SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Lunch- en ontbijtideeën vind je ook in het topic dat in de OP staat, maar goed:quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef xuryah het volgende:
Tink, normaal lukt het me wel hoor. Maar ik heb zo'n bleh dag. Zo'n dag dat ik moe word van elke dag maar weer bedenken wat ik vanavond weer voor super gezonds en kh beperkts ga eten. Terwijl ik eigenlijk gewoon een keer lasagne wil ofzo.
En ik heb geen eten in huis omdat ik van t weekend geen boodschappen heb gedaan. Dat moet ik vanavond doen. Ik doe het normaal in t weekend met mn vriend, maar hij moest het hele weekend werken, dus ik dacht we doen maandag wel boodschappen. Ik had alleen niet verwacht dat ik vandaag dan niks meer zou hebben.
Tips voor lunch die ik mee kan nemen naar school zou ik wel heel fijn vinden.
En ontbijt ideeën zijn ook nooit verkeerd, want ik ben een slechte ontbijter.
Thanks. Ik eet koolhydraat beperkt. Dus ik vind het gewoon lastiger om dingen te bedenken, aangezien er al een heleboel afvalt dan. En lasagne mag ik dus ook niet. Behalve courgette lasagne dan, maar dat is toch anders.quote:Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef Tink89 het volgende:
Was al een reactie aan het typen, dus maar even nieuw deel geopend.
[..]
Lunch- en ontbijtideeën vind je ook in het topic dat in de OP staat, maar goed:
Volkorenbrood met mager beleg, halvajam, sandwichspread, aardbeien of gebakken ei.
Yoghurt of kwark met muesli, fruit of allebei.
Omelet met lekker veel groente.
Eimuffins met groente en eventueel iets vlezigs.
Pastasalade met vis of gerookte kip.
Groene salade met watjemaarlekkervindt. Dressing eventueel apart meenemen.
Kun je daar al iets mee?
En ik snap niet zo goed dat je, als je bewust besluit geen boodschappen te gaan doen, niet even checkt wat er nog in huis is. Je had bovendien vanochtend ook nog wat kleine boodschappen kunnen gaan doen, zodat je in ieder geval iets mee naar school kon nemen. Sterker nog, het is nu half drie. Rijd op weg naar school even langs een supermarkt en haal een halfje brood, wat beleg en een stuk fruit en je kunt prima op school laat lunchen en een t nemen.
Overigens zitten er in het vorige topic ook recepten voor lasagne met spinazie die rond de 500-600 kcals p.p. zitten. Lasagne kan dus best. Lekker groene salade erbij en je hebt een heerlijke maaltijd!
Is daar met behulp van google niet genoeg over te vinden? Je bent niet de eerste die zo eet, daar zijn vast een shitload aan recepten over te vinden. Of via pinterest, als ik daar wat rondklik kom ik ook bij voedingsstijlen terecht waar ik nog nooit van gehoord had..quote:Op maandag 1 september 2014 14:34 schreef xuryah het volgende:
[..]
Thanks. Ik eet koolhydraat beperkt. Dus ik vind het gewoon lastiger om dingen te bedenken, aangezien er al een heleboel afvalt dan. En lasagne mag ik dus ook niet. Behalve courgette lasagne dan, maar dat is toch anders.
En ja je hebt gelijk over dat ik wel even langs de supermarkt had kunnen gaan vandaag.
Ik heb nu fruit mee naar school, want ik had nog wel appels.
Normaal maakte ik ook weekmenu qua avondeten idd. Dat hielp wel. Maar heb ik alweer tijdje niet gedaan. Denk dat ik dat maar ga doen!
Hier ookquote:Op maandag 1 september 2014 15:25 schreef -xRoosjeX- het volgende:
Wij halen ook altijd boodschappen voor de hele week.. vaak doordeweeks nog wel even wat verse groente en fruit erbij halen
zag deze nu pasquote:Op maandag 1 september 2014 11:05 schreef Tink89 het volgende:
Doe ook eens een lijstje laiveneertiekje. Misschien kunnen we je nog wat tips geven?
[..]
Mooi lijstjeWat is auberginesmoor?
En lekker he? Notenmelk in je cappuccino. Sinds ik hazelnootmelk gebruik (die één keer per maand dat ik koffie of chocomel maak) hoef ik écht geen sojamelk meer
Oeh dat ziet er lekker uit!quote:Op maandag 1 september 2014 15:54 schreef applemoose het volgende:
[..]
zag deze nu pas
het is een surinaams iets. http://surinaams-eten.blo(...)ete-tomatensaus.html Alleen gooi ik er iets minder peper in.
En ik vind notenmelk erg lekker in cappuccinoik vind de goedkope sojamelk van de hoogvliet wel lekker, maar die is gezoet. Of de sojamelk met cocos.
En over het koolhydraat dieet; er bestaat wel koolhydraatarme pasta, maar die is zo kneiterduur.
Klinkt goed!quote:Op maandag 1 september 2014 15:54 schreef applemoose het volgende:
[..]
zag deze nu pas
het is een surinaams iets. http://surinaams-eten.blo(...)ete-tomatensaus.html Alleen gooi ik er iets minder peper in.
Kwark met fruit is nog steeds een eenvoudige optie. Net als gegrilde groente of een omelet.quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vond een koolhydraat arm dieet ook lastig op dagen dat ik niet thuis was. Je neemt een boterham of iets gewoon makkelijker mee. En ik ben me op school ook altijd erg bewust van dingen die sterker ruiken of iets dergelijks. Ik val liever niet op terwijl ik eet.
Dan vallen er nog eens een hoop dingen af.
Zuivel die niet koud is, vind ik niet lekker.quote:Op maandag 1 september 2014 16:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kwark met fruit is nog steeds een eenvoudige optie. Net als gegrilde groente of een omelet.
Je bent inderdaad raarquote:Op maandag 1 september 2014 16:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zuivel die niet koud is, vind ik niet lekker.Omelet ruikt. En gegrilde groenten valt op.
Maar ik ben gewoon een beetje raar en heb erg veel dingen die ik niet "durf" te eten in het openbaar.
Daarom zou koolhydraatarm voor mij ook gewoon nooit lukken.
Ja, erg goed zelfs. Met koolhydraatarm was het bij mij vooral dingen weglaten. In plaats van zoeken naar dingen die wel konden.quote:Op maandag 1 september 2014 16:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je bent inderdaad raarmaar vind het wel schattig.
Maar je doet het nu toch ook goed zonder koolhydraatarm?
Als ik melanzane alla parmigiana maak gooi ik er altijd heel veel basilicum bij, dus niet op de mijne. Maar ik vind beiden wel erg lekker. Deze smaakt wat tomateriger, en je hebt die duidelijke pittigheidquote:Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oeh dat ziet er lekker uit!
Lijkt een beetje op melanzane alla parmigiana?
Heb ik allebei niet in huis.quote:Op maandag 1 september 2014 17:46 schreef applemoose het volgende:
En mascarpone vervangen door deels kwark mengen met roomkaas? Of ricotta mengen met een beetje mascarpone?
precies wat Myraela zegt ja.quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Myraela het volgende:
Ik vond een koolhydraat arm dieet ook lastig op dagen dat ik niet thuis was. Je neemt een boterham of iets gewoon makkelijker mee. En ik ben me op school ook altijd erg bewust van dingen die sterker ruiken of iets dergelijks. Ik val liever niet op terwijl ik eet.
Dan vallen er nog eens een hoop dingen af.
Aan soep kan weinig mis zijn denk ik idd! Das wel een goede om dan daar te kopenquote:Op maandag 1 september 2014 19:31 schreef applemoose het volgende:
En een soepje ofzo? Bij mij op de faculteit hadden ze, naast verschrikkelijk dure broodjes, ook kwark en soep.
En aangezien ik samen met Japans op een faculteit zat waren er veel meer studenten met Bento boxen en weet ik watDan val je gelijk niet meer op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |