Ik had een excuusquote:Op maandag 8 september 2014 11:51 schreef Kerftminister het volgende:
Wat is het trouwens inactief hier de laatste tijd.
Komkommertijd. Iedereen druk met eerste weken van school en werk.quote:Op maandag 8 september 2014 14:07 schreef Norrage het volgende:
Er komt gewoon erg weinig leuks uit de laatste tijd.
Érg tof. Had er op zich ook wel een avond heen gewild om ze in actie te zien maar daar is de prijs me iets te gortig voor (¤64 exclusief)quote:Autobahn - vrijdag 16 januari
Radio-Activity - zaterdag 17 januari
Trans Europe Express - zondag 18 januari
The Man-Machine - maandag 19 januari
Computer World - dinsdag 20 januari
Techno Pop - woensdag 21 januari
The Mix - donderdag 22 januari
Tour De France - vrijdag 23 januari
Waarom ze dat niet overal en altijd doen, is mij volstrekt onduidelijk. Ja ok, het kost wat langere rijen waarschijnlijk, maar het is eerlijk. In de VS doen ze dit al bijna overal.quote:Op maandag 8 september 2014 14:36 schreef Tchock het volgende:
En Kraftwerk verkoopt enkel tickets op naam. Zonder vertoon van je ID kom je niet naar binnen. Geweldige maatregel
Ik ben bang omdat de mensen die de touwtjes in handen hebben het werkelijk geen zak boeit of die tickets doorverkocht worden, als het concert maar uitverkoopt.quote:Op maandag 8 september 2014 14:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waarom ze dat niet overal en altijd doen, is mij volstrekt onduidelijk. Ja ok, het kost wat langere rijen waarschijnlijk, maar het is eerlijk. In de VS doen ze dit al bijna overal.
Dat klopt, maar ik denk dat de meeste artiesten helemaal niet de macht hebben om dat soort dingen af te kondigen. Bedenk dat de meeste boekingen volledig buiten de artiest om gaan, dat gaat via organisators als Mojo en management. Bands als Kraftwerk hebben helemaal geen promotie nodig en kunnen dat zelfstandig als voorwaarde opstellen voor ze ergens komen spelen.quote:Op maandag 8 september 2014 15:23 schreef kciR het volgende:
Dat op naam gebeurt volgens alleen als de artiest daar specifiek om vraagt.
Top, stel je bent een keer te laat voor tickets dan vind ik marktplaats een prima optie.quote:Op maandag 8 september 2014 14:36 schreef Tchock het volgende:
En Kraftwerk verkoopt enkel tickets op naam. Zonder vertoon van je ID kom je niet naar binnen. Geweldige maatregel
Ik niet. Marktplaats zit tjokvol (hihi) met oplichters, prijsopdrijvers en handelskantoren met als enige verdienmodel het uitbuiten van muziekliefhebbers. In mijn ideale wereld wordt doorverkopen van tickets via Marktplaats in zijn geheel verboden. Er zijn al hele goede initiatieven om dat op te vangen, denk aan sites als ticketswap of omruilservices van festivals.quote:Op maandag 8 september 2014 15:28 schreef Vatta het volgende:
[..]
Top, stel je bent een keer te laat voor tickets dan vind ik marktplaats een prima optie.
Is ook zo maar was er niet een nieuwe regel dat je tickets niet meer boven de kostprijs mag verkopen? Bij Ticketswap en dat soort dingen betaal je toch ook vaak veel meer.quote:Op maandag 8 september 2014 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik niet. Marktplaats zit tjokvol (hihi) met oplichters, prijsopdrijvers en handelskantoren met als enige verdienmodel het uitbuiten van muziekliefhebbers. In mijn ideale wereld wordt doorverkopen van tickets via Marktplaats in zijn geheel verboden. Er zijn al hele goede initiatieven om dat op te vangen, denk aan sites als ticketswap of omruilservices van festivals.
Hoe kan je voorkomen dat ze dingen verkopen boven aanschafbedrag? Het is niet dat er een check op zit ofzo....Er zijn altijd domme mensen die teveel betalen. Sowieso vind ik het vaak volledig de eigen schuld van mensen die een kaartje voor boven de kostprijs kopen. Dat vind ik alleen maar mooi; stelletje idioten. Het illegaal doorverkopen daarentegen gaat ten koste van mensen die echt willen gaan, dus is natuurlijk wel kut. Bovendien zijn er veel ticketbureas die wel de kaartjes verkopen, terwijl ze die niet eens hebben. Dat is natuurlijk ook kut.quote:Op maandag 8 september 2014 15:43 schreef Gehenna het volgende:
Op zich is er niet zoveel tegen dat een kaarjte na aanschaf door te verkopen is (voor als je b.v. ineens niet meer kunt). Het probleem zit 'm in die handelaren, die de kaartjes voor je neus wegkapen om ze daarna voor woekerprijzen te verkopen![]()
En voor dat soort ratten zou er wellicht een regeling moeten komen op verkoopsites dat je kaartjes niet mag verkopen boven het originele aanschafbedrag oid.
Dat is volgens mij zo in te bouwen in een API van de ticketverkoop-webapp van de aanbieders. Dan kunnen 3de partijen heel makkelijk info checken.quote:Op maandag 8 september 2014 15:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe kan je voorkomen dat ze dingen verkopen boven aanschafbedrag? Het is niet dat er een check op zit ofzo....
Mooi vind ik het niet, op die manier blijft het fenomeen wel bestaan. Maar idioten zijn het wel idd.quote:Er zijn altijd domme mensen die teveel betalen. Sowieso vind ik het vaak volledig de eigen schuld van mensen die een kaartje voor boven de kostprijs kopen. Dat vind ik alleen maar mooi; stelletje idioten.
preciesquote:Het illegaal doorverkopen daarentegen gaat ten koste van mensen die echt willen gaan, dus is natuurlijk wel kut. Bovendien zijn er veel ticketbureas die wel de kaartjes verkopen, terwijl ze die niet eens hebben. Dat is natuurlijk ook kut.
Dit lijkt me niet echt realistisch. Als je ziet hoe veel tickets er doorverkocht worden voor een grote act in de Ziggo Dome mag zo'n venue wel fulltime mensen inhuren om tickets om te boeken.quote:Op maandag 8 september 2014 15:38 schreef Norrage het volgende:
In de VS kan je je ID-kaartje, doorverkopen. Dan moet je gewoonweg even een mailtje sturen aan de venues, en dan zetten ze het op een andere naam. Dat is te omslachtig voor de oplichters, maar supermakkelijk voor diegenen die last minute een kaartje willen.
Geen probleem toch?
Dat kan wel uit, reken maar dat elke omboeking 'administratiekosten' met zich mee brengtquote:Op maandag 8 september 2014 16:33 schreef Tchock het volgende:
Dit lijkt me niet echt realistisch. Als je ziet hoe veel tickets er doorverkocht worden voor een grote act in de Ziggo Dome mag zo'n venue wel fulltime mensen inhuren om tickets om te boeken.
Lijkt me ook niet echt realistisch nee, maar daar is vast wat op te vinden? Ik vind dat Will Call systeem wel goed. Kan je een paar dagen van tevoren je fysieke ticket ophalen?quote:Op maandag 8 september 2014 16:33 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk is er niet per se iets mis met doorverkopen, zelfs voor een (iets) hogere prijs. Het probleem is dat de vrije markt wat tickets betreft totaal ontspoord is. Handelaren kopen zo veel tickets als mogelijk en verkopen die met gigantische winstpercentages door. Soms zelfs zonder inderdaad tickets in hun bezit te hebben (die ze dan weer van andere mensen moeten kopen, wat de prijs nog verder opdrijft). Het hele systeem is verrot.
[..]
Dit lijkt me niet echt realistisch. Als je ziet hoe veel tickets er doorverkocht worden voor een grote act in de Ziggo Dome mag zo'n venue wel fulltime mensen inhuren om tickets om te boeken.
Wat cool.quote:Op maandag 8 september 2014 16:58 schreef Norrage het volgende:
Alt-J is op een paar plekken al te streamen
http://altjband.com/map/
In Nederland alleen drie locaties in Rotterdam en Amsterdam en twee in Utrecht.quote:Op maandag 8 september 2014 17:12 schreef BoerBert het volgende:
Ik kan of zie niks tot weinig op die site, dus ik zal wel in een stom gebied zitten.
In Duitsland ook heel weinig, hier in de buurt alleen eentje in Keulen.quote:Op maandag 8 september 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
In Nederland alleen drie locaties in Rotterdam en Amsterdam en twee in Utrecht.
Ja, dat neem ik aan van wel. Maar de Europese release is ook al over anderhalve week.quote:Op maandag 8 september 2014 17:15 schreef Vatta het volgende:
Dan moet ie vandaag of morgen toch wel lekken lijkt me?
Maar kun je niet een beetje met die kaart schuiven dan? Ik zie een zwart vel met wat witte verfvlekjesquote:Op maandag 8 september 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
In Nederland alleen drie locaties in Rotterdam en Amsterdam en twee in Utrecht.
Ik kan rondkijken alsof het Google Maps is, zeg maar.quote:Op maandag 8 september 2014 17:28 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Maar kun je niet een beetje met die kaart schuiven dan? Ik zie een zwart vel met wat witte verfvlekjes
Precies. En het feit dát het origineel is maakt het an sich ook weer briljant, want het hele internet staat er mee vol. Of ze het nou positief of negatief vinden, dat Alt-J terug is weet volgende week iedereen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:27 schreef kciR het volgende:
Wat een geniaal en origineel idee van Alt-J.
Dit kan natuurlijk heel goed werken, omdat je allemaal fans bij elkaar clusterd. Soort meetings zeg maar. Als je iemand op zo'n plek ziet met een telefoon muziek ziet luisteren is de kans best groot dat hij dat album zit te luisteren. Makkelijke manier om een conversatie te starten lijkt mij..
Ik woon dan wel in Utrecht, maar het is mij toch iets te ver om naar één van de twee parken te fietsen..
Dit zou een goed idee zijn, gewoon mensen een week/maand geven om in te schrijven voor het concert en dan loten wie de kaarten mag kopen.quote:Op maandag 8 september 2014 16:39 schreef Tchock het volgende:
Perfect zou zijn als tickets onverkoopbaar worden gemaakt je gekochte tickets gewoon ten aller tijde kunt retourneren. Dan kunnen mensen die na de verkoop tickets willen op een wachtlijst.
Maar ja. Snap wel dat de artiesten en venues daar ook geen zin in hebben.
quote:Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Kerftminister het volgende:
Had gisteren trouwens een van de slechtste albums ooit gehoord. Dissimulate van The Berzerker. Dat was echt de ultieme teringherrie-Metal met geknor en gekrijs als vocalen en speedcore als drums. Typisch moment dat mijn curiositeit weer eens te ver is gegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:
quote:Op maandag 8 september 2014 20:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]The Berzerker
![]()
![]()
![]()
Dat werd me ook ooit eens aangeraden, omdat ik Anaal Nathrakh (ook kutherrie) wel waardeerdeAnaal Nathrakh kan je met een open mind iig nog muziek in horen, maar The Berzerker, dat draai je alleen ironisch lijkt me, wat een meuk zeg, het is ook echt niet moeilijk om te maken volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
De meeste Kevin Smith filmsquote:
Hèhè, dat duurde een eeuwigheid.quote:Op dinsdag 9 september 2014 07:15 schreef kciR het volgende:
Dat zag ik niet aankomen. Damien Rice komt met een nieuw album.
Hopen dat hij er ook een tour aan plakt, want vorig jaar op BKS was hij echt mijn grootste verrassing.
En alvast een nieuw nummer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |