abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143967323

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

pi_143968044
hop hop, ander plaatje :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:50:51 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143968118
Hij heeft het te druk met Grolsch denk ik :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143968156
vuile zoeperd :(
pi_143968218
Wie kan me helpen aan afbeeldingen / video's van een kolenwagon zoals NS Cargo die vandaag de dag gebruikt? Die wagons voor steenkool die naar elektriciteitscentrales gaan.
Buitenkant, maar zeer zeker ook de binnenzijde. Hoe werkt zo'n ding? Hoe worden de kolen gelost?
pi_143968238
De NS gebruikt geen kolenwagons.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143968249
En NS Cargo bestaat niet.
pi_143968301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En NS Cargo bestaat niet.
Correct me if I'm wrong ;)
pi_143968336
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:52 schreef beerten het volgende:
Wie kan me helpen aan afbeeldingen / video's van een kolenwagon zoals NS Cargo die vandaag de dag gebruikt? Die wagons voor steenkool die naar elektriciteitscentrales gaan.
Buitenkant, maar zeer zeker ook de binnenzijde. Hoe werkt zo'n ding? Hoe worden de kolen gelost?
Het zijn onderlossers. Dus ze zetten gewoon kleppen open waardoor de meuk naar buiten stroomt als ze boven een losput staan. Fcs, Fccs en Falns zijn veelgebruikte kolenwagons.
pi_143968542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het zijn onderlossers. Dus ze zetten gewoon kleppen open waardoor de meuk naar buiten stroomt als ze boven een losput staan. Fcs, Fccs en Falns zijn veelgebruikte kolenwagons.
Thnx! Een aanknopingspunt. Ik ga zoeken!
  Redactie Sport vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:59:01 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143968554
Aangezien b2py het niet doet hierbij maar een plaatje met frontseinen, vorige maand gemaakt in Lille:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:00:36 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143968651
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:59 schreef dennistd het volgende:
Aangezien b2py het niet doet hierbij maar een plaatje met frontseinen, vorige maand gemaakt in Lille:
[ afbeelding ]
mooie borstelwagen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143968720
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooie borstelwagen :P
Uit zijn krachten gegroeide Zamboni :D
pi_143968837
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fcs, Fccs en Falns zijn veelgebruikte kolenwagons.
Rolandrail. Wegwezen jullie voor ik spontane oogbalebola krijg :P
pi_143968918
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rolandrail. Wegwezen jullie voor ik spontane oogbalebola krijg :P
Roland keurt mijn account maar niet goed :D
  Redactie Sport vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:05:43 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143968921
Hier nog wat Fccppss'en voor je:

Overigens een klassiek exemplaar van een fotowolk...
PM mij!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:05:52 #17
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_143968933
quote:
Ziet er toch wel héél goed uit zo als hij stilstaat. O+
zoals gebruikelijk. :')
pi_143969145
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:05 schreef boriq het volgende:

[..]

Ziet er toch wel héél goed uit zo als hij stilstaat. O+
zoals gebruikelijk. :')
[jambers]Hier zien we een TRAXX in zijn natuurlijke toestand. Hij staat stil totdat er niets belangrijks meer te doen is en zet zich dan moeizaam in beweging. Let ook op het enkele sein waarmee dit prachtige exemplaar aangeeft dat het zich in rusttoestand bevindt.
Mocht het enkele DC-concurrenten tegenkomen in de buurt van een grens, dan zal het proberen de ander zoveel mogelijk te hinderen door de boel stil te leggen. Zijn eigenaren zijn zich hiervan ten zeerste bewust maar vinden het circuskarakter belangrijker dan een functionele verbinding[/jambers]
pi_143970221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

[jambers]Hier zien we een TRAXX in zijn natuurlijke toestand. Hij staat stil totdat er niets belangrijks meer te doen is en zet zich dan moeizaam in beweging. Let ook op het enkele sein waarmee dit prachtige exemplaar aangeeft dat het zich in rusttoestand bevindt.
Mocht het enkele DC-concurrenten tegenkomen in de buurt van een grens, dan zal het proberen de ander zoveel mogelijk te hinderen door de boel stil te leggen. Zijn eigenaren zijn zich hiervan ten zeerste bewust maar vinden het circuskarakter belangrijker dan een functionele verbinding[/jambers]
[EO] Deze locomotieven van het type Taurus, kwamen in het jaar 2001 voor het eerst op de baan. Oorspronkelijk waren ze bedoeld voor de goederendienst, maar toen, als gevolg van de economische crisis, de vraag naar goederen volledig inzakte, werden deze krachtpatsers meer en meer ingezet voor de reizigersdienst. [/EO]
pi_143970486
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[EO] Deze locomotieven van het type Taurus, kwamen in het jaar 2001 voor het eerst op de baan. Oorspronkelijk waren ze bedoeld voor de goederendienst, maar toen, als gevolg van de economische crisis, de vraag naar goederen volledig inzakte, werden deze krachtpatsers meer en meer ingezet voor de reizigersdienst. [/EO]
Ik hoor het hem zo zeggen :D En ook in de stemmen van kwik/kwek/kwak want dat is dezelfde man herpaderp.
pi_143970551
Ja goed he :D Ik ook :D
pi_143971817
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:53 schreef b2py het volgende:
Sinds wanneer is de "Valleilijn" een vervoerder?

[ afbeelding ]
Ja Connexxion hanteert dat echt als merknaam daar :') Het ziet er niet uit maar ja het is herkenbaar hč..
pi_143971840
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O- _O_

Zit nu zelf ook even die aflevering te bekijken. Schitterend hoe de dingen daar lekker om dingen heen worden gedraaid die niet helemaal stroken met het EO-wereldbeeld "In Amsterdam zie je de dingen waar Nederland bekend om staat" ... "Kaas en tulpen!". :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Sandrvich op 29-08-2014 23:08:53 ]
pi_143972094
NS verdoezelt veiligheidsincidenten.

http://www.voorbeterov.nl/page9.php
pi_143973838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:07 schreef DriekOplopers het volgende:

Nee dit mag je echt niet zeggen nadat je al jaren aan het zeiken bent over te stringente veiligheidsmaatregelen. Wat wil je nou? :(
pi_143973891
Trouwens, de stadsbus is met afstand het veiligste vervoersmiddel, op de voet gevolgd door de streekbussen en de trein komt pas ruim daarna.
pi_143973934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee dit mag je echt niet zeggen nadat je al jaren aan het zeiken bent over te stringente veiligheidsmaatregelen. Wat wil je nou? :(
Okay sorry, iets te snel gereageerd. Maar ik kan me nog steeds niet vinden in de inhoud van het bericht.
pi_143974171
:')
pi_143974472
pi_143974514
Denken voordat je iets doet is zooooo jaren nooit. Of voor vrouwen.
pi_143974600
vrouwen :N :{w
pi_143974736
*topic verberg voor Anne*
pi_143974783
Anne kan mijn mening over vrouwen prima handlen hoor O+
pi_143975264
Hee maar. Morgen schijnt de Kameel een rondje te maken :)

Vraag op somda naar de dienstregeling :P
pi_143976007
Hé, met zo'n interrail, kan je dan voor elke trein (incl euronight) gratis reserveren? Zit te denken om naar noord Kroatië te touren, maar de meeste manieren zijn of erg duur of ingewikkeld. Kan je zo'n reis ergens snel in één keer boeken? Via DB kom ik er niet echt uit.. De reis zelf is niet heel ingewikkeld, naar München door de nacht, daar de bus naar Slovenië en vanaf daar twee directe treinen naar de stad waar ik heen wil..

Hoor hier er wel eens dingen over, misschiien weet iemand wat sites die mij op weg kunnen helpen? :@
pi_143976068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:30 schreef Xetran het volgende:
Hé, met zo'n interrail, kan je dan voor elke trein (incl euronight) gratis reserveren? Zit te denken om naar noord Kroatië te touren, maar de meeste manieren zijn of erg duur of ingewikkeld. Kan je zo'n reis ergens snel in één keer boeken? Via DB kom ik er niet echt uit..
Nee, reserveren is in principe nooit gratis (maar ook niet altijd verplicht).

Als je de hele reis in één keer wil boeken kan je het beste naar de Treinreiswinkel. Als je naar het internationaal loket op het station gaat, kun je maar twee reserveringen ofzo maken.
pi_143976447
quote:
Deze verbinding is niet online te koop.
:N

Als er met reserveringen nog geld bovenop die interrail komt dan houdt het denk ik sowieso op. Voor dat geld kan ik beter een vlucht uizoeken en het laatste stuk per trein doen. Wel jammer.
pi_143976491
Kijk eens op interrail.eu. Staat alles op
pi_143976518
Igen heeft wel gelijk. Reserveren is NOOIT gratis, hoewel lang niet altijd nodig of zelfs mogelijk.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:52:33 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143976691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:07 schreef DriekOplopers het volgende:

Je bedenkt nu zelf een storm in een glas water. Gezeik van de bovenste plank.

Alsof het de reiziger een hol uitmaakt waarom die trein stilstaat. Hij rijdt (dat is goed) of hij rijdt niet (en dat is niet goed).
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_143976920
Mwoa, ik ben het er op zich wel mee eens dat het hypocriete straatjevegen van NS behalve onnodig en niets-toevoegend ook gewoon een leugen is. Maar of je er als reiziger veel mee opschiet om te weten of het een STS-passage betreft?

Kijk, als reiziger maak je onderscheid tussen verwijtbare en niet-verwijtbare verstoringen. Niet-verwijtbare verstoringen zijn springers en andere aanrijdingen.

Alle andere storingen zijn verwijtbaar.

Maar ZELFS al zou je daarbinnen onderscheid willen maken tussen "aan infrabeheerder verwijtbaar" en "aan vervoerder verwijtbaar". Dan nog is een "gestrande trein" hoe dan ook "aan vervoerder verwijtbaar". Of het nou een compleet binnenstebuiten geknetterde Mat64 is die geen meter verder meer kon, of inderdaad een STS-passage. In beide gevallen is het zowel "verwijtbaar" als "aan vervoerder verwijtbaar".

Wat voegt het dan nog toe om te weten of het een STS-passage is? Welk verlangen wordt er bevredigd door precies machinist van trein zoveelnogwat te kunnen vastnagelen op een fout? :? Maak je zelf als mens nooit een fout?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:17:27 #42
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143977492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:44 schreef Xetran het volgende:

[..]

:N

Als er met reserveringen nog geld bovenop die interrail komt dan houdt het denk ik sowieso op. Voor dat geld kan ik beter een vlucht uizoeken en het laatste stuk per trein doen. Wel jammer.
Ik heb een hele interrailreis zonder reserveringen gedaan, dat kan prima :Y

Achteraf had ik er die paar euro trouwens best voor over gehad, vooral Praag - Wenen was vrij vervelend, de hele reis op de grond/tas gezeten :')
pi_143977618
Tuurlijk kan het prima zonder reserveringen ^O^ maar soms denk je "okee ik wil even snel comfortabel wat mijlen trappen" Tsja, dan :Y
pi_143977743
In de nachttrein zou ik ook wel een reservering in een couchette willen hebben ipv. op goed geluk te hopen dat er nog een stoel vrij is. :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:27:55 #45
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143977765
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:27 schreef Igen het volgende:
In de nachttrein zou ik ook wel een reservering in een couchette willen hebben ipv. op goed geluk te hopen dat er nog een stoel vrij is. :P
True
pi_143977800
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:27 schreef Igen het volgende:
Zulke dingen leer je vanzelf O+

En in het oostblok is er vaak ad hoc nog wel wat te regelen. Ik had ooit een nachttrein van Alba Iulia naar Wien Westbf waar onmogelijk van tevoren voor gereserveerd kon worden. Maar gewoon de conducteur 2 tientjes toesteken was genoeg voor een lakenpakketje en een ontbijtje op de coupe *O*
pi_143977821
Tja, ik ben nou eenmaal niet zo avontuurlijk. :)
pi_143977852
Als je aan het eind van de avond in Roemenië een lange trein in stuikt, dan WIL je het wel op zn minst proberen ;) Zo'n held ben ik zelf ook niet, maar als er geslapen kan worden, dan graag :)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:31:11 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143977853
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zulke dingen leer je vanzelf O+

En in het oostblok is er vaak ad hoc nog wel wat te regelen. Ik had ooit een nachttrein van Alba Iulia naar Wien Westbf waar onmogelijk van tevoren voor gereserveerd kon worden. Maar gewoon de conducteur 2 tientjes toesteken was genoeg voor een lakenpakketje en een ontbijtje op de coupe *O*
Wenen is dat iets? Ik moet nog een keer Railjetten en dat kan leuk van Munchen naar Wenen zag ik :Y .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_143977886
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:31 schreef bork het volgende:

[..]

Wenen is dat iets? Ik moet nog een keer Railjetten en dat kan leuk van Munchen naar Wenen zag ik :Y .
Tuurlijk. Wenen is een fantastische stad. Ben daar ooit met mijn beste vriendin een weekendje op citytrip geweest. Was super vet *O*
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:34:19 #51
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143977932
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk. Wenen is een fantastische stad. Ben daar ooit met mijn beste vriendin een weekendje op citytrip geweest. Was super vet *O*
Je kan overdag in 11 uur met 1 overstap van Wenen naar Utrecht, aantrekkelijk :Y . 's Nachts in 15 uur met 1 overstap :Y)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_143977990
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:34 schreef bork het volgende:

[..]

Je kan in 11 uur met 1 overstap van Wenen naar Utrecht, aantrekkelijk :Y .
Ja dat was dus een deel van de dag die nog steeds mijn dagrecord is qua kilometers:

23:04 vertrokken uit Alba Iulia
overstap in Wien West
ICE naar Würzburg Hbf
ICE naar Utrecht C
Aankomst volgende dag 22:47

1968 km *)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:37:51 #53
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143978041
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat was dus een deel van de dag die nog steeds mijn dagrecord is qua kilometers:

overstap in Wien West
ICE naar Würzburg Hbf
ICE naar Utrecht C

1968 km *)
Baf! Dat zijn ze, ja dat lukt wel beter als je en lekker tukje kan doen onderweg ;) :Z ^O^
pi_143978138
Mag inmiddels weleens aangevallen worden trouwens. Zowat al mijn spoorrecords staan nog steeds uit 2007. Hoewel het kwartaalrecord onlangs verpletterd is :P

2e op de daglijst is een rit Amsterdam - Kopenhagen per EuroNight gekoppeld aan 6 uur per X2000 Kopenhagen - Stockholm. 1.888 km. Als onderdeel van een lang weekend van 3.888 km en een maand van 5.888 km. Over uitkienen gesproken :D O-)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:45:12 #55
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143978237
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag inmiddels weleens aangevallen worden trouwens. Zowat al mijn spoorrecords staan nog steeds uit 2007. Hoewel het kwartaalrecord onlangs verpletterd is :P

2e op de daglijst is een rit Amsterdam - Kopenhagen per EuroNight gekoppeld aan 6 uur per X2000 Kopenhagen - Stockholm. 1.888 km. Als onderdeel van een lang weekend van 3.888 km en een maand van 5.888 km. Over uitkienen gesproken :D O-)
Moet wel kunnen straks met snelle trein naar Madrid, daar nachttreintje naar Lissabon en dan heb je wel wat kilometers :Y

Kan al maar dan zo

Deventer Mo, 01.09.14 ab 23:02 4 IC 1684
Schiphol (Airport) Di, 02.09.14 an 0:23 4
Umsteigezeit 6:10 h
Schiphol (Airport) Di, 02.09.14 ab 6:33 5-jun THA 9310
Paris Nord Di, 02.09.14 an 9:35
Übergang 55 Min.
weiter mit Metro 4 in Richtung Mairie de Montrouge
Paris Montparnasse Di, 02.09.14 ab 12:28 TGV 8537
Irun Di, 02.09.14 an 18:20
Umsteigezeit 30 Min.
Irun Di, 02.09.14 ab 18:50 HOT 313
Lisboa Santa Apolonia Mi, 03.09.14 an 7:30

Geen idee hoeveel kilometer, toch wel 2000??
pi_143978277
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:45 schreef bork het volgende:

Umsteigezeit 6:10 h

Įa ne marche pas iįi hein. Salopérie de caténaire! :{w
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:47:39 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143978305
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Įa ne marche pas iįi hein. Salopérie de caténaire! :{w
Da's frut, maar het kan :Y mijn eerste voorstel is te prevaleren :) . Die komt er toch over de HSL via Barcelona naar Madrid?
Wij stellen die twee al jaren uit omdat het wel cool is om die met de trein te doen :Y (in ieder geval heen of terug, allebei weet ik niet)
pi_143978353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:47 schreef bork het volgende:

[..]

Da's frut, maar het kan :Y mijn eerste voorstel is te prevaleren :) . Die komt er toch over de HSL via Barcelona naar Madrid?
Weet ik veel. Ik denk dat 2000+ ook nog wel zonder nachttreinen kan. Hoeveel is Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam? En hoeveel tijd heb je dan nog over? ;)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:52:19 #59
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143978419
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet ik veel. Ik denk dat 2000+ ook nog wel zonder nachttreinen kan. Hoeveel is Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam? En hoeveel tijd heb je dan nog over? ;)
1500 kilometer met de auto :P .
Ik ga tukken, zal wel een keertje kijken of ik tijd/afstand/prijs iets leuks kan vinden voor je :o .
pi_143978440
Ja, en met de trekschuit en de postduif vast nog minder :')
pi_143978553
Maar Wenen is een aanrader uit alle hoeken en gaten hoor _O_

zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:46:36 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143979721
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ZELFS al zou je daarbinnen onderscheid willen maken tussen "aan infrabeheerder verwijtbaar" en "aan vervoerder verwijtbaar". Dan nog is een "gestrande trein" hoe dan ook "aan vervoerder verwijtbaar". Of het nou een compleet binnenstebuiten geknetterde Mat64 is die geen meter verder meer kon, of inderdaad een STS-passage. In beide gevallen is het zowel "verwijtbaar" als "aan vervoerder verwijtbaar".
Op het moment dat een trein door rood gaat begint men met onderzoeken waarom dat het geval was. Is het een fout van de machinist? Werd er op het laatste moment ineens een sein herroepen door de treindienstleider? Was er een technische fout?

Zolang dat onderzoek loopt staat die trein stil en mag hij geen meter bewegen. "Gestrande trein" lijkt me dan een prima omschrijving eigenlijk...
pi_143980921
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

overstap in Wien West
ICE naar Würzburg Hbf
ICE naar Utrecht C

1968 km *)
Ik vond Praag - Berlin - Utrecht al ver genoeg. Al heb ik ooit eens bedacht een stedentrip Edinburgh te doen met de trein, maar vliegen is volgens mij enorm veel goedkoper.
  Redactie Sport zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:15:25 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143981061
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar. Morgen schijnt de Kameel een rondje te maken :)

Vraag op somda naar de dienstregeling :P
Staat al op somda: http://somda.nl/drgls/1089/

Utrecht Maliebaan v. 10.26
Amersfoort 10:46/11:27
Deventer 12.22/33
Arnhem a. 13:12

Arnhem v. 13.46
Deventer 14.32/48
Amersfoort 15.50/16.00
Utrecht Maliebaan a. 16.17
PM mij!
pi_143981075
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:47 schreef bork het volgende:

[..]

Wij stellen die twee al jaren uit omdat het wel cool is om die met de trein te doen :Y (in ieder geval heen of terug, allebei weet ik niet)
Is niet via TGV Barcelona etc. Is via linksonder..
pi_143982043
VSM 23 071 + 23 076, Leeuwarden de Zwette
VSM 23 071 en 23 076 met een nog lege gezelschapstrein onderweg naar Sneek tbv pendelritten Sneek-Stavoren v.v. op 30 augustus 2014 net buiten Leeuwarden. Op de achtergrond zijn de werkzaamheden tbv het grootste Friese verkeersproject ooit (De Haak) volop aan de gang, maar hebben gelukkig nog nauwelijks dit fotopunt aan de Ljochtewei aangetast. Tussen enkele buien en zonnige momenten door waren de lichtomstandigheden bij de doorkomst prima te noemen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:23:16 #67
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_143982230
Van Flickr:

Hier de nieuwe 186-001 van NS met een geel/blauwe stam ICRm/BDs vanaf de zijkant gezien deze ochtend.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:50:54 #68
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143983698
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa, ik ben het er op zich wel mee eens dat het hypocriete straatjevegen van NS behalve onnodig en niets-toevoegend ook gewoon een leugen is. Maar of je er als reiziger veel mee opschiet om te weten of het een STS-passage betreft?

Kijk, als reiziger maak je onderscheid tussen verwijtbare en niet-verwijtbare verstoringen. Niet-verwijtbare verstoringen zijn springers en andere aanrijdingen.

Alle andere storingen zijn verwijtbaar.

Wat voegt het dan nog toe om te weten of het een STS-passage is? Welk verlangen wordt er bevredigd door precies machinist van trein zoveelnogwat te kunnen vastnagelen op een fout? :? Maak je zelf als mens nooit een fout?
Ja, dat. Ik had alleen teveel wijn achter de kiezen om het zo subtiel te brengen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_143983708
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:23 schreef boriq het volgende:
Van Flickr:

[ afbeelding ]

Hier de nieuwe 186-001 van NS met een geel/blauwe stam ICRm/BDs vanaf de zijkant gezien deze ochtend.
Lekker brak gestitcht :') Pak dan gewoon een fisheye :P
pi_143983773
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker brak gestitcht :') Pak dan gewoon een fisheye :P
Je hebt nog 20 minuten, ren! :P
pi_143983816
eerst even mn bakkie yoghurt. En rennen is er met mijn rug sowieso niet meer bij. Maar ik ga zo wel ff kijken hoor :Y
pi_143983878
@ DL2K en DrF:

Sorry dat ik nu pas reageer. Was gisteren na het plaatsen van mijn bericht zo’n beetje richting bed gegaan.

Het is wel kiezen of delen natuurlijk.

Of de NS beperkt zich tot voorspellingen over de treinenloop: “Tussen X en Y rijden minder/geen treinen en dat duurt naar verwachting tot Z uur.”

Of de NS vertelt de reiziger op een eerlijke manier iets over de oorzaak/aanleiding: “Wegens [seinstoring/defecte trein/aanrijding persoon/op last Brandweer/enz] rijden er tussen X en Y minder/geen treinen en dat duurt naar verwachting tot Z uur.”

Wat ik niet okee vind, is dat de reiziger een rad voor ogen wordt gedraaid. Zoals een tijdje geleden, toen in een trein in -uit m’n hoofd gezegd- Tilburg rook uit een apparatenkast ofzoiets kwam, en de NS doodleuk op de reisinfo zette “Op last van de brandweer geen treinen.” Tsja…

Dus je vertelt niets over de oorzaak en beperkt je tot de feitelijke reisinfo, ķf je vertelt meer over de achtergronden, en doet dat dan wel op een eerlijke manier. En op last van KLPD of ILT bevriezen van een situatie na een vermoedelijk STS verkopen als een “gestrande trein” vind ik niet in de haak.

En meningen over eerlijk communiceren staan natuurlijk los van de doorgeschoten veiligheidsjihad. :)

Even een vraag aan DL2K: ik weet echt niet beter of de trein is het veiligste. Kun jij mij aan een bron helpen over de bus die veiliger is?
pi_143983923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:23 schreef boriq het volgende:
Van Flickr:

[ afbeelding ]

Wel een kort stammetje.. daar mag nog wel een bak of 4 bij.
pi_143983979
France – Germany HS services carry 10 millionth passenger

GERMAN Rail (DB) and French National Railways (SNCF) marked a milestone for international high-speed services between Germany and France on August 29, when they carried their 10 millionth passenger on their ICE and TGV services from Stuttgart and Frankfurt to Paris.

A total of 5.6 million passengers have travelled on the Paris – Saarbrücken – Mannheim – Frankfurt route since June 2007, while the Paris – Strasburg – Stuttgart – Munich service has carried 4.4 million passengers.

Ridership on the two routes increased by 6% in 2013 to reach a total of 1.6 million passengers.

DB says that rail has a 66% market share in the air/rail modal split on the Paris – Stuttgart route and 27% on Paris – Frankfurt, which has a journey time of four hours.

Bron
pi_143984039
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:00 schreef DriekOplopers het volgende:
Kun jij mij aan een bron helpen over de bus die veiliger is?
Bussen zijn gewoon kut :P
pi_143985113
De Kameel in Deventer. Waarschijnlijk een afscheidsritje voor een pensionado of zo want hij zat vol met grijze knarren :)

Enjoy :s)
pi_143987387
"stirring doubts on building quality" :')

Nou, hmm hmm. Misschien is er toch iets niet helemaal perfect aan? Misschien hoor, je weet het niet he :)
pi_143987469
Iemand vergat de ramen dicht te doen, wat de neuk heeft dat met bouwkwaliteit te maken.
pi_143987515
Overigens dacht ik bij het zien van die kop dat het over Rotterdam Centraal zou gaan. Daar is ook niet echt nagedacht over de mogelijkheid dat het weleens hard kan regenen, gezien dat ene filmpje wat nu rondgaat.
pi_143988789
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens dacht ik bij het zien van die kop dat het over Rotterdam Centraal zou gaan. Daar is ook niet echt nagedacht over de mogelijkheid dat het weleens hard kan regenen, gezien dat ene filmpje wat nu rondgaat.
Regendetectie zodat alles automatisch dicht gaat? :')
pi_143988976
pi_143991193
quote:
mooie virm gelukkig nog net in shot aan het eind
pi_143995698
Leuk Fles!
pi_143995878
Wat kost dat nou, zo'n Kameel huren? Als we nou van Fok! met een man of 50 inleggen, zou het dan nog te doen zijn p.p.?
  Redactie Sport zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:56:03 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143996031
De Kameel is niet te huur
PM mij!
pi_143996246
VR 203-5 + Eurailscout mP Jules + 203-3, Winsum
Dit weekend vonden de jaarlijkse GSM-R meetritten plaats op de Noordelijke Nevenlijnen. De Eurailscout BRT-91, motorpost Jules, werd ditmaal ingeklemd door de diesellokken 203-5 en 203-3 van Volkerrail. Hiermee is het mogelijk op de eindpunten van de enkelsporige lijntjes in Noord-Nederland snel te keren. Op zaterdag 30 augustus vonden de metingen rondom Groningen plaats. In de middag zorgden enkele opklaringen toch nog voor wat zon waar dankbaar gebruik van werd gemaakt bij de passage van het Winsumerdiep op weg van Roodeschool naar Sauwerd.
  Redactie Sport zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:11:29 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143996504
quote:
Met een Plan U schijn je trouwens voor ongeveer 3000 euro klaar te zijn hoorde ik.
PM mij!
pi_143996749
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk Fles!
Dank je :)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:35:21 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143997184
quote:
Uit de URL:
productenkatjaoud

:D

De pagina die je zocht staat tegenwoordig trouwens hier: www.ns.nl/zakelijk/uw-bed(...)ven/ns-chartertrains
pi_143997384
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit de URL:
productenkatjaoud

Is de oma van Eva denk ik ;)

Maar het is inderdaad nogal een zootje daar. Er verschijnen nog weleens kladjes online. Niet alleen bij NS trouwens, ook bij ILT is bijvoorbeeld totaal geen naamgevingsconventie voor onderzoeksrapporten. Daar staan de mafste dingen tussen :Y
pi_143997748
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit de URL:
productenkatjaoud

De pagina die je zocht staat tegenwoordig trouwens hier: www.ns.nl/zakelijk/uw-bed(...)ven/ns-chartertrains
Ja die pagina had ik al, maar was benieuwd naar de Voorbeelden ;)
pi_143998231
Sorry jongens, ik had nog niet gereageerd op de plannen voor het nieuwjaarsrondje. Januari is nog zover weg, ik weet dan nog niet hoe ik zit met afgestudeerd zijn en baan hebben enzo. Ik ga gewoon mee tenzij...

Locatie is mij om het even. Ben al 7 jaar niet in Luxemburg geweest dus dat wordt wel weer eens tijd. Zou graag met het mijntreintje van Petange-Rodange meegaan, maar vermoed dat ie dicht is.
pi_143998648
Die is alleen maar van mei t/m september open zie ik net ja. Jammer, was wel leuk geweest natuurlijk :)

Maar zullen we het dan inderdaad afmaken op het weekend van 10 en 11 januari 2015? Dan kunnen we vast e.e.a. in gang gaan zetten :) Zoals bijvoorbeeld onderdak regelen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:30:59 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143999051
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]VR 203-5 + Eurailscout mP Jules + 203-3, Winsum
Dit weekend vonden de jaarlijkse GSM-R meetritten plaats op de Noordelijke Nevenlijnen. De Eurailscout BRT-91, motorpost Jules, werd ditmaal ingeklemd door de diesellokken 203-5 en 203-3 van Volkerrail. Hiermee is het mogelijk op de eindpunten van de enkelsporige lijntjes in Noord-Nederland snel te keren. Op zaterdag 30 augustus vonden de metingen rondom Groningen plaats. In de middag zorgden enkele opklaringen toch nog voor wat zon waar dankbaar gebruik van werd gemaakt bij de passage van het Winsumerdiep op weg van Roodeschool naar Sauwerd.
Weet jij toevallig wat die nieuwe meuk op het dak is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143999186
Wilde speculatie: Soort van Faradayse kooien om de gevoelige meetapparatuur wat beter tegen inductie (of andere bad karma) te beschermen op 15 of 25 kV lijnen? :?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:47:00 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143999534
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Wilde speculatie: Soort van Faradayse kooien om de gevoelige meetapparatuur wat beter tegen inductie (of andere bad karma) te beschermen op 15 of 25 kV lijnen? :?
Dat zou niet nodig moeten zijn, aangezien de trein al van metaal is, zou je zeggen. En er zitten vrij veel gaten in... Misschien staat er gevoelige apparatuur op het dak waar ze geen draad op willen laten vallen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143999588
Geen idee joh :) Misschien weet Nico S het wel :s)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:53:17 #100
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_143999721
Mijn gok is dat ze er eitjes op bakken met mooi weer. :+
Maar kwam er niet wel eens iemand van Eurailscout hier in het topic langs? Die zal het namelijk vast wel weten. ;)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:59:12 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143999928
quote:
Ze hadden storingen met het meten van GSM-R, dus daarom die lelijke kappen.
Aldus ene Jowell Van den Biggelaar op de Facebookpagina van Op de Rails
  zondag 31 augustus 2014 @ 01:21:22 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144010527
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Die is alleen maar van mei t/m september open zie ik net ja. Jammer, was wel leuk geweest natuurlijk :)

Maar zullen we het dan inderdaad afmaken op het weekend van 10 en 11 januari 2015? Dan kunnen we vast e.e.a. in gang gaan zetten :) Zoals bijvoorbeeld onderdak regelen.
kunnen de relevante mensen hier ff op reageren plz? Ook als je bijvoorbeeld een totaal ander idee over de te volgen route hebt, kan natuurlijk best :)
pi_144011420
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:

Staat in m'n agenda genoteerd :Y.
dag
  zondag 31 augustus 2014 @ 02:08:42 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144011621
10/11 januari vind ik prima :Y
pi_144014041
Twee daagse reis skip ik
  Redactie Sport zondag 31 augustus 2014 @ 09:23:48 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144014161
quote:
2s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kunnen de relevante mensen hier ff op reageren plz? Ook als je bijvoorbeeld een totaal ander idee over de te volgen route hebt, kan natuurlijk best :)
Ik vind het prima. Wat was de route ook al weer? :@
PM mij!
  zondag 31 augustus 2014 @ 09:25:27 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144014175
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 09:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik vind het prima. Wat was de route ook al weer? :@
Dat KAN nog van alles worden. Ik heb een voorstel gedaan (Arnhem - Köln - Trier - Luxembourg (slapen) Luik - Maastricht - huis), maar jullie mogen zelf ook iets bedenken.

Of je moet zeggen "Fles regel jij het maar", ook prima :)
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:21:52 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144015859
Kijk, ZO doe je dat. Niet ouwehoeren om te kijken hoe je een stoomtrein kunt inpassen in de reguliere dienstregeling. Nee, gewoon de hele reguliere dienst eruit stampen :D Ruim baan voor le waterkoker! _O_

Redactie Sport zondag 31 augustus 2014 @ 11:31:12 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144016095
Inpassen kan ook helemaal niet dat: je kunt alleen kruisen in Workum, en Stavoren is enkelspoor. Je moet dus in een half uur Workum-Stavoren-Workum doen. En dat is onmogelijk met 40km/h. Sneller mag niet omdat er geen ATB-NG op de stoomlocs zit...
PM mij!
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:33:35 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144016165
Nee zoiets dacht ik al idd. Maar wel goed dat ze het zo oplossen. Normaal is het in zo'n geval wilniet kanniet magniet gebeurtniet.
  Redactie Sport zondag 31 augustus 2014 @ 11:36:32 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144016264
Als Arriva en de provincie (opdrachtgever van Arriva) er mee akkoord gaan is dat geen probleem. ProRail trekt niet zonder akkoord daarvan de paden van de reguliere treinen in.
PM mij!
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:39:03 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144016336
Mooi :s)

had je nog ideeën over de route van de nieuwjaarsronde?
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:42:05 #113
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144016408
Vroegah ging de Hofpleinlijn altijd met een viaduct over de A20 bij Rotterdam heen. Afgelopen week kwam ik over de A20 en zag ik tot mij verbazing dat het viaduct weg is. Aan weerszijden van de A20 ligt nog wel spoor en staat ook nog bovenleiding. Waar rijdt RR dan langs van de Hofpleinlijn naar Rotterdam CS?? :?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_144016526
Tunnel naar Centraal, door als metro.
  Redactie Sport zondag 31 augustus 2014 @ 12:08:09 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144017076
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
had je nog ideeën over de route van de nieuwjaarsronde?
nog niet echt. Het stuk Köln-Trier heb ik al eerder gedaan, maar dat maakt niet uit. Er rijden volgens Bahn.de een paar treinen per dag als sneltrein, die zijn een half uur sneller. Anders zit je wel heel lang in die trein. De terugreis kan wel iets langer lijkt me, of wil je in Luxemburg zelf ook nog wat doen?
PM mij!
  Redactie Sport zondag 31 augustus 2014 @ 12:09:30 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_144017114
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Tunnel naar Centraal, door als metro.
En die tunnel ligt op de plek van de oude verbindingsboog., maar gaat er dan onderdoor naar Blijdorp.
PM mij!
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:16:26 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144017325
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:08 schreef dennistd het volgende:
nog niet echt. Het stuk Köln-Trier heb ik al eerder gedaan, maar dat maakt niet uit. Er rijden volgens Bahn.de een paar treinen per dag als sneltrein, die zijn een half uur sneller. Anders zit je wel heel lang in die trein.
Klopt ja, de RB doet er 3 uur over toch? Sowieso moeten we nog even afwachten wat er met de nieuwe dienstregeling verandert, maar ik ben wel voor dat half uurtje winst iig ja.

quote:
De terugreis kan wel iets langer lijkt me, of wil je in Luxemburg zelf ook nog wat doen?
Diverse mensen hebben aangegeven het leuk te vinden om zelf ook nog even in Luxemburg wat te kriskrassen. Voor de hand liggend is bijvoorbeeld het enige rondje wat je in het land kan doen: Luxembourg - Bettembourg - Esch - Pétange en dan via Bascharage-Sanem weer naar Luxemburg. Verder zijn er nog wat losse lijntjes waar je heen kunt.

Wat betreft overnachting hebben een aantal mensen aangegeven dat liever zelf te regelen. Dat lijkt me op zich wel best, maar laten we wel iig bij elkaar in dezelfde stad (dorp) blijven. En laat die stad dan niet Luxemburg zelf zijn, want daar zijn hotels duuuuuur. In een plekje als Dudelange kun je ook prima slapen :) Voor de helft of minder.
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:24:19 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144017527
De CFL heeft trouwens een mooie interactieve spoorkaart op de site staan. Hij is alleen nog niet klaar :')

En klikken op Mehr Infos... geeft een error 500 internal server error :D
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:51:11 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_144018374
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

En die tunnel ligt op de plek van de oude verbindingsboog., maar gaat er dan onderdoor naar Blijdorp.
Er ligt aan de kant van remise Kleiweg ook nog een klein stukje van de boog, tot onder het viaduct. Ook nog voorzien van bovenleiding.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:52:09 #120
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_144018407
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:37 schreef J.B. het volgende:
Ik zit in de bus terug vanuit Parijs, ik moet zeggen dat ik iDbus erg fijn vind maar het heeft wel een groot nadeel: het is geen trein :'( Maar goed, de Thalys/TGV kost het dubbele dus dan toch maar de bus. Paspoort/ID kraaide overigens geen haan naar, ik heb twee keer m'n rijbewijs laten zien en ze vonden het prima. Gelukkig geen grenscontrole gehad :)

Ik verbleef bij een vriendin van mij in Rambouillet en moest daarvoor de TER richting Chartres/Le Mans nemen. Die dubbeldekkers vond ik echt verschrikkelijk, harde stoelen en beenruimte die overduidelijk niet op Nederlanders is afgestemd. Groot pluspunt: alle treinen hadden rekken voor koffers.

(Banden)metro 6 vond ik overigens erg hobbelig, verder kan de metro in Parijs wel op mijn goedkeuring rekenen. :) Ik heb ook nog in zo'n Translohr gezeten maar dat vond ik drie keer niks, wat een gehobbel. Ik begrijp de toegevoegde waarde van zo'n ding t.o.v. een tram ook niet, maar dat zal wel komen doordat ik niet Frans ben :P

Edit: het nadeel van iDbus komt goed tot uiting in de geregeld falende Belgische infrastructuur, we staan al een half uur muurvast op een Waalse autosnelweg :')
Leuk om eens een verslag je te lezen van een trip die ik iedere maand maak, zowel IDbus als naar Rambouillet :) :Y
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:52:22 #121
200192 Darkwing_Duck
pi_144018411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:45 schreef b2py het volgende:
VIRM is ook begrensd bij het accelereren, welk mat eigenlijk niet..
Waarom eigenlijk? Slijtage?
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:54:13 #122
200192 Darkwing_Duck
pi_144018469
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:40 schreef Dr_Flash het volgende:

Wat was het dagrecord van Rondje eigenlijk?
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:58:10 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144018606
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wat was het dagrecord van Rondje eigenlijk?
1.210. Nog altijd mijn dagrecord zonder nachttreinen :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 augustus 2014 @ 12:59:27 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_144018649
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

waarschijnlijk tegen het doorslippen van het wielen bij het optrekken. Het mat heeft zeer krachtige motoren, maar daar heb je weinig aan als de wielen geen grip hebben op de rails. Door het vermogen iets in te perken beperk je het risico op doorslippen van de wielen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:01:20 #125
200192 Darkwing_Duck
pi_144018715
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1.210. Nog altijd mijn dagrecord zonder nachttreinen :P
Hmm ik heb een keer Monaco- Parijs gedaan, maar vraag me af of dat langer is... anders staat dat record nog steeds bij Rondje... :s)
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:05:56 #126
200192 Darkwing_Duck
pi_144018861
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hmm ik heb een keer Monaco- Parijs gedaan, maar vraag me af of dat langer is... anders staat dat record nog steeds bij Rondje... :s)
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx zegt 527KM, dat kan toch niet? :N
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:06:42 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144018894
Google Earth gebruik ik voor afstanden buiten NL of D
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:08:29 #128
200192 Darkwing_Duck
pi_144018948
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Google Earth gebruik ik voor afstanden buiten NL of D
1142 km als ik het traject opsplits :)

http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx is dus een beetje gaar :')

edit: rondje staat dus nog steeds overeind 8)7
pi_144019565
Ok wie stond er net in Arnhem foto's te maken van de autoslaaptrein :)
pi_144019860
Gewoon omdat het kan rondjes rijden met heel veel HO treintjes :)

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:39:35 #131
200192 Darkwing_Duck
pi_144020079
Waarom wordt http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx aangeraden terwijl het toch niet klopt -O-
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:42:47 #132
200192 Darkwing_Duck
pi_144020189
En waarom staat heul Marne la Vallee Chessy er niet in? 8)7
pi_144020691
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tegen het slippen van de wielen
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:00:45 #134
200192 Darkwing_Duck
pi_144020746
Heeft iemand deze sowtware al weleens geintstalleerd?

http://www.db-netz.de/fah(...)isauskunft_tpis.html

Hiermee kan je infrastructuur Trein paden kosten uitrekeken voor 2015.

Downloaden hier: http://www.db-netz.de/fil(...)eissoftware_2015.zip

Handleiding hier http://www.db-netz.de/fil(...)sanleitung__2015.pdf

De 2014 versie staat er ook nog. Ik kan het hier nu op mn werk zelf niet testen maar lijkt me best een grappig tooltje :P

1
2
3
4
5
6
7
8
System requirements:
 Processor 850 MHz (or higher)
 50 MB free hard disc space
 256 MB RAM
 Windows 98/NT/2000/XP/Vista/7
 Microsoft Internet Explorer Version 5
(or higher)
 Adobe SVG Viewer Plugin
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:15:13 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144021221
ja, die gebruik ik dus voor binnen Duitsland. Al moet je soms wel ff opletten dat je idd de juiste route te pakken hebt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:17:14 #136
200192 Darkwing_Duck
pi_144021297
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, die gebruik ik dus voor binnen Duitsland. Al moet je soms wel ff opletten dat je idd de juiste route te pakken hebt.
Oh die geeft de kilometers aan? En ook gelijk de kosten voor de vervoerder :P
pi_144021321
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom wordt http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx aangeraden terwijl het toch niet klopt -O-
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 13:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En waarom staat heul Marne la Vallee Chessy er niet in? 8)7
Frankrijk staat er niet fatsoenlijk in. Maar vallen al die TGV's enzo überhaupt onder tcv-tarief?
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:18:01 #138
200192 Darkwing_Duck
pi_144021338
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:17 schreef Igen het volgende:
Maar vallen al die TGV's enzo überhaupt onder tcv-tarief?
t wat? :{
pi_144021376
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

t wat? :{
TCV zijn de gewone standaard internationale treinkaartjes.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:25:46 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144021676
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:18 schreef Igen het volgende:

[..]

TCV zijn de gewone standaard internationale treinkaartjes.
Treinkaartjes voor het Chewone Volck. :P
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:26:25 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144021704
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh die geeft de kilometers aan? En ook gelijk de kosten voor de vervoerder :P
die geeft afstanden zelfs toto op de meter aan. Je reinste onzin natuurlijk maar okee :)
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:28:49 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144021789
Zo ziet dat er dan uit ongeveer.

zondag 31 augustus 2014 @ 14:29:30 #143
200192 Darkwing_Duck
pi_144021826
quote:
2s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo ziet dat er dan uit ongeveer.

[ afbeelding ]
wacht wat? zijn dat tarieven voor de vervoerder of voor t klootjesvol wat ik daar zie staan?
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:31:04 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144021886
Voor de vervoerder denk ik he :)
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:32:34 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144021946
Overigens kun je allerlei opties selecteren. Mij interesseert het geen ruk hoeveel het voor een vervoerder zou kosten, maar omdat je nou eenmaal altijd een treinsoort moet kiezen neem ik altijd Zubringer. Ik denk dat dat het tarief voor leeg mat en overbrengingen en zo is :)
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:32:38 #146
200192 Darkwing_Duck
pi_144021948
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de vervoerder denk ik he :)
Maars als ik een kaartje Koln HBF naar Koln messe koop is dat duurde dan 1.64 Euro, maar als ik een kaartje Schwerte Bestwig koop is dat goedkoper dan 85 euro :?
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:34:11 #147
200192 Darkwing_Duck
pi_144021985
Gast, kommie nu mee met dat programma, weet je hoe tof ik het vind om daarmee te kloten *O*
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:34:39 #148
200192 Darkwing_Duck
pi_144022001
Zijn er nog meer van dit soort softwarepakketten? :9
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:34:52 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144022008
infraheffing is dit alleen. komen natuurlijk nog honderdduizendmiljoenmiljardontelbaar andere kosten bij en ze moeten nog winst maken ook.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:34:56 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144022011
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

wacht wat? zijn dat tarieven voor de vervoerder of voor t klootjesvol wat ik daar zie staan?
Dat zijn de kosten van het rijpad.
  zondag 31 augustus 2014 @ 14:35:26 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144022029
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gast, kommie nu mee met dat programma, weet je hoe tof ik het vind om daarmee te kloten *O*
Staat pas een jaar of 3 in de OP hoor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')