Aha, was al even bang dat er feiten aan je verwachtingen ten grondslag zouden liggenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een onheilspellend gevoel. Door de grote groep babyboomers die meer opmaken dan dat ze hebben ingelegd en de nieuwe pensioen wet waar jongeren minder pensioen opbouwen.
Ik ga er persoonlijk dan ook vanuit dat ik geen aanspraak kan maken op mijn ingelegde pensioen premie dan kan het alleen maar mee vallen.
Mensen die zichzelf afhankelijk maken van een collectieve voorziening... tja
Ik denk het feit dat Friek niet in de positie zit om dat te bewerkstelligen maar hey, dat is een heel wilde gok.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:57 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En wat weerhoudt je ervan om een ziekenhuis op te richten wat gratis is en geen salaris betaald aan het personeel? Want het moet gratis.
Als daadwerkelijk bijna de helft van de doorverwijzingen van de huisartsen niet opgevolgd zou worden, denk je niet dat dit dan wat meer commotie op zou leveren?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ow. Dus omdat de uitkomst van een onderzoek jou niet bevalt vind je het vaag?
Don't worryquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, was al even bang dat er feiten aan je verwachtingen ten grondslag zouden liggen
Ja dat is het wel. Waarom stijgen de zorgkosten als de zorg vol zit met bureaucratische eilandjes, bizarre structuren, vol zit met baasjes die geen waarde toevoegen en schandalige salarissen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Nou nou, wat erg.
Lekker interessant, een fucking tientje per maand.
Vergeet ook niet dat steeds meer mensen helemaal gen pensioen opbouwen. Veel werkgevers doen niet meer mee met niet-verplichte/bindende Cao's en dan is de pensioen premie het eerste dat vervalt. Met de dalende lonen kunnen ook steeds meer werkenden niet meer zelf die pensioenpremie betalen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een onheilspellend gevoel. Door de grote groep babyboomers die meer opmaken dan dat ze hebben ingelegd en de nieuwe pensioen wet waar jongeren minder pensioen opbouwen.
Ik ga er persoonlijk dan ook vanuit dat ik geen aanspraak kan maken op mijn ingelegde pensioen premie dan kan het alleen maar mee vallen.
Mensen die zichzelf afhankelijk maken van een collectieve voorziening... tja
En al heeft hij de papiertjes en de werkervaring.. de banen liggen ook niet meer voor het oprapen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want iedereen heeft een IQ van 140 en kan 3 ton per jaar verdienen, netto, ongeacht hoeveel belasting hij daarover moet betalen.
M'n zus zat in Bijstand en was alleenstaande moeder. Zij hield maandelijks geld over.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het moet uit de lengte of uit de breedte komen hè.... als je ¤ 150 per maand te besteden hebt aan eten, drinken en kleding dan gaat het lastig worden daar ¤ 30 per maand op te besparen zodat je dat ER kunt betalen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n zus zat in Bijstand en was alleenstaande moeder. Zij hield maandelijks geld over.
Rara politiepetje.
Die optie kan als je weinig verdient nog steeds.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:21 schreef gewoonmeppen het volgende:
Toen ik net begon met werken, toen kreeg ik van mijn werkgever een compensatie voor een zorgverzekering die ik zelf moest afsluiten.
Door te kiezen voor een eigen risico betaalde ik minder premie, dan de compensatie die ik ontving van mijn werkgever. Dus iedere maand een paar gulden extra salaris en toch verzekerd.
Ik maak nog steeds geen gebruik van de zorg, maar betaal wel verplicht bijna 70 euro aan zorgkosten.
Deze kosten worden dus volgend jaar weer verhoogd met 10 euro per maand.
Ik zou wel eens een grafiek willen zien van het stijgen van de zorgkosten in de afgelopen 20 jaar.
Mocht jij ooit kanker krijgen (ik hoop het niet voor je) en het na kunnen vertellen hoef je tenminste niet daarna in een caravan te wonen zoals in Amerika. Bovendien betaal je net als bij andere belastingen ook voor iedereen. Iemand die bijna nooit rijdt maar wel een auto heeft betaalt ook gewoon even veel als een kilometervreter.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:21 schreef gewoonmeppen het volgende:
Toen ik net begon met werken, toen kreeg ik van mijn werkgever een compensatie voor een zorgverzekering die ik zelf moest afsluiten.
Door te kiezen voor een eigen risico betaalde ik minder premie, dan de compensatie die ik ontving van mijn werkgever. Dus iedere maand een paar gulden extra salaris en toch verzekerd.
Ik maak nog steeds geen gebruik van de zorg, maar betaal wel verplicht bijna 70 euro aan zorgkosten.
Deze kosten worden dus volgend jaar weer verhoogd met 10 euro per maand.
Ik zou wel eens een grafiek willen zien van het stijgen van de zorgkosten in de afgelopen 20 jaar.
Laten we de salarissen verlagen en de bureaucratische rompslomp verkleinen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja dat is het wel. Waarom stijgen de zorgkosten als de zorg vol zit met bureaucratische eilandjes, bizarre structuren, vol zit met baasjes die geen waarde toevoegen en schandalige salarissen?
Waarom moet daarvoor extra worden betaald?
LOL. Je bent grappig. Leg me even uit hoe een alleenstaande met een bijstandsuitkering en een chronische ziekte waardoor elk jaar het eigen risico volledig op gaat daar rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je een beetje snugger bent probeer je dan ook rekening te houden met het eigen risico.
Oh gelukkig, want als jouw zus kan overhouden dan kan iedereen dat in die situatie.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n zus zat in Bijstand en was alleenstaande moeder. Zij hield maandelijks geld over.
Rara politiepetje.
Nou gewoon, meer geld overhouden per maand. Kon zijn zus ook!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL. Je bent grappig. Leg me even uit hoe een alleenstaande met een bijstandsuitkering en een chronische ziekte waardoor elk jaar het eigen risico volledig op gaat daar rekening mee moet houden.
Bovendien hebben we de voedselbank nog!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rara politiepetje.
Daar gaan we wel naartoe idd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lost het probleem wel definitief op, dat dan wel weer....
Door goed te budgetteren. Dergelijke types die al jaren in de bijstand zitten komen vaak ook in aanmerking voor aanvullende bijstand waardoor het haalbaar zou moeten zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL. Je bent grappig. Leg me even uit hoe een alleenstaande met een bijstandsuitkering en een chronische ziekte waardoor elk jaar het eigen risico volledig op gaat daar rekening mee moet houden.
Hear hearquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:10 schreef LazyDave het volgende:
Dus we kunnen nog meer wanbetalers verwachten, die groep zal ook alleen maar groter & groter worden.
Ja.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh gelukkig, want als jouw zus kan overhouden dan kan iedereen dat in die situatie.
Dergelijke types idd, van die rokerts, met grote honden en tattoo's!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door goed te budgetteren. Dergelijke types die al jaren in de bijstand zitten komen vaak ook in aanmerking voor aanvullende bijstand waardoor het haalbaar zou moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |