abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143798123
Wat dacht je van al die OP's waar Japanse zusters, de mevrouw met 3 borsten, dames met een fiets en ander nsfw plaatjes te zien zijn? Ik durf op m'n werk zowat alleen nog maar op de wc op m'n telefoon te fokken, of met m'n internet explorer als een heel klein venstertje rechts onderaan m'n beeldscherm ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143798276
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Maar nee, dat is niet mijn stijl. Mijn visie is dat je niet teveel moet focussen op de uitslag. Als je in een koers, regelmatig meespringt en lekker attent meerijdt, wordt je daar sterker van en komt de goede uitslag (in bijv een zware waaierkoers ofzo) vanzelf. Uiteraard moet je op een gegeven moment wel je kop gebruiken. Zo heb ik deze wedstrijd halverwege gewoon ook niks meer mee gereden en ff sparen voor de laatste 10 rondes.

Achterin hangen en op het laatst naar voren en top 10 rijden, wordt je niks beter van. Ja je kan zeggen goh daar was ik 5e, maar je moet ook naar de toekomst kijken, je wil tenslotte beter worden. Elke wedstrijd is ook weer een goede training he.
Ik probeer eigenlijk elke koers zo goed en zo kwaad als het kan een uitslag te rijden en zie het bepaald niet als een doorgedreven training. Hoewel dat op een zesde plek ergens dit jaar niet echt gelukt is :')

Moet komend voorjaar toch iets rustiger aan doen qua werk en sociale verplichtingen wil ik weer een beetje uitslagen rijden/goed koersen. Uiteindelijk gaat het daar toch om? Hoewel het soms ook heerlijk is om in de aanval te rijden en je te tonen.
pi_143798380
Zie op best een aantal 2015 modellen van nieuwe racefietsen schijfremmen zitten, gaat dat de standaard worden? En is het de moeite waard om een nieuwe fiets met schijfremmen te kopen ten opzichte van velgremmen, zijn de voordelen groot zeg maar, niet dat het voor mij iets uitmaakt aangezien ik net een fiets met velgremmen heb gekocht :P . Maar viel me ineens op.
pi_143799587
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:06 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik probeer eigenlijk elke koers zo goed en zo kwaad als het kan een uitslag te rijden en zie het bepaald niet als een doorgedreven training. Hoewel dat op een zesde plek ergens dit jaar niet echt gelukt is :')

Moet komend voorjaar toch iets rustiger aan doen qua werk en sociale verplichtingen wil ik weer een beetje uitslagen rijden/goed koersen. Uiteindelijk gaat het daar toch om? Hoewel het soms ook heerlijk is om in de aanval te rijden en je te tonen.
Ik heb daar helemaal niks mee, met dat afwachten en nog ff sprinten naar een top 10 plek. Sowieso worden onze koersen bijna nooit beslist in massasprint, dus je moet wel attent meerijden wil je mee zitten. Dat lukt mij nu nog niet, maar ik merk wel dat ik zo steeds sterker wordt. De uitslag is bij zo'n sprint maar een momentopname en zegt weinig. Tenzij het een harde waaier koers is.

Kijk, als het dan op een sprint dreigt uit te draaien probeer ik daar ook zo goed mogelijke uitslag neer te zetten, goed positioneren, moet je toch leren door te doen. Maar ga me er in de eerste helft niet voor sparen. Het liefst probeer ik het nog in bijv laatste 3 rondes, alles of niets.

Maar goed, iedereen zijn eigen ding. Vandaag waren ook de sportklasse in Vledder, waar was jij?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143799708
Ja ben ik wel met je eens. De keren dat ik top 10 reed in een sprint was idd in een waaierkoers op een dag dat ik me sterk voelde.

Ik had vandaag geen zin in een criterium en ben lekker een rondje Drenthe wezen maken.

[ Bericht 32% gewijzigd door Tommeke op 24-08-2014 23:44:24 ]
pi_143799778
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:08 schreef Matedeor het volgende:
Zie op best een aantal 2015 modellen van nieuwe racefietsen schijfremmen zitten, gaat dat de standaard worden? En is het de moeite waard om een nieuwe fiets met schijfremmen te kopen ten opzichte van velgremmen, zijn de voordelen groot zeg maar, niet dat het voor mij iets uitmaakt aangezien ik net een fiets met velgremmen heb gekocht :P . Maar viel me ineens op.
Is gewoon een marketing hype denk ik. Ik heb op m'n crosser schijfremmen en het remt schitterend. Maar niet zoveel beter dan op m'n racefiets dat ik 't ook op m'n racefiets wil. En het is zwaarder en wielen wisselen gaat lastiger.

Ik zie de toegevoegde waarde niet.
  FOK!fotograaf maandag 25 augustus 2014 @ 00:14:38 #232
145146 Andyy
pi_143801054
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:08 schreef Matedeor het volgende:
Zie op best een aantal 2015 modellen van nieuwe racefietsen schijfremmen zitten, gaat dat de standaard worden? En is het de moeite waard om een nieuwe fiets met schijfremmen te kopen ten opzichte van velgremmen, zijn de voordelen groot zeg maar, niet dat het voor mij iets uitmaakt aangezien ik net een fiets met velgremmen heb gekocht :P . Maar viel me ineens op.
zou even wachten tot de wielboeren ook over zijn en er een standaard is. Schijfremmen zijn geweldig trouwens, heeft me een aantal ongelukken helpen voorkomen op m'n hybridefiets waarbij ik zeker weet dat ik op m'n racer wel onder/naast de auto zou hebben gelegen. En dat heeft niets met m'n skills te maken, schijfremmen kun je een stuk beter doseren en daardoor ook harder remmen, achterwiel lichtjes van de grond laten komen en daar houden voor de maximale remkracht is geen enkel probleem als je het een beetje kan :Y
pi_143801111
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Is gewoon een marketing hype denk ik. Ik heb op m'n crosser schijfremmen en het remt schitterend. Maar niet zoveel beter dan op m'n racefiets dat ik 't ook op m'n racefiets wil. En het is zwaarder en wielen wisselen gaat lastiger.

Ik zie de toegevoegde waarde niet.
Had altijd begrepen dat vergeleken met carbon velgen (en zeker in de regen) schijfremmen wel degelijk een stuk beter remmen. Of is dat ook marketingpraat?
pi_143801286
quote:
6s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:14 schreef Andyy het volgende:

[..]

zou even wachten tot de wielboeren ook over zijn en er een standaard is. Schijfremmen zijn geweldig trouwens, heeft me een aantal ongelukken helpen voorkomen op m'n hybridefiets waarbij ik zeker weet dat ik op m'n racer wel onder/naast de auto zou hebben gelegen. En dat heeft niets met m'n skills te maken, schijfremmen kun je een stuk beter doseren en daardoor ook harder remmen, achterwiel lichtjes van de grond laten komen en daar houden voor de maximale remkracht is geen enkel probleem als je het een beetje kan :Y
Zet je er dan ook meteen dikke banden onder zoals op je hybride? Want meer remkracht is fijn. Maar nutteloos zonder meer grip.

Enige nut is bij carbon wielen in afdalingen. Maar dan kun je net zo goed Alu steken.

Iemand t al getest?
pi_143801452
Zijn er hier trouwens mensen met kennis van indoor trainers? Ben me nu een beetje aan het oriënteren en ik zie dat er vaak een maximale weerstand wordt aangegeven. Vraag me echter af wat er gebeurt als je meer vermogen trapt dan de maximale weerstand van het apparaat en tot nu toe zijn mijn internet zoekkunsten nog niet echt toereikend.
  FOK!fotograaf maandag 25 augustus 2014 @ 00:39:49 #236
145146 Andyy
pi_143801731
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:21 schreef Oksel het volgende:

[..]

Zet je er dan ook meteen dikke banden onder zoals op je hybride? Want meer remkracht is fijn. Maar nutteloos zonder meer grip.

Enige nut is bij carbon wielen in afdalingen. Maar dan kun je net zo goed Alu steken.

Iemand t al getest?
Het gaat niet om de hoeveelheid grip. Op beide fietsen is er namelijk genoeg grip om me over het stuur te gooien. De doseerbaarheid is gewoon veel beter met schijven
quote:
disc-brake pads must squeeze with about 1,000 pounds of force to achieve near-lockup, while a rim brake needs only 200 pounds for the same job. The larger span (0 to 1,000 pounds versus 0 to 200) is a bigger window in which to control braking force; hence, better modulation.
http://www.bicycling.com/(...)eze-road-disc-brakes
pi_143804641
quote:
6s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:14 schreef Andyy het volgende:

[..]

zou even wachten tot de wielboeren ook over zijn en er een standaard is. Schijfremmen zijn geweldig trouwens, heeft me een aantal ongelukken helpen voorkomen op m'n hybridefiets waarbij ik zeker weet dat ik op m'n racer wel onder/naast de auto zou hebben gelegen. En dat heeft niets met m'n skills te maken, schijfremmen kun je een stuk beter doseren en daardoor ook harder remmen, achterwiel lichtjes van de grond laten komen en daar houden voor de maximale remkracht is geen enkel probleem als je het een beetje kan :Y
Remmen is angst
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 25 augustus 2014 @ 07:08:29 #238
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143804691
ja rijje mot je
pi_143804736
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:15 schreef ratatat het volgende:

[..]

Had altijd begrepen dat vergeleken met carbon velgen (en zeker in de regen) schijfremmen wel degelijk een stuk beter remmen. Of is dat ook marketingpraat?
Ja klopt. Maar aluminium velgen remmen in de regen ook veel beter dan carbon.

Ik zie geen toegevoegde waarde.
pi_143804751
Oja en hybridefiets :') :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 25 augustus 2014 @ 07:27:41 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143804755
Laat die gasten het nou gewoon kopen, dan hebben we een mooie online testcase.
pi_143804993
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:27 schreef kaasplankje het volgende:
Laat die gasten het nou gewoon kopen, dan hebben we een mooie online testcase.
Wordt denk ik volgend jaar genoeg verkocht, op veel van die 'comfort' racers van oa Giant/trek zit het. Zelf de giant advanced gekocht waar het niet op zat.
pi_143805380
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 00:21 schreef Oksel het volgende:

[..]
Want meer remkracht is fijn. Maar nutteloos zonder meer grip.
Meer grip is altijd fijn :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 25 augustus 2014 @ 09:39:40 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143805828
Het hep nadelen het hep voordelen.

Meer grip krijg je er niet mee. Wel een mooier ogende fiets door die cleane vorkkroon en achterframe. Ook is er op de velg geen remrand nodig en dus meer plaats voor schreeuwstikkers.

Ook meer remvermogen en een betere doseerbaarheid.
pi_143806153
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:40 schreef ratatat het volgende:
Fietste gister een stukje in het westland en kwam langs een huis met Paris-Roubaix stenen op de oprit. Vond het nogal apart :P
Bedoel je een oprit van PR-stenen of zo'n bordje met als tekst PR erop? Iig dat laatste weet ik waar je bedoelt. Wel ironische zo terwijl het asfalt daar zo goed is. :P
  maandag 25 augustus 2014 @ 09:57:52 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143806175
Ben benieuwd of Campa ook al volgt met een disc groep. Ze hebben in 2015 wel een nieuwe Bora, een nieuwe Shamal, en de groepen Chorus Record en Super Record mechanic krijgen een update.

Ik zit net ff te lezen, o.a. achterderailleurkooi ietsie langer, voorderriekooi stijver, en de nieuwe cranks die jullie niet mooi vinden misschien, die zijn allemaal comaptibel met alle bladen. Je hoeft dus voor compact geen andere cranks meer te monteren. 34 of 36 kan allemaal op de dubbele crank.

http://www.campagnolo.com(...)_mechanical_shifting
  maandag 25 augustus 2014 @ 09:57:58 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143806177
NAdeel: dot remvloeistof op je frame=gat in je frame.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 25 augustus 2014 @ 09:58:54 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143806191
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
NAdeel: dot remvloeistof op je frame=gat in je frame.
Nadeel: in je rem knijpen per abuis alst wiel er niet inzit = remmen ontluchten.
  maandag 25 augustus 2014 @ 09:59:33 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143806206
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 09:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ben benieuwd of Campa ook al volgt met een disc groep. Ze hebben in 2015 wel een nieuwe Bora, een nieuwe Shamal, en de groepen Chorus Record en Super Record mechanic krijgen een update.

Ik zit net ff te lezen, o.a. achterderailleurkooi ietsie langer, voorderriekooi stijver, en de nieuwe cranks die jullie niet mooi vinden misschien, die zijn allemaal comaptibel met alle bladen. Je hoeft dus voor compact geen andere cranks meer te monteren. 34 of 36 kan allemaal op de dubbele crank.

http://www.campagnolo.com(...)_mechanical_shifting
Voor dat laatste is wel een goeie update!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 25 augustus 2014 @ 10:08:05 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143806370
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 09:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Voor dat laatste is wel een goeie update!
Ja vind ik ook. Ik ga eerst mijn Gios even updaten met een nieuwe stuurbocht, stuurpen en seatpost. Ik vind het stuur op dat frame te stijf wat ik nu heb, dus in neem een carbonnen bocht. Ook wil ik iets minder reach, zoals de maat 88 op het rechtse plaatje hier:


3T shit gaat eraf en denk Ritchey erop.

2016 ga ik mss een nieuwe record groep erop zetten, dan kan ik desgewenst ook een 36 monteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')