Wie isquote:droomde als jongen al van een carrière als burgemeester. Tot de vuurwerkramp in Enschede stond hij bekend als een flets bestuurder. Als hoofd van de rampenstaf vond hij zijn plek.
Wat?quote:of inglijden is het in elkaar zakken of inglijden van oevers van waterlopen.
yepyepquote:
Gelieve de volgorde in tact te laten, dit werkt prettiger bij het optellen/controleren van de standquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Stand 3084:
1 MadMaster
2 plagvreugd
1 Puala
yeppiequote:
kloptquote:
Yepyep. Trenitalia mag er ook bij.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Windhoek, renfe, SNCF
voldoende?
Stand 3084:quote:
Stand 3084:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Stand AKQ #3084:quote:
Nope, had niets met sport zelf te maken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:40 schreef Puala het volgende:
Omdat het een sporter is zou ik zeggen doping?
Daar begon de ellende mee...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:53 schreef Mark het volgende:
Er werd een vliegtuig naar hem vernoemd wegens zijn gouden medaille, toch?
Stand AKQ #3084:quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:53 schreef Mark het volgende:
Er werd een vliegtuig naar hem vernoemd wegens zijn gouden medaille, toch?
Dat dus, had Tong moeten weten met z'n voetbalkennis...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:00 schreef BeamofLight het volgende:
ik denk dat MM bedoelt dat de vliegtuigramp SLM 1989 gebeurde met een naar zijn naam vernoemd vliegtuig
Wie zegt dat ik dat niet wistquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat dus, had Tong moeten weten met z'n voetbalkennis...
Siggy Lens. Samen met Edu Nandlal.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:01 schreef BeamofLight het volgende:
Welke voetbal-zaakwaarnemer overleefde de SLM-ramp?
sigiquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Siggy Lens. Samen met Edu Nandlal.
Welk nummer?quote:Zelfs de maan staat vol met kruiwagentjes en op Venus zijn instrumenten
En op aarde zingt de laatste vogel in de laatste lente...
Ik mis de spoiler.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:19 schreef belsen het volgende:
Ik ben zo weg, deel zelf het punt maar uit.
Hier een spoiler dan...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Wat?quote:is een voedings- en gezondheidsleer die berust op ideeën uit het zenboeddhisme en is ontwikkeld door de Japanner George Ohsawa (1893-1966). De leer wordt ten minste ten dele beschouwd als pseudowetenschap en is een combinatie van 5000 jaar oude ervaring en kennis van het Japanse zen, boeddhisme en de westerse wetenschap. De leer is gebaseerd op de filosofie dat er in een mensenleven evenwicht dient te zijn tussen yin- en yang.
In dagelijks spraakgebruik iswellicht het bekendste in de context van voedsel.
Dat is juist.quote:
Dat is juist.quote:
Hoppa.quote:Op maandag 1 september 2014 12:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vluchten Kan Niet Meer - Halsema/Arean
Wie?quote:(Valparaíso, 1956) is een Chileen die in het verleden in Nederland criminele activiteiten ontplooid heeft. In 2003 werd hij een nationale bekendheid, toen Peter R. de Vries hem opspoorde en interviewde over de vermeende verhouding tussen Klaas Bruinsma en Mabel Wisse Smit, op dat moment de verloofde van prins Friso van Oranje-Nassau van Amsberg.
En deze Klassieker dan?quote:Op maandag 1 september 2014 14:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Zie daar het zoveelste deel van de teloorgang van de televisie.
Leuk voor hem, maar voor de echte fan is dat natuurlijk niets.quote:Op maandag 1 september 2014 14:30 schreef Mark het volgende:
Al is de dode Chapman in de recente liveshows vervangen door Eddie Izzard
Dat dacht ik alquote:
Als dobbelsteenavonturier ben ik natuurlijk op de hoogte van vele omschrijvingen in vele talen van de fantastische dobbelsteen, maar dan moet niet net een collega wat aan me vragen.quote:
quote:
Chicago volgens mij.quote:Op maandag 1 september 2014 15:17 schreef enilnomrow het volgende:
Wat is het drukste vliegveld ter wereld qua aantal passagiers per jaar?
18e op de lijstquote:Op maandag 1 september 2014 15:22 schreef BeamofLight het volgende:
Shanghai? want er zijn zoveel kinezen hè
Bijna goed, maar is 'slechts' nummer 2!quote:
Jep, dat is 'm. LAX is 6e op de lijst.quote:
Plaatjes gezocht, lijkt me goed al zie ik niet dat specifieke plaatje.quote:Op maandag 1 september 2014 16:30 schreef enilnomrow het volgende:
Aardig wat torentjes op een berg. San Gimignano wellicht?
Fout, hoewel het land wel juist is!quote:Op maandag 1 september 2014 16:48 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Plaatjes gezocht, lijkt me goed al zie ik niet dat specifieke plaatje.
Stand AKQ #3084:
6 plagvreugd
4 MadMaster
2 Puala
1 Mexicanobakker
2 Berkery
7 Mark
3 BeamofLight
1 tong80
1 lubje25
1 belsen
1 tomtomaat
1 UIO_AMS
1 Quyxz_
2 enilnomrow
Die wel...quote:
Ben benieuwd.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef plagvreugd het volgende:
Hoe kennen we Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo beter?
Wilde gok op Daft Punk?quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef plagvreugd het volgende:
Hoe kennen we Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo beter?
yepyepquote:
Woo toch niet zo wild als ik dacht.quote:Op maandag 1 september 2014 23:24 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
yepyep
Stand AKQ #3084:
7 plagvreugd
4 MadMaster
2 Puala
1 Mexicanobakker
2 Berkery
7 Mark
3 BeamofLight
1 tong80
1 lubje25
1 belsen
1 tomtomaat
1 UIO_AMS
1 Quyxz_
3 enilnomrow
Jep, Kenneth Vermeerquote:
Wie?quote:van Molokai, SS.CC., geboren als Jozef De Veuster (Ninde (gem. Tremelo), 3 januari 1840 – Molokai, 15 april 1889), beter bekend als XXX
, was een Belgische Picpus-pater en missionaris, die bekend is geworden door zijn werk voor leprapatiënten. Hij is de beschermheilige voor de lepralijders en aidspatiënten. Zijn feestdag wordt op 10 mei gevierd.
Yeppiequote:
Canvas?quote:Op maandag 1 september 2014 23:41 schreef Mark het volgende:
is het label voor het derde kanaal van de VRT voor de uitzendingen die na acht uur 's avonds (na de kinderprogramma's van Ketnet) plaatsvinden.
Turner ?quote:Op maandag 1 september 2014 23:55 schreef Mark het volgende:
Het is OP12, net nog (weer) een docu over Kathleen Hanna gekeken
Welke Kathleen speelde in Jewel of the Nile?
Yep, speelde toch in o.a. Oscarwinnaar Prizzi's Honorquote:
quote:
Gdansk?quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:44 schreef BeamofLight het volgende:
in welke stad werkte hij jarenlang als monteur?
Zeer zeker.quote:
Doe ik Ijsland inruilen voor Papoua Nieuw Guineaquote:
Alhoewel, dat papoea er eigenlijk niet bijhoortquote:Op dinsdag 2 september 2014 11:08 schreef pipster het volgende:
[..]
Doe ik Ijsland inruilen voor Papoua Nieuw Guinea
Inderdaad, dat is gewoon FOUT!quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:09 schreef BeamofLight het volgende:
Alhoewel, dat papoea er eigenlijk niet bijhoort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
quote:Deis de munteenheid van Kroatië. Eén
is honderd lipa.
' is Kroatisch voor "marter" en verwijst naar het gebruik van martervellen als middeleeuws betaalmiddel.
Kosovo Klopt!quote:
De ene is mijn buurvrouw. De ander niet.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:34 schreef pipster het volgende:
Waar kennen we de zussen Suzanne en Monique Klemann van?
Ik denk ook dat ik hier nu heeeeel snel voorbij zap.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:48 schreef Mark het volgende:
Jeugdsentiment, tegenwoordig vind ik het het aanzien niet meer waard
Dat je dat nog weet.quote:
Hij stak zich in brand tijdens de Praagse lente ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:51 schreef Mark het volgende:
Sommige zaken kunnen maar beter een herinnering blijven....
Hoe zal Jan Palach herinnerd worden?
Boezeroen ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:09 schreef Mark het volgende:
Zal een andere doen: hij stak zichzelf in brand als protest tegen de Russische invasie in Tsjechoslowakije
Welke Jan brak door met De Fles?
Die vraag was al teruggetrokken met antwoordquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij stak zich in brand tijdens de Praagse lente ?
En die was ook al beantwoordquote:
yepyepquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Vietnam, Thailand, Cambodja, China (en Birma?).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
Nee, iets meer naar het noordwesten.quote:
Bhutanquote:Op dinsdag 2 september 2014 12:59 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nee, iets meer naar het noordwesten.
Welk muziekinstrument isquote:Dewerd vanaf 1840 ontwikkeld door de Belgische bouwer van muziekinstrumenten XXX (1814-1894), naar wie het instrument ook is vernoemd, en die er op 28 juni 1846 in Frankrijk een patent op verwierf.
Jep! Adolph Sax was de uitvinder.quote:
Men in Blackquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:23 schreef Mark het volgende:
Wat hebben Roy Orbison, Johnny Cash, Will Smith en Tommy Lee Jones gemeen?
Wat zijnquote:Theprincipality has the unique distinction of being ruled by two sovereigns, one of whom is the only monarch in the world to be elected by common citizens—though not by the citizens of
, but rather those of
De co-monarch. De andere komt weer uit een ander buurland.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:40 schreef Mark het volgende:
Dus het buurland kiest de monarch van het land? Typisch!
Dat andere ministaatje met twee buurlanden in Europaquote:Op dinsdag 2 september 2014 13:44 schreef Mark het volgende:
Dan maar gokken op Liechtenstein en oostenrijk
Jep! Voor de duidelijkheid: Andorra heeft twee monarchen, één daarvan is de Franse President (Hollande nu), die dus verkozen wordt door het Franse volk. De andere is de bisschop van Urgell, in Catalonië. Is kennelijk omdat Andorra in 1278 is ontstaan door een verdrag tussen Urgell en (een deel van) wat nu Frankrijk is.quote:
Natuurlijk!quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:53 schreef Etcetera het volgende:
Ford T.
Of was het T Ford? In elk geval de allereerste auto die aan de lopende band werd gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |