Ik wil hem ook niet meer, maar zij nemen hetm niet terug dus ik heb geen andere keusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:08 schreef hhornee het volgende:
[..]
Wat is er voor jou zo speciaal aan deze motor? Ik heb het idee dat je je heel erg aan deze motor vastklampt.
Een motor die na een aantal reparatie pogingen nog steeds hetzelfde probleem heeft zou ik niet (meer) willen hebben. Leuk als je met 130 over de snelweg rijd en hij hapert juist als je in een bocht zit. Ik zou aansturen op de koop ontbinden.
Stel je zet er een nieuw blok in en hij hapert dan nog, wat dan?
dan bestaat er de kans dat er iemand soms een glaasje water bij je olie doet. en dat leidt ook tot je genoemde problemen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:01 schreef scoober het volgende:
[..]
Onveilig, dus gewoon op de oprit in de regen... ( diefstal & weerschade verzekerd) heb geen andere optie.
Water bij de benzine dacht ik eerst ook aan maar met droog weer en na leegrijden bleef het probleem bestaan
Dan moet die persoon wel de sleutel hebben van zn tankdop.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dan bestaat er de kans dat er iemand soms een glaasje water bij je olie doet. en dat leidt ook tot je genoemde problemen.
tankdop = benzinequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:07 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Dan moet die persoon wel de sleutel hebben van zn tankdop.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik krijg het altijd te horen als ik wat inlever voor reparatie, maar ik heb werkelijk geen idee of je het recht hebt om te weten wat ze doen bij garantiewerkzaamheden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef BloedendeVagina het volgende:
Lijkt me ook dat je wel mag weten wat er aan jouw motor gedaan is door hen eigenlijk?
de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:29 schreef CafeRoker het volgende:
Ze hoeven je op zich ook niet te vertellen wat ze gedaan hebben. Ze moeten het probleem oplossen.
Dat is allemaal gedaan bij aflevering, nja of dat ook echt gedaan is is ook maar de vraag he.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:33 schreef sturmpie het volgende:
Heeft TS de olie al eens ververst incl. nieuw oliefilter ?
dat is het eerste wat ik doe bij het aanschaffen van een motor.
iid beetje vreemd he.... beetje heel erg. Het lijkt alsof ze wat te verbergen hebben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.
die garantie zit in de verkoopprijs. die garantie is betaald.
zodoende mag je weten waar je voor hebt betaald, en mag je een gespecificeerde rekening vragen.
als ze die niet kunnen geven onder het mom van "interne factuur" dan is er kans dat wat ze zeggen en doen niet gelijk is.
bijvoorbeeld: zeggen dat er nieuwe bobines zijn geplaatst. terwijl de bobines gebruikt zijn, of helemaal niet zijn vervangen, etc...
Ik zie niet in waarom ze geen gebruikte bobines mogen gebruiken. De hele motor is gebruikt en de aanwezige bobines, die het gewoon hadden moeten doen, waren ook gebruikt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de motor is gekocht incl. 6 maanden garantie.
die garantie zit in de verkoopprijs. die garantie is betaald.
zodoende mag je weten waar je voor hebt betaald, en mag je een gespecificeerde rekening vragen.
als ze die niet kunnen geven onder het mom van "interne factuur" dan is er kans dat wat ze zeggen en doen niet gelijk is.
bijvoorbeeld: zeggen dat er nieuwe bobines zijn geplaatst. terwijl de bobines gebruikt zijn, of helemaal niet zijn vervangen, etc...
Eens, met de kanttekening dat rechtsbijstand een avontuur op zich kan zijn bij tweedehands voertuigen waar vooraf geen aankoopkeuring uitgevoerd is. Dat moet TS zich goed realiseren of nog beter: vooraf even overleggen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zou voor de laatste keer een afspraak maken en de volgende keer dat het probleem optreedt rechtbijstand inschakelen voor het ongedaan maken van de koop en dan ook echt doorzetten tot de rechter..
Ik wil eigenlijk niets meer te maken hebben met dat bedrijf... dus dat is mijn laatste keus...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef BloedendeVagina het volgende:
Zou voor de laatste keer een afspraak maken en de volgende keer dat het probleem optreedt rechtbijstand inschakelen voor het ongedaan maken van de koop en dan ook echt doorzetten tot de rechter..
Heb je bovenstaande brief uiteindelijk verstuurd? Dan heb je niet veel te willen aangezien je de keus bij hun gelegd hebt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:03 schreef scoober het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk niets meer te maken hebben met dat bedrijf... dus dat is mijn laatste keus...
ik heb ervaring met water in de olie. dat deden ze bij mij regelmatig in mijn vorige woonplaats. het gevolg is dan wel dat de motor niet goed loopt. inhouden, sputteren e.d.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:53 schreef scoober het volgende:
Maar van water bij de olie/ oude olie of vervuilde oliefilter gaat een motor m.i. niet sputteren onderin de toeren.
Wat een eikelsquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb ervaring met water in de olie. dat deden ze bij mij regelmatig in mijn vorige woonplaats. het gevolg is dan wel dat de motor niet goed loopt. inhouden, sputteren e.d.
maar goed. ik hoop voor jou dat het probleem daar niet ligt en dat ze snel het probleem oplossen.
Bedankt voor je reactie,quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:13 schreef sturmpie het volgende:
ik vind het een vreemd verhaal mbt de klachten.
je genoemde klachten zijn doorgaans problemen met ontsteking of brandstof (carbs).
als alles al vervangen is, bougies, kabels, bobines, carbs, olie, filters. dan kan je nog denken aan de cdi-unit. maar dan heb je volgens mij alles wel gehad.
als jij de motor terug krijgt.
en je kunt er normaal mee rijden.
maar na twee weken of enkele dagen is het probleem er weer.
wat is er dan in !@#$ naam aan de hand.
daarbij, een Honda CBR 600, is bekend als betrouwbaar. met dat blok is niet snel iets mis, en als er iets mis mee is, dan hoor je of merk je dat. dat sputteren is geen blok probleem. hoogstens vervuiling ergens in het blok. daar heb je van die flesjes voor. system-cleaners. best kans dat ze iedere x als jij de motor brengt er zo'n flesje in gooien en dan rijdt hij opeens wel goed. maar als het uitgewerkt is komt het probleem weer terug. vieze kleppen, aanslag. zulke verhalen hoor je wel eens, en dat komt de motorprestaties niet ten goede.
ik ben geen monteur, maar een cbr 600, daar kan toch niet veel mis mee zijn.
misschien verstandig als je de motor terug krijgt, bij iedere tankbeurt een flesje erbij gooien. als het probleem niet terug komt, dan weet je waar het aan ligt. kost een beetje, maar er zijn ook goedkopere alternatieven, bijvoorbeeld een beetje diesel, of paraffine bij de benzine doen. dat werkt ook als cleaner heb ik begrepen.
heb je er al eens 200 km non stop mee gereden, goed warm rijden, en het gas open gooien als het kan.
bij het tanken flesje er bij. flink peuren, dan rijdt ie zichzelf schoon.
Jawelquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:04 schreef bijdehand het volgende:
Dus je hebt de garage ook niet in gebreke gesteld o.i.d.?
Waar precies? Als je die post ff quote...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:26 schreef scoober het volgende:
[..]
Jawel
Echter niet per aangetekende brief maar per mail. Heb hier ook een reactie op gekregen. Zie voorgaande post
Nja niet direct in gebreke gesteld, eerder een gemaand tot actie...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waar precies? Als je die post ff quote...zit op mobiel en dan is zoeken kut.
nee in het zuiden des landsquote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik vraag me af welke dealer dit betreft. Is dit toevallig een dealer in het midden van het land?
mijn advies:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:59 schreef scoober het volgende:
Conclusie: Ik heb het vertrouwen in deze zaak verloren en wil mijn fiets graag door derden laten repararen en deze kosten verhalen op de verkoper. Zij willen dit echter niet en zeggen dat ik mijn fiets maar weer naar hun moet brengen.
Als ik vraag wat en wanneer zij aan mijn fiets hebben gedaan qua reparatie willen zij dit niet geven, dat zijn zogenaamd interne facturen en deze worden niet vrij gegeven.
ik denk dat het oa hier is fout gegaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:59 schreef scoober het volgende:
eerste probleem: Motor zou afgeleverd worden op vol vermogen ( was volgens verkoper geen 25 KW meer )
op afleverdatum bleek motor wel nog op 25 KW te staan.
Ik kan er niet uit opmaken dat je ze in gebreke hebt gesteld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:42 schreef scoober het volgende:
[..]
Nja niet direct in gebreke gesteld, eerder een gemaand tot actie...
''Deze brief kunt u beschouwen als maning,
ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.
Met vriendelijke groet,''
Je hebt de motor al naar een andere garage gebracht toch?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:25 schreef scoober het volgende:
Ik heb vandaag een officiele aangetekende in gebreke stelling op de post gedaan.
Tevens een kopie naar BOVAG
Jep, en de kosten ga ik verhalen op de verkoper. Dat is voor moet schieten of misschien zelfs alles zelf moet betalen is dan maar zo. nooit meer naar die stinkerds.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je hebt de motor al naar een andere garage gebracht toch?
Dan heeft die ingebrekestelling ook geen zin meerquote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:07 schreef scoober het volgende:
Jep, en de kosten ga ik verhalen op de verkoper. Dat is voor moet schieten of misschien zelfs alles zelf moet betalen is dan maar zo. nooit meer naar die stinkerds.
Je hebt ze dus niet in gebreke gesteld. Dat is niet zo verstandig.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:07 schreef scoober het volgende:
[..]
Jep, en de kosten ga ik verhalen op de verkoper. Dat is voor moet schieten of misschien zelfs alles zelf moet betalen is dan maar zo. nooit meer naar die stinkerds.
Helaas verkeerde volgorde, de BOVAG zal niet zo heel veel meer voor je kunnen doen nu je zelf besloten heb naar een buitenstaander te stappen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:59 schreef scoober het volgende:
[..]
[...]
Hij staat nu toch bij spierings,
ik ga de kosten op de verkoper verhalen, BOVAG is inmiddels inschakeld, en heb juridisch advies ingewonnen. Overweeg verdere stappen te ondernemen.
[...]
Dat kan ook wel, maar dan moet je wel de juiste volgorde van stappen aanhouden. En dat heb je niet gedaan als je al bij een ander bent vóór je de leverancier de ingebrekestelling hebt gestuurd en ze een laatste maal in de gelegenheid stelt de problemen op te lossen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:43 schreef scoober het volgende:
MWah, ik heb soortgelijke casussen doorgenomen waarbij de koper ook naar een derde is gegaan en alsnog de gemaakte kosten kon terug vorderen.
naja ik hoop het
Dat weet de verkoper toch niet? dat de motor al ergens anders ter reparatie is aangeboden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat kan ook wel, maar dan moet je wel de juiste volgorde van stappen aanhouden. En dat heb je niet gedaan als je al bij een ander bent vóór je de leverancier de ingebrekestelling hebt gestuurd en ze een laatste maal in de gelegenheid stelt de problemen op te lossen.
Volgende keer anders doen
Dat weet ie snel genoeg. Je hoort hem een laatste maal in de gelegenheid te stellen de problemen op te lossen binnen x dagen. En verder kondig je aan dat je de motor anders elders in orde laat maken en de kosten op ze verhaalt. Het verhalen van de kosten doe je met de originele factuur, en laat die nou gedateerd zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:47 schreef scoober het volgende:
Dat weet de verkoper toch niet? dat de motor al ergens anders ter reparatie is aangeboden.
Ik begrijp er niets meer van. Je had een brief opgesteld waarin je aangeeft dat je nog een probleem hebt en geeft hun o.a. een laatste kans te repareren. Daarop reageren ze dat ze hem nog een keer willen repareren maar dan breng je hem naar een ander?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:47 schreef scoober het volgende:
Dat weet de verkoper toch niet? dat de motor al ergens anders ter reparatie is aangeboden.
Dat idee krijg ik ook, maar tegelijkertijd lijkt het alsof er chronologisch iets in het verhaal van TS niet klopt. Toch even 1 ding nuanceren; het is niet hun probleem dat je 100 km verderop een motor koopt. Het lastige aan dit soort problemen is sowieso dat het met een proefritje moeilijk te testen is en dat het pas blijkt of het goed is als je hem echt in gebruik neemt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp er niets meer van. Je had een brief opgesteld waarin je aangeeft dat je nog een probleem hebt en geeft hun o.a. een laatste kans te repareren. Daarop reageren ze dat ze hem nog een keer willen repareren maar dan breng je hem naar een ander?
wat zou er niet kloppen dan?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook, maar tegelijkertijd lijkt het alsof er chronologisch iets in het verhaal van TS niet klopt. Toch even 1 ding nuanceren; het is niet hun probleem dat je 100 km verderop een motor koopt. Het lastige aan dit soort problemen is sowieso dat het met een proefritje moeilijk te testen is en dat het pas blijkt of het goed is als je hem echt in gebruik neemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |