abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:50:05 #101
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_143729894
Als ik mag kiezen meer Labradors of meer mensen op de wereld kies ik voor meer Labradors.
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:04:56 #102
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143810598
quote:
Proeven met labradors opgeschort
Een handtekeningenactie van de Anti Dierproeven Coalitie (ADC) heeft succes gehad: de Universiteit Maastricht schort een proef met enkele tientallen labradors op.

De universiteit wil 39 honden gebruiken bij onderzoek naar pacemakers en hartkwalen. De dieren zouden de proeven niet overleven. Volgens dierenrechtenactivisten zou 1 op de 3 labradors al tijdens de experimenten doodgaan.

Bedenktijd
"Wij begrijpen dat er in de maatschappij zorgen leven ten aanzien van het gebruik van proefdieren, zoals honden'', schrijft de universiteit in een verklaring. Deskundigen van de universiteit gaan de komende tijd de voor- en nadelen van de proeven verder afwegen.

De ADC haalde online meer dan 83.000 handtekeningen op tegen de proeven. Campagneleider Robert Molenaar is niet tevreden met het besluit van de universiteit. "De ADC wordt overspoeld met reacties van dierenvrienden. We kunnen alle 39 labradors direct plaatsen in warme gezinnen. De mensen pikken de experimenten niet en willen stopzetting."
Belachelijk wat mij betreft. Puur omdat labradors zo knuffelbaar zijn wordt het onderzoek stilgezet :{
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_143814751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:50 schreef the-eye het volgende:
Als ik mag kiezen meer Labradors of meer mensen op de wereld kies ik voor meer Labradors.
haha ja dat is dan ook wel weer zo, maar goed dat zou dan eigenlijk ook in dienst van de mensheid zijn ;)
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_143839542
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:17 schreef WJMW het volgende:

[..]

haha ja dat is dan ook wel weer zo, maar goed dat zou dan eigenlijk ook in dienst van de mensheid zijn ;)
Er staat wmb al genoeg in de dienst van de mensheid, dit onderzoek ook weer, kunnen we straks NOG ouder worden en zijn we met nog meer mensen op deze aardkloot. Iedereen is zo van de natuur, behalve als het om mensen gaat, die moeten onnatuurlijk omhoog gehouden worden met allemaal extra middeltjes... Zonder deze onderzoeken hadden er maar 3 miljard (eigen schatting) mensen geleefd, hadden we dus meer grondstoffen per persoon en was de natuurlijk veel meer in balans... Dit onderzoek kan alleen maar uitdraaien op meer bejaardenhuizen waar we als oude nutteloze wezen mogen zitten.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:35:48 #105
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143839866
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:24 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Er staat wmb al genoeg in de dienst van de mensheid, dit onderzoek ook weer, kunnen we straks NOG ouder worden en zijn we met nog meer mensen op deze aardkloot. Iedereen is zo van de natuur, behalve als het om mensen gaat, die moeten onnatuurlijk omhoog gehouden worden met allemaal extra middeltjes... Zonder deze onderzoeken hadden er maar 3 miljard (eigen schatting) mensen geleefd, hadden we dus meer grondstoffen per persoon en was de natuurlijk veel meer in balans... Dit onderzoek kan alleen maar uitdraaien op meer bejaardenhuizen waar we als oude nutteloze wezen mogen zitten.
Dat is altijd zo'n zwak argument.
Wanneer je zelf ziek bent ga je ook naar het ziekenhuis neem ik aan..
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_143842651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:35 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Dat is altijd zo'n zwak argument.
Wanneer je zelf ziek bent ga je ook naar het ziekenhuis neem ik aan..
Tuurlijk, dat zal iedereen doen, maar zegt dat ook niet dat wij als mens boven elk ander dier staan?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:14:00 #107
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_143947827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:14 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat zal iedereen doen, maar zegt dat ook niet dat wij als mens boven elk ander dier staan?
Ja
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:20:31 #108
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_143947994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 19:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Are you f*cking kidding me?
http://www.piepvandaag.nl/dierproefweigeraar-geen-alternatief/
Sommige studenten willen geen dieren ontleden.
WAAROM DOE JE DIE STUDIE DAN?! |:( :|W
Ook heel veel middelbare scholieren natuurlijk.

Maar iedereen stelt zich tegenwoordig gewoon zo ongelooflijk aan. Niet normaal meer. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:53:06 #109
66083 Platina
78th Element
pi_143959074
Gaat Qwea nog reageren of is ze met de staart tussen de benen weggevlucht?
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:54:49 #110
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143971484
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:04 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Belachelijk wat mij betreft. Puur omdat labradors zo knuffelbaar zijn wordt het onderzoek stilgezet :{
Nou ja, liever helemaal geen dierproeven natuurlijk. Of het nou een rat, muis, kikker, aap, labrador of wat dan ook is.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_143982487
Wat ik nog het meest hypocriete van dit verhaal vind is dat de 39 honden direct geplaatst kunnen worden, maar verder de asiels in nl overvol zitten.

Naar mijn mening mogen er dierproeven plaatsvinden. Vrienden en familie vind ik belangrijker dan een onbekende labrador.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:01:17 #112
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_143988929
Ik vind de filmpjes van een paar weken geleden over de mozzarella-buffels in Italië vele malen schokkender dan dit bericht. Er leven miljoenen dieren in nare en onnatuurlijke omstandigheden, voor ons vlees. Er wordt ontzettend veel natuur verwoest en goede landbouwgrond gebruikt om het voedsel voor deze dieren te verbouwen.
Uit eigen ervaring weet ik dat dierproeven in NL altijd goed afgewogen plaats vinden en aan strenge regels voldoen. Er zou veel meer geld geïnvesteerd moeten worden aan alternatieven, maar de politiek kiest ervoor minder geld aan onderzoek te geven. De onderzoekers die ik ken zijn geen nare mannetjes die graag wrede dingen doen met dieren, maar zijn heel bewust bezig met de consequenties voor de dieren.
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')