abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144012457
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, kun je niet meer dan een " :') " bedenken als antwoord op de hypocrisie van zelf niet willen helpen "want ik heb al belasting betaald" maar wel hulp van anderen willen?
Waaruit leid je af dat ik hulp van anderen wil? Ik red me prima. En om je vorige reactie te beantwoorden: Als mijn huis in brand staat en er is een acute situatie, dan is alle denkbare hulp van omstanders welkom. Het verband met dit onderwerp ontgaat mij volledig.

On-topic: leg mij eens uit waarom ik als sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ingesteld persoon een asielzoeker in huis moet nemen?
pi_144012595
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
ik als sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ingesteld persoon
Werkelijk?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144012642
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Werkelijk?
Ja, ik stem bijna altijd PvdA of D66. Maar ik ben niet met een partij getrouwd en ook geen lid van een partij. Ik ben een zwevende kiezer. De VVD is me te rechts.
pi_144012681
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, ik stem bijna altijd PvdA of D66. Maar ik ben niet met een partij getrouwd en ook geen lid van een partij. Ik ben een zwevende kiezer. De VVD is me te rechts.
Had ik niet gedacht, interessant.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_144012710
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Had ik niet gedacht, interessant.
Niks nieuws onder de zon. Je hebt me gewoon niet goed genoeg gevolgd door de jaren heen. :P

Ik ben sociaal-liberaal in hart en nieren, echt. Maar dat is wat anders dan standaard D66 stemmen of het daar mee eens zijn.
pi_144013907
Ik heb al een Somalier besteld, lekker de hele dag met mijn nieuwe huisgenoot op de bank qat gaan zitten kauwen. In je eentje stoned zijn verveelt zo snel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_144015158
Een asielzoeker in huis nemen en die uitleggen dat die in een revolutie terrecht is gekomen kan gaan zorgen voor een terugkeer naar hun landen van herkomst, omdat die eindelijk weer veilig worden.
Als een revolutie stopt stopt er een denkbeeldige oorlog, dan komt de rust en orde weer terug in de wereld zonder dat er een wereldheerschappij is bereikt waar de wereld op afstevend.
Asielzoekers zijn slachtoffer van een revolutie, een oorlog, zijn er onderdeel van geworden.
De hele immigratie moet je zien als revolutionair wapen, het zorgt voor politiek, dus strijd, propaganda en verzet.
pi_144015219
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:43 schreef Synthercell het volgende:
Een asielzoeker in huis nemen en die uitleggen dat die in een revolutie terrecht is gekomen kan gaan zorgen voor een terugkeer naar hun landen van herkomst, omdat die eindelijk weer veilig worden.
Als een revolutie stopt stopt er een denkbeeldige oorlog, dan komt de rust en orde weer terug in de wereld zonder dat er een wereldheerschappij is bereikt waar de wereld op afstevend.
Asielzoekers zijn slachtoffer van een revolutie, een oorlog, zijn er onderdeel van geworden.
De hele immigratie moet je zien als revolutionair wapen, het zorgt voor politiek, dus strijd, propaganda en verzet.
Asielzoekers zijn veilig als ze terugkeren naar het land van herkomst?

Goed verhaal weer, mafketel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144015301
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waaruit leid je af dat ik hulp van anderen wil? Ik red me prima.
Iedereen kan een keer door pech hulp nodig hebben. Ook jij.
quote:
En om je vorige reactie te beantwoorden: Als mijn huis in brand staat en er is een acute situatie, dan is alle denkbare hulp van omstanders welkom. Het verband met dit onderwerp ontgaat mij volledig.
Voor oorlogsvluchtelingen enzo is de situatie natuurlijk ook best wel acuut.

Dat het verband je ontgaat is precies het probleem. Want daardoor heb je de hypocrisie niet door als het gaat om de hulp die je wil ontvangen en de hulp die je bereid bent te geven.
  zondag 31 augustus 2014 @ 10:53:56 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144015319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Hallo linkschmensen willen dat andere mensen voor hun medeleven betalen. Niet dat zelf in actie moeten komen kom op zeg.
Tja je kan ook een straaljager minder kopen. Waar de overheid geld aan uitgeeft is een keuze. Heeft niks met rechts of links te maken. Maar vaak wel met verspilling en de belastingbetaler die toch wel weer stemt op dezelfde sukkel. Nu hebben we in Amsterdam geloof ik een VVD iemand voor de financiën en zijn we weer voor 160.000.000 miljoen de lul.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_144015374
quote:
Hallo linkschmensen willen dat andere mensen voor hun medeleven betalen. Niet dat zelf in actie moeten komen kom op zeg.
Iedereen moet een beetje doen, zolang ze het zelf maar niet zijn.

:') :r
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144018461
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:52 schreef Igen het volgende:
Iedereen kan een keer door pech hulp nodig hebben. Ook jij.
Dat heb ik geen moment bestreden. Het punt was: ik liet mijn politieke oriëntatie blijken en vervolgens werd er min of meer automatisch aangenomen dat ik hulpbehoevend ben. Dat ben ik niet. Natuurlijk kan iedereen in een situatie belanden waardoor dat wél het geval is. Daar hebben we een sociaal vangnet voor.

quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:52 schreef Igen het volgende:
Voor oorlogsvluchtelingen enzo is de situatie natuurlijk ook best wel acuut.

Dat het verband je ontgaat is precies het probleem. Want daardoor heb je de hypocrisie niet door als het gaat om de hulp die je wil ontvangen en de hulp die je bereid bent te geven.
Jij maakt van een macro-probleem een micro-probleem. Ik ben voor een humaan asielbeleid, ik ben voor acute opvang van vluchtelingen en daar geld voor vrijmaken. Maar dat is wat anders dan gedwongen een wildvreemd persoon in huis moeten nemen. Zoals ik al zei: we hebben de overheid om dat soort zaken goed te regelen.
pi_144018954
quote:
15s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat heb ik geen moment bestreden. Het punt was: ik liet mijn politieke oriëntatie blijken en vervolgens werd er min of meer automatisch aangenomen dat ik hulpbehoevend ben. Dat ben ik niet. Natuurlijk kan iedereen in een situatie belanden waardoor dat wél het geval is. Daar hebben we een sociaal vangnet voor.

[..]

Jij maakt van een macro-probleem een micro-probleem. Ik ben voor een humaan asielbeleid, ik ben voor acute opvang van vluchtelingen en daar geld voor vrijmaken. Maar dat is wat anders dan gedwongen een wildvreemd persoon in huis moeten nemen. Zoals ik al zei: we hebben de overheid om dat soort zaken goed te regelen.
Ik begrijp die gedachtegang.

Maar de overheid kan niet voor alles zorgen. Volstrekt onmogelijk. Als je het probeert dan draait het al gauw uit op een onmenselijke bureaucratie van regeltjes, procedures, steeds wisselende welzijnswerkers die eigenlijk te weinig tijd hebben, noem maar op. En dat terwijl degenen die in beginsel wel zouden kunnen en willen helpen, dat niet doen omdat ze denken dat de overheid toch alles wel goed regelt (wat, toegegeven, wel lekker makkelijk is).

Niet dat er helemaal geen rol voor de overheid is, trouwens. Die kan coördineren, faciliteren met kapitaalgoederen, etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2014 13:10:49 ]
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:11:57 #74
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144019078
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 23:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ook de daad bij het woord voegt, en als jouw huis in brand staat ook ogenblikkelijk de buren sommeert om vooral niet te komen helpen en in plaats daarvan rustig jouw huis verder te laten afbranden totdat de brandweer er is - want zo werkt het immers in een sociaal-democratisch land waar je al belasting hebt betaald. Of niet?

En voor er een "en jij dan?" komt: Ik heb als student drie jaar lang een kamer direct naast die van een Somalische asielzoeker gehad.
Dan gaat het slechts om een paar mensen die moeten worden opgevangen. Zeker is het niet slecht als mensen onderdak aan een asielzoeker willen aanbieden, maar nu gebeurt dat vanuit een vrijwillige basis. Wettelijk verplichten vind ik om twee redenen verkeerd:

- Een woning of huis is privé-terrein en het staat je daarom in principe vrij mensen te weigeren binnen te laten komen. Met zo'n wettelijke verplichting perk je als overheid de rechten rondom het privé-terrein in.

- Daarnaast lost deze maatregel het verwerkingsprobleem van vluchtelingen niet op. Wanneer de stroom vluchtelingen niet meer verwerkt kunnen worden, moet de overheid helaas strenger selecteren. Verplicht onderdak bieden lost het verwerkingsprobleem maar tijdelijk op, omdat er meer vluchtelingen zijn dan een land aankan. Ze hebben dan weliswaar onderdak, maar waar ze kunnen niet allemaal een baan krijgen of een eigen woning, omdat de economie daar niet op is ingesteld. Eigenlijk zitten ze hier dan tussen wal en schip.
pi_144019234
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik begrijp die gedachtegang.

Maar de overheid kan niet voor alles zorgen. Volstrekt onmogelijk. Als je het probeert dan draait het al gauw uit op een onmenselijke bureaucratie van regeltjes, procedures, steeds wisselende welzijnswerkers die eigenlijk te weinig tijd hebben, noem maar op. En dat terwijl degenen die in beginsel wel zouden kunnen en willen helpen, dat niet doen omdat ze denken dat de overheid toch alles wel goed regelt (wat, toegegeven, wel lekker makkelijk is).
Er is niks onmogelijk. Nederland heeft genoeg faciliteiten om groepen mensen op te vangen, maar er zit natuurlijk wel een keer een grens aan de mogelijkheden. Dus regel je dan opvang in de regio.

Het is trouwens wel ironisch: we zitten hier een discussie te voeren over het in huis nemen van asielzoekers, terwijl één deur verderop ik voor "de vleesgeworden haat van deze maatschappij" en "Adelf Hitler" word uitgescholden omdat ik vind dat kinderen bij hun ouders horen, ook als die ouders vertrekken naar Syrië.
pi_144019265
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 22:46 schreef MisterCe het volgende:
Ik heb er 1 in huis genomen vandaag en hij zei meteen: Oeloeboeloe zoeloe zoeloe. Wie weet wat dit betekent?
Vuile racist :r

Ik hoop dat jij nooit hoeft te vluchten uit Nederland.
Miezerig mannetje.
5 Ferrari's op videoband!
pi_144019270
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:11 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Dan gaat het slechts om een paar mensen die moeten worden opgevangen. Zeker is het niet slecht als mensen onderdak aan een asielzoeker willen aanbieden, maar nu gebeurt dat vanuit een vrijwillige basis. Wettelijk verplichten vind ik om twee redenen verkeerd:

- Een woning of huis is privé-terrein en het staat je daarom in principe vrij mensen te weigeren binnen te laten komen. Met zo'n wettelijke verplichting perk je als overheid de rechten rondom het privé-terrein in.
Eens. Maar je zou bijv. wel een plan kunnen maken om met een reclamecampagne / belastingaftrek / iets anders het idee van "Ik hoef dat niet te doen want ik betaal toch immers al belasting voor de bouw van asielzoekerscentra" uit het hoofd van de mensen te krijgen.
quote:
- Daarnaast lost deze maatregel het verwerkingsprobleem van vluchtelingen niet op. Wanneer de stroom vluchtelingen niet meer verwerkt kunnen worden, moet de overheid helaas strenger selecteren. Verplicht onderdak bieden lost het verwerkingsprobleem maar tijdelijk op, omdat er meer vluchtelingen zijn dan een land aankan. Ze hebben dan weliswaar onderdak, maar waar ze kunnen niet allemaal een baan krijgen of een eigen woning, omdat de economie daar niet op is ingesteld. Eigenlijk zitten ze hier dan tussen wal en schip.
Ik denk dat als mensen een asielzoeker in huis nemen (vooropgesteld dat die een verblijfs- en werkvergunning hebben!) ze met meer toewijding en met meer aandacht voor de specifieke situatie kunnen begeleiden.
pi_144019647
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:16 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Miezerig mannetje.
:')
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:39:49 #79
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_144020088
quote:

[..]

Miezerig mannetje.
Als wij moeten vluchten als Nederlander zijnde , denk je dat er dan ook in eens 200 verschillende instanties voor ons in de bres springen ?
Die zielige spotjes op tv laten zien, die alles proberen onder mom van Discriminatie , mensen rechten en slavernij de andere mensen een schuld gevoel aan te praten omdat wij toevallig blank zijn ???

Of dat landen al klaar staan met een heel dorp waar we met z'n alle terecht kunnen en dan ook nog even alles in onze eigen taal behandelt worden

Waar we dus met een warmt onthaal ontvangen worden in grote op gezetten hotels?

Dus wat nou racist
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:41:53 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144020154
quote:

[..]

Miezerig mannetje.
hoeveel vluchtelingen heb jij in huis opgenomen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144020255
quote:
Hoe kom daar nou weer bij?
http://www.at5.nl/artikel(...)lemaal-niet-solidair _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144020271
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:15 schreef Elfletterig het volgende:
Het is trouwens wel ironisch: we zitten hier een discussie te voeren over het in huis nemen van asielzoekers, terwijl één deur verderop ik voor "de vleesgeworden haat van deze maatschappij" en "Adelf Hitler" word uitgescholden omdat ik vind dat kinderen bij hun ouders horen, ook als die ouders vertrekken naar Syrië.
Daar is niets ironisch aan. Of vind je toevallig ook dat een dochter gewoon bij de ouders moet blijven wonen als ze mishandelt en misbruikt wordt door zowel vader als moeder?
pi_144020598
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben sociaal-liberaal / sociaal-democratisch ingesteld, maar dat betekent niet dat ik een asielzoeker in huis neem. Ik verwacht namelijk dat de regering gewoon goed beleid voert. Ik betaal belasting zodat de overheid de middelen heeft om dat beleid uit te voeren.

Goede procedures. Wie mag blijven, mag blijven; prima. Wie weg moet, gaat ook echt weg. Dat er, bijvoorbeeld in Amsterdam, al twee jaar met een groep uitgeprocedeerde asielzoekers wordt gesold, vind ik onbegrijpelijk.
Je zou voor de grap eens een bezoek moeten brengen aan een azc. Echt armoe troef daar. Dat beleid van "de overheid" is echt te triest voor woorden. Ik ben bang dat je de vvd daarvoor mag bedanken. Zonder alle stichtingen rondom een azc die zich belangeloos en vrijwillig inzetten voor asielzoekers is het leven van een asielzoeker nauwelijks menswaardig te noemen. Zeker gezien de standaard van leven in ons land.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_144020823
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:39 schreef RAVW het volgende:

[..]

Als wij moeten vluchten als Nederlander zijnde , denk je dat er dan ook in eens 200 verschillende instanties voor ons in de bres springen ?
Die zielige spotjes op tv laten zien, die alles proberen onder mom van Discriminatie , mensen rechten en slavernij de andere mensen een schuld gevoel aan te praten omdat wij toevallig blank zijn ???

Of dat landen al klaar staan met een heel dorp waar we met z'n alle terecht kunnen en dan ook nog even alles in onze eigen taal behandelt worden

Waar we dus met een warmt onthaal ontvangen worden in grote op gezetten hotels?

Dus wat nou racist
Dus omdat wij in Nederland een andere levenstandaard hanteren dan in andere landen moeten we asielzoekers maar behandelen als grof vuil ofzo? Is dat wat je bedoeld? Verder heb je nogal een verstoord beeld van de opvang van asielzoekers in Nederland. Dat is bepaald geen warm onthaal in een hotel.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zondag 31 augustus 2014 @ 16:16:58 #85
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_144025627
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Je zou voor de grap eens een bezoek moeten brengen aan een azc. Echt armoe troef daar. Dat beleid van "de overheid" is echt te triest voor woorden. Ik ben bang dat je de vvd daarvoor mag bedanken. Zonder alle stichtingen rondom een azc die zich belangeloos en vrijwillig inzetten voor asielzoekers is het leven van een asielzoeker nauwelijks menswaardig te noemen. Zeker gezien de standaard van leven in ons land.
Waarschijnlijk is er geen geld meer over na al die splinternieuwe Miele (er is geen betere) wasmachines.

http://www.geenstijl.nl/m(...)ele_wasmachines.html
  zondag 31 augustus 2014 @ 16:19:40 #86
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_144025762
quote:

[..]

Miezerig mannetje.
Nee dat zei hij echt, ik schrijf het wel fonetisch. Het klonk zoals: Oloeboeloe Zoeloe Zoeloe waka wake boela wasmachine.

Ik snap er helemaal niks van.
  Eindredactie Games zondag 31 augustus 2014 @ 19:05:10 #87
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_144032173
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:19 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Nee dat zei hij echt, ik schrijf het wel fonetisch. Het klonk zoals: Oloeboeloe Zoeloe Zoeloe waka wake boela wasmachine.

Haha kk grappig!

Simpleton.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_144034650
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:19 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Hopelijk is je moeder wel trots op haar zoon.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:21:46 #89
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_144036130
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:55 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Hopelijk is je moeder wel trots op haar zoon.
Ach we vermaken ons prima met elkaar. We wonen samen in een appartementje met 2 bijstandsuitkeringen. We hebben ons natje en droogje dus wel.
pi_144036569
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ze zijn veilig, hebben voedsel en een dak boven hun hoofd, en een uitkering, wat had je nog meer gewild? Zullen we voortaan bij binnenkomst de rode loper ook nog even uitrollen zodat ze zich wat meer welkom voelen hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')