Wat hebben energiekosten hiermee te maken?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, je wilt kennelijk nog steeds niet begrijpen wat ik bedoel.
Ik kan het prima redden, bij ons is het maar 1 maandtermijn gas en elektra, maar er zijn ook gezinnen die al kleiner wonen en zuinig doen voor wie deze stijging gelijkstaat aan 3 maandtermijnen gas en elektra, en dan kun je nonchalant doen wat je wilt met je "maar een tientje per maand", maar een kostenverhoging die gelijkstaat aan 25% van je energiekosten is gewoon veel.
Ah, daarom is de huisarts nog steeds "gratis", ook als je er heen gaat omdat er een scheet dwars zit, maar als die huisarts vervolgens constateert dat ik een blindedarmonsteking heb en direct geopereerd moet worden, dan is het heel goed dat ik weet wat die operatie gekost heeft, want dan had ik die kosten zo makkelijk kunnen beperken of voorkomen, toch?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is de illusie van gratis. Het is heel goed dat mensen weten dat iets geld kost, dan worden bewuster keuzes gemaakt.
Dan moeten die andere gezinnen maar ergens op bezuinigen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, je wilt kennelijk nog steeds niet begrijpen wat ik bedoel.
Ik kan het prima redden, bij ons is het maar 1 maandtermijn gas en elektra, maar er zijn ook gezinnen die al kleiner wonen en zuinig doen voor wie deze stijging gelijkstaat aan 3 maandtermijnen gas en elektra, en dan kun je nonchalant doen wat je wilt met je "maar een tientje per maand", maar een kostenverhoging die gelijkstaat aan 25% van je energiekosten is gewoon veel.
Behalve in Den Haagquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan moeten die andere gezinnen maar ergens op bezuinigen.
Zo werkt dat nou eenmaal, in de grote mensenwereld.
Over die buffer zijn de meningen verdeeld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:20 schreef Automatisch het volgende:
[..]
Je snapt niet hoe het in elkaar zit.
Het gaat erom dat de verzekeraars buffer genoeg hebben, en de fraude die elk jaar stijgt niet aan willen pakken. DAAR valt geld te halen, de kosten voor burgers HOEVEN niet te stijgen maar ze willen ons dat doen geloven om simpel geld te verdienen.
Dat vind ik ook redelijk belachelijk. Wat mij betreft zouden huisartsen een x aantal keer per jaar gratis moeten zijn (om zo mensen met weinig geld niet te beletten te gaan als er echt iets is) en voor chronisch zieken altijd gratis, maar bij overmatig gebruik mag dat best een keer eigen risico gaan kosten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, daarom is de huisarts nog steeds "gratis", ook als je er heen gaat omdat er een scheet dwars zit, maar als die huisarts vervolgens constateert dat ik een blindedarmonsteking heb en direct geopereerd moet worden, dan is het heel goed dat ik weet wat die operatie gekost heeft, want dan had ik die kosten zo makkelijk kunnen beperken of voorkomen, toch?
Tsja, al Den Haag bezuinigt, dan huilt Nederland ook weer massaal tranen met tuiten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Behalve in Den Haag. Daar kent men het woord bezuinigen niet.
Nee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je dat artikel even had gelezen dan had je geweten dat zorgkosten wél stijgen.
Tja, Nederland zit ook vol met verwende kleine kinderen die zelf geen keuzes en verantwoordelijkheden meer nemen en zichzelf volwassenen noemen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, al Den Haag bezuinigt, dan huilt Nederland ook weer massaal tranen met tuiten.
Hoe kom je er bij?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Verder zijn de collectieve zorguitgaven al jaren aan het stijgen. En dat staat los van de winst van verzekeraars
Slechts enkele tientallen miljarden per jaar die je nu vergeetquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Behalve in Den Haag. Daar kent men het woord bezuinigen niet.
Veel langdurige zorg wordt tot nu toe vanuit de AWBZ betaald, straks komt dat uit de Wmo en de Zorgverzekeringswet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De overheveling naar gemeenten was toch om kosten te besparen?
Maar ja mensen trappen er blind in.
Dan zou je dus ¤117.- per jaar overhouden en heb je een eigenrisico van ¤905.- per jaar...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vertel toch niks nieuws?
Maar zie hier bv Anderszorg
http://www.anderzorg.nl/w(...)sico.htm#accordion-2
Een maandpremie van ¤ 62,25 is haalbaar
En hier http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/ een proefberekening gemaakt met een minimaal toetsingsinkomen en dan krijg je 72 euro zorgtoeslag per maand.
Omdat ik het nieuws volg misschien?quote:
Bewustere keuzes? Mensen mijden noodzakelijke zorg vanwege dat te hoge eigen risico.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is de illusie van gratis. Het is heel goed dat mensen weten dat iets geld kost, dan worden bewuster keuzes gemaakt.
860 totaal eigen risico.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan zou je dus ¤117.- per jaar overhouden en heb je een eigenrisico van ¤905.- per jaar...
Soo wat bespaar je dan.
In welke mate gebeurt dat precies?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bewustere keuzes? Mensen mijden noodzakelijke zorg vanwege dat te hoge eigen risico.
Dat er bezunigd is is een mythe. De netto-uitgaven van de Staat zijn onder Rutte elk jaar gestegen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Slechts enkele tientallen miljarden per jaar die je nu vergeet.
En daarnaast inderdaad ook nog tientallen miljarden aan lastenverhogingen.
Lekker eendimensionaal denken doe je danquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat er bezunigd is is een mythe. De netto-uitgaven van de Staat zijn onder Rutte elk jaar gestegen.
In jouw gemeente is de afgelopen jaren niet bezuinigd?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat er bezunigd is is een mythe. De netto-uitgaven van de Staat zijn onder Rutte elk jaar gestegen.
Dat is een van de vaste lasten die in ons geval toevallig qua maandbedrag gelijkstaat aan het jaartotaal van dat "het is maar een tientje" van Koos.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat hebben energiekosten hiermee te maken?
Ja, want meer winst en meer buffer voor de verzekeraars is natuurlijk belangrijker.... logisch.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan moeten die andere gezinnen maar ergens op bezuinigen.
Zo werkt dat nou eenmaal, in de grote mensenwereld.
Geef eens links. Het is algemeen bekend dat de uitgaven van zorgverzekeraars alleen maar dalen. Minder bekend is dat hele afdelingen in de zorg sluiten vanwege een te kleine vraag naar zorg.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik het nieuws volg misschien?
Een buffer is de lange termijn natuurlijk wel belangrijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want meer winst en meer buffer voor de verzekeraars is natuurlijk belangrijker.... logisch.
Fraude aanpakken, toeslagen niet meer naar aanvrager maar uitsluitend naar de zorgverzekeraar en/of verhuurder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |