abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143689409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Beantwoord al je vragen, ik ga even douchen. ;)

http://www.kennislink.nl/(...)-van-het-plantenrijk
Je denkt de discussie te kunnen winnen door me even af te schepen met zo'n basisschoolartikel. :)

Ik vraag je waarom elementaire deeltjes bij planten voor leven zorgen en bij gesteenten niet. Wat is het essentiële verschil?
Copthorne 2.0
pi_143689462
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Opdringerig in welk opzicht?
Vrijheidsbeperking om anders gelovigen te laten geloven waar zij in geloven. Tevens zeer subtiele ridiculisering. Beide zijn niet ernstig aanwezig ofzo. Maar het komt subtiel naar voren, maar ja iedereen interpreteert anders.
pi_143689467
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

nee.

Sterker nog, de echo van de oerknal is waarneembaar.

[ [url=
http://www.thereisbeauty.(...)_1024.png]afbeelding[/url] ] En het is zelfs al wiskundig verklaard door Einstein
Wat was de verklaring van Einstein? En hoe komt het dat iets uit niets ontstaat?
Copthorne 2.0
pi_143689498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:26 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Overigens ben ik van mening dat God beredeneerbaar is op basis van waarneembare feiten.
wat jij van mening bent is irrelevant. Het mooie van feiten is dat ze in tegenstelling tot geloof niet beïnvloedt worden door meningen.

Jij kunt van mening zijn dat de aarde plat is, datzal hem niet minder rond maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_143689506
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:36 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Vrijheidsbeperking om anders gelovigen te laten geloven waar zij in geloven. Tevens zeer subtiele ridiculisering. Beide zijn niet ernstig aanwezig ofzo. Maar het komt subtiel naar voren, maar ja iedereen interpreteert anders.
Atheïsten hebben er wel een handje van om te denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en dat andersdenkenden heel verkeerd bezig zijn. Maar gelovigen maken zich daar ook schuldig aan.
Copthorne 2.0
pi_143689547
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

wat jij van mening bent is irrelevant. Het mooie van feiten is dat ze in tegenstelling tot geloof niet beïnvloedt worden door meningen.

Jij kunt van mening zijn dat de aarde plat is, datzal hem niet minder rond maken.
Ieder mens interpreteert die feiten weer op zijn of haar manier, dus de feiten die wij menen waar te nemen zijn altijd gekleurd.
Copthorne 2.0
pi_143689585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:36 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Wat was de verklaring van Einstein? En hoe komt het dat iets uit niets ontstaat?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gravitational_wave

En nu ga jij Albert Einstein weerleggen?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_143689607
quote:

[..]

Vrijheidsbeperking om anders gelovigen te laten geloven waar zij in geloven.
Waarom zou die vrijheid wenselijk zijn ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_143689628
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ieder mens interpreteert die feiten weer op zijn of haar manier, dus de feiten die wij menen waar te nemen zijn altijd gekleurd.
interpretatie verandert niks aan de feiten.

Nogmaals: de aarde is rond, dat is niet afhankelijk van hoe jij dat feit interpreteert.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:41:44 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143689629
quote:

[..]

Oh nee hoor, gelovigen mogen zeker wel geloven en ik zal ze daar ook nooit in beperken.
Alleen hoef ik het er niet mee eens te zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143689637
Neem bijvoorbeeld Alexandra Stan:

Ik zie deze foto en ik denk: "Wat een lekker ding!" O+ Ik neem een lekkere chick waar.

Rezania echter kijkt naar dezelfde afbeelding en zou kunnen denken: "Ik vind er niks aan, ik heb er niks mee." Hij neemt een vrouw waar waar hij verder niks bij voelt.

Sorry dat ik even voor jou dacht, Rezania. Dit was uiteraard een voorbeeld.
Copthorne 2.0
pi_143689641
Ik heb normaal niks met zweverig gedoe naar is het raar als ik precies begrijp wat hij bedoelt in de OP?
pi_143689645
Ik word Sponsfluisteraar!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:42:56 #139
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143689669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:38 schreef Copthorne het volgende:

[..]

“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143689687
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Gravitational_wave

En nu ga jij Albert Einstein weerleggen?
Er is indirect bewijs voor lees ik in het stuk. Maar dit "indirecte bewijs" kan ook met iets anders verband houden.
Copthorne 2.0
pi_143689691
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef Copthorne het volgende:

[ afbeelding ]

Ik zie deze foto en ik denk: "Wat een lekker ding!" O+ Ik neem een lekkere chick waar.

Rezania echter kijkt naar dezelfde afbeelding en zou kunnen denken: "Ik vind er niks aan, ik heb er niks mee." Hij neemt een vrouw waar waar hij verder niks bij voelt.

Waarom zijn haar armknieën niet in beeld? Dat is het belangrijkste van een vrouw.
pi_143689692
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:34 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Je denkt de discussie te kunnen winnen door me even af te schepen met zo'n basisschoolartikel. :)
Tsja. Tot dusver is jouw tactiek van discussiëren vragen ontwijken ;)

Dus nogmaals: waarom is jouw antwoord beter dan dat van de 100000en alternatieven ? Dat je de wetenschap niet bevredigend vindt is wel duidelijk - maar wat maakt jouw idee beter dan alle andere religieuze ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:44:37 #143
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143689723
quote:

[ afbeelding ]

Als je vraag is waarom dat is dan kan ik daar wel antwoord op geven maar ik vraag me af wat het met het onderwerp te maken heeft?
pi_143689730
quote:

[ afbeelding ]

dat zij lekker zou zijn is geen feit maar een mening (die ik deel, maar dat terzijde)

Jij interpreteert haar als knap
Rezania interpreteert haar als niet aantrekkelijk.

Geen van jullie beider interpretaties heeft effect op haar feitelijke uiterlijk. Je bevestigt mijn punt.
pi_143689764
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Dit waarheidsmonopolie dat de wetenschap denkt te moeten claimen raakt kant noch wal. In de wetenschap luidt het adagium: "Een theorie is waar totdat de theorie wordt weerlegd met een betere theorie".
Copthorne 2.0
pi_143689816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:45 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dit waarheidsmonopolie dat de wetenschap denkt te moeten claimen raakt kant noch wal. In de wetenschap luidt het adagium: "Een theorie is waar totdat de theorie wordt weerlegd met een betere theorie".
Beter een onderbouwde theorie gebaseerd op herhaaldelijke waarnemingen en wat enkel kleine deeltjes ontbreken (geen rigoreuze veranderingen) dan een verhaal dat al 2000 jaar doorverteld wordt lijkt me.

Ook in de bijbel geeft iedereen er zijn eigen kleur aan.
pi_143689819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Tsja. Tot dusver is jouw tactiek van discussiëren vragen ontwijken ;)

Dus nogmaals: waarom is jouw antwoord beter dan dat van de 100000en alternatieven ? Dat je de wetenschap niet bevredigend vindt is wel duidelijk - maar wat maakt jouw idee beter dan alle andere religieuze ?
Ik zeg niet dat mijn idee beter is. Ik geloof simpelweg in iets. Dat is gebaseerd op overtuigingen, zoals ieder mens die heeft, opvoeding, werken die ik gelezen heb en ga zo maar door.

Maar ik moet zelf meer begrip hebben voor mensen die puur in de wetenschap geloven. Dat is ook waar.
Copthorne 2.0
pi_143689856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:43 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Er is indirect bewijs voor lees ik in het stuk. Maar dit "indirecte bewijs" kan ook met iets anders verband houden.
het is inderdaad indirect bewijs. Tezamen met al het andere indirecte bewijs heb je genoeg reden om er dan masr vanuit te gaan dat het zo is. Helemaal omdat er geen andere verklaring is die door zoveel indirect bewijs wordt ondersteund.

Het indirect bewijs voor god is wel erg mager. Vreemd dat je god dan als een plausibele verklaring ziet. Helemaal omdat er honderden religies op de wereld zijn, die allemaal denken dat zij het als enige goed hebben....
pi_143689917
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

het is inderdaad indirect bewijs. Tezamen met al het andere indirecte bewijs heb je genoeg reden om er dan masr vanuit te gaan dat het zo is. Helemaal omdat er geen andere verklaring is die door zoveel indirect bewijs wordt ondersteund.

Het indirect bewijs voor god is wel erg mager. Vreemd dat je god dan als een plausibele verklaring ziet. Helemaal omdat er honderden religies op de wereld zijn, die allemaal denken dat zij het als enige goed hebben....
Dat laatste heeft me ook laten denken. Mocht God echt zijn, is religie dan een gokspel en hopen dat je bij de juisten aansluit? Maar het vaakst ben je bij een geloof vanuit je opvoeding. Zelf kiezen wordt nauwelijks gedaan.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:51:25 #150
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143689925
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:45 schreef Copthorne het volgende:

[..]

theorie in de wetenschap heeft een andere betekenis dan theorie in de volksmond.
waar het in de volksmond wordt bedoeld als speculatie of een veronderstelling, wordt het in de wetenschap bedoeld als feiten die worden verklaard door een theorie.

Wetenschappelijke feiten zijn datgene wat we weten over de wereld om ons heen.
Een theorie helpt ons om deze feiten te verklaren.
Zwaartekracht is een feit, appels vallen altijd naar beneden.
Dit feit wordt verklaard door de theorie van de zwaartekracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 22-08-2014 00:56:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')