abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:49:06 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143875028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 01:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Omdat het roken/inhaleren simpelweg lekker is? :P

Nu vier dagen gestopt, gaat eigenlijk best goed behalve dat ik bij vlagen een stortvloed aan gedachtes krijg als "waarom doe ik dit, ik ben pas 23, je kan net zo goed stoppen als je in november aan je stage begint" etc.. Twijfel of ik wel klaar ben om te stoppen om eerlijk te zijn }:|
Vergelijkbaar met mij, dit. Echt, gelegenheidsroken is voor bijna niemand weggelegd. Als ik een tijd gestopt ben en ik rook op een dronken moment een sigaret dan is het alsof er een engeltje in mijn mond blaast en dan is mijn laatste herinnering aan een sigaret een miniorgasme in de mond terwijl wanneer ik stop nadat ik gewoon een pak peuken naar binnen heb gestampt dan heb ik dat niet, dan is de laatste herinnering aan de sigaret een asbakmond, kortademigheid en een rauwige keel. Dat is de laatste indruk die voor mij het beste werkt. Als ik jou een beetje inschat heb je het zelfde probleem als ik en voor normale stervelingen als ons is 'gelegenheidsroken' niet echt een optie ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_143905905
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 07:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als je vast blijft houden aan die - imo valse - gedachtengang dat roken zo lekker is dat je jezelf dat niet volledig wilt ontzeggen, ben je er denk ik inderdaad niet klaar voor.
Waarom wil je eigenlijk stoppen?
Heb de afgelopen drie maanden full time in de horeca gewerkt en echt veel te veel gedronken cq gerookt. Merk dat het een sleur is geworden die veel consequenties met zich meebrengt voor o.a. sport terwijl ik altijd 4 keer per week sportte. Nu begint m'n studie weer en wil ik hier volledig op focussen.
Ik kan het moeilijk uitleggen maar op een bepaalde manier heeft roken voor mij een aantal slechte associaties ofzo. Lijkt wel of ik er (en/of door die associaties) minder ambitieus van word....
pi_144163887
Ik ga het ook maar proberen, en nu echt.

Ik vind roken wel echt heerlijk, ontspannend en ik weet ook gewoon niet beter. Aan de andere kant heb ik regelmatig last van bronchitis. Dit heb ik nu 7 maanden niet gehad (wat al echt heel lang is voor mijn doen) maar eergisteren weer ziek geworden en ik wil dat gewoon niet meer. Zelfs als ik ziek ben rook ik gewoon, veel mensen laten het dan wel maar ik rook gewoon stug door, hoe vertieft mijn keel ook is. :|W

Ik heb geen zin om later als een Franse bulldog rond te lopen, of überhaupt nog afhankelijk te zijn van die smerige dure stinkdingen die mijn keel zo lekker kriebelen.

Om mezelf te motiveren/belonen koop ik van de 6 euro die ik anders uitgeef in het begin nog leuke dingen of lekkerder avondeten, tot het een beetje begint te wennen want dan gaat het gewoon in een pot.

Maargoed, met mijn luchtwegen is het gewoon alles behalve verstandig om te roken. Hoe doe je dat het beste? Bouw je af? Stop je cold turkey? Wat is het beste? Ik rook nu 13 jaar, belachelijk vroeg begonnen en door m'n bijbaantje toen kon ik het ook betalen dus heb ik eigenlijk vanaf het begin wel zo goed als vast gerookt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2014 11:43:13 ]
pi_144164122
Uit ervaring weet ik dat als je het alleen doet omdat het moet, dus in jouw geval vanwege ziekte, het niet gaat lukken.. Dan blijf je toch het gevoel houden dat je jezelf iets ontneemt en val je veel sneller terug. Bij mij heeft het heel veel geholpen om een Allen Carr video te kijken (staat op torrents), daarna rationeel de keus gemaakt om nooit meer te roken.
pi_144168008
Alleen Carr is wel oké inderdaad. Je moet een je mindset zien te veranderen waardoor je niet meer wil roken. Dat is iets anders als dat je niet meer zou mogen. Maar wel essentieel in het proces om de slagingskans zo groot mogelijk te maken zoals de user boven mij ook al aangaf :)
  woensdag 10 september 2014 @ 18:11:03 #56
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_144394973
Hoppa! *O*

quote:
1 jaar, 1 uur, 15 minuten
¤1340,49 bespaart
5475 sigaretten niet gerookt
Daar ga ik dit weekend eentje (of meer) op drinken :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_144399665
Well done!! ^O^
pi_144401159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:38 schreef Myrr het volgende:
Ik ga het ook maar proberen, en nu echt.

Ik vind roken wel echt heerlijk, ontspannend en ik weet ook gewoon niet beter. Aan de andere kant heb ik regelmatig last van bronchitis. Dit heb ik nu 7 maanden niet gehad (wat al echt heel lang is voor mijn doen) maar eergisteren weer ziek geworden en ik wil dat gewoon niet meer. Zelfs als ik ziek ben rook ik gewoon, veel mensen laten het dan wel maar ik rook gewoon stug door, hoe vertieft mijn keel ook is. :|W

Ik heb geen zin om later als een Franse bulldog rond te lopen, of überhaupt nog afhankelijk te zijn van die smerige dure stinkdingen die mijn keel zo lekker kriebelen.

Om mezelf te motiveren/belonen koop ik van de 6 euro die ik anders uitgeef in het begin nog leuke dingen of lekkerder avondeten, tot het een beetje begint te wennen want dan gaat het gewoon in een pot.

Maargoed, met mijn luchtwegen is het gewoon alles behalve verstandig om te roken. Hoe doe je dat het beste? Bouw je af? Stop je cold turkey? Wat is het beste? Ik rook nu 13 jaar, belachelijk vroeg begonnen en door m'n bijbaantje toen kon ik het ook betalen dus heb ik eigenlijk vanaf het begin wel zo goed als vast gerookt.
Sorry late reactie, maar ik zat in een soortgelijke situatie, Ben cold turkey gestopt en vier zaterdag mn 1 jarig jubileum.
S. 2014
J. 2016
pi_144406267
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Sorry late reactie, maar ik zat in een soortgelijke situatie, Ben cold turkey gestopt en vier zaterdag mn 1 jarig jubileum.
Gefeliciteerd! *O*

Ik heb het nog geen vier uur volgehouden... ;(
Aardig kansloos dus, en maar snotteren. Nou gezien ik weer poliepen in m'n neus heb zitten moet ik binnenkort maar eens langs de KNO met zeer waarschijnlijk weer een kijkoperatie dus dat is dan een mooi moment om te stoppen.
pi_144406345
One year, six months, five days, 22 hours, 40 minutes and 47 seconds. 11098 cigarettes not smoked, saving ¤ 3.531,20. Life saved: 5 weeks, 3 days, 12 hours, 50 minutes.

Cold Turkey, gewoon gezegd: "Fuck it" en elke keer als ik trek had in een sigaret nam ik een pepermuntje (de eerste week).
De tweede week als ik zin had in een sigaret zei ik gewoon: "maar aangezien ik geen kanker wil, gaan we dat dus niet doen"

Succes!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_144407207
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
One year, six months, five days, 22 hours, 40 minutes and 47 seconds. 11098 cigarettes not smoked, saving ¤ 3.531,20. Life saved: 5 weeks, 3 days, 12 hours, 50 minutes.

Cold Turkey, gewoon gezegd: "Fuck it" en elke keer als ik trek had in een sigaret nam ik een pepermuntje (de eerste week).
De tweede week als ik zin had in een sigaret zei ik gewoon: "maar aangezien ik geen kanker wil, gaan we dat dus niet doen"

Succes!
Om die vijf weken extra leven zou ik het niet doen maar 3.531,20 eurotjes, megusta. :9~

Het gaat ook helemaal nergens over dat ik het te duur vind om mezelf vaak op een lekker stukje biefstuk te trakteren maar wel laveloos iedere dag zes euro inlever voor zo'n pakje kankerspul (even heel letterlijk gezegd) dat mijn luchtwegen naar de klote helpt.

M'n moeder heeft longemfyseem en bronchitis als een malle en ik loop lekker door te paffen. :@ :N

Maar damn, het hoort gewoon bij mijn leven.

Wakker worden > roken
Tandenpoetsen en ontbijten > roken
Deur uit naar de bus > roken
Uit de bus > roken
Pauze, eten > roken
Pauze, eten > roken
Indien geen pauze maar te lang les na elkaar is 'naar de wc gaan' > roken
Uit school > roken en dan is het pas vier/vijf uur ;(
Uit school > roken en eenmaal thuis blijf ik maar doorpaffen op ieder moment dat ik me verveel

Te walgelijk voor woorden gewoon. Nou ja, ik moet me maar weer bezig gaan houden met hobby's ofzo.
pi_144407423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:59 schreef Myrr het volgende:

[..]

Om die vijf weken extra leven zou ik het niet doen maar 3.531,20 eurotjes, megusta. :9~

Het gaat ook helemaal nergens over dat ik het te duur vind om mezelf vaak op een lekker stukje biefstuk te trakteren maar wel laveloos iedere dag zes euro inlever voor zo'n pakje kankerspul (even heel letterlijk gezegd) dat mijn luchtwegen naar de klote helpt.

M'n moeder heeft longemfyseem en bronchitis als een malle en ik loop lekker door te paffen. :@ :N

Maar damn, het hoort gewoon bij mijn leven.

Wakker worden > roken
Tandenpoetsen en ontbijten > roken
Deur uit naar de bus > roken
Uit de bus > roken
Pauze, eten > roken
Pauze, eten > roken
Indien geen pauze maar te lang les na elkaar is 'naar de wc gaan' > roken
Uit school > roken en dan is het pas vier/vijf uur ;(
Uit school > roken en eenmaal thuis blijf ik maar doorpaffen op ieder moment dat ik me verveel

Te walgelijk voor woorden gewoon. Nou ja, ik moet me maar weer bezig gaan houden met hobby's ofzo.
Motorrijbewijs+pak er van gekocht.

Motor zelf is nog even doorsparen voordat ik die terug heb, maar ik merk wel dat ik gewoon meer geld overhoud voor andere dingen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_144412520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:59 schreef Myrr het volgende:

[..]

Om die vijf weken extra leven zou ik het niet doen maar 3.531,20 eurotjes, megusta. :9~

Het gaat ook helemaal nergens over dat ik het te duur vind om mezelf vaak op een lekker stukje biefstuk te trakteren maar wel laveloos iedere dag zes euro inlever voor zo'n pakje kankerspul (even heel letterlijk gezegd) dat mijn luchtwegen naar de klote helpt.

M'n moeder heeft longemfyseem en bronchitis als een malle en ik loop lekker door te paffen. :@ :N

Maar damn, het hoort gewoon bij mijn leven.

Wakker worden > roken
Tandenpoetsen en ontbijten > roken
Deur uit naar de bus > roken
Uit de bus > roken
Pauze, eten > roken
Pauze, eten > roken
Indien geen pauze maar te lang les na elkaar is 'naar de wc gaan' > roken
Uit school > roken en dan is het pas vier/vijf uur ;(
Uit school > roken en eenmaal thuis blijf ik maar doorpaffen op ieder moment dat ik me verveel

Te walgelijk voor woorden gewoon. Nou ja, ik moet me maar weer bezig gaan houden met hobby's ofzo.
Klinkt alsof je op zich er wel vanaf wil. Hoe kan het dan dat het na een paar uur mis ging? De meeste mensen die zichzelf oppeppen om te stoppen houden het wel wat langer vol.

Geen ramp hoor. Maar leer ervan en pak het de volgende keer anders aan. Dus niet straks het volgende moment aangrijpen om te stoppen maar even wat langer erover nadenken. Je wil namelijk ook niet dat teveel stoppogingen niet lukken. Voor een stoppoging moet je jezelf ook even behoorlijk oppeppen en hoe vaker het mis gaat hoe moeilijker het gaat zijn je opnieuw te motiveren.

Zo ben ik 2 februari van dit jaar gestopt na 18 jaar kettingroken. Ik kon ook niet "zomaar" stoppen. Ik heb er een projectje van gemaakt. Je zou het een tijdelijke hobby kunnen noemen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 september 2014 @ 08:38:34 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_144412598
Mijn naam in de OP klopt niet overigens. Ik was wel gestopt, maar niet zo heel lang.

Ik heb overigens sinds januari of februari niet meer gerookt (op de vakantie na), omdat ik ben overgestapt op electronisch dampen. Is dat ook stoppen met roken? :7.
pi_144412773
quote:
6s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:38 schreef Kreator het volgende:
Mijn naam in de OP klopt niet overigens. Ik was wel gestopt, maar niet zo heel lang.

Ik heb overigens sinds januari of februari niet meer gerookt (op de vakantie na), omdat ik ben overgestapt op electronisch dampen. Is dat ook stoppen met roken? :7.
De hamvraag is natuurlijk, zit er nicotine in? waarschijnlijk wel, anders is de lol van dat elektrisch dampen er ook wel snel vanaf.
  donderdag 11 september 2014 @ 08:54:11 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144412819
Op de vakantie na niet meer gerookt hebben, klinkt ook niet echt gestopt. Een keer een paar trekjes, elke dag een paar peuken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 september 2014 @ 09:48:03 #67
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_144413590
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:54 schreef Copycat het volgende:
Op de vakantie na niet meer gerookt hebben, klinkt ook niet echt gestopt. Een keer een paar trekjes, elke dag een paar peuken?
Mijn electronische sigaret deed het soms niet vanwege de hitte/luiheid met opladen, dus ik heb 3 pakjes sigaretten gekocht.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:50 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

De hamvraag is natuurlijk, zit er nicotine in? waarschijnlijk wel, anders is de lol van dat elektrisch dampen er ook wel snel vanaf.
Dat dan weer wel. Maar het is ook niet echt bedoeld om te stoppen, meer om de slechte stoffen niet meer te inhaleren (op nicotine na, die voor wat celdelingsproblemen zorgt). Ben wel overgestapt van 18 naar 16 naar nu 12mg nicotine (niet te vergelijk met gewone sigarettennicotine). Zal de volgende keer weer wat minder worden.
Misschien uiteindelijk wel 0, maar voorlopig niet.
Overigens is dampen wel echt lekker en zou ik het ook doen als er geen nicotine in zat, maar gewoon omdat de gewoonte lekker is en dampen leuk is.
  donderdag 11 september 2014 @ 09:49:13 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144413602
Juist. Jij bent geen ex-roker. Uit de OP, vlegel!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 september 2014 @ 09:50:11 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_144413616
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:49 schreef Copycat het volgende:
Juist. Jij bent geen ex-roker. Uit de OP, vlegel!
Maar ik rook (op die ene faalactie na) niet meer. Discriminatie. :{.
  donderdag 11 september 2014 @ 09:52:37 #70
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_144413663
quote:
6s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mijn electronische sigaret deed het soms niet vanwege de hitte/luiheid met opladen, dus ik heb 3 pakjes sigaretten gekocht.

[..]

Dat dan weer wel. Maar het is ook niet echt bedoeld om te stoppen, meer om de slechte stoffen niet meer te inhaleren (op nicotine na, die voor wat celdelingsproblemen zorgt). Ben wel overgestapt van 18 naar 16 naar nu 12mg nicotine (niet te vergelijk met gewone sigarettennicotine). Zal de volgende keer weer wat minder worden.
Misschien uiteindelijk wel 0, maar voorlopig niet.
Overigens is dampen wel echt lekker en zou ik het ook doen als er geen nicotine in zat, maar gewoon omdat de gewoonte lekker is en dampen leuk is.
Ik damp ook, maar zonder nicotine. Is eigenlijk meer om het snoepen tegen te gaan. Overdag heb ik er amper erg in om te dampen, maar 's avonds languit op de bank voor de tv, dan pak ik hem nog wel eens.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 11 september 2014 @ 09:55:39 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144413726
quote:
11s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:50 schreef Kreator het volgende:

Maar ik rook (op die ene faalactie na) niet meer. Discriminatie. :{.
Is it cuz my lungs are black?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 september 2014 @ 10:09:48 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_144413980
quote:
9s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is it cuz my lungs are black?
pi_144479490
1 jaar!!! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_144479981
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
1 jaar!!! *O*
Gefeliciteerd! *O*
pi_145037911
Vraagje aan mijn mede-stoppers, ik ben nu bijna 3 weken gekapt met roken, ook echt niets meer aangeraakt qua peuk/nicotine of wat ook, maar ik heb geloof ik wel wat ontwenningsverschijnselen.

Vroeg me even af wat er allemaal bijhoort...

Vocht vasthouden, midden in de nacht wakker worden en dan ook echt klaarwakker zijn.
Last van tandvlees en tong (kloofjes in tong, pijnlijk tandvlees)

Thanks vast
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')