Jezus, zoek hulp man. Je bent het echt helemaal kwijtquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, Nederlandse kinderen worden a la Noord Korea geïndoctrineerd dat blackface acceptabel is. Kindermishandeling bijna om kinderen zo te misbruiken voor racistische doeleinden.
Waarom niet oranje?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mogen we dan nog wel Piet zwart schminken?
Prachtig, nu maak je gewoon je eigen waarheden maarquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Behalve de grootste schreeuwers hier, die zich koste wat kost niet door negers de les willen laten lezen over "hun" volkstradities.
Jij loopt ook op straat te schreeuwen en vindt dat daadwerkelijk stoer?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:19 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad. In tegenstelling tot schreeuwende linkspootjes die louter online weten te bleren. Maar dat staat hier verder los van.
Dacht ik wel, nog paranoïde ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef IntensiveGary het volgende:
Start anders even één van je andere kloontjes op? Kun je het daar nog een keer mee proberen.
Aangezien het geen racisme is klopt de rest van je redenatie ook niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, Nederlandse kinderen worden a la Noord Korea geïndoctrineerd dat blackface acceptabel is. Kindermishandeling bijna om kinderen zo te misbruiken voor racistische doeleinden.
Tekenend dat je het zelf niet doorhebt. In Noord-Korea leren ze dat de Grote Leider almachtig is en wij leren dat Zwarte Piet "normaal" is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jezus, zoek hulp man. Je bent het echt helemaal kwijt
Ehhh..van iemand die schrijft voor z'n vreten verwacht ik eigenlijk dat die weet dat de definitie van het woord 'stoer' anders is dan 'op straat schreeuwen'?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij loopt ook op straat te schreeuwen en vindt dat daadwerkelijk stoer?
Is goed hoor, trollebolletjequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tekenend dat je het zelf niet doorhebt. In Noord-Korea leren ze dat de Grote Leider almachtig is en wij leren dat Zwarte Piet "normaal" is.
Daarom zien wij een verschil tussen Black Pete en blackface wel, en een Amerikaan weer niet. Die heeft die indoctrinatie niet gehad.
Dus indoctrinatie speelt geen rol?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Aangezien het geen racisme is klopt de rest van je redenatie ook niet.
Ik citeer: 'in tegenstelling tot linkspootjes die louter online lopen te blèren'.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:24 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ehhh..van iemand die schrijft voor z'n vreten verwacht ik eigenlijk dat die weet dat de definitie van het woord 'stoer' anders is dan 'op straat schreeuwen'?
Zou kunnen werken. Wat mij betreft het proberen waard.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:23 schreef Monomeism het volgende:
Verander "Sint en pieten" gewoon in: "Sint en de malle chocolademannetjes".
Verzin er een chocoladefabriek verhaal bij en je kan gewoon blijven schminken.
Hij maakt mij ook altijd uit voor racist omdat ik de woorden van jodenhaters en isisgekkies niet nuanceerquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is juist exact wat jij beweert. Gario is hier namelijk het racistische element. Maar het is natuurlijk veel lekkerder om autochtonen voor racist uit te maken. Klopt je moraalpaaltje al lekker?
Nee, ze worden namelijk niet geïndoctrineerd, dat is iets dat bij godsdienst thuis hoort, er word gewoon van jong af aan sinterklaas gevierd en uiteindelijk komen kinderen er achter dat sinterklaas niet bestaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus indoctrinatie speelt geen rol?
Ik zie anders een hele hoop volwassenen die bijna religieus vasthouden aan Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, ze worden namelijk niet geïndoctrineerd, dat is iets dat bij godsdienst thuis hoort, er word gewoon van jong af aan sinterklaas gevierd en uiteindelijk komen kinderen er achter dat sinterklaas niet bestaat.
Zwarte mensen zijn niet minderwaardig en het vieren van Sinterklaas met een zwarte Zwarte Piet heeft daar ook helemaal niets mee te maken. Zwarte Piet is een toffe peer!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus indoctrinatie speelt geen rol?
Leer kinderen dat zwarte mensen minderwaardig zijn en zij zullen het geloven en het de rest van hun leven bij zich dragen.
In de VS hebben ze een Black President. Wij, vooruitstrevende Nederlanders, zijn nog lang niet klaar voor een dergelijke stap. Wij moeten ons eerst nog aan het juk van de slavernij ontworstelen.
Sprookjes verbieden dan maar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zie anders een hele hoop volwassenen die bijna religieus vasthouden aan Zwarte Piet.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. Indoctrinatie dus.
Zijn er ook maatschappelijke discussies gaande over andere "sprookjes"?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sprookjes verbieden dan maar.
Indoctrinatie.
Het heeft niet met Zwarte Piet te maken maar met aversie tegen een stel fucking humorloze allochtonen die een Hollandse traditie willen verziekenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zie anders een hele hoop volwassenen die bijna religieus vasthouden aan Zwarte Piet.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. Indoctrinatie dus.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oranje Piet is nog toffer en heeft de negatieve lading niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zwarte mensen zijn niet minderwaardig en het vieren van Sinterklaas met een zwarte Zwarte Piet heeft daar ook helemaal niets mee te maken. Zwarte Piet is een toffe peer!
Bekt niet echt lekker: Sinterklaasje kom maar binnen met je malle chocolademannetje.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:23 schreef Monomeism het volgende:
Verander "Sint en pieten" gewoon in: "Sint en de malle chocolademannetjes".
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:45 schreef Specularium het volgende:
[..].
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, die heeft geen enkele moeite om zich aan te passen. Dat mag alleen niet van degenen die zich meester over hem wanen.quote:
Met gegronde redenen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het heeft niet met Zwarte Piet te maken maar met aversie tegen een stel fucking humorloze allochtonen die een Hollandse traditie willen verzieken
Moet ik hieruit opmaken dat jij de kleur zwart als negatief ziet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oranje Piet is nog toffer en heeft de negatieve lading niet.
In de context van het slavernijfeest Sinterklaas? Volmondig ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Moet ik hieruit opmaken dat jij de kleur zwart als negatief ziet?
Ik niet, bij mij zijn alle kleuren gelijk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In de context van het slavernijfeest Sinterklaas? Volmondig ja.
Dat is een veelgehoord argument. Ik wil daarin meegaan en stel voor om Pieten van alle kleuren te introduceren. Kleur maakt immers niet uit en daarmee wordt voor een deel van de Nederlanders het feest een stuk aangenamer.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik niet, bij mij zijn alle kleuren gelijk.
De mensen die het hardste schreeuwen dat Zwarte Piet racisme is die zijn over het algemeen zelf racistisch en bovendien strontvervelend. Als bij het Offerfeest duizenden lammetjes worden gekeeld dan moet dat zomaar kunnen, maar Zwarte Piet mag niet.. rare wereldquote:
Dan heb je er vast geen moeite mee om piet weer es een ander kleurtje te geven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:49 schreef Montagui het volgende:
Ik niet, bij mij zijn alle kleuren gelijk.
Beide verbieden en torenhoge straffen op overtreding stellen. Raak ze in de portemonnee.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De mensen die het hardste schreeuwen dat Zwarte Piet racisme is die zijn over het algemeen zelf racistisch en bovendien strontvervelend. Als bij het Offerfeest duizenden lammetjes worden gekeeld dan moet dat zomaar kunnen, maar Zwarte Piet mag niet.. rare wereld
Dat mogen anderen best doen, ik niet, ik vind dat Zwarte Piet zwart moet zijn. Al was het maar om de simpele praktische reden dat de kindertjes daardoor minder snel 'Ome Jan' herkennen. Dat is juist een van de leuke onderdelen van het Sinterklaasfeest. Die lol.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is een veelgehoord argument. Ik wil daarin meegaan en stel voor om Pieten van alle kleuren te introduceren. Kleur maakt immers niet uit en daarmee wordt voor een deel van de Nederlanders het feest een stuk aangenamer.
Tijd voor creativiteit. Leuk! Mooie kans voor songwriters om hun skills in te zetten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem toch wel aan dat alle liedjes waar zwarte piet nog in voorkomt ook worden verboden?
Ah, het gaat toch om het zwart zijn. Blijkbaar is kleur toch relevant.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat mogen anderen best doen, ik niet, ik vind dat Zwarte Piet zwart moet zijn. Al was het maar om de simpele praktische reden dat de kindertjes daardoor minder snel 'Ome Jan' herkennen. Dat is juist een van de leuke onderdelen van het Sinterklaasfeest. Die lol.
Omdat een Amerikaan het verschil niet ziet is het er dus nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is geen verschil. Een Amerikaan ziet het verschil tussen Black Pete en blackface niet. Wij worden vanaf kinds af aan geïndoctrineerd met het idee dat het OK zou zijn, dat is het niet.
En Henk Westbroek moest zijn royalties ook maar eens gaan inleveren met zijn discriminerende plaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tijd voor creativiteit. Leuk! Mooie kans voor songwriters om hun skills in te zetten.
Ja, Amerikanen zien het verschil tussen een zwart geschminkt persoon en een zwart geschminkt persoon niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Omdat een Amerikaan het verschil niet ziet is het er dus niet![]()
De gemiddelde Amerikaan ziet het verschil tussen een Spanjaar en een Nederlander ook niet, het ligt allebei in Europa en dat kunnen ze niet vinden op de wereldbol.
Om die reden bv wel ja. Je kan toch niet stellen dat als ik me zwart schmink om die reden dat ik dan een racistische intentie heb?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ah, het gaat toch om het zwart zijn. Blijkbaar is kleur toch relevant.
Kinderen herkennen Ome Jan ook niet als hij zich paars schminkt en een oranje neus opdoet.
Dat zou mooi zijn. Bijvoorbeeld aan de organisatie van Keti Koti? Een soort Poetic Justice.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En Henk Westbroek moest zijn royalties ook maar eens gaan inleveren met zijn discriminerende plaat.
Gaat niet om individuele intenties, maar om het collectief.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Om die reden bv wel ja. Je kan toch niet stellen dat als ik me zwart schmink om die reden dat ik dan een racistische intentie heb?
Succes.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:58 schreef Kanjer het volgende:
Dit jaar voor het eerst zwarte piet spelen, nog nooit gedaan, dit jaar wel.
En ik hoop vele Nederlanders met mij.
quote:Artikel 137c
1 Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2 Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
Misschien schminkt het collectief zich ook wel alleen zwart om diezelfde reden?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Gaat niet om individuele intenties, maar om het collectief.
Dat nog net niet, maar de kinderen die Zwarte Piet meteen zien als 'de knecht van' moeten we nog wel een beetje heropvoeden. Op die leeftijd krijg je de discriminatoire grondslag er nog wel uit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:00 schreef Kanjer het volgende:
Mogen kinderen nog wel hun schoen zetten? Of is dat ook discriminerend richting afrikaanse negertjes zonder schoenen?
Dat zal elk jaar wel opnieuw gebeuren zolang de zelfbenoemde Hollanders vol angst en woede in hun loopgraven blijven zitten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Dacht eigenlijk dat we deze discussie vorig jaar wel hadden gehad.. begint het gezeur opnieuw.
Ik hoop dat vele donkere Nederlanders voor Sinterklaas willen spelen in het openbaar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:58 schreef Kanjer het volgende:
Dit jaar voor het eerst zwarte piet spelen, nog nooit gedaan, dit jaar wel.
En ik hoop vele Nederlanders met mij.
Ik gok dat het met een paar jaar wel gedaan is met Zwarte Piet. Bij verandering hoort nu eenmaal weerstand.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zal elk jaar wel opnieuw gebeuren zolang de zelfbenoemde Hollanders vol angst en woede in hun loopgraven blijven zitten.
Prima, wel even wit schminken dan, anders raken de verhoudingen zoek.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik hoop dat vele donkere Nederlanders voor Sinterklaas willen spelen in het openbaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het probleem van de tegenstanders van Zwarte Piet is dat ze eigenlijk gewoon lopen te trollen omdat ze helemaal niet bij dit land willen horen.. ze zetten zich er juist tegen af en dat verandert echt niet als Zwarte Piet opeens een andere kleur krijgt. Rot op en laat een Hollandse traditie met rust, maak je druk om belangrijker dingen..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zal elk jaar wel opnieuw gebeuren zolang de zelfbenoemde Hollanders vol angst en woede in hun loopgraven blijven zitten.
Met dit soort argumenten komen we er wel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het probleem van de tegenstanders van Zwarte Piet is dat ze eigenlijk gewoon lopen te trollen omdat ze helemaal niet bij dit land willen horen..
Verwacht het ook wel. Vind het alleen jammer dat daarvoor de racisme kaart gespeeld moet worden om dat te forceren. Vooral omdat het niets met racisme te maken heeft. Maar er zijn blijkbaar veel mensen bang van dat woord....quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik gok dat het met een paar jaar wel gedaan is met Zwarte Piet. Bij verandering hoort nu eenmaal weerstand.
De historische grondslag doet anders vermoeden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Verwacht het ook wel. Vind het alleen jammer dat daarvoor de racisme kaart gespeeld moet worden om dat te forceren. Vooral omdat het niets met racisme te maken heeft. Maar er zijn blijkbaar veel mensen bang van dat woord....
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het probleem van de tegenstanders van Zwarte Piet is dat ze eigenlijk gewoon lopen te trollen omdat ze helemaal niet bij dit land willen horen.. ze zetten zich er juist tegen af en dat verandert echt niet als Zwarte Piet opeens een andere kleur krijgt. Rot op en laat een Hollandse traditie met rust, maak je druk om belangrijker dingen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |