ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
En inmiddels +20... Ik had het eerst nog even benauwd of ik wel voor 19:07 in Arnhem was om uiterlijk 1 uur van te voren mijn ticket op te halen door de wissel storing tussen Dalfsen en Zwolle
Ze zouden eens een aflevering moeten maken in Japan over het traject Okayama - Oboke (- Kochi). Mooi landschap, toeristische bestemmingen, interessante spoorkunstwerken etc. En zelfs diesel-kantelbaktreinen op smalspoor.
Ik heb 2 spiegelreflexen met bijbehorend glaswerk dus dar ligt het niet aan
Het l lift aan mijn geweldige Huawei Y530 die op papier aardig leek maar in praktijk zo sloom is als dikke stront in en trechter.
Wat voor loc loopt er eigenlijk voor die Euronight? Was geen NS loc, maar volgens mij wisselen ze nu in Emmer ich wel van loc . Dacht eerst dat het misschien een Tsjech was. Hebben ze in Emmerich een spoor met 1500V= trouwens voor Nederlandse treinen? Of hoe doen ze dat?
Wat voor loc loopt er eigenlijk voor die Euronight? Was geen NS loc, maar volgens mij wisselen ze nu in Emmer ich wel van loc . Dacht eerst dat het misschien een Tsjech was. Hebben ze in Emmerich een spoor met 1500V= trouwens voor Nederlandse treinen? Of hoe doen ze dat?
Omdat men nu niet meer naar Emmerich kan met een 1700, aangezien ze daar de Nederlandse beveiliging (ATB) en de 1500v hebben uitgeschakeld (sinds afgelopen weekend) rijdt men nu met een 189'er. Ze wisselen in Emmerich inderdaad de loc voor een DB120 als VagonWEB nog gelijk heeft.
Ik heb 2 spiegelreflexen met bijbehorend glaswerk dus dar ligt het niet aan
Het l lift aan mijn geweldige Huawei Y530 die op papier aardig leek maar in praktijk zo sloom is als dikke stront in en trechter.
Eoa badslipperding van Siemens Dispolok normaal. MRCE weet ik hoe die zooi heet
Omdat men nu niet meer naar Emmerich kan met een 1700, aangezien ze daar de Nederlandse beveiliging (ATB) en de 1500v hebben uitgeschakeld (sinds afgelopen weekend) rijdt men nu met een 189'er. Ze wisselen in Emmerich inderdaad de loc voor een DB120 als VagonWEB nog gelijk heeft.
1500V is nog wel actief. ERTMS volgt eerst en pas iets later de 25 kV
Gaat komend weekend flink wat gepruts opleveren, want de autoslaaptreinen gaan bij Emmerich het land uit en in. Dit betekent een locwissel op Zevenaar en eentje op Emmerich
Op woensdag 27 augustus 2014 21:31 schreef Peterselieman het volgende: Gaat komend weekend flink wat gepruts opleveren, want de autoslaaptreinen gaan bij Emmerich het land uit en in. Dit betekent een locwissel op Zevenaar en eentje op Emmerich
Op woensdag 27 augustus 2014 21:31 schreef Peterselieman het volgende: Gaat komend weekend flink wat gepruts opleveren, want de autoslaaptreinen gaan bij Emmerich het land uit en in. Dit betekent een locwissel op Zevenaar en eentje op Emmerich
Eens kijken... 2 dagen treinvervoer is snel 70-80 euro, hotelletje ook zoiets. 150 zonder consumpties, souvenirs en boetes ongeveer? Voorzichtige schatting. Kan ook wel meer worden. Zijn er nog weekenden dat jij niet kan?
Eigenlijk alleen het eerste weekend kan ik niet, voor de rest is het geen probleem. Prijs is nog acceptabel, veel maak ik toch niet op (scheelt dat ik geen bier drink )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
OV-chipvraag: ik moet mijn persoonlijke chip vervangen. Dan moet je de oude opsturen om twee weken te wachten op de nieuwe. Kan ik mijn VDU over laten zetten op een anonieme chip. En wat gebeurt er met het resterende saldo op mijn huidige en de eventuele tijdelijke?
De opgeven als vermist truc zal denk niet werken. De gegevens en foto op mijn oude kloppen niet meer.
Op donderdag 28 augustus 2014 00:04 schreef Fixers het volgende: OV-chipvraag: ik moet mijn persoonlijke chip vervangen. Dan moet je de oude opsturen om twee weken te wachten op de nieuwe. Kan ik mijn VDU over laten zetten op een anonieme chip.
Dat kun je regelen via Mijn NS (tijdelijk reisrecht aanvragen), je kunt dan 3 weken gebruik maken van een anonieme chipkaart met daarop een VDU.
quote:
En wat gebeurt er met het resterende saldo op mijn huidige en de eventuele tijdelijke?
Het saldo van je oude kaart zal worden overgeschreven op je rekening. Saldo van je tijdelijke anonieme kaart kun je terugkrijgen aan een loket of door de kaart op te sturen naar TLS en 'm te laten beëindigen.
quote:
De opgeven als vermist truc zal denk niet werken. De gegevens en foto op mijn oude kloppen niet meer.
Dan gaat het niet werken nee. Bij verloren of defecte kaarten krijg je een nieuwe kaart met daarop wat TLS nog in hun administratie had.
Ik kreeg een paar maanden terug een nieuwe OV-chipkaart toegestuurd met daarop de foto die ik in april 2009 had opgestuurd.
Op donderdag 28 augustus 2014 09:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag, mijn chipkaart loop eind oktober af qua geldigheid. ik ben volgende week in Nederland en daarna niet meer voor dat de chipkaart afloopt.
Zijn er dingen die ik alvast kan anticiperen of hoe loopt dat vernieuwen? Zodat eea soepel gaat?
Ligt eraan wat er op die kaart staat. Als je een NS-abbo hebt kan je automatisch een nieuwe krijgen. Met oude foto.
Ligt eraan wat er op die kaart staat. Als je een NS-abbo hebt kan je automatisch een nieuwe krijgen. Met oude foto.
Ja de kaart was door NS aangeboden na mn studie, er staat een Veolia Brabant Dalvoordeel abbo op en Dalvoordel NS, wat moet ik doen of waar moet ik rekening mee houden?
Er blijkt dus serieus bij de lift spoor 11/12 op Sloterdijk constant een mannetje te staan die op afroep de lift bemand. Elke dag zo'n vent met een hesje die zich dood aan het vervelen is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ja de kaart was door NS aangeboden na mn studie, er staat een Veolia Brabant Dalvoordeel abbo op en Dalvoordel NS, wat moet ik doen of waar moet ik rekening mee houden?
Ik had zo'n zelfde kaart, met NS Weekend Vrij er op, en kreeg een week of 6 voor m'n kaart afliep een nieuwe toegestuurd. Met m'n abonnement er netjes weer op.
Geen idee of dat ook zo soepel gaat met een abbo van een andere vervoerder.
Ik had zo'n zelfde kaart, met NS Weekend Vrij er op, en kreeg een week of 6 voor m'n kaart afliep een nieuwe toegestuurd. Met m'n abonnement er netjes weer op.
Geen idee of dat ook zo soepel gaat met een abbo van een andere vervoerder.
Moet je die oude kaart nog aflmelden en zo en hoe zit het met het resterende saldo?
Ik denk het wel, in elk geval en keurig station (lopen ook keurige vrouwtjes rond) waar op 3 straatmakers na geen bouwwerkzaamheden waren. Richting Wroclaw zijn ze hier en daar wel met het spoor bezig. Rijden al een aantal kilometers 59 km/u.
Super trein die EIC trouwens: met mijn 2 meter nog voldoende beenruimte over, goede stoelen en een grote lichtkrant met daarop afstand tot volgende station, actuele snelheid, temperatuur, wagon nummer en de volgende stations. Elke stoel heeft een 230V aansluiting. Die moeten ze bij de NS ook maar bestellen, dan kan de ICRm lekker naar de Intercity Defect.
[ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2014 10:57:23 ]
Op donderdag 28 augustus 2014 11:04 schreef b2py het volgende: Ik moet er aan wennen dat in die uithoek waar ik tegenwoordig woon je gewoon nog dieseltreinen hebt, MAT'64 en geen dubbeldeks materieel..
Wat wij hier ook niet elke dag hebben zijn uitpuilende treinen en achterblijvers.
Heb ik zelf ook nog nooit gehad in het Westen dat ik niet kon zitten, laat staan achterblijven
Oh, de verhalen over de materieelinzet zijn nou niet altijd even goed in het westen. Ach, zolang ik met ICM, ICR en de Pimpel in Zwolle kan komen klaag ik niet.
Oh, de verhalen over de materieelinzet zijn nou niet altijd even goed in het westen. Ach, zolang ik met ICM, ICR en de Pimpel in Zwolle kan komen klaag ik niet.
Die huilie op Somda is gewoon een jankbalk. Vier jaar lang geforensd tussen Heerhugowaard en Amsterdam en de materieelinzet is altijd prima geweest, en de punctualiteit is afgelopen jaren alleen maar toegenomen.
Die huilie op Somda is gewoon een jankbalk. Vier jaar lang geforensd tussen Heerhugowaard en Amsterdam en de materieelinzet is altijd prima geweest, en de punctualiteit is afgelopen jaren alleen maar toegenomen.
Op donderdag 28 augustus 2014 11:04 schreef b2py het volgende: Ik moet er aan wennen dat in die uithoek waar ik tegenwoordig woon je gewoon nog dieseltreinen hebt, MAT'64 en geen dubbeldeks materieel..
Groningen-Zwolle in Plan U. Met kater uiteraard, volgens mij heb ik die stad nog nooit verlaten zonder.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Naja, die overvolle treinen zitten er echt wel tussen maar het is niet op een dermate grote schaal dat reizen totaal onmogelijk is. Dat is wel de suggestie die gewekt is.
Naja, die overvolle treinen zitten er echt wel tussen maar het is niet op een dermate grote schaal dat reizen totaal onmogelijk is. Dat is wel de suggestie die gewekt is.
Die indruk heb ik nooit gehad met reizen, regelmatig had mijn tas zijn eigen zitplekje die uiteraard werd opgegeven als daarom gevraagd werd.
En dat was gewoon aankomst Amsterdam c. rond de klok van acht uur..
Neuh, hooguit Zaandam - Sloterdijk maar dat is ook maar een paar minuutjes..
Dan is het inderdaad een beetje gehuil. Ach, de Roosendaaler die om 8:10 aankomt in Zwolle biedt altijd staanplaats-in-de-gang-garantie vanaf Deventer en daar huilt ook niemand om.
Van de week weer zo'n stumpert tegenover me. Hele gangpad stond vol mensen, en dan lopen zuchten en klagen als iemand vraagt of je je koffer even ergens anders neer kunt zetten ipv op een stoel. .
Wat is nou eigenlijk het beleid bij GtbV in geval van een TrajectVrijMaand? Ik krijg steeds weer andere bedragen Wordt er gewoon per minuut vertraging een bedrag uitgekeerd of zo?
Ik heb toch wel wat beters te doen dan continue controleren of mijn tas niet in de weg ligt?
En achja, generatiekloof.
Pff ik ben ook van de bazengeneratie '90 en vind je toch echt een lompe boer. Mijn tas gaat pas op de stoel naast me als iedereen zit en de trein is vertrokken en gaat er weer af zodra de trein stilstaat en mensen de coupé betreden. Dat mensen erom zouden moeten vragen is echt belachelijk. Doe ik zelf ook nooit, ik kijk ze gewoon aan en dan snappen ze het vanzelf .
Wokzal = station en niet een zaal waar je onbeperkt kunt wokken, neem ik aan?
Wokzal is inderdaad station in zowel het Oekraīens als in het Russisch en als eckte FOK!ker ben ik uiteraard pro-Rusland. Wokken zal er niet gaan, wel is er steevast een stationsrestauratie, iets dat wij vroeger ook hadden, voordat het vervangen werd door smerige McDonalds aids-hamburgers , waar je goedkoop en vooral erg gezond kunt eten. Borscht bijvoorbeeld.
Als je een echte treinenfan bent is oost-Europa geweldig, zoveel verschillende treinen en echt in de meest maffe dorpen heb je nog wel een station met bagagedepot, wc's, loketten (geen gare-OV-chipkaart, maar echte papieren treinkaartjes ).
Wit-Rusland is stukken moderner en rijker dan Oekraīne. In vergelijking met Wit-Rusland is Oekraīne een straatarme pauperzooi, bijna Afrikaans aandoend. Wit-Rusland is ook erg schoon, geen zwerfvuil, terwijl Oekraīne een ranzige bende is.
Dat Lukashenko een baas is, merk je al snel zodra je de grens oversteekt.
Wit-Rusland is stukken moderner en rijker dan Oekraīne. In vergelijking met Wit-Rusland is Oekraīne een straatarme pauperzooi, bijna Afrikaans aandoend. Wit-Rusland is ook erg schoon, geen zwerfvuil, terwijl Oekraīne een ranzige bende is.
Heb je toevallig foto's van het interieur ter vergelijking? Het klinkt alsof het in Oekraīne huilen met de pet op is.
Pff ik ben ook van de bazengeneratie '90 en vind je toch echt een lompe boer. Mijn tas gaat pas op de stoel naast me als iedereen zit en de trein is vertrokken en gaat er weer af zodra de trein stilstaat en mensen de coupé betreden. Dat mensen erom zouden moeten vragen is echt belachelijk. Doe ik zelf ook nooit, ik kijk ze gewoon aan en dan snappen ze het vanzelf .
Waar een mens zich al niet druk om kan maken zeg. Zoals je zelf zegt, over het algemeen hoef je het niet eens te vragen, en niemand doet moeilijk over even de tas aan de kant zetten.
Deze foto kreeg ik doorgestuurd: Tussen Roemenië en Moldavië rijdt tweemaal daags een lokale trein. Deze bestaat uit één rijtuig en een Roemeense dieselloc. We zien hier de namiddagtrein bij vertrek uit het Moldaafse Ungheni met bestemming het Roemeense Iasi. De 23 kilometer tussen beide stations zullen in 105 minuten afgelegd worden. De trein staat 49 minuten stil in het Roemeense grensstation voor de benodigde grenscontroles.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 28-08-2014 15:59:28 ]
Over tassen: mijn tas staat standaard naast me op de grond en blijft daar in principe staan, maar wanneer ik merk dat het drukker wordt schuif ik hem onder mijn benen of stoel.
Even een update van de reacties op mijn inventarisaties qua animo-check voor het Nieuwjaarsrondje:
Voorkeur voor alleen de zaterdag: 3 Voorkeur voor heel weekend: 10
Hoeveel man kan er welk weekend dan? 3-4 januari: 6 10-11 januari: 9 17-18 januari: 7 24-25 januari: 7
Iedereen die ooit meegeweest is en de laatste 2 jaar nog in deze reeks gepost heeft, heeft inmiddels gereageerd, behalve Bitlord. Er begint een beeld te ontstaan
Hadden jullie zelf nog ideeën over een alternatieve route? Ik graaide eigenlijk maar blind wat uit de lucht namelijk
De Rijtuigenloods / HerikRail moesten wat rijtuigen verplaatsen. Maar omdat niet alle sporen meer aangesloten zijn, wordt er dus grof geschut ingezet om een rijtuig een spoortje te verplaatsen:
Toffe foto's Boomknuffelaar, moet zelf binnenkort maar weer eens die kant op! Ik moet zeggen dat ik Wit-Rusland wel een land vond zonder kraak of smaak, er gebeurt daar echt gewoon niets naar mijn gevoel.
Op donderdag 28 augustus 2014 19:00 schreef Sandrvich het volgende: Toffe foto's Boomknuffelaar, moet zelf binnenkort maar weer eens die kant op! Ik moet zeggen dat ik Wit-Rusland wel een land vond zonder kraak of smaak, er gebeurt daar echt gewoon niets naar mijn gevoel.
Ze hadden in mei het WK IJshockey.
Met visumvrij reizen voor wie een kaartje had, een paar forummers op DSO hebben dat nog gebruikt om een treinreisverslagje te maken.
Bandbreedte wifi in de trein eerlijker verdeeld donderdag 28 augustus 2014
NS is bezig wifi in de trein aan te passen zodat de bandbreedte eerlijker wordt verdeeld onder treinreizigers. Iedere treinreiziger mag maximaal 100 kb per seconde aan data verbruiken. Mail checken en websites bezoeken blijft mogelijk, alleen wordt het door de beperkte bandbreedte onmogelijk om bijvoorbeeld youtube te kijken.
NS startte in 2010 met de uitrol van wifi in de trein. De populairiteit van de dienst is sindsdien enorm toegenomen, waardoor de verbinding soms enorm traag werd. "Daarom hebben we van de ACM toestemming gekregen om de bandbreedte eerlijker te verdelen. Eerst kon één reiziger bijvoorbeeld rustig het NOS-journaal bekijken, terwijl er voor de andere reizigers onvoldoende signaal overbleef om van het wifi gebruik te kunnen maken. Dat zijn we nu aan het oplossen" zegt NS woordvoerder Eric Trinthamer.
Er loopt bovendien een aanbestedingstraject om zowel wifi in de trein als wifi op het station aan te besteden. Nu wordt het wifi in de trein verzorgd door T-Mobile en op het station door KPN. Straks is er één aanbieder die zowel het wifi in de trein als het wifi op de stations verzorgd.
De meeste intercity's zijn bij NS voorzien van wifi. Alleen ICR-rijtuigen die onder andere tussen Den Haag en Venlo worden ingezet hebben nog geen wifi. "Maar binnenkort gaan er dubbeldekstreinen rijden tussen Den Haag en Venlo en zullen ook daar alle treinen wifi krijgen" verklaart Trinthamer. De vrijgekomen ICR-rijtuigen zullen worden gebruikt voor Intercity direct en de Benelux (trein naar Brussel), die treinen hebben geen wifi.
Nee serieus, ik vond het ontzettend leuk Al talloze afleveringen gezien, ook plenty van gebieden en lijnen en treinen waar je dan op vakantie bent en als toerist een ritje maakt en zo. Dit was gewoon met trajecten die je als noodgedwongen forens al tienmiljard keer gereden hebt Toch heel anders Ik vond het echt tof om te zien. Al zaten er her en der wat slordigheidjes in
Je kunt ook aan de conducteur vragen waar het dichtstbijzijnde Greenpoint is. Want dat je daar speciaal je Kermit telefoon voor aangeschaft hebt omdat het je zo'n goede service van NS leek
SPOILER
Met visumvrij reizen voor wie een kaartje had, een paar forummers op DSO hebben dat nog gebruikt om een treinreisverslagje te maken.
Ben er zelf in 2012 geweest, leuk voor een keertje en ik heb die week vooral overleefd omdat ik in goed gezelschap was. Volgende keer Wit-Rusland wordt hooguit een overstap in Brest op de stopnachttrein Brest-Moskou via Pinsk.
idd een beetje jammer, je zou toch zeggen dat in in het handboek van de jonge Woundlopers die Kwik, Kwek en Kwak altijd bij zich hebben toch de juiste info staat...
idd een beetje jammer, je zou toch zeggen dat in in het handboek van de jonge Woundlopers die Kwik, Kwek en Kwak altijd bij zich hebben toch de juiste info staat...
De info op zich klopte als een bus, alleen ze lieten er de verkeerde trein bij zien
Volgens mij ben je in war met 100Mbit/s. Dat scheelt namelijk nogal . En wat je in de praktijk behaalt is sowieso lager dan de theoretische maximumsnelheden.
Maar goed, ik heb met dat WiFi van NS nooit zoveel problemen. Een gegeven paard kijk ik niet in de bek .
Nee, ik ook niet. Ik gebruik mijn eigen hotspot wel want dat hoerewifi van NS doet het praktisch nooit. Op een bepaald moment hou je gewoon op met proberen om ergernis uit te sparen
Moet trouwens zeggen dat het KPN Hotspot op de stations wel wat beter lijkt te werken dan T-Mobile in de trein, dus ben benieuwd wie die aanbesteding gaat winnen.
De info klopte niet, Mat '54 is vernoemd naar het jaren waarin het is ontworpen. Kwam "pas" in 1956 dienst. En hoe hard het ook stormt in Nederland, de 766, 375, 386 en 220.902 komen dan echt niet naar de IJssellijn om rondjes te rijden.
De info klopte niet, Mat '54 is vernoemd naar het jaren waarin het is ontworpen. Kwam "pas" in 1956 dienst. En hoe hard het ook stormt in Nederland, de 766, 375, 386 en 220.902 komen dan echt niet naar de IJssellijn om rondjes te rijden.
Nee, maar dat het medio jaren '90 uit dienst gegaan is klopte wel
Op donderdag 28 augustus 2014 20:41 schreef KnightSolaire het volgende: Moet trouwens zeggen dat het KPN Hotspot op de stations wel wat beter lijkt te werken dan T-Mobile in de trein, dus ben benieuwd wie die aanbesteding gaat winnen.
dat komt omdat de Wi-Fi hotspots van KPN op hun vaste netwerk zijn aangesloten en de treinwifi op mobiel netwerk van T-Mobile... dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken al helemaal niet als er 100 man tegelijk gebruik van wil maken
dat komt omdat de Wi-Fi hotspots van KPN op hun vaste netwerk zijn aangesloten en de treinwifi op mobiel netwerk van T-Mobile... dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken al helemaal niet als er 100 man tegelijk gebruik van wil maken
Die schijnt best nog in redelijke conditie te zijn: de roestplekken zijn er wel, maar het breidt zich niet uit omdat het jaren geleden al met een of andere coating behandeld is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarschijnlijk mochten ze niet zeggen dat het nog steeds rijdt omdat het niet vervangen kon worden door Sprinters omdat de laatste opties zijn gecanceld omdat er geen WC in de Sprinters zit
Waarschijnlijk mochten ze niet zeggen dat het nog steeds rijdt omdat het niet vervangen kon worden door Sprinters omdat de laatste opties zijn gecanceld omdat er geen WC in de Sprinters zit
Daar hadden ze best een fruitbloesempraatje bij kunnen verzinnen
Ga maar eens in Den Haag kijken wat ze bedoelen met 'groot onderhoud'.
Tramlijn 9 gaat tussen Den Haag en Scheveningen 3,5 maand lang worden verbust vanwege groot onderhoud aan de sporen op de Koninginnegracht. Vorig jaar was er al het hele jaar een omleiding omdat één brug werd vervangen (de Bosbrug) en er bij het station werd gewerkt aan de haltes.
Op donderdag 28 augustus 2014 21:40 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind het toch knap, hoe ze de 700miljardste gore kutSLET in beeld weten te brengen alsof het iets moois en bijzonders is
is het ook, want de SLeT is bijzonder omdat het stel bij het optrekken niet het volle vermogen gebruikt. Het motorvermogen is ingeperkt.
Maar hé, kennen we dat niet ergens van? Jazeker, want om slijtage te beperken was dit bij een groot deel van het Mat'64 ook zo. De PZ3-stand (sneller optrekken) werd alleen vrijgeschakeld voor de stellen voor Zwolle - Emmen omdat de rijtijden anders lastiger waren te halen, maar bij de rest van de stellen werd die stand alleen vrijgeschakeld als er een Zwolle-Emmen stel voorop liep
Ga maar eens in Den Haag kijken wat ze bedoelen met 'groot onderhoud'.
Tramlijn 9 gaat tussen Den Haag en Scheveningen 3,5 maand lang worden verbust vanwege groot onderhoud aan de sporen op de Koninginnegracht. Vorig jaar was er al het hele jaar een omleiding omdat één brug werd vervangen (de Bosbrug) en er bij het station werd gewerkt aan de haltes.
Of Rotterdam, want vanwege werkzaamheden op de Zwaan was het trambedrijf er verdeeld in twee eilanden
is het ook, want de SLeT is bijzonder omdat het stel bij het optrekken niet het volle vermogen gebruikt. Het motorvermogen is ingeperkt.
Maar hé, kennen we dat niet ergens van? Jazeker, want om slijtage te beperken was dit bij een groot deel van het Mat'64 ook zo. De PZ3-stand (sneller optrekken) werd alleen vrijgeschakeld voor de stellen voor Zwolle - Emmen omdat de rijtijden anders lastiger waren te halen, maar bij de rest van de stellen werd die stand alleen vrijgeschakeld als er een Zwolle-Emmen stel voorop liep
Dank je.
What do we learn from this:
1. de SLeT is inderdaad NIET iets bijzonders 2. over Mat'64 was inderdaad OOK wat interessants te melden, dus heel dat geneuzel over Mat'54 had niet gehoeven.
Of Rotterdam, want vanwege werkzaamheden op de Zwaan was het trambedrijf er verdeeld in twee eilanden
Dat is één zomer ofzo, niet een heel jaar.
Ik vraag me ook echt af wat ze er hebben gedaan. Ik werk sinds mei in Den Haag en in de periode mei - september heb ik eigenlijk niets bijzonders zien gebeuren op of rond de Bosbrug. Voor m'n gevoel zijn ze pas in oktober iets gaan doen
Ik vraag me ook echt af wat ze er hebben gedaan. Ik werk sinds mei in Den Haag en in de periode mei - september heb ik eigenlijk niets bijzonders zien gebeuren op of rond de Bosbrug. Voor m'n gevoel zijn ze pas in oktober iets gaan doen
Die Beneluxtrein naar Breda waar ik het dinsdag over had komt er toch niet, NS heeft 'm inmiddels uit de reisplanner gehaald voor Roosendaal - Breda. Waarschijnlijk zagen ze in dat er in Breda geen ruimte is voor nog een kerende treinserie.
Op donderdag 28 augustus 2014 22:04 schreef James1988 het volgende: Die Beneluxtrein naar Breda waar ik het dinsdag over had komt er toch niet, NS heeft 'm inmiddels uit de reisplanner gehaald voor Roosendaal - Breda. Waarschijnlijk zagen ze in dat er in Breda geen ruimte is voor nog een kerende treinserie.
Klinkt alsof verdieping vier iets bedacht heeft, verdieping vijf gooit hem er in en verdieping zes controleert de boel om 5 voor 12 en ziet dat het toch niet kan. Misschien moeten ze eens kijken naar automatisch conflictherkenningsprogramma's daar.. (Hoeveel dubbele woordwaarde?)
Misschien moeten ze eens kijken naar automatisch conflictherkenningsprogramma's daar.. (Hoeveel dubbele woordwaarde?)
Het grappige is dat hetgeen men had bedacht op zich nog wel had gepast op de infrastructuur, maar totaal niet robuust zou zijn. Als één trein een +2 zou oplopen zou deze minstens 3 andere treinen vertragen.
Het grappige is dat hetgeen men had bedacht op zich nog wel had gepast op de infrastructuur, maar totaal niet robuust zou zijn. Als één trein een +2 zou oplopen zou deze minstens 3 andere treinen vertragen.
Tsja, plannen op vertraging is natuurlijk hopeloos. Dan kan je de hele dienstregeling wel in de prullenbak gooien. Gokje wagen moet kunnen, het is maar voor een weekend.
Tsja, plannen op vertraging is natuurlijk hopeloos. Dan kan je de hele dienstregeling wel in de prullenbak gooien. Gokje wagen moet kunnen, het is maar voor een weekend.
Ook waar.
Ik vraag me trouwens af waar ze de loc voor de Benelux hadden willen laten, er is geen plek voor 2 wissellocs in Breda.
Op donderdag 28 augustus 2014 22:04 schreef James1988 het volgende: Die Beneluxtrein naar Breda waar ik het dinsdag over had komt er toch niet, NS heeft 'm inmiddels uit de reisplanner gehaald voor Roosendaal - Breda. Waarschijnlijk zagen ze in dat er in Breda geen ruimte is voor nog een kerende treinserie.
ik zie in die post niks over een benelux hoor doh, blindt
Te zijner tijd zal er vast wel iets vast staan, en dan bekijk ik het even. Heb afgelopen jaar amper verlof opgenomen, nog 9 dagen over. Mag die helaas niet mee nemen en moet ik nog voor Kerst opnemen.
ik ook, nog 40 over
[ Bericht 12% gewijzigd door Maegrim op 28-08-2014 22:35:07 ]
Wat ik al véél eerder zei dus. En jij maar lachen om de opmerking dat ik echt fucking slim ben en ze mij onderhand eens moeten inhuren.
ik werd een minuut voor vertrek naar amsterdam centraal opgeheven vandaag
Ik had vanochtend de 921 (10:27 uit Breda), om 10:25 werd omgeroepen dat nog niet duidelijk was wanneer de trein zou vertrekken 'vanwege een defecte trein' (er was er eentje tot stilstand gekomen op de fly-over bij Zevenbergschen Hoek). Op het scherm kwam "+10 minuten" te staan, maar het uiteindelijke vertrek was met +1.
Wel leuk, t.h.v. Zevenbergschen Hoek ging de trein een paar sporen naar links om zo uit te komen op het rechterspoor van de HSL. Tot aan Barendrecht heeft de trein rechterspoor gereden en aankomst in Rotterdam was ook nog eens stipt op tijd
Wat ik al véél eerder zei dus. En jij maar lachen om de opmerking dat ik echt fucking slim ben en ze mij onderhand eens moeten inhuren.
Trouwens: zijn er eigenlijk ooit al eens grensoverschrijdende proeven uitgevoerd met de Traxx-locs onder ETCS Level 2? Ik weet dat NMBS in 2007 proefritten heeft gedaan met Traxx-locs voor de Noorderkempenshuttle, maar uiteindelijk is men gaan rijden met HLE 13 omringd door M6-rijtuigen voor de ETCS.
Ik had vanochtend de 921 (10:27 uit Breda), om 10:25 werd omgeroepen dat nog niet duidelijk was wanneer de trein zou vertrekken 'vanwege een defecte trein' (er was er eentje tot stilstand gekomen op de fly-over bij Zevenbergschen Hoek). Op het scherm kwam "+10 minuten" te staan, maar het uiteindelijke vertrek was met +1.
yep, de 919 strandde, die zag ik om half 2 binnenkomen met een 700 rangeerloc erachter dat leverde me mooi een uur pauze op
Op donderdag 28 augustus 2014 19:00 schreef Sandrvich het volgende: Toffe foto's Boomknuffelaar, moet zelf binnenkort maar weer eens die kant op! Ik moet zeggen dat ik Wit-Rusland wel een land vond zonder kraak of smaak, er gebeurt daar echt gewoon niets naar mijn gevoel.
Wit-Rusland is tof als je er geboren bent, de taal spreekt en daar je vrienden hebt. Het is supergoed georganiseerd land, netjes, schoon, mensen lijken gelukkig en zijn vriendelijk. Voor buitenstaanders is er echter weinig te doen, men is niet ingesteld op toeristen.
En wat een afgestompte robots zijn die conducteurs tegenwoordig. Eerst al een rit in een trein die bij elke haltering ".. Hengelo, en eindbestemming als Enschede" had. Nu weer eentje die koudweg weet te melden dat je op Utrecht Centraal op spoor 7 kunt overstappen voor de richting stoptrein.
Ik bedoel, eigenlijk is dat best knap. Praten terwijl je geen idee hebt wat je aan het zeggen bent.
JD jr. staat thans ademloos te kijken naar de Rail Away van gisteren.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Uiteraard. ProRail zal nog sneller een cargo aan de kant zetten voor een intercity dan dat een telefoonaanbieder iets gratis weggeeft.
Op vrijdag 29 augustus 2014 08:28 schreef Dr_Flash het volgende: Ontopic: ik hoop dat er even gekeken kan worden naar het tweede draaistel van treinstel 4084. Het lijkt wel los te zitten
Schudde de bak heen en weer van links naar rechts?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Sinds oktober 2006 exploiteren HTM en RET een lightrailnetwerk onder de naam RandstadRail. Hiervoor zijn een tweetal spoorlijnen, de Zoetermeerder stadslijn en de Hofpleinlijn, omgebouwd voor exploitatie met lightrailvoertuigen.
Met een vloot bestaande uit 72 door Alstom gebouwde RegioCitadissen rijdt HTM trams tussen het stadscentrum van Den Haag en Zoetermeer. Op de foto is RegioCitadis 4003 te zien, die op het moment van fotograferen een rit naar Zoetermeer rijdt.
Met een vloot bestaande uit 72 door Alstom gebouwde RegioCitadissen rijdt HTM trams tussen het stadscentrum van Den Haag en Zoetermeer. Op de foto is RegioCitadis 4003 te zien, die op het moment van fotograferen een rit naar Zoetermeer rijdt.
Dat ding rijdt tegenwoordig (tijdelijk) ook naar Delft, als lijn 19.
Ik zit in de bus terug vanuit Parijs, ik moet zeggen dat ik iDbus erg fijn vind maar het heeft wel een groot nadeel: het is geen trein Maar goed, de Thalys/TGV kost het dubbele dus dan toch maar de bus. Paspoort/ID kraaide overigens geen haan naar, ik heb twee keer m'n rijbewijs laten zien en ze vonden het prima. Gelukkig geen grenscontrole gehad
Ik verbleef bij een vriendin van mij in Rambouillet en moest daarvoor de TER richting Chartres/Le Mans nemen. Die dubbeldekkers vond ik echt verschrikkelijk, harde stoelen en beenruimte die overduidelijk niet op Nederlanders is afgestemd. Groot pluspunt: alle treinen hadden rekken voor koffers.
(Banden)metro 6 vond ik overigens erg hobbelig, verder kan de metro in Parijs wel op mijn goedkeuring rekenen. Ik heb ook nog in zo'n Translohr gezeten maar dat vond ik drie keer niks, wat een gehobbel. Ik begrijp de toegevoegde waarde van zo'n ding t.o.v. een tram ook niet, maar dat zal wel komen doordat ik niet Frans ben
Edit: het nadeel van iDbus komt goed tot uiting in de geregeld falende Belgische infrastructuur, we staan al een half uur muurvast op een Waalse autosnelweg
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 14:08:04 ]
Op vrijdag 29 augustus 2014 13:37 schreef J.B. het volgende: Ik heb ook nog in zo'n Translohr gezeten maar dat vond ik drie keer niks, wat een gehobbel. Ik begrijp de toegevoegde waarde van zo'n ding t.o.v. een tram ook niet, maar dat zal wel komen doordat ik niet Frans ben
Het idee is dat zo'n ding toegevoegde waarde heeft ten opzichte van een bus, niet ten opzichte van een tram.
Het enige voordeel ten opzichte van een tram is dat het goedkoper is.
Foto van Rob van Ee: Vandaag was weereens DDM-1 onderweg. NSR 1736 sleepte de terzijde gestelde stam 6907 van Nijmegen naar het Revisiebedrijf Haarlem. Doorkomst nabij Ede.
Op vrijdag 29 augustus 2014 16:01 schreef dennistd het volgende: Gebruiken voor de 175 jaar spoor-manifestatie in Amersfoort (het zijn immers de eerste dubbeldekkers)?
Er staan achter de loods nog wel wat fraaie exemplaren die voor de technisch geīnteresseerden veel meer vertellen dan wat verbleekt DDM1...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je zou denken dat ze met chipkaarten al genoeg informatie hebben over de drukte op de trajecten.. Of willen ze die plan van de drukte-indicatoren echt doorzetten met al die kleurtjes..
Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef Frozen-assassin het volgende: Je zou denken dat ze met chipkaarten al genoeg informatie hebben over de drukte op de trajecten.. Of willen ze die plan van de drukte-indicatoren echt doorzetten met al die kleurtjes..
Ik ga ervan uit dat ze nu een ander soort systeem testen, die ene proef was niet voor niets beëindigd toch?
Overigens snap ik zelf ook niet helemaal waarvoor het nodig is, met de reistransacties van de OV-chipkaart naast de reisplanner zou je toch een aardige inschatting moeten kunnen maken lijkt me...
mja, voor sommige treinen zou de eerste bak bijvoorbeeld vijf verdiepingen moeten tellen, terwijl je achterin ligplaatsen hebt. Uiteindelijke doel zal wel het bereiken van meer spreiding zijn
Ze hadden best wel iets kunnen zeggen over de odeur van station Rijswijk.
En over Den Haag Holland Spoor, de Hoekse lijn (en Schiedam Centrum dat jarenlang Rotterdam West - Schiedam heette om boottreinreizigers toch nog het idee te geven dat de trein in Rotterdam kwam).