quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En waarom heb jij eigenlijk nog geen kinderen?? Nou he, NOU?!??!!![]()
![]()
quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom heb jij eigenlijk wel kinderen?
Tsja....het blijft veelzeggend dat er wel mensen zijn die uitleggen waarom ze geen kinderen hebben, terwijl er in dit topic nog niemand is geweest die heeft uitgelegd waarom ze wél kinderen hebben.quote:
Dat is niet veelzeggend, dat lijkt me vrij evident: er is geen rationele reden om een kind te willen, de enige reden is dat je dat wil (gevoelsmatig) en die reden heb ik al zien worden afgekraakt hier. Dus ik snap wel dat mensen weinig trek hebben om daarop getrakteerd te wordenquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja....het blijft veelzeggend dat er wel mensen zijn die uitleggen waarom ze geen kinderen hebben, terwijl er in dit topic nog niemand is geweest die heeft uitgelegd waarom ze wél kinderen hebben.
Ach het kan ook janken om het janken worden hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dus als iemand ongewenst kinderloos is, moet je er rekening mee houden, en als het gewenst is, dan kun je gewoon je blijheid over kinderen er bij kwijt? Hmm, klinkt (weer) alsof mensen met (vervulde) kinderwens belangrijker zijn
Nee, dat lees je dan verkeerd. Het gaat erom dat je iemand met kinderwens, zonder kinderen beschermd tegen je eigen verhaal, maar als het iemand is die gewenst kinderloos, dan maakt het niet uit om je levensverhaal er over uit te storten. Terwijl diegene net zo graag wel als niet daarover hoort dan een ander met kinderwens. Maar de gevoelens van die laatste zijn blijkbaar belangrijker.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach het kan ook janken om het janken worden hoorKan me voorstellen dat een vraag met een oordeel er in naar is, zoals 'WAAROM HEB JE GEEN KINDEREN', maar wat Leandra schetst is toch al compleet anders, men mag toch wel doorvragen (als je elkaar wat beter kent dan, anders is het wel raar), of het eigen keuze was bv. en eventueel wat daar de redenen voor zijn.
Verder komt het wel een beetje boehoe over nu hoor 'Ja hunnies praten dan toch liever met anderen die wel ook kinderen hebben, dus word ik toch weer benadeeld'. Als jij op een feestje bent, en er is iemand die dezelfde auto rijdt, van dezelfde films houdt, of dezelfde muziek luistert lul je daar ook makkelijker mee dan met iemand waar je geen raakvlakken mee hebt. Hoef je niet direct de ander onaardig of minderwaardig te vinden. Puur gewoon meer gemeenschappelijke interesses met de ander.
Ja, je kunt 't ook volledig uit z'n verband rukken zeg...quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, dat lees je dan verkeerd. Het gaat erom dat je iemand met kinderwens, zonder kinderen beschermd tegen je eigen verhaal, maar als het iemand is die gewenst kinderloos, dan maakt het niet uit om je levensverhaal er over uit te storten. Terwijl diegene net zo graag wel als niet daarover hoort dan een ander met kinderwens. Maar de gevoelens van die laatste zijn blijkbaar belangrijker.
Het verschil is wel dat je iemand met onvervulde kinderwens onbedoeld pijn kan doen, en dat je degene die bewust kinderloos is hooguit ernstig kunt vervelenquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, dat lees je dan verkeerd. Het gaat erom dat je iemand met kinderwens, zonder kinderen beschermd tegen je eigen verhaal, maar als het iemand is die gewenst kinderloos, dan maakt het niet uit om je levensverhaal er over uit te storten. Terwijl diegene net zo graag wel als niet daarover hoort dan een ander met kinderwens. Maar de gevoelens van die laatste zijn blijkbaar belangrijker.
Vind ik wel een mooie conclusie.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet veelzeggend, dat lijkt me vrij evident: er is geen rationele reden om een kind te willen, de enige reden is dat je dat wil (gevoelsmatig)
quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat dus. Je bent er wel erg lichtgeraakt over zegquote:Op maandag 25 augustus 2014 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat je iemand met onvervulde kinderwens onbedoeld pijn kan doen, en dat je degene die bewust kinderloos is hooguit ernstig kunt vervelen
nee, maar dat heb ik vrij naar Moblo haar kindvrij bedacht.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, is dat de term die daarbij hoort, kindarm? Wist ik niet.
En irriteren, vergeet irriteren niet!quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat je iemand met onvervulde kinderwens onbedoeld pijn kan doen, en dat je degene die bewust kinderloos is hooguit ernstig kunt vervelen
Volgens mij is er geen term voor. Ik voel me zelf in ieder geval niet echt happy met de term 'kindarm', maar dat wil niet zeggen dat het voor anderen niet wel een fijne term kan zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nee, maar dat heb ik vrij naar Moblo haar kindvrij bedacht.![]()
Wat is anders een term voor iemand die wel nog graag een kind had gekregen maar er geen kreeg? ik had aanhalingstekens gezet volgens mij. Het is in ieder geval niet lullig bedoeld. maar meer om aan te geven dat ze nog echt graag hadden gewild.
Maar wat let je die mensen dat duidelijk te maken en/of uit je sociale kring te bannen als ze herhaaldelijk 'vervelend' blijven er over? Zoals met mensen die over welk willekeurig onderwerp dan ook je keuzes in twijfel blijven trekken. Kinderen blijf je toch gewoon in aanraking mee komen, dus tjah, eens in de zoveel tijd zal die vraag toch weer terug komen lijkt me?quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En irriteren, vergeet irriteren niet!
Aangezien je zelf dit topic opende, denk ik dat je het wel fijn vindt om geïrriteerd te raken door mensen met kinderen en hun gezever? Beetje masochistisch?quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En irriteren, vergeet irriteren niet!
Zie plaatje in de OP, dat kwam opeens echt overal tevoorschijn, hier, op FB etcquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aangezien je zelf dit topic opende, denk ik dat je het wel fijn vindt om geïrriteerd te raken door mensen met kinderen en hun gezever? Beetje masochistisch?
Jij ziet het als een oordeel ("waarom voldoe je niet aan mijn norm?") maar je kunt het natuurlijk ook gewoon als oprechte interesse zien, of als aftasten hoe gevoelig het onderwerp ligt, zoals Leandra al aangeeft, en zo zijn er nog legio andere mogelijkheden. Je maakt het mensen natuurlijk ook niet heel eenvoudig als je alleen maar met 'nee' antwoord, want dat zijn er twee mogelijkheden: van onderwerp wisselen (en da's toch wat ongemakkelijk) of doorvragen aan iemand die weinig wil loslaten (en da's ook ongemakkelijk). Ik denk dat als je er een simpel "nee, ik heb geen kinderwens" of "nee, ik wil misschien ooit wel kinderen maar nu in ieder geval nog niet" achteraan gooit, je de hele waarom-vraag gewoon omzeild hebt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die waarom komt er vrij rap achteraan hoor
- Heb je kinderen?
- Nope
- Oh, waarom niet?
Alsof het wel hebben van kinderen de standaard is.
Mensen zijn nogal hardleers, duidelijk maken dat kinderen niet jouw ding zijn, is voor iemand voor wie het wel helemaal haar/zijn ding is, is errugh lastig. Dan kun je ze wel uit je sociale kring proberen te bannen, maar vaak raak je dan ook al die andere mensen kwijt waar je het wel mee kunt vinden. Ik heb iig niet allemaal losse vrienden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat let je die mensen dat duidelijk te maken en/of uit je sociale kring te bannen als ze herhaaldelijk 'vervelend' blijven er over? Zoals met mensen die over welk willekeurig onderwerp dan ook je keuzes in twijfel blijven trekken. Kinderen blijf je toch gewoon in aanraking mee komen, dus tjah, eens in de zoveel tijd zal die vraag toch weer terug komen lijkt me?
Neuh, ik opende het om zelf te irriteren. Het is verdomme gewoon een normale discussie gewordenquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aangezien je zelf dit topic opende, denk ik dat je het wel fijn vindt om geïrriteerd te raken door mensen met kinderen en hun gezever? Beetje masochistisch?
Ik denk dat het niet van mensen met kinderen/kinderwens af komt, dat plaatjequote:Op maandag 25 augustus 2014 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie plaatje in de OP, dat kwam opeens echt overal tevoorschijn, hier, op FB etc.
Hahaha, backfirequote:Op maandag 25 augustus 2014 10:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Neuh, ik opende het om zelf te irriteren. Het is verdomme gewoon een normale discussie geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |