quote:VRIJHEID VOOR DE LABRADORS
Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten. Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven! Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden.
Waarom de neuk ga je dat doen?! Zijn ze niet goed snik? Serieus, veel pissiger kun je me niet krijgen hoor.quote:info@stopdierproeven.org
Uhm, behandelmethoden ontwikkelen voor hartfalen? Zomaar een wilde gok hoorquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:17 schreef Qwea het volgende:
Waarom de neuk ga je dat doen?! Zijn ze niet goed snik?
TS included waarschijnlijkquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:19 schreef DeRakker. het volgende:
Omdat iedereen voor zichzelf en zijn familie/vrienden een zo lang mogelijk leven willen hebben.
Denk dat het niet nieuwswaardig is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Iemand een linkje naar het onderzoek zelf?
Het is namelijk beter om iets van alle kanten te bekijken, voor men allerlei petities gaat ondertekenen en gaat zitten janken op social media.
Tja, keuzes maken. Potentieel tienduizenden mensen helpen of 39 honden helpen.quote:De universiteit in Maastricht reageerde gisteren schriftelijk: "Ja, de Universiteit Maastricht gebruikt honden als proefdieren voor wetenschappelijk onderzoek. Wij begrijpen dat er in de maatschappij zorgen zijn ten aanzien van het gebruik van honden als proefdieren. Daarom werken we aan vermindering, verfijning en vervanging van dierproeven. Het gebruik van proefdieren blijft echter in sommige gevallen noodzakelijk om medische doorbraken te realiseren ten behoeve van mens en dier (…) Het onderzoek dient bij grote honden te gebeuren omdat de pacemakers en hun elektroden dezelfde zijn als die in mensen gebruikt worden en dit 'past' simpelweg niet bij kleinere dieren. (…) Uiteraard worden de honden, binnen de mogelijkheden van het onderzoek, zo diervriendelijk mogelijk behandeld. De huisvesting voldoet aan de wettelijke normen en de dieren worden zo optimaal mogelijk en liefdevol verzorgd.
Precies. Dit komt toevallig in de media en daar valt men over. Lekker hypocrietquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:33 schreef DeRakker. het volgende:
Denk dat het niet nieuwswaardig is.
Er gebeuren vele dierproefen elk jaar... dit is er een van de vele.
Ja tof, maar ga dat lekker niet op honden ofzo testen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:19 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Uhm, behandelmethoden ontwikkelen voor hartfalen? Zomaar een wilde gok hoor
Waarop dan wel?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:36 schreef Qwea het volgende:
Ja tof, maar ga dat lekker niet op honden ofzo testen.
Hitler was eigenlijk een goeie gozer. Hij hield van dieren en testte tenminste alleen op mensenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:17 schreef Qwea het volgende:
Wtf, mijn mond viel even wagenwijd open...
[..]
[..]
Waarom de neuk ga je dat doen?! Zijn ze niet goed snik? Serieus, veel pissiger kun je me niet krijgen hoor.
http://www.freethelabradors.org/
Bied jij je aan als vrijwilliger?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Misschien kan ISIS wel ff een paar van die gasten die ze anders toch maar zouden executeren hierheen sturen voor medische experimenten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:37 schreef Prospos het volgende:
[..]
Hitler was eigenlijk een goeie gozer. Hij hield van dieren en testte tenminste alleen op mensen
We hebben in de Schilderswijk ook nog wat gasten zitten die niemand zal missen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:40 schreef quinoahipster het volgende:
Misschien kan ISIS wel ff een paar van die gasten die ze anders toch maar zouden executeren hierheen sturen voor medische experimenten.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
We hebben in de Schilderswijk ook nog wat gasten zitten die niemand zal missen.
Even serieus, waarop dan? Mogen dieren überhaupt? Of zijn honden speciaal en mogen katten bijvoorbeeld wel?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar idd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:45 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Even serieus, waarop dan? Mogen dieren überhaupt? Of zijn honden speciaal en mogen katten bijvoorbeeld wel?
Punt is, voor sommige onderdelen zijn nu eenmaal dieren nodig. Anders testen is in sommige gevallen gewoonweg niet mogelijk. Dus dan de keuze, vergroten we onze medische kennis en redden we daar later mogelijk levens mee, of stoppen we en accepteren we dat we wel levens hadden kunnen redden, maar het verbod op dierenproeven weerhield ons.
Zeg het maar, wat is jouw visie en eventueel oplossing? Het is te makkelijk om meteen te schreeuwen zonder er verder over na te denken...
Ik dacht dat Sharon Dijksma daar flink mee bezig was geweest de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:02 schreef senesta het volgende:
Hoe kritisch word er eigenlijk gekeken naar de onderzoeken waar dieren voor gebruikt worden?
Volgens mij niet heel erg kritisch. Toen ik nog op school zat waren er al voor de meeste zaken alternatieven, dat zal nu niet minder zijn. Alleen zijn die vaak wat duurder.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:02 schreef senesta het volgende:
Hoe kritisch word er eigenlijk gekeken naar de onderzoeken waar dieren voor gebruikt worden?
Dumpte jij je hond niet, omdat de kleur niet goed bij het interieur paste?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:17 schreef Qwea het volgende:
Wtf, mijn mond viel even wagenwijd open...
[..]
[..]
Waarom de neuk ga je dat doen?! Zijn ze niet goed snik? Serieus, veel pissiger kun je me niet krijgen hoor.
http://www.freethelabradors.org/
whut.. ferreal?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:38 schreef Rode_banaan het volgende:
Dumpte jij je hond niet, omdat de kleur niet goed bij het interieur paste?
Proefdieren komen per definitie niet in de voedselketen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:51 schreef Miss_Isis het volgende:
Triest, en ontzettend sneu voor die honden
Maar aan de andere kant zou ik het ook triest vinden als mijn moeder dood ging aan hartfalen terwijl er met goed onderzoek wellicht iets aan te doen was geweest...
In de ideale wereld gebeuren dit soort dingen niet, maar helaas is dat niet haalbaar. Misschien zou ik het wel beter te verkroppen vinden als het varkens o.i.d. waren, waarvan het vlees na afloop opgegeten kon worden. Dan kun je ze gedurende het experiment allicht nog een beter leven dan het doorsnee vleesvarken geven zodat ze er zo min mogelijk onder lijden. Maar misschien is dat ook wel niet mogelijk als er medicatie op gebruikt wordt.
edit: ik denk dat ik het extra zielig vind omdat het om honden gaat, dieren die je imo eigenlijk geen prettig leven kunt geven in een laboratorium setting. Juist omdat ze gezelschap nodig hebben en zo graag bij mensen zijn. Dieren zoals varkens zouden imo wel (redelijk) gelukkig kunnen zijn als je ze een mooie stal geeft met stro, wat speelgoed en een paar soortgenoten. Het is natuurlijk ook voor hen niet ideaal, maar ik denk minder erg dan voor honden.
Mwah...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Proefdieren komen per definitie niet in de voedselketen.
Dat probeerde ik al uit te leggen; ik denk dat een varken minder ongelukkig zou hoeven te zijn in een laboratoriumsetting dan een hond. Voor een varken is een beetje grote stal met stro, speelgoed en een paar soortgenoten al heel redelijk (en meer dan ze in de bioindustrie krijgen).quote:En waarom zou het voor varkens minder erg zijn dan voor honden?
Daar gaat dit topic toch helemaal niet overquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:38 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Dumpte jij je hond niet, omdat de kleur niet goed bij het interieur paste?
Frankrijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:16 schreef Miss_Isis het volgende:
Mwah...
https://nl-nl.facebook.com/foodwatchNL/posts/10151863405125945
'meer dan in de bio-industrie'? Is dat de norm?quote:Dat probeerde ik al uit te leggen; ik denk dat een varken minder ongelukkig zou hoeven te zijn in een laboratoriumsetting dan een hond. Voor een varken is een beetje grote stal met stro, speelgoed en een paar soortgenoten al heel redelijk (en meer dan ze in de bioindustrie krijgen).
Een hond heeft daarentegen veel meer behoefte aan (menselijk) contact, aan een band opbouwen met een baasje en (in geval van een labrador) werken met/voor een baas. En dat is denk ik niet haalbaar in een lab.
Toch wel, dat zie je toch?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wil je nog even antwoorden op de post van The_stranger?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:17 schreef Qwea het volgende:
Daar gaat dit topic toch helemaal niet over
Nee, maar als je dan toch hartfalen moet krijgen dan maar beter in min of meer prettige omstandigheden toch?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Frankrijk.
[..]
'meer dan in de bio-industrie'? Is dat de norm?
Ik denk niet dat wat stro en speelgoed opweegt tegen meermaals hartfalen.
En maakt uiteraard geen gebruik van medische innovaties die beschikbaar zijn dankzij proefdieren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:
Iedereen die hier "sneu voor die honden" zegt is ook vegetariër neem ik aan?
Ik denk dat dat omstandigheden in de marge zijn. Stelt niks voor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:25 schreef Miss_Isis het volgende:
Nee, maar als je dan toch hartfalen moet krijgen dan maar beter in min of meer prettige omstandigheden toch?
Het krijgen van hartfalen opzich is wmb even zielig en onwenselijk voor een hond of voor een varken. Maar de overige omstandigheden maken het imo meer of minder zielig.
Hoezo, tuurlijk vind ik het sneu dat een dier zoiets moet ondergaan, of geslacht moet worden, maar daarom is het wel nodig en daarom wil ik nog wel een stukje vlees op mijn bord.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:
Iedereen die hier "sneu voor die honden" zegt is ook vegetariër neem ik aan?
Want dieren doden om hartkwalen te verhelpen lijkt mij een stuk nuttiger dan dat stukje vlees op je bord.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat dat omstandigheden in de marge zijn. Stelt niks voor.
Je vindt het dus niet sneu.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:34 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Hoezo, tuurlijk vind ik het sneu dat een dier zoiets moet ondergaan, of geslacht moet worden, maar daarom is het wel nodig en daarom wil ik nog wel een stukje vlees op mijn bord.
Ik vind het wel sneu. En straks eet ik een stukje vlees van ons zelf gefokte varken, en daarna ga ik de biggen voeren en even wandelen met mijn labrador. En nu?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vindt het dus niet sneu.
Klaar, punt. Welk stukje vlees heb jij straks op je bord?
Ik bedoel dat een varken noch een hond geen ene donder geeft om het stukje speelgoed dat voor z'n neus ligt als hij net terug tot leven is gebracht en pijn van hier tot Tokyo heeft. En na een paar keer weten zowel varken als hond dat als dat wezen in die witte jas weer binnenkomt, het betekent dat je weer een helse pijn gaat beleven. Dan is stro en een stuk speelgoed dus geneuzel in de marge.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:34 schreef Miss_Isis het volgende:
Hoe bedoel je dat precies?
Ik ga er van uit dat het uitvoeren van (deze en andere) dierproeven een gegeven is. Dat gebeurt toch wel, omdat het soms gewoon nodig is (dan heb ik het wel over medische noodzaak, niet over cosmetica oid).
En als het dan toch moet gebeuren dan zijn toch juist de randvoorwaarden belangrijk? Bv het kiezen van een diersoort die er zo min mogelijk onder zal lijden, en het huisvesten op een zo goed mogelijke manier?
Jawel, vind een koe een schitterend dier, zijn net grote kwijlende kleuters, en vind het sneu dat het geslacht moet worden, maar uiteraard vind ik mijn biefstukje wel lekkerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vindt het dus niet sneu.
Klaar, punt. Welk stukje vlees heb jij straks op je bord?
Wat en nu?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:37 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik vind het wel sneu. En straks eet ik een stukje vlees van ons zelf gefokte varken, en daarna ga ik de biggen voeren en even wandelen met mijn labrador. En nu?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:38 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Jawel, vind een koe een schitterend dier, zijn net grote kwijlende kleuters, en vind het sneu dat het geslacht moet worden, maar uiteraard vind ik mijn biefstukje wel lekker
Wat is dan het alternatief? Ze maar gewoon in een klein rothokje zetten omdat het toch allemaal niets uitmaakt?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een varken noch een hond geen ene donder geeft om het stukje speelgoed dat voor z'n neus ligt als hij net terug tot leven is gebracht en pijn van hier tot Tokyo heeft. En na een paar keer weten zowel varken als hond dat als dat wezen in die witte jas weer binnenkomt, het betekent dat je weer een helse pijn gaat beleven. Dan is stro en een stuk speelgoed dus geneuzel in de marge.
Klopt. Sterker nog, die varkens bestaan alleen maar omdat ik (men) ze eet. En onze varkens hebben een heel fijn leventje hoor. Alleen het einde is even kut, zeg maar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat en nu?
Je zet zoals de meeste mensen dat stukje vlees op je bord boven het leven van een beest. Maar eet smakelijk, lekker zo,n varkentje.
Ja heb regelmatig tussen de koeien gelopen en ze zijn erg nieuwsgierig, vind kippetjes ook erg leuk, leuk rondscharrelen, ja gun elk dier een goed leven en normaal zinvol eind.quote:
Het gaat mij niet om alternatieven. Het gaat mij erom dat ik niet denk dat het voor varkens minder erg is dan voor honden.quote:
Nee, ik eet vlees.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:46 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Klopt. Sterker nog, die varkens bestaan alleen maar omdat ik (men) ze eet. En onze varkens hebben een heel fijn leventje hoor. Alleen het einde is even kut, zeg maar.
Maar jij bent veganist dus?
Is het ook niet, die honden krijgen voldoende aandacht immers een gelukkig leven zorgt voor een beter herstel, een depressief leven geeft andere resultatenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om alternatieven. Het gaat mij erom dat ik niet denk dat het voor varkens minder erg is dan voor honden.
Dat kan. Mijn inschatting, aan de hand van ruime ervaring met zowel varkens als honden, is dat er wel verschil is tussen hoe beide soorten in het leven staan, om het zo uit te drukken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om alternatieven. Het gaat mij erom dat ik niet denk dat het voor varkens minder erg is dan voor honden.
De meeste labhonden zijn wel opgevoed en wordt ook wel wat mee gedaan, ze leven vaak samen met een andere hond of zelfs in groepjes. Hebben mooie kennels en weten niets van een huiselijk leven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Mwah...
https://nl-nl.facebook.com/foodwatchNL/posts/10151863405125945
[..]
Dat probeerde ik al uit te leggen; ik denk dat een varken minder ongelukkig zou hoeven te zijn in een laboratoriumsetting dan een hond. Voor een varken is een beetje grote stal met stro, speelgoed en een paar soortgenoten al heel redelijk (en meer dan ze in de bioindustrie krijgen).
Een hond heeft daarentegen veel meer behoefte aan (menselijk) contact, aan een band opbouwen met een baasje en (in geval van een labrador) werken met/voor een baas. En dat is denk ik niet haalbaar in een lab.
Dat doe je ook alleen maar bij onze schattige zwart bonte koetjes. Heb al vele mensen in grote angst weg zien spurten omdat ze dachten dat alle koeien zo schattig zijn als onze zwart bontjes.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:46 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja heb regelmatig tussen de koeien gelopen en ze zijn erg nieuwsgierig,
Ja natuurlijk is er een verschil. Het zijn andere dieren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:49 schreef Miss_Isis het volgende:
Dat kan. Mijn inschatting, aan de hand van ruime ervaring met zowel varkens als honden, is dat er wel verschil is tussen hoe beide soorten in het leven staan, om het zo uit te drukken.
Koeien zijn kut beesten en ik kan het weten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doe je ook alleen maar bij onze schattige zwart bonte koetjes. Heb al vele mensen in grote angst weg zien spurten omdat ze dachten dat alle koeien zo schattig zijn als onze zwart bontjes.
Ik kan me niet voorstellen dat die honden een fijn hondenleven hebben, met veel persoonlijk contact, speelmomenten en samenwerken met een baas. Het lijkt mij toe dat ze in een soort asiel/kennel-situatie zitten, maar dan waarschijnlijk met nog wat minder aandacht. Maar dat is alleen mijn idee, ik heb geen persoonlijke ervaring met hoe honden in laboratoria gehouden worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:48 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Is het ook niet, die honden krijgen voldoende aandacht immers een gelukkig leven zorgt voor een beter herstel, een depressief leven geeft andere resultaten
De meeste soorten zijn helemaal niet zo vriendelijk idd, zeker niet als ze jongen hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Koeien zijn kut beesten en ik kan het weten.
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:53 schreef erodome het volgende:
[..]
De meeste soorten zijn helemaal niet zo vriendelijk idd, zeker niet als ze jongen hebben.
Dat scheelt al, dat maakt het imo minder erg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:49 schreef erodome het volgende:
[..]
De meeste labhonden zijn wel opgevoed en wordt ook wel wat mee gedaan, ze leven vaak samen met een andere hond of zelfs in groepjes. Hebben mooie kennels en weten niets van een huiselijk leven.
Menselijk contact heeft een hond niet echt nodig, wel sociaal contact met andere honden. Maar ze hebben wel menselijk contact, het is namelijk de bedoeling dat ze gewoon makkelijk hanteerbaar blijven.
Dit, en niet anders.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:53 schreef eleusis het volgende:
Van alle narigheden die wij dieren aandoen, is medisch onderzoek nog wel het minste, en misschien ook wel datgene met de meeste positieve effecten en ethische rechtvaardiging.
Gebruik van dieren mag tegenwoordig alleen als het echt onvermijdelijk is en er een goede reden voor is; er worden dan zo weinig mogelijk dieren gebruikt; medisch-ethische commissies moeten het onderzoek goedkeuren; de dieren moeten zo weinig mogelijk ongemak en stress hebben; er is continu ontwikkeling naar meer ethisch onderbouwde richtlijnen en protocollen voor tests (bijv. dieren trainen door middel van beloning en niet met straf/angst) etc etc.
Leuk is anders, het blijft ook sneu, maar zolang je het minimaliseert tot 't absoluut noodzakelijke, en de leefomstandigheden van de dieren beschermd worden, sta ik er wel (voorzichtig) achter.
Aan de andere kant jagen we er nog steeds miljoenen dieren doorheen voor een lapje vlees. Of voor de brokjes van onze lieve honden en poezen. Dat is pas echt bullshit, maar ja, dat is "normaal" dus daar stelt 90% van de mensen zich geen vragen over
Over het algemeen geld dat ze niet willen dat de dieren gestressed zijn of afwijkend gedrag gaan vertonen, dat is niet goed voor de testen, ze willen al die factoren in eigen hand houden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:53 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Dat scheelt al, dat maakt het imo minder erg.
Nee hoor heb tussen allerlei koeien gelopen, alleen niet bij koeien met kalveren of stieren, wel even door het hek iets lekkers gegeven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doe je ook alleen maar bij onze schattige zwart bonte koetjes. Heb al vele mensen in grote angst weg zien spurten omdat ze dachten dat alle koeien zo schattig zijn als onze zwart bontjes.
De meeste soorten waar ik mee gewerkt hebt waren niet heel vriendelijk. Ken er een heel aantal waarbij je gewoon niet te voet in de wei moet komen, want ze pakken je.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:58 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nee hoor heb tussen allerlei koeien gelopen, alleen niet bij koeien met kalveren of stieren, wel even door het hek iets lekkers gegeven.
Ken wel de verhalen, kon ook een paar die gemeen konden uithalen in de melkstal, maar heb gelukkig nooit persoonlijk last ondervonden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
De meeste soorten waar ik mee gewerkt hebt waren niet heel vriendelijk. Ken er een heel aantal waarbij je gewoon niet te voet in de wei moet komen, want ze pakken je.
Melkstal, dan heb je het over de zwart bontjes hier(of rood bont of iets in die geest). Onze melkkoeien zijn echt heel erg vriendelijk voor koeien.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:05 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ken wel de verhalen, kon ook een paar die gemeen konden uithalen in de melkstal, maar heb gelukkig nooit persoonlijk last ondervonden.
Mijn vriend vertelde laatst over zijn ervaringen met koeien, hij vist ze wel eens uit de sloot of uit de gierput, dan zijn die beesten ook niet al te vrolijk
Ken de vleeskoeien ook wel, nee maar goed heb ook niet de behoefte om elk dier te aaien, heb dat op straat al met honden, heel leuk, maar hoef er niet zo nodig aan te zitten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Melkstal, dan heb je het over de zwart bontjes hier(of rood bont of iets in die geest). Onze melkkoeien zijn echt heel erg vriendelijk voor koeien.
Moet je in frankrijk eens in limousin een wei inlopen. Nou ja, beter doe je dat niet, want je moet echt rennen voor je leven. Van die mooie blonde koeien, zien er erg aaibaar uit, zijn niet aaibaar.
Of jerseys, wat een pokke krengen kunnen dat zijn zeg.
Killercows!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Van honden met een kunstmatige hartkwaal naar duivelse koeien. Juist.
Wat heb je getekend? Welke url?quote:
http://www.freethelabradors.org/quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat heb je getekend? Welke url?
Hier kan ik me echt helemaal in vinden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 17:53 schreef eleusis het volgende:
Van alle narigheden die wij dieren aandoen, is medisch onderzoek nog wel het minste, en misschien ook wel datgene met de meeste positieve effecten en ethische rechtvaardiging.
Gebruik van dieren mag tegenwoordig alleen als het echt onvermijdelijk is en er een goede reden voor is; er worden dan zo weinig mogelijk dieren gebruikt; medisch-ethische commissies moeten het onderzoek goedkeuren; de dieren moeten zo weinig mogelijk ongemak en stress hebben; er is continu ontwikkeling naar meer ethisch onderbouwde richtlijnen en protocollen voor tests (bijv. dieren trainen door middel van beloning en niet met straf/angst) etc etc.
Leuk is anders, het blijft ook sneu, maar zolang je het minimaliseert tot 't absoluut noodzakelijke, en de leefomstandigheden van de dieren beschermd worden, sta ik er wel (voorzichtig) achter.
Aan de andere kant jagen we er nog steeds miljoenen dieren doorheen voor een lapje vlees. Of voor de brokjes van onze lieve honden en poezen. Dat is pas echt bullshit, maar ja, dat is "normaal" dus daar stelt 90% van de mensen zich geen vragen over
Die website waar het volgende op staat?quote:
Edit: website is net online gegaanquote:Nog even geduld...
Freethelabradors.org wordt ontwikkeld en gehost door Miix!
Negatieve resultaten zijn ook resultaten, dus de resultaten zijn altijd nuttig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:42 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik hoop dat de resultaten nuttig zullen zijn.
Als het een goed onderzoek is wel anders niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Negatieve resultaten zijn ook resultaten, dus de resultaten zijn altijd nuttig.
No shit, Sherlock.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Als het een goed onderzoek is wel anders niet.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:02 schreef Cracka-ass het volgende:
2 faalposts achter elkaar.
Het lijkt je wel aangeboren.
Die foto erbij op hun FBquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:32 schreef quinoahipster het volgende:
https://www.facebook.com/AntiDierproeven
De wereld wordt er niet overzichtelijker op zeg. Vorig jaar zaten dat soort mensen tenminste gewoon nog op Hyves
Echt hequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die foto erbij op hun FB![]()
gvd, ga ff de onderbuikgevoelens aanwakkeren, zeg! Alsof ze pups gebruiken om die proeven op te doen
Hij deed het vanmorgen wel. Ik ga hier niet om zitten liegen dus ik weet niet wat je nu voor elkaar probeert te krijgen ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die website waar het volgende op staat?
[..]
Edit: website is net online gegaan
Ik was benieuwd wat je had getekend, want ik kreeg die "in ontwikkeling"-melding.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:59 schreef DjinN het volgende:
Hij deed het vanmorgen wel. Ik ga hier niet om zitten liegen dus ik weet niet wat je nu voor elkaar probeert te krijgen ?
Mooi, wil trouwens nog wel even een nuttige bijdrage leveren aan de discussie door te zeggen dat dierproeven, zelfs al zijn ze vervelend, gewoon toegepast moeten kunnen worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:11 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Nee.
Gefeliciteerd, je bent de eerste
Waar denk je dat die pups vandaan komen? En als het nodig is gebruiken ze ook wel pups hoor, nu zijn het labjes die nu gebruikt worden, maar beagle's worden veel vaker gebruikt voor allerlei dierproeven, die zitten gewoon van jongs afaan de de proefdierlabs.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die foto erbij op hun FB![]()
gvd, ga ff de onderbuikgevoelens aanwakkeren, zeg! Alsof ze pups gebruiken om die proeven op te doen
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik was benieuwd wat je had getekend, want ik kreeg die "in ontwikkeling"-melding.
Niet zo wantrouwend, zeg
quote:VRIJHEID VOOR DE LABRADORS
Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten. Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven! Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden.
Geachte Luc Soete,
Rector Magnificus Universiteit Maastricht,
Ik sta volledig achter de oproep van de Anti Dierproeven Coalitie. Wij hebben een zorgplicht voor de dieren die in ons midden leven. Het kan niet zo zijn dat zij ingezet worden als gebruiksobject voor experimenten. Dieren zijn levende, voelende wezens die net als u recht hebben op een leven zonder pijn en angst. Het is de hoogste tijd om dierproeven te vervangen door moderne dierproefvrije technieken.
Belachelijk wat mij betreft. Puur omdat labradors zo knuffelbaar zijn wordt het onderzoek stilgezetquote:Proeven met labradors opgeschort
Een handtekeningenactie van de Anti Dierproeven Coalitie (ADC) heeft succes gehad: de Universiteit Maastricht schort een proef met enkele tientallen labradors op.
De universiteit wil 39 honden gebruiken bij onderzoek naar pacemakers en hartkwalen. De dieren zouden de proeven niet overleven. Volgens dierenrechtenactivisten zou 1 op de 3 labradors al tijdens de experimenten doodgaan.
Bedenktijd
"Wij begrijpen dat er in de maatschappij zorgen leven ten aanzien van het gebruik van proefdieren, zoals honden'', schrijft de universiteit in een verklaring. Deskundigen van de universiteit gaan de komende tijd de voor- en nadelen van de proeven verder afwegen.
De ADC haalde online meer dan 83.000 handtekeningen op tegen de proeven. Campagneleider Robert Molenaar is niet tevreden met het besluit van de universiteit. "De ADC wordt overspoeld met reacties van dierenvrienden. We kunnen alle 39 labradors direct plaatsen in warme gezinnen. De mensen pikken de experimenten niet en willen stopzetting."
haha ja dat is dan ook wel weer zo, maar goed dat zou dan eigenlijk ook in dienst van de mensheid zijnquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:50 schreef the-eye het volgende:
Als ik mag kiezen meer Labradors of meer mensen op de wereld kies ik voor meer Labradors.
Er staat wmb al genoeg in de dienst van de mensheid, dit onderzoek ook weer, kunnen we straks NOG ouder worden en zijn we met nog meer mensen op deze aardkloot. Iedereen is zo van de natuur, behalve als het om mensen gaat, die moeten onnatuurlijk omhoog gehouden worden met allemaal extra middeltjes... Zonder deze onderzoeken hadden er maar 3 miljard (eigen schatting) mensen geleefd, hadden we dus meer grondstoffen per persoon en was de natuurlijk veel meer in balans... Dit onderzoek kan alleen maar uitdraaien op meer bejaardenhuizen waar we als oude nutteloze wezen mogen zitten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:17 schreef WJMW het volgende:
[..]
haha ja dat is dan ook wel weer zo, maar goed dat zou dan eigenlijk ook in dienst van de mensheid zijn
Dat is altijd zo'n zwak argument.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:24 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Er staat wmb al genoeg in de dienst van de mensheid, dit onderzoek ook weer, kunnen we straks NOG ouder worden en zijn we met nog meer mensen op deze aardkloot. Iedereen is zo van de natuur, behalve als het om mensen gaat, die moeten onnatuurlijk omhoog gehouden worden met allemaal extra middeltjes... Zonder deze onderzoeken hadden er maar 3 miljard (eigen schatting) mensen geleefd, hadden we dus meer grondstoffen per persoon en was de natuurlijk veel meer in balans... Dit onderzoek kan alleen maar uitdraaien op meer bejaardenhuizen waar we als oude nutteloze wezen mogen zitten.
Tuurlijk, dat zal iedereen doen, maar zegt dat ook niet dat wij als mens boven elk ander dier staan?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:35 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat is altijd zo'n zwak argument.
Wanneer je zelf ziek bent ga je ook naar het ziekenhuis neem ik aan..
Jaquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:14 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat zal iedereen doen, maar zegt dat ook niet dat wij als mens boven elk ander dier staan?
Ook heel veel middelbare scholieren natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Are you f*cking kidding me?
http://www.piepvandaag.nl/dierproefweigeraar-geen-alternatief/
Sommige studenten willen geen dieren ontleden.
WAAROM DOE JE DIE STUDIE DAN?!![]()
Nou ja, liever helemaal geen dierproeven natuurlijk. Of het nou een rat, muis, kikker, aap, labrador of wat dan ook is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:04 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Belachelijk wat mij betreft. Puur omdat labradors zo knuffelbaar zijn wordt het onderzoek stilgezet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |