abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143641854
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:52 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hoezo "beslissing". Je zegt het hele topic en eveneens het vorige topic dat donor zijn verplicht moet worden en niet doneren indirect moord is.

Je staat nu ineens niet eens achter je eigen standpunt. Je bent niet serieus te nemen.
Nee jouw vergelijking trekt op niks. Daar zit het helemaal in. Je zit maar gewoon snel conclusies te trekken en een link te vinden tussen gebeurtenissen om dat terug te koppelen aan mij.

Zij hadden op dat moment de keuze en er staat ook in een artikel dat ze er spijt van heeft maar dat het uit onmacht was. Jij zal geen spijt van je daad hebben.
pi_143641914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:02 schreef Dimens het volgende:

[..]

Leuk stukje, net als deze:

[..]

[..]

Inderdaad, "Israël _O_ ". Wat een mooi land waar de meeste mensen geen donor zijn vanwege het geloof.

[..]

Hieronder quote ik nog even hoe fijn jij religieuze mensen vindt.

[..]

Wat een fijne mensen, die Israëliërs. Allemaal indirecte moordenaars. _O_
Dat je dat allemaal serieus neemt. Ik zei Israël _O_ omdat ik het vaker opnam voor Israël in de Is-Pales discussies. Maar dat kon je niet weten. Wat is trouwens het donor% in Palestina dan?

En het is juist goed om te zien dat er verandering in hun systeem komt. Ik weet zelf ook dat je niet van vandaag op morgen naar een opt-out kan.
pi_143641978
quote:

[..]

Leuk stukje, net als deze:

[..]

Wat een fijne mensen, die Israëliërs. Allemaal indirecte moordenaars. _O_
Niet overdrijven:

Nederland 12.5? Israel 10

Iets recenter:

[ Bericht 4% gewijzigd door meth1745 op 20-08-2014 20:25:31 ]
pi_143642179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Niet overdrijven:
[ afbeelding ]
Nederland 12.5? Israel 10
2002... Lekker actueel.
pi_143642631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:17 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nee jouw vergelijking trekt op niks. Daar zit het helemaal in. Je zit maar gewoon snel conclusies te trekken en een link te vinden tussen gebeurtenissen om dat terug te koppelen aan mij.

Zij hadden op dat moment de keuze en er staat ook in een artikel dat ze er spijt van heeft maar dat het uit onmacht was. Jij zal geen spijt van je daad hebben.
Nah dit was het dan. Je bent naar mijn mening officieel de grootste debiel hier op FOK!. Je hebt zelfs Braddie overtroffen en nou, dat is wel wat. Zelfs zijn verhalen zijn consistenter en op meer waarheid gericht dan jouw gebrabbel. Ik hoop van harte dat je een troll bent, dan ben je behoorlijk succesvol namelijk. Zo niet, dan heb ik het echt met je te doen en hoop ik van harte dat je snel helder leert denken.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:19 schreef GhpH het volgende:
Dat je dat allemaal serieus neemt.
Dat ben ik ook niet meer van plan.
pi_143642752
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:36 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nah dit was het dan. Je bent naar mijn mening officieel de grootste debiel hier op FOK!. Je hebt zelfs Braddie overtroffen en nou, dat is wel wat. Zelfs zijn verhalen zijn consistenter en op meer waarheid gericht dan jouw gebrabbel. Ik hoop van harte dat je een troll bent, dan ben je behoorlijk succesvol namelijk. Zo niet, dan heb ik het echt met je te doen en hoop ik van harte dat je snel helder leert denken.

[..]

Dat ben ik ook niet meer van plan.
Dimens' arrogantie en ik-ben-beter modus is weer geactiveerd. Reageer ontopic ipv een volledige ad hominem reactie. JIJ maakt jezelf alleen maar belachelijk hiermee.

Ik heb duidelijk de overhand qua logica maar meneer gaat zich liever achter een wet verschuilen.
pi_143642850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:39 schreef GhpH het volgende:
JIJ maakt jezelf alleen maar belachelijk hiermee.
Je hebt gelijk. Ik maak mijzelf belachelijk door op jou te reageren. Moet ik ook niet doen. Kan beter niemand doen. Of is er iemand die het volledig eens is met GhpH?
pi_143642978
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:25 schreef Dimens het volgende:

[..]

2002... Lekker actueel.
zie edit.

Nederland kan je ook wel wat verwijten, het maakt deel uit van Eurotransplant, samen met België, Luxemburg, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en Hongarije. Als je kijkt naar de tabel, dan zie je dat Nederland onderaan staan, ze dragen dus het minst bij, maar hebben wel de voordelen van orgaanuitwisseling. Zijn Nederlanders ook indirecte moordenaars?

Het aantal effectieve donoren is ook afhankelijk van bvb het aantal ongevallen op de weg, reden waarom België zo hoog scoort.

Er spelen dus een hoop factoren...
pi_143643025
-- Zo terug--
pi_143643428
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

zie edit.
Je bent je er wel van bewust dat dit over het aantal transplantaties per miljoen inwoners gaat en niet over het percentage donoren? Zo ja, op welk deel doel je dan qua overdrijven?
pi_143643475
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:42 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik maak mijzelf belachelijk door op jou te reageren. Moet ik ook niet doen. Kan beter niemand doen. Of is er iemand die het volledig eens is met GhpH?
Ik gebruik tenminste geen drogreden bij elke 3 woorden die ik neerkalk. Ik bedoel maar, iemands statement afwijzen op basis van leeftijd? :')
pi_143643728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:54 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik gebruik tenminste geen drogreden bij elke 3 woorden die ik neerkalk. Ik bedoel maar, iemands statement afwijzen op basis van leeftijd? :')
Meid toch..
pi_143643933
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:54 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je bent je er wel van bewust dat dit over het aantal transplantaties per miljoen inwoners gaat en niet over het percentage donoren? Zo ja, op welk deel doel je dan qua overdrijven?
Je bedoelt het percentage potentiële (geregistreerde) donoren? Dat houdt geen rekening met weigering door de familie. En jij kwam zelf af met een quote over "Organ donation rates in Israel". Dat is precies wat die statistieken weergeven.
pi_143643961
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:00 schreef Dimens het volgende:

[..]

Meid toch..
Je geeft dus toe. Mooi zo.
pi_143644227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Je bedoelt het percentage potentiële (geregistreerde) donoren? Dat houdt geen rekening met weigering door de familie.
Hier in Nederland kan je familie niet weigeren als je donor bent. Volgens mij geldt dat voor vrijwel ieder land zo.
quote:
En jij kwam zelf af met een quote over "Organ donation rates in Israel". Dat is precies wat die statistieken weergeven.
Ik ben niet met een quote gekomen over Organ Donation Rates maar met een percentage Organ Donation Cardholders.
quote:
The percentage of people who hold an organ donation card in Israel is only 10 percent;[8][9] in Western countries the rate is 30-40%.
Dat wordt in jouw statistiek niet tegengesproken.
pi_143644282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:05 schreef GhpH het volgende:

[..]

Je geeft dus toe. Mooi zo.
Bij een opt-out systeem wel ja. Dat is hier in Nederland niet het geval.
pi_143644477
Aha, nu is hij hier irritant bezig met het opdringen van zijn mening.
"Pools are perfect for holding water"
pi_143644987
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:12 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hier in Nederland kan je familie niet weigeren als je donor bent. Volgens mij geldt dat voor vrijwel ieder land zo.
Heb je daar een bron voor? Ik vind voor Nederland geen duidelijke gegevens, maar voor de UK in 2012 bvb:
quote:
Families are unfairly blocking organ donation from dead relatives who wanted to make the gift of life, claims a leading expert in ethics.

At least one in 10 people who decided in advance to donate their organs is having their wishes thwarted, it has emerged.

Doctors are blamed for not trying hard enough to persuade families to do the right thing, says an article in the British Medical Journal.

http://www.dailymail.co.u(...)lamed-giving-in.html
In België wordt ook steeds de toestemming van de familie gevraagd voor zover ik weet.

quote:
[..]

Ik ben niet met een quote gekomen over Organ Donation Rates maar met een percentage Organ Donation Cardholders.

[..]

Dat wordt in jouw statistiek niet tegengesproken.
quote:
"Organ donation rates in Israel are among the lowest in the developed world, about one-third the rate in Western Europe, in large part because of what Health Ministry officials and doctors describe as a widespread impression that Jewish law prohibits transplants as a 'desecration of the body......'"
pi_143649667
Zo verkeerd is het niet alleen de voorwaardes wat hij eraan stellen wil die zijn niet juist !

En dat kindje hoe erg het ook is, dan moet er ook eerst een kindje sterven wat een geschikte donor voor dat kindje zou kunnen wezen.
Je kunt er immers geen volgroeid hart in planten !
Zou er niet toch een opermacht zijn die daar over oordeeld ?
pi_143649739
Wat mij wel nieuwgierig maakt?
Waarom is TS zo gedreven erin?
Is er iets in zijn familie waar zoiets of iemand op een wachtlijst staat?
pi_143651283
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Ik vind voor Nederland geen duidelijke gegevens, maar voor de UK in 2012 bvb:

[..]

In België wordt ook steeds de toestemming van de familie gevraagd voor zover ik weet.

Een nabestaande kan orgaandonatie niet tegenhouden als de overledene geregistreerd staat als orgaandonor. Alleen als de overledene niets heeft laten vastleggen, kunt u als nabestaande bezwaar maken. Of als in het Donorregister staat dat nabestaanden de keuze voor donatie mogen maken.

Bron

Er wordt overigens wel een uitzondering genoemd waarin dit wel kan. Uit een artikel van de NTS blijkt dat dit om 2 van de 20 mensen gaat. Eigenlijk nog behoorlijk veel.
quote:
[..]

Ik zie het nu, ja. Was naar iemand waar ik uberhaupt al geen moeite meer voor deed en al was vergeten. My bad.

In het tweede tabel gaat het overigens over overleden donoren. Nu weet ik niet hoeveel levende donoren er in Israël zijn maar als dat er maar weinig zijn, dan kan het stuk uit Wikipedia ineens wel kloppen. Wat dat betreft doet Nederland het bijvoorbeeld weer heel erg goed.

pi_143652093
Ik sta geregistreerd als donor, omdat het mij echt niet uitmaakt wat er met mijn lichaam gebeurt als ik dood ben, dus als ik er heel misschien anderen mee kan helpen... graag. De enige eis die ik heb is dat ze wel echt, écht zeker weten dat ik daadwerkelijk dood ben, voordat ze met één en ander beginnen. ;)

Ik vind dat er zeker wat voor te zeggen valt dat, zolang als dat er nog tekorten zijn, je als niet-donor achter in de rij zou moeten aansluiten. Mijn vriend staat (bewust) niet als donor geregistreerd, desondanks zou hij zo'n regeling ook best "fair" vinden. :Y

Ik vind wel dat ieder individu zelf over zijn/haar lichaam moet (kunnen) beschikken. Van welke aard de motieven dan ook zijn om donorschap te weigeren, die moet je altijd respecteren.
Tails tell tales
pi_143653200
Het is natuurlijk de vraag in hoeverre zo'n systeem kan werken. Mensen die langer op de wachtlijst staan hebben meestal dringender een nieuw orgaan nodig. In een extreem geval geef je dan mensen die nog een redelijke levensverwachting hebben een nieuw orgaan, maar hebben ze nog steeds dezelfde levensverwachting door de bijeffecten van de immunosuppressiva. En mensen die er wel gebaat mee zouden zijn laat je sterven.
pi_143653365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:15 schreef Forbry het volgende:
Ik sta geregistreerd als donor, omdat het mij echt niet uitmaakt wat er met mijn lichaam gebeurt als ik dood ben, dus als ik er heel misschien anderen mee kan helpen... graag. De enige eis die ik heb is dat ze wel echt, écht zeker weten dat ik daadwerkelijk dood ben, voordat ze met één en ander beginnen. ;)

Ik vind dat er zeker wat voor te zeggen valt dat, zolang als dat er nog tekorten zijn, je als niet-donor achter in de rij zou moeten aansluiten. Mijn vriend staat (bewust) niet als donor geregistreerd, desondanks zou hij zo'n regeling ook best "fair" vinden. :Y

Ik vind wel dat ieder individu zelf over zijn/haar lichaam moet (kunnen) beschikken. Van welke aard de motieven dan ook zijn om donorschap te weigeren, die moet je altijd respecteren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:24:03 #150
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143672688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:39 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dimens' arrogantie en ik-ben-beter modus is weer geactiveerd. Reageer ontopic ipv een volledige ad hominem reactie. JIJ maakt jezelf alleen maar belachelijk hiermee.

Ik heb duidelijk de overhand qua logica maar meneer gaat zich liever achter een wet verschuilen.
Jij bent trouwens ook niet vies van die 'ik ben beter'-modus.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')