Je bent de enige niet, ik had dat bij het tassen verdelen ook. En ik zeur niet gauw over te dikke bundels, maar sommige kreeg ik amper uit de tasquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:45 schreef houdjemond het volgende:
Ik zeur niet snel maar wat een Rot dag. Ik ben de zwakste niet maar kreeg de tassen niet eens opgetild, Bijenkorf-gidsen
Of, ook irritant, mensen die twee brievenbussen hebben. Dan staat er op de ene superklein 'reclame hier, post in de andere brievenbus'. Andere brievenbus staat dan 300m verderop in een doodlopende straat en de brievenbus is niet te vinden. Good job!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:48 schreef posje het volgende:
[..]
Ja aan de brievenbus klepperen staat er dan, maar hoe lang moet een bezorger klepperen voor er iemand open doetEen fatsoenlijke gleuf of een bel is toch wel het minste, je kunt toch moeilijk al die studie- reclame- en reisgidsen door de pakketdienst laten bezorgen?
Daar zijn richtlijnen voor. Een brievenbus mag maar maximaal zoveel meter van de openbare weg afliggen. Vroeger hadden we daar nog zo'n rolmeter voor, mocht je opmeten of de afstand brievenbus - openbare weg wel klopte.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:53 schreef Stacking het volgende:
[..]
Of, ook irritant, mensen die twee brievenbussen hebben. Dan staat er op de ene superklein 'reclame hier, post in de andere brievenbus'. Andere brievenbus staat dan 300m verderop in een doodlopende straat en de brievenbus is niet te vinden. Good job!
Uit coulance probeer ik dan altijd die brievenbus te vinden en dan de post daar in te doen. Maar stel dat die brievenbus niet te vinden is. Of als een postbezorger daar gewoonweg geen tijd (je moet dan immers gratis naar die bus lopen) of zin in heeft. Zijn we nou verplicht om aan die 'wensen' te voldoen? Ik bedoel, je doet iemand een plezier dan. Maar móet het? Een brievenbus is immers een brievenbus.
Ik had een bundel die zowat 10cm dik was. En dan moet je ook nog folders vasthouden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:50 schreef posje het volgende:
[..]
Je bent de enige niet, ik had dat bij het tassen verdelen ook. En ik zeur niet gauw over te dikke bundels, maar sommige kreeg ik amper uit de tas
8 meter is het voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Daar zijn richtlijnen voor. Een brievenbus mag maar maximaal zoveel meter van de openbare weg afliggen. Vroeger hadden we daar nog zo'n rolmeter voor, mocht je opmeten of de afstand brievenbus - openbare weg wel klopte.
Ik meende dat het toen om iets van 10 meter ging.
Als dat het geval is dan zou ik het recht hebben om alle post gewoon in de dichtstbijzijnde brievenbus te deponeren (die staat 5m van de weg af). De andere staat echt een paar honderd meter er vanaf. Maarja. Coulance.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Daar zijn richtlijnen voor. Een brievenbus mag maar maximaal zoveel meter van de openbare weg afliggen. Vroeger hadden we daar nog zo'n rolmeter voor, mocht je opmeten of de afstand brievenbus - openbare weg wel klopte.
Ik meende dat het toen om iets van 10 meter ging.
Heb 'm in tweeën gesplitst. Op m'n arm houden doe ik ook wel eens, maar met folders vind ik dat onhandig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:10 schreef V__L_N het volgende:
Hou jij bundels in je hand dan? Zulke zware bundels leg ik altijd op me arm.
Om die reden pak ik vaak een halve bundel, doe de rest zolang terug in mijn tas. Maar nu, met bundels van meer dan 15 cm, veel van die zware hompen erbij, had ik echt moeite de post uit de tas te krijgen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik had een bundel die zowat 10cm dik was. En dan moet je ook nog folders vasthouden.
Dat werkt niet met mijn kinderhandjes.
Volgens mij is het nog steeds 10 meter.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:15 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
8 meter is het voor zover ik weet.
10 cm is toch niet zo dik? Ik meen dat dat ook de max. dikte voor bundels is, het zou zelfs 15 cm kunnen zijn. Ik loop ook altijd met de bundel op mijn arm, in m'n hand vind ik arelaxed, want dan hou je de bundel verder van je lichaam, dus is het zwaarder en meer belastend voor je pols, en bovendien heb ik net als jij tamelijk kleine handen (ben sowieso niet zo groot).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik had een bundel die zowat 10cm dik was. En dan moet je ook nog folders vasthouden.
Dat werkt niet met mijn kinderhandjes.
Ik ga het ook maar doen. Als het niet bevalt kan ik altijd nog oprotten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Geen idee,ik zou het daar vragen![]()
Maar 36 uur is een stuk meer dan je nu doet gok ik. Dus ik zou het aanpakken.
10cm is echt niet veel. Ik heb regelmatig bundels in me handen gehad met 20 tot 25 cm (mag niet, maar sommige sorteerders huh). Kan me voorstellen dat je die splitst. Maar 10cm is niet veel (ik zou dan al snel nog wat extra's stapelen zelfs)quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:14 schreef V__L_N het volgende:
[quoteHeb 'm in tweeën gesplitst. Op m'n arm houden doe ik ook wel eens, maar met folders vind ik dat onhandig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |