abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144415655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:20 schreef L-E het volgende:
Als we dan toch van alles vinden: ik heb overigens toch liever een 38-jarige moeder die doordacht voor een kind gaat en wat fatsoensnormen mee geeft dan een nonstop doorfokkende tijgerleggingdrager wiens schoenmaat groter is dan haar iq en zich totaal niet bewust is van de footprint die haar 'wondertjes' :r achterlaten op deze aarde. Ondanks de medische risico's. Die ik niemand gun, laat dat duidelijk zijn. Ik voel wel iets voor invoering van een kindbewijs, hoe onhaalbaar dat ook is.
Ik vind het niet leuk dat je DJMO hier nu bijsleept.

Maar goed, nuances zijn er uiteraard over en weer te maken. Alsof een 24 jarige tokkie die aan mokkakleurigkind nummer 5 van pappa nummer 6 bezig beter is dan een 38/39 jarige die een stabiele thuissituatie heeft. Maar we hebben het uiteraard niet over dat soort uitschieters, meer in de algemeenheid dat er risico's toenemen, dat leek me ook wel duidelijk, of moeten we voortaan alle nuances ook nog apart benoemen. Kan best dat er dus andere omstandigheden juist dusdanig positief zijn dat je de risico's voor lief neemt.
pi_144415720
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik vind het niet leuk dat je DJMO hier nu bijsleept.

Maar goed, nuances zijn er uiteraard over en weer te maken. Alsof een 24 jarige tokkie die aan mokkakleurigkind nummer 5 van pappa nummer 6 bezig beter is dan een 38/39 jarige die een stabiele thuissituatie heeft. Maar we hebben het uiteraard niet over dat soort uitschieters, meer in de algemeenheid dat er risico's toenemen, dat leek me ook wel duidelijk, of moeten we voortaan alle nuances ook nog apart benoemen. Kan best dat er dus andere omstandigheden juist dusdanig positief zijn dat je de risico's voor lief neemt.
Als je het hebt over wat beter is voor de wereld, dan kies ik toch echt voor de minder domme moeder. Dat staat even los van de risico's voor mij, is slechts een persoonlijke voorkeur :)
pi_144415741
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Als je het hebt over wat beter is voor de wereld, dan kies ik toch echt voor de minder domme moeder. Dat staat even los van de risico's voor mij, is slechts een persoonlijke voorkeur :)
Dat doet iedereen denk ik, áls je kon kiezen. Maar nogmaals; in iedere situatie zijn er uitzonderingen te bedenken. Dat doet niks af aan het feit dat er verhoogde risico's zijn op een zekere leeftijd.
  donderdag 11 september 2014 @ 11:29:46 #254
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144415849
Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die lichtzinnig dat risico nemen.
Zo, ik maak eerst even carriere en dan doe ik die kinderen wel na mijn 40e.

Wat mij opvalt is dat het toch vaak 'door het leven bepaalde keuzes' zijn dan bewust uitgesteld en geplanned als u begrijpt wat ik bedoel.

(Zo vraag ik me ook af of 'gezond leven'. Ook invloed heeft op de deelkwaliteit van je eicellen. :@ ) andere discussie weer.

Ik ken iig niemand die zei: ik moest eerst even carriere maken. Mensen die dat belangrijk vinden in mijn omgeving zijn vaak ook bewust kinderloos.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144416433
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar goed, dan terug naar alle risico's, ook degenen die wellicht kosten opleveren voor de maatschappij: vind jij werkelijk dat jij daarom dus iets mag vinden over vrouwen die na hun zeg 36e moeder worden? Omdat jij als onderdeel van de maatschappij wellicht ergens iets van kosten mee moet betalen?
Ik mag er iets van vinden.
pi_144416461
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat doet iedereen denk ik, áls je kon kiezen. Maar nogmaals; in iedere situatie zijn er uitzonderingen te bedenken. Dat doet niks af aan het feit dat er verhoogde risico's zijn op een zekere leeftijd.
Dat betwist ik ook niet :)
pi_144416477
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:53 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, je mag er iets van vinden, iedereen heeft recht op een mening over van alles. Maar dat geeft je niet het recht mee te beslissen of je mening op te dringen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144416611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, je mag er iets van vinden, iedereen heeft recht op een mening over van alles. Maar dat geeft je niet het recht mee te beslissen of je mening op te dringen.
Helaas mag niemand mee beslissen. Maar goed, dat doe ik dan ook niet.
  donderdag 11 september 2014 @ 12:05:43 #259
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144416755
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Waarom helaas? Ik vind dat meer hoera eigenlijk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144416975
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:53 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Maar gaat de topic niet juist over dit onderwerp, dat het erg vervelend is dat mensen iets moeten vinden van jouw persoonlijke keuzes?

Eigenlijk vind ik deze discussie over leeftijd die is ontstaan erg ironisch. Vooral omdat ik er zowat ook een bingo-kaart van kan maken :D
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144417300
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Waarom helaas? Ik vind dat meer hoera eigenlijk.
Ik vind dat er teveel kinderen ter wereld komen in een situatie die alles behalve ideaal is. En waar 4de kind op natuurlijke wijze uit huis wordt geplaatst en de moeder dan maar gewoon zwanger wordt van nummer 5, tegenover een perfect stel dat zestig duizend trucjes moet uitvoeren om te adopteren. Maar goed, we zouden wat minder OT gaan :P
pi_144417348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar gaat de topic niet juist over dit onderwerp, dat het erg vervelend is dat mensen iets moeten vinden van jouw persoonlijke keuzes?

Eigenlijk vind ik deze discussie over leeftijd die is ontstaan erg ironisch. Vooral omdat ik er zowat ook een bingo-kaart van kan maken :D
Iedereen mag er wat van vinden, ze moeten het alleen niet continue aan mij vertellen. In een discussie over het onderwerp geen probleem.
pi_144418763
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:27 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vind dat er teveel kinderen ter wereld komen in een situatie die alles behalve ideaal is. En waar 4de kind op natuurlijke wijze uit huis wordt geplaatst en de moeder dan maar gewoon zwanger wordt van nummer 5, tegenover een perfect stel dat zestig duizend trucjes moet uitvoeren om te adopteren. Maar goed, we zouden wat minder OT gaan :P
Dat is een andere discussie inderdaad, eentje die overigens ook enorm taboe is. Want je moet 35 rijlessen en 3 examens doen om te mogen autorijden, en hebt nog 6 cursussen nodig om vuilnisman te worden, maar oh wee als je stelt dat er wellicht iets gedaan moet worden aan het feit dat iedere idioot zomaar kinderen gaat uitpoepen, en zéker bij de gevallen waarbij het al bij (een aantal) is misgegaan, en dan vrolijk verder jongen...
pi_144419529
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er zijn meer mensen die me gevraagd hebben om wat linkjes naar boven te halen. Ik raad je aan om links en rechts eens wat navraag te doen bij ons beide bekende users, voordat je zulke verzoeken gaat doen. Seriously. Gewoon als heel vriendelijk advies. :)

OT: Forbry plaatst een link naar een redelijk relevant artikel mbt dit onderwerp en jij gaat daarna als een doorgedraaide fluitketel tekeer tegen haar alsof ze zelf het artikel geschreven heeft. Geef jezelf gewoon nog een paar schouderklopjes hoe geweldig je het allemaal wel niet gedaan hebt mbt je kinderen en ga daarna een stukje in je Saab rijden ofzo. Dit leidt nergens toe. Nou ja....op zich wel vermakelijk leesvoer, maar verder zijn dit soort persoonlijke aanvallen op iemand die je helemaal niet kent redelijk kansloos.
_O- en :*

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leuk voor je, en ik mag niet altijd een even leuke user zijn, maar ik zit hier niet te miepen hoe negatief ik mijn/het leven wel niet vind.
Ehm... ik heb (zelf) een goed leven hoor. Volgens mij (mogelijk in andere woorden) schreef ik juist dat ik mijn (eigen) leven aardig op orde heb en mij prima vermaak, met of zonder kinderen. Dat jij dat blijkbaar niet kunt scheiden van een kritische houding naar (de rest van) de wereld en een wat "problematische" (schoon)familie is jouw probleem.

Maar goed, volgens mij hoef ik jouw kijk op mijn posts sowieso niet erg serieus te nemen want in je behoorlijk gefrustreerd klinkende tirade staan zo nog een stuk of 5 dingen die helemaal niet op mij (en mijn posts in dit topic) van toepassing zijn. Die link gaf ik in een reactie op Tombolafan en in het kader van de discussie die zij op dat moment voerde en ja, over dat onderzoek heb ik ook wel iets van een mening. Stop de persen! :')

Ik mag aannemen dat je begrijpt dat ik verder niet meer op jou ga reageren, als je een best wel open (zeker voor mijn doen hier op FOK!) en eerlijke reactie op de vraag in de TT die niet strookt met jouw visie afdoet als "miepen"... veel succes nog met (jouw aandeel in) deze "goede" discussie dan :W

Oh en tot slot nog maar even voor de duidelijkheid: ondanks mijn bewuste kinderloosheid ben ik juist één van die mensen die het krijgen van een kind ziet als het meest bijzondere/mooie wat een mens in zijn/haar leven kan meemaken (maar nee, ik ben ook niet ongelukkig zonder kind(eren), dat niet).
Tails tell tales
pi_144421927
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Iedereen mag er wat van vinden, ze moeten het alleen niet continue aan mij vertellen. In een discussie over het onderwerp geen probleem.
Is dit een discussie over de juiste leeftijd voor moeders dan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 11 september 2014 @ 15:19:05 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144422132
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:05 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Leandra zei: en als er wat is dan is dat wel te zien op de echo. En dan kan je dan wel verder zien.

Dus dat is dan haar onjuiste feit.
Dat zei ik dan ook niet, ik had het over prenatale screening, en "dan kun je wel verder zien" heb ik zeker niet gezegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 11 september 2014 @ 15:26:10 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144422393
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Lol, en dat in een topic waarin het er primair om ging dat andere mensen een mening hebben over het feit dat je geen kinderen wilt...
Als het om een ander onderdeel van kinderen krijgen gaat mag je jouw mening echter wel luidkeels ventileren en is het zelfs "helaas" dat je niet mee mag beslissen?

Right :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_144427072
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lol, en dat in een topic waarin het er primair om ging dat andere mensen een mening hebben over het feit dat je geen kinderen wilt...
Als het om een ander onderdeel van kinderen krijgen gaat mag je jouw mening echter wel luidkeels ventileren en is het zelfs "helaas" dat je niet mee mag beslissen?

Right :')
Nee, dat zie je helemaal verkeerd. Geen kinderen krijgen wordt niemand slechter van, in de eerste plaats de ongeboren kinderen. Andersom geldt dat, helaas, regelmatig wel. Of vind jij het een goed idee dat iemand met drie uit huis geplaatste kinderen gewoon nog een keer zwanger wordt?
pi_144427519
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee, dat zie je helemaal verkeerd. Geen kinderen krijgen wordt niemand slechter van, in de eerste plaats de ongeboren kinderen. Andersom geldt dat, helaas, regelmatig wel. Of vind jij het een goed idee dat iemand met drie uit huis geplaatste kinderen gewoon nog een keer zwanger wordt?
Met andere woorden: niemand mag jou vragen waarom je geen kind wil, maar jij en de rest van de maatschappij hebben wel het recht om daar met mensen die wel een kind willen/hebben over te praten, omdat de maatschappij kan en moet bepalen of het een goed idee is dat die mensen een kind krijgen? Wegens eventueel misschien dat een kind niet goed terecht komt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144427648
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

toegegeven: nu word ik wel heel filosofisch, maar toch. denk het eens door. hoe zal het leven zijn voor die laatsten die overleven? hoe prettig zal dat zijn? stel nou, vanaf morgen worden er geen kinderen meer geboren. helemaal geen. dan is over 4 jaar bv de kinderopvang weg. onderwijs gaat eraan en dus ook onderzoek. die twee zitten nu tenslotte voor iig een deel verstrengeld. wat moeten de mensen dan doen die daar nu in werkzaam zijn? omscholen naar ouderenzorg? wie zorgt er voor voedsel dan over 40 jaar?

er staat me een film bij, waarin door ziekte zoiets gebeurde. met will smith
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_144427688
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met andere woorden: niemand mag jou vragen waarom je geen kind wil, maar jij en de rest van de maatschappij hebben wel het recht om daar met mensen die wel een kind willen/hebben over te praten, omdat de maatschappij kan en moet bepalen of het een goed idee is dat die mensen een kind krijgen? Wegens eventueel misschien dat een kind niet goed terecht komt?
wel alleen de goede kindjes he, er moet natuurlijk niks mis zijn met het kind. anders doe je maar een abortus. dat ben je de maatschappij tenslotte verplicht dan. da's nog een extra voorwaarde voor "of het kind al dan niet goed terecht komt"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_144428303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het zijn twee verschillende zaken. Compleet verschillende zaken.
pi_144428364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:07 schreef simmu het volgende:

[..]

toegegeven: nu word ik wel heel filosofisch, maar toch. denk het eens door. hoe zal het leven zijn voor die laatsten die overleven? hoe prettig zal dat zijn? stel nou, vanaf morgen worden er geen kinderen meer geboren. helemaal geen. dan is over 4 jaar bv de kinderopvang weg. onderwijs gaat eraan en dus ook onderzoek. die twee zitten nu tenslotte voor iig een deel verstrengeld. wat moeten de mensen dan doen die daar nu in werkzaam zijn? omscholen naar ouderenzorg? wie zorgt er voor voedsel dan over 40 jaar?

er staat me een film bij, waarin door ziekte zoiets gebeurde. met will smith
Dat is als helemaal niemand meer kinderen krijgt. Zitten een paar stappen tussen één iemand en iedereen ;)
pi_144428374
ik zit hier die discussie te lezen en ik vroeg me af is ZWNOGMW weer zwanger ofzo? :@
  donderdag 11 september 2014 @ 18:40:12 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144428668
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:30 schreef FANN het volgende:
ik zit hier die discussie te lezen en ik vroeg me af is ZWNOGMW weer zwanger ofzo? :@
Natasia is niet zwanger... :+
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')