abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146990699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:16 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dat is het punt nou net, statistisch gezien worden zwarten veel vaker veroordeeld voor vergrijpen dan blanke Amerikanen die voor de rechter staan. Als je dus zwart bent en in de rechtbank terecht komt ben je dubbel de lul. Of wel vierdubbel.

Niet ik druk hen in de slachtofferrol maar het Amerikaanse rechtssysteem en de handhavers ervan (politie o.a.) met hun belachelijke optreden keer op keer. Tenzij we onze kop in het zand steken. Is ook goed hoor.
Ik ontken dit ook nergens, alleen de zwarte bevolking in de VS is ook gewoon erg crimineel.
pi_146990747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ontken dit ook nergens, alleen de zwarte bevolking in de VS is ook gewoon erg crimineel.
Niet stigmatiseren. Dat mogen we in NL ook niet met Marokkanen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146990785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je wil de zwarte bevolking graag in het slachtofferrollertje zetten, dat gaat nergens over.

Dat de politie in de VS zich relatief vaak onbehoorlijk gedraagt staat buiten kijf, maar dat doen ze ook tegen blanke.
Aan de ene kant gaan ze soms idd wel ver met hun gedrag, maar aan de andere kant hebben ze hier ook wel echt gezag.

Weet nog dat ik een tijd geleden met een vriend was aangehouden omdat die vriend met zijn dronken kop door rood reed :').

meteen een auto achter ons aan, stoppen, twee agenten stappen uit handen al op hun wapen.

We moesten handen in het zicht houden, hun aanspreken met "sir" en geen snelle bewegingen maken.

Uitstappen, gefouilleerd, vragen wat we aan het doen waren en gingen doen. toen daarna chill gesprekje gehad toen ze merkten dat we gewoon chille gasten waren.

De agenten hier zijn alleen extreem als iemand zich als een idioot gedraagt (dus niet uit willen stappen en even mee werken).

Aan de ene kant best intimiderend maar aan de andere kant ook wel meteen respect, niks grote mond geven tegen een agent zoals je in NL kan doen. Hier krijg je meteen een klap op je bek als je leuk wilt doen.
Waz met jou!
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:21:46 #254
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146990899
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Aan de ene kant gaan ze soms idd wel ver met hun gedrag, maar aan de andere kant hebben ze hier ook wel echt gezag.

Weet nog dat ik een tijd geleden met een vriend was aangehouden omdat die vriend met zijn dronken kop door rood reed :').

meteen een auto achter ons aan, stoppen, twee agenten stappen uit handen al op hun wapen.

We moesten handen in het zicht houden, hun aanspreken met "sir" en geen snelle bewegingen maken.

Uitstappen, gefouilleerd, vragen wat we aan het doen waren en gingen doen. toen daarna chill gesprekje gehad toen ze merkten dat we gewoon chille gasten waren.

De agenten hier zijn alleen extreem als iemand zich als een idioot gedraagt (dus niet uit willen stappen en even mee werken).

Aan de ene kant best intimiderend maar aan de andere kant ook wel meteen respect, niks grote mond geven tegen een agent zoals je in NL kan doen. Hier krijg je meteen een klap op je bek als je leuk wilt doen.
Dat was in Nederland toch ook een jaar of 2 geleden? Een kerel die niet mee wilde werken, wegrende en de politie in kwestie dacht dat hij een wapen had en schoot die kerel neer.

Als hij zich gewoon had gedragen, was er niks aan de hand geweest. Uiteraard kreeg de agent de schuld van half Nederland.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146990900
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Is het daar dan ook niet zo, dat als je niet meewerkt, je meteen als een potentieel gevaar gezien wordt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146990962
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
En? Dan moeten ze maar genoeg nemen met oneerlijke en ongelijke rechtspraak?

Of agenten die zo nu en dan mensen neerknallen en ermee wegkomen omdat het politiekorps zoals vrijwel altijd elkaar de handjes boven het hoofd houdt?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_146991033
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:03 schreef kipknots het volgende:

[..]

Dat is juist het hele probleem. Dit gaat niet alleen om dit geval, maar het algemeen. Veel mensen hebben het niet bepaald op de politie omdat deze vaak boven de wet lijken te staan en veel te veel kunnen maken zonder dat ze zich daarvoor hoeven te verantwoorden...
Quite. En als je dan een groot verschil hebt in hoe de samenleving er uit ziet (2/3e Afro-American) t.o.v. opmaak van de lokale politie (90 %+ blank)... Daar is een spanningsveld, hoe je het ook bekijkt.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_146991040
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:23 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Of agenten die zo nu en dan mensen neerknallen en ermee wegkomen omdat het politiekorps zoals vrijwel altijd elkaar de handjes boven het hoofd houdt?
Het komt van twee kanten. Als een bepaalde bevolkingsgroep zich constant bezig blijft houden met criminele activiteiten, dan kan ik mij goed voorstellen dat de politie ook gaat stigmatiseren en dat ze bij een zwart iemand net wat eerder denken dat hij/zij een wapen heeft dan bij een blank iemand.

Is dat goed? nee uiteraard niet, maar het is nu eenmaal zo. De zwarte bevolking in de VS moet eens naar zichzelf kijken, gelukkig zien genoeg zwarte mensen dit ook zo.
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:25:50 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_146991069
#Ferguson

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:26:36 #260
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146991097
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Quite. En als je dan een groot verschil hebt in hoe de samenleving er uit ziet (2/3e Afro-American) t.o.v. opmaak van de lokale politie (90 %+ blank)... Daar is een spanningsveld, hoe je het ook bekijkt.
Dat spanningsveld is natuurlijk enorm artificieel. Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Waarom zou het een probleem zijn dat er buitenproportioneel veel blanken in het politiekorps zitten?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146991123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat was in Nederland toch ook een jaar of 2 geleden? Een kerel die niet mee wilde werken, wegrende en de politie in kwestie dacht dat hij een wapen had en schoot die kerel neer.

Als hij zich gewoon had gedragen, was er niks aan de hand geweest. Uiteraard kreeg de agent de schuld van half Nederland.
Ja klopt dat geval met Rishi of zo toch?.

Had het niet helemaal gevolgd aangezien ik iets meer dan 2 jaar geleden naar de VS ben gegaan, maar wat mij opviel was dat er naast het feit dat die kerel niet mee werkte sowieso er een tendens heerst om alleen al de politie te haten omdat het de politie is.. ongeacht of de persoon in kwestie iets illegaals doet.
Waz met jou!
pi_146991166
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Is het daar dan ook niet zo, dat als je niet meewerkt, je meteen als een potentieel gevaar gezien wordt?
Ja dan kunnen ze je verdenken dat je misschien bepaalde middelen of een wapen bij je hebt.

Best logisch als je er over nadenkt, ik zie het probleem niet echt namelijk als ik willekeurig zou worden aangehouden voor een check. (ik ben een donkere latino).
Waz met jou!
pi_146991209
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:23 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat de zwarte bevolking elkaar de handjes niet boven het hoofd houdt?. Het is nou eenmaal een feit dat de gemiddelde zwarte man in de VS eerder in aanraking zal komen met de politie puur om het feit dat zij vaker in armoede leven.
Waz met jou!
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:29:51 #264
198365 Morendo
The Real Deal
pi_146991211
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
#Ferguson

[ afbeelding ]
Ah, de dappere kleuters.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_146991217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het komt van twee kanten. Als een bepaalde bevolkingsgroep zich constant bezig blijft houden met criminele activiteiten, dan kan ik mij goed voorstellen dat de politie ook gaat stigmatiseren en dat ze bij een zwart iemand net wat eerder denken dat hij/zij een wapen heeft dan bij een blank iemand.

Is dat goed? nee uiteraard niet, maar het is nu eenmaal zo. De zwarte bevolking in de VS moet eens naar zichzelf kijken, gelukkig zien genoeg zwarte mensen dit ook zo.
Ach kom op, van de week was er weer een agent die iemand neerknalde omdat hij toen de agent erom vroeg zijn rijbewijs pakte. Hij deed letterlijk niet meer, werd gestopt omdat hij zonder gordel reed. En dat soort dingen gebeurd heel regelmatig, schijnbaar meerdere keren per week.

De politie zou er moeten zijn voor de burger, maar dat gevoel is bij een enorme groep mensen weg. Laat de politie, die in hun dienst moet staan, eens kijken naar hun eigen werking. Want zij kunnen daar wat aan doen, als je met de verkeerde huidskleur wordt geboren kan je weinig.

pi_146991248
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:30 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ach kom op, van de week was er weer een agent die iemand neerknalde omdat hij toen de agent erom vroeg zijn rijbewijs pakte. Hij deed letterlijk niet meer, werd gestopt omdat hij zonder gordel reed. En dat soort dingen gebeurd heel regelmatig, schijnbaar meerdere keren per week.

De politie zou er moeten zijn voor de burger, maar dat gevoel is bij een enorme groep mensen weg. Laat de politie, die in hun dienst moet staan, eens kijken naar hun eigen werking. Want zij kunnen daar wat aan doen, als je met de verkeerde huidskleur wordt geboren kan je weinig.

Klopt, maar de politie doet dit ook bij blanke mensen. De politie in de VS bestaat gewoon uit relatief veel mensen die niet op een fatsoenlijke manier met die macht om kunnen gaan.
pi_146991315
quote:

[..]

Dat is dan ook niet zozeer het probleem, hoewel aanhoudingen wegens DWB wel vervelend worden. Het probleem hierin is dat de politie liever een kogelregen op iemand afschiet dan dat ze zelf ook maar het geringste risico op een schrammetje lopen. Dan is dat het to protect and serve een heel eind voorbij, en moet iedereen bang zijn van de politie die tamelijk willekeurig geweld kan toepassen. Dat is geen gezag van de wet, maar macht voor de individuele agent door reeele angst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146991326
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat spanningsveld is natuurlijk enorm artificieel. Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Waarom zou het een probleem zijn dat er buitenproportioneel veel blanken in het politiekorps zitten?
Omdat als een blanke agent een donker persoon aanhoud het meteen een racist is, of als het zover moet komen dat er iemand word neergeschoten er meteen een hele grote zaak van wordt gemaakt.

De mensen hier zijn niet zo nuchter als de Nederlanders hoor, kijk maar naar het gevangenis systeem.. alle rassen bij elkaar, en zo leven de meeste mensen ook.

Als ik nu naar buiten loop zit ik in een Latino wijk, maar als ik naar Little Haiti ga (waar je nooit wilt komen), zie je meteen overal donkere mensen zitten bij allemaal afgetakelde huisjes en je ziet meteen mensen crack roken op straat :')
Waz met jou!
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:32:53 #269
198365 Morendo
The Real Deal
pi_146991328
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Waarom lees ik nooit over problemen van blanke politie met Mexicanen, Aziaten of Joden. Ook zeer grote minderheidsgroepen in de Amerikaanse samenleving. Als de premissen kloppen dat de meeste agenten blank zijn en dat agenten een onweerstaanbare drang hebben tot racistisch handelen dan zal dat toch schering en inslag moeten zijn.
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:33:23 #270
pi_146991350
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ah, de dappere kleuters.
Zij durven hun masker af te doen maar de KKK verstopt zich.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_146991354
quote:
Ja, en dan is er alsnog een vrij grote stap tussen dat en ze doodknallen met 15 kogels in het bovenlichaam op verschillende plaatsen.

Dan blijft het punt over wat rechtspraak betreft. Hoe kan het dat zwarten in de rechtbank aanzienlijk mee kans hebben veroordeeld te worden dan de blanke die er voor eenzelfde beschuldiging staat?

quote:
De zwarte bevolking blijft zoals het is, in achtergestelde posities, kampen met veel eenoudergezinnen, in armere wijken, etc etc. Dat is natuurlijk de perfecte omstandigheid om de criminele sfeer in te gaan. Neemt niet weg dat dit geen enkel argument mag zijn om excessief politiegeweld en/of racisme deels goed te praten. En al helemaal niet de mensen die het recht moeten toepassen op Amerikanen van verschillende kleuren.

Laat behalve die zwarten ook de overheid en overheidsinstanties eens heel kritisch naar zichzelf kijken. Een overheid die zo eenzijdig te werk gaat is veel kwalijker uiteindelijk dan een bevolkingsgroep die onderaan de sociale ladder bungelt. De overheid vertegenwoordigt veel meer dan die zwarte amerikanen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:34:19 #272
198365 Morendo
The Real Deal
pi_146991400
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zij durven hun masker af te doen maar de KKK verstopt zich.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen kan interessant lopen doen met een Guy Fawkes-masker. Dat bewijst allemaal niets.
pi_146991408
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet zozeer het probleem, hoewel aanhoudingen wegens DWB wel vervelend worden. Het probleem hierin is dat de politie liever een kogelregen op iemand afschiet dan dat ze zelf ook maar het geringste risico op een schrammetje lopen. Dan is dat het to protect and serve een heel eind voorbij, en moet iedereen bang zijn van de politie die tamelijk willekeurig geweld kan toepassen. Dat is geen gezag van de wet, maar macht voor de individuele agent door reeele angst.
Klopt, al moet ik zeggen dat ik dat bij dit bovenstaande filmpje niet helemaal het geval vind. Als iemand een auto weer in gaat, dan kan het zomaar zijn dat die een wapen pakt.
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:34:53 #274
pi_146991415
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

Iedereen kan interessant lopen doen met een Guy Fawkes-masker. Dat bewijst allemaal niets.
Bewijs jij maar eens iets.
pi_146991441
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt, maar de politie doet dit ook bij blanke mensen. De politie in de VS bestaat gewoon uit relatief veel mensen die niet op een fatsoenlijke manier met die macht om kunnen gaan.
Ik denk trouwens niet zo zeer macht maar dat het meer om de culturele verschillen draait waarom jij zo denkt.

In Nederland hebben relatief gezien weinig mensen een wapen, hier in de VS zijn er redelijk veel wapens in omloop. Combineer dat met het feit dat donkere mensen statistisch gezien meer criminele dingen uitvoeren en je hebt als agent meteen een kloppende hart als je iemand aanhoud die een donkere huidskleur heeft en in een beetje afgetakelde auto zit.

Je weet nooit of iemand doet alsof hij zijn papieren gaat pakken om ineens met een pistool om te draaien en te schieten en combineer dat met een agent die on edge is en dan gaat het soms fout.

Niet dat ik het goed praat of zo, maar ik kan het wel begrijpen.
Waz met jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')