Ik heb het vooral over de Chabad Chasediem ( pro zionistisch) joden die veel invloed hebben in Amerikaquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:49 schreef jamesdeen het volgende:
Ik zie dit graag aangetoond.
Ik vind je aanduiding voor deze Joden ook redelijk vaag. Je hebt Orthodoxe Joden, daaronder vallen Haredi en daaronder vallen de Chassidim. De Joden die je zo vaak Israëlische vlaggen ziet verbranden zijn voornamelijk Neturei Karta, een afsplitsing van de Haredi.
Antwoord mag ook in dm/pm aangezien dit niet zo heel veel te maken heeft met dit topic.![]()
Er zijn altijd joden geweest daar.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Waren de Neturei Karta joden er eerst ?
Ja maar welke groep ? Of er waren meer groepen ? Ben nu aan het googlen maar er zijn ontiegelijk veel stromingen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:20 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Er zijn altijd joden geweest daar.
Hoe zijn de verhoudingen in Israël met deze groepen ? Neem aan dat dit soort groepen een minderheid zijn toch ?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:15 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ze zijn enkel tegen Joods/joods bestuur/heerschappij in Israel (een Joodse staat) voor de komst van de messiah, ze vinden dat ze zonder daar zelf een staat na te treven wel op die grond mogen leven. proberen zich dan ook zoveel mogelijk te distantiëren en afzijdig te houden van de staat.
[..]
m.u.v. de vrijstelling van de dienstplicht zijn die wensen vooral ingewilligd door de druk van religieuze zionisten
Hoe is dit relevant? Ik denk dat ik met dat antwoord een beter antwoord terug kan geven.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar welke groep ? Of er waren meer groepen ? Ben nu aan het googlen maar er zijn ontiegelijk veel stromingen.
Groepen die negatief tegenover de staat Israel staan? Zoals Neturei Karta (al is dat wel een extreem voorbeeld)? Ergens tussen de 5-10% van de totale bevolking schat ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe zijn de verhoudingen in Israël met deze groepen ? Neem aan dat dit soort groepen een minderheid zijn toch ?
Ah, ik dacht te lezen dat je het had over anti-zionistische Joden:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:16 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over de Chabad Chasediem ( pro zionistisch) joden die veel invloed hebben in Amerika
http://en.wikipedia.org/wiki/Education_and_Sharing_Day
http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c102:H.J.RES.104.ENR:
En over de invloed van Neturei Karta is dat zij ook strijden voor de Noachistische geboden als algemene wet. Dus maw: we bouwen een hoge muur zodat niet-joden eruit blijven maar we dwingen wel niet joden aan de de Noachistische geboden te houden. Terwijl deze niet in de Tanakh staat maar in een klein stukje uit de Talmud ( Sanhedrin 34a).
En niet alleen de Netrurei Karta verbranden de vlaggen van Israël. De gehele satmar doet dit. Zag het laatst in Antwerpen weer gebeuren.
Ik vind ze allemaal ( pro zionist of anti zionist) hypocriet ten top. Kan me vreselijk aan ze ergeren. Vooral diegene die in Israël wonen. de neturei Karta is helemaal loenatiek.
Dat pro-zionistische Joden (in vergelijking met anti-zionistische Joden) heel veel invloed en macht hebben ontken ik niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef Shokirbek85 het volgende:
Er zijn een paar posten verwijderd waar onder een foto van Joden die de vlag van Israël verbranden (dit gebeurd zeer regelmatig hoor)
"Real jews" worden ze genoemd door muslims en anti Israël fans. Ahum. Ik wil toch even wat zeggen over deze 'echte' joden omdat ik dit soort foto's altijd voorbij zie en gesteund wordt zonder mensen weten hoe en wat.
Ten eerste gaat het deze Ultra antizionisten religieus orthodoxen
[..]
Ten tweede veel mensen denken dat deze Chasediem joden
Ik zie door al die baarden het bos niet meerquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar welke groep ? Of er waren meer groepen ? Ben nu aan het googlen maar er zijn ontiegelijk veel stromingen.
Ik zie hem wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:29 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Ik zie door al die baarden het bos niet meer
Ja was foutje. Ik bedoel de ultra orthodoxe joden. Maar het is wel juist dat het de antizionisten niet gaat om de welzijn van de Palestijnen maar over hun eigen religieuze dogma.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:21 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ah, ik dacht te lezen dat je het had over anti-zionistische Joden:
[..]
Dat pro-zionistische Joden (in vergelijking met anti-zionistische Joden) heel veel invloed en macht hebben ontken ik niet.Chabad is enorm.
Satmar zijn over het algemeen toch een stuk minder extreem (of tenminste niet zo naar buiten gekeerd) dan Neturei Karta. Satmar heeft een tienvoud aan leden, maar bij een gemiddelde anti-Israel demonstratie heb je toch echt meer kans om tegen een Neturai Karta lid aan te lopen.
Geheheh dus datquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:29 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:29 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Hebben geen baarden. Die foto is zo bekend en moet altijd lachen om die man rechts hij neemt gewoon een selfiequote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie hem wel.
[ afbeelding ]
Ik ben je secretaresse niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:13 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Met zulke loze prietpraat kan ik niks mee. Geef punt voor punt aan waar er sprake is van gezwam en waarom.
Omdat het bewust schieten op onschuldige mensen een nogal algemeen geaccepteerde act of evil is. Bij mij verspeel je daar alle goodwill mee. Bij jou niet, blijkbaar. Eng.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Aah, dus in een oorlog worden nooit burgers het slachtoffer .. we hebben na Hiroshima en Nagasaki eenzijdig verklaart dat er nooit meer steden die vol zitten met burgers met raketten bestookt worden. Vertel, waarom zou een volk dat nog niet eens een land heeft omdat hun grondgebied in is gepikt door Joden van overzee zich aan een afspraak moeten houden die ze nooit hebben ondertekent? Temeer omdat hun eigen dorpen en huizen achter elkaar vernietigd worden, lukraak?
Goh. En dat terwijl de lokale bevolking helemaal niets met 'land' had. Het kalifaat had geen grenzen, alleen invloedgebieden. Dat landbezit-gebeuren, met 'grenzen', is iets Westers dat pas een jaar of 100 leeft of zo... dat hebben ze zich dan verdomd snel eigen gemaakt.quote:Tja, het rare/trieste eraan is dat de Palestijnen net zo goed een semitisch volk zijn als de Joden, met dezelfde ingebakken verbondenheid met die grond .. de verdwenen stammen van destijds zijn ergens gebleven, die zijn opgegaan in de plaatselijke bevolking. En als je dan bedenkt dat de Joden na pakweg 2000 jaar elders nog heimwee hebben naar dat 'thuis' is het ineens een stuk minder vreemd dat deze duidelijk zoveel zwakkere partij van geen opgeven wil weten.
Die eerste redenatie is inderdaad krom en verachtelijk, maar de tweede totaal niet.quote:Ten eerste, zie boven.
Ten tweede, als bijna alle burgers in het land vroeger of later soldaat zijn zou je kunnen beredeneren dat er eigenlijk geen onschuldige burgers zijn, dat het in potentie allemaal militairen zijn. Deze redenatie is overigens net zo krom als een opvangcentrum beschieten omdat je vermoedt dat zich daar militairen verbergen!
Die vraag is allang beantwoord. Als je op militaire doelen schiet verzet je je. Als je op burgers schiet met het doel hen te doden, pleeg je terreur.quote:Daarnaast blijft het de vraag in hoeverre je deze aanhoudende guerrilla-oorlog van de oorspronkelijke bewoners überhaupt als terrorisme zou mogen betitelen
Dat is aan henzelf inderdaad. Israël blijkt het niet te kunnen, zonder zich te moeten verlagen tot nog veel harder optreden... dus het moet uit henzelf komen. Maar dan moeten ze eerst van die haatclub genaamd Hamas af.quote:sec bekeken verzetten ze zich sinds jaar en dag met hun beperkte middelen tegen de bezetting van hun grondgebied. Dat velen vinden dat dat een achterhaald standpunt is en dat het hoogste tijd is dat men zich neerlegt bij de feiten, tja, dat is niet aan ons om te bepalen toch?
quote:Hamas doodt elf "verraders"
Toegevoegd: vrijdag 22 aug 2014, 10:42
Hamas heeft in de Gazastrook elf mogelijke informanten van Israël gedood. Dat heeft een veiligheidsfunctionaris in Gaza gezegd.
De dood van de elf "verraders" houdt mogelijk verband met de aanslag op drie militaire leiders van Hamas. Die kwamen gisteren om het leven bij een Israëlische luchtaanval. Israël was achter hun verblijfplaats gekomen en bestookte het gebouw waarin ze verbleven.
De mogelijke informanten zijn vanochtend gedood in een politiebureau in Gaza. Daarvoor zouden ze door een rechter ter dood zijn veroordeeld.
Of wat?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:17 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Eerst goed lezen voor je antwoord. Zwijg anders.
Je gaat nou toch niet zeggen dat Hamas een leger is als het IDF? Als het een strijd tussen twee legers was geweest, ja dan. Maar Hamas is een terreurorganisatie en als die vliegvelden bedreigen, is dat niet om al die spulletjes die daar liggen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is natuurlijk best gek
op het moment dat Israel duizenden Palestijnen waarschuwt hun huizen (!) te verlaten vanwege op handen zijnde actie noemen we dit 'alles doen om burgerslachtoffers te voorkomen' maar als hamas exact hetzelfde doet is het terrorisme?
Alleen als Hamas op militaire vliegvelden schiet zou ik het meteen en zonder twijfel legitiem noemen. Dit is gewoon terreur en van het meest domme soort; de wereld heeft z'n buik wel vol van neergehaalde passagiersvliegtuigen.quote:dat is hypocriet
een (civiele) luchthaven is een legitiem doelwit, dat zei ik toen de Israeli's dat luchthaventje van de Palestijnen platschoten en dat zeg ik nu weer
nee dat staat er ook helemaal niet, is voor de definities niet zi heel erg van belangquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je gaat nou toch niet zeggen dat Hamas een leger is als het IDF? Als het een strijd tussen twee legers was geweest, ja dan.
kan, gaat me wat tever maar het zou dezelfde argumentatie zijn die de IDF gebruikt voor het vernietigen van de Palestijnse civiele infrastructuurquote:Maar Hamas is een terreurorganisatie en als die vliegvelden bedreigen, is dat niet om al die spulletjes die daar liggen.
Anders kun je net zo krom gaan redeneren over de huizen waar die raketten van ze naartoe vliegen; die konden wel eens een IDF militair huisvesten.
Israel is verantwoordelijk voor het luchtruim, als Hamas zegt dat ze alles uit de lucht gaan schieten dan moet Israel het luchtruim sluiten want Hamas heeft nu eenmaal niet de middelen om het onderscheid te makenquote:[..]
Alleen als Hamas op militaire vliegvelden schiet zou ik het meteen en zonder twijfel legitiem noemen. Dit is gewoon terreur en van het meest domme soort; de wereld heeft z'n buik wel vol van neergehaalde passagiersvliegtuigen.
Walgelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:16 schreef Loekie1 het volgende:
Hamas executeert collaborateurs op plein Gaza
GAZA-STAD -
De militante Palestijnse organisatie Hamas heeft vrijdag 18 Palestijnen geëxecuteerd die met Israël zouden hebben samengewerkt. Dat meldden getuigen en een pro-Hamas website.
In zwart geklede beulen schoten 7 geboeide slachtoffers dood op een centraal gelegen plein in Gaza-stad. De hoofden van de schutters en verdachten waren bedekt. Een menigte die net had gebeden in de naastgelegen moskee sloeg de executie gade.
Eerder op de dag schoten Hamasleden in een verlaten politiebureau 11 vermeende collaborateurs dood.
http://www.telegraaf.nl/b(...)uteert_mensen__.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |