Dat is natuurlijk de goede oplossing, het is de schuld van de pigmentlozen!quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
twitter:kiyadaniels twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 08:21:30I hope they fucking up the white ppl shit instead of they own fucking hood. #imastartariotimastartariot #MichaelBrown #FergusonDecision reageer retweet
Beste reactie op vermeend racisme is racisme. Blijkbaar.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:40 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de goede oplossing, het is de schuld van de pigmentlozen!
En winkels leeghalen, ook een goed ideequote:Op dinsdag 25 november 2014 08:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Beste reactie op vermeend racisme is racisme. Blijkbaar.
Dus dit. Als je vindt dat je als zwarte automatisch als misdadiger wordt gezien, moet je vooral dit gaan doen. Great way to make your casequote:What doesn't make sense to me is that people are upset with authority, so why loot, riot and destroy their fellow citizens property?
En de auto van je buren in brand steken zodat ie ook zwart is.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:41 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
En winkels leeghalen, ook een goed idee
Heeft niks met de dood van die jongen te maken zo nu en dan zoeken mensen een excuus om te rellen en als de politie dan uit angst voor meer geweld er niet direct repressief op knalt en laat zien wie de baas in de stad is zal het zich alleen maar verder verspreiden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:43 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Wat iemand op reddit zei:
[..]
Dus dit. Als je vindt dat je als zwarte automatisch als misdadiger wordt gezien, moet je vooral dit gaan doen. Great way to make your case
Vanwege de dingen die de laatste tijd gebeurd zijn. Ik weet niet of je het nog kan herinneren maar een paar weken terug stonden alle kranten (ook de onze) nog vol over extreem politiegeweld en militarisering van politie in de vs na de aanpak van de afgelopen rellen. (en de politie ging ook echt te ver toen) maar nu zijn ze dus heel terughoudend.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:34 schreef Elan het volgende:
Waarom is er niet veel harder opgetreden door de poltie?
Er worden daar dagelijks 'onschuldige' zwarte mensen afgeknald dus die relschoppers kunnen bezig blijven! Stuur de nationale garde er op af en maak korte metten met dit tuig!
Was het vroeger anders dan? Volgens mij niet. NY was vroeger ook een ramp, is juist veel beter geworden nu.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Lijkt wel steeds "normaler" te worden, dit soort gedrag. London zoals je zegt inderdaad. Ferguson nu. Maar daartussen had je ook nog al die rellen in Parijs bijvoorbeeld.
Ik ben nog geen 30 natuurlijk, maar ik kan me niet herinneren dat er zo veel dingen in zo'n korte periode achter elkaar plaatsvonden. En dan doel ik ook vooral op de manier waarop er zo geplunderd wordt. Het boeit die mensen helemaal niks wat 't verhaal is, zolang er maar gereld kan worden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was het vroeger anders dan? Volgens mij niet. NY was vroeger ook een ramp, is juist veel beter geworden nu.
Mwah, hoe denk je dan hoe het was toen zwarte mensen nog achterin de bus moesten zitten. In die tijden waren er constant opstanden en rellen. En toen New York hele gebieden had waar politie gewoon niet durfde te komen. Dat heb je nu ook niet meer echt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik ben nog geen 30 natuurlijk, maar ik kan me niet herinneren dat er zo veel dingen in zo'n korte periode achter elkaar plaatsvonden. En dan doel ik ook vooral op de manier waarop er zo geplunderd wordt. Het boeit die mensen helemaal niks wat 't verhaal is, zolang er maar gereld kan worden.
En dat is dus oliedom.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vanwege de dingen die de laatste tijd gebeurd zijn. Ik weet niet of je het nog kan herinneren maar een paar weken terug stonden alle kranten (ook de onze) nog vol over extreem politiegeweld en militarisering van het leger na de aanpak van de afgelopen rellen. (en de politie ging ook echt te ver toen) maar nu zijn ze dus heel terughoudend.
Is gewoon een excuus om zich te misdragen en de schuld aan anderen te geven.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:43 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Dus dit. Als je vindt dat je als zwarte automatisch als misdadiger wordt gezien, moet je vooral dit gaan doen. Great way to make your case
Zat net even de wiki te lezen daarvan. Beeld wat mij het meest bij is gebleven van toen is die van de Koreanen die hun winkels verdedigen. Rodney King's verdere leven is ook wel interessant te noemen...strafblad zo dik als de bijbel afgesloten met een drugs overdosis.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:56 schreef Elan het volgende:
[..]
En dat is dus oliedom.
Exact hetzelfde speelde zichzelf namelijk begin jaren 90 ook al eens af is bijna 25 jaar geleden en Amerika bestaat nog steeds ( Rodney King anybody? )
[ afbeelding ]
Geen enkele reden voor de politie om terughoudend te zijn het enige dat ook toen uiteindelijk al effect heeft gehad is de rechtstaat met geweld handhaven en de relschoppers oppakken.
Natuurlijk hebben mensen recht op een proteststem maar het heeft niks met haat tegen de politie of een statement te maken als je winkels gaat plunderen en auto's in de fik gaat zetten dat is rellen om te rellen of zelfs uit financieel gewin.
Het is zo fucking dom wat ze doen. Ze zijn de afro-amerikaanse gemeenschap geen betere naam aan het geven nuquote:Op dinsdag 25 november 2014 08:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is gewoon een excuus om zich te misdragen en de schuld aan anderen te geven.
Zo hard mogelijk "racisme" roepen werkt daar nog steeds het beste voor.
Als ze slimmer zouden zijn, was het probleem natuurlijk al lang opgelost.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:04 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Het is zo fucking dom wat ze doen. Ze zijn de afro-amerikaanse gemeenschap geen betere naam aan het geven nu
Volkomen terecht ook hehquote:Op dinsdag 25 november 2014 03:56 schreef OMG het volgende:
...en hij wordt niet aangeklaagd. Wat een verrassing, zeg. Jammer.
Niet veel hoor. De politici met macht hebben weinig met die snuiter.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:28 schreef Mani89 het volgende:
Ik moet altijd een beetje kotsen als ik die walgelijke Al Sharpton met zijn leugenachtige retoriek een heel volk zie opruien, waarom heeft die man uberhaupt nog enige legitimiteit?
Toch komt hij bij dit soort incidenten altijd weer met zijn kop op tv, zelfs hier op het journaal met zijn bullshit speech. Die man is echt nog erger dan een haatimam.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:29 schreef waht het volgende:
[..]
Niet veel hoor. De politici met macht hebben weinig met die snuiter.
Volgens mij gaat het al heel lang fout in dat "land".quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als dat het geval is, gaat het daar echt fout straks...
De burger staat ook steeds meer lijnrecht t.o. bedrijven en overheden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Lijkt wel steeds "normaler" te worden, dit soort gedrag. London zoals je zegt inderdaad. Ferguson nu. Maar daartussen had je ook nog al die rellen in Parijs bijvoorbeeld.
Ben je blij met de vrijspraak?quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:47 schreef kipknots het volgende:
Omdat dat niet wordt gedaan door de politie die er zou moeten zijn om je te beschermen?
Nee. Als ik Amerikaanse fora lees dan is daar nog wel een beeld dat de prosecutor duidelijk de kant van de politie heeft gekozen door Wilson te laten getuigen. Iets wat in een grand jury trial nogal ongebruikelijk is, daar is normaal alleen een aanklager en geen kans op verdediging. Dat wijst duidelijk op corruptie, die nogal wijdversprijd is onder de politie daar.quote:
Mee eens. Door de hoeveelheid corruptie kan je spreken van een nogal verrot rechtssysteem.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:50 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nee. Als ik Amerikaanse fora lees dan is daar nog wel een beeld dat de prosecutor duidelijk de kant van de politie heeft gekozen door Wilson te laten getuigen. Iets wat in een grand jury trial nogal ongebruikelijk is, daar is normaal alleen een aanklager en geen kans op verdediging. Dat wijst duidelijk op corruptie, die nogal wijdversprijd is onder de politie daar.
Er zijn veel agenten die misbruik maken van hun macht en die agenten wordt van hogerop een hand boven het hoofd gehouden. Dat moet stoppen als ze ooit weer het vertrouwen van de bevolking willen krijgen.
De fucking aanklager heeft zelfs de taak van verdediging op zich genomen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:53 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Mee eens. Door de hoeveelheid corruptie kan je spreken van een nogal verrot rechtssysteem.
Kansloos idd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:58 schreef kipknots het volgende:
[..]
De fucking aanklager heeft zelfs de taak van verdediging op zich genomen.
De taak van een aanklager tijdens een Grand Jury proces is dan ook niet het aanklagen van een verdachte. Zijn taak in zo'n situatie is om samen met de Grand Jury te besluiten of een persoon wel of niet moet worden aangeklaagd. Als er een heleboel bewijs is dat er geen reden is om die persoon aan te klagen, dan moet de aanklager dat bewijs met de Grand Jury delen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:58 schreef kipknots het volgende:
[..]
"Ah ik ben zwart en boos op de politie, oke nu ga ik de boel maar slopen en de chinese supermarkt plunderen"quote:Op dinsdag 25 november 2014 08:43 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Tjah, als je "ooggetuigen" hebt die roepen dat die knul in z'n rug is geschoten en uit onderzoek blijkt dat het niet het geval is heb je een nogal lastige zaak.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:58 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ze zijn niet boos op de politie, het is gewoon mooi om te rellen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:32 schreef fathank het volgende:
[..]
"Ah ik ben zwart en boos op de politie, oke nu ga ik de boel maar slopen en de chinese supermarkt plunderen"
Ongebruikelijk, inderdaad. Maar honderduizenden mensen die de publieke opinie tegen een persoon proberen te keren door middel van allerlei leugens is ook ongebruikelijk. De media die zich op de ras-component focust inplaats van op alle feiten, en daardoor een Grand Jury bij voorbaat mogelijk een verkeerde indruk van de zaak geeft, is ook ongebruikelijk.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:50 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nee. Als ik Amerikaanse fora lees dan is daar nog wel een beeld dat de prosecutor duidelijk de kant van de politie heeft gekozen door Wilson te laten getuigen. Iets wat in een grand jury trial nogal ongebruikelijk is, daar is normaal alleen een aanklager en geen kans op verdediging. Dat wijst duidelijk op corruptie, die nogal wijdversprijd is onder de politie daar.
Er zijn veel agenten die misbruik maken van hun macht en die agenten wordt van hogerop een hand boven het hoofd gehouden. Dat moet stoppen als ze ooit weer het vertrouwen van de bevolking willen krijgen.
De aanklager is degene die de beschuldiging stelt. De vraag is op welke grond de agent is vrijgesproken door de jury.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:17 schreef Royyy het volgende:
[..]
De taak van een aanklager tijdens een Grand Jury proces is dan ook niet het aanklagen van een verdachte. Zijn taak in zo'n situatie is om samen met de Grand Jury te besluiten of een persoon wel of niet moet worden aangeklaagd. Als er een heleboel bewijs is dat er geen reden is om die persoon aan te klagen, dan moet de aanklager dat bewijs met de Grand Jury delen.
Nee. De Grand Jury besluit of er genoeg bewijs is dat men redelijkerwijs kan aannemen (probable cause) dat er een misdaad is gepleegd. Als een Grand Jury besluit dat dat het geval is (true bill), dan pas kan de aanklager iemand in staat van beschulding stellen. Zolang een Grand Jury geen true bill afgeeft, hoeft de aanklager niemand in staat van beschuldiging te stellen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:11 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De aanklager is degene die de beschuldiging stelt. De vraag is op welke grond de agent is vrijgesproken door de jury.
Dan is de aanklager nog steeds degene die de beschuldiging stelt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:20 schreef Royyy het volgende:
[..]
Nee. De Grand Jury besluit of er genoeg bewijs is dat men redelijkerwijs kan aannemen (probable cause) dat er een misdaad is gepleegd. Als een Grand Jury besluit dat dat het geval is (true bill), dan pas kan de aanklager iemand in staat van beschulding stellen. Zolang een Grand Jury geen true bill afgeeft, hoeft de aanklager niemand in staat van beschuldiging te stellen.
Tijdens het Grand Jury proces is zijn taak om de Grand Jury te informeren welk bewijsmateriaal er is (van beide kanten), wat voor een getuigen, etc.
En de slijterij natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:32 schreef fathank het volgende:
[..]
"Ah ik ben zwart en boos op de politie, oke nu ga ik de boel maar slopen en de chinese supermarkt plunderen"
Hij is de Kuzu en Ozturk van de Democratische Partij.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:28 schreef Mani89 het volgende:
Ik moet altijd een beetje kotsen als ik die walgelijke Al Sharpton met zijn leugenachtige retoriek een heel volk zie opruien, waarom heeft die man uberhaupt nog enige legitimiteit?
Gewoon wat bommetjes op die buurten gooien en klaar. Ze hebben geen enkel probleem om dat in Irak of Afghanistan te doen dus mensenlevens sparen gaat het niet om. Dat kan niet de reden zijn dus.quote:Op dinsdag 25 november 2014 06:46 schreef myShizzle het volgende:
Gaat lekker daar nu.
te veel branden om te blussen
amerikanen zijn sowieso grote dramazoekers. Van de politie tot burgers tot rechters tot politici, alles is een groot theaterstuk. Ook de volkscultuur zelf met hun 'I gotta go to court.' en de manier waarop uitspraken worden gedaan alles moet een zekere dramagehalte hebben. Als verdachten worden veroordeeld, wordt de vonniswijzing altijd totaal onverwachts opgelegd, zelfs de verdachte weet niet wat het is vooraf, al kan dat makkelijk via brief aan hem gecommuniceerd worden en HIJ MOET altijd aanwezig zijn in de rechtszaal op precies dat moment, zodat eenieder waaronder de toeschouwers dramatisch en emotioneel kunnen reageren. Ook de manier waarop ze met elkaar omgaan van fooien achterlaten en hun buschauffeurs uitbundig bedanken, alles is gewoon nep en dramatisch met dat volk.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:36 schreef popolon het volgende:
Onafhankelijk vd uitspraak, waarom kom je met zoiets naar buiten om 21.00 's avonds? Dat is prime time voor rellen. Eerst laten we de stad vollopen met mensen om dan met de (anti) climax te komen. Onbegrijpelijk.
Waar zie je dit?quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:55 schreef Morendo het volgende:
Gelukkig heeft Anonymous al aangekondigd dat ze alle mogelijke gegevens van de relschoppers door zullen geven aan de autoriteiten.
Ze hadden er inderdaad beter aan gedaan te wachten tot de volgende ochtend, dan hadden ze sowieso wat meer tijd gehad eventuele rellen sneller de kop in te drukken. Dit is bijna gewoon vragen om problemen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:36 schreef popolon het volgende:
Onafhankelijk vd uitspraak, waarom kom je met zoiets naar buiten om 21.00 's avonds? Dat is prime time voor rellen. Eerst laten we de stad vollopen met mensen om dan met de (anti) climax te komen. Onbegrijpelijk.
En het rare is dat ze al van tevoren hadden aangegeven dat de politie 2 dagen eerder over het juryoordeel in kennis zou worden gesteld om zich goed voor te bereiden. En dan komen ze alsnog onvoorbereid over.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hadden er inderdaad beter aan gedaan te wachten tot de volgende ochtend, dan hadden ze sowieso wat meer tijd gehad eventuele rellen sneller de kop in te drukken. Dit is bijna gewoon vragen om problemen.
Denk niet dat het tijdstip veel uitmaakt. Lijkt me sterk dat deze relschoppers in de ochtend naar hun werk gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hadden er inderdaad beter aan gedaan te wachten tot de volgende ochtend, dan hadden ze sowieso wat meer tijd gehad eventuele rellen sneller de kop in te drukken. Dit is bijna gewoon vragen om problemen.
Ze dragen 24/7 ploegendiensten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Denk niet dat het tijdstip veel uitmaakt. Lijkt me sterk dat deze relschoppers in de ochtend naar hun werk gaan.
Anonymousquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:55 schreef Morendo het volgende:
Gelukkig heeft Anonymous al aangekondigd dat ze alle mogelijke gegevens van de relschoppers door zullen geven aan de autoriteiten.
Mooi. Die relschoppers staan daar met totaal geen doel maar zijn er gewoon op uit om de boel te verzieken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:55 schreef Morendo het volgende:
Ik snap niet waarom ze zo fel gekant tegen de politie zijn. De politie is alleen maar een weerspiegeling van de samenleving. Als het volk racistisch is, is de politie dat ook. Lijkt me dat ze de problematiek moeten oplossen in de culture/maatschappelijke sfeer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Mooi. Die relschoppers staan daar met totaal geen doel maar zijn er gewoon op uit om de boel te verzieken.
Omdat het schapenvolk is. Als er één begint, volgt de rest. En vooral onder de zwarte bevolking heerst deze cultuur.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:33 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze zo fel gekant tegen de politie zijn. De politie is alleen maar een weerspiegeling van de samenleving. Als het volk racistisch is, is de politie dat ook. Lijkt me dat ze de problematiek moeten oplossen in de culture/maatschappelijke sfeer.
Ga daar de boel gewoon lopen trollen jong. Desnoods kloontjes aanmaken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wel grappig om op Amerikaanse fora mee te lezen hierover.
Je mag er niks van zeggen of een andere mening hebben, want zij zijn gespannen en verdrietig.
Nee, geen zin in een ban. Die krijg je daar al om de meest debiele dingen. Afwijkende meningen en feiten worden niet geaccepteerd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:37 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ga daar de boel gewoon looen trollen jong. Desnoods kloontjes aanmaken.
Welk forum?quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je mag er niks van zeggen of een andere mening hebben, want zij zijn gespannen en verdrietig.
Geen last van, maar ik kom dan ook op fora van Mormonen en suvivalists.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
comicbookresources.quote:
Het schijnt te zijn om mensen de kans te gunnen na het werk veilig naar huis te gaan. Protestanten zouden wegen etc af hebben gezet.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:36 schreef popolon het volgende:
Trollen is een kunst. Je moet het dan ook subtiel doen. Thats the name of the game .quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee, geen zin in een ban. Die krijg je daar al om de meest debiele dingen. Afwijkende meningen en feiten worden niet geaccepteerd.
Vraag maar aan Dr. Mikey.
Ik vind het alleen wel tekenend voor het incident. Niet zozeer het doodschieten van een persoon, maar de debiele reacties die er op volgen.
Oh, dat zullen de katholieken niet leuk gaan vinden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het schijnt te zijn om mensen de kans te gunnen na het werk veilig naar huis te gaan. Protestanten zouden wegen etc af hebben gezet.
Hehe, ik moest hem 3 keer lezen voordat ik hem snapte.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh, dat zullen de katholieken niet leuk gaan vinden.
In 2010 was er in maar 11 van 162000 gevallen niet over gegaan tot vervolging. Om een idee te geven hoe klein de kans is dat iemand in een normaal geval door een grand jury wordt 'vrijgesproken'. Dit lijkt ook geen geval te zijn waar er nou geen enkel bewijs tegen Darren Wilson is, dus waarom zou er in dit geval geen rechtszaak worden gestart?quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:20 schreef Royyy het volgende:
[..]
Nee. De Grand Jury besluit of er genoeg bewijs is dat men redelijkerwijs kan aannemen (probable cause) dat er een misdaad is gepleegd. Als een Grand Jury besluit dat dat het geval is (true bill), dan pas kan de aanklager iemand in staat van beschulding stellen. Zolang een Grand Jury geen true bill afgeeft, hoeft de aanklager niemand in staat van beschuldiging te stellen.
Tijdens het Grand Jury proces is zijn taak om de Grand Jury te informeren welk bewijsmateriaal er is (van beide kanten), wat voor een getuigen, etc.
Verdiep je eens in de feiten voordat je als een tokkie vanuit je onderbuik loopt te brullen. Je weet duidelijk helemaal niks over deze zaak.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:01 schreef Aloulou het volgende:
Walgelijke uitspraak![]()
Zo'n blank agentje die in zijn eigen blanke wijk woont buiten St. Louis knalt een zwarte af en zijn witte kameraden in het politiekorps dekken hem natuurlijk in......want een neger die verdacht erbij loopt mag je gewoon neerknallen heEn met 12 schoten ook nog.
American dream....als je blank bent ja. Niet voor de zwarten die als derderangsburgers leven.
Blijkbaar is er niet voldoende bewijs of worden delen van het bewijs niet als dragend ervaren. Zo zijn er legio getuigenverklaringen die elkaar tegenspreken of ronduit onwaar bleken te zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
In 2010 was er in maar 11 van 162000 gevallen niet over gegaan tot vervolging. Om een idee te geven hoe klein de kans is dat iemand in een normaal geval door een grand jury wordt 'vrijgesproken'. Dit lijkt ook geen geval te zijn waar er nou geen enkel bewijs tegen Darren Wilson is, dus waarom zou er in dit geval geen rechtszaak worden gestart?
Quincy droomt ook van rassenrellen in Nederland, zo heb ik het gevoel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Hebben wij het nog maar ''goed' met de zp discussie, is het niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat Quincy dat niet doet, maar er zijn wel mensen in beide kampen die dat zien zitten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Quincy droomt ook van rassenrellen in Nederland, zo heb ik het gevoel.
Die kerel in het midden is echt een hork.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:33 schreef Morendo het volgende:
http://www.nbcnews.com/st(...)-communities-n254431
Giuliani heeft gelijk.
Maar als het om bv 9 uur in de ochtend naar buiten zou komen, liggen de meesten nog op een oor.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Denk niet dat het tijdstip veel uitmaakt. Lijkt me sterk dat deze relschoppers in de ochtend naar hun werk gaan.
Ahh ze zijn gespannen en verdrietig, dan is het goed, want de spanning en verdriet van de gemiddelde Irakees en Syrier is natuurlijk allemaal maar flauwekul.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb er nog niet gekeken maar dit zal op 4chan ook wel een hot topic zijn nu.quote:
Wat hij terecht noemt doet het natuurlijk veel minder goed in de pers en vooral bij de zwarte / pro zwarte pers.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:33 schreef Morendo het volgende:
http://www.nbcnews.com/st(...)-communities-n254431
Giuliani heeft gelijk.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 07:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hou dan gewoon je mond over die dingen.
Mwah, hetzelfde artikel waar jij die cijfers (waarschijnlijk?) vandaan haalt zegt ook dat het overgaan tot vervolging juist zeldzaam is als er een politieagent in de 'beklaagdenbank' zit. Zo bekeken was het juist waarschijnlijk (om wat voor een reden dan ook, artikel noemt drie mogelijke redenen die een factor kunnen zijn) dat Wilson niet zou worden vervolgd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
In 2010 was er in maar 11 van 162000 gevallen niet over gegaan tot vervolging. Om een idee te geven hoe klein de kans is dat iemand in een normaal geval door een grand jury wordt 'vrijgesproken'. Dit lijkt ook geen geval te zijn waar er nou geen enkel bewijs tegen Darren Wilson is, dus waarom zou er in dit geval geen rechtszaak worden gestart?
Slachtofferrol much.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:01 schreef Aloulou het volgende:
Walgelijke uitspraak![]()
Zo'n blank agentje die in zijn eigen blanke wijk woont buiten St. Louis knalt een zwarte af en zijn witte kameraden in het politiekorps dekken hem natuurlijk in......want een neger die verdacht erbij loopt mag je gewoon neerknallen heEn met 12 schoten ook nog.
American dream....als je blank bent ja. Niet voor de zwarten die als derderangsburgers leven.
Dat is juist het hele probleem. Dit gaat niet alleen om dit geval, maar het algemeen. Veel mensen hebben het niet bepaald op de politie omdat deze vaak boven de wet lijken te staan en veel te veel kunnen maken zonder dat ze zich daarvoor hoeven te verantwoorden...quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:02 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Mwah, hetzelfde artikel waar jij die cijfers (waarschijnlijk?) vandaan haalt zegt ook dat het overgaan tot vervolging juist zeldzaam is als er een politieagent in de 'beklaagdenbank' zit. Zo bekeken was het juist waarschijnlijk (om wat voor een reden dan ook, artikel noemt drie mogelijke redenen die een factor kunnen zijn) dat Wilson niet zou worden vervolgd.
Ja lijkt me wel duidelijk he...niet de daderrolquote:
Je wil de zwarte bevolking graag in het slachtofferrollertje zetten, dat gaat nergens over.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja lijkt me wel duidelijk he...niet de daderrol
Begrijp je dat echt niet?quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:36 schreef popolon het volgende:
Dat gaat alleen een beetje moeilijk..quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:33 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze zo fel gekant tegen de politie zijn. De politie is alleen maar een weerspiegeling van de samenleving. Als het volk racistisch is, is de politie dat ook. Lijkt me dat ze de problematiek moeten oplossen in de culture/maatschappelijke sfeer.
Dat is het punt nou net, statistisch gezien worden zwarten veel vaker veroordeeld voor vergrijpen dan blanke Amerikanen die voor de rechter staan. Als je dus zwart bent en in de rechtbank terecht komt ben je dubbel de lul. Of wel vierdubbel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:07 schreef theunderdog het volgende:
Je wil de zwarte bevolking graag in het slachtofferrollertje zetten, dat gaat nergens over.
Dat de politie in de VS zich relatief vaak onbehoorlijk gedraagt staat buiten kijf, maar dat doen ze ook tegen blanke.
Ik ontken dit ook nergens, alleen de zwarte bevolking in de VS is ook gewoon erg crimineel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat is het punt nou net, statistisch gezien worden zwarten veel vaker veroordeeld voor vergrijpen dan blanke Amerikanen die voor de rechter staan. Als je dus zwart bent en in de rechtbank terecht komt ben je dubbel de lul. Of wel vierdubbel.
Niet ik druk hen in de slachtofferrol maar het Amerikaanse rechtssysteem en de handhavers ervan (politie o.a.) met hun belachelijke optreden keer op keer. Tenzij we onze kop in het zand steken. Is ook goed hoor.
Niet stigmatiseren. Dat mogen we in NL ook niet met Marokkanen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ontken dit ook nergens, alleen de zwarte bevolking in de VS is ook gewoon erg crimineel.
Aan de ene kant gaan ze soms idd wel ver met hun gedrag, maar aan de andere kant hebben ze hier ook wel echt gezag.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je wil de zwarte bevolking graag in het slachtofferrollertje zetten, dat gaat nergens over.
Dat de politie in de VS zich relatief vaak onbehoorlijk gedraagt staat buiten kijf, maar dat doen ze ook tegen blanke.
Dat was in Nederland toch ook een jaar of 2 geleden? Een kerel die niet mee wilde werken, wegrende en de politie in kwestie dacht dat hij een wapen had en schoot die kerel neer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Aan de ene kant gaan ze soms idd wel ver met hun gedrag, maar aan de andere kant hebben ze hier ook wel echt gezag.
Weet nog dat ik een tijd geleden met een vriend was aangehouden omdat die vriend met zijn dronken kop door rood reed.
meteen een auto achter ons aan, stoppen, twee agenten stappen uit handen al op hun wapen.
We moesten handen in het zicht houden, hun aanspreken met "sir" en geen snelle bewegingen maken.
Uitstappen, gefouilleerd, vragen wat we aan het doen waren en gingen doen. toen daarna chill gesprekje gehad toen ze merkten dat we gewoon chille gasten waren.
De agenten hier zijn alleen extreem als iemand zich als een idioot gedraagt (dus niet uit willen stappen en even mee werken).
Aan de ene kant best intimiderend maar aan de andere kant ook wel meteen respect, niks grote mond geven tegen een agent zoals je in NL kan doen. Hier krijg je meteen een klap op je bek als je leuk wilt doen.
Is het daar dan ook niet zo, dat als je niet meewerkt, je meteen als een potentieel gevaar gezien wordt?quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Aan de ene kant gaan ze soms idd wel ver met hun gedrag, maar aan de andere kant hebben ze hier ook wel echt gezag.
Weet nog dat ik een tijd geleden met een vriend was aangehouden omdat die vriend met zijn dronken kop door rood reed.
meteen een auto achter ons aan, stoppen, twee agenten stappen uit handen al op hun wapen.
We moesten handen in het zicht houden, hun aanspreken met "sir" en geen snelle bewegingen maken.
Uitstappen, gefouilleerd, vragen wat we aan het doen waren en gingen doen. toen daarna chill gesprekje gehad toen ze merkten dat we gewoon chille gasten waren.
De agenten hier zijn alleen extreem als iemand zich als een idioot gedraagt (dus niet uit willen stappen en even mee werken).
Aan de ene kant best intimiderend maar aan de andere kant ook wel meteen respect, niks grote mond geven tegen een agent zoals je in NL kan doen. Hier krijg je meteen een klap op je bek als je leuk wilt doen.
En? Dan moeten ze maar genoeg nemen met oneerlijke en ongelijke rechtspraak?quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
Ik ontken dit ook nergens, alleen de zwarte bevolking in de VS is ook gewoon erg crimineel.
Quite. En als je dan een groot verschil hebt in hoe de samenleving er uit ziet (2/3e Afro-American) t.o.v. opmaak van de lokale politie (90 %+ blank)... Daar is een spanningsveld, hoe je het ook bekijkt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:03 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat is juist het hele probleem. Dit gaat niet alleen om dit geval, maar het algemeen. Veel mensen hebben het niet bepaald op de politie omdat deze vaak boven de wet lijken te staan en veel te veel kunnen maken zonder dat ze zich daarvoor hoeven te verantwoorden...
Het komt van twee kanten. Als een bepaalde bevolkingsgroep zich constant bezig blijft houden met criminele activiteiten, dan kan ik mij goed voorstellen dat de politie ook gaat stigmatiseren en dat ze bij een zwart iemand net wat eerder denken dat hij/zij een wapen heeft dan bij een blank iemand.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En? Dan moeten ze maar genoeg nemen met oneerlijke en ongelijke rechtspraak?
Of agenten die zo nu en dan mensen neerknallen en ermee wegkomen omdat het politiekorps zoals vrijwel altijd elkaar de handjes boven het hoofd houdt?
Dat spanningsveld is natuurlijk enorm artificieel. Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Waarom zou het een probleem zijn dat er buitenproportioneel veel blanken in het politiekorps zitten?quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Quite. En als je dan een groot verschil hebt in hoe de samenleving er uit ziet (2/3e Afro-American) t.o.v. opmaak van de lokale politie (90 %+ blank)... Daar is een spanningsveld, hoe je het ook bekijkt.
Ja klopt dat geval met Rishi of zo toch?.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat was in Nederland toch ook een jaar of 2 geleden? Een kerel die niet mee wilde werken, wegrende en de politie in kwestie dacht dat hij een wapen had en schoot die kerel neer.
Als hij zich gewoon had gedragen, was er niks aan de hand geweest. Uiteraard kreeg de agent de schuld van half Nederland.
Ja dan kunnen ze je verdenken dat je misschien bepaalde middelen of een wapen bij je hebt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Is het daar dan ook niet zo, dat als je niet meewerkt, je meteen als een potentieel gevaar gezien wordt?
Je wilt zeggen dat de zwarte bevolking elkaar de handjes niet boven het hoofd houdt?. Het is nou eenmaal een feit dat de gemiddelde zwarte man in de VS eerder in aanraking zal komen met de politie puur om het feit dat zij vaker in armoede leven.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En? Dan moeten ze maar genoeg nemen met oneerlijke en ongelijke rechtspraak?
Of agenten die zo nu en dan mensen neerknallen en ermee wegkomen omdat het politiekorps zoals vrijwel altijd elkaar de handjes boven het hoofd houdt?
Ach kom op, van de week was er weer een agent die iemand neerknalde omdat hij toen de agent erom vroeg zijn rijbewijs pakte. Hij deed letterlijk niet meer, werd gestopt omdat hij zonder gordel reed. En dat soort dingen gebeurd heel regelmatig, schijnbaar meerdere keren per week.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het komt van twee kanten. Als een bepaalde bevolkingsgroep zich constant bezig blijft houden met criminele activiteiten, dan kan ik mij goed voorstellen dat de politie ook gaat stigmatiseren en dat ze bij een zwart iemand net wat eerder denken dat hij/zij een wapen heeft dan bij een blank iemand.
Is dat goed? nee uiteraard niet, maar het is nu eenmaal zo. De zwarte bevolking in de VS moet eens naar zichzelf kijken, gelukkig zien genoeg zwarte mensen dit ook zo.
Klopt, maar de politie doet dit ook bij blanke mensen. De politie in de VS bestaat gewoon uit relatief veel mensen die niet op een fatsoenlijke manier met die macht om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:30 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ach kom op, van de week was er weer een agent die iemand neerknalde omdat hij toen de agent erom vroeg zijn rijbewijs pakte. Hij deed letterlijk niet meer, werd gestopt omdat hij zonder gordel reed. En dat soort dingen gebeurd heel regelmatig, schijnbaar meerdere keren per week.
De politie zou er moeten zijn voor de burger, maar dat gevoel is bij een enorme groep mensen weg. Laat de politie, die in hun dienst moet staan, eens kijken naar hun eigen werking. Want zij kunnen daar wat aan doen, als je met de verkeerde huidskleur wordt geboren kan je weinig.
Dat is dan ook niet zozeer het probleem, hoewel aanhoudingen wegens DWB wel vervelend worden. Het probleem hierin is dat de politie liever een kogelregen op iemand afschiet dan dat ze zelf ook maar het geringste risico op een schrammetje lopen. Dan is dat het to protect and serve een heel eind voorbij, en moet iedereen bang zijn van de politie die tamelijk willekeurig geweld kan toepassen. Dat is geen gezag van de wet, maar macht voor de individuele agent door reeele angst.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het komt van twee kanten. Als een bepaalde bevolkingsgroep zich constant bezig blijft houden met criminele activiteiten, dan kan ik mij goed voorstellen dat de politie ook gaat stigmatiseren en dat ze bij een zwart iemand net wat eerder denken dat hij/zij een wapen heeft dan bij een blank iemand.
Omdat als een blanke agent een donker persoon aanhoud het meteen een racist is, of als het zover moet komen dat er iemand word neergeschoten er meteen een hele grote zaak van wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat spanningsveld is natuurlijk enorm artificieel. Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Waarom zou het een probleem zijn dat er buitenproportioneel veel blanken in het politiekorps zitten?
Waarom lees ik nooit over problemen van blanke politie met Mexicanen, Aziaten of Joden. Ook zeer grote minderheidsgroepen in de Amerikaanse samenleving. Als de premissen kloppen dat de meeste agenten blank zijn en dat agenten een onweerstaanbare drang hebben tot racistisch handelen dan zal dat toch schering en inslag moeten zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Quite. En als je dan een groot verschil hebt in hoe de samenleving er uit ziet (2/3e Afro-American) t.o.v. opmaak van de lokale politie (90 %+ blank)... Daar is een spanningsveld, hoe je het ook bekijkt.
Zij durven hun masker af te doen maar de KKK verstopt zich.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ja, en dan is er alsnog een vrij grote stap tussen dat en ze doodknallen met 15 kogels in het bovenlichaam op verschillende plaatsen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:
De zwarte bevolking blijft zoals het is, in achtergestelde posities, kampen met veel eenoudergezinnen, in armere wijken, etc etc. Dat is natuurlijk de perfecte omstandigheid om de criminele sfeer in te gaan. Neemt niet weg dat dit geen enkel argument mag zijn om excessief politiegeweld en/of racisme deels goed te praten. En al helemaal niet de mensen die het recht moeten toepassen op Amerikanen van verschillende kleuren.quote:Is dat goed? nee uiteraard niet, maar het is nu eenmaal zo. De zwarte bevolking in de VS moet eens naar zichzelf kijken, gelukkig zien genoeg zwarte mensen dit ook zo.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zij durven hun masker af te doen maar de KKK verstopt zich.Iedereen kan interessant lopen doen met een Guy Fawkes-masker. Dat bewijst allemaal niets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.
Klopt, al moet ik zeggen dat ik dat bij dit bovenstaande filmpje niet helemaal het geval vind. Als iemand een auto weer in gaat, dan kan het zomaar zijn dat die een wapen pakt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet zozeer het probleem, hoewel aanhoudingen wegens DWB wel vervelend worden. Het probleem hierin is dat de politie liever een kogelregen op iemand afschiet dan dat ze zelf ook maar het geringste risico op een schrammetje lopen. Dan is dat het to protect and serve een heel eind voorbij, en moet iedereen bang zijn van de politie die tamelijk willekeurig geweld kan toepassen. Dat is geen gezag van de wet, maar macht voor de individuele agent door reeele angst.
Bewijs jij maar eens iets.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Iedereen kan interessant lopen doen met een Guy Fawkes-masker. Dat bewijst allemaal niets.
Ik denk trouwens niet zo zeer macht maar dat het meer om de culturele verschillen draait waarom jij zo denkt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar de politie doet dit ook bij blanke mensen. De politie in de VS bestaat gewoon uit relatief veel mensen die niet op een fatsoenlijke manier met die macht om kunnen gaan.
Rishi, die naam klinkt bekend. Denk dat dat hem was, ja.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:27 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ja klopt dat geval met Rishi of zo toch?.
Had het niet helemaal gevolgd aangezien ik iets meer dan 2 jaar geleden naar de VS ben gegaan, maar wat mij opviel was dat er naast het feit dat die kerel niet mee werkte sowieso er een tendens heerst om alleen al de politie te haten omdat het de politie is.. ongeacht of de persoon in kwestie iets illegaals doet.
In Nederland wordt men ook steeds minder nuchter.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:32 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Omdat als een blanke agent een donker persoon aanhoud het meteen een racist is, of als het zover moet komen dat er iemand word neergeschoten er meteen een hele grote zaak van wordt gemaakt.
De mensen hier zijn niet zo nuchter als de Nederlanders hoor, kijk maar naar het gevangenis systeem.. alle rassen bij elkaar, en zo leven de meeste mensen ook.
Als ik nu naar buiten loop zit ik in een Latino wijk, maar als ik naar Little Haiti ga (waar je nooit wilt komen), zie je meteen overal donkere mensen zitten bij allemaal afgetakelde huisjes en je ziet meteen mensen crack roken op straat
93% van de Amerikaanse negers wordt gedood door een mede-neger.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijs jij maar eens iets.
Je vraagt je toch af hoe het zover kan komen dat engeltjes als die jongen zomaar honden neerschieten.quote:
Dus dat een paar negers worden afgeschoten door blanken zie je nauwelijks terug in de statistieken, dus waar maken we ons druk over? racist.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
93% van de Amerikaanse negers wordt gedood door een mede-neger.
Wijzen naar de paar procent blanken terwijl je de overgrote meerderheid van daders negeert? Racist.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus dat een paar negers worden afgeschoten door blanken zie je nauwelijks terug in de statistieken, dus waar maken we ons druk over? racist.
Mee eens, de overheid moet die mensen uit de criminele omgeving proberen te krijgen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, en dan is er alsnog een vrij grote stap tussen dat en ze doodknallen met 15 kogels in het bovenlichaam op verschillende plaatsen.
Dan blijft het punt over wat rechtspraak betreft. Hoe kan het dat zwarten in de rechtbank aanzienlijk mee kans hebben veroordeeld te worden dan de blanke die er voor eenzelfde beschuldiging staat?
[..]
De zwarte bevolking blijft zoals het is, in achtergestelde posities, kampen met veel eenoudergezinnen, in armere wijken, etc etc. Dat is natuurlijk de perfecte omstandigheid om de criminele sfeer in te gaan. Neemt niet weg dat dit geen enkel argument mag zijn om excessief politiegeweld en/of racisme deels goed te praten. En al helemaal niet de mensen die het recht moeten toepassen op Amerikanen van verschillende kleuren.
Laat behalve die zwarten ook de overheid en overheidsinstanties eens heel kritisch naar zichzelf kijken. Een overheid die zo eenzijdig te werk gaat is veel kwalijker uiteindelijk dan een bevolkingsgroep die onderaan de sociale ladder bungelt. De overheid vertegenwoordigt veel meer dan die zwarte amerikanen.
Omdat blanke mensen zich daar makkelijker mee kunnen identificeren. Zo werd een Zimmerman ook als white Hispanic omschreven. Doet het lekker bij de jury, want zo staat het dichterbij de blanke leden (en dan hebben ze ineens een stuk minder erge vooroordelen). Mensen met een donkere huidskleur zijn namelijk eng.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom lees ik nooit over problemen van blanke politie met Mexicanen, Aziaten of Joden.
Maar dat is het ook. Kijk maar naar de percentages niet blanken die in de gevangenis zitten voor het hebben van wiet in vergelijking met blanken. Ongeveer dezelfde hoeveelheid gebruikers per groep, maar buitenproportioneel veel donkere mensen in de gevangenis voor hetzelfde "misdrijf".quote:Ook zeer grote minderheidsgroepen in de Amerikaanse samenleving. Als de premissen kloppen dat de meeste agenten blank zijn en dat agenten een onweerstaanbare drang hebben tot racistisch handelen dan zal dat toch schering en inslag moeten zijn.
Ja dat kan, het punt is dat als je koste wat het kost wilt voorkomen dat een agent enig gevaar loopt je structureel onschuldigen afschiet. Dat is wat er nu gebeurt, de verhoudingen liggen helemaal scheef.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, al moet ik zeggen dat ik dat bij dit bovenstaande filmpje niet helemaal het geval vind. Als iemand een auto weer in gaat, dan kan het zomaar zijn dat die een wapen pakt.
Klopt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja dat kan, het punt is dat als je koste wat het kost wilt voorkomen dat een agent enig gevaar loopt je structureel onschuldigen afschiet. Dat is wat er nu gebeurt, de verhoudingen liggen helemaal scheef.
Er worden meer blanken doodgeschoten door negers, maar alleen als het incidenteel eens de andere kant op gebeurd is het een groot drama en racisme. Een brandende stad om een dode gewelddadige winkelrover is ongelofelijk. Rellen om het rellen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus dat een paar negers worden afgeschoten door blanken zie je nauwelijks terug in de statistieken, dus waar maken we ons druk over? racist.
Lekker makkelijk. Dan besteed je toch geen aandacht aan de onderliggende oorzaken. Lekker onderbuik gillen en symptomen bestrijden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:13 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Er worden meer blanken doodgeschoten door negers, maar alleen als het incidenteel eens de andere kant op gebeurd is het een groot drama en racisme. Een brandende stad om een dode gewelddadige winkelrover is ongelofelijk. Rellen om het rellen.
OMG daar krijg je hier 40 uur taakstraf voorquote:
Ivins was convicted in May of animal cruelty, armed burglary and shooting into an occupied buildingquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:27 schreef maryen65 het volgende:
[..]
OMG daar krijg je hier 40 uur taakstraf voor
De onderliggende oorzaken zijn de opkomst van extreem feminisme, de verzorgingsstaat en de war on drugs. Overal maar racisme roepen is zo ontzettend dom en komt ook niet overeen met de feiten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Dan besteed je toch geen aandacht aan de onderliggende oorzaken. Lekker onderbuik gillen en symptomen bestrijden.
meestal is het geen geisoleerd incident en wordt er gekeken naar zijn vorige criminele activiteiten. Daarmee wordt zijn straf verzwaard. Context is key.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:27 schreef maryen65 het volgende:
[..]
OMG daar krijg je hier 40 uur taakstraf voor
http://www.dailymail.co.u(...)ired-police-dog.htmlquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:50 schreef topdeck het volgende:
[..]
meestal is het geen geisoleerd incident en wordt er gekeken naar zijn vorige criminele activiteiten. Daarmee wordt zijn straf verzwaard. Context is key.
Normaal gesproken zou er bij zo enorm weinig/geen bewijs uberhaupt geen Grand Jury aan te pas komen. Dan brengt een prosecutor de zaak uberhaupt niet voor een Grand Jury. Ik denk dat de enorme aandacht voor deze zaak de enige reden is waarom dat hier wel is gebeurd - zodat men kan zeggen dat alle bewijs door een onpartijdige jury is bekeken, etc.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:52 schreef OMG het volgende:
Omdat blanke mensen zich daar makkelijker mee kunnen identificeren. Zo werd een Zimmerman ook als white Hispanic omschreven. Doet het lekker bij de jury, want zo staat het dichterbij de blanke leden (en dan hebben ze ineens een stuk minder erge vooroordelen). Mensen met een donkere huidskleur zijn namelijk eng.
Ivins was convicted in May of animal cruelty, armed burglary and shooting into an occupied buildingquote:
en dat die hond meer heeft bijgedragen aan de samenleving dan die kut crimineel ooit zal doen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:40 schreef superniger het volgende:
[..]
Ivins was convicted in May of animal cruelty, armed burglary and shooting into an occupied building
Dat laat je voor het gemak maar even weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |