abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2014 @ 18:59:28 #76
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143890025
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:13 schreef sturmpie het volgende:
ik vind het een vreemd verhaal mbt de klachten.
je genoemde klachten zijn doorgaans problemen met ontsteking of brandstof (carbs).
als alles al vervangen is, bougies, kabels, bobines, carbs, olie, filters. dan kan je nog denken aan de cdi-unit. maar dan heb je volgens mij alles wel gehad.
als jij de motor terug krijgt.
en je kunt er normaal mee rijden.
maar na twee weken of enkele dagen is het probleem er weer.
wat is er dan in !@#$ naam aan de hand.

daarbij, een Honda CBR 600, is bekend als betrouwbaar. met dat blok is niet snel iets mis, en als er iets mis mee is, dan hoor je of merk je dat. dat sputteren is geen blok probleem. hoogstens vervuiling ergens in het blok. daar heb je van die flesjes voor. system-cleaners. best kans dat ze iedere x als jij de motor brengt er zo'n flesje in gooien en dan rijdt hij opeens wel goed. maar als het uitgewerkt is komt het probleem weer terug. vieze kleppen, aanslag. zulke verhalen hoor je wel eens, en dat komt de motorprestaties niet ten goede.

ik ben geen monteur, maar een cbr 600, daar kan toch niet veel mis mee zijn.

misschien verstandig als je de motor terug krijgt, bij iedere tankbeurt een flesje erbij gooien. als het probleem niet terug komt, dan weet je waar het aan ligt. kost een beetje, maar er zijn ook goedkopere alternatieven, bijvoorbeeld een beetje diesel, of paraffine bij de benzine doen. dat werkt ook als cleaner heb ik begrepen.

heb je er al eens 200 km non stop mee gereden, goed warm rijden, en het gas open gooien als het kan.
bij het tanken flesje er bij. flink peuren, dan rijdt ie zichzelf schoon.
Bedankt voor je reactie,

Helaas heb ik dat allemaal al gedaan :( heb er al voor weet ik het hoeveel euro aan flesjes/ bougies en filters uitgegeven.

Hij staat nu toch bij spierings,

ik ga de kosten op de verkoper verhalen, BOVAG is inmiddels inschakeld, en heb juridisch advies ingewonnen. Overweeg verdere stappen te ondernemen.

Bij nader inzien zijn er 5 problemen geweest:

Dit is de brief naar BOVAG

eerste probleem: Motor zou afgeleverd worden op vol vermogen ( was volgens verkoper geen 25 KW meer )
op afleverdatum bleek motor wel nog op 25 KW te staan. Dit moest verholpen worden. Daarbij zijn nog wat problemen ontdekt met een carburateur membraan. Motor is gemaakt en +/- 2 weken later afgeleverd ( er was al betaald)

tweede probleem: Motor hapert onderin de toeren dusdanig erg dat veilig rijden praktisch onmogelijk werd.
Motor weg gebracht ter reparatie. Motor 2 weken later heb ik zelf contact opgenomen. De motor zou gerepareerd zijn en weer goed zijn. Er moest nog een laatste testrit gedaan worden. Motor bleek helemaal niet gerepareerd te zijn, en ik moest nog enkele dagen wachten.Daarna terug gekregen als zijnde gerepareerd. Ik heb hiervan niets op schrift ontvangen over de gedane werkzaamheden.

Derde probleem: Stilstaan langs snelweg tot 2 keer toe. Anwb Ingeschakelt
Bleek een beknelde/ defecte vacuem slang. Dit ter plekke op kunnen lossen.

Vierde probleem: Motor hapert wederom, zelfde problemen als voorheen. Motor terug gebracht onder garantie.
enkele dagen later zou de motor gerepareert zijn. Op de terugweg naar huis bleek het tegendeel waar. Motor haperde opnieuw. Bij thuiskomst heb ik de tank eraf gehaalt om even te kijken of er misschien iets lekte of los zou zitten.
Tot mijn verbazing zie ik dat er slangen ontbreken zijnde; de afwatering van de benzinetank, en de tankontluchting.
Ik heb verkoper hierover opgebeld, zij konden op afstand niet zien wat er mis was en ik moest de motor maar weer brengen:
ruim 100 kilometer heen en terug. Ze erkenden dat het slecht was dat de slangen ontbraken.

Vijfde probleem: Motor opnieuw terug gebracht. De bedrijfsleider vertelde mij met zijn handen in het haar te zitten omdat ze niet wisten wat het probleem kon zijn. Enkele dagen later was mijn motorfiets weer gerepareerd. Ditmaal zou hij 100% moeten zijn zoals hij hoort te zijn. Na mijn vakantie +/- 3 weken, getracht eindelijk zorgeloos op mijn fiets te kunnen stappen.
Al gauw als de motor warm werd begon het gehaper weer.

Conclusie: Ik heb het vertrouwen in deze zaak verloren en wil mijn fiets graag door derden laten repararen en deze kosten verhalen op de verkoper. Zij willen dit echter niet en zeggen dat ik mijn fiets maar weer naar hun moet brengen.
Als ik vraag wat en wanneer zij aan mijn fiets hebben gedaan qua reparatie willen zij dit niet geven, dat zijn zogenaamd interne facturen en deze worden niet vrij gegeven.

Ik wil dit geschil graag aan u voorleggen om te kijken of ik mijn fiets door derden mag laten reparareren.

[ Bericht 0% gewijzigd door scoober op 27-08-2014 19:27:56 ]
pi_143890142
Misschien niet handig om namen te noemen.
pi_143890147
Dus je hebt de garage ook niet in gebreke gesteld o.i.d.?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:26:53 #79
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143890962
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:04 schreef bijdehand het volgende:
Dus je hebt de garage ook niet in gebreke gesteld o.i.d.?
Jawel

Echter niet per aangetekende brief maar per mail. Heb hier ook een reactie op gekregen. Zie voorgaande post
pi_143891147
Ik vraag me af welke dealer dit betreft. Is dit toevallig een dealer in het midden van het land?
pi_143891299
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:26 schreef scoober het volgende:

[..]

Jawel

Echter niet per aangetekende brief maar per mail. Heb hier ook een reactie op gekregen. Zie voorgaande post
Waar precies? Als je die post ff quote... ;) zit op mobiel en dan is zoeken kut.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:42:37 #82
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143891501
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waar precies? Als je die post ff quote... ;) zit op mobiel en dan is zoeken kut.
Nja niet direct in gebreke gesteld, eerder een gemaand tot actie...

''Deze brief kunt u beschouwen als maning,

ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,''
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:45:19 #83
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143891594
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik vraag me af welke dealer dit betreft. Is dit toevallig een dealer in het midden van het land?
nee in het zuiden des lands
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:53:52 #84
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143891878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:59 schreef scoober het volgende:
Conclusie: Ik heb het vertrouwen in deze zaak verloren en wil mijn fiets graag door derden laten repararen en deze kosten verhalen op de verkoper. Zij willen dit echter niet en zeggen dat ik mijn fiets maar weer naar hun moet brengen.
Als ik vraag wat en wanneer zij aan mijn fiets hebben gedaan qua reparatie willen zij dit niet geven, dat zijn zogenaamd interne facturen en deze worden niet vrij gegeven.

mijn advies:

motor terug inleveren en je geld terug vragen. in overleg met BOVAG als dat kan. schijnt wel serieuze organisatie te zijn die hopelijk iets voor je kan betekenen in deze.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:58:01 #85
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143892007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:59 schreef scoober het volgende:
eerste probleem: Motor zou afgeleverd worden op vol vermogen ( was volgens verkoper geen 25 KW meer )
op afleverdatum bleek motor wel nog op 25 KW te staan.
ik denk dat het oa hier is fout gegaan.
ze zijn mogelijk niet kundig genoeg om een motor weer op vol vermogen te zetten. m.a.g.v.d.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143892585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:42 schreef scoober het volgende:

[..]

Nja niet direct in gebreke gesteld, eerder een gemaand tot actie...

''Deze brief kunt u beschouwen als maning,

ik verwacht binnen 7 dagen een schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,''
Ik kan er niet uit opmaken dat je ze in gebreke hebt gesteld.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:25:14 #87
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143893103
Ik heb vandaag een officiele aangetekende in gebreke stelling op de post gedaan.
Tevens een kopie naar BOVAG
pi_143893555
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:25 schreef scoober het volgende:
Ik heb vandaag een officiele aangetekende in gebreke stelling op de post gedaan.
Tevens een kopie naar BOVAG
Je hebt de motor al naar een andere garage gebracht toch?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:07:48 #89
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143894740
quote:
99s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je hebt de motor al naar een andere garage gebracht toch?
Jep, en de kosten ga ik verhalen op de verkoper. Dat is voor moet schieten of misschien zelfs alles zelf moet betalen is dan maar zo. nooit meer naar die stinkerds.
pi_143894876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:07 schreef scoober het volgende:
Jep, en de kosten ga ik verhalen op de verkoper. Dat is voor moet schieten of misschien zelfs alles zelf moet betalen is dan maar zo. nooit meer naar die stinkerds.
Dan heeft die ingebrekestelling ook geen zin meer :{
pi_143895443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:07 schreef scoober het volgende:

[..]

Jep, en de kosten ga ik verhalen op de verkoper. Dat is voor moet schieten of misschien zelfs alles zelf moet betalen is dan maar zo. nooit meer naar die stinkerds.
Je hebt ze dus niet in gebreke gesteld. Dat is niet zo verstandig.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143895954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:59 schreef scoober het volgende:

[..]

[...]
Hij staat nu toch bij spierings,

ik ga de kosten op de verkoper verhalen, BOVAG is inmiddels inschakeld, en heb juridisch advies ingewonnen. Overweeg verdere stappen te ondernemen.
[...]
Helaas verkeerde volgorde, de BOVAG zal niet zo heel veel meer voor je kunnen doen nu je zelf besloten heb naar een buitenstaander te stappen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:43:16 #93
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143896282
MWah, ik heb soortgelijke casussen doorgenomen waarbij de koper ook naar een derde is gegaan en alsnog de gemaakte kosten kon terug vorderen.

naja ik hoop het
pi_143896378
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:43 schreef scoober het volgende:
MWah, ik heb soortgelijke casussen doorgenomen waarbij de koper ook naar een derde is gegaan en alsnog de gemaakte kosten kon terug vorderen.

naja ik hoop het
Dat kan ook wel, maar dan moet je wel de juiste volgorde van stappen aanhouden. En dat heb je niet gedaan als je al bij een ander bent vóór je de leverancier de ingebrekestelling hebt gestuurd en ze een laatste maal in de gelegenheid stelt de problemen op te lossen.

Volgende keer anders doen ^O^
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:47:00 #95
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143896461
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:45 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat kan ook wel, maar dan moet je wel de juiste volgorde van stappen aanhouden. En dat heb je niet gedaan als je al bij een ander bent vóór je de leverancier de ingebrekestelling hebt gestuurd en ze een laatste maal in de gelegenheid stelt de problemen op te lossen.

Volgende keer anders doen ^O^
Dat weet de verkoper toch niet? dat de motor al ergens anders ter reparatie is aangeboden.
pi_143896616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:47 schreef scoober het volgende:
Dat weet de verkoper toch niet? dat de motor al ergens anders ter reparatie is aangeboden.
Dat weet ie snel genoeg. Je hoort hem een laatste maal in de gelegenheid te stellen de problemen op te lossen binnen x dagen. En verder kondig je aan dat je de motor anders elders in orde laat maken en de kosten op ze verhaalt. Het verhalen van de kosten doe je met de originele factuur, en laat die nou gedateerd zijn.

Je vraagt de BOVAG om bemiddeling / toestemming om de motor bij een derde te laten repareren, maar de motor is al weg.

Je bent de Sjaak. Als het nog kan: morgen naar die andere partij bellen dat ze even nog niets moeten doen.
pi_143896774
Persoonlijk had ik dit eerst mondeling gedaan, ipv dit op deze manier te doen waar je veel energie in moet steken. Motor terug moeten brengen en je geld terug vragen, als de dealer in kwestie 'n beetje gevoel in z'n donder heeft, werkt hij hieraan netjes mee ^O^ . Vriendelijk doch dringend laten merken dat je je geld terug wilt, want van deze motor kan je niet op aan met steeds hetzelfde euvel, persoonlijk meegemaakt, alleen moet je niet te lang wachten, en het heeft niks van doen met tokkiegedrag, 'n beetje stampij maken op 'n fatsoenlijke manier :Y).

suc6 ermee!
pi_143897112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:47 schreef scoober het volgende:
Dat weet de verkoper toch niet? dat de motor al ergens anders ter reparatie is aangeboden.
Ik begrijp er niets meer van. Je had een brief opgesteld waarin je aangeeft dat je nog een probleem hebt en geeft hun o.a. een laatste kans te repareren. Daarop reageren ze dat ze hem nog een keer willen repareren maar dan breng je hem naar een ander?
pi_143907488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp er niets meer van. Je had een brief opgesteld waarin je aangeeft dat je nog een probleem hebt en geeft hun o.a. een laatste kans te repareren. Daarop reageren ze dat ze hem nog een keer willen repareren maar dan breng je hem naar een ander?
Dat idee krijg ik ook, maar tegelijkertijd lijkt het alsof er chronologisch iets in het verhaal van TS niet klopt. Toch even 1 ding nuanceren; het is niet hun probleem dat je 100 km verderop een motor koopt. Het lastige aan dit soort problemen is sowieso dat het met een proefritje moeilijk te testen is en dat het pas blijkt of het goed is als je hem echt in gebruik neemt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:27:27 #100
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143907556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 08:22 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook, maar tegelijkertijd lijkt het alsof er chronologisch iets in het verhaal van TS niet klopt. Toch even 1 ding nuanceren; het is niet hun probleem dat je 100 km verderop een motor koopt. Het lastige aan dit soort problemen is sowieso dat het met een proefritje moeilijk te testen is en dat het pas blijkt of het goed is als je hem echt in gebruik neemt.
wat zou er niet kloppen dan?

dat van die 100km is ook maar bijzaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')