abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143906950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:45 schreef Nezhi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heb er nu dit van gemaakt. Het wegknippen van dat stukje plant deed wonderen :D Oude: http://i.imgur.com/5TDtrjP.jpg
Het vignette mag wel iets minder. Die crop is prima ^O^ !
pi_143908746
Hoi! Meld me ook even hier :) ik ben ook een echte beginner: ik heb voordat ik op reis ging (de afgelopen acht weken) een oude spiegelreflex op de kop getikt (een canon 400d) en ben tijdens mijn reis wat gaan proberen. Ik merk wel wat verbetering ten opzichte van het begin maar blijf het nog wel lastig te vinden om precies te bepalen hoe ik alles moet instellen. Hebben jullie tips? (Dit zijn wat foto's uit de afgelopen acht weken, op volgorde van tijd). Sorry als het wat veel is, maar heb geprobeerd van alles wat te pakken, omdat ik zo veel mogelijk wil leren :)

O, en ik heb 0 ervaring met Photoshop enzo. Dat zou ik wel graag willen leren, maar weet niet waar ik moet beginnen. Iemand ook tips hiervoor? :)

pi_143908973
Photoshop lekker laten voor wat het is als je nog niet kan bepalen wat je precies wil 'verbeteren'/veranderen aan je foto's.

Je kan je beter in gaan lezen over compositie en lichtmeting :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143909213
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:59 schreef Ener-G het volgende:
Photoshop lekker laten voor wat het is als je nog niet kan bepalen wat je precies wil 'verbeteren'/veranderen aan je foto's.

Je kan je beter in gaan lezen over compositie en lichtmeting :)
O dat sowieso! Maar ik wil er ooit nog een fotoboek van maken en liever dat zelf doen dan via zo'n Hemaprogramma, maar geen idee waar te beginnen, vandaar ;) het is ook zeker niet de bedoeling om het achteraf een goede foto te maken, kan dat maar beter vooraf doen :)
pi_143909324
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:48 schreef Ansu het volgende:
Hoi! Meld me ook even hier :) ik ben ook een echte beginner: ik heb voordat ik op reis ging (de afgelopen acht weken) een oude spiegelreflex op de kop getikt (een canon 400d) en ben tijdens mijn reis wat gaan proberen. Ik merk wel wat verbetering ten opzichte van het begin maar blijf het nog wel lastig te vinden om precies te bepalen hoe ik alles moet instellen. Hebben jullie tips? (Dit zijn wat foto's uit de afgelopen acht weken, op volgorde van tijd). Sorry als het wat veel is, maar heb geprobeerd van alles wat te pakken, omdat ik zo veel mogelijk wil leren :)

O, en ik heb 0 ervaring met Photoshop enzo. Dat zou ik wel graag willen leren, maar weet niet waar ik moet beginnen. Iemand ook tips hiervoor? :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was een mooie reis zo te zien :)
Ik zou een beetje gaan spelen met compositie. Jij hebt alles in het midden gezet van je foto, dat maakt het al snel wat minder spannend.
Ik crop soms wat fotos achteraf nog om ze spannender te maken. Is leuk om te zien hoe een foto er door kan veranderen!
pi_143909810
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:16 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dat was een mooie reis zo te zien :)
Ik zou een beetje gaan spelen met compositie. Jij hebt alles in het midden gezet van je foto, dat maakt het al snel wat minder spannend.
Ik crop soms wat fotos achteraf nog om ze spannender te maken. Is leuk om te zien hoe een foto er door kan veranderen!
Dank je wel! Zou je misschien bij een foto een voorbeeld kunnen laten zien? Daar leer ik weer van :)
pi_143910108
heb even je 2de foto gebruikt, wat anders gecropped.
de voorgrond voegde niet veel toe, bootjes wat meer in de hoek.
zo word je iets meer de de foto ingetrokken en word het wat spannender

ook iets met de belichting gespeeld :) (smaakgebonden)

Voor (jou foto)

en na mijn crop
pi_143910361
Ik vind jouw crop leuker maar haar belichting weer leuker haha. Mooi he persoonlijke smaak :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143910664
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:10 schreef Ansu het volgende:

[..]

O dat sowieso! Maar ik wil er ooit nog een fotoboek van maken en liever dat zelf doen dan via zo'n Hemaprogramma, maar geen idee waar te beginnen, vandaar ;) het is ook zeker niet de bedoeling om het achteraf een goede foto te maken, kan dat maar beter vooraf doen :)
fotoboek zou ik echt via een leverancier programma maken, hema, profotonet (stukken betere kwaliteit)
Met photoshop is dit echt een flinke klus en daar heb je toch echt aardig wat kennis voor nodig.

Qua bewerking kan ik je ook Lightroom aanraden, dit werkt net wat vriendelijker.
Beetje aan schuifjes trekken en zien wat het met je foto doet :)
Ook kan je hier een foto croppen en kleine dingen uit een foto weg klonen

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind jouw crop leuker maar haar belichting weer leuker haha. Mooi he persoonlijke smaak :P
tnx :) en idd helemaal smaakgebonden, maar zo heeft ze wel een idee wat het met je foto kan doen ;)
pi_143910740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:20 schreef Flipmoehoe het volgende:

tnx :) en idd helemaal smaakgebonden, maar zo heeft ze wel een idee wat het met je foto kan doen ;)
Ja precies.

Lightroom is een goed idee trouwens. Dat lukte mij zelfs :@
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 augustus 2014 @ 14:10:06 #36
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_143915369
Goede tips allemaal lieve mensen. Keep it going *O* :*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_143924385
Thanks!! Daar kan ik wat mee! :)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 19:04:57 #38
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_143925172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:52 schreef Flipmoehoe het volgende:
heb even je 2de foto gebruikt, wat anders gecropped.
de voorgrond voegde niet veel toe, bootjes wat meer in de hoek.
zo word je iets meer de de foto ingetrokken en word het wat spannender

ook iets met de belichting gespeeld :) (smaakgebonden)

Voor (jou foto)
[ afbeelding ]

en na mijn crop
[ link | afbeelding ]
Persoonlijk vind ik hem nu iets te krap onderaan, waardoor mijn blik eerder geleid wordt naar de verte (ik kijk als het ware over de bootjes heen).
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:03:13 #39
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_144829103
Grrrr ik heb een probleem en ik snap er niks van, heb ik nog niet eerder meegemaakt. (Is me iig nog nooit opgevallen)
Ik heb vanmiddag foto's gemaakt van een puppy, en in lightroom is het oog scherp, maar als ik het exporteer naar mijn map en ik klik de foto daar aan, is het oog niet scherp?
Hoe kan dit :'(
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_144829244
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:03 schreef VeerEli het volgende:
Grrrr ik heb een probleem en ik snap er niks van, heb ik nog niet eerder meegemaakt. (Is me iig nog nooit opgevallen)
Ik heb vanmiddag foto's gemaakt van een puppy, en in lightroom is het oog scherp, maar als ik het exporteer naar mijn map en ik klik de foto daar aan, is het oog niet scherp?
Hoe kan dit :'(
In welk programma open je hem na het exporteren dan?
Hmz...
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:15:25 #41
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_144829394
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:09 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

In welk programma open je hem na het exporteren dan?
Gewoon, zoals je een foto opent als je hem aanklikt op je computer, windows photo viewer geloof ik. Maar zo open ik altijd m'n foto's als ik gewoon door m'n mapjes heenga.
pi_144829469
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:15 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Gewoon, zoals je een foto opent als je hem aanklikt op je computer, windows photo viewer geloof ik. Maar zo open ik altijd m'n foto's als ik gewoon door m'n mapjes heenga.
Open hem in gewoon in Windows Photo Viewer en klik dan volledig scherm aan. Is het oog dan wel weer scherp?
Hmz...
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:20:02 #43
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_144829515
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:18 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Open hem in gewoon in Windows Photo Viewer en klik dan volledig scherm aan. Is het oog dan wel weer scherp?
Nou nee, niet echt. Kijk zelf maar eens wat een verschil:
pi_144829570
Het kan aan de compressie van Windows Photo Viewer liggen.

Wat je kunt doen is hem een keer in Firefox of Internet Explorer openen en kijken of hij daar wel scherp is. Ook kun je irfanview downloaden hem hem daar in openen, dat programma gaat zeer goed om met foto's.
Hmz...
pi_144830457
Edit: Spam hoeft niet op fok!

[ Bericht 96% gewijzigd door Uncle op 23-09-2014 23:35:34 ]
  dinsdag 23 september 2014 @ 19:09:27 #46
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_144830951
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:22 schreef Koelkastje het volgende:
Het kan aan de compressie van Windows Photo Viewer liggen.

Wat je kunt doen is hem een keer in Firefox of Internet Explorer openen en kijken of hij daar wel scherp is. Ook kun je irfanview downloaden hem hem daar in openen, dat programma gaat zeer goed om met foto's.
Helaas, heb even in firefox geopend maar daar is het hetzelfde. Je zou haast denken dat het door het exporteren komt ofzo, maar ik begrijp dat niet want daar heb ik tot nu toe nog nooit last van gehad. :(
pi_144831203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:09 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Helaas, heb even in firefox geopend maar daar is het hetzelfde. Je zou haast denken dat het door het exporteren komt ofzo, maar ik begrijp dat niet want daar heb ik tot nu toe nog nooit last van gehad. :(
Misschien iets raars, maar exporteer je het misschien met de verkeerde grootte? Dan wordt die mogelijk uitgerekt en wordt het wazig?
  dinsdag 23 september 2014 @ 19:21:21 #48
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_144831411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:15 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Misschien iets raars, maar exporteer je het misschien met de verkeerde grootte? Dan wordt die mogelijk uitgerekt en wordt het wazig?
Nee geloof van niet, exporteer gewoon de normale grootte en ik heb het met andere foto's dus ook niet. Alleen met deze :') Raar toch?
pi_144832014
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:21 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Nee geloof van niet, exporteer gewoon de normale grootte en ik heb het met andere foto's dus ook niet. Alleen met deze :') Raar toch?
Staat de kwaliteit wel op 100% tijdens het exporteren? Op de een of andere vage manier staat ie default op 60%.
  dinsdag 23 september 2014 @ 19:50:58 #50
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_144832544
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:37 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Staat de kwaliteit wel op 100% tijdens het exporteren? Op de een of andere vage manier staat ie default op 60%.
Staat dat bij bestandsinstellingen? Daar staat kwaliteit op 75 :o Bedoel je dat? Want staat geen procent achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')