abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:41:04 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143911165

Artsen zonder Grenzen waarschuwt dat de epidemie van ebola-slachtoffers in West-Afrika volkomen uit de hand loopt. De organisatie zegt dat ze niet meer in staat is om voldoende hulp te bieden.

Bart Janssens van AzG roept internationale organisaties en regeringen op om meer gezondheidswerkers sturen. Ook moet er meer worden gedaan om mensen voor te lichten over manieren om verspreiding van ebola tegen te gaan. Janssens vreest dat dit de dodelijkste ebola-epidemie in de geschiedenis kan worden.

Onderschat

Volgens de jongste cijfers zijn er in Guinee, Sierra Leone en Liberia al meer dan 330 doden gevallen door het ebola-virus. De uitbraak begon rond de jaarwisseling in Guinee. Volgens Janssens is de epidemie nu aan een tweede golf bezig. Voor het eerst zijn er ook sterfgevallen gemeld in de hoofdstad van Liberia, Monrovia.

Janssens vindt dat de Wereldgezondheidssituatie de situatie onderschat. Hij wil dat de WHO meer deskundigen inzet om alle mensen op te sporen die in contact zijn geweest met zieken.
http://nos.nl/artikel/664(...)niet-te-stuiten.html

meer details:
http://news.yahoo.com/doc(...)ntrol-133729407.html
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:41:33 #2
38496 Perrin
pi_143911180
Aantal ebola-doden nu op 1552 (en 3069 besmet)

edit: hier de WHO update

quote:
Ebola virus disease update - west Africa

• The total number of probable and confirmed cases in the current outbreak of Ebola virus disease (EVD) in the four affected countries as reported by the respective Ministries of Health of Guinea, Liberia, Nigeria, and Sierra Leone is 3069, with 1552 deaths.

• The outbreak continues to accelerate. More than 40% of the total number of cases have occurred within the past 21 days. However, most cases are concentrated in only a few localities.

• The overall case fatality rate is 52%. It ranges from 42% in Sierra Leone to 66% in Guinea.

• A separate outbreak of Ebola virus disease, which is not related to the outbreak in West Africa, was reported on 24 August by the Democratic Republic of Congo (DRC) and is detailed in a separate edition of the Disease Outbreak News (http://who.int/csr/don/2014_08_27_ebola/en/)
pi_143911351
We gaan dood.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:53:50 #4
38496 Perrin
pi_143911552
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:47 schreef HSG het volgende:
We gaan dood.
Dat sowieso. Maar hoe is dat ontopic?
pi_143911583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar hoe is dat ontopic?
Het is maar net de vraag hoe.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_143911587
Het is nog lang niet zo groot als dat het kan zijn. Als je kijkt naar de kaart van Afrika zie je dat er maar weinig landen zijn met besmettingen...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143911596
Denk dat het te laat is om er nog iets aan te doen en dat de epidemie maar gewoon moet uitwoekeren..

Als je weet welke intensieve maatregelen nodig zijn om 1 Ebola-patiënt te verzorgen dan lijkt het me onmogelijk om die epidemie nog in te dammen.
pi_143911715
Niet te hopen dat het nog zuidelijker gaat uitbreiden.. ga over anderhalve maand naar Namibie..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143911774
Voordat we het weten is het in Europa, mede mogelijk gemaakt door de Afrikaantjes die aankomen met bootjes. Dan zijn we echt de sjaak
pi_143911806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:59 schreef franklop het volgende:
Niet te hopen dat het nog zuidelijker gaat uitbreiden.. ga over anderhalve maand naar Namibie..
Dit ligt een heel stuk zuidelijker?
pi_143911815
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:01 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Voordat we het weten is het in Europa, mede mogelijk gemaakt door de Afrikaantjes die aankomen met bootjes. Dan zijn we echt de sjaak
Wij zijn geen domme Afrikanen...
pi_143911831
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:02 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Dit ligt een heel stuk zuidelijker?
Ja klopt, maar als het 'al' in Congo is dan komt het al stuk dichterbij. Zal uiteindelijk wel meevallen maar toch.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143911836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:01 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Welnee, dat zou juist de oplossing zijn. Wanneer het in Europa voet aan de grond zou krijgen dan zal er wel ineens genoeg geld beschikbaar zijn om asap een medicijn te bouwen
pi_143911844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:03 schreef franklop het volgende:

[..]

Ja klopt, maar als het 'al' in Congo is dan komt het al stuk dichterbij. Zal uiteindelijk wel meevallen maar toch.
Ebola komt uit Congo...
pi_143911860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:03 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ebola komt uit Congo...
Andere Ebola...
pi_143911875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:03 schreef OOSTWEST1986 het volgende:

[..]

Andere Ebola...
Kinderebola?
pi_143911884
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:04 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Kinderebola?
Congo- Ebola
pi_143912073
Een dokter die een ondergedoken diplomaat behandelde is afgelopen vrijdag aan de ziekte overleden. Zijn vrouw is besmet. De diplomaat heeft de ziekte overwonnen.
De diplomaat die wist dat hij besmet was, was naar Port Harcourt, Nigeria gevlogen om daar in het geheim op een hotelkamer behandeld te worden.

Port Harcourt heeft zo'n 1.5 miljoen inwoners.
http://saharareporters.co(...)-death-port-harcourt

Zo schiet het wel op ja.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:18:29 #19
38496 Perrin
pi_143912280
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:11 schreef Adfundum het volgende:
Zo schiet het wel op ja.
;(
quote:
As a result of this, 70 people have been quarantined. The doctor's hospital, Good Heart Hospital in Rivers State, has been shut down. The unnamed hotel, where the secret treatment took place, has also been shut down.
pi_143913372
Probleem van die mensen is echt dat ze totaal niet nadenken.. door de rituelen bij begrafenissen zijn hele families besmet geraakt. Sorry, maar je kan toch zelf ook wel bedenken dat je besmet kan raken als je een overledene aanraakt? Ook al ben je een niet opgeleide Afrikaan.. :N
pi_143913462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Probleem van die mensen is echt dat ze totaal niet nadenken.. door de rituelen bij begrafenissen zijn hele families besmet geraakt. Sorry, maar je kan toch zelf ook wel bedenken dat je besmet kan raken als je een overledene aanraakt? Ook al ben je een niet opgeleide Afrikaan.. :N
Het is gewoon evolutie in de praktijk. Hermetisch afsluiten die regio en gewoon alles op zijn beloop laten gaan is waarschijnlijk het beste.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:28:25 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143914054
26 Aug 2014 1,552 doden (+127*), 3,069 geïnfecteerden (+454*)
http://en.wikipedia.org/w(...)Ebola_virus_outbreak

* tov 20 Aug
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:31:02 #23
45206 Pietverdriet
pi_143914138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:02 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Wij zijn geen domme Afrikanen...
Vandaar dat er in NL hele volkstammen in Homeopatie, Klankschalen, en andere alternatieve onzin geloven en hun kinderen niet willen vaccineren
pi_143914799
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vandaar dat er in NL hele volkstammen in Homeopatie, Klankschalen, en andere alternatieve onzin geloven en hun kinderen niet willen vaccineren
Ik denk dat je moet spreken over gemiddelden en dat er heel wat grotere stammen in Afrika dan in Europa zijn die dat geloven.
pi_143915263
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:49 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik denk dat je moet spreken over gemiddelden en dat er heel wat grotere stammen in Afrika dan in Europa zijn die dat geloven.
Met juiste voorlichting zou niemand daar in moeten geloven. Hier is die voorlichting ruim voorhanden en nog geloven mensen liever in sprookjes. Dit kan je niet afschuiven op "domme Afrikaantjes" als ons eigen land nog zoveel mensen kent die hun lot ook liever in de handen van God leggen, en daarmee hun wel fatsoenlijk denkende omgeving schade berokkenen.
pi_143915361
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Met juiste voorlichting zou niemand daar in moeten geloven. Hier is die voorlichting ruim voorhanden en nog geloven mensen liever in sprookjes. Dit kan je niet afschuiven op "domme Afrikaantjes" als ons eigen land nog zoveel mensen kent die hun lot ook liever in de handen van God leggen, en daarmee hun wel fatsoenlijk denkende omgeving schade berokkenen.
Dan is de vraag waarom die "voorlichting" er daar niet is. Zeker omdat ze uitgebuit zijn door die domme Westerlingen?
pi_143915490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:09 schreef beeer het volgende:

[..]

Dan is de vraag waarom die "voorlichting" er daar niet is. Zeker omdat ze uitgebuit zijn door die domme Westerlingen?
Dat is de vraag helemaal niet. Ik snap niet waar je die notie vandaan haalt. Waar het om gaat is dat je mensen zonder voorlichting niet kwalijk kunt nemen dat ze bijgelovig zijn. In Nederland is dat wel bijzonder laakbaar, want daar wordt op school gewoon over risico's van dit soort dingen geleerd. In een land waar mensen geen vrij toegang hebben tot onderwijs, is het een ander verhaal.

Jij wilt er heel graag een verhaal van maken dat negers dom zijn en dat ze maar lekker moeten creperen, maar die vlieger gaat niet op :)
pi_143915762
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is de vraag helemaal niet. Ik snap niet waar je die notie vandaan haalt. Waar het om gaat is dat je mensen zonder voorlichting niet kwalijk kunt nemen dat ze bijgelovig zijn. In Nederland is dat wel bijzonder laakbaar, want daar wordt op school gewoon over risico's van dit soort dingen geleerd. In een land waar mensen geen vrij toegang hebben tot onderwijs, is het een ander verhaal.

Jij wilt er heel graag een verhaal van maken dat negers dom zijn en dat ze maar lekker moeten creperen, maar die vlieger gaat niet op :)
Ik heb mijn Jared Diamond gelezen en in theorie heb je helemaal gelijk. De praktijk wijst echter anders uit want ze hebben al meer dan genoeg tijd gehad om hun zaken op orde te krijgen. Zeker als je het vergelijkt met andere voormalige ontwikkelingslanden.
pi_143915900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:26 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik heb mijn Jared Diamond gelezen en in theorie heb je helemaal gelijk. De praktijk wijst echter anders uit want ze hebben al meer dan genoeg tijd gehad om hun zaken op orde te krijgen. Zeker als je het vergelijkt met andere voormalige ontwikkelingslanden.
Arme landen zijn bittere noodzaak voor welvaart. Onze ontwikkelingsindustrie verdient veel geld aan het pamperen van hongernegers en we kunnen er goedkoop grondstoffen betrekken. Niet dat wij ze het recht op onderwijs ontzeggen, maar het komt ons goed uit dat die mensen niet zoveel hebben.

We behandelen Afrika alsof ze achterlijk zijn. Ander onderzoek wijst gewoon uit dat ze, als je ze gewoon een zak geld geeft, ze echt wel zelf kunnen bedenken hoe ze een waterput moeten slaan en hun landbouw op orde moeten brengen. Ze zijn niet achterlijk. In het licht van deze ziekte kun je ongeïnformeerde mensen daarom niet kwalijk nemen dat ze de zaken erger maken.
pi_143915963
Dus het was de vraag wel of het door ons komt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:51:45 #31
45206 Pietverdriet
pi_143916469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:49 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik help het je hopen
Ik vrees dat onze beschaving een dun laagje lak is.
pi_143916660
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik help het je hopen
Zo niet: good riddance
pi_143919442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten we hopen dat er weer een of andere uitbraak is waarbij de niet-gevaccineerde kinders het hoekje omgaan...
pi_143919717
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:59 schreef franklop het volgende:
Die kans is echt 0. Ten eerste vanwege de enorme afstand (half Afrika zit ertussen), ten tweede omdat Namibië een welvarend land is met goede hygiëne en gezondheidszorg en met kleine bevolkingsdichtheid. Het virus (zeker in de huidige vorm) zou zich daar nooit op grote schaal kunnen verspreiden.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:00:24 #35
45206 Pietverdriet
pi_143924998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:30 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Laten we hopen dat er weer een of andere uitbraak is waarbij de niet-gevaccineerde kinders het hoekje omgaan...
Nee, er zijn kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden wegen allergieen, of waarbij vaccinatie niet werkt. Die worden normaal gesproken niet ziek omdat er groepsbescherming is, het virus bereikt hun niet, maar als antropsofen- en gristenfundies in je omgeving niet vaccineren werkt dat niet
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:10:43 #36
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_143925406
Ken iemand uit die omgeving die maar niet immuun voor de mazelen wordt, ze heeft het inmiddels drie keer gehad, ondanks vaccinatie en het doormaken van de mazelen zelf...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_143925532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik help het je hopen
Onze beschaving is er voor de mensen die beschaafd zijn.
pi_143925543
Hoe groot is de kans eigenlijk dat dit virus zich ook gaat verspreiden in het westen?
pi_143925585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:14 schreef theunderdog het volgende:
Hoe groot is de kans eigenlijk dat dit virus zich ook gaat verspreiden in het westen?
Dat het daar komt is best mogelijk, maar verspreiden is niet erg waarschijnlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143925606
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat het daar komt is best mogelijk, maar verspreiden is niet erg waarschijnlijk.
Waarom is dat niet waarschijnlijk???
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:44:32 #41
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_143926714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat we hier niet zo snel zullen vluchten voor een paar weekjes quarantaine...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_143927659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het draagt niet zo heel snel over, alleen door contact met lichaamssappen. Dat in de gebrekkige hygiënische condities van West-Afrika dit virus niet door de hele bevolking bij zich gedragen wordt bewijst dat het niet zomaar van mens op mens overgaat. Dus als het zich hier verspreidt, dan is het redelijk klein te houden. Sterke overheid met gezag, minder bijgeloof (tenzij je in de bible belt woont) en goede gezondheidszorg zullen het wel binnen de perken houden.
pi_143928151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ken iemand uit die omgeving die maar niet immuun voor de mazelen wordt, ze heeft het inmiddels drie keer gehad, ondanks vaccinatie en het doormaken van de mazelen zelf...
Dan is er iets heel erg mis.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:09:44 #44
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_143938154
Heb m'n grafiekjes weer bijgewerkt. Bron van de data is de volgende wikipedia pagina: http://en.wikipedia.org/w(...)line_of_the_outbreak

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 05:29:49 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_143941884
AzG-medewerker België mogelijk ebola
Gepubliceerd: Vrij 29 aug 2014
Een hulpverlener van Artsen zonder Grenzen (AzG) zit in quarantaine in Brussel, omdat hij misschien besmet is met het dodelijke ebolavirus. Dat schrijven Belgische media vrijdag.

De man was in West-Afrika om de epidemie daar te bestrijden. Hij kwam twee weken geleden terug naar België. Donderdag kreeg hij plotseling koorts. Omdat hij net terug is uit het gebied dat zwaar getroffen is door de ebola-epidemie, is hij in Brussel naar het ziekenhuis gebracht.

De epidemie blijft voortwoekeren in het westen van Afrika. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldde donderdag dat het aantal sterfgevallen door het virus is gestegen naar zeker 1552. In totaal zijn er 3069 besmettingen vastgesteld. Vooral de landen Sierra Leone, Guinee en Liberia gaan gebukt onder de ziekte.

Door: ANP

Ik heb getwijfeld over België .... /goededoel
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_143942266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 05:29 schreef nixxx het volgende:

Ik heb getwijfeld over België .... /goededoel
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Niger. Kan niet naar Niger, daar gaat alles dood!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:19:49 #47
45206 Pietverdriet
pi_143942498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 00:09 schreef YazooW het volgende:
Heb m'n grafiekjes weer bijgewerkt. Bron van de data is de volgende wikipedia pagina: http://en.wikipedia.org/w(...)line_of_the_outbreak

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat verontrustend is, is dat het aantal besmettingen nog steeds harder stijgt
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:21:02 #48
45206 Pietverdriet
pi_143942508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onze beschaving is er voor de mensen die beschaafd zijn.
Civilisatie betekend niets meer dan wonen in steden.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:22:32 #49
45206 Pietverdriet
pi_143942524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:14 schreef theunderdog het volgende:
Zou me eerder zorgen maken over India, China of Zuid Amerika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')