abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143987658
Betreft: kleding Lisanne
Ik weet niet of iemand dit al gezien had: in de OP staat nu dat Lisanne een lange zwarte lycra droeg. Ik weet niet meer waar dit op gebaseerd was, maar ... Op de nieuwe foto, waarop ze met haar duimen omhoog staat, is rechts onder haar shirt een stukje been te zien. Ik denk dus dat ook zij een korte broek droeg. Ik weet niet hoe belangrijk dit is, maar ik meld het maar even, voor de volledigheid.
pi_143987682
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:16 schreef BijDePinken het volgende:
Ik weet niet of iemand dit al gezien had: in de OP staat nu dat Lisanne een lange zwarte lycra droeg. Ik weet niet meer waar dit op gebaseerd was, maar ... Op de nieuwe foto, waarop ze met haar duimen omhoog staat, is rechts onder haar shirt een stukje been te zien. Ik denk dus dat ook zij een korte broek droeg. Ik weet niet hoe belangrijk dit is, maar ik meld het maar even, voor de volledigheid.
Idd. En geen rokje zoals iemand beweert.
pi_143987757
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:53 schreef Stupidisco het volgende:
Dus wat betreft de donkere foto's op 8 april:

01:38 - donkere foto met rots. (afgrond ?) (# 542)
01:39 - donkere foto met rots en takje met rode zakjes (?) (# 550)

Er zit dus maar 1 minuut tussen beide foto's en er zijn in die minuut nog 7 (tussenliggende) foto's gemaakt als je kijkt naar de nummering.

Locatie van foto #542 en foto #550 is dus sowieso vlakbij elkaar.

Nou roept u maar, wat maken we er van?
Tja.. wat kan dat ze zoveel mogelijk foto's in 360 graden hebben willen maken.
En die ertussen zijn alleen maar zwart?
Of de flits werkte niet goed of ging niet af in de tussenliggende foto's?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143987794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:51 schreef Saarah het volgende:
Baru zegt op WS dat het 'papiertje' dat naast de takken etc ligt op de foto, lijkt op een stukje van een flyer van Thrifty Car Rental (verhuurt auto's in oa Boquete)

Ik vind het er ook wel op lijken.

[ afbeelding ]
*edit* ff foto aangepast

[ afbeelding ]
Lijkt er wel op alsof de foto vanuit een staande positie is genomen en niet liggend of zo.
Dus een van de twee kon in ieder geval nog staan...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143988199
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:19 schreef Injetta het volgende:

[..]

Tja.. wat kan dat ze zoveel mogelijk foto's in 360 graden hebben willen maken.
En die ertussen zijn alleen maar zwart?
Of de flits werkte niet goed of ging niet af in de tussenliggende foto's?
Die 360 graden zou goed kunnen. Maar raar dat dat s nachts wordt gedaan. Wellicht zoeken langs water naar plaats in over te steken.

Theorietje bij laatste foto: ze zitten op een rotsachtig plateautje langs water in open terrein. En proberen met die takjes met plastic een letter aan te geven, en hopen dat die vanuit de lucht zijn waar te nemen.
Op foto zou dat dan de L zijn. Misschien uiterst rechts, buiten foto nog een stukje rood plastic. Misschien geprobeerd HELP te vormen. En op de rotsachtige bodem buiten foto zouden dan overige letters zijn gemaakt.
pi_143988368
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:34 schreef SAJ het volgende:

[..]

Die 360 graden zou goed kunnen. Maar raar dat dat s nachts wordt gedaan. Wellicht zoeken langs water naar plaats in over te steken.

Theorietje bij laatste foto: ze zitten op een rotsachtig plateautje langs water in open terrein. En proberen met die takjes met plastic een letter aan te geven, en hopen dat die vanuit de lucht zijn waar te nemen.
Op foto zou dat dan de L zijn. Misschien uiterst rechts, buiten foto nog een stukje rood plastic. Misschien geprobeerd HELP te vormen. En op de rotsachtige bodem buiten foto zouden dan overige letters zijn gemaakt.
de L van Lisanne?
pi_143988440
Ik wil toch nog even dat programma van Discovery Chanel er in gooien ook al werd daar eerder door sommigen nogal lacherig overgedaan.
Het heet Naked and Afraid.
Een man en een vrouw die elkaar niet kennen worden gedropt in een onbewoond gebied (meestal een jungle, soms een moeras of iets anders). Zij hebben samen 7 dingen bij zich: 1 schematische simpele kaart, twee katoenen schoudertassen (stelt niets voor, niet zoals een rugzak of zo), twee handcamera's om een dagboek bij te houden en ieder een voorwerp naar keuze. Vaak is dat een kapmes en een apparaatje om vuur te kunnen maken.
Er is een cameraploeg maar die mag alleen ingrijpen als er een leven in gevaar komt (ernstige ziekte, slangen beet e.d.) en dan stopt het programma ook.
Ze hebben geen water, geen voedsel en geen kleren/schoenen. Ze moeten 21 dagen zien te overleven zonder enige hulp en op die 21ste dag op een bepaald punt zijn om opgepikt te worden (ze moeten dus ook een afstand afleggen en soms een boot/vlot maken). Het zijn wel mensen met in meer of mindere mate een achtergrond met overleven (veel militairen bv).

Waarom wil ik dat hier toch weer bespreekbaar maken? Omdat als je een aantal afleveringen ziet, je ook ziet hoe ze aan water komen, wat honger met ze doet en welke problemen zij tegenkomen.
8 dagen of langer zonder enig voedsel gebeurt daar regelmatig en nee.. daar gaan ze niet van hallucineren en raken ze ook niet zo lamlendig dat ze niet meer vooruit komen.
Insectenbeten is daar een veel gehoorde klacht en verbrandingen door de zon.
Bijna allemaal drinken ze rivierwater. Twee afleveringen heb ik gezien waarin iemand buikloop kreeg (en ik heb er al heel wat gezien ondertussen). Eén keer door stilstaand grondwater te drinken uit een gegraven kuil en één keer door het eten van een verkeerd stukje schildpad.
Er zaten ook hele tengere en magere meiden tussen, dus aan de conditie kan het niet liggen.

Het grootste verschil is denk ik dat deze mensen een backup hadden (de cameraploeg) en de meiden niet wisten of ze er ooit levend uit zouden komen. Maar qua omgeving, klimaat, honger e.d. vergelijkbaar.
pi_143988448
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:40 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

de L van Lisanne?
Ik zie dat er niet in. Lijkt mij dat de takjes met plastic er liggen om de aandacht op de papiertjes er naast te vestigen.
pi_143988464
Die plastic zakjes kunnen een markering geweest zijn of inderdaad iets om vanuit de lucht zichtbaar te zijn. Een letter zou goed kunnen. Maar ze hebben waarschijnlijk gedacht dat er wel naar ze gezocht zou worden. (je gaat er toch vanuit dat iemand alarm heeft geslagen en dat er helikopters worden ingezet om je te zoeken). Dan zijn de zakjes bedoeld om aandacht te trekken.
pi_143988494
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:44 schreef Injetta het volgende:
Die plastic zakjes kunnen een markering geweest zijn of inderdaad iets om vanuit de lucht zichtbaar te zijn. Een letter zou goed kunnen. Maar ze hebben waarschijnlijk gedacht dat er wel naar ze gezocht zou worden. (je gaat er toch vanuit dat iemand alarm heeft geslagen en dat er helikopters worden ingezet om je te zoeken). Dan zijn de zakjes bedoeld om aandacht te trekken.
Hoe groot schat je dat takje in? Ik denk niet langer dan elleboog tot vingertop..
pi_143988557
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:43 schreef Ouder1 het volgende:
Ik wil toch nog even dat programma van Discovery Chanel er in gooien ook al werd daar eerder door sommigen nogal lacherig overgedaan.
Het heet Naked and Afraid.
Een man en een vrouw die elkaar niet kennen worden gedropt in een onbewoond gebied (meestal een jungle, soms een moeras of iets anders). Zij hebben samen 7 dingen bij zich: 1 schematische simpele kaart, twee katoenen schoudertassen (stelt niets voor, niet zoals een rugzak of zo), twee handcamera's om een dagboek bij te houden en ieder een voorwerp naar keuze. Vaak is dat een kapmes en een apparaatje om vuur te kunnen maken.
Er is een cameraploeg maar die mag alleen ingrijpen als er een leven in gevaar komt (ernstige ziekte, slangen beet e.d.) en dan stopt het programma ook.
Ze hebben geen water, geen voedsel en geen kleren/schoenen. Ze moeten 21 dagen zien te overleven zonder enige hulp en op die 21ste dag op een bepaald punt zijn om opgepikt te worden (ze moeten dus ook een afstand afleggen en soms een boot/vlot maken). Het zijn wel mensen met in meer of mindere mate een achtergrond met overleven (veel militairen bv).

Waarom wil ik dat hier toch weer bespreekbaar maken? Omdat als je een aantal afleveringen ziet, je ook ziet hoe ze aan water komen, wat honger met ze doet en welke problemen zij tegenkomen.
8 dagen of langer zonder enig voedsel gebeurt daar regelmatig en nee.. daar gaan ze niet van hallucineren en raken ze ook niet zo lamlendig dat ze niet meer vooruit komen.
Insectenbeten is daar een veel gehoorde klacht en verbrandingen door de zon.
Bijna allemaal drinken ze rivierwater. Twee afleveringen heb ik gezien waarin iemand buikloop kreeg (en ik heb er al heel wat gezien ondertussen). Eén keer door stilstaand grondwater te drinken uit een gegraven kuil en één keer door het eten van een verkeerd stukje schildpad.
Er zaten ook hele tengere en magere meiden tussen, dus aan de conditie kan het niet liggen.

Het grootste verschil is denk ik dat deze mensen een backup hadden (de cameraploeg) en de meiden niet wisten of ze er ooit levend uit zouden komen. Maar qua omgeving, klimaat, honger e.d. vergelijkbaar.
En... de mensen die hieraan meedoen zijn zonder uitzondering voorbereid en bekend met overlevingstechnieken etc.
Deze twee meisjes waren geen doorgewinterde survivals en misten overlevingsskills. Ze waren ook totaal niet voorbereid om in een jungle helemaal alleen te gaan overleven.
Dus ondanks dat het mogelijk is om een jungle te overleven met helemaal niks, is dat niet makkelijk voor twee totaal onervaren meisjes.
pi_143988563
Zouden het condooms kunnen zijn?
pi_143988597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe groot schat je dat takje in? Ik denk niet langer dan elleboog tot vingertop..
Echt waar? Ik schatte ze toch wel wat groter in.
Maar ze hadden verder ook niet veel voorhanden om iets zichtbaars te maken behalve dan die kleur plastic. Op een grotere tak waren de plastic stukken niet groter geworden toch?
pi_143988620
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:47 schreef Ouder1 het volgende:
Zouden het condooms kunnen zijn?
:?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:49:42 #190
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143988623
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:16 schreef BijDePinken het volgende:
juist, moet ff aangepast worden
pi_143988741
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:47 schreef Injetta het volgende:

[..]

En... de mensen die hieraan meedoen zijn zonder uitzondering voorbereid en bekend met overlevingstechnieken etc.
Deze twee meisjes waren geen doorgewinterde survivals en misten overlevingsskills. Ze waren ook totaal niet voorbereid om in een jungle helemaal alleen te gaan overleven.
Dus ondanks dat het mogelijk is om een jungle te overleven met helemaal niks, is dat niet makkelijk voor twee totaal onervaren meisjes.
Klopt. Maar waar worden die overlevingstechnieken voor gebruikt? Vuur maken, slaapplaats bouwen, jagen en vissen.
In veel gevallen is er dus minstens een periode van 8 dagen zonder enig voedsel.. dus kunnen jagen en vissen maakt op dat moment geen ruk uit
Af en toe is er een aflevering waar ook geen vuur gemaakt kan worden.. dan maakt dat dus ook niet uit
Ik denk niet dat de meiden een slaapplaats hebben gemaakt, want dat zou dan het verschil zijn.

Maar als die mensen 21 dagen kunnen overleven, vaak 8 dagen of langer zonder voedsel, drinken uit de rivier.. Hoe vertaal je dat dan naar overlijden aan honger, dorst, uitputting en ontberingen? Een meisje van 4 kwam in Rusland na 12 dagen nog levend uit het bos.

Die doodsoorzaak moet echt iets anders zijn geweest dan de directe gevolgen van het verdwalen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:54:11 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143988756
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:20 schreef Injetta het volgende:

[..]

Lijkt er wel op alsof de foto vanuit een staande positie is genomen en niet liggend of zo.
Dus een van de twee kon in ieder geval nog staan...
tenzij de foto niet door 1 van hun is gemaakt
pi_143988799
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:49 schreef Injetta het volgende:

[..]

Echt waar? Ik schatte ze toch wel wat groter in.
Maar ze hadden verder ook niet veel voorhanden om iets zichtbaars te maken behalve dan die kleur plastic. Op een grotere tak waren de plastic stukken niet groter geworden toch?
Ik denk dan ook niet dat het was om de aandacht mee te trekken. Dan scheur je een tas niet in stukken (hoe groter hoe beter juist) en neem je een lange tak. Aan takken hadden ze daar in het ieder geval geen gebrek.
pi_143988862
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:49 schreef Injetta het volgende:

[..]

Wat is daar vreemd aan? Aan die vraag? Kijk eens goed naar die stukjes plastic. Hoeft niet, maar zou volgens mij wel kunnen... Dat zou verklaren waarom het er twee zijn.. anders is een zak in meerdere stukjes gescheurd.
pi_143988902
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan scheur je een tas niet in stukken .
Is het een tas die in stukken is gescheurd? Zijn het niet sowieso twee kleine tasjes? Wat mij betreft is het niet goed te zien.
pi_143988972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:00 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Is het een tas die in stukken is gescheurd? Zijn het niet sowieso twee kleine tasjes? Wat mij betreft is het niet goed te zien.
Dan zijn het wel hele kleine tasjes. En kijk eens goed naar de knopen:

Ik weet niet of jij toevallig zo'n tasje van de groente afdeling thuis hebt liggen.. Leg die eens op de grond en kijk dan hoe groot die papiersnipper dan moet zijn..
En aan het rechter stukje papier lijkt aluminiumfolie te zitten..

Kan iemand op WS vragen naar hoe condoom verpakkingen er daar uitzien?
pi_143989006
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
Foto 499 en xxx is de lucht geheel blauw, beetje heiig op de achtergrond en sliertjes wolken... Foto 500 Lisanne genomen van de andere kant ineens is de lucht geheel bewolkt...
Dit viel mij ook al op, maar geen reactie gehad. Hoe valt die tegenstelling te verklaren; is dat vaker zo bij gebergtes o.i.d.?
pi_143989032
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:04 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dit viel mij ook al op, maar geen reactie gehad. Hoe valt die tegenstelling te verklaren; is dat vaker zo bij gebergtes o.i.d.?
Het enige dat ik kan bedenken is lichtinval in de camera. Hij lijkt ook onder een andere hoek genomen te zijn.
pi_143989081
Wat raar om die foto's te zien..

Overigens: als je Kris' kleding ziet, lijkt ze geen bh te dragen; bandjes zijn niet zichtbaar. Wellicht strapless dan, maarrrr de bh uit de tas had felle kleuren, haar shirt is wit met rood. Die BH omder dat strakke shirt zou doorgeschenen hebben, volgens mij..

Én het lijkt alsof je op de foto waar ze op de mirador met een arm omhoog staat wel een bh met zwart bandje draagt, dat matcht ook weer niet met de 2 bh's uit de tas (er was er immers maar 1 met zwarte bandjes. Ze hadden dus of extra mee, of die beha's uit de tas waren niet van henzelf..
pi_143989145
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:04 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ik kom weer uit bij dit filmpje, vlak bij dat spookhuis, wat in de buurt van die gevaarlijke oversteek is,
Bekijk deze YouTube-video, moment in de film, 26:47 / 33:28, je ziet duidelijk een grot, het is dicht bij water, de meiden hadden 2 prio's sosiewo: genoeg drinkwater en schuilen om te kunnen slapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')