Nou, blij dat jij het ook zegt, want dat argument komt steeds weer terug ...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Das net zo goed onzin, alsof ieder kind de wereld beter maakt
mwah, als je mensen aan gaat spreken met 'ik weet dat je slimmer bent dan dit' omdat ze het niet met je eens zijn heeft het weinig meer met argumentatie te maken. Ja, kinderen de wereld op schoppen is per definitie niet iets waar je de wereld beter mee maakt. En nu? Zwangerschapsvergunning aanvragen en quota op aantal kinderen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Misschien kun je simpelweg eens naar argumenten kijken.
Als je je daardoor aangevallen voelt, is dat jammer. Maar zo gaat een discussie, en als je in de rol vervalt dat de ander zich 'superieur' zou voelen, dan valt een mooie en interessante argumentatie al snel stil.
In elk geval stoppen met mensen die geen kinderen hebben egoistisch te noemen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
mwah, als je mensen aan gaat spreken met 'ik weet dat je slimmer bent dan dit' omdat ze het niet met je eens zijn heeft het weinig meer met argumentatie te maken. Ja, kinderen de wereld op schoppen is per definitie niet iets waar je de wereld beter mee maakt. En nu? Zwangerschapsvergunning aanvragen en quota op aantal kinderen?
Jij begon over het egoïsme, meen ik. En egoïsme is nu eenmaal wel dat je keuzes maakt die anderen beïnvloeden. Een dergelijke keuze heb ik in elk geval niet gemaakt, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Egoisme gaat niet in eerste instantie om iemand benadelen, het gaat in eerste instantie om dat doen wat JIJ wil: handelen uit eigenbelang, dus. Bij de keuze om wel of niet een kind te nemen, is dat in 99 van de 100 gevallen de drijfveer: je wil het wel of je wil het niet OMDAT JIJ HET WEL/NIET WIL.
Ik vind jouw idealistische instelling heel mooi, maar ik denk dat er weinig bewust kinderloze mensen dat als reden hebben.
Ik doe de wereld geen plezier met mijn kind, maar dat was ook geenszins mijn bedoeling. Mijn bedoeling was simpelweg mezelf een groot plezier te doen met een kind.
Ik heb geen enkel bezwaar, ik ben ervoor dat iedereen zijn eigen beslissingen neemt. Dat je me egoistisch zou noemen, vind ik prima, ik ben de eerste die zegt dat een kind nemen egoistisch is. Maar noem me niet dom omdat ik er anders naar kijk dan jij doet. Ik vind de toon nu ineens echt veranderd, omdat jij met een leuk idealistisch argument tegen kinderen komt waardoor ineens een paar anderen heel hard mee gaan roepen dat mensen met kinderen zo dom zijn. Fijn dat bewust kinderloze mensen zulke superieure mensen zijn. Jammer dat ze zich niet voortplanten en net zulke superieure kinderen op de wereld zetten.
Ik begon over egoïsme inderdaad: handelen uit eigenbelang. Wat is daar niet duidelijk aan? Jij zegt geen kind te willen vanuit die idealistische overweging tov de wereld. De meesten hebben redenen uit eigenbelang: vrijheid behouden, geld, geen verantwoordelijkheid willen, etc. Dat is het egoïstische eraan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij begon over het egoïsme, meen ik. En egoïsme is nu eenmaal wel dat je keuzes maakt die anderen beïnvloeden. Een dergelijke keuze heb ik in elk geval niet gemaakt, hoe je het okm wendt of keert.
Wat betreft de 'domme' keuze: ik gaf al aan dat ik het een lastige en mogelijk beledigende aanduiding vond.
Maar ik snap de redenatie tov. de rest van de wereld en ons voortbestaan écht niet. Excuses.
Heb ik dat ergens gedaan dan? Ik snap volkomen dat je bewust kinderloos kan zijn, en mij zal je nooit teksten horen bezigen als 'Jouw tijd komt nog wel', 'wacht maar', en weet ik wat voor dooddoeners nog meer. Vrijheid blijheid.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:02 schreef FANN het volgende:
[..]
In elk geval stoppen met mensen die geen kinderen hebben egoistisch te noemen.
Bang dat mensen met kinderen net zo komen trollen als mensen zonder kinderen ook wel eens graag doen in OUD?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden bijna een topic in R&P over willen openen, soort verzameltopic voor kindvrije mensen (om gezellig samen te bingo-en natuurlijk), maar ik had geen zin in modereren![]()
Vuile egoist!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden bijna een topic in R&P over willen openen, soort verzameltopic voor kindvrije mensen (om gezellig samen te bingo-en natuurlijk), maar ik had geen zin in moederen![]()
Dat inderdaad! Dat is dan toch uit egoistische overwegingen? Ik snap ook niet waarom het zo vreselijk is om dat te zeggen, terwijl het wel heel prima is om mensen die wel een kind willen/hebben dan maar dom te noemen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb ik dat ergens gedaan dan? Ik snap volkomen dat je bewust kinderloos kan zijn, en mij zal je nooit teksten horen bezigen als 'Jouw tijd komt nog wel', 'wacht maar', en weet ik wat voor dooddoeners nog meer. Vrijheid blijheid.
Maar om nou het neer te zetten alsof je het doet omdat je je zo om de wereld bekommert gaat me ook wat te ver. Is wellicht bij een enkeling zo, of is wellicht een bijkomend voordeel. Maar ik denk niet dat het in heel veel gevallen echt de hoofdreden is. Dat er mensen zijn met een enorme kinderwens, die dan zeggen 'Nah we doen het niet, want overbevolking, de planeet, ditdat alles'
Succes daarmeequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bang dat mensen met kinderen net zo komen trollen als mensen zonder kinderen ook wel eens graag doen in OUD?
Ik sprak sly aan op de haar gequote definitie van egoïsme, niet op haar perspectief op het krijgen van kinderen. Daarin acht ik naar namelijk behoorlijk slim.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
mwah, als je mensen aan gaat spreken met 'ik weet dat je slimmer bent dan dit' omdat ze het niet met je eens zijn heeft het weinig meer met argumentatie te maken. Ja, kinderen de wereld op schoppen is per definitie niet iets waar je de wereld beter mee maakt. En nu? Zwangerschapsvergunning aanvragen en quota op aantal kinderen?
Nee, maar ik vind het fijner om de serieuze discussie aan te gaan over een zaak die mij raakt (persoonlijk) op een plek waar ik niet twee petten op heb op dat moment en waar elke eventuele mod-actie gezien zal worden als een misdaadquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bang dat mensen met kinderen net zo komen trollen als mensen zonder kinderen ook wel eens graag doen in OUD?
Nee, die groep is niet te evenaren, inderdaad. Iets om trots op te zijn wel.quote:
Ik snap je definitie van egoïsme gewoon niet, denk ik.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begon over egoïsme inderdaad: handelen uit eigenbelang. Wat is daar niet duidelijk aan? Jij zegt geen kind te willen vanuit die idealistische overweging tov de wereld. De meesten hebben redenen uit eigenbelang: vrijheid behouden, geld, geen verantwoordelijkheid willen, etc. Dat is het egoïstische eraan.
En als het over redenatie gaat: zoals ik al zei was er wat mij betreft geen redenatie, maar een gevoel: ik wilde graag een kind. Kun je lang of kort over discussiëren, dom noemen, niet snappen en willen rationaliseren, maar dat werkt niet.
Ja hoor, dikke prima.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik sprak sly aan op de haar gequote definitie van egoïsme, niet op haar perspectief op het krijgen van kinderen. Daarin acht ik naar namelijk behoorlijk slim.
Ik vond haar argumentatie/ bronvinding mbt. de definitie gewoon niet zo sterk, mag het?
Niet per se jezelf voorrang geven boven anderen, gewoon aan jezelf denken, handelen uit eigenbelang dus. Zoals ik dus zeg: geen kind willen omdat dat je vrijheid zou beknotten, geld kost, verantwoordelijkheden vraagt die je niet wil hebben. Eigenbelang, dus egoïstisch.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik snap je definitie van egoïsme gewoon niet, denk ik.
Egoïsme is jezelf voorrang geven aan anderen, mijns inziens.
Dat het 'voor de meesten geen hoofdreden is' ontslaat je toch niet van de private verantwoordelijkheid erbij stil te staan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb ik dat ergens gedaan dan? Ik snap volkomen dat je bewust kinderloos kan zijn, en mij zal je nooit teksten horen bezigen als 'Jouw tijd komt nog wel', 'wacht maar', en weet ik wat voor dooddoeners nog meer. Vrijheid blijheid.
Maar om nou het neer te zetten alsof je het doet omdat je je zo om de wereld bekommert gaat me ook wat te ver. Is wellicht bij een enkeling zo, of is wellicht een bijkomend voordeel. Maar ik denk niet dat het in heel veel gevallen echt de hoofdreden is. Dat er mensen zijn met een enorme kinderwens, die dan zeggen 'Nah we doen het niet, want overbevolking, de planeet, ditdat alles'
Het begon allemaal heel serieus, maar de argumenten van de wereld redden, kont afvegen enquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die groep is niet te evenaren, inderdaad. Iets om trots op te zijn wel.
waarom is dit 'trollen' in jouw ogen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe kun je het je toekomstige kinderen aandoen om hen de kans te ontnemen geen kinderen te kunnen krijgen????????quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Het begon allemaal heel serieus, maar de argumenten van de wereld redden, kont afvegen en
AOW betalen zijn zó stom dat je het niet meer serieus kan nemen.
Ja,tis godverdomme misdadigquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe kun je het je toekomstige kinderen aandoen om hen de kans te ontnemen geen kinderen te kunnen krijgen????????
Ik vind kont afvegen en AOW betalen inderdaad idioot slechte argumenten die je mij niet zult zien gebruiken. De wereld redden is de vraag, maar ik vind het een mooie idealistische reden om het niet te doen. Ik betwijfel of Dudes beslissing om geen kind te nemen om de wereld te redden teniet wordt gedaan door mijn beslissing om wel een kind te nemen, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Het begon allemaal heel serieus, maar de argumenten van de wereld redden, kont afvegen en
AOW betalen zijn zó stom dat je het niet meer serieus kan nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |