quote:
Op woensdag 27 augustus 2014 16:13 schreef sturmpie het volgende:ik vind het een vreemd verhaal mbt de klachten.
je genoemde klachten zijn doorgaans problemen met ontsteking of brandstof (carbs).
als alles al vervangen is, bougies, kabels, bobines, carbs, olie, filters. dan kan je nog denken aan de cdi-unit. maar dan heb je volgens mij alles wel gehad.
als jij de motor terug krijgt.
en je kunt er normaal mee rijden.
maar na twee weken of enkele dagen is het probleem er weer.
wat is er dan in !@#$ naam aan de hand.
daarbij, een Honda CBR 600, is bekend als betrouwbaar. met dat blok is niet snel iets mis, en als er iets mis mee is, dan hoor je of merk je dat. dat sputteren is geen blok probleem. hoogstens vervuiling ergens in het blok. daar heb je van die flesjes voor. system-cleaners. best kans dat ze iedere x als jij de motor brengt er zo'n flesje in gooien en dan rijdt hij opeens wel goed. maar als het uitgewerkt is komt het probleem weer terug. vieze kleppen, aanslag. zulke verhalen hoor je wel eens, en dat komt de motorprestaties niet ten goede.
ik ben geen monteur, maar een cbr 600, daar kan toch niet veel mis mee zijn.
misschien verstandig als je de motor terug krijgt, bij iedere tankbeurt een flesje erbij gooien. als het probleem niet terug komt, dan weet je waar het aan ligt. kost een beetje, maar er zijn ook goedkopere alternatieven, bijvoorbeeld een beetje diesel, of paraffine bij de benzine doen. dat werkt ook als cleaner heb ik begrepen.
heb je er al eens 200 km non stop mee gereden, goed warm rijden, en het gas open gooien als het kan.
bij het tanken flesje er bij. flink peuren, dan rijdt ie zichzelf schoon.
Bedankt voor je reactie,
Helaas heb ik dat allemaal al gedaan

heb er al voor weet ik het hoeveel euro aan flesjes/ bougies en filters uitgegeven.
Hij staat nu toch bij spierings,
ik ga de kosten op de verkoper verhalen, BOVAG is inmiddels inschakeld, en heb juridisch advies ingewonnen. Overweeg verdere stappen te ondernemen.
Bij nader inzien zijn er 5 problemen geweest:
Dit is de brief naar BOVAG
eerste probleem: Motor zou afgeleverd worden op vol vermogen ( was volgens verkoper geen 25 KW meer )
op afleverdatum bleek motor wel nog op 25 KW te staan. Dit moest verholpen worden. Daarbij zijn nog wat problemen ontdekt met een carburateur membraan. Motor is gemaakt en +/- 2 weken later afgeleverd ( er was al betaald)
tweede probleem: Motor hapert onderin de toeren dusdanig erg dat veilig rijden praktisch onmogelijk werd.
Motor weg gebracht ter reparatie. Motor 2 weken later heb ik zelf contact opgenomen. De motor zou gerepareerd zijn en weer goed zijn. Er moest nog een laatste testrit gedaan worden. Motor bleek helemaal niet gerepareerd te zijn, en ik moest nog enkele dagen wachten.Daarna terug gekregen als zijnde gerepareerd. Ik heb hiervan niets op schrift ontvangen over de gedane werkzaamheden.
Derde probleem: Stilstaan langs snelweg tot 2 keer toe. Anwb Ingeschakelt
Bleek een beknelde/ defecte vacuem slang. Dit ter plekke op kunnen lossen.
Vierde probleem: Motor hapert wederom, zelfde problemen als voorheen. Motor terug gebracht onder garantie.
enkele dagen later zou de motor gerepareert zijn. Op de terugweg naar huis bleek het tegendeel waar. Motor haperde opnieuw. Bij thuiskomst heb ik de tank eraf gehaalt om even te kijken of er misschien iets lekte of los zou zitten.
Tot mijn verbazing zie ik dat er slangen ontbreken zijnde; de afwatering van de benzinetank, en de tankontluchting.
Ik heb verkoper hierover opgebeld, zij konden op afstand niet zien wat er mis was en ik moest de motor maar weer brengen:
ruim 100 kilometer heen en terug. Ze erkenden dat het slecht was dat de slangen ontbraken.
Vijfde probleem: Motor opnieuw terug gebracht. De bedrijfsleider vertelde mij met zijn handen in het haar te zitten omdat ze niet wisten wat het probleem kon zijn. Enkele dagen later was mijn motorfiets weer gerepareerd. Ditmaal zou hij 100% moeten zijn zoals hij hoort te zijn. Na mijn vakantie +/- 3 weken, getracht eindelijk zorgeloos op mijn fiets te kunnen stappen.
Al gauw als de motor warm werd begon het gehaper weer.
Conclusie: Ik heb het vertrouwen in deze zaak verloren en wil mijn fiets graag door derden laten repararen en deze kosten verhalen op de verkoper. Zij willen dit echter niet en zeggen dat ik mijn fiets maar weer naar hun moet brengen.
Als ik vraag wat en wanneer zij aan mijn fiets hebben gedaan qua reparatie willen zij dit niet geven, dat zijn zogenaamd interne facturen en deze worden niet vrij gegeven.
Ik wil dit geschil graag aan u voorleggen om te kijken of ik mijn fiets door derden mag laten reparareren.
[ Bericht 0% gewijzigd door scoober op 27-08-2014 19:27:56 ]