Je denkt de discussie te kunnen winnen door me even af te schepen met zo'n basisschoolartikel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Beantwoord al je vragen, ik ga even douchen.
http://www.kennislink.nl/(...)-van-het-plantenrijk
Vrijheidsbeperking om anders gelovigen te laten geloven waar zij in geloven. Tevens zeer subtiele ridiculisering. Beide zijn niet ernstig aanwezig ofzo. Maar het komt subtiel naar voren, maar ja iedereen interpreteert anders.quote:
Wat was de verklaring van Einstein? En hoe komt het dat iets uit niets ontstaat?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
nee.
Sterker nog, de echo van de oerknal is waarneembaar.
[ [url=
http://www.thereisbeauty.(...)_1024.png]afbeelding[/url] ] En het is zelfs al wiskundig verklaard door Einstein
wat jij van mening bent is irrelevant. Het mooie van feiten is dat ze in tegenstelling tot geloof niet beïnvloedt worden door meningen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:26 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Overigens ben ik van mening dat God beredeneerbaar is op basis van waarneembare feiten.
Atheïsten hebben er wel een handje van om te denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en dat andersdenkenden heel verkeerd bezig zijn. Maar gelovigen maken zich daar ook schuldig aan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:36 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Vrijheidsbeperking om anders gelovigen te laten geloven waar zij in geloven. Tevens zeer subtiele ridiculisering. Beide zijn niet ernstig aanwezig ofzo. Maar het komt subtiel naar voren, maar ja iedereen interpreteert anders.
Ieder mens interpreteert die feiten weer op zijn of haar manier, dus de feiten die wij menen waar te nemen zijn altijd gekleurd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wat jij van mening bent is irrelevant. Het mooie van feiten is dat ze in tegenstelling tot geloof niet beïnvloedt worden door meningen.
Jij kunt van mening zijn dat de aarde plat is, datzal hem niet minder rond maken.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gravitational_wavequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:36 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Wat was de verklaring van Einstein? En hoe komt het dat iets uit niets ontstaat?
Waarom zou die vrijheid wenselijk zijn ?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:36 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Vrijheidsbeperking om anders gelovigen te laten geloven waar zij in geloven.
interpretatie verandert niks aan de feiten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ieder mens interpreteert die feiten weer op zijn of haar manier, dus de feiten die wij menen waar te nemen zijn altijd gekleurd.
Oh nee hoor, gelovigen mogen zeker wel geloven en ik zal ze daar ook nooit in beperken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:36 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Vrijheidsbeperking om anders gelovigen te laten geloven waar zij in geloven. Tevens zeer subtiele ridiculisering. Beide zijn niet ernstig aanwezig ofzo. Maar het komt subtiel naar voren, maar ja iedereen interpreteert anders.
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ieder mens interpreteert die feiten weer op zijn of haar manier, dus de feiten die wij menen waar te nemen zijn altijd gekleurd.
Er is indirect bewijs voor lees ik in het stuk. Maar dit "indirecte bewijs" kan ook met iets anders verband houden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gravitational_wave
En nu ga jij Albert Einstein weerleggen?
Waarom zijn haar armknieën niet in beeld? Dat is het belangrijkste van een vrouw.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef Copthorne het volgende:
Neem bijvoorbeeld Alexandra Stan:
[ afbeelding ]
Ik zie deze foto en ik denk: "Wat een lekker ding!"Ik neem een lekkere chick waar.
Rezania echter kijkt naar dezelfde afbeelding en zou kunnen denken: "Ik vind er niks aan, ik heb er niks mee." Hij neemt een vrouw waar waar hij verder niks bij voelt.
Sorry dat ik even voor jou dacht, Rezania. Dit was uiteraard een voorbeeld.
Tsja. Tot dusver is jouw tactiek van discussiëren vragen ontwijkenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:34 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Je denkt de discussie te kunnen winnen door me even af te schepen met zo'n basisschoolartikel.
Als je vraag is waarom dat is dan kan ik daar wel antwoord op geven maar ik vraag me af wat het met het onderwerp te maken heeft?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie deze foto en ik denk: "Wat een lekker ding!"Ik neem een lekkere chick waar.
Rezania echter kijkt naar dezelfde afbeelding en zou kunnen denken: "Ik vind er niks aan, ik heb er niks mee." Hij neemt een vrouw waar waar hij verder niks bij voelt.
dat zij lekker zou zijn is geen feit maar een mening (die ik deel, maar dat terzijde)quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef Copthorne het volgende:
[ afbeelding ]
Dit waarheidsmonopolie dat de wetenschap denkt te moeten claimen raakt kant noch wal. In de wetenschap luidt het adagium: "Een theorie is waar totdat de theorie wordt weerlegd met een betere theorie".quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Beter een onderbouwde theorie gebaseerd op herhaaldelijke waarnemingen en wat enkel kleine deeltjes ontbreken (geen rigoreuze veranderingen) dan een verhaal dat al 2000 jaar doorverteld wordt lijkt me.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:45 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dit waarheidsmonopolie dat de wetenschap denkt te moeten claimen raakt kant noch wal. In de wetenschap luidt het adagium: "Een theorie is waar totdat de theorie wordt weerlegd met een betere theorie".
Ik zeg niet dat mijn idee beter is. Ik geloof simpelweg in iets. Dat is gebaseerd op overtuigingen, zoals ieder mens die heeft, opvoeding, werken die ik gelezen heb en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:43 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tsja. Tot dusver is jouw tactiek van discussiëren vragen ontwijken
Dus nogmaals: waarom is jouw antwoord beter dan dat van de 100000en alternatieven ? Dat je de wetenschap niet bevredigend vindt is wel duidelijk - maar wat maakt jouw idee beter dan alle andere religieuze ?
het is inderdaad indirect bewijs. Tezamen met al het andere indirecte bewijs heb je genoeg reden om er dan masr vanuit te gaan dat het zo is. Helemaal omdat er geen andere verklaring is die door zoveel indirect bewijs wordt ondersteund.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:43 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Er is indirect bewijs voor lees ik in het stuk. Maar dit "indirecte bewijs" kan ook met iets anders verband houden.
Dat laatste heeft me ook laten denken. Mocht God echt zijn, is religie dan een gokspel en hopen dat je bij de juisten aansluit? Maar het vaakst ben je bij een geloof vanuit je opvoeding. Zelf kiezen wordt nauwelijks gedaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het is inderdaad indirect bewijs. Tezamen met al het andere indirecte bewijs heb je genoeg reden om er dan masr vanuit te gaan dat het zo is. Helemaal omdat er geen andere verklaring is die door zoveel indirect bewijs wordt ondersteund.
Het indirect bewijs voor god is wel erg mager. Vreemd dat je god dan als een plausibele verklaring ziet. Helemaal omdat er honderden religies op de wereld zijn, die allemaal denken dat zij het als enige goed hebben....
theorie in de wetenschap heeft een andere betekenis dan theorie in de volksmond.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:45 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dit waarheidsmonopolie dat de wetenschap denkt te moeten claimen raakt kant noch wal. In de wetenschap luidt het adagium: "Een theorie is waar totdat de theorie wordt weerlegd met een betere theorie".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |