Ik snap precies wat je zegt: geluid is een deel van de beleving. Eén deeltje maar. Waar ik zo moe van word zijn die drama queen reacties dat nu gelijk de sport niet meer leuk is om bij te wonen. Alsof de F1 bestaat uit een paar dozijn speakers op de baan die herrie maken. De sport is zo veel meer, maar blijkbaar vinden de zogenaamde F1 'fans' dat niet relevant en draait de hele sport om het geluid.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
lees mijn post eens beter. Daar staat in dat je lijf trilde door de toerenjankers, en in vergelijking zeg ik dat je nog geen oordopjes nodig zou hebben. Maar het is nogal moeilijk te begrijpen voor je dat het geluid een deel van de belevenis is, ongeacht dat je zegt dat je het wel snapt.
Vertel me eens hoevaak je al eens een GP-weekend hebt bijgewoond?
quote:Op maandag 1 september 2014 01:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je zegt: geluid is een deel van de beleving. Eén deeltje maar. Waar ik zo moe van word zijn die drama queen reacties dat nu gelijk de sport niet meer leuk is om bij te wonen. Alsof de F1 bestaat uit een paar dozijn speakers op de baan die herrie maken. De sport is zo veel meer, maar blijkbaar vinden de zogenaamde F1 'fans' dat niet relevant en draait de hele sport om het geluid.
Ik zeg: dan zit je bij de verkeerde sport. Ga naar monstertruck races, of naar vliegshows van de luchtmacht (hoor je met een beetje geluk nooit van je leven meer iets). Of, als je het wilt voelen trillen, zet 20.000 Watt aan speakers in je kamer en ga los.
Maar ga niet beweren dat F1 leuk is om bij te wonen om vervolgens 99% van de sport compleet te negeren.
Hartstikke goed, maar ik heb er geen 200 euro meer voor over om er bij te zijn en bekijk het dan wel op tv.quote:Op maandag 1 september 2014 02:29 schreef SiGNe het volgende:
Mja, je kan er over blijven klagen maar dat helpt verder toch niet.
En dat de F1 de top van de motorsport is, wie zegt dat het dat nu niet meer is?
actieve vering, ABS, diffusors in de achterbumper, etc.. allemaal technieken in gewone personenauto's die uit de F1 komen en dat ga je straks ook weer krijgen met de ERS-Turbo's.
Geheel electrisch kan ook maar dan heb je weer kans op "range-anxiety", angst dat je met een lege accu stil komt te staan..
Kijk eens naar de huidige supercars: McLaren P1, Porsche 918, Ferrari Laferrari (wat een KUTnaam trouwens, had 'm F70 genoemd (of F150 zoals ie eerst genoemd zou worden)), allemaal hybride sportwagens.. straks zie je dat ook meer in de personenwagens terug.
je hebt mijn vraag vermeden: hoe vaak ben je eens op een GP weekend geweest.quote:Op maandag 1 september 2014 01:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je zegt: geluid is een deel van de beleving. Eén deeltje maar. Waar ik zo moe van word zijn die drama queen reacties dat nu gelijk de sport niet meer leuk is om bij te wonen. Alsof de F1 bestaat uit een paar dozijn speakers op de baan die herrie maken. De sport is zo veel meer, maar blijkbaar vinden de zogenaamde F1 'fans' dat niet relevant en draait de hele sport om het geluid.
Ik zeg: dan zit je bij de verkeerde sport. Ga naar monstertruck races, of naar vliegshows van de luchtmacht (hoor je met een beetje geluk nooit van je leven meer iets). Of, als je het wilt voelen trillen, zet 20.000 Watt aan speakers in je kamer en ga los.
Maar ga niet beweren dat F1 leuk is om bij te wonen om vervolgens 99% van de sport compleet te negeren.
Concertje van my bloody valentine.quote:Op maandag 1 september 2014 01:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 september 2014 07:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je hebt mijn vraag vermeden: hoe vaak ben je eens op een GP weekend geweest.
Je kunt wel liggen klappen hier alsof je het allemaal zo goed weet,maar imho kun jij net niets ervan vertellen zolang je het geluid zelf niet hebt meegemaakt. Want 1 ding is duidelijk van de commentaren van de users die dat wel al gedaan hebben.....
En nogmaals: ik adviseer je mijn post nog eens beter te lezen , want blijkbaar heb je het nog niet goed begrepen. Ik praat nergens over het sportieve aspect, je moet mij niet vertellen dat de v8/10 ouderwetse nest was, sterker nog: ik verdedig de keus voor een nieuwe motor ook regelmatig tov andere personen, maar dat terzijde. Ik roep nergens "loller geluid einz!! brommertjes!" er werd mij naar een mening gevraagd en die gaf ik, maar blijkbaar mag dat van de betweters ook al niet meer.
En voor de rest vertel ik je dat je niet meer tegen iemand moet zeggen waar ze al dan niet naar mogen kijken, ik (of andere personen) bepaal altijd nog zelf welke sport ik kijk, en wat ik daarvan vind. Daar heb ik geen betweters voor nodig.
![]()
Volgens jou zitten de tribunes vol met mensen die er niks te zoeken hebben, want ik heb alleen maar klagende mensen gehoord langs het circuit in de kroegjes en op de campings als het geluid ter sprake kwamquote:Op maandag 1 september 2014 01:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
SPOILER: CopypastaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mocht tinypic nog steeds verschrikkelijk traag zijn morgen zet ik die plaatjes op een andere site...
[ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 01-09-2014 14:41:40 ]100.000 katjes
Fuck the EBU!
Ligt er ook maar net aan op welk circuit je komt. De discussie is natuurlijk weer opgelaaid hier door degenen die in Spa waren. Ik kan me voorstellen dat je daar door de afstand van de baan wel wat beleving mist. Ik was zelf in Jerez en Montreal dit jaar en daar was de beleving anders dan de voorgaande jaren, maar omdat je zo dicht op de baan zit eigenlijk wel prettiger. In de gesprekken die ik voerde op de tribunes bleek wel dat iedereen deze vooruitgang wel begreep. Zeker als je nu langs de baan staat en de wind rond zo'n wagen hoort op het rechte stuk en het bijzondere niet te omschrijven geluid tijdens het remmen. Het geluid is een deel van de sport, maar de mensen komen toch voor het hele circus. En in het voorprogramma waren er dan ook voor de liefhebber wat jankende Ferrari's en F1 auto's uit vervlogen tijden.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Waarom begin ik zo de indruk te krijgen dat users hier die nog nooit een F1 in levende lijve op volle snelheid voorbij hebben zien (en horen!) komen de andere groep die wel al op circuit zijn geweest (en hun onvrede uiten) de zanikers noemt
Nee ik heb het opgelaaid door te vragen aan diegene die in Spa waren hoe het wasquote:Op maandag 1 september 2014 16:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan op welk circuit je komt. De discussie is natuurlijk weer opgelaaid hier door degenen die in Spa waren. Ik kan me voorstellen dat je daar door de afstand van de baan wel wat beleving mist. Ik was zelf in Jerez en Montreal dit jaar en daar was de beleving anders dan de voorgaande jaren, maar omdat je zo dicht op de baan zit eigenlijk wel prettiger. In de gesprekken die ik voerde op de tribunes bleek wel dat iedereen deze vooruitgang wel begreep. Zeker als je nu langs de baan staat en de wind rond zo'n wagen hoort op het rechte stuk en het bijzondere niet te omschrijven geluid tijdens het remmen. Het geluid is een deel van de sport, maar de mensen komen toch voor het hele circus. En in het voorprogramma waren er dan ook voor de liefhebber wat jankende Ferrari's en F1 auto's uit vervlogen tijden.
En gelukkig zijn we nu ook af van traction control en op een paar cilinders minder pruttelende motoren. Ook niet bepaald een fijn geluid. En oordopjes ook niet meer nodig gehad.
Die er wel waren hadden geen discussie.quote:Op maandag 1 september 2014 16:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ik heb het opgelaaid door te vragen aan diegene die in Spa waren hoe het was
Alleen niet bij Ziggo. Nu wel.quote:
Staat ook in de OPquote:
Heeft ie het nou over busstops ipv lesmo's of hoor ik dat verkeerd?quote:
Dus ik kan ontslag nemen? Heb nog een halve voor Singapore en verder niks meer...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |