je steeds je angsten aanpakt.
Dat soort stapjes zijn erg belangrijk.
pi_144068370
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Oeh dat ziet er lekker uit!
Lijkt een beetje op melanzane alla parmigiana?
Als ik melanzane alla parmigiana maak gooi ik er altijd heel veel basilicum bij, dus niet op de mijne. Maar ik vind beiden wel erg lekker. Deze smaakt wat tomateriger, en je hebt die duidelijke pittigheid :)
pi_144068505
Onze oplossing voor vanavond, ik pak een portie zonder de mascarpone, en daarna gooi ik het erdoor.
pi_144068698
En mascarpone vervangen door deels kwark mengen met roomkaas? Of ricotta mengen met een beetje mascarpone?
pi_144069845
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:46 schreef applemoose het volgende:
En mascarpone vervangen door deels kwark mengen met roomkaas? Of ricotta mengen met een beetje mascarpone?
Heb ik allebei niet in huis.

Stomme is, ik reken hem net even na met de hoeveelheden en spullen die ik gebruikt hebt, en kom dan op 2348 kcal voor het hele gerecht uit. Oftewel 587 kcal per persoon. En dat is inclusief mascarpone.

Dus dan valt het wel erg mee wat het oplevert. Ipv tomato frito heb ik tomatenblokjes uit blik gebruikt. Minder mascarpone(denk misschien de helft), en zelf dus zonder mascarpone gepakt.
pi_144070395
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Myraela het volgende:

precies wat Myraela zegt ja.
pi_144072599
En een soepje ofzo? Bij mij op de faculteit hadden ze, naast verschrikkelijk dure broodjes, ook kwark en soep.

En aangezien ik samen met Japans op een faculteit zat waren er veel meer studenten met Bento boxen en weet ik wat :P Dan val je gelijk niet meer op ;)
pi_144074462
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef applemoose het volgende:
En een soepje ofzo? Bij mij op de faculteit hadden ze, naast verschrikkelijk dure broodjes, ook kwark en soep.

En aangezien ik samen met Japans op een faculteit zat waren er veel meer studenten met Bento boxen en weet ik wat :P Dan val je gelijk niet meer op ;)
Aan soep kan weinig mis zijn denk ik idd! Das wel een goede om dan daar te kopen :) moeten ze er vast hebben! En anders in zo'n kan meenemen? Blijft volgens mij wel even warm..
pi_144074532
Pas op met roomsoep. Zelf meenemen is ook makkelijk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')