Ligt er wat mij betreft wel aan onder welke omstandigheden het uit gaat. In mijn geval heeft m'n ex me vlink verneukt en die hoef ik daarom niet meer te spreken of zien. Nou vind ik dat "we kunnen toch wel vrienden blijven?" toch al een karig cliche, maar er zou op z'n minst een vriendelijke verstandhouding aan vooraf moeten gaan. Wat mijn ex geflikt heeft is alles behalve vriendelijk. Wat mij betreft kan ze een sociale media middelvinger in d'r vreemdgaande doos stoppen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand blokkeren though, dat doen kleuters. Je mag toch verwachten dat je een normaal fatsoenlijk gesprek kan voeren met iemand. Dus zo lijp vindt ik het niet eens.
Helemaal als iemand het een zegt en het ander doet, wees dan gewoon eerlijk en zeg de waarheid in plaats van dat gedraai zoals haar ex doet.
Desondanks maakt dat het voor mij niet minder kleuter gedrag.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:33 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Nee, blokkeren doen mensen die graag zichzelf willen beschermen. Afhankelijk van hoe de break-up ging, is het zeer waarschijnlijk dat minstens één van de twee geen fatsoenlijk gesprek kan voeren (i.e., met verstand i.p.v. gevoel).
Als iemand dat bij mij zou flikken waarom zou ik er dan energie in gaan stoppen door vanalles te gaan blokkeren. Ik zie het nut ervan niet in en uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Ligt er wat mij betreft wel aan onder welke omstandigheden het uit gaat. In mijn geval heeft m'n ex me vlink verneukt en die hoef ik daarom niet meer te spreken of zien. Nou vind ik dat "we kunnen toch wel vrienden blijven?" toch al een karig cliche, maar er zou op z'n minst een vriendelijke verstandhouding aan vooraf moeten gaan. Wat mijn ex geflikt heeft is alles behalve vriendelijk. Wat mij betreft kan ze een sociale media middelvinger in d'r vreemdgaande doos stoppen.
Ik had je update niet gezien, dus ik wou even vermelden dat ik eigenlijk niet écht zo eenzaam ben. Ik heb voor mijn vertrek naar Zweden met een aantal mensen gebroken uit zelfbehoud. Ik hoopte ook niet meer terug te keren. Met Zweden klikt het iets beter, want die leunen qua principes meer bij me aan dan Belgen. Dat ik eerder introvert bij is daar minder een probleem, hier word ik gewoon als asociaal omschreven, omdat ik me niet zo meng in het kabaal op feestjes. Ik dacht ook dat mensen wijzer zouden worden met de jaren, en ook rustiger, waardoor het misschien beter zou klikken, maar ze blijven maar eindeloos lullen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:49 schreef Brannagh het volgende:
[..]
Net als Gray zei: uit heel je verhaal lijkt het alsof je zelf ook nogal opdringerig bent, en dat zal misschien wel de reden zijn dat hij je heeft geblokkeerd.
En de eenzaamheid is echt niet 1-2-3 weg. Dat duurt echt wel een poosje, en ja, dat doet pijn. Organiseer gewoon kleine feestjes, waarbij iedereen wat van eten of drinken meebrengt, zodat het niet duur is, maar je wel gewoon onder de mensen bent.
Zo moeilijk is dat blokkeren niet hoor.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Desondanks maakt dat het voor mij niet minder kleuter gedrag.
[..]
Als iemand dat bij mij zou flikken waarom zou ik er dan energie in gaan stoppen door vanalles te gaan blokkeren. Ik zie het nut ervan niet in en uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
Maar ik ben sowieso iemand die nooit lang boos is dus wellicht dat ik er daarom zo anders tegenaan kijk.
Uit alles wat ik van je lees zie ik eigenlijk alleen maar dat je enorm op je ex gefocust bent en blijft. Je hebt al je eigen stappen en acties uitgelegd, maar uiteindelijk is elke keer het einde van het liedje dat je je ex analyseert omdat je eigenlijk nog niet begrijpt dat hij niet meer bij je wilde zijn. Of gewoon niet kunt accepteren dat iemand jou zoiets zou aandoen, terwijl jij de beste bedoelingen had. En zo draai je in een kringetje rond.quote:
Ik heb het gevoel dat hij op een of andere manier controle wil over afstand en wil bepalen wanneer er contact is en wanneer niet. Je hebt het idd over "zijn" beslissing. Zulke zaken horen niet alleen de zijne te zijn. Ik denk dat het nu wel genoeg is met "zijn" willetjes rekening te houden. Ik heb me meer dan genoeg aangepast aan zijn situatie tijdens de relatie, en erna ook in de mate van het mogelijke. Mijn wens was niet uit elkaar gaan, mijn wens was een concrete uitleg te krijgen waarom hij dat den eventueel wel wou, mijn wens was alsnog praktische zaken afhandelen, mijn wens was dan een contactloze periode inlassen waarna we dan praktische zaken afhandelen en we ontdaan van de heftigste emoties toch een deftig gesprek kunnen voeren, mijn wens is een contactloze periode inlassen en daarna praktische zaken afhandelen... En nu is het genoeg geweest met mijn wensen telkens bij te stellen uit respect dat hij tijd en afstand nodig heeft.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Gray het volgende:
Tl dr; ik begreep je wel degelijk, maar het komt alsnog over alsof je denkt invloed uit te kunnen oefenen op zijn beslissing. Bij het lezen van je posts krijg ik al de kriebels van je claimende gedrag, en dan heb ik nog de mazzel dat ik niet gehandicapt ben en weg kan rennen van je.![]()
![]()
![]()
Wel moet ik toegeven dat mijn ex ook zo lijp reageerde nadat ik 'r blokkeerde aan alle kanten, dus objectief zal ik hier totaal niet in zijn.
Ik heb tot dusver enkel spammers geblokkeerd, en ik vind het ook bijzonder kinderachtig. Zeker mensen die zelf de relatie verbreken via facebook ofzo, en dan direct blokkeren zodat ze geen last hebben van een ex die komt zeuren om een verklaring. Dat is eigenlijk behoorlijk klootzakkerig/bitcherig. Als je een relatie verbreekt omwille van bedrog, zoals bij Gray, dan begrijp ik het best hoor. De eerste keer ik bedrogen werd, was er van facebook nog geen sprake. De laatste keer heb ik die ex zijn updates uitgeschakeld. Die heeft me uiteindelijk zelf geblokkeerd omdat ik zijn bedrog niet discreet gehouden had. Die eerste bedrieger vond het ook niet netjes van me dat ik de waarheid zei als mensen vroegen waarom het uit wasquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand blokkeren though, dat doen kleuters. Je mag toch verwachten dat je een normaal fatsoenlijk gesprek kan voeren met iemand. Dus zo lijp vindt ik het niet eens.
Helemaal als iemand het een zegt en het ander doet, wees dan gewoon eerlijk en zeg de waarheid in plaats van dat gedraai zoals haar ex doet.
Maar waarom ben je zo bezig met wat hij doet? Je maakt jezelf afhankelijk van zijn grillen, daarnaast is het ook wel lekker makkelijk. Bij alles wat er gebeurt dat je niet zint hoef je enkel de boeman aan te wijzen. Niet dat je daar ooit gelukkig van gaat worden. Maar wel makkelijk, je hoeft nooit enige verantwoording te nemen voor je leven of enig risico.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:12 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat hij op een of andere manier controle wil over afstand en wil bepalen wanneer er contact is en wanneer niet. Je hebt het idd over "zijn" beslissing. Zulke zaken horen niet alleen de zijne te zijn. Ik denk dat het nu wel genoeg is met "zijn" willetjes rekening te houden. Ik heb me meer dan genoeg aangepast aan zijn situatie tijdens de relatie, en erna ook in de mate van het mogelijke. Mijn wens was niet uit elkaar gaan, mijn wens was een concrete uitleg te krijgen waarom hij dat den eventueel wel wou, mijn wens was alsnog praktische zaken afhandelen, mijn wens was dan een contactloze periode inlassen waarna we dan praktische zaken afhandelen en we ontdaan van de heftigste emoties toch een deftig gesprek kunnen voeren, mijn wens is een contactloze periode inlassen en daarna praktische zaken afhandelen... En nu is het genoeg geweest met mijn wensen telkens bij te stellen uit respect dat hij tijd en afstand nodig heeft.
Weet je wat het is met zo'n toestanden als je geen plausibele uitleg krijgt, dan is die er gewoon helemaal niet. Er was in ons geval helemaal geen sprake van bedrog zoals bij jou bijvoorbeeld of ernstige dingen die schreeuwen om ervan weg te lopen, ook niet van sleur, al moesten initiatieven vaak van mij komen om wat te gaan doen. Ik heb hem nooit monddood gemaakt als hij zich uitsprak over iets wat hem niet zinde, integendeel. Niemand is perfect uiteraard, maar ik vind naderhand dat hij eigenlijk niet zoveel redenen heeft om zo'n drastische beslissing te nemen en daarna nog de scepter te zwaaien. Ik heb mezelf genoeg in vraag gesteld de afgelopen tijd, en ook werkpunten gevonden ja, maar niet van die aard iemand zo te behandelen.
Op die manier is bij mij de gedachte gerezen, dat hij -maar dat vermoedde ik al eerder- zeer impulsief een beslissing nam al dan niet onder invloed van zijn ouders en dat hij nu met de gebakken peren zit, maar uit trots of uit loyaliteit/schrik voor diezelfde ouders niet terugkomt op die beslissing.
Als hij er niets om gaf, zou hij zich niet bezighouden met dingen te verwijderen op facebook. Foto's hebben even wat bekijks nadat je ze net poste, maar daarna niet meer. Dan zou hij ook niet zo makkelijk shiften van "ik zie het echt niet meer zitten" naar "ik zie je nog steeds graag, maar ik zie praktische bezwaren en ik kan niet voorspellen of die overkomelijk zijn"
Ik stel me die vraag ook over andere relaties en intermenselijke contacten. Dit is alleen nog heel vers in het geheugden. Zes à zeven weken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Uit alles wat ik van je lees zie ik eigenlijk alleen maar dat je enorm op je ex gefocust bent en blijft. Je hebt al je eigen stappen en acties uitgelegd, maar uiteindelijk is elke keer het einde van het liedje dat je je ex analyseert omdat je eigenlijk nog niet begrijpt dat hij niet meer bij je wilde zijn. Of gewoon niet kunt accepteren dat iemand jou zoiets zou aandoen, terwijl jij de beste bedoelingen had. En zo draai je in een kringetje rond.
Wellicht tijd om hulp te zoeken, die cirkel te doorbreken want ik zie je geen stap vooruit komen zo.
Het ding is, het hoort wel zijn beslissing te zijn. Je kan niet van iemand eisen dat ze in een relatie met je blijven. Je kan niet van iemand eisen dat ze jou een reden geven om ermee content te zijn. Want als je een andere mening toegedaan bent, is geen reden goed genoeg om je te overtuigen van het tegendeel.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:12 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat hij op een of andere manier controle wil over afstand en wil bepalen wanneer er contact is en wanneer niet. Je hebt het idd over "zijn" beslissing. Zulke zaken horen niet alleen de zijne te zijn. Ik denk dat het nu wel genoeg is met "zijn" willetjes rekening te houden. Ik heb me meer dan genoeg aangepast aan zijn situatie tijdens de relatie, en erna ook in de mate van het mogelijke. Mijn wens was niet uit elkaar gaan, mijn wens was een concrete uitleg te krijgen waarom hij dat den eventueel wel wou, mijn wens was alsnog praktische zaken afhandelen, mijn wens was dan een contactloze periode inlassen waarna we dan praktische zaken afhandelen en we ontdaan van de heftigste emoties toch een deftig gesprek kunnen voeren, mijn wens is een contactloze periode inlassen en daarna praktische zaken afhandelen... En nu is het genoeg geweest met mijn wensen telkens bij te stellen uit respect dat hij tijd en afstand nodig heeft.
Weet je wat het is met zo'n toestanden als je geen plausibele uitleg krijgt, dan is die er gewoon helemaal niet. Er was in ons geval helemaal geen sprake van bedrog zoals bij jou bijvoorbeeld of ernstige dingen die schreeuwen om ervan weg te lopen, ook niet van sleur, al moesten initiatieven vaak van mij komen om wat te gaan doen. Ik heb hem nooit monddood gemaakt als hij zich uitsprak over iets wat hem niet zinde, integendeel. Niemand is perfect uiteraard, maar ik vind naderhand dat hij eigenlijk niet zoveel redenen heeft om zo'n drastische beslissing te nemen en daarna nog de scepter te zwaaien. Ik heb mezelf genoeg in vraag gesteld de afgelopen tijd, en ook werkpunten gevonden ja, maar niet van die aard iemand zo te behandelen.
Op die manier is bij mij de gedachte gerezen, dat hij -maar dat vermoedde ik al eerder- zeer impulsief een beslissing nam al dan niet onder invloed van zijn ouders en dat hij nu met de gebakken peren zit, maar uit trots of uit loyaliteit/schrik voor diezelfde ouders niet terugkomt op die beslissing.
Als hij er niets om gaf, zou hij zich niet bezighouden met dingen te verwijderen op facebook. Foto's hebben even wat bekijks nadat je ze net poste, maar daarna niet meer. Dan zou hij ook niet zo makkelijk shiften van "ik zie het echt niet meer zitten" naar "ik zie je nog steeds graag, maar ik zie praktische bezwaren en ik kan niet voorspellen of die overkomelijk zijn"
Laat het vooral weten! Wil eigenlijk de OP wel een make-over geven, maar ja, eerste lapo-hunten!quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:48 schreef runaway het volgende:
Ik heb zojuist het boek 'leven in je leven' besteld. Ben benieuwd wat dat gaat brengen, heb nl. wel het idee dat ik een soort valkuil heb dat ik mezelf soms op de 2e plek zet en 'niet goed genoeg' vind.
Misschien kunnen bij de OP ook wat boekentips?
Kan erbij!quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:46 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Laat het vooral weten! Wil eigenlijk de OP wel een make-over geven, maar ja, eerste lapo-hunten!
En dat had je niet even via de gemeente zelf kunnen regelen, of zelf kunnen downloaden...?quote:Op zaterdag 6 september 2014 21:35 schreef Woestenijhumor het volgende:
Grr! Nu mailt hij me documenten door die ik al nodig heb sinds mijn terugkomst in België. Ze stonden op zijn pc, dus ik hem meermaals moeten mailen van "Kijk, ik weet dat je liever geen contact heb, maar ik heb die formats echt dringend nodig om mijn werkloosheidsuitkering in orde te krijgen."
Begin augustus het de laatste keer gestuurd, dan wel gevolgd door dat hij inderdaad moest ophouden met zijn wens afstand te houden niet als allerbelangrijkste in de wereld moest zien en nu maar gewoon eens even volwassen die documenten doorstuurt.
Nu mail hij die door, ruim een maand later, nadat ik hem gisteravond blokkeerde...
Ik heb echt geen zin in dat soort spelletjes...
Nee, dat waren er vanuit Zweden, en heb ze idd opnieuw aangevraagd. Dwaas dat alles samen een maand gekost heeft, want ik heb ze vorige week ontvangen. Dat had al zes weken in orde kunnen zijn als hij nu eens gewoon normaal deed.quote:Op zondag 7 september 2014 09:35 schreef Brannagh het volgende:
[..]
En dat had je niet even via de gemeente zelf kunnen regelen, of zelf kunnen downloaden...?
Oh nu nog continu? Wat is er gebeurd?quote:Op zondag 7 september 2014 20:36 schreef Atemno het volgende:
Hallo, na vier jaar er nog niet overheen. Voel die leegte continue, niet prettig.
Ik kwam haar tegen bij een restaurant deze avond. Gelukkig was ze net op weg naar de auto toen ik arriveerde. Het doet alleen nog zoveel pijn omdat ik niet weet wat ze doet, of heeft gedaan, of misschien wel niks heeft gedaan met iemand. Voor mij was zij de ware en acceptatie in het verlies heb ik soms, maar soms ook helemaal niet.quote:Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef runaway het volgende:
[..]
Oh nu nog continu? Wat is er gebeurd?
Hoe zijn die jaren dan verlopen? Is het niet enorm slopend? Ik denk dat mijn langste periode van verdriet ook zoiets moet geweest zijn. We pasten destijds heel goed bij elkaar, en mijn relaties daarna liepen op de klippen omdat ze niet zo goed waren. Het is pas overgegaan toen ik iemand vond die nog beter bij me paste en inmiddels was hij samen met een heel veel jonger meisje (op het pedofiele af) en nam haar levenstijl volledig over, dusja... maar ik was echt compleet opgebrand.quote:Op zondag 7 september 2014 20:42 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ik kwam haar tegen bij een restaurant deze avond. Gelukkig was ze net op weg naar de auto toen ik arriveerde. Het doet alleen nog zoveel pijn omdat ik niet weet wat ze doet, of heeft gedaan, of misschien wel niks heeft gedaan met iemand. Voor mij was zij de ware en acceptatie in het verlies heb ik soms, maar soms ook helemaal niet.
Niemand is zo goed als zij, dat is ook mijn probleem. Ik snap dat je er bang voor bent, maar je zit nu toch in een hele goede relatie?quote:Op zondag 7 september 2014 21:10 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Hoe zijn die jaren dan verlopen? Is het niet enorm slopend? Ik denk dat mijn langste periode van verdriet ook zoiets moet geweest zijn. We pasten destijds heel goed bij elkaar, en mijn relaties daarna liepen op de klippen omdat ze niet zo goed waren. Het is pas overgegaan toen ik iemand vond die nog beter bij me paste en inmiddels was hij samen met een heel veel jonger meisje (op het pedofiele af) en nam haar levenstijl volledig over, dusja... maar ik was echt compleet opgebrand.
Ik wil het nooit meer meemaken, en de afgelopen zeven jaar is het ook nooit meer zo langdurig geweest. Nu heb ik er wel opnieuw schrik voor, omdat het in mijn laatste relatie wel erg goed zat en die abrupt eindigde
Waarom was het voorbij tussen jullie overigens?
Ik zat in een goeie relatie, vandaar ik hier in dit topic zit te janken nuquote:Op zondag 7 september 2014 21:17 schreef Atemno het volgende:
[..]
Niemand is zo goed als zij, dat is ook mijn probleem. Ik snap dat je er bang voor bent, maar je zit nu toch in een hele goede relatie?
Dat is een heel lang verhaal. Het kwam iig niet van mijn kant.
Ow excuus, ik dacht dat het over die langste periode ging. Is je laatste ex dus met een veel jonger meisje?quote:Op zondag 7 september 2014 21:20 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Ik zat in een goeie relatie, vandaar ik hier in dit topic zit te janken nu
Waarom zou je jezelf zo lang kwellen? Geen enkele vrouw is het waard om zo lang op een voetstuk gehouden te worden.quote:Op zondag 7 september 2014 20:36 schreef Atemno het volgende:
Hallo, na vier jaar er nog niet overheen. Voel die leegte continue, niet prettig.
Nee hoor, dat was zeven jaar geleden, maar hij is er inmiddels mee gehuwd, want nu is ze meerderjarig.quote:Op zondag 7 september 2014 21:21 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ow excuus, ik dacht dat het over die langste periode ging. Is je laatste ex dus met een veel jonger meisje?
Ahja. Sterkte!quote:Op zondag 7 september 2014 21:25 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Nee hoor, dat was zeven jaar geleden, maar hij is er inmiddels mee gehuwd, want nu is ze meerderjarig.
Of mijn laatste ex iemand heeft, weet ik niet. Het zou wel snel zijn. Het is uit sinds half juli.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |