Net als dat de crisis het levenspeil naar 2006 terugzette. Vreselijke tijd was dat nog weet ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:10 schreef remlof het volgende:
De premie gaat weer naar het niveau van 2013 en dat hebben we ook overleefd, ik zie het probleem niet.
Eerlijk gezegd interesseert de ellende in Afrika me geen biet en al helemaal niet in discussies over de stelselmatige premieverhoging van de ziektekostenverzekering in Nederland. Andermans ellende als maatstaf laten dienen voor je eigen mate van "welvaart" of "rijkdom" zal alleen maar tot luiheid, gemakzucht en de teloorgang van diezelfde rijkdom en welvaart leiden...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Driewerf hulde. Helaas wordt het in klaagland Nederland niet gewaardeerd als je de mensen erop wijst dat ze het hier goed hebben. Het moet kommer en kwel zijn. Het is hier zo slecht dat wij massaal naar Afrika emigreren!
Er zit alleen minder in en het eigen risico is voor een grotere groep onbetaalbaar geworden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:10 schreef remlof het volgende:
De premie gaat weer naar het niveau van 2013 en dat hebben we ook overleefd, ik zie het probleem niet.
Je zou inderdaad maar eens benchmarken. Elk bedrijf doet dat zowat.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd interesseert de ellende in Afrika me geen biet en al helemaal niet in discussies over de stelselmatige premieverhoging van de ziektekostenverzekering in Nederland. Andermans ellende als maatstaf laten dienen voor je eigen mate van "welvaart" of "rijkdom" zal alleen maar tot luiheid, gemakzucht en de teloorgang van diezelfde rijkdom en welvaart leiden...
Bron?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zit alleen minder in en het eigen risico is voor een grotere groep onbetaalbaar geworden.
En de kosten zijn ook miljarden meer.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zit alleen minder in en het eigen risico is voor een grotere groep onbetaalbaar geworden.
Hebben hebben hebben: je ziet het veel terug in deze topicreeks. Als iets leidt tot welvaartdaling waar DDDDaaf het over heeft is het wel mensen die weigeren stapjes terug te doen wanneer dat nodig is omdat we dan naar niveau Afrika gaan in hun ogen. Ofzo.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En de kosten zijn ook miljarden meer.
Het komt uit de lengte of de breedte.
We kunnen ook niks betalen en de inkomensbelastingen omhoog gooien of het onderwijs afschaffen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat wij per maand betalen, betaal je in Belgie ongeveer per jaar...
En daar is je belasting weer stukken hoger.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
En netto betalen ze meer belasting dan wij. En hun wegen zijn kutter. Steden armer, meer verpauperd en onveiliger. Jij kijkt alleen naar de zorgpremie.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Daarom ook mijn glas half vol/leeg opmerking.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hebben hebben hebben: je ziet het veel terug in deze topicreeks. Als iets leidt tot welvaartdaling waar DDDDaaf het over heeft is het wel mensen die weigeren stapjes terug te doen wanneer dat nodig is omdat we dan naar niveau Afrika gaan in hun ogen. Ofzo.
Toch valt dat wel mee. Ze betalen een groot deel van de zorgpremie via het inkomen, maar dat doen wij ook (al draaien veelal de werkgevers daar voor op waardoor hier de loonkosten hoger zijn). Het hele zorgstelsel is daar gewoon beter geregeld en in de meeste andere Europese landen ook. Wellicht blijft er minder aan strijkstokken hangen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En netto betalen ze meer belasting dan wij. En hun wegen zijn kutter. Steden armer, meer verpauperd en onveiliger. Jij kijkt alleen naar de zorgpremie.
Dat eigen risico moet ik ook elk jaar lappen, dat is wel vervelend maar niet overkomelijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oh, maar dan kunnen ons net zo goed spiegelen aan Monaco, of één of ander oliestaatje. Dan heerst er hier toch echt gigantische armoede...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zou inderdaad maar eens benchmarken. Elk bedrijf doet dat zowat.
Jep. Ik hoop dat ook zij op een dag het licht zullen zien en realiseren hoe goed ook zij het hebben, zelfs als "arme" in Nederland. Ik heb in twee andere landen gewoond in mijn leven, de Filipijnen en Engeland en geloof mij in beide landen ben je stukken slechter af als arme. Stukken slechter. Juist daarom waardeer ik Nederland meer.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daarom ook mijn glas half vol/leeg opmerking.
De negatieve alles is kut reacties zie je van veel users ook terug in andere topics waar het glas half leeg lijkt te zijn. Het is eerder een negatieve levenshouding dan een rationele verdelingsvraagstuk.
360 euro op jaarbasis is helemaal niet onbetaalbaar, het is verkeerde prioriteiten stellenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke compensatie krijg je daarvoor?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat eigen risico moet ik ook elk jaar lappen, dat is wel vervelend maar niet overkomelijk.
En daar krijg je compensatie voor, zelfs als je bovengemiddeld verdiend.
Kan wel onbetaalbaar zijn als je van een uitkering of inkomen rond het bestaansminimum moet rondkomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef Re het volgende:
[..]
360 euro op jaarbasis is helemaal niet onbetaalbaar, het is verkeerde prioriteiten stellen
Onzin: qua geluk en HDI staat Nederland in de top. Niet alleen geld speelt een rol. Bovendien is er niets mis met jezelf verbeteren maar bij jezelf verbeteren houdt ook in dat je zure tijden accepteert in tijden van minder geld. De klap zou nog groter zijn als we in de recessie op dezelfde te grote voet zouden doorleven. Sterker nog: dat is een hoofdoorzaak ervan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oh, maar dan kunnen ons net zo goed spiegelen aan Monaco, of één of ander oliestaatje. Dan heerst er hier toch echt gigantische armoede...
De meeste andere Europese landen ook? Sorry maar waar heb je het over? En hoe goed het bij onze zuiderburen ook moge zijn, ze betalen er meer belasting voor dan wij. Belgen betalen netto (belastingen, premies, verzekeringen en die ongein) het meeste van Europa! Dan moet het ook wel goed zijn....quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toch valt dat wel mee. Ze betalen een groot deel van de zorgpremie via het inkomen, maar dat doen wij ook (al draaien veelal de werkgevers daar voor op waardoor hier de loonkosten hoger zijn). Het hele zorgstelsel is daar gewoon beter geregeld en in de meeste andere Europese landen ook. Wellicht blijft er minder aan strijkstokken hangen?
Tja in plaats van dat je een steeds beter leven wenst ga je loze vergelijkingen maken die nergens op slaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Driewerf hulde. Helaas wordt het in klaagland Nederland niet gewaardeerd als je de mensen erop wijst dat ze het hier goed hebben. Het moet kommer en kwel zijn. Het is hier zo slecht dat wij massaal naar Afrika emigreren!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |