Nee, als het ze echt zo moeilijk valt, adviseer elektronisch dampen. Scheelt iig in de kosten.quote:Op donderdag 15 januari 2015 03:43 schreef Woods het volgende:
In mijn omgeving roken al 3 mensen waarmee ik voorheen wel eens meerookte. 2 van deze proberen tevergeefs te stoppen. Allebei financiële targets, aangezien ze steeds blijven doorpaffen helpt het niet echt wat ik zeg. Is er een manier om het stoppen met roken door de drukken a.d.v. schrijnende voorbeelden te situeren ofzo?
Goed bezig op naar het half jaar.quote:
Mensen moeten het eerst zelf echt echt echt willen. Anders gaat het ze niet lukken. Wat jij ze ook voor gaat houden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 03:43 schreef Woods het volgende:
In mijn omgeving roken al 3 mensen waarmee ik voorheen wel eens meerookte. 2 van deze proberen tevergeefs te stoppen. Allebei financiële targets, aangezien ze steeds blijven doorpaffen helpt het niet echt wat ik zeg. Is er een manier om het stoppen met roken door de drukken a.d.v. schrijnende voorbeelden te situeren ofzo?
Bedankt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Goed bezig op naar het half jaar.
Ik heb ooit op een forum de lijdensweg gelezen van een man die stopte met roken na jaren en toen een tijdje nadat ie gestopt was met roken de diagnose longkanker (oid) kreeg, die man is overleden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 03:43 schreef Woods het volgende:
Dat betekent natuurlijk niet dat iedereen die stopt overlijdt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb ooit op een forum de lijdensweg gelezen van een man die stopte met roken na jaren en toen een tijdje nadat ie gestopt was met roken de diagnose longkanker (oid) kreeg, die man is overleden.
Toen ik net gestopt was, was ik enorm onder de indruk van dat verhaal. Kan het nu zo snel niet meer vinden.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:49 schreef Woods het volgende:
[..]
Dat betekent natuurlijk niet dat iedereen die stopt overlijdt.
Jawel. Iedereen die stopt overlijdt. Iedereen die rookt ook overigens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:49 schreef Woods het volgende:
[..]
Dat betekent natuurlijk niet dat iedereen die stopt overlijdt.
Uiteraardquote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jawel. Iedereen die stopt overlijdt. Iedereen die rookt ook overigens.
Hou vol. Toevallig stuit ik weer op dit topic. Ben nu meer dan 4 maanden gestopt. Heb nog steeds zin in een peuk af en toe. Ben trotser op mezelf als ik er niet aan toe geef dan er één op steek. 30 jaar gerookt. De laatste 10 jaar echt heftig. Zeg maar 3 pakjes shag per week. Op het laatst kotsend en hoestend opstaan. Meer rochelen dan fatsoenlijk praten tijdens een telefoongesprek.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:42 schreef Papabear het volgende:
Ik ben ruim twee weken geleden gestopt met shag roken, na bijna 30 jaar lang 2 pakjes shag per week te hebben gerookt.
Vooralsnog gebruik ik nu een e-sigaret (evod) met een laag nicotinegehalte, maar merk nu al dat ik die steeds minder gebruik.
Ik heb ook het topic LIF / Elektronisch roken #18 - chip, box, mech, drip, eRoll.. vape, DAMP!!!! een tijdje gevolgd, maar dat heeft meer weg van een scheikunde-topic
Hou volquote:Op zondag 25 januari 2015 00:13 schreef snakelady het volgende:
Ik rook sinds een week niet meer, beetje noodgedwongen wegens longontsteking maar wil nu toch wel blijven stoppen.
Merk alleen dat hoe beter ik me ga voelen hoe meer zin ik weer in een sigaret krijg.
Knapquote:Op zondag 25 januari 2015 02:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hou vol. Toevallig stuit ik weer op dit topic. Ben nu meer dan 4 maanden gestopt. Heb nog steeds zin in een peuk af en toe. Ben trotser op mezelf als ik er niet aan toe geef dan er één op steek. 30 jaar gerookt. De laatste 10 jaar echt heftig. Zeg maar 3 pakjes shag per week. Op het laatst kotsend en hoestend opstaan. Meer rochelen dan fatsoenlijk praten tijdens een telefoongesprek.
Ik snak soms nog, maar hou stug vol. Het dient tot niks. Zou vroeger na deze post voldaan een peuk opsteken. Nu moet ik lachen en leun tevreden achterover.
Is ook zo. Nu ga ik werken aan het afvallen, na al het gesnoep en tussendoortjes.quote:Op zondag 25 januari 2015 02:19 schreef GGMM het volgende:
[..]
KnapNa 3 maanden zou je er wel helemaal van af moeten zijn.
dat zou ik eigenlijk ook eens moeten doen, ik ben een kleine 10kg bjjgekomenquote:Op zondag 25 januari 2015 02:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook zo. Nu ga ik werken aan het afvallen, na al het gesnoep en tussendoortjes.
quote:1 jaar, 112 dagen, 19 uur
¤1842,62 bespaart
7527 sigaretten niet gerookt
quote:Op zondag 25 januari 2015 02:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook zo. Nu ga ik werken aan het afvallen, na al het gesnoep en tussendoortjes.
We gaan ervoorquote:Op zondag 25 januari 2015 11:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat zou ik eigenlijk ook eens moeten doen, ik ben een kleine 10kg bjjgekomen![]()
Ondertussen zelf alweer
[..]
Ik zou nog eerder Tabex gebruiken dan zo'n chemisch antidepressivum en ontwenningsmiddel.als Wellbuttrin xr.quote:
quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:51 schreef nattermann het volgende:
Hier ook cold turkey, inmiddels bijna 2 jaar. Totaal geen behoefte meer aan. Voel me genezen.
Niks hopen, DOEN!!! Je bent er zelf bij grote vent.quote:Op woensdag 28 januari 2015 02:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi. Het begin is moeilijk. Af en toe nog zin. Is meer sociaal roken, qua gewoonte dan lichaamelijke behoefte.
Hoop het door te zetten.
Ok. Komt goed Thorical.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:54 schreef Thorical het volgende:
[..]
Niks hopen, DOEN!!! Je bent er zelf bij grote vent.
Gewoon nu volhouden hoor, je bent al zo ver !!quote:Op woensdag 28 januari 2015 02:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi. Het begin is moeilijk. Af en toe nog zin. Is meer sociaal roken, qua gewoonte dan lichaamelijke behoefte.
Hoop het door te zetten.
Goede woorden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:34 schreef Verida het volgende:
[..]
Gewoon nu volhouden hoor, je bent al zo ver !!
Ik ben nu een jaar gestopt en betrap me nu op het gevoel: fijn ik hoef niet meerAls ik mensen voor het ziekenhuis in de prutregen zie staan. Gelukkig dat ik dat niet meer hoef
Ik krijg het juist als anti-depressiemiddelquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:47 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik zou nog eerder Tabex gebruiken dan zo'n chemisch antidepressivum en ontwenningsmiddel.als Wellbuttrin xr.
Maar als je het voor een korte tijd kan gebruiken en van het roken afkomt, waarom dan ook niet.
Waarom zou je in godsnaam een anti depressie middel gebruiken voor het stoppen met roken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik krijg het juist als anti-depressiemiddel
Wou jullie de tip niet onthouden
Vanwegen te veel 'ou' in de zin.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam een anti depressie middel gebruiken voor het stoppen met roken.
Zal je wel een reden voor hebben, neem ik aan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:53 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik ben gestopt met stoppen. Telt dat ook?
Geen ruggengraat is denk ik de reden.quote:Op donderdag 29 januari 2015 18:24 schreef Thorical het volgende:
[..]
Zal je wel een reden voor hebben, neem ik aan.
Kijk je portmonee maar na dan weet je of het telt
Toen ik in mn vrije minuten perse wilde roken, en ik stress had als mn sigaretten op waren had ik wel door dat ik verslaafd was..quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:09 schreef shiftsix het volgende:
Kan iemand mij aub uitleggen wanneer je ontdekte dat je verslaafd was?
en hoe?
En denken jullie dat het kan dat je soms rookt en niet verslaafd ben?
reacties worden gewaardeerd
Toen ik steeds weer drang had naar een sigaret. Ik lichtelijk paniekerig werd bij de gedachten niet te kunnen roken enzoquote:Op donderdag 29 januari 2015 23:09 schreef shiftsix het volgende:
en hoe?
Pas toen ik al een hele tijd rookte besefte ik dat ik verslaafd was. Er overviel me een lichte paniek toen ik er achter kwam dat ik bijna niets meer te roken had en dat ik toen ook niet ff snel een pakje kon halen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:09 schreef shiftsix het volgende:
en hoe?
dacht dat ik in eerste instantie ook van mijn vrouw, die rookte alleen 's weekends als we in de kroeg of op een fuif waren. Pakje ging er meestal wel door op 2 avonden. Doordeweeks was het er 1 voordat de zaak open ging en ze begon met werken, en soms 1 in de pauze.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:47 schreef noppenkoning het volgende:
Mensen die ik ken en die zeggen alleen af en toe te roken zijn volgens mij ook verslaafd, alleen ze kunnen beter omgaan met de afkickverschijnselen.
Veel van die mensen zeggen, ja ik rook alleen in het weekend. Vaak begint dat weekend al op donderdagavond, en op maandag steken ze er nog een op, omdat ze die nog over hadden. Voor je het weet zitten ze ook op dinsdag en woensdag te roken.
Dat is zonde.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:36 schreef schuschuho het volgende:
Three years, four months, one week, five days, 1 hour, 35 minutes and 17 seconds. 18450 cigarettes not smoked, saving ¤ 4.843,55. Life saved: 9 weeks, 1 day, 1 hour, 30 minutes.
Wel blij dat ik dit gehaald heb maar jammer dat ik nu niet zonder de e-sigaret kan.
Knap. Ik nu 5 maanden.quote:
Eigenlijk vanaf het moment dat ik steeds zei 'ik kan op elk moment er weer mee stoppen' of 'ik rook alleen op feestjes' of tegen mensen zeggen; 'ik rook alleen in het weekend' (en dan doordeweeks ook gewoon stug doorroken..) Tsja, zo begon het 'n beetje... En tuurlijk kun je ook alleen heel soms roken en verder helemaal niet, maar dat kunnen maar heel weinig mensen. Een kameraad van me heeft dat 'n jaar ofzo gedaan en die rookt nu ook fulltime... Dus als je dat gaat proberen is het eigenlijk al gedoemd om te mislukken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 23:09 schreef shiftsix het volgende:
en hoe?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja vandaag een klein feestje. Ik ben een jaar gestopt met roken
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja vandaag een klein feestje. Ik ben een jaar gestopt met roken
Gemiddelde en dan x zoveel jaar ^^quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:42 schreef Thorical het volgende:
Met rasse schreden kom ik op het voor mij onvoorstelbare aantal niet gerookte sigaretten 100.00... En vraag me nu af hoeveel ik er wel gerookt heb in mijn verslaafde leven. Ik denk dat ik alles bij elkaar zo'n 30 jaar min of meer gerookt heb.
Jaquote:
Gefeliciteerd!quote:
Jawel hoor, alleen die staan nog niet in de OP, wel op de wikipagina. Maar niet veel mensen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:10 schreef Thorical het volgende:
Zijn er geen nieuwe stoppers? Het lijstje stopt ergens in 2013.
Maar misschien hebben we op Fok allemaal verstandige mensen die nooit meer aan het roken zijn geslagen.
quote:Op maandag 9 maart 2015 09:17 schreef Copycat het volgende:
Succes!
En voortaan ook de korstjes opeten!
Sinds oktober vorig jaar, eerst wel met behulp van een e-sigaret, maar daar nu ook helemaal van af.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:10 schreef Thorical het volgende:
Zijn er geen nieuwe stoppers? Het lijstje stopt ergens in 2013.
Maar misschien hebben we op Fok allemaal verstandige mensen die nooit meer aan het roken zijn geslagen.
Als je er een opsteekt ben je verkocht. Gewoon niet doen dus.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef Maharajah het volgende:
Mag weer opnieuw gaan stoppen... On and off gestopt afgelopen 2 jaar maar nu toch weer dagelijks bezig. Bah. Nare gewoonte blijft het.
quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:32 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Ik ga me hier ook maar vast melden, zit er sterk over te twijfelen om als mijn pakje sigaretten op is cold turkey te gaan stoppen... Is het nog verstandig om een vervangend iets te hebben zoals een e-sigaret of iets dergelijks ?
Hoe is het qua concentratie etc, duurt de drang een moment of kan dat een hele avond aanhouden.. Laten we het over de eerste 4 weken hebben, voor mijn inkomsten moet ik namelijk geconcentreerd zijn en ben bang dat dat wel wat in gevaar komt..quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]zeker niet als je cold turkey wil stoppen... geen vervanging, geen pleisters, gewoon doorzetten.
Ik vond het juist heel fijn als ik ergens op kon focussen en bezig kon zijn, mijn ervaring is dat de drang in golven kwam, en juist dan is het prettig om bezig te zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:38 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Hoe is het qua concentratie etc, duurt de drang een moment of kan dat een hele avond aanhouden.. Laten we het over de eerste 4 weken hebben, voor mijn inkomsten moet ik namelijk geconcentreerd zijn en ben bang dat dat wel wat in gevaar komt..
Dankje!quote:Op zaterdag 4 april 2015 14:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vond het juist heel fijn als ik ergens op kon focussen en bezig kon zijn, mijn ervaring is dat de drang in golven kwam, en juist dan is het prettig om bezig te zijn.
Ik vond het af en toe wel echt zwaar maar het word makkelijker. Succes
Wacht maar, het bloed overgeven en de verschrikkelijke jeuk moet nog beginnen.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:05 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Komt toch weinig werk uit, ben freelancer en werk voornamelijk op het moment voor eigen klusjes zoals website maken etc... Echter totaal geen concentratie, na 5 minuten zit ik alweer op het net te surfen...
Wat kut dit
LIF / Elektronisch roken #23 - tabellen en bouwsels.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
dampen is met zo'n e sigaret of hoe moet ik dat zien?
Thanks voor de motivatie:)quote:Op woensdag 8 april 2015 15:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wacht maar, het bloed overgeven en de verschrikkelijke jeuk moet nog beginnen.
Nee joh, met een weekje ben je van het ergste af.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:12 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Thanks voor de motivatie:)
Wanneer kan ik dat gaan verwachten ?
Dan leer je toch nog de gewoonte niet af.. En dat is juist het lastigste..quote:Op woensdag 8 april 2015 15:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
LIF / Elektronisch roken #23 - tabellen en bouwsels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |