Onzin, er staan in de bijbel en in de koran verzen over hoe je moet omgaan met ongelovigen etc. En daarom hebben we de bijbel de ban in gedaan hier, achterhaald en niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:21 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Hetzelfde met de Koran en het Islam.
Einde discussie.
Nee oud testament staat vol met geweld, nieuw testament juist niet. Jij weet duidelijk niets over de bijbel. Jij kent enkel het oude testament. Het oude testament is enkel een terugsprong om te weten waar het vandaan komt. Het nieuwe testament is bij christenen alles wat telt qua regels en conduct.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, er staan in de bijbel en in de koran verzen over hoe je moet omgaan met ongelovigen etc. En daarom hebben we de bijbel de ban in gedaan hier, achterhaald en niet meer van deze tijd.
Dan luister je behoorlijk selectief.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:09 schreef Spongeboss het volgende:
Omdat ik meer voor geluiden hoor dan tegengeluiden.
Je doelt nu op die extreem-rechtse nazimars in de Schilderswijk neem ik aan? Alsjeblieft zeg, er is niet eens bewijs dat het daar om aanhangers van de IS gaat. Sterker nog: dit wordt door de buurtbewoners met klem tegengesproken.quote:Als er een anti ISIS protest is komen andere moslims gewelddadig op iedereen af. Om te zeggen dat ISIS geweldig is, als ze daar roepen dood aan alle joden en nazi groeten brengen.
Ligt dit eens verder toe.quote:In plaats van een duidelijk tegengeluid af te geven doen ze niets en roepen ze 'ja maar bij ons thuis is hij echt niet zo.'
Wat hebben de Moskee en de Islam ermee te maken? Ja, de ouders moeten deze kinderen beter opvoeden en zodra ze dat niet kunnen of nalaten moeten ze hierbij geholpen worden, de Islam heeft daar vrij weinig mee te maken.quote:Het is een feit dat ouders moskee's en oudere moslims er wat aan moeten doen
Hoe zouden anderen die naam moeten weten dan?quote:Een moslim pleegt een overval in een juwelierszaak de juwelier schiet er twee dood eentje die betrokken was vlucht. Niemand geeft een naam etc.
Jij denkt dat ouders het vechten voor IS aanmoedigen en hun kinderen hier niet van proberen te weerhouden? Alsjeblieft, Spongeboss, alsjeblieft.quote:Net zo worden rondselaren voor ISIS niet tegengesproken waarom zijn er geen moslim ouderen die kinderen ervan op de hoogte stellen dat ze dat niet moeten doen? Waarom trekken ze niet aan de bel bij politie.
Oja?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef HeatWave het volgende:
Op dit moment gaat het om militante extremisten die hele wijken overnemen, dat is een feit
En het oude testament is ook deel van de gehele Bijbel dus ook die teksten moeten meegenomen worden in je betoog. dat maakt je argumenten alleen wel een stuk zwakker want het oude testament is niet voor mensen met een zwakke maag.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:17 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Er staat niets in de bijbel over het moorden van 20 mensen, althans niet in het nieuwe testament.
Gebeurt wel, heel erg veel zelfs alleen hoe ga je dat zien als je alleen de media volgt en de media vooral alleen negatieve nieuwsitems over een item uitzendt?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:23 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Waarom staat dan niemand op haalt de vrede erbij en laat het zien aan ISIS lui? Als je toch kunt aantonen dat moord niet bij het geloof hoort? Maar de sharia ik weet niet of die samenhangt met de koran maar die roept wel op tot onthoofden zweepslagen etc. Die zouden dan toch geen poot hebben om op te staan? Als zelfs jij dat weet en jij bent geen theoloog dan moet iedere moslim dit toch weten?
Ik zeg het een christenen als hij zich aanstelt. Of niet doet wat zijn geloof hem verteld.
Onzin.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, er staan in de bijbel en in de koran verzen over hoe je moet omgaan met ongelovigen etc. En daarom hebben we de bijbel de ban in gedaan hier, achterhaald en niet meer van deze tijd.
Oud testament, is oud testament. Als ik deel 5 van een boek schrijf moet ik deel 1 2 3 4 er ook bij doen. Grijp een wetboek van Nederland van jaren terug de wet veranderd steeds. Een bijbel werkt zo ze pakken de oude wet en plakken de nieuwe erachter. Oud testament is erg geweldig en heel vies en lelijk zelfs. Maar het nieuwe testament maakt de regels uit, zo doet Jezus dingen die hartstikke tegen het oude testament ingaan. christenen volgen Jezus niet de God uit het oude testament.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:27 schreef jogy het volgende:
[..]
En het oude testament is ook deel van de gehele Bijbel dus ook die teksten moeten meegenomen worden in je betoog. dat maakt je argumenten alleen wel een stuk zwakker want het oude testament is niet voor mensen met een zwakke maag.
Het probleem is niet meer of minder dan kennis en welvaart. Als dit onder een bepaald niveau komt krijg je extremistische figuren. Het heeft niets met de Islam te maken verder. Ik durf te wedden dat als je de Koran historisch gezien kon omruilen met de Bijbel dat we nu op de Bijbel aan het spugen zouden zijn omdat die achtergestelde mafkezen daar hun lessen uit halen.
Welvaart, kennis, stabiliteit als het midden oosten dat heeft dan zal de Koran hetzelfde tandeloze keffertje worden als de Bijbel dat nu in de meeste delen van het Westen is.
Doe jij een goed woordje voor mij bij het komende Kalifaat, oh grote Wickemen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:29 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Fuck ze nemen heel Nederland over, snel naar de schuilkelders.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:29 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Fuck ze nemen heel Nederland over, snel naar de schuilkelders.
Dan ben ik teleurgesteld dat wat de imams preken en wat in de koran staat niet gelezen wordt? Mag ik daar teleurgesteld in zijn, en mag ik woedend zijn als er ergens in Arabië christenen worden vermoord omdat ze christen zijn? Mag dat? Mag ik boos zijn op ISIS als ze hier een aanslag plegen en boos zijn op alle moslims die wisten dat ergens iemand deed ronselen maar het niet aangaven bij de politie? Omdat ze elkaar het hand boven het hoofd houden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:27 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Gebeurt wel, heel erg veel zelfs alleen hoe ga je dat zien als je alleen de media volgt en de media vooral alleen negatieve nieuwsitems over een item uitzendt?
Hetzelfde met Marokkanen, alleen maar slecht nieuws over, alleen maar maar dan zou je denken dat er helemaal geen goede Marokkanen zijn of een overgrote deel ervan overheerst. Nee dus.
Dat domme subjectieve geblaat moet je eens laten rusten en je verstand eens laten spreken zover je dat hebt.
Feiten? Heel veel imams in Nederland prediken vrede en tolerantie en in de Koran staat het.
Nee vieze ongelovige.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Doe jij een goed woordje voor mij bij het komende Kalifaat, oh grote Wickemen?.
quote:
Mag jij m'n voorhuidje eraf knippen.quote:
Natuurlijk mag je dat en ik begrijp je eginszins wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:34 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dan ben ik teleurgesteld dat wat de imams preken en wat in de koran staat niet gelezen wordt? Mag ik daar teleurgesteld in zijn, en mag ik woedend zijn als er ergens in Arabië christenen worden vermoord omdat ze christen zijn? Mag dat? Mag ik boos zijn op ISIS als ze hier een aanslag plegen en boos zijn op alle moslims die wisten dat ergens iemand deed ronselen maar het niet aangaven bij de politie? Omdat ze elkaar het hand boven het hoofd houden.
Wat ik wil zien is vrede en ik ben teleurgesteld dat dat er niet is. Dat het bij opsporing verzocht weer een bontkraagje is. En ik snap dat dat ook gebeurt door PVV mensen die hen behandelen als vuil, maar ik laat hier mijn mening enkel online blijken. In het echt doe ik dat niet en als er een Ali of wie dan ook is accepteer ik die dan praat ik niet over geloof etc. Ik zet ze niet weg als dom als ze zeggen die huis. Ik zal ze zelfs helpen als ze iets moeten weten.
Maar online uit ik mijzelf en praat ik erover omdat ik voor jou niet besta en jij bestaat voor mij niet althans we bestaan maar kennen elkaar niet. Direct in mijn omgeving zal ik niemand pijn doen hier bied het een platform om kritisch te staan.
Maar ik vind het gewoon jammer hoe de wereld erbij ligt. En als ik ISIS zie dan gaat gewoon de woede door mij heen, en zij zeggen allemaal dat ze het doen voor de islam, en andere moslim landen steunen hen maar stoppen daar nu meer omdat ze bang zijn dat zij de volgende zijn. Mag ik daar niet boos om zijn? Ben jij niet boos op ISIS?
En zo zijn meer mensen boos, maar de boze mensen worden weggedrukt omdat de politiek niet veel doet. Paspoorten intrekken van Syrië gangers etc zou de mensen tevreden stellen maar we zien dat er niets gebeurt. Velen zijn bang voor een aanslag hier, en het gaat maar door en niemand doet wat en dan komen de Breiviks etc die boos zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:06 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat en ik begrijp je eginszins wel.
Of ik boos ben op ISIS? Ik weet niet echt wat het daadwerkelijk is daarvoor was ik niet geinterreseerd genoeg om het te volgen.
Ik snap dat ze slecht doen en daar ben ik voor 200% tegen.
"Ik weet er niets van maar het moet weg"quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:04 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld, waarschijnlijk erg slecht omdat ik niet heel veel van de Islam af weet.
Het is meer dat ik er niets van hoef te weten. Ik weet dat ze hier de boel overnemen. En dat wil ik niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:16 schreef Casiotone het volgende:
[..]
"Ik weet er niets van maar het moet weg"
definitie van xenofobie
Dus omdat een paar mensen gaan vechten in een ander land moeten we hun paspoort afpakken? Waar zit het rechtssysteem in dat?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:14 schreef Spongeboss het volgende:
En zo zijn meer mensen boos, maar de boze mensen worden weggedrukt omdat de politiek niet veel doet. Paspoorten intrekken van Syrië gangers etc zou de mensen tevreden stellen maar we zien dat er niets gebeurt.
Ze vechten voor een terroristische organisatie? Hoe zou jij het vinden als er nu ergens een nazi partij opsprong die het puur op moslims gemunt heeft, ik naar dat land daar strijden. Daarna kom ik terug in Nederland en heb ik moslims gedood en veel onschuldige mensen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:05 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Dus omdat een paar mensen gaan vechten in een ander land moeten we hun paspoort afpakken? Waar zit het rechtssysteem in dat?
En opnieuw onzin van de middelste maat.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:07 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ze vechten voor een terroristische organisatie? Hoe zou jij het vinden als er nu ergens een nazi partij opsprong die het puur op moslims gemunt heeft, ik naar dat land daar strijden. Daarna kom ik terug in Nederland en heb ik moslims gedood en veel onschuldige mensen.
Zou je dan niet bang zijn om met mij over dezelfde straat te lopen?
Maar ze vechten voor een organisatie als IS, en weet jij dat IS ook in Syrië christenen heeft vermoord, en dat IS ook in Iraq zit waar ze mensen ook onterecht vermoorden? Of ontken je dit alles?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:11 schreef wickedmen het volgende:
[..]
En opnieuw onzin van de middelste maat.
Je mag best boos zijn hoor Spongeboss maar steeds die discussies en dat blijkt achteraf dat je er weinig van af weet. Daarnaast die vergelijking is verre van juist.
Die mensen gaan daar vechten omdat onschuldige worden gedood door dictator Assad die geen andere groeperingen in zijn land wil hebben die niet zijn kont kussen en naar hem bidden.
Het zou maar zo zijn dat je naar Afrika gaat om daar te vechten voor Christenen en als je terug komt wordt je paspoort afgepakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |