1x de grote 4 compounds per week? Lijkt mij iets te weinig. Waarom niet gewoon lekker 531 BBB (bv 3 month challenge)?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:42 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Dag allen, ik ga vanaf het nieuwe collegejaar beginnen met 5/3/1 + Triumvariate als assistance..
Twee vragen:
1. Heeft er iemand een goede calculator? Ik heb deze gedaan: http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator. Ziet er goed uit.
2. Bij triumvariate lijken het aantal setjes en reps mij nogal veel. Bijvoorbeeld 5 x 10 chin-ups, nadat je al 5 x 15 dips hebt gedaan op dag 1 (military press dag)..
Iemand die triumvariate doet/gedaan heeft, en zoja doe je dan het voorgeschreven aantal reps/sets?
Met BBB heb ik het idee dat je jezelf sloopt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:03 schreef Lightweight het volgende:
[..]
1x de grote 4 compounds per week? Lijkt mij iets te weinig. Waarom niet gewoon lekker 531 BBB?
Met BBB doe je ze toch ook 1x per week?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:03 schreef Lightweight het volgende:
[..]
1x de grote 4 compounds per week? Lijkt mij iets te weinig. Waarom niet gewoon lekker 531 BBB?
Kan zijn dat ik het fout heb, maar ik had deze een tijdje op het oog. http://www.t-nation.com/workouts/boring-but-big-3-month-challengequote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:10 schreef seto het volgende:
[..]
Met BBB doe je ze toch ook 1x per week?
Dat is de 3-month challenge, die is anders dan normale BBB dacht ik.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:13 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik het fout heb, maar ik had deze een tijdje op het oog. http://www.t-nation.com/workouts/boring-but-big-3-month-challenge
Hierbij doe je dus deadlift + squat BBB, bench + press BBB, squat + deadlift BBB, press + bench BBB.
BBB heb je op 1 dag een mainlift volgens 5/3/1 en daarnaast doe je 5x10 een andere lift op een bepaald percentage van je 1rm. Ik begon op 50% maar heb opgeschaald naar 70%.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:10 schreef seto het volgende:
[..]
Met BBB doe je ze toch ook 1x per week?
Klopt, 'echte' BBB is inderdaad 1x/week een bepaalde compound. Mijn fout.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:15 schreef seto het volgende:
[..]
Dat is de 3-month challenge, die is anders dan normale BBB dacht ik.
quote:The first part of the Boring But Big Challenge is that you'll continue to perform the squat, bench, press, and deadlift with the 5/3/1 sets and rep scheme. (If you're unfamiliar with the 5/3/1 program, click here to get the rundown.) The one thing that you'll change is that you will not go for any extra reps on the last set. You'll only do the required reps and then move on to the 5 sets of 10 reps.
http://www.t-nation.com/workouts/boring-but-big-3-month-challengequote:The second part of the Boring But Big Challenge is the 5 sets of 10 reps. Those that have done this – and done it correctly – know this is nothing to sneeze at (unless you're allergic to hard work and soreness). This is a brutal way to put on size, provided you do it correctly. And by do it correctly, I mean the following:
• The first month of the program, perform the sets with 50% of your training max.
• The second month of the program, perform the sets with 60% of your training max.
• The third month of the program, perform the sets with 70% of your training max.
Openwater zwemmen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vandaag wezen zwemmen voor dem rehab gainzzz. Man, wat is het water belachelijk koud.Het voelde wel echt goed na 10 min. en daarna. Eens kijken hoeveel weken de winter in ik dit ga volhouden. Ik denk dat ik hier ook flinke immuumsysteem gainzzz mee maak.
Sowieso.quote:
Lower back curls toch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
strict curl crew checking in
[ afbeelding ]
Ahnold.
Sauna+open zwembad bij je gym ja? sickquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Sowieso.
Vanaf maandag zijn de sauna's na een verbouwing van twee maanden ook eindelijk weer open.Extra extra rehab gainzzz.
Nah man. Alleen sauna's. Zwemmen doe ik gewoon bij het dichtstbijzijnde meer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 01:44 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Sauna+open zwembad bij je gym ja? sick
Er zijn meerdere manier om BBB te doen. Zie bijv. http://www.jimwendler.com/2013/05/boring-but-big , in de calculator kun je bij BBB kiezen tussen "really boring" (example 1) en "less boring" (example 2).quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:48 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Nog even gekeken naar het schema van BBB.. Komt er op neer dat je na je reguliere setjes nog 5 x 10 van dezelfde mainlift doet.. Ik word daar niet heel gelukkig van. Die 3 month-challenge lijkt me behoorlijk pittig, het heet ook niet voor niks een 3 month challenge denk ik
Was je er al mee begonnen inmiddels?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 05:13 schreef star_gazer het volgende:
Nu een tijdje op 3x8 voor wat massa
keertje carb re-loaden kijken of dat uitmaakt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:05 schreef BredeBroeder het volgende:
Gister echt geen kracht op de squat, zelfs 80kg was al zwaar, benen waren ook flink vermoeid al, dus maar legpress gedaan. Bench gaat weer lekker omhoog, en BOR blijft lastig kwa gewicht.
Cut gaat ook lekker, iets groter deficit nu, 400kcal, en al 3 kg eraf nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |