abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2014 @ 13:55:14 #151
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_144310424
quote:
99s.gif Op maandag 8 september 2014 11:51 schreef Kerftminister het volgende:
Wat is het trouwens inactief hier de laatste tijd. :o
Ik had een excuus :P
Robert Moog died for our synths
pi_144310790
Er komt gewoon erg weinig leuks uit de laatste tijd.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_144310819
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 14:07 schreef Norrage het volgende:
Er komt gewoon erg weinig leuks uit de laatste tijd.
Komkommertijd. Iedereen druk met eerste weken van school en werk.
pi_144311372
Kraftwerk komt trouwens met 8 losse shows naar Paradiso. Elke avond spelen ze een ander album.

quote:
Autobahn - vrijdag 16 januari
Radio-Activity - zaterdag 17 januari
Trans Europe Express - zondag 18 januari
The Man-Machine - maandag 19 januari
Computer World - dinsdag 20 januari
Techno Pop - woensdag 21 januari
The Mix - donderdag 22 januari
Tour De France - vrijdag 23 januari
Érg tof. Had er op zich ook wel een avond heen gewild om ze in actie te zien maar daar is de prijs me iets te gortig voor (¤64 exclusief)
pi_144311541
Echt bizar duur weer. :r
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_144311769
En Kraftwerk verkoopt enkel tickets op naam. Zonder vertoon van je ID kom je niet naar binnen. Geweldige maatregel _O_
pi_144312247
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:36 schreef Tchock het volgende:
En Kraftwerk verkoopt enkel tickets op naam. Zonder vertoon van je ID kom je niet naar binnen. Geweldige maatregel _O_
Waarom ze dat niet overal en altijd doen, is mij volstrekt onduidelijk. Ja ok, het kost wat langere rijen waarschijnlijk, maar het is eerlijk. In de VS doen ze dit al bijna overal.
pi_144312354
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 14:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

Waarom ze dat niet overal en altijd doen, is mij volstrekt onduidelijk. Ja ok, het kost wat langere rijen waarschijnlijk, maar het is eerlijk. In de VS doen ze dit al bijna overal.
Ik ben bang omdat de mensen die de touwtjes in handen hebben het werkelijk geen zak boeit of die tickets doorverkocht worden, als het concert maar uitverkoopt.
  maandag 8 september 2014 @ 15:23:25 #159
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_144313442
Dat op naam gebeurt volgens alleen als de artiest daar specifiek om vraagt. De laatste keer dat ik dat had was bij Lorde in TivoliVredenburg.
De zaal wil primair natuurlijk gewoon uitverkopen. Al zullen die het natuurlijk niet heel tof vinden om te zien dat tickets met dikke winst worden doorverkocht.
pi_144313595
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 15:23 schreef kciR het volgende:
Dat op naam gebeurt volgens alleen als de artiest daar specifiek om vraagt.
Dat klopt, maar ik denk dat de meeste artiesten helemaal niet de macht hebben om dat soort dingen af te kondigen. Bedenk dat de meeste boekingen volledig buiten de artiest om gaan, dat gaat via organisators als Mojo en management. Bands als Kraftwerk hebben helemaal geen promotie nodig en kunnen dat zelfstandig als voorwaarde opstellen voor ze ergens komen spelen.
pi_144313625
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:36 schreef Tchock het volgende:
Top, stel je bent een keer te laat voor tickets dan vind ik marktplaats een prima optie.
pi_144313740
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:28 schreef Vatta het volgende:

[..]

Top, stel je bent een keer te laat voor tickets dan vind ik marktplaats een prima optie.
Ik niet. Marktplaats zit tjokvol (hihi) met oplichters, prijsopdrijvers en handelskantoren met als enige verdienmodel het uitbuiten van muziekliefhebbers. In mijn ideale wereld wordt doorverkopen van tickets via Marktplaats in zijn geheel verboden. Er zijn al hele goede initiatieven om dat op te vangen, denk aan sites als ticketswap of omruilservices van festivals.
pi_144313978
In de VS kan je je ID-kaartje, doorverkopen. Dan moet je gewoonweg even een mailtje sturen aan de venues, en dan zetten ze het op een andere naam. Dat is te omslachtig voor de oplichters, maar supermakkelijk voor diegenen die last minute een kaartje willen.

Geen probleem toch?
pi_144314141
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik niet. Marktplaats zit tjokvol (hihi) met oplichters, prijsopdrijvers en handelskantoren met als enige verdienmodel het uitbuiten van muziekliefhebbers. In mijn ideale wereld wordt doorverkopen van tickets via Marktplaats in zijn geheel verboden. Er zijn al hele goede initiatieven om dat op te vangen, denk aan sites als ticketswap of omruilservices van festivals.
Is ook zo maar was er niet een nieuwe regel dat je tickets niet meer boven de kostprijs mag verkopen? Bij Ticketswap en dat soort dingen betaal je toch ook vaak veel meer.
  maandag 8 september 2014 @ 15:43:38 #165
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_144314179
Op zich is er niet zoveel tegen dat een kaarjte na aanschaf door te verkopen is (voor als je b.v. ineens niet meer kunt). Het probleem zit 'm in die handelaren, die de kaartjes voor je neus wegkapen om ze daarna voor woekerprijzen te verkopen :r

En voor dat soort ratten zou er wellicht een regeling moeten komen op verkoopsites dat je kaartjes niet mag verkopen boven het originele aanschafbedrag oid.
pi_144314324
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:43 schreef Gehenna het volgende:
Op zich is er niet zoveel tegen dat een kaarjte na aanschaf door te verkopen is (voor als je b.v. ineens niet meer kunt). Het probleem zit 'm in die handelaren, die de kaartjes voor je neus wegkapen om ze daarna voor woekerprijzen te verkopen :r

En voor dat soort ratten zou er wellicht een regeling moeten komen op verkoopsites dat je kaartjes niet mag verkopen boven het originele aanschafbedrag oid.
Hoe kan je voorkomen dat ze dingen verkopen boven aanschafbedrag? Het is niet dat er een check op zit ofzo....Er zijn altijd domme mensen die teveel betalen. Sowieso vind ik het vaak volledig de eigen schuld van mensen die een kaartje voor boven de kostprijs kopen. Dat vind ik alleen maar mooi; stelletje idioten. Het illegaal doorverkopen daarentegen gaat ten koste van mensen die echt willen gaan, dus is natuurlijk wel kut. Bovendien zijn er veel ticketbureas die wel de kaartjes verkopen, terwijl ze die niet eens hebben. Dat is natuurlijk ook kut.
  maandag 8 september 2014 @ 16:05:05 #167
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_144314991
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 15:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hoe kan je voorkomen dat ze dingen verkopen boven aanschafbedrag? Het is niet dat er een check op zit ofzo....

Dat is volgens mij zo in te bouwen in een API van de ticketverkoop-webapp van de aanbieders. Dan kunnen 3de partijen heel makkelijk info checken.

quote:
Er zijn altijd domme mensen die teveel betalen. Sowieso vind ik het vaak volledig de eigen schuld van mensen die een kaartje voor boven de kostprijs kopen. Dat vind ik alleen maar mooi; stelletje idioten.
Mooi vind ik het niet, op die manier blijft het fenomeen wel bestaan. Maar idioten zijn het wel idd.

quote:
Het illegaal doorverkopen daarentegen gaat ten koste van mensen die echt willen gaan, dus is natuurlijk wel kut. Bovendien zijn er veel ticketbureas die wel de kaartjes verkopen, terwijl ze die niet eens hebben. Dat is natuurlijk ook kut.
precies
pi_144316116
Natuurlijk is er niet per se iets mis met doorverkopen, zelfs voor een (iets) hogere prijs. Het probleem is dat de vrije markt wat tickets betreft totaal ontspoord is. Handelaren kopen zo veel tickets als mogelijk en verkopen die met gigantische winstpercentages door. Soms zelfs zonder inderdaad tickets in hun bezit te hebben (die ze dan weer van andere mensen moeten kopen, wat de prijs nog verder opdrijft). Het hele systeem is verrot.

quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 15:38 schreef Norrage het volgende:
In de VS kan je je ID-kaartje, doorverkopen. Dan moet je gewoonweg even een mailtje sturen aan de venues, en dan zetten ze het op een andere naam. Dat is te omslachtig voor de oplichters, maar supermakkelijk voor diegenen die last minute een kaartje willen.

Geen probleem toch?
Dit lijkt me niet echt realistisch. Als je ziet hoe veel tickets er doorverkocht worden voor een grote act in de Ziggo Dome mag zo'n venue wel fulltime mensen inhuren om tickets om te boeken.
  maandag 8 september 2014 @ 16:38:11 #169
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_144316323
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:33 schreef Tchock het volgende:
Dit lijkt me niet echt realistisch. Als je ziet hoe veel tickets er doorverkocht worden voor een grote act in de Ziggo Dome mag zo'n venue wel fulltime mensen inhuren om tickets om te boeken.
Dat kan wel uit, reken maar dat elke omboeking 'administratiekosten' met zich mee brengt ;)

Maar dat is wel te automatiseren ga ik van uit :)
pi_144316375
Perfect zou zijn als tickets onverkoopbaar worden gemaakt je gekochte tickets gewoon ten aller tijde kunt retourneren. Dan kunnen mensen die na de verkoop tickets willen op een wachtlijst.

Maar ja. Snap wel dat de artiesten en venues daar ook geen zin in hebben.
pi_144316423
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:33 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk is er niet per se iets mis met doorverkopen, zelfs voor een (iets) hogere prijs. Het probleem is dat de vrije markt wat tickets betreft totaal ontspoord is. Handelaren kopen zo veel tickets als mogelijk en verkopen die met gigantische winstpercentages door. Soms zelfs zonder inderdaad tickets in hun bezit te hebben (die ze dan weer van andere mensen moeten kopen, wat de prijs nog verder opdrijft). Het hele systeem is verrot.

[..]

Lijkt me ook niet echt realistisch nee, maar daar is vast wat op te vinden? Ik vind dat Will Call systeem wel goed. Kan je een paar dagen van tevoren je fysieke ticket ophalen?
pi_144317055
Alt-J is op een paar plekken al te streamen _O-

http://altjband.com/map/
pi_144317209
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 16:58 schreef Norrage het volgende:
Alt-J is op een paar plekken al te streamen _O-

http://altjband.com/map/
Wat cool. :D

Leidseplein (Paradiso, Melkweg), Vondelpark en Westerpark zijn dit.
pi_144317298
In Utrecht zou ik straks op de weg naar huis in het Wilhelminapark kunnen streamen :D
pi_144317450
Zo maar even langs het zuiderpark bij Ahoy. Maar waar slaat dit op haha
pi_144317477
Ik vind het een origineel idee. Net zo leuk als John Frusciante's album, dat alleen te streamen was als één specifieke satelliet op dat moment boven je hing.
  maandag 8 september 2014 @ 17:12:09 #177
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_144317495
Ik kan of zie niks tot weinig op die site, dus ik zal wel in een stom gebied zitten ;(.
pi_144317506
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:12 schreef BoerBert het volgende:
Ik kan of zie niks tot weinig op die site, dus ik zal wel in een stom gebied zitten ;(.
In Nederland alleen drie locaties in Rotterdam en Amsterdam en twee in Utrecht.
pi_144317555
Blijkbaar heeft Alt-J niet zo veel Amerikaanse of Russische fans.

pi_144317579
Ik vind het ook wel geniaal _O_ maar het heeft wel een beetje nerd-gehalte. Maar goed. Is ook de ultieme nerd-band met die naam :D
pi_144317598
Dan moet ie vandaag of morgen toch wel lekken lijkt me?
pi_144317882
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

In Duitsland ook heel weinig, hier in de buurt alleen eentje in Keulen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_144317944
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:15 schreef Vatta het volgende:
Dan moet ie vandaag of morgen toch wel lekken lijkt me?
Ja, dat neem ik aan van wel. Maar de Europese release is ook al over anderhalve week.
  maandag 8 september 2014 @ 17:28:38 #184
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_144318102
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar kun je niet een beetje met die kaart schuiven dan? Ik zie een zwart vel met wat witte verfvlekjes :')
pi_144318152
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:28 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Maar kun je niet een beetje met die kaart schuiven dan? Ik zie een zwart vel met wat witte verfvlekjes :')
Ik kan rondkijken alsof het Google Maps is, zeg maar. :P
  maandag 8 september 2014 @ 17:30:50 #186
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_144318185
Ah, nu krijg ik ineens wel een wereldbol. Prachtig. Even checken die handel. Lukt hier echt alleen met IE. Is die browser ook nog ergens goed voor.
pi_144321289
Had gisteren trouwens een van de slechtste albums ooit gehoord. Dissimulate van The Berzerker. Dat was echt de ultieme teringherrie-Metal met geknor en gekrijs als vocalen en speedcore als drums. Typisch moment dat mijn curiositeit weer eens te ver is gegaan. _O-
  maandag 8 september 2014 @ 19:27:10 #188
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_144323054
Wat een geniaal en origineel idee van Alt-J.
Dit kan natuurlijk heel goed werken, omdat je allemaal fans bij elkaar clusterd. Soort meetings zeg maar. Als je iemand op zo'n plek ziet met een telefoon muziek ziet luisteren is de kans best groot dat hij dat album zit te luisteren. Makkelijke manier om een conversatie te starten lijkt mij..
Ik woon dan wel in Utrecht, maar het is mij toch iets te ver om naar één van de twee parken te fietsen..
pi_144323734
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:27 schreef kciR het volgende:
Wat een geniaal en origineel idee van Alt-J.
Dit kan natuurlijk heel goed werken, omdat je allemaal fans bij elkaar clusterd. Soort meetings zeg maar. Als je iemand op zo'n plek ziet met een telefoon muziek ziet luisteren is de kans best groot dat hij dat album zit te luisteren. Makkelijke manier om een conversatie te starten lijkt mij..
Ik woon dan wel in Utrecht, maar het is mij toch iets te ver om naar één van de twee parken te fietsen..
Precies. En het feit dát het origineel is maakt het an sich ook weer briljant, want het hele internet staat er mee vol. Of ze het nou positief of negatief vinden, dat Alt-J terug is weet volgende week iedereen. :D
pi_144325404
quote:
9s.gif Op maandag 8 september 2014 16:39 schreef Tchock het volgende:
Perfect zou zijn als tickets onverkoopbaar worden gemaakt je gekochte tickets gewoon ten aller tijde kunt retourneren. Dan kunnen mensen die na de verkoop tickets willen op een wachtlijst.

Maar ja. Snap wel dat de artiesten en venues daar ook geen zin in hebben.
Dit zou een goed idee zijn, gewoon mensen een week/maand geven om in te schrijven voor het concert en dan loten wie de kaarten mag kopen.
Bij Fusion festival hebben ze dat het is best wel ideaal inderdaad. Je hebt alleen geen mogelijkheid om als je achter het net gevist hebt nog aan kaarten te komen dan.
  maandag 8 september 2014 @ 20:31:34 #191
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_144326471
quote:
99s.gif Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef Kerftminister het volgende:
Had gisteren trouwens een van de slechtste albums ooit gehoord. Dissimulate van The Berzerker. Dat was echt de ultieme teringherrie-Metal met geknor en gekrijs als vocalen en speedcore als drums. Typisch moment dat mijn curiositeit weer eens te ver is gegaan. _O-
_O- The Berzerker :')

:') :') :')

Dat werd me ook ooit eens aangeraden, omdat ik Anaal Nathrakh (ook kutherrie) wel waardeerde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144326925
The Berseker is niet best nee...

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 8 september 2014 @ 20:44:34 #193
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_144327100
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:40 schreef bartrid het volgende:
The Berseker is niet best nee...

_O_ O+ Clerks O+ _O_
pi_144335517
Beck net in de HMH, strakke band zeg!
pi_144336075
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:31 schreef Gehenna het volgende:

[..]

_O- The Berzerker :')

:') :') :')

Dat werd me ook ooit eens aangeraden, omdat ik Anaal Nathrakh (ook kutherrie) wel waardeerde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anaal Nathrakh kan je met een open mind iig nog muziek in horen, maar The Berzerker, dat draai je alleen ironisch lijkt me, wat een meuk zeg, het is ook echt niet moeilijk om te maken volgens mij.
pi_144336253
Blijf het overigens apart vinden dat ik The Blue Album niks aan vind, maar dat ik Pinkerton wel geweldig vind. :P
  dinsdag 9 september 2014 @ 07:15:49 #197
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_144339529
Dat zag ik niet aankomen. Damien Rice komt met een nieuw album.
Hopen dat hij er ook een tour aan plakt, want vorig jaar op BKS was hij echt mijn grootste verrassing.

En alvast een nieuw nummer.
My Favourite Faded Fantasy, an album by Damien Rice on Spotify

[ Bericht 30% gewijzigd door kciR op 09-09-2014 20:51:53 ]
pi_144340926
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 20:44 schreef Gehenna het volgende:

[..]

_O_ O+ Clerks O+ _O_
De meeste Kevin Smith films O+ (behalve Jersey Girl en Dogma...)

Voor de Adult Jazz fans:

http://thequietus.com/art(...)-oliver-coates-cover
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator dinsdag 9 september 2014 @ 09:32:43 #199
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_144340968
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 07:15 schreef kciR het volgende:
Dat zag ik niet aankomen. Damien Rice komt met een nieuw album.
Hopen dat hij er ook een tour aan plakt, want vorig jaar op BKS was hij echt mijn grootste verrassing.

En alvast een nieuw nummer.
Spotify
Hèhè, dat duurde een eeuwigheid.
pi_144341096
Meer dan 1 letter in de album-titel ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')