abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143984610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik had het er afgelopen week toevallig met diegene over (zij wilde geen kinderen, hij wel, ze zijn kinderloos gebleven), en al die voorbeelden die hier aangedragen zijn waren bij haar helemaal geen issue.
Dat wil zeggen; mensen hebben er wel eens naar gevraagd maar die "druk" herkent ze helemaal niet, aan de andere kant trekt ze zich er dus ook dusdanig weinig van aan dat ze het ook niet als druk ziet.
En ondanks het feit dat ze (ruim) 40+ is wordt er idd nog wel eens naar gevraagd, maar ze ziet dat niet als probleem.
Geen frustratie van die man (naar die vrouw toe)?

Op een enkele opmerking hier en daar na, ervaar ik die druk eigenlijk ook niet zo hoor...

Wij zijn ooit wel eens egoïstisch genoemd en dat vond ik best een beetje "shocking" en respectloos. Verder ook wel eens de "komt nog wel" enzo gehoord, maar die begrijp ik maar al te goed, want heb dat ook heel vaak/veel in mijn omgeving zien gebeuren. ;)
Tails tell tales
pi_143984632
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:20 schreef highender het volgende:

[..]

Dat wat jij 'geestelijke problemen' noemt kan uiteraard ook gewoon een visie t.a.v. 'het leven' zijn. Het is niet bijzonder vreemd om gedwongen predatie en competitie als een walgelijk systeem te beschouwen. En het voortbestaan van onze soort als argument gebruiken is volgens mij circulair en dus een drogreden.
:Y
Tails tell tales
pi_143984862
Je komt nu opeens met allerlei redenen. Hoezo is mijn wereldbeeld simpel? Het leven is leuk en mooi en in Nederland ìs het meeste ook gewoonweg perfect voor veel mensen; dat heb ik wel gemerkt toen ik o.a. heb gereisd in Afrika en Zuid-Amerika. Elektriciteit, schoon drinkwater, voor sommige mensen is dat al niet normaal. Voor 'ons' is dat alles vanzelfsprekend.

Ik volg het nieuws en ik vind 't altijd bijzonder dat sommige mensen dat blijkbaar als de norm zien. Nieuws is al-tijd negatief. Ik heb genoeg gezien om te weten dat het leven voor sommige mensen gewoon kut is, maar dat geldt simpelweg niet voor mij. En in Nederland, ja, dan ben ik ervan overtuigd dat het voornamelijk aan jezelf ligt dat je negatief in het leven staat etc. Maargoed, ik ben dan weer blij dat ik niet zo'n verbitterde ben die alles op zichzelf betrekt, zeg maar. :P

Je moet het verder zelf weten, maar vaak heb ik het idee bij mensen die zo negatief in 't leven staan dat ze niet verder zijn gekomen dan Schubbekutteveen ofzo.
pi_143985085
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:44 schreef Yaaar het volgende:
Je komt nu opeens met allerlei redenen. Hoezo is mijn wereldbeeld simpel? Het leven is leuk en mooi en in Nederland ìs het meeste ook gewoonweg perfect voor veel mensen; dat heb ik wel gemerkt toen ik o.a. heb gereisd in Afrika en Zuid-Amerika. Elektriciteit, schoon drinkwater, voor sommige mensen is dat al niet normaal. Voor 'ons' is dat alles vanzelfsprekend.

Ik volg het nieuws en ik vind 't altijd bijzonder dat sommige mensen dat blijkbaar als de norm zien. Nieuws is al-tijd negatief. Ik heb genoeg gezien om te weten dat het leven voor sommige mensen gewoon kut is, maar dat geldt simpelweg niet voor mij. En in Nederland, ja, dan ben ik ervan overtuigd dat het voornamelijk aan jezelf ligt dat je negatief in het leven staat etc. Maargoed, ik ben dan weer blij dat ik niet zo'n verbitterde ben die alles op zichzelf betrekt, zeg maar. :P

Je moet het verder zelf weten, maar vaak heb ik het idee bij mensen die zo negatief in 't leven staan dat ze niet verder zijn gekomen dan Schubbekutteveen ofzo.
Wij stáán niet negatief ín het leven (wij hebben ontzettend veel lol... zeker samen), wij dénken negatief óver het leven... zijn echt twee hele verschillende dingen. Vérder voel ik me ook helemaal niet aangesproken door deze post, dus laat het hierbij.
Tails tell tales
pi_143985215
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:52 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wij stáán niet negatief ín het leven (wij hebben ontzettend veel lol... zeker samen), wij dénken negatief óver het leven... zijn echt twee hele verschillende dingen. Vérder voel ik me ook helemaal niet aangesproken door deze post, dus laat het hierbij.
Oh, wat bijzonder!
pi_143985487
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:58 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Oh, wat bijzonder!
Ken best veel mensen die zo zijn :')
Tails tell tales
pi_143985543
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:17 schreef Forbry het volgende:

[..]

Huh? Of ik heb me niet goed uitgedrukt of jij hebt het niet goed gelezen, want zoals jij het nu stelt is het absoluut niet. Mijn vriend is, ondanks zijn ellendige "opvoeding", juist positiever dan ik _O- (Mijn opvoeding was door allerlei problemen eigenlijk ook "gebrekkig", maar toch was ik heel gelukkig en ik heb nog steeds een hele hechte band met mijn ouders, waar mijn vriend al het contact met zijn ouders verbroken heeft).

Het klopt wél dat ik wat meer moeite met deze beslissing had/heb dan hij. Dat komt door twee dingen:

- Hoewel hij binnen onze relatie een tijdje dacht wel kinderen te willen is vader worden voor hem nooit écht een múst geweest (in het begin ook vooral uit angst voor een herhaling van zijn jeugd, maar volgens mij is dat inmiddels wel verdwenen). Voor mij eigenlijk óók niet, maar bij mij leven die gevoelens gewoon wel iets stérker...

- Voor hem spelen ook wel ándere motieven mee, motieven die er voor mij alleen op de achtergrond wel iets toe doen (tijd, geld, verantwoordelijkheid... meer de "standaard" dingen om geen kinderen te willen zeg maar).

Ik ben erg blij hoor, dat jij zo enthousiast over het leven denkt, maar jouw beeld is wel erg simpel vind ik. Wij hebben niks te klagen over onze capaciteiten (verre van zelfs, ook beide een universitaire achtergrond) en ook over de mensen met wie wij meer dan oppervlakkig omgaan zijn wij tevreden (wij filteren de rest er prima uit). Tegenslagen ook genoeg gekend (zoals al eerder gesteld, wij komen ook beide uit families waar het nogal een "zooitje" is) en toch gaan wij bijna iedere dag in óns leven nog steeds met humor en vrolijkheid tegemoet.

Maar nee, tóch hebben wij beide -in het algemeen bekeken- echt geen rooskleurig beeld t.a.v. mens/maatschappij :N
Snap ook nooit, dat mensen die het nieuws een beetje volgen enzo, positief kunnen zijn, maar goed... good for you (geen sarcasme, dat meen ik) ^O^
Maar pak je niet gewoon wat incidenten en vergroot je die uit? Niet eens zozeer gerelateerd aan kinderen krijgen hoor, maar ik krijg altijd een beetje het gevoel bij mensen die klagen over hoe verrot de maatschappij is dat het voortkomt uit een soort lichtgeraaktheid, of diepgewortelde negativiteit. Zo van 'er is ingebroken bij de snackbar, dús deze wereld is verrot, en je voedt hier toch geen kinderen in op en bladibla', terwijl anderen misschien meer relativeren en denken 'wow, wat kut zeg, gelukkig is er bij mij al in geen 30 jaar ingebroken'.
pi_143985692
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:52 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jeetje, wat is precies het verschil?
pi_143985978
Ik zit blijkbaar niet op één lijn met sommigen hier, dat kan. Ga er alleen niet nóg dieper op in hoor. Heb er al veels te veel over gezegd vind ik en het is allemaal ook nogal off-topic in mijn ogen. Dit topic gaat niet over mij en mijn kijk op het leven en wil ik er ook niet van maken ;)
Tails tell tales
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:27:07 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143986062
En vroeger was het altijd beter, niemand kan z'n kind de jeugd geven die je zelf gehad hebt, maar dat is ook altijd al zo geweest.... dat is niet iets van de afgelopen 500 jaar ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143986067
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het ook maar wat om op zo'n issue compromissen te gaan sluiten. Ik zou het dan ook niet op mijn geweten willen hebben mijn partner zoiets te onthouden. Bij ook maar enige twijfel waren we dan ook nooit getrouwd, en zelfs nu hebben we het er wel eens over om te zien of de situatie nog steeds geldt, gewoon, omdat het niet iets kleins is wat je zomaar even voor beide besluit. Net als andersom, hoop ik, dat mensen een compromis sluiten en wel kinderen nemen terwijl ze dat eigenlijk niet willen...
Om maar weer even on-topic te gaan: eens! :Y
Tails tell tales
pi_143986131
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:24 schreef Forbry het volgende:
Ik zit blijkbaar niet op één lijn met sommigen hier, dat kan. Ga er alleen niet nóg dieper op in hoor. Heb er al veels te veel over gezegd vind ik en het is allemaal ook nogal off-topic in mijn ogen. Dit topic gaat niet over mij en mijn kijk op het leven en wil ik er ook niet van maken ;)
Dat mensen niet op 1 lijn zitten is volkomen logisch op een forum. Vind het wel interessant om diverse invalshoeken te lezen en gezien het onderwerp is het bijna onvermijdelijk dat er dan ook persoonlijke verhalen verteld worden. Heb absoluut niet het idee dat jij (of iemand anders) het topic gekaapt/naar zich toegetrokken heeft. :)
pi_143987633
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:50 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als je (ook) op mij doelt: mij/ons gaat het eigenlijk puur om het kind en of hij/zij een grote kans maakt om gelukkig te zijn...niet echt om de gezondheid van de aarde enzo...
Nee, doelde niet op jou persoonlijk, bij jou was het duidelijk dat het niet alleen daarover ging.
Vind wat jij hierin hebt gekozen een hele eerlijke en vooral dappere keuze, dat zal niet al te makkelijk zijn geweest als je wel degelijk kinderen wilde.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 30-08-2014 14:42:52 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143988117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het ook maar wat om op zo'n issue compromissen te gaan sluiten. Ik zou het dan ook niet op mijn geweten willen hebben mijn partner zoiets te onthouden. Bij ook maar enige twijfel waren we dan ook nooit getrouwd, en zelfs nu hebben we het er wel eens over om te zien of de situatie nog steeds geldt, gewoon, omdat het niet iets kleins is wat je zomaar even voor beide besluit. Net als andersom, hoop ik, dat mensen een compromis sluiten en wel kinderen nemen terwijl ze dat eigenlijk niet willen...
Mijn broer wilde eigenlijk nooit kinderen maar zijn vriendin wel heel erg graag. Omdat mijn broer geen "hekel" heeft aan kinderen en als ze zuigeling af zijn ze zelfs erg leuk vindt(maar zelf niet wilde) hebben ze nu toch een zoon. Mijn broer is nu zelfs huisvader tijdelijk en is een hele blije papa.

Dit was bedoeld als compromis, een ik wil dat je gelukkig bent en het is iets waarvan ik niet denk ongelukkig te worden. Heeft heel erg mooi uitgepakt, maar had ook anders kunnen uitpakken.
Zelf had ik dat niet aangedurfd zo, maar zij zijn er met praten e.d. zo uitgekomen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:15:14 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143989316
Ik denk dat het ook moeilijker is om als vrouw die geen kind wil toch een kind te krijgen omdat je partner dan wil dan andersom.
Hoe je het ook wendt of keert, een vrouw moet er nou eenmaal een hoop meer voor doen en overhebben dan een man, daarbij kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt dat een moedergevoel niet komt als je kind uiteindelijk toch geboren is, en dat lijkt me een behoorlijk onwenselijke situatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143989458
Als je even googelt kun je best veel anonymous confessions vinden van moeders die inderdaad spijt hebben / nooit dat moedergevoel hebben ontwikkeld. Dat is schrijnend om te lezen... Het betekent niet dat ze hun kind niet alles geven en niet hun best doen ze daar niets van te laten merken, dat is eigenlijk wel centraal in de meeste van die berichten, omdat het kind er zelf niets aan kan doen, maar ze eigenlijk zelf diep ongelukkig zijn en ondanks dat ze wel van hun kind houden liever de keus opnieuw zouden willen maken en het dan niet doen... Dat lijkt me ronduit kut.
Ja doei.
pi_143989650
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, doelde niet op jou persoonlijk, bij jou was het duidelijk dat het niet alleen daarover ging.
Vind wat jij hierin hebt gekozen een hele eerlijke en vooral dappere keuze, dat zal niet al te makkelijk zijn geweest als je wel degelijk kinderen wilde.
Lief dat je nu al de tweede bent, die het dapper noemt :* , maar ik weet eigenlijk niet of ik zoveel "credits" verdien hoor.

Ja, ik had -op zich- zeker wel graag kinderen willen hebben en dat is eigenlijk ook al mijn hele leven wel zo, maar... zoals ook eerder aangeven... die "moedergevoelens" leven bij mij ook weer niet zó sterk. Ik smelt wel eens bij (vrolijke) fantasieën over kinderen van onszelf (en denk ook echt dat wij hele liefdevolle ouders zouden zijn) en ik smelt altijd bij het zien van kleine (hand)schoentjes :P, maar voor de rest heb ik eigenlijk niet zoveel met kinderen, met kinderen van ánderen bedoel ik dan hè. Al met al denk ik dat deze beslissing voor mij ook weer niet zo moeilijk was/is, als die bijvoorbeeld voor iemand als groofskendezoveelste (die het ook dapper van mij/ons vond) zou zijn geweest…

Liever spijt zónder, dan spijt mét (en met spijt bedoel ik dan dus dat het kind ondanks alle liefde die hij/zij zeker van ons zou krijgen, misschien toch geen gelukkig leven zou hebben). Ondanks heel af en toe een klein traantje/beetje twijfel (qua leeftijd zou het op zich nog wel kunnen), kan ik prima met deze beslissing leven (anders had(den) ik (wij) hem ook niet genomen?). Iedere keer als ik weer allerlei ellende om mij heen zie, slaak ik toch een zucht van verlichting dankzij deze beslissing en doordat ik deze gevoelens wel kan rationaliseren ben ik zeker in staat ook alle ándere voordelen van het niet hebben van kinderen te zien (vrijheid/geld/verantwoordelijkheid... dingen, die vooral voor mijn vriend ook zeker meewogen). We hebben nu alleen wel een poes, die van dit alles zwaar de dupe van is ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 30-08-2014 15:47:00 ]
Tails tell tales
pi_143989841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn broer wilde eigenlijk nooit kinderen maar zijn vriendin wel heel erg graag. Omdat mijn broer geen "hekel" heeft aan kinderen en als ze zuigeling af zijn ze zelfs erg leuk vindt(maar zelf niet wilde) hebben ze nu toch een zoon. Mijn broer is nu zelfs huisvader tijdelijk en is een hele blije papa.

Dit was bedoeld als compromis, een ik wil dat je gelukkig bent en het is iets waarvan ik niet denk ongelukkig te worden. Heeft heel erg mooi uitgepakt, maar had ook anders kunnen uitpakken.
Zelf had ik dat niet aangedurfd zo, maar zij zijn er met praten e.d. zo uitgekomen.
Heel erg herkenbaar in mijn omgeving, de man die toch een beetje "overgehaald" lijkt te moeten worden, maar er uiteindelijk dolgelukkig mee is :Y
Tails tell tales
  zondag 31 augustus 2014 @ 09:54:28 #94
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144014513
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ga overigens mee in je redenatie dat nieuwe mensen ook nieuwe inzichten opleveren. Die nieuwe mensen moeten echter wel de kans daartoe krijgen en in de snelheid waarmee we nu voortplanten is dat schier onmogelijk.
Maar planten we nog zo snel voort in Nederland? Vroeger bigde iedereen maar raak en waren gezinnen met acht kinderen meer regel dan uitzondering. De meeste mensen die ik ken hebben hooguit drie kinderen.

Ik ben het wel met FrannyG eens dat we eerst de mensen in een ander werelddeel eens uitleggen dat het hongertechnisch niet zo handig is om kindertjes te maken.

Verder snap ik beide partijen wel eigenlijk. Ik snap mensen die geen kinderen willen, maar de mensen die ze wel willen snap ik ook. Alleen ben ik wel van mening dat je goed moet nadenken of je een kind kan en wil opvoeden en onderhouden. Er lopen inderdaad te veel onopgevoede tokkiekleuters rond.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 31 augustus 2014 @ 10:04:38 #95
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_144014616
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:52 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Wat een enorme onzin. Ik denk juist dat de vrouwen die andere mensen als middel/doel gebruiken, 'per ongeluk' zwanger raken. Die kiezen er niet voor om een relatie te verbreken omdat de levensdoelen niet (meer) hetzelfde zijn.

En dat zijn de ergste. Ik ken ook een stel waarvan hij op zich geen kinderen wilde, maar zij ineens zwanger was. Dan ben je als man letterlijk genaaid.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_144016013
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En dat zijn de ergste. Ik ken ook een stel waarvan hij op zich geen kinderen wilde, maar zij ineens zwanger was. Dan ben je als man letterlijk genaaid.
Ja, dat is ook heel erg. Hoewel ik ook weer denk: je weet met wie je seks hebt en ik kan me nooit zo goed voorstellen dat een normaal mens zoiets flikt, dus dat het altijd door 'bepaalde' types wordt gedaan en dat het dus te verwachten was. Wees zelf als man dan ook slim en gebruik een condoom bij zulke gekkies (of: heb gewoon helemaal geen seks met zulke types).
  Moderator zondag 31 augustus 2014 @ 11:33:52 #97
5428 crew  miss_sly
pi_144016173
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:28 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ja, dat is ook heel erg. Hoewel ik ook weer denk: je weet met wie je seks hebt en ik kan me nooit zo goed voorstellen dat een normaal mens zoiets flikt, dus dat het altijd door 'bepaalde' types wordt gedaan en dat het dus te verwachten was. Wees zelf als man dan ook slim en gebruik een condoom bij zulke gekkies (of: heb gewoon helemaal geen seks met zulke types).
Gemakkelijk gedacht, want hoe doe je dat binnen een relatie? Sorry schat, maar ik vertrouw je niet voldoende dus gebruik een condoom?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144017175
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gemakkelijk gedacht, want hoe doe je dat binnen een relatie? Sorry schat, maar ik vertrouw je niet voldoende dus gebruik een condoom?
Ik vind het juist makkelijker gedacht om maar gewoon nergens aan te denken en vervolgens met een ongewenste zwangerschap te zitten. :P Maar ja, je kunt er beter over praten als je geen vertrouwen in iemand hebt. Maargoed, ik begrijp zulke mannen dus gewoon nooit, omdat ik geloof dat de vrouwen die dat doen, nooit echt 100% zijn (geweest) en dat het dus echt wel was te merken dat ze tot rare dingen in staat waren. Bewust zwanger worden zonder overleg; dat is iets waar een normaal stabiel iemand niet eens over nadenkt.
pi_144052828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Die paar mensen die ik ken die bewust kinderloos zijn gebleven (of waarvan één van beide partners liever kinderloos had willen blijven), zijn juist heel wereldbewust. Echt van die denkers, die niet alleen niet meer mensen op de wereld willen zetten, maar vooral ook niet een kind '' op deze wereld' willen zetten (een wereld vol ellende). Ik zou zelf nooit op het idee zijn gekomen om die mensen egoïstisch te noemen.
He, je hebt het over mij :D

(ben ik weer, de originele TS :))
pi_144052948
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar pak je niet gewoon wat incidenten en vergroot je die uit? Niet eens zozeer gerelateerd aan kinderen krijgen hoor, maar ik krijg altijd een beetje het gevoel bij mensen die klagen over hoe verrot de maatschappij is dat het voortkomt uit een soort lichtgeraaktheid, of diepgewortelde negativiteit. Zo van 'er is ingebroken bij de snackbar, dús deze wereld is verrot, en je voedt hier toch geen kinderen in op en bladibla', terwijl anderen misschien meer relativeren en denken 'wow, wat kut zeg, gelukkig is er bij mij al in geen 30 jaar ingebroken'.
Ik ben heel rooskleurig over Nederland op dit moment, maar ik zie de wereld naar de kloten gaan, en dat zal in de nabije toekomst ook zijn weerslag krijgen op Nederland.En ik redeneer dat als dat allemaal niet gebeurt, en ik zet geen kind op de wereld, dat dat kind er niet heel erg van baalt dat ze niet geboren is :Y) Andersom, wel ellende, en een kind is wel kut. Eigenlijk is er maar 1 van de 4 mogelijkheden uitgesproken positief voor het kind (wel geboren, geen ellende). Die kans vind ik te klein :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')