abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:21:03 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_143875981
Welkom in de reeks over Weight Loss Surgery oftewel WLS. Als je alles al geprobeerd hebt om zelf af te vallen en echt drastisch moet afvallen omdat je gezondheid onder je gewicht te lijden heeft, dan kan je hier meelezen, je vragen stellen of je ei kwijt.

Maagbandje
Wordt in Nederland nog wel geplaatst, maar in België steeds minder. Wordt laparoscopisch geplaatst, dus snellere genezing, maar je blijft je hele leven met een bandje lopen. Verschillende mogelijkheden voor wat betreft strakker laten zetten of juist losser laten zetten.

Gastric Bypass
Je maag wordt verkleind tot een zeer klein maagje en daarnaast worden je darmen deels omgeleid. Er wordt echter niets van je maag of darmen weggenomen. Na deze operatie heb je kans op dumping. Ook kan het zijn dat er nog een tweede operatie nodig is om een ring te plaatsen omdat je maagje toch te groot is geworden. Dit heet een Fobiring.

Gastric Sleeve
Er wordt een groot gedeelte van de maag weggenomen waardoor het afvallen zal komen door de kleinere maag en de daarbij horende eetaanpassingen. Tevens zouden de "eetlust-hormonen" in het weggehaalde deel van de maag zitten waardoor je geen trek meer ontwikkelt. Ook andere hormonen verdwijnen hierbij.

Scopinaro of Bilio Pancreatische Derivatie
Naast het verkleinen van de maag waarbij het originele maagportier verdwijnt, wordt de dunne darm rigoureus omgeleid. De galblaas en de blinde darm worden ook weggehaald om complicaties hiermee te voorkomen. Na de operatie zit je voor de rest van je leven vast aan supplementen voor vitamines en mineralen, omdat deze minder goed opgenomen worden. Gemiddeld gezien neem je nog een kleine 1200 kilocalorieën per dag op na deze operatie en dat is dan ook de reden waarom je hier veel mee af kunt vallen. Er kleven echter een groot aantal nadelen aan deze operatie, vandaar dat deze eigenlijk niet meer uitgevoerd wordt, maar vervangen is door de

Duodenal Switch
Het effect is bijna hetzelfde, behalve dat de oorspronkelijke maagportier nog wel aanwezig is en dat de maag op een andere manier verkleind wordt. Ook bij deze operatie verdwijnen dus de "eetlust-hormonen". Ook hier heb je een sterk verminderde voedselopname, net zoals bij de Scopinaro.

Er zijn mogelijkheden om na een eerste operatie over te gaan naar een andere methode (met de daarbij behorende operaties) (een revisie), zoals van een maagband naar een Gastric Bypass of van een Gastric Sleeve naar een Gastic Bypass. Ook de Fobiring is zo'n revisie.

De criteria voor het ondergaan van een WLS zijn:

Een BMI van 40 of hoger met een leeftijd tussen de 18 en de 65.
Een BMI van 35 of hoger met één van de volgende co-morbiditeiten:

• Diabetes
• Hoge bloeddruk
• Reuma
• Slaapapneu
• Gewrichtsklachten

Tevens moet er voldaan zijn aan de volgende voorwaarden:

• Andere methoden om gewicht te verliezen niet hebben geholpen onder professionele begeleiding
• Geen aandoeningen aan nieren, lever, darmen of maag.

De behandelend artsen moeten geen bezwaar hebben tegen de operatie en je moet daarnaast nog voldoen aan eventuele aanvullende eisen die per ziekenhuis kunnen verschillen.

Na een WLS kan je tegen de volgende zaken aanlopen:

Overhangend buikvel > abdominoplastie
Kipfilets aan de bovenarmen > armplastie of brachioplastie
Problemen met vel bij de dijen > dijlift
Hangborsten > mastopexie

Ook hiervoor zijn weer bepaalde eisen wil je dit vergoed krijgen van de zorgverzekeringen.

Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager
• BMI moet de laatste 12 maanden stabiel zijn
• de buikwand bedekt minstens 1/4 van het bovenbeen wanneer u recht op staat, waarbij de lengte van het bovenbeen liggend gemeten wordt volgens speciale regels
OF
• Last van smetvorming die qua ernst gelijk is aan derdegraads brandwonden en waarbij de behandeling hiervoor geen of onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Psychisch lijden onder deze aandoening is zonder dat er sprake is van de bovenstaande voorwaarden, volgens de wet geen reden om tot vergoeding over te gaan.

Deze criteria wijzigen overigens elke keer, dus het kan zijn dat het niet een up-to-date rijtje is, maar op het moment van schrijven (april 2012) is het nog correct.

Er wordt druk onderhandeld om deze eisen te versoepelen. Nu de WLS makkelijker vergoed wordt door de verzekeraars, zouden ook de vervolgoperaties makkelijker vergoed moeten worden. De zorgverzekeraars hebben hun handtekening al gezet onder de Zorgstandaard Obesitas, maar dit is nog geen verplichting om naar te handelen.

Krantenartikel over de strijd tegen het vel

Meer informatie kun je hier vragen, maar besef wel dat hier geen artsen of chirurgen rondlopen. Heel veel informatie, ook vanuit artsen, kun je ook vinden op WLSinfo.nl. Daar kun je goede overzichten vinden van supplementen, maar ook van de bloedonderzoeken die van belang zijn als je geopereerd bent. Probeer je goed in te lezen voordat je met een chirurg gaat praten zodat je goede vragen kunt stellen.

De "vaste bewoners" hier die een operatie gehad hebben:

-Bubseltje- > GBP omgezet in een D
octopussy > GBP
Rewimo > Scopinaro (2005)
Riann > GBP ondersteund door een Fobiring (2009+2011)
Troel > Scopinaro (2005), BWC (2012)
Trusten > GPB
zapato61 > GBP (2012)
McLaura > GBP (mei 2012)
Wildervankstertje > Sleeve 2012

(als het niet klopt ofzo, gewoon gillen)


Kleine voetnoot, speciaal voor de dames: let erop dat niet alle anticonceptie meer betrouwbaar zal werken na een WLS. Ik hoop eigenlijk dat Dave Schweitzer (WLS-goeroe) daar ooit eens wat over gaat schrijven zodat dat algemeen bekend wordt ook bij de huisartsen en apothekers.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_143887469
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:19 schreef Troel het volgende:
Ah, dus eigenlijk heb je lichamelijk geen last, maar gaat het erom dat je shirtjes niet kan kopen :P
Nou ja, natuurlijk ga ik er lichamelijk op vooruit als ik van mijn 2 buiken af ben. En vooral mijn psychische gesteldheid. En ik zweet bij mijn navel altijd en het stukje onderbuik wat over mijn benen hangt. Ik hou het heel goed bij en ben blij dat ik daardoor geen smetvlekken krijg. Maar hoe goed ik me ook verzorg lijkt toch net of daar geen prettige geur hangt doordat het natuurlijk altijd op elkaar zit.
Bikinilijn moet ik altijd liggend doen ik hoop dat ik het dadelijk gewoon staand weer kan doen. ;)
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:44:57 #3
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_144235443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:14 schreef Riann het volgende:

[..]

Nou ja, natuurlijk ga ik er lichamelijk op vooruit als ik van mijn 2 buiken af ben. En vooral mijn psychische gesteldheid. En ik zweet bij mijn navel altijd en het stukje onderbuik wat over mijn benen hangt. Ik hou het heel goed bij en ben blij dat ik daardoor geen smetvlekken krijg. Maar hoe goed ik me ook verzorg lijkt toch net of daar geen prettige geur hangt doordat het natuurlijk altijd op elkaar zit.
Bikinilijn moet ik altijd liggend doen ik hoop dat ik het dadelijk gewoon staand weer kan doen. ;)
Ik heb nu ook wel dat in mijn maagstreek wat huid over is, alleen mijn onderbuik weer niet. Zelf zou ik graag mijn maagstreek wel willen laten corrigeren maar volgens mij moet ik dat dan zelf betalen omdat er geen vel over mijn benen hangt.

Zolang ik corrigerende hemdjes draag valt het niet op en voel ik het ook niet. Maar met warm weer is het behoorlijk zweten met een extra laag kleding. Als ik die hemdjes niet draag beweegt het vel heen en weer als ik beweeg en dat voelt niet fijn :( . Paar duizend euro voor een operatie kan ik helaas niet betalen.
pi_144255698
Ohhh Riann, wat fijn dat je een bwc krijgt O+ Ik ben een beetje jaloers want bij mij wilde CZ niets vergoeden (ook met foto's en aangetekend bezwaar niet). Ik heb nu iets langer dan een jaar geleden mijn buik en borsten 'laten doen' en ik ben er nog elke dag blij mee. Heeft wel een godsvermogen gekost :X

Alleen: nu zie ik het direct als ik ben aangekomen :P voorheen vielen een paar kilo meer of minder niet op door de lappen vel. Heb helaas nog wel in de loop der dag een soort van opbollende buik. Trek ik 's ochtends met een platte buik een leuk jurkje aan, heb ik 's middags een 3 maanden zwanger buikje -O-
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:13:08 #5
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144256200
Ja dat was tijdens mijn zwangerschap, dacht ik eindelijk legaal een dikke buik te krijgen... niet dus _O-
Hij was wel wat dikker vooral de tweede buik kwam omhoog. Maar echt zwanger heb ik er qua buik niet uitgezien.
pi_144257914
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Metformine (zonder suikerziekte te hebben)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 september 2014 @ 09:20:38 #7
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144264944
Ik heb er wel eens over gelezen. Ieemand die door dezelfde arts is behandeld heeft dat volgens mij ook gebruikt.

Wilde kijken voor je op wlsinfo maar dat lijkt niet meer te bestaan :?
  Moderator / Miss SHO zondag 7 september 2014 @ 20:27:27 #8
22592 crew  Ole
pi_144284958
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:33 schreef Trusten het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Metformine (zonder suikerziekte te hebben)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruik het, maar omdat ik diabetes 2 heb. Ik ben wel afgevallen sinds ik het gebruik, maar ik ben ook heel anders gaan eten.
Lijkt me niet dat ze metformine gaan voorschrijven om af te vallen. Het heeft ook weer bijwerkingen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_144285516
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:27 schreef Ole het volgende:
Lijkt me niet dat ze metformine gaan voorschrijven om af te vallen. Het heeft ook weer bijwerkingen.
Valt dus tegen ;). M'n internist (die wel goed bekend staat op het gebied van vitaminetekorten enzo) heeft het me voorgeschreven en ik heb geen diabetes ;). Aangezien ik al een jaar op (op de ons nauwkeurig) hetzelfde gewicht zit. Niet zozeer om extreem af te vallen, wel om te kijken om het enigzins weer op gang te krijgen en te kijken of het invloed heeft.

Maar ik was met name benieuwd naar andere ervaringen omdat de ervaringen op internet elkaar nogal tegenspreken.
  Moderator / Miss SHO zondag 7 september 2014 @ 21:02:21 #10
22592 crew  Ole
pi_144287828
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:33 schreef Trusten het volgende:

[..]

Valt dus tegen ;). M'n internist (die wel goed bekend staat op het gebied van vitaminetekorten enzo) heeft het me voorgeschreven en ik heb geen diabetes ;). Aangezien ik al een jaar op (op de ons nauwkeurig) hetzelfde gewicht zit. Niet zozeer om extreem af te vallen, wel om te kijken om het enigzins weer op gang te krijgen en te kijken of het invloed heeft.

Maar ik was met name benieuwd naar andere ervaringen omdat de ervaringen op internet elkaar nogal tegenspreken.
OK als hij het heeft voorgeschreven is het een ander verhaal.
Het is in elk geval geen wondermiddel. Je moet nog steeds goed en gevarieerd eten. (niet te veel, niet te weinig en regelmatig)
Succes ermee!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_144288185
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:02 schreef Ole het volgende:

[..]

OK als hij het heeft voorgeschreven is het een ander verhaal.
Het is in elk geval geen wondermiddel. Je moet nog steeds goed en gevarieerd eten. (niet te veel, niet te weinig en regelmatig)
Succes ermee!
No worries, ik geloof niet in wondermiddelen :)
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:54:38 #12
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_144453924
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:33 schreef Trusten het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met Metformine (zonder suikerziekte te hebben)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruik het voor PCOS, niet omdat ik diabetes zou hebben.
Ik slik 2x per dag 500 mg.

Ze gaven dit mij met voornaamste reden om af te vallen, omdat dan de PCOS minder zou worden. Dit was mijn arts in Ierland. Mijn arts in NL wil dat ik er weer vanaf ga, hij zei dat mensen die geen diabetus hebben geen metformine moeten gaan slikken, je lever moet dan meer werken waardoor je juist diabetes zou kunnen ontwikkelen.
( geen idee of dit klopt trouwens)

Over de werking, ik ben inderdaad 20 kg kwijt, maar ik dat dat meer kwam omdat ik mijn hele leven heb omgegooit, gezonder gaan eten en 3x per week gaan sporten.
Metformine doet bij mij niets anders dan vaak diaree ;(
pi_144454064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:54 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Ik gebruik het voor PCOS, niet omdat ik diabetes zou hebben.
Ik slik 2x per dag 500 mg.

Ze gaven dit mij met voornaamste reden om af te vallen, omdat dan de PCOS minder zou worden. Dit was mijn arts in Ierland. Mijn arts in NL wil dat ik er weer vanaf ga, hij zei dat mensen die geen diabetus hebben geen metformine moeten gaan slikken, je lever moet dan meer werken waardoor je juist diabetes zou kunnen ontwikkelen.
( geen idee of dit klopt trouwens)

Over de werking, ik ben inderdaad 20 kg kwijt, maar ik dat dat meer kwam omdat ik mijn hele leven heb omgegooit, gezonder gaan eten en 3x per week gaan sporten.
Metformine doet bij mij niets anders dan vaak diaree ;(
Thanks voor je reactie, ik vind het erg lastig...heb best veel vertrouwen in deze arts...maar lees zoveel tegenstrijdige dingen op internet. Ik denk dat een maandje proberen sowieso geen kwaad kan..
  Moderator / Miss SHO vrijdag 12 september 2014 @ 17:19:52 #14
22592 crew  Ole
pi_144459896
Vooral in het begin spelen de bijwerkingen als darmklachten. Goede kans dat je dan afvalt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 21 september 2014 @ 18:30:57 #15
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_144761763
Metformine is gewoonweg een diabetes-medicijn. Dat een arts het voorscrhijft voor andere redenen kan....maar in oorsprong (en in voornaamste werking!) is het een medicijn om je lichaam gevoeliger te maken voor de insuline.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_144761833
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:30 schreef joers1 het volgende:
Metformine is gewoonweg een diabetes-medicijn. Dat een arts het voorscrhijft voor andere redenen kan....maar in oorsprong (en in voornaamste werking!) is het een medicijn om je lichaam gevoeliger te maken voor de insuline.
I know, moest er specifiek bij de apotheek bijzeggen dat ik geen diabetes heb
  zondag 21 september 2014 @ 18:40:08 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144762071
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:18 schreef Rottdog het volgende:
Van de week voorlopige operatie datum doorgekregen, sta voor 10 sept ingepland. Al met al ben ik dan 8 mnd onderweg. Van intake tot operatietafel zeg maar.
Ik was dit helemaal vergeten. Hoe is het met je? Is het doorgegaan de 10e?
Is het mee of tegen gevallen?
***
  dinsdag 23 september 2014 @ 07:31:16 #18
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_144812996
Gelukkig is de planning gebleven zoals het was en ben ik de tiende geopereerd. Het is me enorm mee gevallen en voel me goed. Nu samen met mijn lichaam aan het werk op naar een mooi resultaat.
  dinsdag 23 september 2014 @ 08:26:28 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144813452
^O^ Goed om te horen. :Y :)
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 september 2014 @ 08:28:07 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_144813469
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 07:31 schreef Rottdog het volgende:
Gelukkig is de planning gebleven zoals het was en ben ik de tiende geopereerd. Het is me enorm mee gevallen en voel me goed. Nu samen met mijn lichaam aan het werk op naar een mooi resultaat.
Hee, wat fijn voor je! Ik ben blij voor je dat alles goed is verlopen :) Veel succes met je nieuwe leven ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_145000209
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:44 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik heb nu ook wel dat in mijn maagstreek wat huid over is, alleen mijn onderbuik weer niet. Zelf zou ik graag mijn maagstreek wel willen laten corrigeren maar volgens mij moet ik dat dan zelf betalen omdat er geen vel over mijn benen hangt.

Zolang ik corrigerende hemdjes draag valt het niet op en voel ik het ook niet. Maar met warm weer is het behoorlijk zweten met een extra laag kleding. Als ik die hemdjes niet draag beweegt het vel heen en weer als ik beweeg en dat voelt niet fijn :( . Paar duizend euro voor een operatie kan ik helaas niet betalen.
Sorry voor late reactie ben net terug van 3 weken zuid frankrijk.
Maar ik dacht ook dat ik het nooit vergoed zou krijgen. En toen zei
mijn neuroloog ga er gewoon langs dat weet je waar je aan toe bent.
En dat zie je maar weer. Ik heb zelfs niet eerst toestemming aan CZ
hoeven te vragen.
  zondag 28 september 2014 @ 22:12:33 #22
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_145000597
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 22:05 schreef Riann het volgende:

[..]

Sorry voor late reactie ben net terug van 3 weken zuid frankrijk.
Maar ik dacht ook dat ik het nooit vergoed zou krijgen. En toen zei
mijn neuroloog ga er gewoon langs dat weet je waar je aan toe bent.
En dat zie je maar weer. Ik heb zelfs niet eerst toestemming aan CZ
hoeven te vragen.
Toch maar eens er achteraan dan :) Ben nu in elk geval ongeveer een jaar stabiel op gewicht en dat is ook 1 van de eisen. Schommelt weleens een beetje maar dat is volgens mij normaal. heeft iedereen. Ben zelf ook verzekerd bij CZ. Heb behalve mijn maagstreek ook helemaal geen overtollige huid maar bij warm weer zou het fijn zijn als ik niet telkens strakke hemdjes hoef te dragen. Hoor vaak van mensen trek die hemd toch uit want het is totaal niet te zien dat de huid zo slap is, maar het voelt gewoon niet fijn met bewegen.

Dat ik er nog niet mee bezig ben geweest om het te laten corrigeren is omdat er overal wordt vermeld dat de huid de benen moet bedekken en omdat het bij mij alleen om de maagstreek gaat zal dat dus nooit op mijn benen gaan hangen. Onderbuik is mooi strak geworden.

Mocht het wel mogelijk zijn dan wacht ik er in elk geval nog wel meer dan een jaar mee als ik wegens de flexwet weer 6 maanden thuis kom te zitten. Ik krijg nu per 3 maanden een detacheringscontract en zelfs een paar dagen griep betekend al dat het contract verbroken wordt, ziek melden is op mijn werk sinds kort eigenlijk niet meer toegestaan. En vooral bij mij wordt er nog iets moeilijker over gedaan dan bij veel anderen omdat ik bijna 2 jaar geleden na mijn operatie ook een maand thuis heb gezeten. Heb dus al teveel ziekte uren en wil mijn baan niet kwijt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wildervankstertje op 28-09-2014 22:20:14 ]
  zondag 9 november 2014 @ 19:39:18 #23
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_146474316
Sinds een aantal weken voel ik me telkens erg moe :( Had eigenlijk op de dag van de jaarlijkse controle (4 december) bloed moeten laten prikken maar heb dat afgelopen maandag maar vast laten doen in het MCL zodat mocht er ergens een tekort van zijn ik dat 4 december met de arts kan bespreken.

Soms ga ik tegen 19.30u al naar bed, zet mijn wekker op 5u (dan moet ik eruit, tegen 6u onderweg naar werk) maar dan ben ik nog vreselijk moe terwijl ik wel de hele nacht doorslaap. Eenmaal op werk aangekomen gaat het wel weer na 2 koppen koffie. Kom de werkdag prima en zonder vermoeidheid door maar zodra ik thuis ben dan begint de vermoeidheid rond etenstijd (18u ongeveer) weer.

Ben benieuwd wat de uitslagen van het bloedonderzoek zullen zijn. Morgen over 2 weken kan ik bellen voor de uitslag. Ben het totaal niet gewend om moe te zijn, normaal gesproken ging ik doordeweeks tegen 23u naar bed en werd uit mezelf ruim voordat de wekker ging wakker en ging klaarwakker uit bed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 november 2014 @ 07:09:53 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146489122
Klinkt alsof je B12 en/of ijzer aan de lage kant zijn. Ik herken de vermoeidheidsklachten.

Iets anders: heeft iemand tips over wat je het beste kunt doen bij diarree? Veel drinken en uitkijken met wat ik eet doe ik al. Het lijkt een of ander virus want ik had vantevoren niets uitzonderlijks gegeten. Duurt nu 1,5 dag en als het niet beter word hop ik wel even langs de huisarts.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 november 2014 @ 10:10:43 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_146491501
Ik zit het meestal gewoon uit. Had er toevallig een tijdje geleden last van (iets met buikgriep) en veel meer dan bouillon heb ik eigenlijk niet anders gedaan. Als je echt weg moet zou je kunnen kijken op loperamide zou werken, maar ik heb de gok eigenlijk nooit genomen. Geen idee wat we opnemen van die pillen en hoe erg het verstopt :P

En inderdaad: vitamines en mineralen laten checken! Wat duurt het lang voordat je de uitslagen krijgt trouwens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 november 2014 @ 10:52:34 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146492442
Ik probeer het maar met veel drinken en wat geroosterd brood. En yoghurt om de goede bacteriën weer aan te vullen. Het zal wel weer overgaan. Je valt er wel in snel tempo mee af :') Wat nu niet zo erg is omdat ik een paar kilo aangekomen ben door te weinig beweging de afgelopen jaren i.v.m. mijn heupen. Gelukkig kan ik nu weer langzaam meer gaan bewegen dus die verdwijnen wel weer - momenteel gaat het alleen wat harder :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146609758
Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager

dat klopt trouwens niet meer dat moet 35 zijn
  donderdag 13 november 2014 @ 14:30:35 #28
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_146610927
Waarom staat mijn verhaal eigenlijk niet in de OP? Is dat omdat ik niet zo vaak meepost, of omdat het geen succesverhaal is?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 13 november 2014 @ 14:50:20 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_146611765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:30 schreef Muck het volgende:
Waarom staat mijn verhaal eigenlijk niet in de OP? Is dat omdat ik niet zo vaak meepost, of omdat het geen succesverhaal is?
Ik denk omdat de OP automatisch overgenomen wordt van de vorige en niet tussendoor bewerkt kan worden. Als je je verhaal uittypt, kan een modje het er vast inzetten zodat het er de volgende keer bijstaat :)

Om eerlijk te zijn heb ik niet eens naar de OP gekeken echt toen ik het topic opende, ging ervan uit dat het wel goed was :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 november 2014 @ 14:51:36 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146611824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:21 schreef Troel het volgende:
(als het niet klopt ofzo, gewoon gillen)
Dit? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 13 november 2014 @ 14:53:25 #31
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_146611907
Ik zal eens gaan zoeken naar wanneer ik mijn hele verhaal uitgetypt heb, dan kan ie er alsnog in, als jullie het daarmee eens zijn natuurlijk :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 13 november 2014 @ 16:34:23 #32
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146615583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:30 schreef Muck het volgende:
Waarom staat mijn verhaal eigenlijk niet in de OP? Is dat omdat ik niet zo vaak meepost, of omdat het geen succesverhaal is?
Dan had ik er ook niet in moeten staan ;) :* de op wordt niet echt bijgehouden volgens mij.
pi_146618796
Muck, ik ben wel benieuwd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146626825
Vanavond bij late night komt er iets over overtollig vel en dat de zorgverzekering het niet vergoed. Ben wel benieuwd ik heb nog niet eens toestemming hoeven te vragen.
pi_146642516
Ik ben zwanger na een Gastric Bypass en moet extra controles en ben vanwege de operatie medisch geïndiceerd om onder controle te staan bij de gynaecoloog.

Gelukkig vind ik het allemaal geen probleem, helemaal de extra echo's om de groei te monitoren niet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:49:31 #36
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146644421
Nou ja daar zitten ook nadelen aan hoor McLaura. Als je kindje constant klein wordt geschat wordt je daar niet relaxter van kan ik je zeggen ;). Nu was ze niet echt goot maar ook niet inimini.
  vrijdag 14 november 2014 @ 15:18:38 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_146647787
Nu ja, ik kan me de zwangerschap van Ruben nog heel goed herinneren en de onderzoeken die toen boven tafel kwamen dat slechts 1/3 van de zwangerschappen een gezond voldragen kind op leverden.

Ruben was net groot genoeg om niet te klein te zijn en heeft het gelukkig inmiddels allemaal ingehaald qua lengte :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 november 2014 @ 16:04:44 #38
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146649474
Het is ook belangrijk! Bij een evt 2de geeft de gyn mij de keuze waar onder controle te staan? (vind ik wel vreemd) Maar ik kies toch voor het ziekenhuis.
pi_146651611
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:49 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nou ja daar zitten ook nadelen aan hoor McLaura. Als je kindje constant klein wordt geschat wordt je daar niet relaxter van kan ik je zeggen ;). Nu was ze niet echt goot maar ook niet inimini.
Misschien wordt hij/zij dat gewoon niet. De oudste was groot, volgens de echo's 3 weken voor op de groei. Iets kleiner is dus niet echt een probleem.

Maar we zien wel. Ik vind de extra controle (ook van de obesitaskliniek) prettig.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147059226
16 december is mijn operatiedatum en 15 dec is opname datum vind het spannend. :) Ben wel blij dat het nog in 2014 is.
pi_147509539
Wat is het rustig hier.

Maandag mag ik me om half 1 melden en dinsdag is om 8 uur al de operatie.
  vrijdag 12 december 2014 @ 13:09:03 #42
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_147512085
Zet hem op Riann, de dag van je wedergeboorte *O*

Hier nu een aantal weken verder en 30 kg minder, voel me sinds jaren weer geweldig. Had ik het maar eerder gedaan.
pi_147528837
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef Rottdog het volgende:
Zet hem op Riann, de dag van je wedergeboorte *O*

Hier nu een aantal weken verder en 30 kg minder, voel me sinds jaren weer geweldig. Had ik het maar eerder gedaan.
de gastricbypass heb ik al jaren en jaren terug gehad ik krijg nu een uitgebreide buikwandcorrectie
pi_147910326
ik ben gister thuis gekomen vanuit het ziekenhuis.
Ik heb woensdag de 2e operatie gehad omdat ik bloedingen had. Dus dat was een tegenslag.
Het is me erg tegengevallen. Paar dagen op IC daarna naar de afdeling. Ik ben wel blij dat ik nu weer thuis ben. Pijn en moeheid heb ik toch of ik nu daar ben of thuis. 3 drains zijn er gisteren uitgehaald en nu heb ik nog 1 drain. Ik hoop dat die er ook snel uit mag.
  woensdag 24 december 2014 @ 09:34:29 #45
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147910490
Klinkt toch best heftig Rian. En op de ic dat is niet niks -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 december 2014 @ 10:01:41 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147910968
Goh Riann, wat een tegenvaller. Fijn dat je weer thuis bent! Nu maar weer snel opknappen :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_147912089
Ik moet sowieso 2 keer 24 uur op de hartbewaking na een operatie door mijn spierziekte.
Maar het was zeker een tegenvaller. Net zijn ze van de verpleging geweest mijn haren gewassen in de bak want met een drain mag je niet douche en verder de wond verzorgt. En zeiden ze gister in het ziekenhuis ja wondzorg heb je eigenlijk niet nodig want de wond is droog. Maar die hier was zei ook wij zien dat altijd dat het gaat lekker je doet thuis toch meer dan in het ziekenhuis.

Maar ik ben wel superblij dat ik voor de kerst thuis ben.
  woensdag 24 december 2014 @ 11:50:12 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_147913467
Het is niet standaard zo dat je met drain niet mag douchen hoor ;)

En de drain zal er wel snel uitgaan waarschijnlijk, want die mogen niet heel lang blijven zitten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147923151
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:50 schreef Troel het volgende:
Het is niet standaard zo dat je met drain niet mag douchen hoor ;)

En de drain zal er wel snel uitgaan waarschijnlijk, want die mogen niet heel lang blijven zitten ;)
ik verwacht ook dat hij er binnen een paar dagen uit zal zijn. hij had vanmorgen 24 uur 60cc gelopen en hij moet minder als 20 lopen dat hij eruit mag
  woensdag 24 december 2014 @ 18:48:30 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_147927205
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:40 schreef Riann het volgende:

[..]

ik verwacht ook dat hij er binnen een paar dagen uit zal zijn. hij had vanmorgen 24 uur 60cc gelopen en hij moet minder als 20 lopen dat hij eruit mag
Er zijn speciale regeltjes inderdaad, maar je zit ook met infectiegevaar, vandaar dat zo'n ding gewoon niet te lang mag blijven zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_148370021
Hoe is het, Riann?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_148381251
Gister terug naar Maastricht geweest omdat het dus helemaal niet goed gaat met de wond.
Vandaag brengen ze een pomp langs voor de wond. Hoe het precies zit en hoe en wat dat weet
ik nog niet. Maar de dokter zei gister dat het dan snel moet gaan. Zoals het nu gaat is het niet goed. Ze hebben gister ook meteen wat dood weefsel weg geknipt. En ze hebben gister de drain eruit gehaald. Hij lekte nu nog 30cc. Dadelijk eindelijk een keer in de douche daar kijk ik naar uit. En dan is het weer ff afwachten de hoe en de wat.
pi_149308815
Wat een verhaal Riann... Hoe is het afgelopen? Is het überhaupt al afgelopen, of is de wond nog steeds bezig?

Ik ben vandaag voor de eerste onderzoeken bij de internist geweest. Ook meteen het bloedonderzoek en ECG gehad. Uitslagen over 3 weken, intussen nog een onderzoek bij de longarts.
pi_149387700
Het ging niet goed met de vac pomp veel pijn aan de liezen dus hij was er weer afgehaald. Daarna heel veel problemen gehad.

Ik heb er nu weer een vac pomp aanzitten. Nu heb ik nergens last van. ik moet 19 februari terug en als de wond dan helemaal schoon is. Dan word hij weer opnieuw dichtgemaakt. Dus dat word weer een operatie dat zal dan begin mrt zijn. Wat een gedoe zeg. Ik denk dat ik mijn bovenarmen niet meer laat doen iig niet als ik dit risico dan ook weer loop.
pi_149801739
Misschien interessant voor sommigen hier:

quote:
Nederlands restaurant serveert ‘gastric bypass menu’ met verkleinde porties
Nieuw in de culi-wereld en helemaal van deze tijd: het gastric bypass menu. We hebben het nog maar een enkele keer voorbij zien komen, maar verwachten dat dit in Amerika een ware hit zou kunnen worden.

De gastric bypass is een ingreep tegen overgewicht waarbij de maag van de patiënt wordt verkleind en het spijsverteringskanaal omgelegd. Het gevolg hiervan is dat de persoon in kwestie vele malen minder kan eten, zo weinig dat alleen een voorgerecht soms al te veel is.

Brasserie ‘t Klooster
Om deze reden is het gastric bypass menu door Brasserie ‘t Klooster in het leven geroepen. Een menu met dezelfde gerechten als normaal, maar dan in veel kleinere porties. Hierdoor kan iedereen, zelfs met een maagverkleining, genieten van culinaire versnaperingen.

De reden dat het hier wordt geserveerd? Natasja van Hensbergen, mede-eigenaar, heeft zelf een dergelijke ingreep ondergaan en merkte hoe lastig het kan zijn om te dineren in een restaurant. Aangezien zij zeker niet de enige is met dit probleem, besloot haar man, die tevens chef-kok van het restaurant is, een bypass menu te maken. Bron
pi_150609609
Ik wil toch weer op de hoogte brengen.

Ik word donderdagavond opgenomen in het ziekenhuis en dan word ik vrijdag opnieuw geopereerd en dan word alles weer netjes dicht gemaakt. En hopen dat nu alles goed gaat maar ik heb er alle vertrouwen in.
pi_150619655
Hopelijk gaat het nu allemaal wel goed en kun je eindelijk van je strakke velletje genieten!

Zelf heb ik vandaag een telefoontje gehad dat ik 24 maart geholpen word. Ben er blij mee!
  zondag 15 maart 2015 @ 20:47:24 #58
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_150676048
Ik heb sinds anderhalve week een nieuwe baan in 3 ploegendienst. Heb voorheen wel 2 ploegen gedraaid maar nog nooit 3. Vanavond om 22.30u begin ik aan mijn eerste nachtdienst en ben morgenochtend om 06.30u vrij, dan nog een half uur terug rijden naar huis dus zal even na 7u in bed liggen. Hier meer mensen die 3 ploegen draaien en wat/hoeveel neem je voor de nacht te eten mee naar het werk?
  zondag 15 maart 2015 @ 21:35:27 #59
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_150678551
Ik heb een beetje een vooroordeel omtrent dit soort operaties moet ik bekennen. Zie het vooral als 'cheaten', schijnbaar moet je maag letterlijk afgeknepen worden omdat je niet genoeg discipline kunt opbrengen om gewoon minder te eten en een beetje te sporten.
Herkennen jullie jezelf hier in, of zit ik er echt compleet naast?
Niet om iemand te schofferen natuurlijk, vind het hoe dan ook een goede zaak dat je met je gewicht aan de slag gaat.
  maandag 16 maart 2015 @ 15:36:44 #60
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_150699906
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:35 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ik heb een beetje een vooroordeel omtrent dit soort operaties moet ik bekennen. Zie het vooral als 'cheaten', schijnbaar moet je maag letterlijk afgeknepen worden omdat je niet genoeg discipline kunt opbrengen om gewoon minder te eten en een beetje te sporten.
Herkennen jullie jezelf hier in, of zit ik er echt compleet naast?
Niet om iemand te schofferen natuurlijk, vind het hoe dan ook een goede zaak dat je met je gewicht aan de slag gaat.
Heeft niet met discipline te maken, je komt ook niet zomaar in aanmerking voor een operatie. Een paar jaar voordat ik geopereerd werd ben ik al begonnen met sporten en heel gezond eten. Maar toch viel ik maar heel langzaam af, artsen/dietist hadden geen idee waardoor dat kwam. Had het misschien op eigen kracht kunnen doen maar dan zou het jaren hebben geduurd om tot een gezond gewicht te komen. In veel jaren kan er veel gebeuren en ik wilde voorkomen dat ik diabeet zou worden of hart/vaat ziekten zou krijgen.

Veel mensen denken dat na een maagverkleining alles vanzelf gaat maar dat is niet zo. Op een gegeven moment stopt het afvallen en is het gewicht stabiel. Dan is het nog altijd opletten met eten/drinken. Ik eet/drink gezond en beweeg voldoende. Als ik nu bijvoorbeeld opeens elke dag uit de frituur zou gaan eten en dag in dag uit op de bank zou gaan zitten dan vliegen de kilo's er gewoon weer aan. Een maagverkleining is een hulpmiddel, geen wondermiddel. Een gezond gewicht behouden is ook na een maagverkleining iets waar je zelf alles aan moet doen.
  zondag 12 april 2015 @ 13:05:37 #61
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_151606784
Al maanden last van telkens een ontstoken navel, huid is helaas toch veel slapper geworden dus hangt er overheen :(

Al van alles door huisarts voorgeschreven gekregen maar het gaat niet over. Nu heeft ze me het advies gegeven toch voor een BWC te gaan. Verwijzing naar de plastisch chirurg heb ik al maar ben bang dat mijn verzekeraar (CZ) het niet gaat vergoeden gezien het feit het om mijn maagstreek gaat en ik dus geen huid op mijn benen heb hangen, onderbuik is bijna strak namelijk.Maar goed, morgen toch maar bellen voor een afspraak.
pi_151986572
ik dacht dat ik ook nooit goedkeuring zou krijgen maar je ziet maar weer dat ik het wel gekregen heb en nog niet eens een brief naar het CZ hoeven te sturen. Professor van de Hulst heeft het goed gekeurd bij mij. Hij was laatst ook bij Radar. Hij is ook voorzitter van zo'n commissie.
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:19:35 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_151994843
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:05 schreef Wildervankstertje het volgende:
Al maanden last van telkens een ontstoken navel, huid is helaas toch veel slapper geworden dus hangt er overheen :(

Al van alles door huisarts voorgeschreven gekregen maar het gaat niet over. Nu heeft ze me het advies gegeven toch voor een BWC te gaan. Verwijzing naar de plastisch chirurg heb ik al maar ben bang dat mijn verzekeraar (CZ) het niet gaat vergoeden gezien het feit het om mijn maagstreek gaat en ik dus geen huid op mijn benen heb hangen, onderbuik is bijna strak namelijk.Maar goed, morgen toch maar bellen voor een afspraak.
Ik weet niet wat de huidige regels zijn, maar als je echt last hebt van flinke wonden, hoef je geen overhangend vel te hebben bij je benen he? Tenminste, dat was in mijn tijd zo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:42:54 #64
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_151997135
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de huidige regels zijn, maar als je echt last hebt van flinke wonden, hoef je geen overhangend vel te hebben bij je benen he? Tenminste, dat was in mijn tijd zo.
Mijn navel is telkens rondom helemaal kapot, vaak tot bloedens aan toe. Hoor van anderen dat wanneer het niet om de onderbuik gaat maar om een andere plek je minimaal 6cm overhang moet hebben, daar kom ik wel aan.

Ben alleen wel weer afgevallen, niet veel, ongeveer 2,5kg en weet niet of daar moeilijk over wordt gedaan. Was een jaar stabiel op 68kg en toch is er de afgelopen maand opeens nog een klein beetje vanaf gegaan. Verwacht zelf dat ik niet nog meer af zal vallen, mijn sleeve operatie is in juni 2,5 jaar geleden.
pi_152053364
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:49 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nou ja daar zitten ook nadelen aan hoor McLaura. Als je kindje constant klein wordt geschat wordt je daar niet relaxter van kan ik je zeggen ;). Nu was ze niet echt goot maar ook niet inimini.
Update: ik ben nu 30 weken en hij loopt al wekenlang iets meer dan een week voor. Vrij weinig aan de hand dus, gelukkig!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 26 april 2015 @ 22:10:37 #66
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_152054989
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:30 schreef McLaura het volgende:

[..]

Update: ik ben nu 30 weken en hij loopt al wekenlang iets meer dan een week voor. Vrij weinig aan de hand dus, gelukkig!
Fijn hoor! Met de darm nu ook nog alles oke?
pi_152063339
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 22:10 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Fijn hoor! Met de darm nu ook nog alles oke?
Ja, dat gaat ook best goed nu. Hopelijk blijft het zo!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 17 juli 2015 @ 20:18:33 #68
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_154423468
In juni ben ik naar de plastisch chirurg geweest, hij vind een fleur de lis noodzakelijk bij mij. Enige probleem is dat ik niet continu smetplekken heb, heb het vooral als het erg warm is. Hij heeft de aanvraag voor vergoeding nog niet gedaan omdat ik bij CZ verzekerd ben en die heel streng zijn. Moet eerst naar de dermatoloog en daarna wordt de vergoeding pas aangevraagd.

Heb dus een grote kans op afwijzing, ook omdat ze bij CZ heel erg kijken naar hoe ver de huid op de benen hangt. Bij mij hangt er niets op mijn benen maar het is mijn maagstreek waar ik extreem veel huid over heb, vandaar ook dat een fleur de lis nodig is. Blijkbaar zijn er alleen richtlijnen voor de onderbuik wat betreft de overhang :( Heb er wel heel veel last van, vooral met bukken wat ik heel veel moet op mijn werk, heb elke dag pijn.

Afwachten dus.
pi_155236911
Hallo iedereen,

Ik kom hier even binnenvallen met de vraag of iemand ervaring heeft met het plaatsen van een fobiring na een gastric bypass?

Ik heb in 2009 een gastric bypass gekregen, ben 46 kilo afgevallen daarmee. Alles ging perfect, ik bleef mooi op gewicht, at normale (kleine) porties, enz.

Eind 2013 ben ik gestopt met roken en heb ik dat roken nét iets te veel vervangen door (ongezonde) tussendoortjes vrees ik... Ik kan nu ook "plots" veel grotere porties eten dan voordien. Resultaat: ik ben 25 kilo terug bijgekomen. Ben nu al een paar maanden aan het proberen die kilo's er terug af te krijgen, maar het lijkt alsof ik in hetzelfde schuitje zit als vroeger: 5 kilo afvallen, 6 terug bijkomen, 3 kilo afvallen, 4 terug bijkomen, enz...

Dus nu zou ik een fobiring willen laten bijplaatsen. Blijkbaar wordt dat tegenwoordig zelfs standaard bij een gastric bypass geplaatst (althans bij bepaalde chirurgen hier in België). Woensdag heb ik een afspraak bij mijn specialist. Ik ben benieuwd en hoop dat het zal kunnen doorgaan want ik voel me opnieuw niet goed meer in mijn vel :(
pi_155307408
ik heb ervaring met een fobiring. Ik had van te voren geen problemen met eten en nu heb ik af en toe problemen met vlees.
pi_155715709
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 21:42 schreef Riann het volgende:
ik heb ervaring met een fobiring. Ik had van te voren geen problemen met eten en nu heb ik af en toe problemen met vlees.
En ben je er tevreden over?

Ik heb nog wat onderzoeken en gesprekken achter de rug en bij mij zal de fobiring begin oktober geplaatst worden...

Mijn dunne darm heeft min of meer de functie overgenomen van mijn maag (die was immers helemaal niet uitgerekt), waardoor het voedsel direct door mijn maag naar mijn dunne darm gaat. Daardoor kan ik nu veel meer eten en is 't verzadigingsgevoel ook meteen weg. De fobiring zou dit moeten oplossen, doordat die er voor zal zorgen dat het voedsel slechts heel traag passeert...
pi_155936888
ik ben er 10 kg meer door afgevallen. Maar het voorkomt dat je aankomt. Over de fobiring zijn verschillende ervaringen. Maar als je niet opnieuw weer zo dik wilt worden zoals je eerst was adviseer ik wel om hem te laten plaatsen.
  woensdag 9 september 2015 @ 09:37:10 #73
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_155941656
Na mn GBP nog geen kilo aangekomen en al 7 jaar stabiel. Heerlijk
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:19:22 #74
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_155942377
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:49 schreef Saarah het volgende:
Hallo iedereen,

Ik kom hier even binnenvallen met de vraag of iemand ervaring heeft met het plaatsen van een fobiring na een gastric bypass?

Ik heb in 2009 een gastric bypass gekregen, ben 46 kilo afgevallen daarmee. Alles ging perfect, ik bleef mooi op gewicht, at normale (kleine) porties, enz.

Eind 2013 ben ik gestopt met roken en heb ik dat roken nét iets te veel vervangen door (ongezonde) tussendoortjes vrees ik... Ik kan nu ook "plots" veel grotere porties eten dan voordien. Resultaat: ik ben 25 kilo terug bijgekomen. Ben nu al een paar maanden aan het proberen die kilo's er terug af te krijgen, maar het lijkt alsof ik in hetzelfde schuitje zit als vroeger: 5 kilo afvallen, 6 terug bijkomen, 3 kilo afvallen, 4 terug bijkomen, enz...

Dus nu zou ik een fobiring willen laten bijplaatsen. Blijkbaar wordt dat tegenwoordig zelfs standaard bij een gastric bypass geplaatst (althans bij bepaalde chirurgen hier in België). Woensdag heb ik een afspraak bij mijn specialist. Ik ben benieuwd en hoop dat het zal kunnen doorgaan want ik voel me opnieuw niet goed meer in mijn vel :(
Onbegrijpelijk om vrolijk weer voor een ingreep te gaan.
25 kilo aankomen met een maagverkleining, m'n bek valt hier echt van open.
Is een discipline-cursus niet een beter idee ofzo, het lijkt me toch een stuk gezonder om het probleem een keer aan te pakken en niet alleen het gevolg.
  zaterdag 19 september 2015 @ 12:17:47 #75
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156217865
Zowiezo.....kilo's aankomen na een maagverkleining??? Ga je heel diep schamen!!!
Dan zit het echt tussen je oren


Sorry...zulke patienten zouden hun volgende operaties niet meer vergoedt moeten krijgen...kneiterhard, maar kom op zeg!!
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_156217993
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:17 schreef joers1 het volgende:
Zowiezo.....kilo's aankomen na een maagverkleining??? Ga je heel diep schamen!!!
Dan zit het echt tussen je oren
Ik zou dit maar eens aan je arts navragen of je dit zo makkelijk kunt roepen. Vind het sowieso beetje rare uitspraak van iemand die goed zou moeten weten hoe het werkt / kan werken.

Ik ben 50 kg afgevallen met een GBP en er daarna 20 weer aangekomen. Hoe stom of ongeloofwaardig het ook mag klinken, dit gebeurde 'ineens' na 3 jaar, zonder bijzondere dingen veranderd te hebben. Ik ben geen andere operatie van plan en ben nu sinds een half jaar met een personal trainer aan het sporten en volg een voedingsschema, maar het gaat er maar mondjesmaat vanaf. Komt wel goed, maar ik eet echt velen malen minder en sport vele malen meer dan in de eerste jaren na de GBP. Ben overigens ook constant moe, dit is in dezelfde periode ongeveer begonnen als het aankomen.

Zoals ik al zei, ik overweeg geen andere operatie want geloof er in dat je uiteindelijk de wet van energie geldt (als je meer verbrand dan je binnen krijgt, val je af). Maar dat er ook hormonaal etc veel is veranderd, daar geloof ik zeker in. En daarnaast is het een erg lastige combi om met zeer weinig eten én een GBP al je voedingsstoffen binnen te krijgen.

Met andere woorden, fijn dat het jou zo makkelijk afgaat maar oordeel niet zo makkelijk over anderen...
pi_156218019
Het zit sowieso tussen mijn oren, anders had ik al in de eerste plaats geen operatie nodig gehad. Maar een groot deel van het effect van de operatie is bij mij momenteel wel weg, aangezien mijn dunne darm de functie van maag overneemt en ik dus meteen terug 'honger' krijg. Het voedsel dat ik eet, gaat letterlijk meteen terug ùit mijn maag, naar de dunne darm. En de fobiring die ik zal laten plaatsen, zal dit verhelpen.

Maar uiteraard zal niet iedereen het daarmee eens zijn, geen probleem, iedereen mag een eigen mening hebben. ;)
  zaterdag 19 september 2015 @ 12:33:06 #78
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156218108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:26 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik zou dit maar eens aan je arts navragen of je dit zo makkelijk kunt roepen. Vind het sowieso beetje rare uitspraak van iemand die goed zou moeten weten hoe het werkt / kan werken.
Dat kan ik roepen ja....wat jij daar verder van vindt...tja....vervelend.
Als je ondanks zulke operaties toch weer (flink) gaat aankomen...dan heb je totaal geen inzicht. Je komt niet vanzelf weer aan. Dat doe je zelf.
Een ingreep is een hulpmiddel, maar je moet hetz elf doen. Doe je dat niet?? kans verkeken wat mij betreft!

En NATUURLIJK is gewicht eraf houden moeilijk...maar je moet hetw elz elf doen!
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_156219820
En wat ik wel een heel treffend geschreven stuk vond: https://medium.com/@marni(...)t-maakt-68a8c723cb23
Gaat voornamelijk over een alchoholverslaving, maar is ook uit te breiden naar andere zwaktes/verslavingen, bv. eten/niet eten, zoals de schrijver ook in zijn stuk schrijft.

Een klein voorproefje :)
quote:
Over de mening van buitenstaanders: mensen die een terugval ‘zwak’ noemen hebben zelf nooit een afkickperiode meegemaakt (‘joh, stoppen is gewoon een kwestie van iets niet meer doen!’), of ze zijn daar juist wél doorheen gekomen, maar hebben het idee dat hun volharding een persoonlijke prestatie is die ze superieur maakt. In beide gevallen: fuck ‘em.
pi_156219906
Ik kan mij er in vinden dat fastfood/snacks met een hoge suikerwaarde verslavend (kan) werken.

Waar ik mij niet in kan vinden is dat men keihard stelt niet af te kunnen vallen. Als het goed is het vrij goed gedocumenteerd dat mensen enorm goed zijn in het onderschatten van wat ze eten en hoe vaak ze eten waardoor men niet afvalt of aankomt. Men beseft vaak ook totaal niet hoeveel kcal er in sommige producten zitten. Met name de onzzinigheid van sapjes en frisdrank.

Als je na een bypass kan afvallen betekent dit letterlijk dat je ervoor een onderschatting maakte van je eten. Een bypass is nml een bijzonder zware ingreep. Iets wat ik eigenlijk totaal niet zou willen.

Herkennen jullie jezelf hierin?
  zaterdag 19 september 2015 @ 14:28:19 #81
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156220027
Ik ben toch blij dat ik die zware ingreep heb laten uitvoeren.

Ik ben in december 2009 geopereerd....erg veel afgevallen en nog altijd stabiel op exact hetzelfde gewicht als 3 maanden na de operatie. Dat laatste is mn eigen verdienste overigens.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_156220061
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:28 schreef joers1 het volgende:
Ik ben toch blij dat ik die zware ingreep heb laten uitvoeren.

Ik ben in december 2009 geopereerd....erg veel afgevallen en nog altijd stabiel op exact hetzelfde gewicht als 3 maanden na de operatie. Dat laatste is mn eigen verdienste overigens.
Goed om te horen. Wordt er tegenwoordig niet makkelijker op om al die producten te mijden.

Kan je je er in vinden dat je voor je operatie een onderschatting maakte van wat je uiteindelijk at?
  zaterdag 19 september 2015 @ 14:33:33 #83
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156220145
Ik heb voroaf een uitgebreide screening gehad in het academisch ziekenhuis in Maastricht. En heb anderhalf jaar op wachtlijst gestaan,met daarin allerlei (psychologische) tests om te kijken of ik de operatie mócht krijgen en ik psychisch in staat was om.....
Dat gaat tegenwoordig stuk makkelijker helaas.

Voor mij was het destijds ook echt bloednodig. Ik had choletorol-rpobleme wegens een lever-en nierziekte en zware diabetes met vier maal daags spuiten. Nu geen diabetes meer (althans niet insuline-behoevend) en op normaal gewicht.

[ Bericht 38% gewijzigd door joers1 op 19-09-2015 14:39:02 ]
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_156220335
Ik ben ook heel tevreden met de operatie hoor. Ik ben daar meer dan 45 kilo mee afgevallen. En ja, 20 tot 25 zijn er nu terug bij helaas, maar dat is nog altijd een verschil van minstens 20 kilo tegenover voordien.

En ik zou niet durven zeggen dat ik voordien mijn eten onderschatte of iets dergelijk. Ik wist wel degelijk wat ik at. Het probleem was om dat te veranderen (want ja, ik had wel degelijk een eetprobleem). Met de gastric bypass moést ik mijzelf wel aanpassen, wat heel vlot ging eigenlijk. Mijn eetgedrag veranderde compleet (dat moest wel) en heeft voor goede resultaten gezorgd.

Mijn chirurg, waar ik de laatste maanden opnieuw enkele afspraken bij had om 'mijn situatie' te bespreken, vertelde wel dat het merendeel van de mensen die een soortgelijke operatie hebben gehad en die daarna stoppen met roken, 15 tot 20 kilo opnieuw aankomen. Hij zei eveneens dat het heel positief is dat je stopt met roken, maar dat je dan heel oplettend moet zijn met je gewicht.

Dat, in combinatie met de problematiek die ik hier al uitlegde (dunne darm die de functie van mijn maag overnam, dus geen verzadigheidsgevoel meer) was voor mij helaas niet positief.

Dat neemt niet weg dat ik nog altijd heel tevreden ben over mijn Bypass. Als ik terug in de tijd zou gaan, zou ik het meteen opnieuw laten doen. Ik ben nu, op dit moment, nog altijd véél gezonder dan ik was voor de operatie.
  zaterdag 19 september 2015 @ 14:45:46 #85
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156220394
ik raad het een ieder aan...die het duwtje nodig heeft en het ook aan kan..
Maar wel pas na grondige psychische screening. helaas is dat tegenwoordig vrijwel nergens meer het geval
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 20 september 2015 @ 15:17:05 #86
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_156244033
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:45 schreef joers1 het volgende:
ik raad het een ieder aan...die het duwtje nodig heeft en het ook aan kan..
Maar wel pas na grondige psychische screening. helaas is dat tegenwoordig vrijwel nergens meer het geval
Ben zelf in 2012 in Leeuwarden geopereerd en daar zijn ze momenteel juist strenger dan toen. Ik was voor de screening maar 1x bij een diëtist geweest en kwam in 1x door de screening. Nu is de eis dat je vaker bij de diëtist moet zijn geweest en ook komt het regelmatig voor dat ze iemand eerst naar het GGZ/Lentis sturen voor therapie als er een vermoeden is van een eetstoornis.
pi_156244928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:33 schreef joers1 het volgende:
Ik heb voroaf een uitgebreide screening gehad in het academisch ziekenhuis in Maastricht. En heb anderhalf jaar op wachtlijst gestaan,met daarin allerlei (psychologische) tests om te kijken of ik de operatie mócht krijgen en ik psychisch in staat was om.....
Dat gaat tegenwoordig stuk makkelijker helaas.

Ja, jammer is dat... Het gaat tegenwoordig veel makkelijker. Ook in Leeuwarden. De afgelopen 2 jaar zijn er mensen geopereerd die psychisch totaal niet in staat waren de gevolgen te overzien. Als je op verschillende fora kijkt zie je verhalen waar je steil van achterover slaat. Na 2 weken kroketten wegwerken... Patat... en dan maar roepen 'het kan nog steeds' om over 2 jaar jankend bij de arts te zitten dat de operatie is mislukt. Zulke mensen zouden door de mand moeten vallen bij de screening.

Ik verklaar mezelf niet heilig hoor, ik ben in 2012 geopereerd in Leeuwarden en keurig afgevallen (55 kilo, daarna 10 kilo weer aangekomen tot 80 kg). Nu, 3 jaar en een zwangerschap later, weeg ik al tijden tussen de 78 en de 80. Ik ben dik tevreden ;) Ik let alleen nog steeds op wat ik eet, maak keuzes, heb hypoglykemie en moet dus enorm uitkijken met suiker. Ik ben nog steeds blij dat mijn zoon niet te lijden heeft gehad van de klachten die ik door de GBP in de zwangerschap had en een heel net geboortegewicht had (3915 gr op 39 weken).

Maar... alles is beter dan 125 kg wegen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 21 september 2015 @ 15:07:09 #88
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_156271013
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:13 schreef Saarah het volgende:
En wat ik wel een heel treffend geschreven stuk vond: https://medium.com/@marni(...)t-maakt-68a8c723cb23
Gaat voornamelijk over een alchoholverslaving, maar is ook uit te breiden naar andere zwaktes/verslavingen, bv. eten/niet eten, zoals de schrijver ook in zijn stuk schrijft.

Een klein voorproefje :)

[..]

20 kilo is geen terugval. Dat zijn rond de 200000 calorieen teveel, dat is gewoon je kop in het zand steken.
  maandag 21 september 2015 @ 17:21:11 #89
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_156274499
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:45 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ja, jammer is dat... Het gaat tegenwoordig veel makkelijker. Ook in Leeuwarden. De afgelopen 2 jaar zijn er mensen geopereerd die psychisch totaal niet in staat waren de gevolgen te overzien. Als je op verschillende fora kijkt zie je verhalen waar je steil van achterover slaat. Na 2 weken kroketten wegwerken... Patat... en dan maar roepen 'het kan nog steeds' om over 2 jaar jankend bij de arts te zitten dat de operatie is mislukt. Zulke mensen zouden door de mand moeten vallen bij de screening.

Ik verklaar mezelf niet heilig hoor, ik ben in 2012 geopereerd in Leeuwarden en keurig afgevallen (55 kilo, daarna 10 kilo weer aangekomen tot 80 kg). Nu, 3 jaar en een zwangerschap later, weeg ik al tijden tussen de 78 en de 80. Ik ben dik tevreden ;) Ik let alleen nog steeds op wat ik eet, maak keuzes, heb hypoglykemie en moet dus enorm uitkijken met suiker. Ik ben nog steeds blij dat mijn zoon niet te lijden heeft gehad van de klachten die ik door de GBP in de zwangerschap had en een heel net geboortegewicht had (3915 gr op 39 weken).

Maar... alles is beter dan 125 kg wegen.
Lees juist steeds meer dat ze in Leeuwarden juist strenger zijn de afgelopen 2 jaar. Ik weet wel dat ze inderdaad weleens mensen hebben geopereerd die ze eigenlijk niet hadden moeten opereren. Ik ken iemand die meteen de dag na operatie weer vast voedsel ging eten want 3 weken vloeibaar kon ze niet aan zei ze. En na 2 weken at ze alweer broodje hamburger speciaal.

Ik ben ongeveer 70kg afgevallen, kreeg mijn sleeve in december 2012 en alle kilo's zijn er nog steeds af. Bijna anderhalf jaar stabiel nu :) .
  maandag 21 september 2015 @ 19:43:51 #90
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156277837
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:45 schreef McLaura het volgende:

[..]

Na 2 weken kroketten wegwerken... Patat... en dan maar roepen 'het kan nog steeds' om over 2 jaar jankend bij de arts te zitten dat de operatie is mislukt. Zulke mensen zouden door de mand moeten vallen bij de screening.

Precies! Zulke mensen?? Direct alle gemaakte kosten laten betalen...dan steek je echt kop int zand
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 10 december 2015 @ 11:42:52 #91
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_158147253
Wellicht drastich...maar zulke mensen verspelen elk recht op medische bekostigde ingrepen
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 21 februari 2016 @ 10:21:36 #92
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_160086581
Hier nog altijd, na ruim 6,5 jaar, stabiel op gewicht. Al 6 jaar.
Komt geen kilo bij...terwijl ik geniet van het leven.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_160097262
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:21 schreef joers1 het volgende:
Hier nog altijd, na ruim 6,5 jaar, stabiel op gewicht. Al 6 jaar.
Komt geen kilo bij...terwijl ik geniet van het leven.
Wil niet zeggen dat het bij jou zo super gaat dat het dan automatisch bij ieder ander dan ook super kan gaan. En als dat niet zo het geval is dat het dan aan jezelf ligt.
pi_160099942
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:04 schreef Riann het volgende:
Wil niet zeggen dat het bij jou zo super gaat dat het dan automatisch bij ieder ander dan ook super kan gaan. En als dat niet zo het geval is dat het dan aan jezelf ligt.
^O^
  maandag 22 februari 2016 @ 08:48:41 #95
248821 Rauw.
op je bord.
pi_160111298
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:42 schreef Saarah het volgende:

Mijn chirurg, waar ik de laatste maanden opnieuw enkele afspraken bij had om 'mijn situatie' te bespreken, vertelde wel dat het merendeel van de mensen die een soortgelijke operatie hebben gehad en die daarna stoppen met roken, 15 tot 20 kilo opnieuw aankomen. Hij zei eveneens dat het heel positief is dat je stopt met roken, maar dat je dan heel oplettend moet zijn met je gewicht.

Dat je als roker überhaupt in aanmerking komt vind ik eigenlijk verbazingwekkend, ik kan mijn vinger er niet op leggen waarom, maar het klinkt gewoon een beetje fout om mensen met ongezonde gewoonten "gezond" te maken dmv een operatie.
Daar moet toch eerst een hele hoop psychisch kneden aan vooraf gaan denk ik.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_160126591
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:48 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat je als roker überhaupt in aanmerking komt vind ik eigenlijk verbazingwekkend, ik kan mijn vinger er niet op leggen waarom, maar het klinkt gewoon een beetje fout om mensen met ongezonde gewoonten "gezond" te maken dmv een operatie.
Daar moet toch eerst een hele hoop psychisch kneden aan vooraf gaan denk ik.
Er zijn hier (in België) blijkbaar wel een aantal chirurgen die geen gastric bypass of dergelijke uitvoeren bij rokers. Maar de overgrote meerderheid doet het dus wel gewoon...
  maandag 22 februari 2016 @ 20:06:40 #97
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_160127444
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:04 schreef Riann het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat het bij jou zo super gaat dat het dan automatisch bij ieder ander dan ook super kan gaan. En als dat niet zo het geval is dat het dan aan jezelf ligt.
hoor je mij dat zeggen??

Ik mag toch zeker wel aangeven dat ik eindelijk, na een hel van een operatietijd, stabiel ben en perperfect "ga" ?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_160364314
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:06 schreef joers1 het volgende:

[..]

hoor je mij dat zeggen??

Ik mag toch zeker wel aangeven dat ik eindelijk, na een hel van een operatietijd, stabiel ben en perperfect "ga" ?
zo kom je wel een beetje over
  zaterdag 5 maart 2016 @ 15:57:53 #99
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_160441118
perfect en stabiel?

Stabiel ben ik..perfect niet. Niemand is dat namelijk. Ik niet...jij niet.

Ik laat me alleen geen woorden in de mond leggen, die ik nergens spreek.

En ja...ik heb een sterk onderbouwde theorie: mensen die na een GBP weer stevig aankomen....doen dat helemaal zelf!! En dán gaan wijzen met een vingertje naar de artsen, de begeleiding of de verzekeraar slaat nergens op!
Gewoon weer vervallen in een slecht eetpatroon. En dat is iets wat iemand zelf heeft gedaan.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_160596832
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 15:57 schreef joers1 het volgende:
perfect en stabiel?

Stabiel ben ik..perfect niet. Niemand is dat namelijk. Ik niet...jij niet.

Ik laat me alleen geen woorden in de mond leggen, die ik nergens spreek.

En ja...ik heb een sterk onderbouwde theorie: mensen die na een GBP weer stevig aankomen....doen dat helemaal zelf!! En dán gaan wijzen met een vingertje naar de artsen, de begeleiding of de verzekeraar slaat nergens op!
Gewoon weer vervallen in een slecht eetpatroon. En dat is iets wat iemand zelf heeft gedaan.

Hier zeg je toch duidelijk dat als je aankomt het aan jezelf ligt. Toen ik weer flink aankwam na een jaar GBP heb ik een fobiring gekregen als ik dat niet had gedaan dan was ik weer op mijn oude gewicht aangekomen. Daarbij is het zo dat ik niet zwaar ben geworden door ongezonde eetgewoontes. Ik heb daarbij ook niet het juiste gewicht behaald. Ik kan niet sporten door spierziekte. Ik probeer wel te bewegen wat ik kan. Al kan ik ook niet afvallen van sporten ook al zou ik het kunnen. Ik kan geen spieren opbouwen.

Het zal bij mij natuurlijk allemaal meegespeeld hebben. Ik ben nu ook weer een paar kilo aangekomen wat ik heel erg vind. Probeer het er af te krijgen maar lukt niet. Het is en het blijft een strijd. Maar de medische weten niet hoe ze iemand met Myotone Dystrofie kunnen laten afvallen. Gewicht en myotone dystrofie heeft een verband. Zo hoort mijn schildklierprobleem ook bij mijn spierziekte.
pi_160596879
Het gros van de mensen die na een gbp weer aankomen (en zelfs op of boven hun oude gewicht) eet dit er zelf bij. Jij bent gewoon een uitzondering, Riann.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:16:08 #102
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_160597261
Er zal een deel toch met eten te maken hebben. Anders helpt een ring natuurlijk niet. Maar je bent een uitzondering Riann. Of je moet een fistel hebben.
pi_160597404
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Er zal een deel toch met eten te maken hebben. Anders helpt een ring natuurlijk niet. Maar je bent een uitzondering Riann. Of je moet een fistel hebben.
Tuurlijk hang het samen met eten bij mij ook. Maar veel mensen worden zwaar door het ongezond eten. En dat is mijn punt dat ongezond eten heb ik nooit gedaan. Natuurlijk wel is een frietje of een keertje de mac. Maar ik hou heel erg van gezond eten. Ik heb nooit grote hoeveelheden gegeten. Maar met een gbp en daarna met die fobiring kan je van die gezonde dingen ook heel weinig eten. Dus dan krijg je minder kcal binnen. Daar ben ik door afgevallen. Maar met een 1000 kcal dieet val ik niet af terwijl de meeste mensen daar wel van afvallen. Ik ben nu nog bijna 100 kilo nog steeds veel te zwaar. Ik heb ook een tijd lang alleen maar alles over moeten geven behalve gekookt eitje wat brood en drinken niet. Achteraf door galstenen. En toen viel ik ook gewoon niks af.

[ Bericht 9% gewijzigd door Riann op 11-03-2016 19:27:00 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:46:29 #104
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_160598105
Over overgeven hoef je me niets te vertellen ;). Ik was net een anorexiapatiënt.

Ei en brood is best zwaar trouwens. Bij mij in die periode ten minste.
pi_160598258
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
Over overgeven hoef je me niets te vertellen ;). Ik was net een anorexiapatiënt.

Ei en brood is best zwaar trouwens. Bij mij in die periode ten minste.
Ik ken je verhaal ;)

Ik was ook net een anorexiapatient en ik schaamde me er ook best voor dat ik bij alles moest overgeven. Gebakken eitje ging bijv ook niet goed maar ik ontbijt iedere ochtend met een gekookt eitje. En ik merk nu wel dat een gebakken eitje ook een stuk zwaarder valt. En nu is het af en toe overgeven door vlees of het wel of niet goed valt ik eet daarom vaak vegetarisch of een heel klein stukje vlees.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:42:41 #106
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_164500449
Heeft er hier iemand ervaring met plastische chirurgie? Je moet dan een jaar stabiel zijn maar hoe toon je dat aan?

Ik was weer aangekomen en heb begin dit jaar het roer omgegooid. Ben beter gaan eten en flink gaan sporten. Heb nu een gezond gewicht nog een paar kilo en ik ben 'klaar'.

Of ik in aanmerking kom weet ik niet. Maar ben benieuwd naar ervaringen.
pi_164512219
Ik heb een serieuze vraag. Wat is de reden dat mensen hier kiezen voor een operatie ipv. afvallen doodmiddel van een calorie tekort creëren? Aangezien iedereen kan afvallen door minder dan z'n eigen verbruik te eten.(Ja, want een maagband = minder kunnen eten) Als er een probleem met de schildklier is zou dit opgelost kunnen worden door T3/4 voor te schrijven?

Ik ben zelf van 40% vet naar 12.5% afgevallen door minder te gaan eten (Ja ik duid het uit in procenten want BMI is een een indicatie van niks, 1m80 100kg 10% vet is ook een slechte bmi...) Zo moeilijk is het niet, je hebt alleen wat discipline nodig.

Nogmaals, ik brand niemand af. Het is een serieuze vraag, heb alleen geen tijd om alle topics door te lezen voor een evt. antwoord ;)
pi_164512456
Omdat het zo makkelijk is om af te vallen, maar de wereld uit ruggengraatloze mensen bestaat is er zo'n enorme obesitasepidemie *O*

Kom op nou, Hoxyz. Denk je niet echt dat mensen alles er al aan hebben gedaan voor ze voor chirurgie kiezen? Dat caloriearme dieet hebben ze er allemaal al lang en breed op zitten. Meerdere keren. Hoe lang geleden ben je zoveel afgevallen? Als dat minder dan 3 jaar is zou ik me nog even stil houden. Ik ken genoeg mensen die met gemak zoveel zijn afgevallen en heus niet weer van plan waren weer dik te worden. En toch gebeurt dat bijna in alle gevallen. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Miss SHO zondag 14 augustus 2016 @ 04:35:40 #109
22592 crew  Ole
pi_164514246
de 15 kg heb ik gedaan. En dan...
Het is al heel wat dat die 15 er blijvend af is! Krijg complimenten van arts, diabetesverpleegkundige, dietist alles. Maar daarna wordt het lastiger. Kom er op terug.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zondag 14 augustus 2016 @ 04:37:03 #110
22592 crew  Ole
pi_164514258
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 03:14 schreef Isabeau het volgende:
Omdat het zo makkelijk is om af te vallen, maar de wereld uit ruggengraatloze mensen bestaat is er zo'n enorme obesitasepidemie *O*

Kom op nou, Hoxyz. Denk je niet echt dat mensen alles er al aan hebben gedaan voor ze voor chirurgie kiezen? Dat caloriearme dieet hebben ze er allemaal al lang en breed op zitten. Meerdere keren. Hoe lang geleden ben je zoveel afgevallen? Als dat minder dan 3 jaar is zou ik me nog even stil houden. Ik ken genoeg mensen die met gemak zoveel zijn afgevallen en heus niet weer van plan waren weer dik te worden. En toch gebeurt dat bijna in alle gevallen. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
5% :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_164517247
Bubseltje ik heb een buikwandcorrectie gehad. Ben ik een jaar zoet mee geweest. ik ben dus weer eens 1 van die gevallen waar het allemaal niet goed is gegaan. Hier mijn verhaal.

ik ben 16 dec 2014 geopereerd 17 dec nog een keer omdat ik een heftige nabloeding kreeg ik ben toen 23 dec thuis gekomen en 24 dec is het langzaam open gaan scheuren en is niet meer op gehouden. 24 mrt daarna een herreconstuctie gehad en is toen ook weer open gegaan. Een ondermijning gehad. eind mei had ik een vakantie gepland en met een tas vol verbandspullen met ik naar italie geweest. Met zwemmen heb ik het telkens met plastic helemaal afgeplakt gehad. Met toestemming van het ziekenhuis natuurlijk. Gelukkig was het begin augustus dicht en begin september sprong het ineens weer open. Weer met een tas vol verbandspullen naar Frankrijk geweest. En mijn schaamheuvel was zo dik geworden daar moest ook wat aan gebeuren. Dat hebben ze dus 28 oktober gedaan en gelukkig is de wond niet helemaal open gegaan maar 2 kleine plekjes maar loop dus nu weer met verband op mijn buik. Maar ik heb na december wel tot en met mei zorg 's morgens gehad zelfs ooit 4 keer per dag. Ik heb zoveel meegemaakt dat ik toen ook iets van 5 kilo was afgevallen van al dat gedoe. Zijn er nu wel weer bij helaas. 24 dec terug geweest bij de chirurg voor laatste keer. Ik heb nog steeds GEEN FIGUUR. ik heb broekmaat 40 en van de bovenkant XXL. Ik moet zeggen dat ik mijn eisenpakket wel helemaal heb bijgeschroefd. Ik heb er aan gegeven dat ik dus niet tevreden was. Maar er is verder niks meer aan te doen.

Ik heb dus een jaar in de ellende gezeten en geen gewenst resultaat. Ik zal je de foto's besparen want die zijn echt heftig.
pi_164521655
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 03:14 schreef Isabeau het volgende:
Omdat het zo makkelijk is om af te vallen, maar de wereld uit ruggengraatloze mensen bestaat is er zo'n enorme obesitasepidemie *O*

Kom op nou, Hoxyz. Denk je niet echt dat mensen alles er al aan hebben gedaan voor ze voor chirurgie kiezen? Dat caloriearme dieet hebben ze er allemaal al lang en breed op zitten. Meerdere keren. Hoe lang geleden ben je zoveel afgevallen? Als dat minder dan 3 jaar is zou ik me nog even stil houden. Ik ken genoeg mensen die met gemak zoveel zijn afgevallen en heus niet weer van plan waren weer dik te worden. En toch gebeurt dat bijna in alle gevallen. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
Het is niet zo lang geleden maar ik hou het zeker wel vast, alhoewel ik nu wel weer aan het aankomen ben. Maar dat is spiermassa (houd elke dag mijn calorieen bij en wijzig waar nodig).

Maar waarom zou een maagband dan wel werken? Want het enige wat het doet is de persoon in kwestie beperken in de hoeveelheid calorieën (voeding) dat diegene kan eten.

In de arme stammen van Afrika zie je niemand die dik is, dit omdat ze daar niet genoeg te eten krijgen. Waarom werken daar die caloriearme "diëten"daar wel, en hier niet?
  Moderator / Miss SHO zondag 14 augustus 2016 @ 16:44:13 #113
22592 crew  Ole
pi_164523821
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:22 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Het is niet zo lang geleden maar ik hou het zeker wel vast, alhoewel ik nu wel weer aan het aankomen ben. Maar dat is spiermassa (houd elke dag mijn calorieen bij en wijzig waar nodig).

Maar waarom zou een maagband dan wel werken? Want het enige wat het doet is de persoon in kwestie beperken in de hoeveelheid calorieën (voeding) dat diegene kan eten.

In de arme stammen van Afrika zie je niemand die dik is, dit omdat ze daar niet genoeg te eten krijgen. Waarom werken daar die caloriearme "diëten"daar wel, en hier niet?
Een gastric bypass zorgt niet alleen dat je minder kunt eten. Ook zorgt het ervoor dat het hormoon dat een signaal geeft dat er genoeg is gegeten beter werkt.
Vaak is bij mensen met obesitas het verzadigingsgevoel verstoord. Mede daardoor eten ze teveel.
Natuurlijk kun je een eind komen door minder calorieen binnen te krijgen en gezond te eten.

Als jou dat lukt is dat geweldig toch! Zo'n operatie doe je echt niet zomaar hoor.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_164526701
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 16:44 schreef Ole het volgende:

[..]

Een gastric bypass zorgt niet alleen dat je minder kunt eten. Ook zorgt het ervoor dat het hormoon dat een signaal geeft dat er genoeg is gegeten beter werkt.
Vaak is bij mensen met obesitas het verzadigingsgevoel verstoord. Mede daardoor eten ze teveel.
Natuurlijk kun je een eind komen door minder calorieen binnen te krijgen en gezond te eten.

Als jou dat lukt is dat geweldig toch! Zo'n operatie doe je echt niet zomaar hoor.
Je bedoeld dat er een signaal naar het hormoon word doorgestuurd wat zorgt voor verzadiging? Oftewel, je geen zin meer hebt in eten?
pi_164529066
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:22 schreef Hoxyz het volgende:

[..]
(houd elke dag mijn calorieen bij en wijzig waar nodig).

Wat ben ik blij dat dat, na een gbp, verleden tijd is zeg! Als ik "zelf" was afgevallen, had ik levenslang calorieën moeten tellen. Nu kan ik weer normaal leven. Nouja, normaal met de voordelen van de gbp en de nadelen die daardoor ontstonden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator / Miss SHO zondag 14 augustus 2016 @ 21:32:04 #116
22592 crew  Ole
pi_164531969
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 18:42 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Je bedoeld dat er een signaal naar het hormoon word doorgestuurd wat zorgt voor verzadiging? Oftewel, je geen zin meer hebt in eten?
`Ja eerder verzadigingsgevoel
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_164538208
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:10 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat dat, na een gbp, verleden tijd is zeg! Als ik "zelf" was afgevallen, had ik levenslang calorieën moeten tellen. Nu kan ik weer normaal leven. Nouja, normaal met de voordelen van de gbp en de nadelen die daardoor ontstonden.
Ik doe het met liefde, want bodybuilden is mijn grootste passie.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:32 schreef Ole het volgende:

[..]

`Ja eerder verzadigingsgevoel
Het effect van een eerder verzadigingsgevoel is dus dat je minder gaat eten. Wat je ook prima zonder kan doen met wat discipline...
  Moderator / Miss SHO maandag 15 augustus 2016 @ 13:21:02 #118
22592 crew  Ole
pi_164548162
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:54 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Ik doe het met liefde, want bodybuilden is mijn grootste passie.

[..]

Het effect van een eerder verzadigingsgevoel is dus dat je minder gaat eten. Wat je ook prima zonder kan doen met wat discipline...
en dat kan maandenlang... maar dan..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_164550062
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 13:21 schreef Ole het volgende:

[..]

en dat kan maandenlang... maar dan..
Tja... Waar een wil is is een weg.
  maandag 22 augustus 2016 @ 00:58:13 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_164752022
voor iemand die niet mensen wil af branded blijf je wel heel hard reopen dat het allemaal om discipline draait.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_164759904
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 00:58 schreef _evenstar_ het volgende:
voor iemand die niet mensen wil af branded blijf je wel heel hard reopen dat het allemaal om discipline draait.
Dat is toch superfijn, om zo goed te weten waar het om draait.... :')
En nu terug naar het bodybuilerstopic, waar je hoort, Hoxyz.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator / Miss SHO maandag 22 augustus 2016 @ 15:14:11 #122
22592 crew  Ole
pi_164762466
:D
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_166466023
Ik ben bij de chirurg geweest om mijn opties te bespreken en ik ga waarschijnlijk een gbp krijgen, ik lees dus even mee. Hoewel er al een poos niet gepost is zag ik. Ik heb wel al vaker meegelezen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 november 2016 @ 06:36:50 #124
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_166469799
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:40 schreef mupjeflupje het volgende:
Ik ben bij de chirurg geweest om mijn opties te bespreken en ik ga waarschijnlijk een gbp krijgen, ik lees dus even mee. Hoewel er al een poos niet gepost is zag ik. Ik heb wel al vaker meegelezen
Succes vast en stel vooral je vragen hier :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 november 2016 @ 18:35:36 #125
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_166541698
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:40 schreef mupjeflupje het volgende:
Ik ben bij de chirurg geweest om mijn opties te bespreken en ik ga waarschijnlijk een gbp krijgen, ik lees dus even mee. Hoewel er al een poos niet gepost is zag ik. Ik heb wel al vaker meegelezen
welke ziekenhuis / welke chirurg?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 10 november 2016 @ 07:51:41 #126
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_166554378
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:40 schreef mupjeflupje het volgende:
Ik ben bij de chirurg geweest om mijn opties te bespreken en ik ga waarschijnlijk een gbp krijgen, ik lees dus even mee. Hoewel er al een poos niet gepost is zag ik. Ik heb wel al vaker meegelezen
Succes alvast!
  Moderator / Miss SHO donderdag 22 december 2016 @ 16:25:01 #127
22592 crew  Ole
pi_167528147
Dan toch ook maar even hier...

Ik ben 28 november geopereerd. Alles is heel erg goed gegaan. Geen complicaties.
Wel wennen met eten natuurlijk. Heb dan wel hongergevoel maar na een halve boterham zit ik vol. Nu even de feestdagen doorkomen. Niet dat ik bang ben dat ik teveel eet, maar heb niet zo'n zin in al die vragen erover en om dan de halve avond naar etende mensen te kijken :P

En, fijner nog: in januari mag ik weer trainen na 6 weken verplichte rust. Samen met mijn fysio gaan we er weer hard tegenaan! Ook gaan we een strak schema maken ~O> ~O>
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_167530265
bij Zuyderland Heerlen, dr Teeuwen, helaas vertrekt hij in januari naar Catharina in Eindhoven. Ik ben 1kg te licht en werd heel streng afgewezen door het NOK. Maar hij adviseerde me om toch nog eens een controle te doen wat betreft bloed en bloeddruk waarden. Ik bleek een enorm hoge bloeddruk te hebben (214/135) en ben direct doorgestuurd naar de cardioloog. Die kon gelukkig geen afwijkingen vinden, maar ik kreeg wel meteen medicatie. Dat is nu 2 weken geleden en ik ga morgen op controle bij mijn huisarts. 9 januari heb ik de intake bij het NOK. Ik weet dat er iets moet gebeuren en dat traditionele diëten mij niet langdurig helpen, maar ik vind het doodeng kan ik jullie zeggen..

de rest van mijn leven mini maaltijden eten, het commentaar dat dit onherroepelijk opwekt, eventuele complicaties (op de lange termijn) ...
  Moderator / Miss SHO donderdag 22 december 2016 @ 18:55:02 #129
22592 crew  Ole
pi_167530781
Ik heb me 4 jaar geleden ook aangemeld maar heb het toen niet gedaan. Om de redenen die jij ook zegt. Wel zelf afgevallen maar echt veel meer kreeg ik er niet af. Vooral om gezondheid nu wel operatie gedaan.

En na een tijdje kun je wel meer eten hoor! Wel uitkijken dan..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 22 december 2016 @ 21:00:45 #130
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_167534881
Je doet het toch voor jezelf. Het is eng en je moet het alleen doen als je er 100% achterstaat.

2016 was een heel gek jaar voor mij. Doordat ik aangekomen was heb ik alles omgegooid. Anders eten en veel bewegen.Daarmee ben ik dit jaar een kilo of 34 afgevallen en dat 5 jaar post operatie. Met vallen en opstaan.

En nu stabiel blijven voor een evt buikwandcorrectie. Dat is pas lastig :'). Maar komt ook goed ^O^
  Moderator / Miss SHO donderdag 22 december 2016 @ 21:25:31 #131
22592 crew  Ole
pi_167535925
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 21:00 schreef -Bubseltje- het volgende:
Je doet het toch voor jezelf. Het is eng en je moet het alleen doen als je er 100% achterstaat.

2016 was een heel gek jaar voor mij. Doordat ik aangekomen was heb ik alles omgegooid. Anders eten en veel bewegen.Daarmee ben ik dit jaar een kilo of 34 afgevallen en dat 5 jaar post operatie. Met vallen en opstaan.

En nu stabiel blijven voor een evt buikwandcorrectie. Dat is pas lastig :'). Maar komt ook goed ^O^
goed zeg! Succes ermee!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 23 januari 2017 @ 20:40:31 #132
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_168381955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 18:26 schreef mupjeflupje het volgende:
bij Zuyderland Heerlen,
Daar ben ik ook geopereerd in 2009....door dr. Greve...dé autoriteit op gebied van bariatrie
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_168964780
Vandaag maar ff een afspraak gemaakt bij het CON in het Medisch Centrum Leeuwarden. Heb de laatste tijd enorm veel last van brandend maagzuur dat omhoog komt :( Is maar weinig dat ik nog kan eten zonder last te krijgen.

Was al heel lang van de maagbeschermers af maar slik ze nu weer dagelijks met weinig effect.

Eens kijken of ze iets voor me kunnen betekenen daar, misschien ander soort maagbeschermers?

Het is ruim 4 jaar goed gegaan, 17 december 2012 heb ik mijn Gastric Sleeve operatie gehad.

Ik wist dat er bij de Gastric Sleeve meer kans is om last te krijgen van maagzuur dan bij een Gastric Bypass maar had niet verwacht dat mij dat na 4 jaar nog zou gebeuren. Bij de meeste mensen die er last van krijgen gebeurt dat over het algemeen veel eerder na de operatie.

Ben nog steeds wel heel tevreden met het resultaat dat ik bereikt heb, hoop dat een gbp bij mij niet nodig zal zijn want ben bang dat ik dan weer ga afvallen. Nog een kilo of 10 eraf zou geen probleem zijn want heb nog steeds licht overgewicht maar meer moet er niet af, wil geen ondergewicht.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 februari 2017 @ 17:41:11 #134
22592 crew  Ole
pi_168964922
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:34 schreef Alieda-R het volgende:
Vandaag maar ff een afspraak gemaakt bij het CON in het Medisch Centrum Leeuwarden. Heb de laatste tijd enorm veel last van brandend maagzuur dat omhoog komt :( Is maar weinig dat ik nog kan eten zonder last te krijgen.

Was al heel lang van de maagbeschermers af maar slik ze nu weer dagelijks met weinig effect.

Eens kijken of ze iets voor me kunnen betekenen daar, misschien ander soort maagbeschermers?

Het is ruim 4 jaar goed gegaan, 17 december 2012 heb ik mijn Gastric Sleeve operatie gehad.

Ik wist dat er bij de Gastric Sleeve meer kans is om last te krijgen van maagzuur dan bij een Gastric Bypass maar had niet verwacht dat mij dat na 4 jaar nog zou gebeuren. Bij de meeste mensen die er last van krijgen gebeurt dat over het algemeen veel eerder na de operatie.

Ben nog steeds wel heel tevreden met het resultaat dat ik bereikt heb, hoop dat een gbp bij mij niet nodig zal zijn want ben bang dat ik dan weer ga afvallen. Nog een kilo of 10 eraf zou geen probleem zijn want heb nog steeds licht overgewicht maar meer moet er niet af, wil geen ondergewicht.
welke maagbeschermers had je? Ik slik ze sowieso al jaren. Ben benieuwd hoe het gaat als ik er over 3 maanden mee mag stoppen...

Heb zelf vandaag zantac redugas erbij gehaald. Heb erg veel last van gasvorming en het stinkt enorm! Het lijkt wel te helpen...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_168964965
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:41 schreef Ole het volgende:

[..]

welke maagbeschermers had je? Ik slik ze sowieso al jaren. Ben benieuwd hoe het gaat als ik er over 3 maanden mee mag stoppen...

Heb zelf vandaag zantac redugas erbij gehaald. Heb erg veel last van gasvorming en het stinkt enorm! Het lijkt wel te helpen...
Ik slik Omeprazol 40mg. Mij is in het ziekenhuis verteld dat ik geen maagzuurremmers mag gebruiken die in de drogist e.d. te koop zijn.

Het enige dat ik nu zonder klachten kan eten is rijst, sla, komkommer, beschuit met smeerkaas, kip en vis. Verder komt bij al het andere dat ik eet maagzuur omhoog :(
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 februari 2017 @ 17:46:43 #136
22592 crew  Ole
pi_168965007
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:44 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik slik Omeprazol 40mg. Mij is in het ziekenhuis verteld dat ik geen maagzuurremmers mag gebruiken die in de drogist e.d. te koop zijn.
Misschien kun je dan om pantoprazol vragen. Ik weet niet of dat heel anders is, maar is ook maagzuurremmer op recept. Deze heb ik.
Volgens mij zijn het meer Rennies die je niet mag gebruiken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 februari 2017 @ 17:47:31 #137
22592 crew  Ole
pi_168965021
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:44 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

I

Het enige dat ik nu zonder klachten kan eten is rijst, sla, komkommer, beschuit met smeerkaas, kip en vis. Verder komt bij al het andere dat ik eet maagzuur omhoog :(
Dat is wel heel saai hoor
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_168965030
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:46 schreef Ole het volgende:

[..]

Misschien kun je dan om pantoprazol vragen. Ik weet niet of dat heel anders is, maar is ook maagzuurremmer op recept. Deze heb ik.
Volgens mij zijn het meer Rennies die je niet mag gebruiken.
Rennies mogen inderdaad niet. Maar ik ga er sowieso om vragen of ik iets anders kan krijgen, mocht dat ook niet helpen dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan een gbp.
pi_168965048
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:47 schreef Ole het volgende:

[..]

Dat is wel heel saai hoor
Ik eet wel andere dingen, maar heb vervolgens een paar uur last van brandend maagzuur. Tot kort geleden verdroeg ik zelfs scherpe pepers zonder problemen.

Vind het heel apart dat na meer dan 4 jaar die maagzuurklachten opeens beginnen.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 17 februari 2017 @ 17:51:59 #140
22592 crew  Ole
pi_168965094
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:47 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Rennies mogen inderdaad niet. Maar ik ga er sowieso om vragen of ik iets anders kan krijgen, mocht dat ook niet helpen dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan een gbp.
Eerst maar even dit proberen. Bij mij helpt het nog steeds goed..
Ik weet niet of een gbp nou helpt tegen reflux. Maar dat moet je inderdaad maar aan de artsen vragen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_169394798
Net telefonisch gesprek met Willy van het MCL gehad. De sucralfaat die ze me had voorgeschreven werkt niet voldoende, vooral na het warm eten blijft ik erge maagzuurklachten houden. Er wordt nu een afspraak ingepland voor gesprek weer bij het CON om daarna mijn gastric sleeve om te zetten naar een gastric bypass. Jammer, 4 jaar goed gegaan met alleen een verkleining van de maag met een bovengemiddeld resultaat wat gewichtsverlies betreft, en nu toch weer onder het mes. Maar het is helaas niet anders, telkens brandend maagzuur is ook niet prettig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Alieda-R op 09-03-2017 17:23:43 ]
pi_169395957
Zonde hoor, maar waarschijnlijk krijg je een minigbp? De gewone voeren ze bijna niet meer uit.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_169396042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:01 schreef McLaura het volgende:
Zonde hoor, maar waarschijnlijk krijg je een minigbp? De gewone voeren ze bijna niet meer uit.
Nee gewone want bij de mini kan het zuur ook omhoog komen. Daardoor zijn er ook regelmatig mensen waarbij de mini naar een gewone gbp wordt omgezet.

Bij mensen die te weinig gewicht verliezen met een sleeve doen ze wel vaak de mini, maar met maagzuurklachten heeft dat geen nut.
  donderdag 9 maart 2017 @ 18:56:44 #144
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_169396947
Wat vervelend Alieda. Maar inderdaad heb je met een gbp minder maagzuur dan bij een sleeve.
pi_169398721
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:01 schreef McLaura het volgende:
Zonde hoor, maar waarschijnlijk krijg je een minigbp? De gewone voeren ze bijna niet meer uit.
Waarom is dat?
pi_169399078
Ik heb begrepen dat de minigbp minder "bijwerkingen" heeft. Ik had bijvoorbeeld last van zogenaamde herniaties. Gruwelijke pijnaanvallen doordat de darm in de ruimte slipte die ontstaat bij het oplussen van de darm.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_169399163
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:07 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Nee gewone want bij de mini kan het zuur ook omhoog komen. Daardoor zijn er ook regelmatig mensen waarbij de mini naar een gewone gbp wordt omgezet.

Bij mensen die te weinig gewicht verliezen met een sleeve doen ze wel vaak de mini, maar met maagzuurklachten heeft dat geen nut.
Ik begrijp uit de tekst op de website van het CON dat bij maagzuurklachten de oplossing een kleine ingreep is. Dat lijkt me wat anders dan alsnog een klassieke gbp.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_169399683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:19 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik begrijp uit de tekst op de website van het CON dat bij maagzuurklachten de oplossing een kleine ingreep is. Dat lijkt me wat anders dan alsnog een klassieke gbp.
Tegen mij is gezegd gewoon een klassieke gbp. Ken zelf meerdere mensen die eerst een mini hadden en nu een gbp i.v.m. maagzuur. Toen ik mijn sleeve kreeg lag er bij mij op de kamer ook een vrouw met een mini die een klassieke gbp kreeg i.v.m.maagzuur en gal dat omhoog kwam.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alieda-R op 10-03-2017 11:07:42 ]
pi_169591474
Vandaag weer naar het MCL geweest. 10 april moet ik er weer naartoe, krijg een maagonderzoek om te kijken of ze kunnen zien waar mijn klachten vandaan komen. Meteen redo traject in had ook gekund, maar beter eerst kijken of ze iets in mijn maag kunnen zien, dit omdat mijn eindresultaat met de sleeve nog hoger is dan veel mensen met een gbp bereiken. Zou dus zonde zijn om meteen te opereren terwijl er misschien nog wel een andere oplossing voor mijn klachten is.
pi_169594761
Ik heb ook een mini bp. Zuur weet ik niet, maar soms wel gevoelig of een zwaar gevoel.
Hij zag er na 4 jaar nog goed uit bij een maagonderzoek met camera. Wel pijnlijk toen ie de slang door de uitgang van mijn maag propte en uitschoot ☹
pi_169595108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:25 schreef .Biefstuk. het volgende:
Ik heb ook een mini bp. Zuur weet ik niet, maar soms wel gevoelig of een zwaar gevoel.
Hij zag er na 4 jaar nog goed uit bij een maagonderzoek met camera. Wel pijnlijk toen ie de slang door de uitgang van mijn maag propte en uitschoot ☹
Ik heb nog nooit een maagonderzoek of slikfoto gehad. Kon kiezen tussen een lichte narcose voor het onderzoek of keel met spray verdoven. Gekozen om mijn keel met spray te verdoven gezien ik niet weet of er 10 april iemand met me mee kan naar Leeuwarden, dus moet na afloop nog wel auto kunnen rijden.
pi_170424739
Bijna 2 weken geleden maagonderzoek gehad, toch maar zonder verdoving gedaan en viel me heel erg mee.

Ik blijk een middenrifsbreuk te hebben, dat kunnen ze opereren maar er blijft dan een kans dat op den duur de klachten terug komen. Ook heb ik door het maagzuur een slokdarmontsteking.

Er is besloten dat ik het redo-traject in ga om de sleeve om te zetten naar een gastric bypass. Datum van afspraak met de chirurg heb ik inmiddels binnen, 17 mei. Wachttijd tot operatie schijnt daarna ongeveer 8 weken te zijn, dus ben voorlopig nog niet van mijn klachten af :( Begin ook weer af te vallen door het bijna niks kunnen eten, in de afgelopen weken ongeveer 4kg kwijt :(
  Moderator / Miss SHO zondag 23 april 2017 @ 13:39:04 #153
22592 crew  Ole
pi_170424886
Gelukkig dat het maagonderzoek meeviel.

Wel rot dat het allemaal zo lang duurt zeg. :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_170425111
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:39 schreef Ole het volgende:
Gelukkig dat het maagonderzoek meeviel.

Wel rot dat het allemaal zo lang duurt zeg. :{
Ja, lange wachttijden. Toen ik het traject voor de sleeve in ging werd ik ruim 3 weken na het gesprek met de chirurg al geopereerd.
pi_170498353
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 00:58 schreef _evenstar_ het volgende:
voor iemand die niet mensen wil af branded blijf je wel heel hard reopen dat het allemaal om discipline draait.
Nou ja ik snap wel dat hij het vraagt. Het is natuurlijk mooi als je blij bent met de operatie en dat het succesvol blijft maar het is ook niet zonder risico's. Je leest hier in het topic ook aardig wat bijwerkingen en het is ook niet dat het altijd succesvol is (maar wel veel vaker dan 5 procent, maar 50 procent heeft opnieuw een operatie nodig binnen 10 jaar, 30 procent binnen 5 jaar).

Wordt er voor mensen geopereerd worden behalve diëten ook psychologie geprobeerd? Cognitieve therapie enzo.

[ Bericht 20% gewijzigd door Ole op 26-04-2017 15:04:33 ]
Onder deze lijn niet schrijven
  Moderator / Miss SHO woensdag 26 april 2017 @ 15:01:16 #156
22592 crew  Ole
pi_170500268
Sorry had edit gedaan ipv quote. Probeer het straks even beter te fixen.

En ja. Er is veel psychologische begeleiding
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_170502535
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:33 schreef marzman het volgende:

[..]

Wordt er voor mensen geopereerd worden behalve diëten ook psychologie geprobeerd? Cognitieve therapie enzo.

Ja, soms wel. Maar dat heeft bij niet-emo-eters niet zoveel zin.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170513691
In het kort:

Ik ben een 19 jarige jongen met een gewicht van rond de 130 kilo. Van mijn buik tot aan mijn oksels zit ik helemaal onder de stretch marks en mentaal lijd ik er ook onder, zo erg dat ik recent ben gestopt met school en een jaartje pauze neem om aan mezelf te werken. Dit is tevens niet geheel te danken aan mijn gewicht, ook borderline speelt hierin een rol.

Aangezien ik al sinds de basisschool oneindig veel hopeloze pogingen heb gedaan tot afvallen (ook met behulp van een diëtist), ben ik het spoor bijster en zie ik geen andere optie meer naast een WLS. Ook wordt deze blijkbaar door de CZ vergoedt, wat al helemaal mooi meegenomen is.

Mijn ouders kwamen in eerste instantie met dit voorstel, maar ik was bang dat ik door een WLS te snel gewicht zou verliezen en hierdoor overtollige huid zou krijgen, wat ook niet bepaald fijn is. Misschien valt dit wel zwaar mee, misschien ook niet. Maar uiteindelijk heb ik liever wat overtollige huid dan dat ik vanwege mijn gewicht niet meer over straat kan lopen zonder me constant aangekeken te voelen (waardoor ik soms nog weleens paniekaanvallen wil krijgen). Nu lees ik in dit topic dat het verwijderen van overtollige huid in sommige gevallen ook zelfs vergoed kan worden, wat mijn overweging tot een WLS alleen maar sterker maakt.

Binnenkort dus maar even een bezoekje brengen aan de huisarts om het te bespreken. Ik heb echt het idee dat een dusdanige operatie mijn leven voorgoed (op een positieve manier) mijn leven kan veranderen.
  donderdag 27 april 2017 @ 15:31:59 #159
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170521959
Dat is nogal een stap, ben je zeker dat je álles hebt gedaan wat binnen je macht ligt?

Zou je niet veel meer trots halen uit een positieve verandering die je volledig zelf gemaakt hebt?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170523103
Natuurlijk zou ik meer trots behalen uit een zelf ondernomen plan om af te vallen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik alle mogelijke oplossingen heb geprobeerd, maar toch blijf ik maar de strijd verliezen en kom ik kilo's aan. Misschien is een maagverkleining the easy way out, maar ik heb er alles voor over om op een gewicht te komen waarbij ik me fijn voel. Ik snap je punt echter wel :)
  donderdag 27 april 2017 @ 16:43:49 #161
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170523165
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:40 schreef iPancakeMix het volgende:
Natuurlijk zou ik meer trots behalen uit een zelf ondernomen plan om af te vallen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik alle mogelijke oplossingen heb geprobeerd, maar toch blijf ik maar de strijd verliezen en kom ik kilo's aan. Misschien is een maagverkleining the easy way out, maar ik heb er alles voor over om op een gewicht te komen waarbij ik me fijn voel. Ik snap je punt echter wel :)
Ik weet niet of een operatie ( en daarna de aan te leggen ritssluiting bij het vel verwijderen) de easy way out is. Het is in ieder geval een noodingreep als je het mij vraagt.
Hoe dan ook wens ik je veel succes, en ik zou je verhaal hier volgen (mocht je het hier plaatsen).
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170524295
Buikwandcorrectie wordt alleen vergoed als je vellen tot halverwege je bovenbenen hangt...... dus neem dat ajb niet mee in je overweging. Dan kun je beter vast ¤5000 euro bij elkaar gaan sparen....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170524309
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:40 schreef iPancakeMix het volgende:
Natuurlijk zou ik meer trots behalen uit een zelf ondernomen plan om af te vallen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik alle mogelijke oplossingen heb geprobeerd, maar toch blijf ik maar de strijd verliezen en kom ik kilo's aan. Misschien is een maagverkleining the easy way out, maar ik heb er alles voor over om op een gewicht te komen waarbij ik me fijn voel. Ik snap je punt echter wel :)
Nee, niet de easy way out.... het is een keiharde reset, en die heb je nodig als ik je zo lees.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator / Miss SHO donderdag 27 april 2017 @ 18:27:27 #164
22592 crew  Ole
pi_170525098
Zeker niet easy. Heb er zelf 5 jaar over nagedacht en het is nog steeds niet makkelijk
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 27 april 2017 @ 19:47:14 #165
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_170527054
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:51 schreef McLaura het volgende:
Buikwandcorrectie wordt alleen vergoed als je vellen tot halverwege je bovenbenen hangt...... dus neem dat ajb niet mee in je overweging. Dan kun je beter vast ¤5000 euro bij elkaar gaan sparen....
Is niet helemaal waar maar het is niet makkelijk. En vaak red je het niet met ¤ 5000.
En de easy way out is het zeker niet. En met zoveel psychische problemen zou ik er maar heel veel begeleiding bij vragen.
pi_170540398
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 03:28 schreef iPancakeMix het volgende:
In het kort:

Ik ben een 19 jarige jongen met een gewicht ....etc
Ik sluit me aan bij de rest hierboven maar houd er rekening mee dat als je veel striae hebt je ondanks je leeftijd inderdaad veel huid over zal houden. Die striae is kapot bindweefsel wat niet hersteld, dat is dus blijvend uitgerekt (ik spreek uit ervaring). Het zal wel iets bijtrekken nadat de grootste afvalrace klaar is, maar houd in je achterhoofd rekening met correcties.

Verder wens ik je veel succes met je traject!
pi_170547324
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2017 19:47 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

En vaak red je het niet met ¤ 5000.

Als het om je buik gaat wel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:08:41 #168
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_170547521
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 17:58 schreef McLaura het volgende:

[..]

Als het om je buik gaat wel.
Een als je een dubbele buik of wat meer vel hebt zit je al snel aan een fleur de lis bwc. En dat is ook alleen je buik. En die is echt al duurder.
pi_170548301
Ah. Ik heb net een offerte gehaald en kwam op ¤5000, maar idd geen FDL ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:08:17 #170
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_170548628
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:52 schreef McLaura het volgende:
Ah. Ik heb net een offerte gehaald en kwam op ¤5000, maar idd geen FDL ;)
^O^ jij gaat het ook laten doen?

Ik heb een dubbele buik. Dus het word of een fdl of een lower body lift. Als er evt iets vergoed gaat worden.
pi_170549324
Ik ga het laten doen, maar het wordt bij mij niet vergoed.

Om wel in aanmerking te komen moet je op 1 van deze vragen "Ja" antwoorden"
Heb je zulke erge smetvlekken dat het niet behandelbaar is?
Heb je zoveel huid over dat het tot halverwege je bovenbenen bungelt?

Ik moest (gelukkig voor mijn lijf) op beide "nee" antwoorden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:47:37 #172
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_170549490
Heb je het wel geprobeerd? Want ik zie op de bwc facebookgroep wel vaker mensen die dat hangen niet zo erg hebben.

Met een dubbele buik schijn je sowieso cat 3 te zijn. Maar het is een grote loterij.
pi_170567084
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 18:08 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Een als je een dubbele buik of wat meer vel hebt zit je al snel aan een fleur de lis bwc. En dat is ook alleen je buik. En die is echt al duurder.
Klopt, ik heb een fleur de lis nodig omdat de ik vooral in de maagstreek overtollige huid heb. Maar zal nog jaren duren tot ik het bedrag dat nodig is bij elkaar heb, omdat ik aan de onderbuik te weinig overschot heb krijg ik niks vergoed ondanks alle pijn, smet plekken en ontstoken navel.

Er wordt gezegd dat multiple rolls zoals ze het noemen tot rating scale 3 behoren maar mijn zorgverzekeraar zegt van niet en dat alleen de onderbuik meetelt voor vergoeding.
pi_170598094
Lees even mee, hier 138kg @ 187 en slaapapneu.
Ga eerst stoppen met roken en dan weer een serieuze poging om gewicht kwijt te raken.

Mocht dat niet gaan lukken dan is een GBP eventueel een optie, maar lievere niet.
Goed dat jullie je ervaringen delen, leuk om te lezen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator / Miss SHO zondag 30 april 2017 @ 23:13:16 #175
22592 crew  Ole
pi_170598728
quote:
2s.gif Op zondag 30 april 2017 22:42 schreef junkiexp het volgende:
Lees even mee, hier 138kg @ 187 en slaapapneu.
Ga eerst stoppen met roken en dan weer een serieuze poging om gewicht kwijt te raken.

Mocht dat niet gaan lukken dan is een GBP eventueel een optie, maar lievere niet.
Goed dat jullie je ervaringen delen, leuk om te lezen.
vragen staat vrij! Ik denk dat niemand hier over één nacht ijs is gegaan. Succes ermee!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zondag 30 april 2017 @ 23:15:16 #176
22592 crew  Ole
pi_170598761
Oh en tip: zorg dat je bewijs hebt dat je serieuze poging hebt gedaan. Fysio, diëtist etc. Scheelt als je er eventueel over één of twee jaar wel voor wil gaan.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_170598922
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:33 schreef marzman het volgende:

[..]

Nou ja ik snap wel dat hij het vraagt. Het is natuurlijk mooi als je blij bent met de operatie en dat het succesvol blijft maar het is ook niet zonder risico's. Je leest hier in het topic ook aardig wat bijwerkingen en het is ook niet dat het altijd succesvol is (maar wel veel vaker dan 5 procent, maar 50 procent heeft opnieuw een operatie nodig binnen 10 jaar, 30 procent binnen 5 jaar).

Wordt er voor mensen geopereerd worden behalve diëten ook psychologie geprobeerd? Cognitieve therapie enzo.

Ik heb voordat ik geopereerd werd begeleiding van een diëtiste gehad. Niet van een psycholoog, dat hoefde niet. Sommige mensen worden als ze de screening voor een maagverkleining hebben gehad wel naar een psycholoog gestuurd als er het vermoeden van een eetstoornis is. Ik had dat niet, bij mij was het probleem lichamelijk, had geen verzadigingsgevoel, maakte niet uit hoeveel of wat ik at, was altijd misselijk van de honger. Daarom heb ik ook geen gbp gekregen maar een sleeve.
  Moderator / Miss SHO zondag 30 april 2017 @ 23:58:51 #178
22592 crew  Ole
pi_170599317
Volgens mij is die 50% bij een maagband. Doen ze bijna niet meer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_170614035
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 23:13 schreef Ole het volgende:

[..]

vragen staat vrij! Ik denk dat niemand hier over één nacht ijs is gegaan. Succes ermee!
Nou heb ik gelijk al een vraag, ook mede door interesse.
Ik heb met mijn huidige lichaam als ik niet sport en geen zwaar werk nodig heb circa 3000 calorieën nodig.
Dat krijg je toch nooit meer binnen als je alleen maar minihapjes eet?

Ik veronderstel dat je de eerste maanden totaal geen energie hebt of is dat een foute aanname?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170614226
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
Heb je het wel geprobeerd? Want ik zie op de bwc facebookgroep wel vaker mensen die dat hangen niet zo erg hebben.

Met een dubbele buik schijn je sowieso cat 3 te zijn. Maar het is een grote loterij.
Het had niet eens zin om het in te dienen volgens de plastisch chirurg.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 1 mei 2017 @ 18:41:08 #181
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170614251
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:32 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nou heb ik gelijk al een vraag, ook mede door interesse.
Ik heb met mijn huidige lichaam als ik niet sport en geen zwaar werk nodig heb circa 3000 calorieën nodig.
Dat krijg je toch nooit meer binnen als je alleen maar minihapjes eet?

Ik veronderstel dat je de eerste maanden totaal geen energie hebt of is dat een foute aanname?
Ik denk serieus dat je met die getallen al heel erg fout zit in je dieet, ik sport dagelijks en eet ~2900kcal voor onderhoud.
Als ik niets zou doen zou ik met 2600kcal ook genoeg binnen krijgen. Als ik fatsoenlijk af wil vallen zit ik op 2200-2400kcal.

Je moet eten naar het lichaam wat je wil, niet het lichaam wat je hebt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170614270
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:32 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nou heb ik gelijk al een vraag, ook mede door interesse.
Ik heb met mijn huidige lichaam als ik niet sport en geen zwaar werk nodig heb circa 3000 calorieën nodig.
Dat krijg je toch nooit meer binnen als je alleen maar minihapjes eet?

Ik veronderstel dat je de eerste maanden totaal geen energie hebt of is dat een foute aanname?
Dat eerste klopt, die 3000 kcal kom je nooit meer aan. Maar waarom heb je zoveel nodig?

En de energie komt vrij snel terug.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170614307
@Beide, dat is theoretisch wat mijn lichaam nodig zou hebben, ik neem dat niet.
Ja soms op een slechte dag misschien ;)
Ik gebruik max 2000 kcal en ik sport nog niet, wel loop ik vrij veel op een dag.

Sorry voor de onduidelijkheid :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 1 mei 2017 @ 18:53:52 #184
248821 Rauw.
op je bord.
pi_170614572
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:43 schreef junkiexp het volgende:
@Beide, dat is theoretisch wat mijn lichaam nodig zou hebben, ik neem dat niet.
Ja soms op een slechte dag misschien ;)
Ik gebruik max 2000 kcal en ik sport nog niet, wel loop ik vrij veel op een dag.

Sorry voor de onduidelijkheid :)
Volgens mij moet dat afvallen dan wel goed komen en ga je dit topic niet nodig hebben.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_170614809
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:53 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Volgens mij moet dat afvallen dan wel goed komen en ga je dit topic niet nodig hebben.
Ja in theorie wel, maar dit is al de zoveelste poging :')
Maar blijf hier wel mijn best voor doen, het lijkt allemaal makkelijk even een operatie maar zo werkt het niet.
En als je hier dan inleest over alle bijwerkingen e.d. dan is het wel duidelijk dat je dit niet zomaar even gaat doen.
Maar inlezen is altijd goed ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170619922
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:39 schreef McLaura het volgende:
Ik ga het laten doen, maar het wordt bij mij niet vergoed.

Om wel in aanmerking te komen moet je op 1 van deze vragen "Ja" antwoorden"
Heb je zulke erge smetvlekken dat het niet behandelbaar is?
Heb je zoveel huid over dat het tot halverwege je bovenbenen bungelt?

Ik moest (gelukkig voor mijn lijf) op beide "nee" antwoorden.
Nou ja ik heb een LBL gehad volledig vergoed en dit was allemaal nee.
Ik heb het nog niet eens zelf hoeven aan te vragen de chirurg zei al meteen
bij mij dit word vergoed. Ik heb voor de zekerheid medische foto's moeten maken voor
het geval dat ze erom zouden vragen.
pi_170620043
Ik zit trouwens nu weer op de 107 kilo mijn laagste gewicht was 93 en toen ik 103 kilo was heb ik die LBL gehad in december 2014 en hebben ze er 6 kilo afgehaald. 9 maanden open wonden gehad en 4 operaties verder eindelijk dicht. En afgelopen november waren er weer plekjes open gegaan en in januari waren die weer helemaal dicht. Vervolgens ben ik weer naar de 107 kilo gegaan. Wat ik ook doe het lukt niet om af te vallen. Ik mag blij zijn als ik nu hetzelfde blijf. Na alle ellende.
  Moderator / Miss SHO maandag 1 mei 2017 @ 23:50:53 #188
22592 crew  Ole
pi_170623802
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:32 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nou heb ik gelijk al een vraag, ook mede door interesse.
Ik heb met mijn huidige lichaam als ik niet sport en geen zwaar werk nodig heb circa 3000 calorieën nodig.
Dat krijg je toch nooit meer binnen als je alleen maar minihapjes eet?

Ik veronderstel dat je de eerste maanden totaal geen energie hebt of is dat een foute aanname?
nee dat zie je goed. Enige man in mijn groep doet zwaar fysiek werk ( stukadoor) . Hij valt erg veel af. 3kg per week. Dat is misschien wel teveel en kost veel energie. Vandaar dat je ook 6x per dag moet eten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 8 mei 2017 @ 17:13:47 #189
22592 crew  Ole
pi_170777410
Doorverwezen voor buik echo. Had witte ontlasting en pijn.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_170781615
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:13 schreef Ole het volgende:
Doorverwezen voor buik echo. Had witte ontlasting en pijn.
/

galstenen
pi_170787402
In maart 2016 geopereerd. Woog aan het begin van het traject 202 kilo nu nog 120 kilo met een lengte van 2 meter. Sport nu twee tot drie keer per week een uur waarvan een uur onder begeleiding van personal trainer. Mn leven langzamerhand weer aardig terug. Hopelijk val ik nog een kilo of 10-15 af maar de ergste ellende achter de rug
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  Moderator / Miss SHO maandag 8 mei 2017 @ 23:44:40 #192
22592 crew  Ole
pi_170789428
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:50 schreef Riann het volgende:

[..]

/

galstenen
yup dat wordt onderzocht
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 8 mei 2017 @ 23:45:24 #193
22592 crew  Ole
pi_170789450
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:32 schreef JJdJ1984 het volgende:
In maart 2016 geopereerd. Woog aan het begin van het traject 202 kilo nu nog 120 kilo met een lengte van 2 meter. Sport nu twee tot drie keer per week een uur waarvan een uur onder begeleiding van personal trainer. Mn leven langzamerhand weer aardig terug. Hopelijk val ik nog een kilo of 10-15 af maar de ergste ellende achter de rug
goed hoor!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_170824531
Nog een week te gaan tot het gesprek met de chirurg in het MCL. Durf soms bijna niet te eten, want het zuur komt me steeds meer omhoog en pijn bij het slikken door de slokdarmontsteking :(

Heb besloten om vanaf nu maar dik vloeibaar te gaan eten, minder belastend voor de slokdarm dus overal de staafmixer door. Krijg dan ook last van zuur maar het is makkelijker door te slikken en op die manier krijg ik tenminste wel genoeg binnen.

Hoorde afgelopen week van iemand dat de wachttijden van afspraak met de chirurg tot operatie momenteel zo'n 12 weken zijn :( Laatst was dat nog 8 weken.
  Moderator / Miss SHO woensdag 10 mei 2017 @ 13:30:57 #195
22592 crew  Ole
pi_170826404
Moet 2 weken wachten op echo. Alleen bij erge klachten bellen of naar spoed.

Wachten is k7%¤=¤=
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_171009297
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:30 schreef Ole het volgende:
Moet 2 weken wachten op echo. Alleen bij erge klachten bellen of naar spoed.

Wachten is k7%¤=¤=
Wachten is altijd vervelend.

Ik ben zelf vanmorgen eindelijk op gesprek geweest bij dokter Jutte in het MCL. Had mazzel dat het op anesthesiologie niet druk was want kon vanmorgen na het gesprek met Jutte meteen door daar naartoe :)

Sta sinds vandaag op de wachtlijst voor sleeve omzetten naar gbp, hoef geen pré-dieet te volgen, is met mijn bmi niet nodig, na de operatie wel een week vloeibaar, dat was 4,5 jaar geleden nog 3 weken maar na onderzoek blijkt dat 1 week lang genoeg is.

Benieuwd wacht de wachttijden zijn, hoor van sommige mensen 8 tot 9 weken, anderen zeggen weer 12/13 weken. Moet er niet aan denken om nog 12/13 weken met dat ellendige gevoel door het maagzuur rond te lopen :(
pi_171698207
Heb EINDELIJK de datum voor mijn redo-operatie. Moet me 10 juli (de verjaardag van mijn vader) om 10u melden in het MCL, word aan het begin van de middag geopereerd door dokter Jutte.

De weken kunnen voor mij niet snel genoeg gaan, nu bijna een half jaar al die maagzuur problemen.
pi_172398379
Afgelopen maandagmiddag is mijn sleeve omgezet in een gbp, alles ging voorspoedig. Mocht dinsdag tegen 12u weer naar huis. Heb totaal geen pijn gehad, ook niet misselijk. Alles ging eigenlijk net zoals in 2012 met de sleeve :)

En merk meteen al dat die gbp helpt, heb totaal geen last meer van maagzuur. Van de 80mg omeprazol naar 40mg, dat voor 3 maanden, daarna 3 maanden 20mg en dan kijken of ik er helemaal mee kan stoppen :D

Aan mijn middenrifsbreuk is niets gedaan, dokter Jutte heeft het tijdens de operatie goed bekeken en hij zei dat het zo klein was dat er niets aan hoefde te gebeuren, en dat nu ik de gbp heb de kans dat ik toch weer last krijg van maagzuur nihil is.

Hij heeft me samen met een andere chirurg (volgens mij heet die Bethlehem) geopereerd, vermoed dat dokter Totté (hoofd van de afdeling) dus niet weer terug zal keren in het MCL, (hoorde ook al van anderen dat ze zijn vervanger aan het inwerken zijn), die heeft allergieën voor het nieuwe soort desinfectiemiddel dat ze moeten gebruiken om de handen te ontsmetten, nadat hij dan de operatiehandschoenen aan doet krijgt hij enorme blaren op zijn handen en kan dus niet meer opereren.

Ben zo opgelucht dat het nu eindelijk achter de rug is, nu lekker genieten van de rest van mijn vakantie t/m de 23e.
  Moderator / Miss SHO donderdag 13 juli 2017 @ 22:02:09 #199
22592 crew  Ole
pi_172400145
Fijn dat het tot nu toe zo goed is gegaan!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 16 juli 2017 @ 18:30:40 #200
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_172465517
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 23:58 schreef Ole het volgende:
Volgens mij is die 50% bij een maagband. Doen ze bijna niet meer
Ik ga me ook aansluiten bij die 50%

In juli 2012 heb ik een maagbandje gekregen. Na heel veel ellende heb ik deze in 2014 laten verwijderen. Omdat ik zo gigantisch veel pijn en gedoe heb gehad, had ik er geen vertrouwen in dat een andere operatie mij verder zou kunnen helpen.
Nu zijn we echter drie jaar later en weer diverse lijnpogingen en gejojo ben ik zo ontzettend klaar met het eeuwige geworstel. Ik heb dus de telefoon gepakt en de 25e heb ik een intakegesprek bij het ziekenhuis.
Ik ben benieuwd :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_172490623
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:30 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik ga me ook aansluiten bij die 50%

In juli 2012 heb ik een maagbandje gekregen. Na heel veel ellende heb ik deze in 2014 laten verwijderen. Omdat ik zo gigantisch veel pijn en gedoe heb gehad, had ik er geen vertrouwen in dat een andere operatie mij verder zou kunnen helpen.
Nu zijn we echter drie jaar later en weer diverse lijnpogingen en gejojo ben ik zo ontzettend klaar met het eeuwige geworstel. Ik heb dus de telefoon gepakt en de 25e heb ik een intakegesprek bij het ziekenhuis.
Ik ben benieuwd :)
respect. Ik zit op -90 nu 😂
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  Moderator / Miss SHO dinsdag 18 juli 2017 @ 16:41:53 #202
22592 crew  Ole
pi_172507051
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:30 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik ga me ook aansluiten bij die 50%

In juli 2012 heb ik een maagbandje gekregen. Na heel veel ellende heb ik deze in 2014 laten verwijderen. Omdat ik zo gigantisch veel pijn en gedoe heb gehad, had ik er geen vertrouwen in dat een andere operatie mij verder zou kunnen helpen.
Nu zijn we echter drie jaar later en weer diverse lijnpogingen en gejojo ben ik zo ontzettend klaar met het eeuwige geworstel. Ik heb dus de telefoon gepakt en de 25e heb ik een intakegesprek bij het ziekenhuis.
Ik ben benieuwd :)
succes!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:00:25 #203
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_172508831
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:30 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik ga me ook aansluiten bij die 50%

In juli 2012 heb ik een maagbandje gekregen. Na heel veel ellende heb ik deze in 2014 laten verwijderen. Omdat ik zo gigantisch veel pijn en gedoe heb gehad, had ik er geen vertrouwen in dat een andere operatie mij verder zou kunnen helpen.
Nu zijn we echter drie jaar later en weer diverse lijnpogingen en gejojo ben ik zo ontzettend klaar met het eeuwige geworstel. Ik heb dus de telefoon gepakt en de 25e heb ik een intakegesprek bij het ziekenhuis.
Ik ben benieuwd :)
Succes!

Ik mag volgende maand naar de plastisch chirurg. Ik ben benieuwd ;).
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:59:27 #204
402246 Mokkataartje
Ik hou niet van mokka.
pi_172573605
Goedemiddag,

Sorry dat ik zomaar in jullie topic reageer, maar ik heb een vraag, wie weet kunnen jullie mij antwoord geven.

Ik ben op 28 juni geopereerd aan een sleeve en ik ben mijn ritme helemaal kwijt. Zowel met eten en drinken als met slapen en opstaan. Ik heb nu vakantie wat uitnodigend is om uit te slapen. Ik ga rond 00:00-01:00 uur naar bed, eerder lukt gewoon niet want dan ben ik nog niet moe. Ik sta meestal rond 12:00 uur op. Hebben jullie tips?

Dan heb ik ook nog een vraag over het afvallen. Ik merk dat ik nog steeds heel erg jojo.. Als ik de ene dag 10 kilo weeg (bij wijze van spreken) dan weeg ik de dag erna 11,6 kg. Is dit herkenbaar? Moet ik me hierover zorgen maken of aan de bel trekken? Ik heb mijn weegschaal al laten verstoppen door mijn vriend, elke dag op de weegschaal staan is ook niet goed.

Ik weet dat het net 3 weken geleden is.. Maar als ik al die ''succes'' verhalen overal lees dan wordt ik hier onzeker van. Qua beweging probeer ik elke dag 30-60 minuten te wandelen.

Alvast bedankt!
pi_172630109
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:59 schreef Mokkataartje het volgende:
Goedemiddag,

Sorry dat ik zomaar in jullie topic reageer, maar ik heb een vraag, wie weet kunnen jullie mij antwoord geven.

Ik ben op 28 juni geopereerd aan een sleeve en ik ben mijn ritme helemaal kwijt. Zowel met eten en drinken als met slapen en opstaan. Ik heb nu vakantie wat uitnodigend is om uit te slapen. Ik ga rond 00:00-01:00 uur naar bed, eerder lukt gewoon niet want dan ben ik nog niet moe. Ik sta meestal rond 12:00 uur op. Hebben jullie tips?

Dan heb ik ook nog een vraag over het afvallen. Ik merk dat ik nog steeds heel erg jojo.. Als ik de ene dag 10 kilo weeg (bij wijze van spreken) dan weeg ik de dag erna 11,6 kg. Is dit herkenbaar? Moet ik me hierover zorgen maken of aan de bel trekken? Ik heb mijn weegschaal al laten verstoppen door mijn vriend, elke dag op de weegschaal staan is ook niet goed.

Ik weet dat het net 3 weken geleden is.. Maar als ik al die ''succes'' verhalen overal lees dan wordt ik hier onzeker van. Qua beweging probeer ik elke dag 30-60 minuten te wandelen.

Alvast bedankt!
Kan het niet gewoon door de vakantie komen? Mijn ritme is in de vakantie ook totaal anders dan wanneer ik werk. Heb er nu net 2 weken vakantie opzitten en ga morgen weer aan het werk, afgelopen weken telkens tegen 00.30u naar bed gegaan en rond tegen 9u stond ik op. Vanavond moet ik weer eerder slapen omdat ik om 5u weer op moet morgenochtend maar ben nog helemaal niet moe.
pi_172630156
Morgen is het 2 weken geleden dat mijn sleeve is omgezet naar gbp. Tot nu toe gaat alles nog steeds goed, zo fijn om van die maagzuurklachten af te zijn :)

Mijn 2 weken vakantie zit er inmiddels ook op, vanaf morgen weer fulltime aan het werk. Alleen morgen iets eerder vrij omdat ik in de middag naar de huisarts moet voor de wondcontrole.
  maandag 24 juli 2017 @ 14:51:48 #207
402246 Mokkataartje
Ik hou niet van mokka.
pi_172643618
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:15 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Kan het niet gewoon door de vakantie komen? Mijn ritme is in de vakantie ook totaal anders dan wanneer ik werk. Heb er nu net 2 weken vakantie opzitten en ga morgen weer aan het werk, afgelopen weken telkens tegen 00.30u naar bed gegaan en rond tegen 9u stond ik op. Vanavond moet ik weer eerder slapen omdat ik om 5u weer op moet morgenochtend maar ben nog helemaal niet moe.
Ik hoop dat het door de vakantie komt.. Ik probeer ook steeds op tijd naar bed te gaan.. Maar om de een of andere reden lukt me dat niet. Ik zet een wekker om op tijd op te staan, maar het lukt me gewoon niet..

Hoe ging/gaat het vandaag weer na de vakantie?
pi_172644625
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:51 schreef Mokkataartje het volgende:

[..]

Ik hoop dat het door de vakantie komt.. Ik probeer ook steeds op tijd naar bed te gaan.. Maar om de een of andere reden lukt me dat niet. Ik zet een wekker om op tijd op te staan, maar het lukt me gewoon niet..

Hoe ging/gaat het vandaag weer na de vakantie?
kan me wel voorstellen dat het niet lukt. Je moet een paar dagen of een week een half uur eerder naar bed gaan desnoods een kwartier eerder en zo bouw je het steeds op toch er meer gewenning komt dat je bijv om half 12 gaat slapen of wat je dan ook wilt.
pi_172647359
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:51 schreef Mokkataartje het volgende:

[..]

Ik hoop dat het door de vakantie komt.. Ik probeer ook steeds op tijd naar bed te gaan.. Maar om de een of andere reden lukt me dat niet. Ik zet een wekker om op tijd op te staan, maar het lukt me gewoon niet..

Hoe ging/gaat het vandaag weer na de vakantie?
Erg druk in de fabriek, maar nergens last van gehad. Blij dat ik gewoon normaal kan werken.
pi_175054066
Nu 4 maanden verder en nog steeds blij met mijn gbp :) Wel iets afgevallen (meer dan verwacht) maar dat is niet erg, zit nog lang niet tegen ondergewicht aan.

Verschil tussen sleeve en gbp merk ik wel. Met de sleeve at ik voordat ik maagzuurklachten had heel af en toe nog weleens iets waar redelijk veel suiker in zit (op een verjaardag een gebakje o.i.d.) maar nu met de gbp lukt dat niet meer, krijg er dumpings van. Maar is niet erg, ben nooit een echte zoetekauw geweest dus ik mis niks.

Verder kan ik bijna alles eten. Alleen als ik bij mijn schoonouders eet laat ik het vlees bijna altijd staan. Daar eten ze bijna dagelijks gehaktballen van half om half gehakt en dat is nu te vet voor mij.
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:48:06 #211
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_176887910
Is het zinvol dit topic omhoog te schoppen? Ja, dat denk ik wel :Y
Na het lange voortraject heb ik eindelijk een datum:
Over precies een week word ik geopereerd. Het gaat, in overleg met de chirurg, een sleeve worden.
Ik vind het spannend, maar ben er tegelijk ontzettend klaar voor :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 februari 2018 @ 17:49:55 #212
22592 crew  Ole
pi_176887945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:48 schreef Muck het volgende:
Is het zinvol dit topic omhoog te schoppen? Ja, dat denk ik wel :Y
Na het lange voortraject heb ik eindelijk een datum:
Over precies een week word ik geopereerd. Het gaat, in overleg met de chirurg, een sleeve worden.
Ik vind het spannend, maar ben er tegelijk ontzettend klaar voor :)
spannend! Maar komt vast goed. Welk ziekenhuis?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:52:25 #213
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_176887999
Succes Muck! Begrijpelijk hoor dat er klaar voor bent en dat het toch nog spannend is.

Ik heb toestemming gekregen voor een lower body lift met fdl. Ook erg spannend :X
  donderdag 1 februari 2018 @ 17:53:01 #214
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_176888014
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:49 schreef Ole het volgende:

[..]

spannend! Maar komt vast goed. Welk ziekenhuis?
Het st. Antonius :)
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Succes Muck! Begrijpelijk hoor dat er klaar voor bent en dat het toch nog spannend is.

Ik heb toestemming gekregen voor een lower body lift met fdl. Ook erg spannend :X
Ook dat is heel spannend ja!

Dank jullie *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 februari 2018 @ 18:34:50 #215
22592 crew  Ole
pi_176888854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Succes Muck! Begrijpelijk hoor dat er klaar voor bent en dat het toch nog spannend is.

Ik heb toestemming gekregen voor een lower body lift met fdl. Ook erg spannend :X
wat is fdl :@
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 1 februari 2018 @ 19:26:10 #216
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_176889673
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:34 schreef Ole het volgende:

[..]

wat is fdl :@
Fleur de Lis dat is naar je borsten toe naar boven.
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 februari 2018 @ 19:53:16 #217
22592 crew  Ole
pi_176890195
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:26 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Fleur de Lis dat is naar je borsten toe naar boven.
ook borsten zelf? Die van mij zijn halfleeg nu :+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 februari 2018 @ 19:54:09 #218
22592 crew  Ole
pi_176890219
En nog cup E. Maar ja die had ik altijd al. :7
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 1 februari 2018 @ 19:59:37 #219
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_176890349
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:53 schreef Ole het volgende:

[..]

ook borsten zelf? Die van mij zijn halfleeg nu :+
Nee die niet. Ze zijn wel leeg. Maar nooit heel groot geweest.
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 februari 2018 @ 20:07:12 #220
22592 crew  Ole
pi_176890517
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:59 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Nee die niet. Ze zijn wel leeg. Maar nooit heel groot geweest.
ik ben nog niet zover. Maar zit te denken het via die weg te doen
Als ik in aanmerking kom voor borstverkleining kan buik misschien ook meteen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:22:07 #221
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_176890847
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:07 schreef Ole het volgende:

[..]

ik ben nog niet zover. Maar zit te denken het via die weg te doen
Als ik in aanmerking kom voor borstverkleining kan buik misschien ook meteen
Volgens mij gebeurd dat ook wel in sommige ziekenhuizen.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 10:21:03 #222
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_176899852
Nog een week *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_176954935
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 10:21 schreef Muck het volgende:
Nog een week *O*
Succes :) Maar komt helemaal goed ;)
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  maandag 5 februari 2018 @ 15:54:39 #224
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_176972759
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 19:22 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Succes :) Maar komt helemaal goed ;)
Thanks! Ik vind het heel spannend, maar heb er zeker vertrouwen in dat het goed komt.
De operatie zelf vind ik (natuurlijk) best eng, maar ik ben ontzettend klaar voor de rest :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_177010591
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:54 schreef Muck het volgende:

[..]

Thanks! Ik vind het heel spannend, maar heb er zeker vertrouwen in dat het goed komt.
De operatie zelf vind ik (natuurlijk) best eng, maar ik ben ontzettend klaar voor de rest :)
:D

Ik heb mijzelf nu bijna gehalveerd. Ze hebben bij mij een gastric bypass gedaan. De eerste dagen zijn het kutst daarna komt het helemaal goed
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:04:55 #226
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_177179313
ik word 27 februari geopereerd..ik krijg een GBP met minimizer... spannend!!
  Moderator / Miss SHO woensdag 14 februari 2018 @ 16:24:52 #227
22592 crew  Ole
pi_177180920
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:04 schreef scrub_nurse het volgende:
ik word 27 februari geopereerd..ik krijg een GBP met minimizer... spannend!!
oeh! Succes. Ik zit nu wel met één groot nadeel: haaruitval. Maar er beginnen weer babyhaartjes te groeien
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:35:25 #228
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_177184770
Tijd voor een update!
Afgelopen vrijdag ben ik geopereerd. Het plan was om een gastric sleeve te maken en meteen mijn galblaas te verwijderen. Deze moest er, vanwege eerdere galstenen, eigenlijk al eerder uit, maar een keertje minder onder het mes leek me geen gek idee.

Ik zou eigenlijk als tweede geholpen worden, maar omdat er nog wat vooronderzoeken nodig waren bij mijn voorganger, werd ik naar voren geschoven in het schema. Lekker vlot en geen tijd om me druk te maken, want ik mocht meteen omkleden en mee naar de OK :o

Ook daar ging alles erg snel en was ik (voor mijn gevoel) binnen no time onder zeil.
Toen ik bijkwam had ik behoorlijk wat pijn en was ik ontzettend misselijk. Vanwege een aantal verklevingen in mijn buik, was het helaas niet gelukt mijn galblaas te verwijderen. De sleeve was wél goed gelukt en zag er volgens de arts keurig uit.

In de loop van de dag werd ik steeds misselijker en ik bleef helaas gal en (oud) bloed overgeven, dus ik heb extra pijnstilling en iets tegen de misselijkheid gekregen. Het bleef erg lastig om iets binnen te houden, dus ik moest een dagje langer in het ziekenhuis blijven.
Zondagmiddag was ik een stuk verder opgeknapt en ben ik alsnog ontslagen.
Ik moet ontzettend wennen aan hoeveel ik nu 'moet' eten met etenstijd, maar het is fascinerend om gewoon geen hongergevoel te hebben :D
De afgelopen dagen heb ik op vla en soep geleefd en vanavond heb ik voor het eerst iets met meer substantie gegeten: aardappelspinaziepuree met een half eitje :D

Ik probeer elke dag even lekker naar buiten te gaan om een frisse neus te halen en in beweging te blijven, maar ik ben (natuurlijk) nog behoorlijk moe. Een middagdutje is dan ook vaak wel welkom.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat verlopen :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_177196236
Goedemorgen allemaal,

Eerst even voorstellen:
Xander, 30 jaar oud, 155KG schoon aan de haak :{

Na veel diëten, jojo-en en denken over wat nu, heb ik vorige week bij de huisarts een verwijsbrief gevraagd aan de huisarts.
Ik hoop binnenkort naar de info avond in het Bariatrisch Centrum in Bergen op Zoom te gaan om dan verder in gesprek te gaan over een gbp.

Ik ben van plan om het verhaal van "mijn, eventuele, gbp" hier te gaan doen.

Hebben jullie nog tips voor me, als het gaat om hoe mij voor te bereiden op de intake gesprekken?
  Moderator / Miss SHO donderdag 15 februari 2018 @ 09:18:11 #230
22592 crew  Ole
pi_177196331
Gewoon jezelf zijn. Screening is er niet voor niets
. Ben je afgelopen jaren bij diëtist geweest? Die kan evt een brief voor he schrijven. Ik had verklaring van diëtist en fysio. Dat heeft zeker geholpen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 15 februari 2018 @ 09:21:46 #231
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_177196410
Precies wat Ole zegt :)
Gewoon jezelf zijn, eventueel voor jezelf op papier zetten wat je allemaal geprobeerd hebt en wanneer.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_177197813
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben vorig jaar bij de diëtist geweest.
Ik zal deze inderdaad eens bellen voor een verklaring.
  Moderator / Miss SHO donderdag 15 februari 2018 @ 10:35:25 #233
22592 crew  Ole
pi_177197962
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:26 schreef X.lenting het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben vorig jaar bij de diëtist geweest.
Ik zal deze inderdaad eens bellen voor een verklaring.
je moet aantonen dat je al dingen hebt gedaan. Ook voor de verzekering. Dus handig als je die verklaring al hebt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:43:24 #234
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_177198092
Waar ben je verzekerd? Een paar jaar geleden hadden ze geen contract met Menzis.

En verder jezelf zijn inderdaad. Veel succes!
pi_177198478
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:35 schreef Ole het volgende:

[..]

je moet aantonen dat je al dingen hebt gedaan. Ook voor de verzekering. Dus handig als je die verklaring al hebt
Ik wist wel dat je inderdaad begeleide pogingen gedaan moet hebben om in aanmerking te komen.
Maar een verklaring heeft de huisarts het niet over gehad, anders had ik hier gelijk al achteraan gegaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:43 schreef -Bubseltje- het volgende:
Waar ben je verzekerd? Een paar jaar geleden hadden ze geen contract met Menzis.
Verzekerd bij CZ, hier hebben ze een contract mee volgens de website.
  Moderator / Miss SHO donderdag 15 februari 2018 @ 15:44:36 #236
22592 crew  Ole
pi_177206976
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:07 schreef X.lenting het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je inderdaad begeleide pogingen gedaan moet hebben om in aanmerking te komen.
Maar een verklaring heeft de huisarts het niet over gehad, anders had ik hier gelijk al achteraan
Hoeft ook niet. Maar het is wel handig.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 15 februari 2018 @ 15:48:18 #237
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_177207092
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:07 schreef X.lenting het volgende:


[..]

Verzekerd bij CZ, hier hebben ze een contract mee volgens de website.
^O^
  maandag 26 februari 2018 @ 16:08:41 #238
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_177463137
Even een mini-mijlpaal met jullie delen: de eerste 10 kilo zijn eraf *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:32:48 #239
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_181007351
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:08 schreef Muck het volgende:
Even een mini-mijlpaal met jullie delen: de eerste 10 kilo zijn eraf *O*
Grote kick... weet ik...

Maar, ik zit enorm tegen een operatie aan te lopen, het lijkt mijn laatste redmiddel te zijn, maar ik ben erg bang voor de levenslange aanpassingen omtrend eten, naar de toilet gaan, etc...

Hoe gaat het nu met jou? Ben je veel kwijt, wat heb je er aan "over geouden"? Enige symptomen zoals dumping?
Wat kan je nu eten zonder ziek te worden? Zijne er dingen die je moet laten?
pi_181024693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:32 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Grote kick... weet ik...

Maar, ik zit enorm tegen een operatie aan te lopen, het lijkt mijn laatste redmiddel te zijn, maar ik ben erg bang voor de levenslange aanpassingen omtrend eten, naar de toilet gaan, etc...

Hoe gaat het nu met jou? Ben je veel kwijt, wat heb je er aan "over geouden"? Enige symptomen zoals dumping?
Wat kan je nu eten zonder ziek te worden? Zijne er dingen die je moet laten?
Bij mij is er nu 28KG af (ben op 06-06-'18 geopereerd voor een GBP)
Alles ging zonder grote problemen, eerste dagen na de operatie veel last gehad met drinken en eten, maar dat is logisch ;)

Na 2 weken weer langzaam overgegaan op "vast" voedsel en ook dat ging/gaat goed.
Je leert voor de operatie je eetpatroon aanpassen en daar ga je na de operatie gewoon mee door.
Natuurlijk is het wennen en heb je wel eens last als je per ongeluk toch een te grote hap of slok neemt, maar daar leer je mee omgaan. Dat heb je maar een paar keer en dan let je voortaan wel op.

Heb er tot nu toe verder nog geen rare dingen aan overgehouden, heb nog geen dumping gehad (Gelukkig!)
Ik heb het geluk dat ik ook nog niks ben tegen gekomen wat ik niet meer kan eten, was altijd een groot fan van pittig en zelfs dat is geen probleem :D

Alles bij elkaar voor mij echt een goede ervaring.
pi_181518706
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:32 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Grote kick... weet ik...

Maar, ik zit enorm tegen een operatie aan te lopen, het lijkt mijn laatste redmiddel te zijn, maar ik ben erg bang voor de levenslange aanpassingen omtrend eten, naar de toilet gaan, etc...

Hoe gaat het nu met jou? Ben je veel kwijt, wat heb je er aan "over geouden"? Enige symptomen zoals dumping?
Wat kan je nu eten zonder ziek te worden? Zijne er dingen die je moet laten?
Heb in 2012 sleeve gekregen, vorig jaar 2017 omgezet naar gbp i.v.m. maagzuur. Ben in totaal zo'n 71kg kwijt. Kan alles eten, geen last van dumpings. Alleen water verdraag ik niet, maakt niet uit of het kraanwater of bronwater is, met een scheutje siroop gaat het wel. Dat het zonder siroop niet lukt maakt me ook niet uit want dronk voor de operaties ook nooit water.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:08:37 #242
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_181520717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:39 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heb in 2012 sleeve gekregen, vorig jaar 2017 omgezet naar gbp i.v.m. maagzuur. Ben in totaal zo'n 71kg kwijt. Kan alles eten, geen last van dumpings. Alleen water verdraag ik niet, maakt niet uit of het kraanwater of bronwater is, met een scheutje siroop gaat het wel. Dat het zonder siroop niet lukt maakt me ook niet uit want dronk voor de operaties ook nooit water.
Nu je dus al zoveel bent afgevallen, en je kan nu dus eigenlijk nog steeds erg weining eten, krijg je dan niet te weinig binnen?
Stomme vraag misscien, maar dat zijn de dingen die mij enorm bezig houden eigenlijk.

Hoeveel kan je nu ongeveer eten zonder er ziek van te zijn, kan je wel naar een restaurant en een hoofdgerecht weg krijgen?

1 kennis heeft aangegeven dat ze na haar operatie, jaren later nog steeds enorm weinig kan eten, een vollume ter groote van 2 gekookte eieren en het is gedaan.
pi_181521064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:08 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Nu je dus al zoveel bent afgevallen, en je kan nu dus eigenlijk nog steeds erg weining eten, krijg je dan niet te weinig binnen?
Stomme vraag misscien, maar dat zijn de dingen die mij enorm bezig houden eigenlijk.

Hoeveel kan je nu ongeveer eten zonder er ziek van te zijn, kan je wel naar een restaurant en een hoofdgerecht weg krijgen?

1 kennis heeft aangegeven dat ze na haar operatie, jaren later nog steeds enorm weinig kan eten, een vollume ter groote van 2 gekookte eieren en het is gedaan.
Ligt eraan wat ik eet, wanneer ik aardappels/groente eet kan ik minder eten dan bijvoorbeeld wanneer ik pasta eet. Maar de kleine porties blijven, als ik brood eet heb ik aan 1 sneetje genoeg.

Ik ga bijna nooit uiteten (deed ik voor de operatie ook al niet) dus of ik een heel hoofdgerecht op kan, geen idee, zal ook verschillen met wat het is.

Wanneer ik wel uiteten ga wat dus zelden voorkomt is het naar de WOK, kan ik zelf opscheppen :)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:35:56 #244
22592 crew  Ole
pi_181533670
Ik kan bijna alles. Alleen uitkijken met melk (lactose) en hele vette dingen. Maar eet meestal gewoin mee. Alleen iets minder. Meestal geen probleem want of doggybag of grote eter aan tafel. En vaak Aziatisch waarbij het eten sowieso neergezet wordt dat je zelf kunt pakken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 15 september 2018 @ 12:01:30 #245
22592 crew  Ole
pi_181917547
Helaas kunnen we niet linken naar De Volkskrant. er staat een heel goed onderbouwd artikel in over WLS. Aanrader om aan je omgeving te laten lezen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_181919372
ik heb het stuk gelezen
pi_183698646
Een vriendin van mij wil een maagoperatie. Omdat ze hier niet voor vergoeding en dus operatie in aanmerking komt, wil ze uitwijken naar België. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Wat zijn dingen waar ze op moet letten bijvoorbeeld?
Spoilers!
  donderdag 13 december 2018 @ 17:56:30 #248
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_183707719
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een vriendin van mij wil een maagoperatie. Omdat ze hier niet voor vergoeding en dus operatie in aanmerking komt, wil ze uitwijken naar België. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Wat zijn dingen waar ze op moet letten bijvoorbeeld?
Heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me slim om uit te zoeken of er dan wel nazorg is. Hier in Nederland krijg je namelijk bij de meeste ziekenhuizen nog een na-traject.

Ook zou ik niet voor de goedkoopste kliniek gaan maar sowieso op kwaliteit letten. Maar het zal sowieso wel tussen de 8000 en 10.000 euro gaan kosten.

En ook niet "te snel" voor een operatie kiezen. Stel haar BMI wijkt maar 1 puntje af waardoor het hier niet vergoed wordt dan snap ik dat ze een operatie wil. Ken zelf iemand met een BMI van 28 die overwoog om het in België te laten doen maar BMI 28 is geen heel ernstig overgewicht en zelfs bij zelf betalen kon ze geen arts vinden die haar met dat BMI wilde helpen.
  donderdag 13 december 2018 @ 20:18:22 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_183710949
Ik woon in de UK en daar was de grens voor wls 1 kilo hoger dan mijn gewicht.
Ik had ook echt van alles geprobeerd.
Ik kreeg toen een verwijzing voor 3 maanden weightwatchers.
Ik geloofde er zelf niet meer in. Maar ben intussen 69 kg van 120.7 kg afkomend.
Als je kennis geen wls vergoed krijgt. Misschien is het een optie?

Ik ben intussen bijna een jaar stabiel op gewicht.
Schommel tussen de 68.5 en 71.5 maar dat is verwaarloosbaar.
Van een bmi die 43 was naar een bmi van 23.8 is een wereld van verschil voor mij.

Ik begrijp dat het niet voor iedereen zal werken, maar ik wilde het toch even melden als optie.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_183712856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:56 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me slim om uit te zoeken of er dan wel nazorg is. Hier in Nederland krijg je namelijk bij de meeste ziekenhuizen nog een na-traject.

Ook zou ik niet voor de goedkoopste kliniek gaan maar sowieso op kwaliteit letten. Maar het zal sowieso wel tussen de 8000 en 10.000 euro gaan kosten.

En ook niet "te snel" voor een operatie kiezen. Stel haar BMI wijkt maar 1 puntje af waardoor het hier niet vergoed wordt dan snap ik dat ze een operatie wil. Ken zelf iemand met een BMI van 28 die overwoog om het in België te laten doen maar BMI 28 is geen heel ernstig overgewicht en zelfs bij zelf betalen kon ze geen arts vinden die haar met dat BMI wilde helpen.
Bedankt voor de tips. Ook aan Evenstar trouwens. Helaas is normaal afvallen nauwelijks een optie voor mijn vriendin. Het is een lang verhaal en heel persoonlijk.

Mijn vriendin is vanavond naar een tussenpersoon geweest. Een cosmetische kliniek met contacten met artsen in België. Die waren wel positief over de mogelijkheden.
Spoilers!
  Moderator / Miss SHO donderdag 13 december 2018 @ 21:14:40 #251
22592 crew  Ole
pi_183712916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik woon in de UK en daar was de grens voor wls 1 kilo hoger dan mijn gewicht.
Ik had ook echt van alles geprobeerd.
Ik kreeg toen een verwijzing voor 3 maanden weightwatchers.
Ik geloofde er zelf niet meer in. Maar ben intussen 69 kg van 120.7 kg afkomend.
Als je kennis geen wls vergoed krijgt. Misschien is het een optie?

Ik ben intussen bijna een jaar stabiel op gewicht.
Schommel tussen de 68.5 en 71.5 maar dat is verwaarloosbaar.
Van een bmi die 43 was naar een bmi van 23.8 is een wereld van verschil voor mij.

Ik begrijp dat het niet voor iedereen zal werken, maar ik wilde het toch even melden als optie.
Super dat het je zo gelukt is! Heb na eerste screening nog 'zelf" geprobeerd. Maar na 15-20 kg lukte het niet meer. Operatie is echt ook niet makkelijk.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_183713723
Herkenbare verhalen hier. Na jaren geklooi vorig haar zelf 20 kilo afgevallen, dat gaat prima, daarna lukte het mij niet meer.
Nu de keuze gemaakt, over een maand wordt ik geopereerd.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Moderator / Miss SHO donderdag 13 december 2018 @ 21:38:53 #253
22592 crew  Ole
pi_183713797
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:37 schreef Madhouse11 het volgende:
Herkenbare verhalen hier. Na jaren geklooi vorig haar zelf 20 kilo afgevallen, dat gaat prima, daarna lukte het mij niet meer.
Nu de keuze gemaakt, over een maand wordt ik geopereerd.
Succes! Waar?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_183713901
Dank je. Ik wordt in Beverwijk geholpen
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  donderdag 13 december 2018 @ 21:46:00 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183714017
Ik heb afgelopen maanden screening doorlopen, fijne uitgebreide begeleiding gehad en ga ergens komend jaar operatietraject in.

Na 30 jaar het niet zelf voor elkaar krijgen, geen kinderwens meer en wel een wens voor een gezonder lijf de keuze gemaakt :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Miss SHO donderdag 13 december 2018 @ 22:23:25 #256
22592 crew  Ole
pi_183715161
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:46 schreef Molo het volgende:
Ik heb afgelopen maanden screening doorlopen, fijne uitgebreide begeleiding gehad en ga ergens komend jaar operatietraject in.

Na 30 jaar het niet zelf voor elkaar krijgen, geen kinderwens meer en wel een wens voor een gezonder lijf de keuze gemaakt :)
Mag altijd vragen stellen! Beslissing is niet makkelijk.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 13 december 2018 @ 22:24:47 #257
22592 crew  Ole
pi_183715218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:42 schreef Madhouse11 het volgende:
Dank je. Ik wordt in Beverwijk geholpen
Goede verhalen over gehoord. Eerste maanden vond ik ondanks goede voorbereiding en traject best pittig
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 13 december 2018 @ 22:29:36 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183715387
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:23 schreef Ole het volgende:

[..]

Mag altijd vragen stellen! Beslissing is niet makkelijk.
Yes, will do! Thanks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 december 2018 @ 23:55:24 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_183717678
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:14 schreef Ole het volgende:

[..]

Super dat het je zo gelukt is! Heb na eerste screening nog 'zelf" geprobeerd. Maar na 15-20 kg lukte het niet meer. Operatie is echt ook niet makkelijk.
Als het me niet gelukt zou zijn dan had ik ook wls gehad. Ik ben ook absoluut niet tegen. Ken mensen bij wie wls zoveel geholpen heeft!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:19:36 #260
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_183720638
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:42 schreef Madhouse11 het volgende:
Dank je. Ik wordt in Beverwijk geholpen
Via Ra medical?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_184469504
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:19 schreef Muck het volgende:

[..]

Via Ra medical?
Nee, via de Obesitas Kliniek tegenover het Ziekenhuis. Erg goede begeleiding. Operatie is goed verlopen en nu rustig aan herstellen. Vanaf morgen mag ik vast eten, joepie !
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:23:54 #262
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_184487647
ik ben 27 feb geopereerd en heb een GBP gekregen. Inmiddels bijna 36kg afgevallen, en nog 3,5 kg verwijderd van BMI 25 *O*
Het gaat heel goed, gelukkig hoewel ik soms last heb dat (vooral kip) blijft hangen.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 19 januari 2019 @ 20:31:11 #263
22592 crew  Ole
pi_184498237
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:23 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ben 27 feb geopereerd en heb een GBP gekregen. Inmiddels bijna 36kg afgevallen, en nog 3,5 kg verwijderd van BMI 25 *O*
Het gaat heel goed, gelukkig hoewel ik soms last heb dat (vooral kip) blijft hangen.
Netjes hoor! ik zit 8 kg van goed bmi. volgens de norm dan. Maar vind huidig gewicht wel prima. Gezicht wordt te dun vind ik anders.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:38:20 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184498409
Fijn dat dat zo goed gaat.
Beide geen last van klachten erbij? Toch behoorlijk wennen voor je lijf dat alles

Ik ga aanstaande dinsdag naar chirurg en anesthesioloog, voorbespreking van snijfeest. Ben benieuwd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Miss SHO zaterdag 19 januari 2019 @ 20:41:49 #265
22592 crew  Ole
pi_184498493
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:38 schreef Molo het volgende:
Fijn dat dat zo goed gaat.
Beide geen last van klachten erbij? Toch behoorlijk wennen voor je lijf dat alles

Ik ga aanstaande dinsdag naar chirurg en anesthesioloog, voorbespreking van snijfeest. Ben benieuwd
Ik ben al ruim 2 jaar verder. Best goed gegaan maar merk dat stress zich nu uit in buikklachten. Pijn en of onrustige darmen. Eerste maanden vond ik toch wel pittig omdat er zo snel zo veel verandert. Hormonaal, suiker, je lijf komt echt wel voeding tekort
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 19 januari 2019 @ 20:42:22 #266
22592 crew  Ole
pi_184498501
Spannend Molo! Gewoon alles vragen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:42:51 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184498510
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:41 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik ben al ruim 2 jaar verder. Best goed gegaan maar merk dat stress zich nu uit in buikklachten. Pijn en of onrustige darmen. Eerste maanden vond ik toch wel pittig omdat er zo snel zo veel verandert. Hormonaal, suiker, je lijf komt echt wel voeding tekort
Oh ja, jij hebt natuurlijk ook je diabetes erbij. Dat zal het niet makkelijker maken.

En tijd vliegt, voor mijn gevoel was jij net geopereerd :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:44:35 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184498546
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:42 schreef Ole het volgende:
Spannend Molo! Gewoon alles vragen!
Heb niet gek veel vragen meer eigenlijk, uitgebreid voortraject gehad en zelf behoorlijk geïnformeerd en ingelezen.

Ik wil voor een sleeve gaan, en ben benieuwd wat de chirurg daar voor mening over heeft in mijn geval.

Anesthesioloog is aftikwerk, verwacht ik geen problemen gezien ik op gewicht na gewoon fit ben
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:46:25 #269
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184498586
Ik ga mee volgen. Op 2 april volgt een Lap Gastric Bypass
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:47:46 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184498621
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:46 schreef mrPanerai het volgende:
Ik ga mee volgen. Op 2 april volgt een Lap Gastric Bypass
Spannend

In België neem ik aan?
Zit daar nog een (individueel of groeps-)) gedragsgeorienteerd programma aan vast zoals bij veel trajecten in Nederland?

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 19-01-2019 20:56:31 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:53:03 #271
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184498733
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Spannend

In België neem ik aan?
Zit daar nog een (individueel of groeps-)) gedragsgeorienteerdaan vast zoals bij veel trajecten in Nederland?
Ja dat wel. Heb eerst met een diëtiste gesprekken gehad en daarna met de chirurg en een psychologe.
Morgen ga ik binnen voor allerlei testen en woensdag gesprek met endocrinoloog.

Operatie had sneller gekund maar mijn partner die er 3 jaar geleden een gbp heeft gehad heeft dan 2 weken paasvakantie. Leuk dat ik dan niet alleen thuis moet zijn.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:57:41 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184498834
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:53 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja dat wel. Heb eerst met een diëtiste gesprekken gehad en daarna met de chirurg en een psychologe.
Morgen ga ik binnen voor allerlei testen en woensdag gesprek met endocrinoloog.

Operatie had sneller gekund maar mijn partner die er 3 jaar geleden een gbp heeft gehad heeft dan 2 weken paasvakantie. Leuk dat ik dan niet alleen thuis moet zijn.
Ah wat goed. Even binnenstebuiten keren kan geen kwaad voorafgaand aan zoiets :)

En zeker, hier ook alvast hulptroepen ingeschakeld en ook even kijken als we datum gaan prikken wat handig is qua werk en thuis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 20 januari 2019 @ 15:53:19 #273
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_184513159
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:38 schreef Molo het volgende:
Fijn dat dat zo goed gaat.
Beide geen last van klachten erbij? Toch behoorlijk wennen voor je lijf dat alles

Ik ga aanstaande dinsdag naar chirurg en anesthesioloog, voorbespreking van snijfeest. Ben benieuwd
We lopen een beetje gelijk op denk ik. Heb de 29e preoperatief consult. Ben vrijdag met de groep begonnen (NOK).

Zeer ws in de week van 11 maart operatie (sleeve (eigenlijk sadi-s maar de sleeve is dan eerst))
Kwak
  maandag 21 januari 2019 @ 21:57:35 #274
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184541848
Vandaag alle pré op onderzoeken gehad, bloed, ecg, echografie en gastroscopie... Was best vervelend die laatste,

Kreeg ook nog een aparaatje mee om aan te zuigen.... Dan moeten balletjes hoog gehouden worden voor 5 seconden.
Dat moet ik nu gaan oefenen
  maandag 21 januari 2019 @ 23:05:27 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184543331
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

We lopen een beetje gelijk op denk ik. Heb de 29e preoperatief consult. Ben vrijdag met de groep begonnen (NOK).

Zeer ws in de week van 11 maart operatie (sleeve (eigenlijk sadi-s maar de sleeve is dan eerst))
^O^

Spannend, heftig traject
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 januari 2019 @ 23:06:36 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184543363
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:57 schreef mrPanerai het volgende:
Vandaag alle pré op onderzoeken gehad, bloed, ecg, echografie en gastroscopie... Was best vervelend die laatste,

Kreeg ook nog een aparaatje mee om aan te zuigen.... Dan moeten balletjes hoog gehouden worden voor 5 seconden.
Dat moet ik nu gaan oefenen
Is een gastroscopie standaard daar of had je klachten/symptomen?

En longfunctie trainen voorafgaand aan ok neem ik aan met die balletjes?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Miss SHO maandag 21 januari 2019 @ 23:24:17 #277
22592 crew  Ole
pi_184543681
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Is een gastroscopie standaard daar of had je klachten/symptomen?

En longfunctie trainen voorafgaand aan ok neem ik aan met die balletjes?
gastro was bij mij niet standaard. Wel slaap/apneu test
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 22 januari 2019 @ 01:50:04 #278
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184545326
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:24 schreef Ole het volgende:

[..]

gastro was bij mij niet standaard. Wel slaap/apneu test
Gastro was standaard want ze willen een beeld hebben van je maagwand, er werd ineens een biopsie van vd maagwand genomen.
De slaapapeuntest gaan ze volgens mij alleen doen als dat de refen van in de ingreep is onder 40bmi.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 22 januari 2019 @ 02:10:11 #279
22592 crew  Ole
pi_184545432
kan alleen uit eigen ervaring spreken. wel apneutest gehad. Geen gastro. Maar verschilt per ziekenhuis
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 22 januari 2019 @ 07:40:36 #280
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184546474
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 02:10 schreef Ole het volgende:
kan alleen uit eigen ervaring spreken. wel apneutest gehad. Geen gastro. Maar verschilt per ziekenhuis
Uiteraard scheelt het per ziekenhuis. en je zat boven de 40bmi? Had je slaapapneu? En wat als je het wel/niet had gehad?

Ik heb af en toe ook een slaapval... Maar niet echt
  dinsdag 22 januari 2019 @ 07:43:56 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184546513
Wat is een slaapval?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 januari 2019 @ 07:54:33 #282
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184546592
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:43 schreef Molo het volgende:
Wat is een slaapval?
Apneutje...dat je ligt de slapen en zo het gevoel krijgt dat je valt vanwege de apneu.
pi_184546622
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 01:50 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Gastro was standaard want ze willen een beeld hebben van je maagwand, er werd ineens een biopsie van vd maagwand genomen.
De slaapapeuntest gaan ze volgens mij alleen doen als dat de refen van in de ingreep is onder 40bmi.
Verschilt per kliniek. Bij sommige doen ze geen apneu onderzoek en geen zuirstofmetingen na de operatie, soms 1 van beide, en bij noK west doen ze allebei maar zijn ze aan het onderzoeken of de test iets toevoegt of dat het zonder kan (ik doe mee aan het onderzoek omdat ik OSAS heb).
Kwak
pi_184546634
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:54 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Apneutje...dat je ligt de slapen en zo het gevoel krijgt dat je valt vanwege de apneu.
Dat is geen apneu.
Kwak
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:48:40 #285
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_184547127
ik heb in het verleden een slaaponderzoek gehad omdat ik veel snurk en er onderzocht werd of ik apneu heb, ook heb ik vanwege refluxklachten een gastroscopie gehad. Als ik deze onderzoeken niet al gehad had had ik ze alsnog voor de operatie moeten ondergaan.

Mijn refluxklachten en slokdarminfectie waren ook de reden dat ik geen sleeve operatie mocht.

Ik snurk nog steeds veel overigens..
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:48:59 #286
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_184547132
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:54 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Apneutje...dat je ligt de slapen en zo het gevoel krijgt dat je valt vanwege de apneu.
dit is geen apneu inderdaad
pi_184547384
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:48 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb in het verleden een slaaponderzoek gehad omdat ik veel snurk en er onderzocht werd of ik apneu heb, ook heb ik vanwege refluxklachten een gastroscopie gehad. Als ik deze onderzoeken niet al gehad had had ik ze alsnog voor de operatie moeten ondergaan.

Mijn refluxklachten en slokdarminfectie waren ook de reden dat ik geen sleeve operatie mocht.

Ik snurk nog steeds veel overigens..
Dat verscchilt dus ook echt per ziekenhuis.
Kwak
  Moderator / Miss SHO dinsdag 22 januari 2019 @ 10:20:20 #288
22592 crew  Ole
pi_184548514
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:40 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Uiteraard scheelt het per ziekenhuis. en je zat boven de 40bmi? Had je slaapapneu? En wat als je het wel/niet had gehad?

Ik heb af en toe ook een slaapval... Maar niet echt
Ik zat boven de 40. Had geen apneu volgens de test maar ik snurkte wel hard :o

als je apneu hebt krijg je een masker zodat je blijft ademen. ook tijdens en na de operatie.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:26:55 #289
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_184548657
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:20 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik zat boven de 40. Had geen apneu volgens de test maar ik snurkte wel hard :o

als je apneu hebt krijg je een masker zodat je blijft ademen. ook tijdens en na de operatie.
Niet per se hoor.
Ik heb slaapapneu en heb een bitje om te voorkomen dat mijn keel dichtzakt. Hiermee voorkom ik het slepen met een cpap :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_184549598
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:20 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik zat boven de 40. Had geen apneu volgens de test maar ik snurkte wel hard :o

als je apneu hebt krijg je een masker zodat je blijft ademen. ook tijdens en na de operatie.
Tijdens de operatie ben je geintubeerd dus dat lijkt me sterk.

In de uitslaapkamer wel ja. (Als je een cpap hebt).
Kwak
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:09:24 #291
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184550236
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:48 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

dit is geen apneu inderdaad
De simpele uitleg die ik kreeg is dat apneu het wegvallen van de ademhaling tijdens het slapen.

Dus als je zo ff een valletje hebt tijdens het slapen is dat daaraan te wijten.

Ik kan het gewoon verkeerd begrepen hebben ook.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:14:03 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184550298
Binnen 2 a 3 maanden ok hier. Definitief een sleeve.
Verder geen gekke dingen hier en geen verdere onderzoeken meer nodig. Alleen twee weken van tevoren koolhydraatarm dieet om lever slanker te maken.

Weet alleen tot vier weken van tevoren niet wat de exacte datum is dus ik ga even op werk aangeven. Niks aan te doen helaasch.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184551627
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:09 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

De simpele uitleg die ik kreeg is dat apneu het wegvallen van de ademhaling tijdens het slapen.

Dus als je zo ff een valletje hebt tijdens het slapen is dat daaraan te wijten.

Ik kan het gewoon verkeerd begrepen hebben ook.
Ja dat klopt dus niet. Kthnxbai.
Kwak
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:18:25 #294
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_184552590
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:14 schreef Molo het volgende:
Binnen 2 a 3 maanden ok hier. Definitief een sleeve.
Verder geen gekke dingen hier en geen verdere onderzoeken meer nodig. Alleen twee weken van tevoren koolhydraatarm dieet om lever slanker te maken.

Weet alleen tot vier weken van tevoren niet wat de exacte datum is dus ik ga even op werk aangeven. Niks aan te doen helaasch.
Spannend! *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 22 januari 2019 @ 14:23:30 #295
22592 crew  Ole
pi_184552683
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Tijdens de operatie ben je geintubeerd dus dat lijkt me sterk.

In de uitslaapkamer wel ja. (Als je een cpap hebt).
o ja. Heb het zelf niet gehad.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:36:16 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184554144
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:18 schreef Muck het volgende:

[..]

Spannend! *O*
Yes yes! *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184554621
Ik lees ook even mee.
Heb een bmi van 38 dus is te laag.
Al jaren bezig met afvallen maar is moeizaam. 10 kilo eraf, 20 kilo erbij bijvoorbeeld.
Nu wil ik mij toch laten helpen het liefste en ja dat zal ik zelf moeten betalen tenzij ik slaapapneu heb.
Verder ben ik gelukkig nog gezond, bloedprikken is al gebeurd zowel zomer 2017 als najaar 2018.
Mn schildklier heeft alleen een klein beetje afwijkende waarde maar valt allemaal nog mee volgens de huisarts, wel moet ik het elk jaar laten controleren.
Via de huisarts van mn moeder een contactpersoon gevonden in het NOK beverwijk.
Daar ga ik sowieso nog mee praten maar ze vroeg zich af of ik apneu heb.
Geen idee, slaap altijd alleen en snurk als een malle.
Dat laatste heb ik gehoord van vrienden waar ik wel eens logeer en word zelf ook wel eens wakker van mn snurk geluid.
Vannacht kastje mee naar huis gehad, klemmetje op mn vinger, veel snoertjes en banden en irritant brilletje in mn neus om ademhaling te meten volgens mij
Nu 3 weken wachten en dan weten ze de uitslag en weer weken later kan ik met de arts praten.
Wel onrustig geslapen door dat kastje dus hoop er maar het beste van en anders heb ik snurk lab ook nog op de i pad, die zal minder nauwkeurig zijn maar die heeft mij toen ook geconfronteerd met mn kettingzaag geluid..
Geen idee of ik adem stops heb,
maar we wachten het af, zowieso is het goed om te controleren of ik apneu heb ben maar alleen en niemand kan mij controleren of ik wel adem, heb ook vaak hoofdpijn met opstaan en overdag heel snel moe en ook zo kunnen slapen als ik ga liggen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_184554670
Ik dacht een prima nacht te hebben gehad en bleek gemiddeld 31 apneus en hypopneus per uur te hebben... (6 echte stops per uur). Saturatie was vooral schrikken, daalde tot 69%.

Voel me veel beter met de Cpap!
Kwak
  woensdag 23 januari 2019 @ 13:31:21 #299
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_184571730
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:59 schreef Ellatjuh het volgende:
Ik lees ook even mee.
Heb een bmi van 38 dus is te laag.
Al jaren bezig met afvallen maar is moeizaam. 10 kilo eraf, 20 kilo erbij bijvoorbeeld.
Nu wil ik mij toch laten helpen het liefste en ja dat zal ik zelf moeten betalen tenzij ik slaapapneu heb.
Verder ben ik gelukkig nog gezond, bloedprikken is al gebeurd zowel zomer 2017 als najaar 2018.
Mn schildklier heeft alleen een klein beetje afwijkende waarde maar valt allemaal nog mee volgens de huisarts, wel moet ik het elk jaar laten controleren.
Via de huisarts van mn moeder een contactpersoon gevonden in het NOK beverwijk.
Daar ga ik sowieso nog mee praten maar ze vroeg zich af of ik apneu heb.
Geen idee, slaap altijd alleen en snurk als een malle.
Dat laatste heb ik gehoord van vrienden waar ik wel eens logeer en word zelf ook wel eens wakker van mn snurk geluid.
Vannacht kastje mee naar huis gehad, klemmetje op mn vinger, veel snoertjes en banden en irritant brilletje in mn neus om ademhaling te meten volgens mij
Nu 3 weken wachten en dan weten ze de uitslag en weer weken later kan ik met de arts praten.
Wel onrustig geslapen door dat kastje dus hoop er maar het beste van en anders heb ik snurk lab ook nog op de i pad, die zal minder nauwkeurig zijn maar die heeft mij toen ook geconfronteerd met mn kettingzaag geluid..
Geen idee of ik adem stops heb,
maar we wachten het af, zowieso is het goed om te controleren of ik apneu heb ben maar alleen en niemand kan mij controleren of ik wel adem, heb ook vaak hoofdpijn met opstaan en overdag heel snel moe en ook zo kunnen slapen als ik ga liggen
tip: laat je bloeddruk ook meten, de mijne bleek 214/134 te zijn :o
pi_184574718
nee ook die is goed, ben gelukkig te gezond.
maar dat is heel dubbel want ben al ruim 18 jaar bezig met afvallen maar het lukt me niet en inmiddels zo ver dat ik nu wel 35 kilo te gaan heb wil ik een goed bmi hebben.
dat gaat hem niet worden bij een diëtiste al ben ik nu wel al een jaar bezig bij een voedings coach.
die leert mij wel mn eetgewoontes aanpassen val ook zeker af alleen heel erg langzaam dus best demotiverend.
maar heb heel veel geleerd niet alleen van "je mag dit niet want is niet goed "maar ook de reden erachter.
leer waarom je beter bruin brood kan eten dan wit brood, qua calorieën maakt het weinig uit maar bruin brood is beter voor de stoelgang en voor verteerd minder snel dus ben je langer vol.
samen kijken we welke gewoontes ik kan aanpassen en leer handige trucjes.

schaal met chips uit het zicht zetten voor mij dan op een feestje.
afspreken met mijzelf wat ik wel en niet eet op het feestje en je daar aan houden.
bij een buffet eerst kijken wat er is en wat het lekkerste is en dan kan ik daar 2 dingen van uitzoeken maar niet al met mn bordje gaan rondlopen want dan kom je teveel tegen en is je bordje stampvol.

maar het zou fijn zijn dat duwtje in de rug doormiddel van een operatie.
is een goed hulpmiddel/
en als ik nu al anders leer eten denk ik dat het allemaal wel zinvol kan zijn een operatie en nee is geen wondermiddel.
is ook niet iets dat je wel "even "doet maar lees her en daar online al het een en ander en het is niet niks.
zal een pittig traject worden dat wel maar denk dat ik er veel baad van heb.
eerst de uitslag van de apneu test maar afwachten duurt 3 weken en dan weer verder kijken
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')