abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 1 september 2014 @ 18:17:02 #101
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_144069597
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Moet ik doen.
Weet alleen niet zo goed hoe ik dat aanpakken moet, wil eigenlijk simpelweg beginnen met me wat bewust worden waarom ik iets doe, en dan de keuze maken om het toch niet te doen. Eh...das heel vaag... onbewust ben ik een controlfreak, ik zal denk ik bewust moeten leren loslaten en ontspannen.
Het zal wel gewenning zijn geworden maar ik heb geen idee.

Ik ben er ook van hoor dat als iets moet gebeuren ik het liever zelf doe aangezien ik dan weet dat het dan goed gebeurd. :')

quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 16:27 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Wat hypocriet dat je er dan zelf ook een percentage aan geeft :9

Het klikt of het klikt niet: ik klikte heel goed met mijn ex. Met mijn ex daarvoor ook. Maar er ontbraken ook nog heel veel dingen. Met mijn eerste ex klikte ik 70%, tweede 75%, terwijl het allebei echt hele leuke jongens waren. Alleen vergeef je in een relatie nogal snel dingen, ik althans wel.

Nu hoop ik gewoon iemand tegen te komen waarmee het klikt, die zijn afspraken nakomt en mij waardeert voor de persoon die ik ben, maar ook waarmee het fysiek 'klopt'. Innerlijk gaat boven uiterlijk, maar hij móet en zál bruine ogen hebben :')
Niks mis met hypocriet zijn op z'n tijd :7

Nouja, het is niet voor niks je ex toch, blijkbaar klikte er toch bepaalde dingen niet dan. Wat mij betreft hoort het gewoon vanaf het begin af aan al goed te zitten anders gaat het uiteindelijk toch fout lijkt me. (Hoewel dat soort dingen natuurlijk makkelijk zeggen is als er eventuele gevoelens om de hoek komen :') )

Dat zijn toch wel 2 basis dingen die gewoon standaard horen te zijn? In iedergeval, waarom zou je afspraken niet nakomen in een relatie.
  maandag 1 september 2014 @ 18:19:09 #102
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_144069658
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:17 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het zal wel gewenning zijn geworden maar ik heb geen idee.

Ik ben er ook van hoor dat als iets moet gebeuren ik het liever zelf doe aangezien ik dan weet dat het dan goed gebeurd. :')

[..]

Niks mis met hypocriet zijn op z'n tijd :7

Nouja, het is niet voor niks je ex toch, blijkbaar klikte er toch bepaalde dingen niet dan. Wat mij betreft hoort het gewoon vanaf het begin af aan al goed te zitten anders gaat het uiteindelijk toch fout lijkt me. (Hoewel dat soort dingen natuurlijk makkelijk zeggen is als er eventuele gevoelens om de hoek komen :') )

Dat zijn toch wel 2 basis dingen die gewoon standaard horen te zijn? In iedergeval, waarom zou je afspraken niet nakomen in een relatie.
Ja, klopt. Maar hé, liefde maakt blind.

Geen idee, vraag het aan hem. Heb het heel lang gepikt, zelfs goed lopen praten, maar op een bepaald moment was het ook echt klaar.

Wat is jouw verhaal eigenlijk, of lees ik daar enorm overheen?
pi_144070115
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:27 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Op de basisschool was er een formule met namen, maar die ben ik helaas vergeten

Ik matchte als enige 99% met die leuke jongen uit groep 7 :@
Haha was dat niet met letters?
Dus Petra en Peter hebben dikke match?
  maandag 1 september 2014 @ 18:33:33 #104
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_144070138
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:32 schreef runaway het volgende:

[..]

Haha was dat niet met letters?
Dus Petra en Peter hebben dikke match?
Ja, dat.

Geen idee, volgens mij was het juist met hele verschillende letters. Zal het even voor je googlen :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei, maar 15%
pi_144070872
quote:
[..]

Kwestie van dingen uit handen gaan geven. Je noemde als voorbeeld op vakantie gaan. Je zou, bijvoorbeeld, de volgende keer kunnen zeggen "Goed, nu regelen jullie alles en zorgen ervoor dat ik niks regel". En hoewel de vakantie misschien niet zo supervlekkeloos verloopt als je zelf zou willen, zul je zien dat het eigenlijk toch wel goed gaat. Maar ook bijvoorbeeld bij je vereniging.

Tuurlijk, jij bent gewoon jij, dus dat stukje controlfreak zal je bijblijven. Jij wil controle hebben over dingen omdat je dat een gevoel van veiligheid geeft. Maar het werkt net als vertrouwen: als je jezelf kwetsbaar opstelt, dan zie je pas wat voor goeds het je kan doen.
Daar heb je gelijk in.
Op vakantie heb ik dit trouwens wel aangekaart, aangegeven dat ik de accommodatie, vliegtickets en een uitje heb georganiseerd en ik verwacht dat de rest ook initiatief neemt om dingen te regelen en uitjes te organiseren. Dit kwam niet van de grond, en na veel chaos (omdat men onbewust van mij verwachtte dat omdat ik alles uitgezocht had het wel zou regelen en ik dat niet deed) koos ik ervoor om met een deel van de groep niet meer op te trekken. Maar volgend jaar stel ik voor om weliswaar samen op vakantie te gaan, maar het regelen aan een ander over te laten. Al ga ik dan mogelijk wel met andere mensen, ik ben zelf een hele actieve vakantieganger ben en had veel moeite met de lakse houding van sommigen.

En wat je zegt, ik kan dat op veel meer vlakken doen. Lastig is dat veel mensen regelwerk aan mij overlaten omdat ik daar best goed in ben. Maargoed, betekent niet dat ik alles moet regelen en niet af en toe even kan chillen.
  maandag 1 september 2014 @ 20:54:12 #106
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_144077095
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 18:19 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar hé, liefde maakt blind.

Geen idee, vraag het aan hem. Heb het heel lang gepikt, zelfs goed lopen praten, maar op een bepaald moment was het ook echt klaar.

Wat is jouw verhaal eigenlijk, of lees ik daar enorm overheen?
Helaas wel ja.

Dat soort dingen zou het voor mij wel snel klaar zijn, afspraken niet nakomen en iemand die me niet neemt zoals ik ben. Maar op een gegeven moment houdt het op inderdaad.

Heeft hier ook niet gestaan. Vorig jaar uitgemaakt omdat het naar mijn mening het niet werkte en we beide op een ander punt stonden. En nog een aantal dingen die los van haar stonden hebben ook meegespeeld.
pi_144077420
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:24 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

"Goed, nu regelen jullie alles en zorgen ervoor dat ik niks regel".
Don't try this at home. De rest regelt niks. Ik heb het uitgeprobeerd. Controlfreak dat ik ben :')

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:11 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dat is een beetje het punt waar ik op zit. Ik wil de cyclus van relaties met heftige personen doorbreken. En ik denk dat het erin zit dat ik die mensen opzoek omdat ze me helpen los te laten, alleen dat wel meteen heel extreem doen.

Ik zie die angst om los te laten en te genieten ook in veel andere aspecten van mijn leven terugkomen. Soms positief maar ook wel negatief. Ik ben altijd heel goed voorbereid, op vakantie weet ik precies wat er op locatie te doen is en ken ik de kaart al, ik vergeet niks en heb meestal ook wel wat dingen bij me waarvan ik weet dat de anderen het gaan vergeten.

Aan de andere kant kost het mij veel tijd, en geregeld, ik organiseer meestal de vakantie van mijn vriendengroep omdat ik dat goed kan en ik dan weet dat het goed geregeld is. Tickets boeken, accomodatie zoeken etc. Al ben ik tot aankomst wel bang dat er iets misgaat, we bijvoorbeeld zijn opgelicht door de verhuurder van de accommodatie.

Eigenlijk is het zo dat ik goed kan regelen en dat ook veel doe, maar dat komt voort uit angst om erop te vertrouwen dat het wel goed komt. Vaak als ik iets doe heb ik het gepland, en als ik bijvoorbeeld uitga denk ik na over hoeveel ik wil drinken, wanneer ik weer naar huis ga, of ik ga fietsen, een taxi neem of bij een vriend ga crashen. Terwijl het zo relaxed zou zijn om daar pas op het moment dat het ertoe doet over na te denken, of in elk geval in veel mindere mate ermee bezig te zijn.
Je kan ook proberen op een andere manier te zoeken naar het ding waardoor jij dingen los kan laten. Dat hoeft niet per se in je vriend te zitten. Het kan ook in jezelf zitten, in sport, in vrienden, in één of ander praatclubje, in ...

Het is inderdaad veel beter om er wat meer relaxed in te zijn. Je kan veel regelen hoor, en als je dat leuk vindt: vooral doen. Maar niet alles regelen. Dat is nergens voor nodig. Houd dingen in je achterhoofd, maar spreek wel met de groep af dat je een dagje wel ziet wat jullie gaan doen, gewoon wat op die dag goed voelt of waar jullie over gehoord hebben op locatie. Ik weet niet hoe straks je alles precies plant, als het zelfs is van: we eten bij die en die restaurants op die dagen, kan je daarin ook wat meer vrijheid krijgen. Ga mee in de flow van de vakantie zelf. Alles wat je vooraf bedacht en uitgezocht hebt is leuk, maar als je je per se overal aan wil houden én als je per se alles opgezocht wil hebben, dan verpest het ook je eigen plezier als er niet gebeurd wat jij wil.

Het is een beetje te vergelijken met als ik wielren. Ik maak altijd de routes. Maar als we een keertje verkeerd zijn gefietst, kies ik er niet voor om mij aan het originele plan te houden en terug te fietsen, maar denk ik eerst na over een alternatief op de huidige weg. In plaats van de vórige linksaf, gewoon de vólgende linksaf gaan. Kom je vanzelf wel weer terecht op iets dat lijkt op wat het plan was, in dit geval mijn vooraf bedachte route. Soms, als je weet dat de volgende weg linksaf pas 20km verderop is, is het wel handig om terug te rijden. Maar dat is echt niet altijd nodig.

quote:
99s.gif Op maandag 1 september 2014 18:33 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Ja, dat.

Geen idee, volgens mij was het juist met hele verschillende letters. Zal het even voor je googlen :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei, maar 15%
34% met mijn vriendin ;( ik ga het uitmaken. Dan kan ik hier weer zielig komen doen.
  maandag 1 september 2014 @ 21:41:24 #108
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_144079541
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:00 schreef Aisomont het volgende:

[..]

34% met mijn vriendin ;( ik ga het uitmaken. Dan kan ik hier weer zielig komen doen.
Verdorie, ik match met niemand meer dan 25% :'(
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:15:35 #109
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_144099080
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:41 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Verdorie, ik match met niemand meer dan 25% :'(
58% Met mijn eerste vriendinnetje O+

Moet beter kunnen though :')
Maar wel hoogste tot nu toe.
pi_144103365
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:00 schreef Aisomont het volgende:

[..]

Don't try this at home. De rest regelt niks. Ik heb het uitgeprobeerd. Controlfreak dat ik ben :')

[..]

Je kan ook proberen op een andere manier te zoeken naar het ding waardoor jij dingen los kan laten. Dat hoeft niet per se in je vriend te zitten. Het kan ook in jezelf zitten, in sport, in vrienden, in één of ander praatclubje, in ...

Het is inderdaad veel beter om er wat meer relaxed in te zijn. Je kan veel regelen hoor, en als je dat leuk vindt: vooral doen. Maar niet alles regelen. Dat is nergens voor nodig. Houd dingen in je achterhoofd, maar spreek wel met de groep af dat je een dagje wel ziet wat jullie gaan doen, gewoon wat op die dag goed voelt of waar jullie over gehoord hebben op locatie. Ik weet niet hoe straks je alles precies plant, als het zelfs is van: we eten bij die en die restaurants op die dagen, kan je daarin ook wat meer vrijheid krijgen. Ga mee in de flow van de vakantie zelf. Alles wat je vooraf bedacht en uitgezocht hebt is leuk, maar als je je per se overal aan wil houden én als je per se alles opgezocht wil hebben, dan verpest het ook je eigen plezier als er niet gebeurd wat jij wil.

Het is een beetje te vergelijken met als ik wielren. Ik maak altijd de routes. Maar als we een keertje verkeerd zijn gefietst, kies ik er niet voor om mij aan het originele plan te houden en terug te fietsen, maar denk ik eerst na over een alternatief op de huidige weg. In plaats van de vórige linksaf, gewoon de vólgende linksaf gaan. Kom je vanzelf wel weer terecht op iets dat lijkt op wat het plan was, in dit geval mijn vooraf bedachte route. Soms, als je weet dat de volgende weg linksaf pas 20km verderop is, is het wel handig om terug te rijden. Maar dat is echt niet altijd nodig.
Op zich ben ik wel flexibel daarin denk ik. Het is meer dat ik altijd alles regel en plan en bijvoorbeeld op de vakantie de enige was die dat deed. En het kost best wat energie om dat voor 9 man te doen.

Tijdens de vakantie waren we op het verkeerde station uitgestapt, we wilden naar Pompeii. Bleken we vlakbij Herculaneum te zitten, iets vergelijkbaars. Omdat ik het wist en weinig zin had nog een uur kwijt te zijn met de weg vinden naar Pompeii heb ik voorgesteld naar Herculaneum te gaan en dat pakte heel goed uit. Flexibel ben ik wel. Alleen regel ik alles altijd tot in de puntjes, en houdt dus ook al rekening met als iets misgaat, zodat ik daar ook weer op kan anticiperen. 8)7
pi_144107224
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:13 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Op zich ben ik wel flexibel daarin denk ik. Het is meer dat ik altijd alles regel en plan en bijvoorbeeld op de vakantie de enige was die dat deed. En het kost best wat energie om dat voor 9 man te doen.

Tijdens de vakantie waren we op het verkeerde station uitgestapt, we wilden naar Pompeii. Bleken we vlakbij Herculaneum te zitten, iets vergelijkbaars. Omdat ik het wist en weinig zin had nog een uur kwijt te zijn met de weg vinden naar Pompeii heb ik voorgesteld naar Herculaneum te gaan en dat pakte heel goed uit. Flexibel ben ik wel. Alleen regel ik alles altijd tot in de puntjes, en houdt dus ook al rekening met als iets misgaat, zodat ik daar ook weer op kan anticiperen. 8)7
Meer loslaten dus :*
pi_144118238
Sinds gisterenmorgen ben ik in mijn nieuwe flat getrokken. Ik dacht eindelijk wat rust te hebben, maar ik voel me heel slecht sinds gisterenavond. Ook problemen buiten om de breuk. Gedoe met de Belgische bureaucratie waardoor ik nog steeds geen uitkering heb. Nu heb ik al wel dat deeltijdse baantje, maar daar word ik pas eind september voor uitbetaald en ook zou ik nog een deeltijdse werkloosheidsvergoeding moeten krijgen die bijpast tot aan het minimumloon.
Nu heb ik dus nog steeds geen geld om wat leuks voor mezelf te doen, een cursus te volgen of wat te gaan drinken en onder de mensen te komen.

Ik heb al veel gehuild, vooral uit woede, naar mijn familie toe. Ik zie niet waarom ik mijn moeder zou moeten dankbaar zijn me op de wereld te zetten. Ik en mijn zus zijn gewoon altijd een middel geweest om kindergeld en studiebeurzen binnen te halen, en haar eigen frustraties op af te reageren.
En ook woede naar mijn ex. Het is gewoon ongelooflijk oneerlijk wat hij heeft gedaan.

Ik was al zot aan het piekeren dus ik ging even een wandelingetje maken, komen er een hele hoop dingen op mijn pad die me aan hem doen denken. Ik dacht dat het beter ging, maar sinds gisteren ben ik ervaar ik echt een drop. Er was gisteren nochtans niets dat kon triggeren. Integendeel, ik was 's morgens in mijn nopjes omdat ik mijn flat kon. :'(
Het leven is een' krijgsbanier, door goede en kwade dagen, gescheurd, gevlekt, ontvallen schier, kloekmoedig voorwaards dragen.
pi_144122584
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:20 schreef Woestenijhumor het volgende:
Sinds gisterenmorgen ben ik in mijn nieuwe flat getrokken. Ik dacht eindelijk wat rust te hebben, maar ik voel me heel slecht sinds gisterenavond. Ook problemen buiten om de breuk. Gedoe met de Belgische bureaucratie waardoor ik nog steeds geen uitkering heb. Nu heb ik al wel dat deeltijdse baantje, maar daar word ik pas eind september voor uitbetaald en ook zou ik nog een deeltijdse werkloosheidsvergoeding moeten krijgen die bijpast tot aan het minimumloon.
Nu heb ik dus nog steeds geen geld om wat leuks voor mezelf te doen, een cursus te volgen of wat te gaan drinken en onder de mensen te komen.

Ik heb al veel gehuild, vooral uit woede, naar mijn familie toe. Ik zie niet waarom ik mijn moeder zou moeten dankbaar zijn me op de wereld te zetten. Ik en mijn zus zijn gewoon altijd een middel geweest om kindergeld en studiebeurzen binnen te halen, en haar eigen frustraties op af te reageren.
En ook woede naar mijn ex. Het is gewoon ongelooflijk oneerlijk wat hij heeft gedaan.

Ik was al zot aan het piekeren dus ik ging even een wandelingetje maken, komen er een hele hoop dingen op mijn pad die me aan hem doen denken. Ik dacht dat het beter ging, maar sinds gisteren ben ik ervaar ik echt een drop. Er was gisteren nochtans niets dat kon triggeren. Integendeel, ik was 's morgens in mijn nopjes omdat ik mijn flat kon. :'(
Je hebt ups en downs, het is geen continu stijgende lijn. Soms heb je gewoon weer eventjes een tijdje waarin je je kut voelt. Zolang de periodes elke keer ietsjes korter worden, is het goed.

Wel vervelend inderdaad, al die geldproblemen. Normaal zou ik zeggen, neem een vriendin mee en ga lekker interieurshoppen. Maar goed, als jij niet naar de mensen kan gaan, laat de mensen dan naar jou komen. Organiseer een housewarming, iedereen neemt zelf wat mee. Klinkt goedkoop, maar ik neem aan dat je vrienden ook wel begrip kunnen tonen voor je situatie.

Wat je familie betreft, je bent gelukkig niet verplicht van ze te houden of met ze om te gaan. Ik snap dat het de sociale norm is, maar als je familie je alleen maar negativiteit bezorgt, gewoon niet doen. Je moet de dingen doen die jou gelukkig maken, en de dingen uit de weg gaan die je daar vanaf houden. En of dat nou je familie is of de nare buurman met zijn blafhond, maakt niet uit.

Je mag kwaad zijn, je mag huilen, je mag schreeuwen. Doe het vooral. Het is beter al die frustratie en al dat verdriet naar buiten te gooien dan het op te kroppen. En blijf praten. Met vrienden, met ons, maakt niet uit. Al die negatieve dingen moeten je lichaam uit, dus laat ze dat ook. En dan komt het echt wel weer goed met je.
pi_144127726
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:20 schreef Woestenijhumor het volgende:
Sinds gisterenmorgen ben ik in mijn nieuwe flat getrokken. Ik dacht eindelijk wat rust te hebben, maar ik voel me heel slecht sinds gisterenavond. Ook problemen buiten om de breuk. Gedoe met de Belgische bureaucratie waardoor ik nog steeds geen uitkering heb. Nu heb ik al wel dat deeltijdse baantje, maar daar word ik pas eind september voor uitbetaald en ook zou ik nog een deeltijdse werkloosheidsvergoeding moeten krijgen die bijpast tot aan het minimumloon.
Nu heb ik dus nog steeds geen geld om wat leuks voor mezelf te doen, een cursus te volgen of wat te gaan drinken en onder de mensen te komen.

Ik heb al veel gehuild, vooral uit woede, naar mijn familie toe. Ik zie niet waarom ik mijn moeder zou moeten dankbaar zijn me op de wereld te zetten. Ik en mijn zus zijn gewoon altijd een middel geweest om kindergeld en studiebeurzen binnen te halen, en haar eigen frustraties op af te reageren.
En ook woede naar mijn ex. Het is gewoon ongelooflijk oneerlijk wat hij heeft gedaan.

Ik was al zot aan het piekeren dus ik ging even een wandelingetje maken, komen er een hele hoop dingen op mijn pad die me aan hem doen denken. Ik dacht dat het beter ging, maar sinds gisteren ben ik ervaar ik echt een drop. Er was gisteren nochtans niets dat kon triggeren. Integendeel, ik was 's morgens in mijn nopjes omdat ik mijn flat kon. :'(
Als je blijft piekeren over zaken zul je nooit rust vinden. Sommige dingen kun je niet veranderen en daar moet je je dan ook niet al te druk om maken maar mee leren gaan leven. Mijn moeder is bijvoorbeeld een achterbakse hoer die onder andere jarenlang alimentatiegeld heeft gebruikt voor zichzelf wat eigenlijk voor mijn broer en mij bedoeld was. Maar nee ik heb vanaf mijn 14de moeten werken om mijzelf te kunnen onderhouden. En dat is 1 voorbeeld van de vele.
Ik kan er nog steeds boos om worden maar dat heeft 0 effect. Ik heb ermee leren leven en haar volledig uit mijn leven verwijderd. Alleen op officiële documenten bestaat ze nog voor mij, maar meer ook niet.

Je hebt niet altijd geld nodig om onder de mensen te kunnen komen, daar ben ik zelf op de harde manier achter gekomen. Als je niks onderneemt zal er ook niks op je pad komen, daar moet je echt zelf wat aan doen. En heb je het even moeilijk? Vraag om hulp. Er zijn genoeg mensen die je willen helpen. Ook al is de stap om het te vragen nog zo groot, probeer het en je zult zien dat het wel mee valt.
pi_144133658
Ik ben ook weer in dit topic te vinden. Na een kortstondige 'verliefdheid' op m'n nieuwe ex is het nu ook weer voorbij. Ik ben blijkbaar nog steeds niet over m'n vorige ex heen, dus dat schiet niet echt op. :')
Burning bridges gives you so much more
pi_144215324
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:40 schreef Amplifier het volgende:
Hallo! Ik meld me in dit topic. Ik ga geen kloon aanmaken want ik schaam me er niet voor. Ik heb serieus hulp nodig. Mijn verhaal:

Ik heb 1,5 jaar een serieuze relatie gehad. Ik ben 21, het betreffende meisje is 15. Het ging allemaal hartstikke goed, tot we meer ruzie kregen. Ik werk zaterdags van 05:00-20:00 en s’avonds spreken we altijd af. Dan blijft ze slapen en gaat ze zondagavond weer naar huis,
Ik zal eerst eens even wat verdieping geven. Mijn ex (pijnlijk om dat te moeten zeggen...) woont bij haar vader. Haar vader is telkens voor 2/3 weken op zakenreis naar het buitenland. Zij had het uitgemaakt omdat ze "'vrijheid'' wilde. Dat was afgelopen zondag. Die zaterdag ervoor hadden we ruzie gehad. Ze wilde s’avonds naar een kermis. Ik zei: lekker gezellig, heb ik de hele dag gewerkt en ben je s’avonds weg. Zij zegt: ja ik kies mijn vriendje boven de kermis. Ik blijf bij jou. Ik was dus de hele dag vrolijk. Tot ik opeens een appje kreeg om 17:00: Ik ga naar de bios. Ik zei: Nou lekker gezellig. Zij zegt: Ja ik kan nooit wat doen op zaterdagavond... Ik vind dat ze best wel eens wat mag doen, maar dit vond ik gewoon een grote teleurstelling. Ze wilde s’avonds nog wel blijven slapen maar dat hoefde ook niet meer van mij. Nu zegt ze ja ik mag nooit zaterdags weg enzo.

Die zondag heeft ze het uitgemaakt. Nu was haar vader weg en had ze niks tegen haar vader gezegd, die was dus in de veronderstelling dat ze bij mij sliep. Ze sliep thuis, en maakte er een puinhoop van. Ze zit ook aan de waterpijp, waar ik en iedereen in haar familie tegen is. Ze is toegesproken door haar oma en woont nu noodgedwongen bij haar tante. Daar heeft ze wel regelmaat. Ze moet om 22:00 thuis zijn en eet en slaapt daar.

Ik heb gevraagd of er een ander in het spel was, ze zei dat dat niet zo was. Dit terwijl ze de icebucketchallenge deed en een jongen nomineerde. Ze sturen ook de hele tijd hartjes naar elkaar. Ik heb ernaar gevraagd en ze zegt niet verliefd om hem te zijn, en andersom ook niet omdat ze het gevraagd heeft. Wel appen ze naar elkaar en liken ze elkaars foto's. Ik ben dan ook wel extreem jaloers dus misschien zit daar ook een deel van het probleem.

Wat moet ik hier nou mee? Ik heb zoveel pijn en voel me echt kut, alsof mijn hart vertrapt is..... Ik denk de hele dag aan haar en s’nachts schrik ik huilend uit nachtmerries wakker en huil ik zo 1-1,5 uur. Ik heb een week gesmeekt dat ik haar terug wilde maar ze zegt dat ze me niet meer leuk vind. Dat kan toch niet ineens?? Ik heb ook met mijn stomme kop gedreigd dat ik ramen zou ingooien bij haar e.d. en gezien mijn toestand ben ik daar echt toe in staat. Het kan alleen niet vanwege mijn goede stage, die raak ik dan echt kwijt. En dat is mijn opzet tot een baan later dus dat kan ik niet hebben..... Wat moet ik nu?

Van haar tante en oma hoor ik wel dat ze veel huilt om mij, en echt verdriet heeft. Ze heeft mijn foto nog steeds en draagt het horloge wat ik haar gegeven heb. Het lijkt alleen voor mij dat ze alleen maar lol heeft en leuke dingen doet. Ze doet ook bot tegen me. Ik heb haar nu verwijderd op facebook en whatsapp maar ik blijf aan haar denken ik kan er niet meer tegen. Ik ben psychisch helemaal gesloopt. Hulp wil ik wel accepteren maar het is allemaal zo onbereikbaar en duur...

Ik voel me echt kut, eet weinig en drink weinig (alleen bier gaat er wel in). Ik voel me zo nutteloos en lelijk.... Ze heeft ook een appfoto van Gregory van der Wiel ineens en dat had ze ook nooit. Als ik daarna vraag zegt ze ja hij is knap. Ik voel me zo vernederd... Ik hou nog steeds ontzettend van der maar ze doet me alleen maar pijn.... Iedereen zegt wacht gewoon tot ze begint te praten maar wat nu als ze nooit meer tegen me praat?
Update:

Begin me klein beetje beter te voelen. Gister alle contact verwijderd: facebook,whatsapp, en sinds vandaag ook snapchat. Die jongen van de icebucketchallenge stond bij haar ook op nummer 1 in snapchat. Zij zegt 1x een snap gestuurd te hebben. Ik merk wel dat ik steeds minder met haar bezig ben, maar toch doet het nog ontzettend pijn. Het is nu 2 weken geleden en nog steeds geef ik een kusje op onze foto en stop hem onder mijn kussen als ik ga slapen elke avond :')

Begin nu wel meer te eten en drinken, sinds vandaag voor het eerst weer een volle maaltijd gegeten s'avonds in plaats van de gebruikelijke 4 hapjes... Ik mis haar nog steeds en vraag me af of zij wel net zoveel van me hield als ik van haar.. Bedankt voor alle reacties hier en ik vind jullie verhalen ook heel interessant om te lezen!
pi_144223226
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Update:

Het is nu 2 weken geleden en nog steeds geef ik een kusje op onze foto en stop hem onder mijn kussen als ik ga slapen elke avond :')
Niet doen. Serieus. Wegdoen die foto. Je doet er nu wel een beetje grappig over, maar je blokkeert jezelf alleen maar.
quote:
Begin nu wel meer te eten en drinken, sinds vandaag voor het eerst weer een volle maaltijd gegeten s'avonds in plaats van de gebruikelijke 4 hapjes... Ik mis haar nog steeds en vraag me af of zij wel net zoveel van me hield als ik van haar.. Bedankt voor alle reacties hier en ik vind jullie verhalen ook heel interessant om te lezen!
Misschien hield ze ooit net zoveel van jou als andersom, misschien zelfs meer, misschien minder. Maar dingen veranderen, zeker meisjes van haar leeftijd. Goed om te horen dat je weer beter eet, toch weer een klein stapje. En met genoeg kleine stapjes kom je er vanzelf! :)
pi_144229110
Ik weet niet wat er met me aan de hand is. Ik zou me beter moeten gaan voelen, maar het gaat net slechter...

Ik heb het gevoel dat afstand nemen nog meer afstand creëert. Ik voel me nu zo dom dat ik alweer dat goedbedoelde fabeltje van afstand en tijd heb gelooft. Die afstand en tijd wordt helemaal niet aangewend om na te denken en positieve dingen te herinneren, om te missen, etc... Het leidt (in mijn liefdesleven althans) naar een heel definitieve breuk. Ik heb enkele ex-partners zelfs nooit meer teruggezien. Die hebben mij nooit meer geantwoord, ook niet toen ik na een paar maanden volledige stilte, gewoon vroeg of ik mijn cd's terugkreeg ofzo.

Ik vrees dat de huidige situatie ook zo zal uitdraaien, maar dat het nu gewoon gestaag verloopt, of hij doet het in stapjes en politiek correct. Twijfels uiten, maar me de eerste dagen nog elke dag bellen en toch elke dag kleine dingetjes doen verdwijnen op facebook, paar en dan elke dag een paar fotootjes en telkens meer afstand vragen. Mij e-mailen om me een gelukkige verjaardag te wensen, maar toch melden dat hij bij deze het contact verbreekt. Ik heb hem geantwoord dat ik zelf geen contact meer wil en de spullen wel binnen een paar maand regelen (mijn eerste plan was eind september dat te doen, het is uit sinds half juli) als we beiden door het ergste heen zijn. Hij had zijn instellingen al eerder aangepast op fb zodat ik amper wat van 'm kon volgen op de duur. Ik ben een tijdje van facebook gegaan, niet alleen hij, maar heel facebook was te confronterend. Je weet wel; gelukkige koppeltjes, leuke vakanties, baby's, populariteit en likes. Pff... Ook leek het me beter dat potentiële werkgevers me nergens vonden, ookal staat mijn fb zo goed als volledig privé.

Ik heb inmiddels werk, een flatje en een maand zero contact (voordien al een absoluut minimum), dus ik zie er geen graten in me opnieuw aan te melden op fb. Nog geen 24u actief en hij heeft me eraf gezwiept, ons meneerke-ik-kom-nie-veel-op-facebook. Wat heeft dit nu weer te betekenen?
Maar serieus he... dat hij me direct zou geblokkeerd hebben na de breuk, niet netjes, maar nog enigszins logisch met al die emoties. Dit komt weer zo out of the blue, net zoals dat mailtje op mijn verjaardag. Wat hééft hij eraan om te laten zien dat hij geen contact wil, terwijl er geen contact is. Wil hij het erin wrijven, of denkt hij dat ik achterlijk ben ofzo?

In ieder geval; ik hem 'm nu geblokkeerd. Terug in eigen handen, dat heft.
Het leven is een' krijgsbanier, door goede en kwade dagen, gescheurd, gevlekt, ontvallen schier, kloekmoedig voorwaards dragen.
pi_144231397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:42 schreef Woestenijhumor het volgende:
Ik weet niet wat er met me aan de hand is. Ik zou me beter moeten gaan voelen, maar het gaat net slechter...

Ik heb het gevoel dat afstand nemen nog meer afstand creëert. Ik voel me nu zo dom dat ik alweer dat goedbedoelde fabeltje van afstand en tijd heb gelooft. Die afstand en tijd wordt helemaal niet aangewend om na te denken en positieve dingen te herinneren, om te missen, etc... Het leidt (in mijn liefdesleven althans) naar een heel definitieve breuk. Ik heb enkele ex-partners zelfs nooit meer teruggezien. Die hebben mij nooit meer geantwoord, ook niet toen ik na een paar maanden volledige stilte, gewoon vroeg of ik mijn cd's terugkreeg ofzo.
Ja, duh. Afstand nemen is bedoeld om afstand te maken. En het idee van een break-up is dan ook een definitieve break. Besef dat het over is, dat het allemaal zo positief niet was, en dat geen gedachte of gemis dat gaat veranderen.

quote:
Ik vrees dat de huidige situatie ook zo zal uitdraaien, maar dat het nu gewoon gestaag verloopt, of hij doet het in stapjes en politiek correct. Twijfels uiten, maar me de eerste dagen nog elke dag bellen en toch elke dag kleine dingetjes doen verdwijnen op facebook, paar en dan elke dag een paar fotootjes en telkens meer afstand vragen. Mij e-mailen om me een gelukkige verjaardag te wensen, maar toch melden dat hij bij deze het contact verbreekt. Ik heb hem geantwoord dat ik zelf geen contact meer wil en de spullen wel binnen een paar maand regelen (mijn eerste plan was eind september dat te doen, het is uit sinds half juli) als we beiden door het ergste heen zijn. Hij had zijn instellingen al eerder aangepast op fb zodat ik amper wat van 'm kon volgen op de duur. Ik ben een tijdje van facebook gegaan, niet alleen hij, maar heel facebook was te confronterend. Je weet wel; gelukkige koppeltjes, leuke vakanties, baby's, populariteit en likes. Pff... Ook leek het me beter dat potentiële werkgevers me nergens vonden, ookal staat mijn fb zo goed als volledig privé.

Ik heb inmiddels werk, een flatje en een maand zero contact (voordien al een absoluut minimum), dus ik zie er geen graten in me opnieuw aan te melden op fb. Nog geen 24u actief en hij heeft me eraf gezwiept, ons meneerke-ik-kom-nie-veel-op-facebook. Wat heeft dit nu weer te betekenen?
Maar serieus he... dat hij me direct zou geblokkeerd hebben na de breuk, niet netjes, maar nog enigszins logisch met al die emoties. Dit komt weer zo out of the blue, net zoals dat mailtje op mijn verjaardag. Wat hééft hij eraan om te laten zien dat hij geen contact wil, terwijl er geen contact is. Wil hij het erin wrijven, of denkt hij dat ik achterlijk ben ofzo?

In ieder geval; ik hem 'm nu geblokkeerd. Terug in eigen handen, dat heft.
Heb het idee dat je best wel eens stalkerig gedrag vertoont, dus wellicht dat ie je daarom blokkeert nu. Verjaardagwensen zijn heel gewoon, zeker als dat ook door facebook gemeld wordt.

Vraagje, bezoek jij een therapeut?
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:49:21 #120
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_144234073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:42 schreef Woestenijhumor het volgende:
*knip*
Net als Gray zei: uit heel je verhaal lijkt het alsof je zelf ook nogal opdringerig bent, en dat zal misschien wel de reden zijn dat hij je heeft geblokkeerd.

En de eenzaamheid is echt niet 1-2-3 weg. Dat duurt echt wel een poosje, en ja, dat doet pijn. Organiseer gewoon kleine feestjes, waarbij iedereen wat van eten of drinken meebrengt, zodat het niet duur is, maar je wel gewoon onder de mensen bent.

quote:
99s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

*knip*
En jij moet écht gaan beseffen dat het over is. Gooi die foto weg, het heeft geen zin. Je doet alleen jezelf er pijn mee.

Of zij net zoveel van jou gehouden heeft als jij van haar: het doet er niet meer toe. Ze heeft haar redenen gehad om een relatie met je te beginnen, maar ook een goede reden om het uit te maken.

Het leven is klote en op het einde ga je dood. Treur niet te lang en maak er zelf een feestje van, hoe moeilijk dan ook. Mijn leven is stúkken beter geworden nu ik de 'yes' challenge probeert te doen. Gewoon met alles en iedereen meedoen. Zelf dingen organiseren. Mensen waarmee je kan lachen zijn de beste pijnstiller.
pi_144239564
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 september 2014 08:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, duh. Afstand nemen is bedoeld om afstand te maken. En het idee van een break-up is dan ook een definitieve break. Besef dat het over is, dat het allemaal zo positief niet was, en dat geen gedachte of gemis dat gaat veranderen.

Heb het idee dat je best wel eens stalkerig gedrag vertoont, dus wellicht dat ie je daarom blokkeert nu. Verjaardagwensen zijn heel gewoon, zeker als dat ook door facebook gemeld wordt.

Vraagje, bezoek jij een therapeut?
Oei, ik denk dat er wat misbegrepen is. Ik heb hém nu geblokkeerd, niet omgekeerd.
Ik was een paar weken van facebook af, terwijl ik eigenlijk niet zo veel confrontatie met hem had daar, want hij had al eerder zijn instellingen aangepast waardoor er niks nieuws van hem binnen kwam. Vooral toen hij plots niet meer belde en begon dingen te wissen, terwijl we afgesproken hadden facebook e.d. nog even zo te laten qua foto's en relatiestatus tot we er wat uit waren.

We belden nog elke dag de eerste week om te bespreken hoe we er ons bij voelden. Hij wou "afstand en ruimte", waar ik op zich respect zou voor opbrengen, indien het aangewend wordt om te bezinnen en alles op een rijtje te zetten. Àlles dan, zowel goede en kwade dagen en daaruit een balans opmaken, niet om negativiteit te gaan spuwen (onder de mantel van raad vragen) waardoor mensen al te vaak gaan zeggen er een eind aan te breien, niet beseffende dat ze helemaal geen (volledig) zicht hebben op de situatie.

Dus ik doelde eerder op het soort afstand, waarvan wordt vermeld dat het tijdelijk is. Ik betwijfel, uit persoonlijk ervaring dan, of dat wel vruchten afwerpt. Zeker als je niet duidelijk maakt wat je probleem is, en dan vind ik dat je het probleem samen moet aanpakken. Tja, als je dan geen verandering ziet (en dat heeft ook meer dan een dag nodig), kan je weggaan. Ikzelf ben nogal duidelijk, als in "Ik kan met dit of dat moeilijk om. Kunnen we er wat aandoen, wil je dat überhaupt? Zo nee, dat zie ik het eigenlijk niet werken tussen ons..."
Een vorige partner noemde dat chantage; persoonlijk vind ik het gewoon eerlijk wat ik al dan niet wenselijk vind in een relatie en als iets te veel indruist tegen iets waar ik waarde aan hecht, heb ik het recht om te gaan twijfelen.
Ik hou niet zo van rond te pot draaien; een relatie verbreken is een relatie verbreken, afstand nemen om na te denken is afstand nemen om na te denken en dus niet hetzelfde als een relatie verbreken. Ik speel altijd open kaart; ik ben eerlijk en dus maak ik ook eerlijk duidelijk dat ik dat ook verwacht.

In mijn laatste relatie zat dat wel goed, in principe ook toen hij uitte dat hij het niet meer zag zitten gebaseerd op een gevoel dat de namiddag ervoor opkwam. Als dat de waarheid is, dan is hij ook meteen eerlijk geweest. Toen we de eerste dagen erna nog belden elke dag, om te overlopen hoe we ons voelden en of we tot nieuwe inzichten waren gekomen. Dat verliep gezien de situatie die een hoop emoties losmaakte bij ons twee, behoorlijk. Dat was ook de stijl die we hanteerden in de relatie, alles bespreekbaar houden en blijven polsen bij de ander. Helaas stopten die telefoongesprekken abrupt na een paar dagen. Een week later is er nog een gesprek geweest in levende lijve, dat aanvankelijk in rondjes ging. Hij kwam ook met een hoop tegenstrijdigheden en uit de lucht gegrepen dingen aanzetten die hij zich zogezegd had gerealiseerd tijdens die afgelopen week (waarin hij ook vanalles op facebook aanpaste waardoor hij uiteraard minder met de positieve aspecten werd geconfronteerd), die ik steevast kon weerleggen. Ik wéét wat er minder goed zat tussen ons, met welke mindere kantjes hij minder overweg kon, en visa versa, doordat we die openheid en eerlijkheid hadden. Het heeft ook nooit opgewogen tegen de dingen die uitstekend verliepen.

Naar het einde toe kreeg van dat gesprek, kreeg hij toch wat minder definitieve inzichten... tot zijn ouders daar toe kwamen stuiken. Daarna is hij zowat geen enkele afspraak meer nagekomen, dus besliste ik afstand te nemen, ondanks de praktische beslommeringen (die overigens nog steeds van tel zijn).

Dan krijg ik zo'n raar mailtje van hem op mijn verjaardag (het was niet op mijn facebookwall, wat ook weer voor interpretatie vatbaar is) dat hij me opnieuw afstand en tijd vraagt en dat hij contact wil verbreken, maar toch gratuite verjaardagswensen erbij. Ik had echt wel zoiets van "du-uh dat je geen contact wil, heb ik inmiddels wel door, en als je me dan echt zo oprecht gelukwenst, doe het dan inderdaad via facebook op m'n wall ofzo"

Daarna heb ik een facebookpauze ingelast, en hem nogmaals gezegd dat ik zélf ook afstand wil nemen en we de praktische zaken wel regelen. Ik wou dat aanvankelijk zo snel mogelijk zodat ik zo snel mogelijk de zaken op orde had en zelf kan verder gaan. Dat wou hij niet, dus ik stelde destijds voor om dan eind september af te spreken. Ruim twee maanden leek me schappelijk. Geen antwoord daarop, tot zijn bizarre mailtje op mijn verjaardag.

Nu na bijna drie weken facebookvrij, defriendt hij mij zodra ik weer actief ben. Ik had het aanvankelijk niet eens gemerkt, want ik was niet naar zijn wall gaan kijken. Het was een gemeenschappelijke vriend die me erop wees. Ik kan het ook positief bekijken dat het gewoon om defrienden gaat, niet om blokkeren, maar raar dat hij het niet eerder heeft gedaan dan en facebook heeft tegenwoordig zovele instellingen dat je iemands updates niet meer ziet, enfin dat je iemand zo kan instellen dat het lijkt of je niet meer bevriend bent, maar toch niet hoeft te ontvrienden. Doe je zo met niet zo'n leuke familieleden, waarvan het nogal ongepast is die van facebook te gooien. Zoiets? Dit komt nogal over alsof ik het moest wéten dat hij mij eraf zwiepte.

Ik word hier vooral zo pissed van. Hij vroeg afstand, hij kreeg ze. Hij nam "nog meer" afstand dan afgesproken. Hij neemt contact op om te zeggen dat hij contact wil verbreken, terwijl hij datzelfde voorstel onbeantwoord laat als het van mij komt. Nu komt er een gemeenschappelijke vriend zeggen dat hij me eraf gooide. Ik heb er an sich geen probleem mee dat hij dat heeft gedaan, maar het tijdstip is nogal raar en dat iemand me er op wees eigenlijk ook (die kwam ook polsen hoe ik de breuk verwerkte, maar daarop hield ik de boot af). Er is al een hele tijd afstand en geen contact meer.

Ik ben niet zo'n blokkeerder en defriender, maar ik hoop dat het nu eindelijk duidelijk is dat ik zelf geen contact wil en dus ook geen contact om op geen contact te hameren.

Sorry aan de mensen die het relaas al zo vaak hebben moeten lezen. Gewoon aan de "nieuwkes" hier even duidelijkheid scheppen :)

En ik kan ook met een vrolijke noot eindigen... ik heb een terugbetaling van de belastingen gekregen. Klote dat mijn werkloosheidsuitkering maar niet van de grond komt, maar dit bedragje is alvast goed voor twee maanden huur, een zwemabonnementje en een verlengd weekend in Scandinavië. Ik roei tenminste met de riemen die ik heb, ipv een godganse dag in het ouderlijk huis strips te zitten lezen en wachten tot mijn eten gereed is en mijn reet wordt afgeveegd. Ja, want zo'n dingen als rolstoelsport, daar keek hij op neer. "Al die gehandicapten zo bij elkaar steken, ik integreer me liever in de maatschappij..." Yeah right...
Het leven is een' krijgsbanier, door goede en kwade dagen, gescheurd, gevlekt, ontvallen schier, kloekmoedig voorwaards dragen.
pi_144240570
Tl dr; ik begreep je wel degelijk, maar het komt alsnog over alsof je denkt invloed uit te kunnen oefenen op zijn beslissing. Bij het lezen van je posts krijg ik al de kriebels van je claimende gedrag, en dan heb ik nog de mazzel dat ik niet gehandicapt ben en weg kan rennen van je. :{w :N :o

Wel moet ik toegeven dat mijn ex ook zo lijp reageerde nadat ik 'r blokkeerde aan alle kanten, dus objectief zal ik hier totaal niet in zijn. ;)
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:17:41 #123
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_144241154
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Gray het volgende:
Tl dr; ik begreep je wel degelijk, maar het komt alsnog over alsof je denkt invloed uit te kunnen oefenen op zijn beslissing. Bij het lezen van je posts krijg ik al de kriebels van je claimende gedrag, en dan heb ik nog de mazzel dat ik niet gehandicapt ben en weg kan rennen van je. :{w :N :o

:D
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:26:43 #124
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_144241498
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Gray het volgende:
Tl dr; ik begreep je wel degelijk, maar het komt alsnog over alsof je denkt invloed uit te kunnen oefenen op zijn beslissing. Bij het lezen van je posts krijg ik al de kriebels van je claimende gedrag, en dan heb ik nog de mazzel dat ik niet gehandicapt ben en weg kan rennen van je. :{w :N :o

Wel moet ik toegeven dat mijn ex ook zo lijp reageerde nadat ik 'r blokkeerde aan alle kanten, dus objectief zal ik hier totaal niet in zijn. ;)
Waarom zou je iemand blokkeren though, dat doen kleuters. Je mag toch verwachten dat je een normaal fatsoenlijk gesprek kan voeren met iemand. Dus zo lijp vindt ik het niet eens.

Helemaal als iemand het een zegt en het ander doet, wees dan gewoon eerlijk en zeg de waarheid in plaats van dat gedraai zoals haar ex doet.
pi_144241779
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:26 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand blokkeren though, dat doen kleuters. Je mag toch verwachten dat je een normaal fatsoenlijk gesprek kan voeren met iemand. Dus zo lijp vindt ik het niet eens.

Helemaal als iemand het een zegt en het ander doet, wees dan gewoon eerlijk en zeg de waarheid in plaats van dat gedraai zoals haar ex doet.
Nee, blokkeren doen mensen die graag zichzelf willen beschermen. Afhankelijk van hoe de break-up ging, is het zeer waarschijnlijk dat minstens één van de twee geen fatsoenlijk gesprek kan voeren (i.e., met verstand i.p.v. gevoel).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')