abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2014 @ 01:24:23 #151
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143653617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:22 schreef erik013 het volgende:

[..]

Ik ga graag van het beste van mensen uit, en hoop het ook. Toch zou ik graag eens wat meer tegengeluid horen tegen IS vanuit Islamitische kring. Niet omdat zij verantwoordelijk zijn voor hen, maar als ik moslim was, zou ik wel woedend/verdrietig zijn dat zogenaamd vanuit 'Allah's naam' zulke dingen gedaan worden.
praat met wat moslims en je zult snappen hoe er over isis gedacht wordt
  donderdag 21 augustus 2014 @ 01:25:41 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143653634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:20 schreef blek het volgende:

[..]

En hoe oud zijn die vrienden ?

Toevallig allemaal onder de 35 ?
Rond mijn leeftijd, ik ben 33, dus sommige ouder en sommige jonger.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143653644
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt, ik heb meerdere moslimvrienden en geen een is eigenlijk nog streng gelovig, Sommige zijn ook getrouwd met een Nederlander en die kinderen worden haast niet met het moslimgeloof opgevoed.

De radicalen zijn tegenwoordig erg in de minderheid en het zal ook steeds minder worden.
Maar die radicalen waren in Syrie en Irak ook een minderheid. Een kleine (goed georganiseerde) extremistische minderheid kan een heel volk onderdrukken, dat heeft de Christelijke/katholieke kerk ook honderden jaren gedaan. Of wat dacht je van Hitler? Toen hij in het begin verkozen werd, was ook echt niet de meerderheid van de Duitsers/Europeanen extremistisch...
pi_143653650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:24 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

praat met wat moslims en je zult snappen hoe er over isis gedacht wordt
Idd.
Waarom zouden ze?
Alsof alle NL joden zich tegen het geweld van Israel uit moeten spreken.
Mss voelen mensen zich niet zo geassocieerd met IS?
Make my day!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 01:26:52 #155
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143653652
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:26 schreef erik013 het volgende:

[..]

Maar die radicalen waren in Syrie en Irak ook een minderheid. Een kleine (goed georganiseerde) extremistische minderheid kan een heel volk onderdrukken, dat heeft de Christelijke/katholieke kerk ook honderden jaren gedaan. Of wat dacht je van Hitler? Toen hij in het begin verkozen werd, was ook echt niet de meerderheid van de Duitsers/Europeanen extremistisch...
dat kunnen toch alle radicalen doen? niet alleen moslims :?
pi_143653676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:03 schreef agter het volgende:
Ik kan me voorstellen dat mensen angst voor extremisten hebben. Maar angst voor de Islam an sich, dat snap ik dan weer niet.
Het komt bij mij heel simplistisch over, alsof alle NL Moslims dan tegen onze maatschappij zouden zijn. En hier het liefst een soort IS zouden willen stichten.
Wat zie ik niet, wat jullie wel zien? Want je zult mij dan naïef vinden ofzo?
Niet alle, maar wel een kleine, zeer luidruchtige, niet te verwaarlozen groep. En er zitten ook prima mensen tussen hoor, ook een tijdlang bevriend geweest met een (uiteraard gematigde) moslim. Het probleem is echter dat moslims elkaar onderling niet af horen te vallen, en dat dan ook nauwelijks doen. Waardoor de extremistische groepen de boventoon gaan voeren in de conversaties, en de rest er achteraan gaat als het ware. Waar zijn de reacties, de demonstraties van gematigde moslims die laten zien dat ze het absoluut oneens zijn met de praktijken van het kalifaat? Precies, dat mogen ze niet doen, want ze horen elkaar niet onderling af te vallen.

Maar goed, ik ga slapen, ik probeer morgen wel op de 100+ andere posts te reageren :P
pi_143653685
Moslims zijn het probleem niet.
Armoede en extremisme is dat wel.
Make my day!
pi_143653724
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:21 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

En dat komt dus door het FEIT dat er geen gematigde islam is.

Wel woekerende extremisten dat wel maar vele houden zich stil totdat ze een meerderheid hebben bereikt en dan is het voor nederland te laat veels te laat.

Maar ja links nederland wil dat niet inzien....
Nou ja, er is echt wel een gematigde Islam denk ik. Koerden zijn b.v. volgens mij redelijk 'mild'.
En enkele honderden jaren terug was het Christelijke geloof ook niet mogelijk in 'gematigde' vorm.
Het gaat erom wie de (geestelijk) leiders van een stroming zijn. Wanneer de foute types de macht hebben zullen gematigde gelovigen geneigd zijn om extremer te worden (ze zijn immers zo fanatiek bezig met het geloof, dat ze wel gelijk zullen hebben).
pi_143653738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:28 schreef MAHL het volgende:

[..]

Niet alle, maar wel een kleine, zeer luidruchtige, niet te verwaarlozen groep. En er zitten ook prima mensen tussen hoor, ook een tijdlang bevriend geweest met een (uiteraard gematigde) moslim. Het probleem is echter dat moslims elkaar onderling niet af horen te vallen, en dat dan ook nauwelijks doen. Waardoor de extremistische groepen de boventoon gaan voeren in de conversaties, en de rest er achteraan gaat als het ware. Waar zijn de reacties, de demonstraties van gematigde moslims die laten zien dat ze het absoluut oneens zijn met de praktijken van het kalifaat? Precies, dat mogen ze niet doen, want ze horen elkaar niet onderling af te vallen.

Maar goed, ik ga slapen, ik probeer morgen wel op de 100+ andere posts te reageren :P
Waarom moet een willekeurige, normale Moslim in NL, gaan demonstreren?
Voel jij je verantwoordelijk voor wat bijv Amerika doet uit naam van het westen? Ik niet. en al zeker niet ten tijden van Bush.
Make my day!
pi_143653753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:21 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

wat is jouw oplossing?
In elk geval in de grondwet zorgen dat kerk/moskee en staat volledig gescheiden zijn, en dat dat niet veranderd kan worden.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 01:35:03 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143653794
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:26 schreef agter het volgende:

[..]

Idd.
Waarom zouden ze?
Alsof alle NL joden zich tegen het geweld van Israel uit moeten spreken.
Mss voelen mensen zich niet zo geassocieerd met IS?
Inderdaad, ik heb ook geen behoefte om me uit te spreken over rechtse terroristische groeperingen ondanks dat ik ook blank ben, terwijl die verantwoordelijk zijn voor de meeste aanslagen in Amerika.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143653827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hier is een grafiek van de terroristische aanslagen in Amerika van 1980 tot 2005

[ afbeelding ]

http://www.loonwatch.com/2010/01/not-all-terrorists-are-muslims/

Hoe vaak hoor je de andere groeperingen zich uit spreken tegen die terroristen?
Wat voor aanslagen zijn dat , die latino's plegen? :o rekenen ze daarbij b.v. de rellen die je nu in Ferguson hebt?

Maar bijna de helft van die Amerikanen is ook extreem. Wat dacht dat je van al die republikeinen/Tea-party figuren, die het liefst heel het midden-Oosten plat gebombardeerd zagen en het geen probleem vinden dat er gevangenen gemarteld worden?
pi_143653856
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:31 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom moet een willekeurige, normale Moslim in NL, gaan demonstreren?
Voel jij je verantwoordelijk voor wat bijv Amerika doet uit naam van het westen? Ik niet. en al zeker niet ten tijden van Bush.
Maar waarom gaan 'ze' dan wel tegen b.v. Israel demonstreren? IS doet hun mede-Moslims minstens net zulke vreselijke dingen aan als Israel aandoet.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 01:38:59 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143653857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:37 schreef erik013 het volgende:

[..]

Wat voor aanslagen zijn dat , die latino's plegen? :o rekenen ze daarbij b.v. de rellen die je nu in Ferguson hebt?

Maar bijna de helft van die Amerikanen is ook extreem. Wat dacht dat je van al die republikeinen/Tea-party figuren, die het liefst heel het midden-Oosten plat gebombardeerd zagen en het geen probleem vinden dat er gevangenen gemarteld worden?
Lijst kan je hier vinden.

http://www.fbi.gov/stats-(...)or02_05#terror_05sum

En inderdaad.
pi_143653887
Overigens waren er wél massale protesten in het westen tegen oorlogen die Amerika startte. In Europa voelden mensen zich zelfs verantwoordelijk voor wat Amerika namens 'het westen' in o.a. Vietnam en Irak deed, er waren massale protesten.
pi_143653920
quote:
4s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:40 schreef erik013 het volgende:
Overigens waren er wél massale protesten in het westen tegen oorlogen die Amerika startte. In Europa voelden mensen zich zelfs verantwoordelijk voor wat Amerika namens 'het westen' in o.a. Vietnam en Irak deed, er waren massale protesten.
Vertel eens. In welke demonstraties heb jij allemaal meegelopen?
Make my day!
pi_143653928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:28 schreef agter het volgende:
Moslims zijn het probleem niet.
Armoede en extremisme is dat wel.
_O- :D
Je suis Charlie Sheen
pi_143653951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:38 schreef erik013 het volgende:

[..]

Maar waarom gaan 'ze' dan wel tegen b.v. Israel demonstreren? IS doet hun mede-Moslims minstens net zulke vreselijke dingen aan als Israel aandoet.
Vind je dat overigens niet het ultieme gebaar van NL-zijn: meelopen in een demonstratie?
Make my day!
pi_143653952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Lijst kan je hier vinden.

http://www.fbi.gov/stats-(...)or02_05#terror_05sum

En inderdaad.
Damn, wat een hoop gekken :') Maar het is natuurlijk wel zo dat er in Amerika relatief weinig moslims wonen. Wie een aanslag wil plegen namens de Islam, moet daar echt heen.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 01:45:58 #170
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143653969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:44 schreef erik013 het volgende:

[..]

Damn, wat een hoop gekken :') Maar het is natuurlijk wel zo dat er in Amerika relatief weinig moslims wonen. Wie een aanslag wil plegen namens de Islam, moet daar echt heen.
Het probleem is ook dat als een moslim terroristengroepering een aanslag doet ze het meteen goed doen, wat dus voor meer doden en gewonden zorgt.
pi_143653974
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:42 schreef agter het volgende:

[..]

Vertel eens. In welke demonstraties heb jij allemaal meegelopen?
Goede opmerking. :) Zie hier de reden waarom ik dat niet doe: KLB / Alle demonstraties tegenwoordig gekaapt door extremisten...
Er zijn geen 'normale' demonstraties meer helaas. In de jaren 60/70 was ik zeker wel gaan protesteren denk ik.
pi_143653981
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:44 schreef agter het volgende:

[..]

Vind je dat overigens niet het ultieme gebaar van NL-zijn: meelopen in een demonstratie?
Niet meer helaas.
pi_143653999
Ga weg
  donderdag 21 augustus 2014 @ 01:48:27 #174
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_143654010
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:54 schreef Nober het volgende:
Vrijheid van meningsuiting toch? Zolang je de holocaust maar niet ontkent zit je goed.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_143654048
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 01:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het probleem is ook dat als een moslim terroristengroepering een aanslag doet ze het meteen goed doen, wat dus voor meer doden en gewonden zorgt.
En helaas staan gematigdere Islamitische geestelijk en politiek leiders vaak machteloos tegen zulke groeperingen. Soms lijkt het zelfs wel bijna alsof ze zoiets hebben van: "nou ja, wij zijn tegen geweld maar het is in elk geval voor een goed doel". In Amerika en Nederland hebben we ook extremere groeperingen (PVV, SGP, Tea Party en in het verleden FPO en ga zo maar door) maar we zorgen dat dat soort types nooit de volledige macht grijpen. Hoewel we ook 2 wereldoorlogen nodig hadden om dat te beseffen :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')