abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:21:37 #201
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143694419
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als iets niet waarneembaar, meetbaar of wiskundig te verklaren is is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat iets er dan wel zou zijn.

Wat je doet is geen denken maar een logisch verhaal bij je geloof proberen te fantaseren.
Maar wat als iets niet meetbaar is en voor onze neus ligt en kanker zou kunnen genezen maar we zien het niet? Met alle respect Kapitein_Scheurbuik maar we weten wetenschappelijk niet waarom wij slapen, en slaap is een zeer complex iets. Alleen weet de wetenschap niet precies waarom we het doen, nu stel ik voor dat we stoppen met slapen?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:24:23 #202
419250 Spongeboss
pi_143694475
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Hah dat is heel kortzichtig:
Bolt’s 9.58 is so low that perhaps no one gets close to it for a very long time, just like Flo-Jo’s record,” says Boldon. “But scientists are always wrong about this stuff. Scientists once believed that if a man ran a four-minute mile, his lungs would explode.”
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_143694671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:21 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Maar wat als iets niet meetbaar is en voor onze neus ligt en kanker zou kunnen genezen maar we zien het niet?
Dat zou kunnen idd.
Aan de andere kant zou dat geen vrijbrief moeten zijn om maar te kunnen claimen dat product X kanker geneest zonder daar ook maar enige onderbouwing voor te hebben ;)

En precies zo is het met geloof. Het is prima dat je gelooft dat "er meer is tussen hemel en aarde" - maar zodra je specifieke claims over dat "meer" gaat maken gaan mensen daar kritisch naar kijken. En ook dat is goed.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:42:30 #204
419250 Spongeboss
pi_143694744
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:37 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat zou kunnen idd.
Aan de andere kant zou dat geen vrijbrief moeten zijn om maar te kunnen claimen dat product X kanker geneest zonder daar ook maar enige onderbouwing voor te hebben ;)

En precies zo is het met geloof. Het is prima dat je gelooft dat "er meer is tussen hemel en aarde" - maar zodra je specifieke claims over dat "meer" gaat maken gaan mensen daar kritisch naar kijken. En ook dat is goed.
Ik wil enkel zeggen dat er dingen zijn die niet verklaarbaar zijn die wel misschien hun merits kunnen hebben. Dan heb ik het niet over hocus pocus neem dit kruid en je bent genezen. Maar de gewone behandeling in combinatie met iets anders zou kunnen werken? Of misschien is er een stofje ergens dat wij niet kunnen zien.

Neem nu mensen die de pijn wegpakken en nouja daar kan jij niet in geloven maar ik weet dat er mensen zijn die dat kunnen en mensen blijven er ook heengaan en ze pakken de pijn inderdaad weg. Nou wil je zeggen dat zo iemand die er niet eens geld voor vraagt of een vieze oplichter is, of iedereen zo dom is hem te geloven?

Want stel jij gaat er met pijn heen hij legt zijn hand op je doet de pijn wegpakken doormiddel van bidden etc? Wat doe jij dan? Roepen dat het wetenschap was?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:03:53 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143695171
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:42 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik wil enkel zeggen dat er dingen zijn die niet verklaarbaar zijn die wel misschien hun merits kunnen hebben. Dan heb ik het niet over hocus pocus neem dit kruid en je bent genezen. Maar de gewone behandeling in combinatie met iets anders zou kunnen werken? Of misschien is er een stofje ergens dat wij niet kunnen zien.

Neem nu mensen die de pijn wegpakken en nouja daar kan jij niet in geloven maar ik weet dat er mensen zijn die dat kunnen en mensen blijven er ook heengaan en ze pakken de pijn inderdaad weg. Nou wil je zeggen dat zo iemand die er niet eens geld voor vraagt of een vieze oplichter is, of iedereen zo dom is hem te geloven?

Want stel jij gaat er met pijn heen hij legt zijn hand op je doet de pijn wegpakken doormiddel van bidden etc? Wat doe jij dan? Roepen dat het wetenschap was?
Dat is het placebo effect, zodra iemand maar genoeg geloofd dat het helpt dan zal het ook helpen, dat is met placebo's ook vaak.
En als je pijn hebt dan geloof je maar al te graag dat het helpt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:05:34 #206
419250 Spongeboss
pi_143695202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is het placebo effect, zodra iemand maar genoeg geloofd dat het helpt dan zal het ook helpen, dat is met placebo's ook vaak.
Sorry maar ik heb het zelf meegemaakt en had hevige ontstekingen en kon niet lopen. Toen ik terug kwam van die man kon ik weer rennen alles, ik was toen ook nog te jong om te begrijpen wat die man precies met mij deed.

Jammer dat je het afdoet als placebo, want een placebo heeft ook zijn limieten en hevige ontstekingen zijn zeker een limiet.
pi_143695261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:05 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb het zelf meegemaakt en had hevige ontstekingen en kon niet lopen. Toen ik terug kwam van die man kon ik weer rennen alles,
Als ze er geld voor vragen zijn het in ieder geval oplichters.

vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:08:39 #208
419250 Spongeboss
pi_143695279
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:08 schreef Werkman het volgende:

[..]

Als ze er geld voor vragen zijn het in ieder geval oplichters.

[ afbeelding ]
Gratis en kreeg nog een mars snickers of wat dan ook.
pi_143695299
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:08 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Gratis en kreeg nog een mars snickers of wat dan ook.
Ik heb het niet over jouw geval, kijk naar de foto.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:09:46 #210
419250 Spongeboss
pi_143695307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:09 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jouw geval, kijk naar de foto.
Oh ok sorry ik ken persoon in foto niet.
pi_143695311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:09 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Oh ok sorry ik ken persoon in foto niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jomanda
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:11:33 #212
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143695350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:05 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb het zelf meegemaakt en had hevige ontstekingen en kon niet lopen. Toen ik terug kwam van die man kon ik weer rennen alles, ik was toen ook nog te jong om te begrijpen wat die man precies met mij deed.

Jammer dat je het afdoet als placebo, want een placebo heeft ook zijn limieten en hevige ontstekingen zijn zeker een limiet.
De hersenen zijn tot heel veel in staat. ;)

Het is ook iets wat ieder mens uit nature doet, als een kind valt wrijf je over de wond en geef je er een kusje op, en dat werkt echt, dat verminderd echt de pijn.
Dat betekend niet dat alle moeders een gave hebben.
Als je zelf valt is ook het eerste wat je doet er een hand op leggen en wrijven

Het is bewezen dat door de aanraking het brein letterlijk een beeld vormt van het gebied dat aangeraakt wordt, en het geweldige daar aan is dat dat gebeurt met de aandacht die anders naar de pijn gaat.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:12:00 #213
419250 Spongeboss
pi_143695356
quote:
Ja die slaan er een slaatje uit, uit wat de echte kunnen. Die man waar ik naartoe ging liep ook niet in de publiciteit het was een beetje vaagjes bekend waar ik woonde meer niet. Of hij heeft het zelf aangeboden geen idee moet ik eens vragen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

De hersenen zijn tot heel veel in staat. ;)

Het is ook iets wat ieder mens uit nature doet, als een kind valt wrijf je over de wond en geef je er een kusje op, en dat werkt echt, dat verminderd echt de pijn.
Dat betekend niet dat alle moeders een gave hebben.
Als je zelf valt is ook het eerste wat je doet er een hand op leggen en wrijven

Het is bewezen dat door de aanraking het brein letterlijk een beeld vormt van het gebied dat aangeraakt wordt, en het geweldige daar aan is dat dat gebeurt met de aandacht die anders naar de pijn gaat.
Een wond of een ontsteking zit een heel groot verschil tussen, vooral als de ontsteking een chronische ziekte is. Denk jij echt dat als mijn ma me aanraakte die ontsteking minder pijnlijk werd? Zelfs een koelpack hielp niet, die man raakt me even aan alles goed. En nogmaals ik was heel erg jong, wist jij wat een placebo effect was toen je jong was?

Maar goed je bent duidelijk niet slim als jij denkt dat een chronische ontstekingspijn weg genomen kan worden met even een kusje. :') Was het maar zo. Overigens is een ontsteking constant en kan die pijn niet even zomaar verdwijnen, in theorie. Als een kind valt of een brandwond heeft is het enkel een afterburn effect, dat is iets heel anders dan een actieve ontsteking.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:13:18 #214
427108 flufffy
totò schillaci
pi_143695389
Jomanda was voorzitter van de Sylvia Millecam club :')
pi_143695457
Ik ben blij dat je er blij mee bent.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143695549
Wat een hippie gebrabbel.
pi_143695594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het placebo-effect heh, iedereen doet dat altijd een beetje laconiek over, maar als je kijkt naar de definitie 'Een placebo slaat in die betekenis op een positief psychisch effect dat optreedt door vertrouwen in de heilzame werking van een behandeling ' dan leert men dat een er enkel spraken is van een placebo-effect als er daadwerkelijk effect optreedt. Waar komt dat effect dan vandaan? Uit het brein, chemische reacties en een of andere naam in het Latijn waarvan je zelf de betekenis eigenlijk niet kent. Maar hoe kan het dan dat de ene mens het wel en de andere mens het niet ervaart? Schijnbaar is er verschil tussen breinen, en niet zo zeer verschil in vlees, maar verschil in beleving. Hoe verklaar je dat?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:22:03 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143695597
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:12 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ja die slaan er een slaatje uit, uit wat de echte kunnen. Die man waar ik naartoe ging liep ook niet in de publiciteit het was een beetje vaagjes bekend waar ik woonde meer niet. Of hij heeft het zelf aangeboden geen idee moet ik eens vragen.

[..]

Een wond of een ontsteking zit een heel groot verschil tussen, vooral als de ontsteking een chronische ziekte is. Denk jij echt dat als mijn ma me aanraakte die ontsteking minder pijnlijk werd? Zelfs een koelpack hielp niet, die man raakt me even aan alles goed. En nogmaals ik was heel erg jong, wist jij wat een placebo effect was toen je jong was?

Maar goed je bent duidelijk niet slim als jij denkt dat een chronische ontstekingspijn weg genomen kan worden met even een kusje. :') Was het maar zo.
Ik zeg nergens dat handoplegging niet werkt, ik zeg alleen dat het niks met het bovennatuurlijke te maken heeft.
Zolang je zelf genoeg geloofd dat het zal helpen in combinatie met aanraking ( aanraking is altijd goed, daarom zijn er ook veel vrijwilliger die iedere dag vroeggeboren kindjes vasthouden omdat dat hun overlevingskansen vergroot) zal het ook helpen, ook bij ontstekingen en zelfs kanker.

quote:
Radin focused his work on couples, one of whom had cancer, reasoning that any 'psychic' connection would be strongest between people who loved each other. He trained the healthy partner to cultivate and project positive healing thoughts towards their ailing loved one.
To help eliminate pure chance, the healthy partner was asked to send the healing 'energy' at a time randomly chosen by computer.
The results were both amazing and startling. At the precise moment the healthy partner transmitted the healing thoughts, remarkable changes occurred in the mind and body of their ailing partner. Their breathing and blood flow increased significantly, while their brain and skin electrical activity changed dramatically. Clearly something profound was happening.
'Patients described having a warm feeling inside,' says Dr Radin. 'Whether this promotes healing remains to be seen.'

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)k.html#ixzz3B6hzU0MD
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
pi_143695613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:42 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Kan idd allemaal. Maar zeggen dat specifiek stofje X werkt is natuurlijk alweer een flinke stap verder - en DAT is wat men in de praktijk doet. Niet een "misschien is er wel ergens iets" maar "er is iets en ik weet wat".

quote:

Als zijn genezing reproduceerbaar is (maw: als het telkens en telkens en telkens maar weer werkt) dan wordt zijn gave al snel wetenschappelijk toetsbaar gezien.
Uitzoeken hoe het werkt is dan stap 2.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:23:45 #220
419250 Spongeboss
pi_143695645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat handoplegging niet werkt, ik zeg alleen dat het niks met het bovennatuurlijke te maken heeft.
Zolang je zelf genoeg geloofd dat het zal helpen in combinatie met aanraking ( aanraking is altijd goed, daarom zijn er ook veel vrijwilliger die iedere dag vroeggeboren kindjes vasthouden omdat dat hun overlevingskansen vergroot) zal het ook helpen, ook bij ontstekingen en zelfs kanker.

[..]

Met jou valt niet te praten. Wetenschap is jouw religie, je hangt het aan en aanbid het er is geen plaats voor grijs. Voelt het veilig? Dat er geen grijze gebieden is dat alles lekker zwart wit is?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:24:46 #221
419250 Spongeboss
pi_143695667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kan idd allemaal. Maar zeggen dat specifiek stofje X werkt is natuurlijk alweer een flinke stap verder - en DAT is wat men in de praktijk doet.

[..]

Als zijn genezing reproduceerbaar is (maw: als het telkens en telkens en telkens maar weer werkt) dan wordt zijn gave al snel wetenschappelijk toetsbaar gezien.
Uitzoeken hoe het werkt is dan stap 2.
Het heeft gewerkt en ik ben er goed bovenop gekomen. Als ik mijn situatie vergelijk met leeftijdsgenoten die hetzelfde hebben, dan heb ik zwaar geluk gehad. Of was het toch dat ik wat extra hulp heb gehad? Ik geloof in het laatste.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:25:25 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143695687
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:21 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Maar het placebo-effect heh, iedereen doet dat altijd een beetje laconiek over, maar als je kijkt naar de definitie 'Een placebo slaat in die betekenis op een positief psychisch effect dat optreedt door vertrouwen in de heilzame werking van een behandeling ' dan leert men dat een er enkel spraken is van een placebo-effect als er daadwerkelijk effect optreedt. Waar komt dat effect dan vandaan? Uit het brein, chemische reacties en een of andere naam in het Latijn waarvan je zelf de betekenis eigenlijk niet kent. Maar hoe kan het dan dat de ene mens het wel en de andere mens het niet ervaart? Schijnbaar is er verschil tussen breinen, en niet zo zeer verschil in vlees, maar verschil in beleving. Hoe verklaar je dat?
De een is positiever dan de ander, als een persoon depressief is krijgt diegene ook meer lichamelijke klachten, hoofdpijn, rugpijn, maagproblemen enz.
bv kankerpatienten die geloven dat ze zullen sterven aan kanker hebben ook daadwerkelijk een hogere kans om te sterven of eerder te sterven aan kanker, de medicatie zal minder goed werken.
Heeft een patient een positieve instelling zal de kans van overleving hoger liggen.
pi_143695755
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

De een is positiever dan de ander, als een persoon depressief is krijgt diegene ook meer lichamelijke klachten, hoofdpijn, rugpijn, maagproblemen enz.
bv kankerpatienten die geloven dat ze zullen sterven aan kanker hebben ook daadwerkelijk een hogere kans om te sterven of eerder te sterven aan kanker, de medicatie zal minder goed werken.
Heeft een patient een positieve instelling zal de kans van overleving hoger liggen.
Dus schijnbaar is de geest wel belangrijk?

Ik bedoel, het lichaam is een bio-chemisch proces, stellen dat eenzelfde eenheid medicatie bij de een beter werkt omdat 'ie denkt dat het beter werkt is dikke kul en mystiek.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:28:01 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143695766
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:23 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Met jou valt niet te praten. Wetenschap is jouw religie, je hangt het aan en aanbid het er is geen plaats voor grijs. Voelt het veilig? Dat er geen grijze gebieden is dat alles lekker zwart wit is?
Is dit niet de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?
Jij bent net zo stellig in jouw mening/overtuiging.

Dan kan je mij dom noemen en kortzichtig maar dat ben jij dan net zo goed.

pi_143695804
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 10:28 schreef snakelady het volgende:
Dan kan je mij dom noemen en kortzichtig maar dat ben jij dan net zo goed.
Dom ben je niet, maar je bent wel super kortzichtig je eigen religie aan het opdringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')